eitaa logo
کانال موسسه قرآنی شیفتگان وحی»استان قم
605 دنبال‌کننده
16.6هزار عکس
4.5هزار ویدیو
155 فایل
امام علی علیه السلام :《اآگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم میان شما در قرآن است.نهج البلاغه خطبه ۱۵۸ آدمین @z_javaheri @Mahmoodi60 @Josheghany
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺 موضوع : جهاد تبیین ( فلسفه احکام) باحضور استاد گرانقدر : سرکار خانم رجایی🌹 زمان: شنبه ها ، ساعت : ۱۳_ ۱۸ لطفا ما را همراهی و دوستان و آشنایان را هم به کانال موسسه قرآنی شیفتگان وحی دعوت کنید👇 ┄┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┄ 🇮🇷 سایت موسسه قرآنی شیفتگان وحی http://shifteganvahye.com 🇮🇷کانال موسسه درایتا @sh37233392
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺سلام علیکم دوستان عزیز به یاری خدا با جلسه ای دیگر از فلسفه احکام در خدمت شما گرامیان هستیم🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌹🌹🌹🌹🌹 دوستان عزیز در این جلسه به موضوع ممنوعیت اسراف در غذا می پردازیم:
💮💮💮 اسراف به معنای تجاوز از حدّ هر چیزی است و این مطلب در تغذیه به معنای پرخوری می آید که مورد نکوهش قرآن قرار گرفته است. خدا در قرآن می فرماید: «بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید که خداوند مسرفان را دوست ندارد.»💮💮💮
کلمه اسراف کلمه بسیار جامعی است که هر گونه زیاده روی در کمیّت و کیفیت و بیهوده و اتلاف و مانند آن را شامل می‌شود. و این روش قرآن است که به هنگام تشویق به استفاده کردن از مواهب آفرینش فوراً جلوی سوء استفاده را گرفته و به اعتدال توصیه می‌کند.
💐💐💐💐💐 برخی از مفسران می‌نویسند: در اینجا عنوان داریم: الف) تقتیر (اینکه کسی که در مصرف چیزهایی که لازمه زندگی است کوتاهی کند که این امر مبغوض است.) ب) تبذیر (اینکه کسی اموال را مصارف غیر عقلائی و غیر مشروع صرف کند که حرام است.) پ) قصد و اقتصاد (میانه روی که صرف اموال در مصارف مشروع عقلائی است که ممدوح است.) ت: اسراف؛ زیاده روی در مصرف است و آیاتی در مذمت آن نازل شده است از جمله همین آیه: (انه لایحب المسرفین) زیرا عدم حب الهی را به معنای مبغوضیت است بخصوص در این مقام که بمنزله علت تحریم است.💐💐💐💐💐