eitaa logo
شین حا الف...
559 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
497 ویدیو
50 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات:
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱الهی هب لی کمال الانقطاع الیک... هر جدایی‌ای باعث کمال نمی‌شود، اما هر کمالی نیازمند به جدایی‌ست... @sh_hosein
4_5791983249441953722.mp3
4.79M
کی روزای بی‌کسی تموم میشه... غم بی همنفسی تموم میشه... 🎙کربلایی رضا شیخی @sh_hosein
📜علم بهتر است یا عقل؟؟؟ بعد از هر وعده نمازمون بجای ، از خدا بخوایم... چه بسیار عالمانِ بی‌عقل... و چه کم‌اند عاقلان‌... امام کاظم علیه‌السلام: يَا هِشَامُ و أعلَمُهُم بأمرِ اللّه ِأحسَنُهُم عَقلاً، و أكمَلُهُم عَقلاً أرفَعُهُم دَرَجَةً في الدُّنيا و الآخِرَةِ... هر كه خردمندتر است، به امر خدا داناتر باشد و هر كه خردش كاملتر باشد، مقامش در دنيا و آخرت بالاتر است. -حدیث ۱۲ پ‌ن: روایات باب عقل و جهل رو حتما بخونید @sh_hosein
در عَجَبَم از کسانی که هزاران گناه می‌کنند و مُعتقدند یک قطره اَشک بر امام حسین ضامنِ بهشت آنهاست. شهیدچمران @sh_hosein
📝معرفت امام 🌱قسمت دوم 📖۱. عصاره زندگی قرآن وقتی از مرگ سخن می گوید، از واژه "ذائقة" کمک می‌گیرد: «كُلُّ نَفْسٍ ذائِقَةُ الْمَوْتِ‌» که انسان با مرگ ثمره زندگی خودش را می چشد: «كَمَا تَعِيشُونَ تَمُوتُونَ» و این دقت قرآن است که نتیجه زندگی انسان را با همین واژه متوقف در این دنیا نمی داند. بنابراین اگر کسی در گمراهی زندگی کند نتیجه آن نیز مرگ گمراهانه است: يَعِيشُونَ جُهَّالًا وَ يَمُوتُونَ ضُلَّالًا. آیت الله جوادی آملی همین معنا را در کتاب "امام مهدی موجود موعود" متذکر می شوند. 📖۲. مقصود از مرگ جاهلی درباره روایت «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة» شخصی از امام صادق عليه السلام سؤال می‌كند که منظور از جاهليت، جهل مطلق و نسبت به همه چيز است يا فقط نشناختن امام است؟ حضرت در پاسخ می‌فرمايند: «جَاهِلِيَّةَ كُفْرٍ وَ نِفَاقٍ وَ ضَلاَلٍ» - ضلال: مَن لَم يَعْرِفْنا و لَم يُنْكِرْنا كانَ ضالاًّ. - کفر: مَنْ أَنْكَرَنَا كَانَ كَافِراً آیت الله جوادی آملی می‌فرماید: كافر، حق برايش روشن است ولى ايمان نمى‌آورد. و منافق در ظاهر آن را مى‌پذيرد و در باطن منكر است. - مومن: مَن عَرَفَنا كانَ مُؤمنا 📖۳. غیبت و معرفت کسی که در عصر غیبت بتواند به امام زمان خود معرفت داشته باشد، این معرفت بمنزله ی مشاهده است «إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ الْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ وَ الْمُنْتَظِرِينَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ مِنْ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَيْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ» همانا اهل زمان غيبت او كه به امامتش قائلند و منتظر ظهور او مى باشند افضل از اهل هر زمان هستند؛ زيرا خداوند تبارك و تعالى به آنها چنان عقل و فهم و معرفتى داده كه غيبت نزد آنان به منزله حضور و مشاهده است. 📚کمال الدین، ج۲ ص۵۸۸ مشاهده نیز صفت خود شخص است و به ادراک شخصی بازمی گردد و بنابراین صفت چشم نیست. 📖۴. منافات غیبت با معرفت از شیخ مفید پرسیده می‌شود که اگر این حدیث صحیح باشد (کسی که بدون معرفت امامی بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است) چگونه این معرفت در زمان غیبت و برای امام غایب حاصل می شود: که شیخ مفید در جواب وی می گوید: به او گفته می‌شود: منافاتی بین شناخت امام و بین همه ی آن چه از احوال او ذکر کردی وجود ندارد، زیرا اعتقاد به موجود بودن او در این جهان نیازمند اعتقاد به مشاهده کردن او نیست، چرا که ما از چیزهائی شناخت داریم که با هیچ یک از حواس نمی توان آن‌ها را ادراک کرد چه برسد به شناخت کسی که ادراک او و آگاهای داشتن از او ممکن است. ما از چیزهائی شناخت داریم که دارای مکان نیستند چه برسد به کسی که مکان او مخفی است و ما از چیزهای عدم در گذشته و عدم در آینده که در انتظار آنها هستید، شناخت داریم چه برسد به کسی که هم اکنون در خفا و پشت پرده به سر می‌برد. 📚رساله غیبت شیخ مفید، رساله اول، آیات بسیار در قران @sh_hosein
رنج‌ها و جدایی‌ها، اصرار بر دیدنِ خداوند را دارند... @sh_hosein
دوباره از غمِ تو من جوانه می زنم... @sh_hosein
زمینه2.mp3
11.42M
نفسش باز بند اومده هی زجر، زجرش نده بچه که بترسه لکنت می‌گیره 🎙کربلایی حسین ستوده @sh_hosein
شب جمعه است... یاد کنیم از شهدایی که به عشق آقا سلاح دست گرفتند... قلم زدند... جهاد کردند... بی‌خوابی کشیدند... گرسنگی کشیدند... زندگی راحت را طلاق دادند... و در آخر همچون مولایشان این دنیا را ترک کردند... @sh_hosein
خدایا! چرا به خاطر ظلم به خودم سخت کیفری؟ این‌قدر عاشقمی؟ @sh_hosein
📜وظایف شیعیان در دعای ندبه 📖 در دعای ندبه می خوانیم: «وَ اجْعَلْنَا مِمَّنْ یَأْخُذُ بِحُجْزَتِهِمْ» خدایا مرا از کسانی قرار بده که به اهل بیت علیهم السلام پناه می برند «وَ یَمْكُثُ فِی ظِلِّهِمْ» و از کسانی قرار بده که در سایه و پناه آنها مکث می کند به درنگ اختیاری "مکث" می گویند و به درنگ اجباری "لبث" می گویند. ✍️کلمه "مکث" خیلی زیبا است و دین ما دین مکث است. یک جوانی است در اوج شهوت و در اوج زمینهٔ گناه، دین به او می‌گوید: مکث کن. یک نفری می خواهد حرف بزند و حرف او غیبت است، دین ما می گوید: مکث کن. می خواهد نگاه کند مکث کن، که این گناه است. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: «مکیث الکلام» پیامبر وقتی سخن می گفت بسیار مکث می کرد. 📚نهج البلاغه خ ۱۰۰ فکر می کرد و حرف می زد، دقت می کرد و حرف می زد، به دستورات دینی توجه می کرد و حرف می زد. انسان اهل مکث است چون عقل دارد و عقل است که او را به اسارت درمی‌آورد و از گفتن هر گونه مطلبی بازمی‌دارد. "عقل" هم ریشه با "عقال" است و "عقال" به چیزی می گویند که زانوی شتر با آن بسته می‌شود و از حرکت بی‌مورد او جلوگیری می‌کند. اما کسی که عقل را نادیده بگیرد و خود را از اسارت عقل آزاد کند به اسارت سخن در می‌آید و سخن هر کجا باشد او نیز در آنجا است و این همان حقیقتی است که امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرماید. ✍شاید واژه‌ای که مشابه "مکث" است، "اثبات" باشد، "اثبات" معنایش حبس است، چون کسی را که حبس می‌کنند در یک جا ثابت و ساکن نگه می‏دارند. عرب وقتی می‌گوید «اثْبِتْ» یعنی حبس کن، خودت را از شَر گناهان حبس کن و مرا در دین نگه دار: «و ثبت علی دینک» که هرگونه آزادگی پسندیده نیست. ✍واژه دیگر "وقوف" است، وقوف از "وقف" عمیق تر در رساننده معنای حبس است، فقها می گویند: «الوقف حبس المال». "موقف" از همین ریشه به معنای محل توقف است، منتهی با "مسکن" متفاوت است؛ مسکن مکان سر راهی است که محلی گذرا و تمام شدنی برای انسان است؛ لکن موقف توقفی ایست که گذر از آن به معنای اوج گرفتن است. در تعریف عرفا، خداوند سبحان وقتی اراده کند انسان را از منزل و درجه‌ای به منزل و درجه‌ای بالاتر برساند، او را در بین دو منزل وقف می‌دهد و در این دو منزل به او تعلیم می‌دهد تا آمادگی پذیرش منزل بالاتر را داشته باشد: «الموقف هی منتهی کل مقام و هو المطلع و الأعراف کما عرفت و الموقف أیضا مقام الوفقه التی هی الحبس بین کل مقامین لتصحیح ما یبقی علی السالک فی المقامات من تصحیح المقام الذی وقع له الترقی الیه عنه و التأدب أیضا بما تحتاج إليه عند دخوله الی المقام الذی وقع له الترقی الیه» «و اعنا علی تأدیه حقوقه إلیه» و یاریمان کن در اداء حق امام زمان «و الإجتهاد فی طاعته» و کوشش کردن در اطاعت از او «و اجتناب معصیته» و دوری کردن از نافرمانی او «و امنن علینا برضاء» و با خشنودی او بر ما منت بگذار "منت" یعنی نعمت و لطف بزرگ و امام زمان منت است، یعنی نعمت بزرگی است که خدای متعال برای هدایت انسان ها نهاده است. @sh_hosein
🌱وَالْأَرْ‌ضَ بَعْدَ ذَٰلِک دَحَاهَا... زمین بعد از آمدن تو اعتبار می‌گیرد... ‌‌ ‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌ @sh_hosein