eitaa logo
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
585 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
481 ویدیو
50 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات: 📧 لینک پیام ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/16907159673435
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی بین الصلاتین۶. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲.mp3
9.44M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: ۱. حکم تزریق سرم و آمپول ۲. آدمی از دو خصلت بدش می‌آید 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
Tahdir-joze5.mp3
3.96M
•| |• جزء پنجم رو بخونیم. بعد از ختم: برای عاقبت بخیری همه دعا کنیم. به همراه: ۱۰۰ مرتبه استغفار. @sh_hosein
حرم❤️ پیش از آن دم که شود عالم خاکی ایجاد بر سر ما هوس خاک سر کوی تو بود... @sh_hosein
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز:إلهى لا تُؤَدِّبني بِعُقوبَتِكَ ولا تَمكُر بي فى حيلَتِكَ مِن أينَ لِيَ الخَيرُ يَا رَبِّ و لا يوجَدُ إِلَّا مِن عِندِكَ؟ و مِن أينَ لِيَ النَّجاةُ و لا تُستَطَاعُ إِلَّا بِكَ؟! لا الَّذِى أَحسَنَ اسْتَعْنى عَن عَونِكَ ورَحمَتِكَ، و لا الَّذى أَساءَ و اجْتَرَأَ عَلَيْكَ وَ لَمْ يُرضِكَ خَرَجَ عَن قُدرَتِكَ ! حضرت در اینجا می فرماید: «از کجا برای من نجات و رستگاری میسر خواهد شد در حالتی که این امر به تو انجام می پذیرد؟! آن کسی که کار نیکو انجام داده، از کمک وفقط رحمت تو مستغنی نبوده و این عمل نیکو را مستقل به ذات، انجام نداده است؛ و نه اینکه آن کسی که کار زشت انجام داده و بر تو جرئت کرده و مخالفت امر و نهی تو را بجای آورده و تو را از خودش راضی نکرده است،از قدرت تو بیرون رفته است.» عرض شد که نجات به معنای فلاح است؛ فلاح و رستگاری به واسطهٔ علم و بیرون آمدن از جهل برای انسان حاصل می شود. علم یعنی حال اطمینان به واقع؛ در قبال یقین. یقین یعنی قطع به یک موضوع ولو اینکه بعداً کشف خلاف بشود. آن افرادی که خیلی دیر باور میکنند خیلی خوب هستند، اینها افرادی هستند که خیلی زود با یک حرف باور نمی کنند. اتفاقاً در روایت هم داریم: اگر خواستید عقل شخصی را آزمایش کنید یک مطلب تقریباً غیر عادی به شاید او بزنید؛ اگر زود پذیرفت این خیلی خوب نیست، اما اگر گفت حالا ببینیم این طور و شاید آنطور باشد معلوم میشود که فردی است که روی کار خودش حساب و کتاب دارد و این طور نیست که سریع مطلبی را بپذیرد. اما علم این طور نیست؛ علم یعنی انکشاف واقع برای انسان، وقتی واقع برای انسان منکشف شد دیگر خلاف معنا ندارد معمولاً راههایی که ما در این دنیا برای رسیدن به واقع طی میکنیم، در انسان حال قطع می آورد، نه علم. علم برای ما خیلی کم پیدا می شود، غالباً قطع است؛ تازه اگر قطعی باشد، این جنبه علم ندارد مگر موارد خیلی نادر که ما به علم میرسیم. البته خب قطع هم حجت است، به جهت عدم فرق و امتیازی که ما وجداناً و نفساً بین این دو میبینیم، لذا این قطع حجت است و متابعت از آن واجب است. اگر برای شخصی علم به واقع پیدا بشود، دیگر نمی تواند مخالفت آن را بکند؛ خیلی مشکل است. حالا اگر هوای نفس بیاید و جلوی راه را بگیرد، آن یک مطلب دیگری است. یک مرتبه بالاتر از علم ، و آن مرتبه اطمینان است؛ مرتبه اطمینان یعنی نفس انسان به مطلبی آرامش پیدا می کند. این برای شخصی است که نفسش برگردد و متحول بشود و به قضیه ای برسد؛ آن وقت در ا در اینجا دیگر مخالفت معنا ندارد و آن مقام، مقام اطمینان است. نجات یعنی انسان از شرک و از دوبینی بیرون بیاید، از اثر بگذرد و به مؤثر برسد، از مسبّب بگذرد و به سبب برسد، از مجاز بگذرد و به حقیقت برسد؛ این می شود «نجات». وقتی که اینطور شد دیگر تمام گرفتاریهای دنیا برای او بی معنا می شود. و لا الذى أساءَ و اجتَرَأَ عَلَيكَ ولَم يُرضِكَ، خَرَجَ عن قُدرَتِكَ! آن کسی که دارد اسائه می کند با چه قدرتی دارد اسائه میکند؟ و آن کسی که دارد نافرمانی میکند، با چه قدرتی دارد نافرمانی میکند؟ آیا با قدرت اهریمن است؟! اهریمن قدرتش از کجاست؟! با کدام قدرت دارد خدا را نافرمانی میکند؟! تو که وجود خودت از خودت نیست چگونه ممکن است آثار و تبعات وجودی از خودت باشد؟! چگونه ممکن است قدرت از خودت باشد؟! وجودت برای خودت نیست و متدلّی به ذات غیر هستی، آن وقت فعلت برای خودت است؟! علمت برای خودت است؟! قدرتت برای خودت است؟! حیات برای خودت است؟! جمالت برای خودت است؟! همه اینها برای یکی است؛ این قدرت برای یکی است، این علم برای یکی است! از مطالب و از این چیزهای حقیقی و بدیهی خودمان را کنار بکشیم و دست برداریم؟! پس هرچه هست بریزیم کنار و سر یک سفره بنشینیم! آن کسی که الآن دارد کار خلاف انجام میدهد آیا بنده خدا است یا نیست؟! او هم بالأخره بنده خدا است! پس بیاییم به او هم همان نظر را بیندازیم که به خودمان داریم میاندازیم و بگوییم: خدایا شکرت که دست ما را گرفتی، ولی او هنوز در غفلت است؛ نه اینکه بگوییم: تو باید بیایی زیر بلیط من! این غلط است! نتیجه کار را به او برگردانیم، نه به خودمان! خدایا شکر که مرا موفق کردی! خدایا شکر که تو دست من را گرفتی! خدایا شکر که تو به من روح انقیاد دادی! خدايا شکر که تو مرا از جهل در آوردی! فقط تو فقط تو ! والاً همه اینها مظاهر او هستند. @sh_hosein
•| 💗|• «حِينَ تَشْعُرُ بِالْضّيقِ إفْتَح مُصْحَفَك؛ فَبَيْنَ ثَنَايَا صَفَحَاتِهِ رَاحةَ واِطْمئنانٍ!» ناراحت‌ که شدی قرآنت را بازکن؛ آنجاست که لابه لای صـفـحاتش آرامش و اطمینان را پیدا می‌کنی! @sh_hosein
سخنرانی شب۶ ماه رمضان. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲.mp3
25.4M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید غلامحسین توسلی. ● ۴ هدیه‌ای که باید قبل مرگ برای ۱۰ گروه بدهیم. ● موقف و ایستگاه مرصاد در قیامت کجاست؟؟؟شهیدی که بخاطر یک کاری در قیامت پایش گیر بود. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ @sh_hosein
حيثما وجدت سكينة روحك أقِم، فذلكَ موطنك... هر جا آرامش روحت را یافتی، ساکن شو. آنجا خانه توست... @sh_hosein
💠روزه ی دائم اللهمَّ ارْزُقْنِيَ النَّجافِى عَنْ دَارِ الْغُرُورِ وَالْإِنابَةُ إِلَى دَارِ الْخُلود این انابت همان رغبت است به سوی خدا و ائمه و دار خلود، به سوی قیامت و راه های خوبان که رو به بهشت و دار همیشگی می روند. وَالْاِسْتِعْدادَ لِلْمَوْتِ قَبْلَ حُلولِ الْفَوْتِ. برای رفتن از دنیا آماده شود پیش از فوت. رغبت آنقدر شدید می شود که خوردن و خوابیدن و آشامیدن را از یاد تو می برد. میخوری اما رغبت آنقدر زیاد است و سرگرمت می کند که با خوردن و خوابیدن و خواهش ها یی که از تو سر میزند گویی روزه ات باطل نمی شود.حالیت نیست که خورده ای. چون می گویند دوستان امیرالمؤمنین در این عالم همیشه روزه اند. بله روزه اند و هرچه این کارها را می کنند، روزه شان باطل نمی شود، چون توجه ندارند. حواسشان به روزه شان است که راهش را به سوی خدا برود. چون رغبت به خدا دارد کانّه نيّت روزه از غیر او کرده است. چون رغبتش دائم است. هر وقت هم که چیزی از او سر بزند یک لقمه نان یا آب یا لباس استفاده کند، اینها مبطل روزه اش نیست. امیدوارم چنان سرگرم مقصد و راه باشیم، که متوجه ماه رمضان ظاهری نشویم و اگر لفت و لیسی کردیم روزه مان باطل نشود. کمی مال دنیا و یک سال یا پنج سال ارزاق تهیه کردن و وسعت کسب اگر توجه نداشته باشید، حساب نمی شود. توجّه است که انسان را گنهکار می کند. توجّه به بیراهه گناه است و توجّه به معصیت عصیان است. توجه به عبادت، عبادت است و توجه به وجه الله نفس عبادت است توجّه اصلاً مال وجه الله و وجهه خدایی است. 🌿طوبای محبت، حاج محمداسماعیل دولابی @sh_hosein
تندخوانی قرآن کریم - جزء06 - www.ahlevela.com.mp3
4.23M
•| |• جزء ششم رو بخونیم. بعد از ختم: برای نورانی‌شدن قلبمون دعاکنیم. به همراه: ۱۰۰ مرتبه ذکر یا اللّٰه. @sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
•| #نور |• جزء ششم رو بخونیم. بعد از ختم: برای نورانی‌شدن قلبمون دعاکنیم. به همراه: ۱۰۰ مرتبه ذکر ی
امام صادق {علیه‌السلام}فرمودند: کسی که ده مرتبه «یا الله» بگوید، به او خطاب شود:لبیک بنده‌ی من! حاجتت را بخواه تا اجابت کنم. ــــــــــــــــــــــــــــ•🌸🤲🏻•ــــــــــــــــــــــــــــ 📚منبع این روایت: وسائل الشیعه،جلد۷،ص۸۷ @sh_hosein
سخنرانی بین الصلاتین۷. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲.mp3
10M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: ۱. فرق‌های بین نماز و روزه ۲. دو خصلت که باعث دو خصلت دیگر می‌شوند. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
و بهار روزهایی است که کسی را دوست‌تر می‌داری... @sh_hosein
ریمیکس نهایی بیدارش باید پاشم برخیز ای برادر_۲۰۲۲_۱۲_۱۲_۲۳_۰۰_۵۶_۷۳۱.mp3
2.64M
🔊زنگ بیدار باش سحر برای اونایی که نمیشه بیدارشون کرد😁😂 ۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه. @sh_hosein
علی آقا (مادر اینطور صدایشان می زده) گرفتار تصمیمی می شود که گرفتنش سخت و شاید برایشان آن زمان سرنوشت ساز بوده، ادامهٔ حضورشان در قم و تحصیل در آنجا و‌ یا بازگشت به مشهد برای مونس پدر کم بینایشان شدن! از استادشان مشورت می‌خواهند. «پاسخی شنید که او ‌را به فکر فرو‌ برد، تا جایی که تصمیم گیری را برایش آسان کرد». استاد گفت: از قم دست بکش و به مشهد برو، می‌دانم که دنیا و آخرتت در قم است و نمی‌توانی آن‌ها را رها کنی. اما خدا می‌تواند دنیا و آخرت تو را از به منتقل کند. گره‌ای که داشت کور می‌شد باز شد. … بعدها گفت که اگر توفیقی در زندگی داشته، ناشی از گوش‌شنوی‌ها، نیکی‌ها و عمل به وظایفی بوده که می‌بایست در حق پدر و مادر ادا شود. 🌿شرح اسم، زندگینامه مقام معظم رهبری @sh_hosein
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز: بِكَ عَرَفتُكَ، و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ ودَعَوتَني إِلَيْكَ، و لولا أَنتَ لَم أَدرِ ما أَنتَ! بِكَ عَرَفتُكَ؛ «خدایا من تو را به تو شناختم عرفان من توسط تو پیدا شده است.» و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ؛ «و تو مرا به خودت راهنمایی کردی.» و دَعوتَني إِلَيكَ «و به سوی خودت خواندی.» حضرت در اینجا می فرماید من معرفتی که پیدا کردم توسط تو است؛ البته «عَرَفتُكَ» در اینجا در مقام استمرار است یعنی عرفان به تو توسط تو پیدا میشود. چرا عرفان به تو توسط تو پیدا میشود و غیر از تو کسی نمیتواند معرفت به تو را برای ما تحصیل کند؟ این طور در معنای این فقره معروف است و در سایر موارد هم از ائمه علیهم السلام نظیر دارد. در دعای روز عرفه از سیّدالشهدا علیه السّلام است که ایشان هم در آنجا همین عبارت را دارند می فرمایند:هر چیزی که غیر از وجود پروردگار باشد این در شناخت پروردگار به جهاتی ناتوان است. ماسوی الله معلول هستند و معلول از نظر سعه و ضیق، هیچ گاه سعه علت و به اشتداد علت نیست و به اولیت و اولویت علت نمی رسد؛ بنابراین علم به معلول هیچگاه علم به علت نخواهد بود، بلکه در رتبه پایین تر است. مطلب دیگری که در اینجا به نظر میرسد این است که: شاید منظور حضرت از بِكَ عَرَفتُكَ غیر از این جهتی که فرمودند جهت دیگری باشد و آن این است که آیا ممکن است که ما معرفت به شیئی پیدا بکنیم از غیر خود آن شیء؟" یعنی غیر از یک نوع اتحاد وجودی با آن شیء، ما معرفت به آن پیدا بکنیم. امکان ندارد! بِك عَرَفْتُك؛ «یعنی من تو را به خودت شناختم! نه به چیزی از ماسوای خودت!» چون اگر به چیزی از ماسوی باشد عرفان حاصل نمی شود، و هنوز حدی برای عرفان هست رتبه ای برای آن هست مرتبه ای برای آن هست؛ اما وقتی که به خود ذات عرفان پیدا شد، یعنی آن ذات بیاید و این را در خودش فانی کند، آن موقع می تواند بگوید: بك عَرَفتُكَ؛ «من تو را شناختم به تو! (نه به صفات تو و نه به اسماء تو!) من تو را به خود تو و به ذات تو شناختم!» این می شود فنای ذاتی! پس حضرت سجاد در اینجا در مقام فنای ذاتی است، لذا می فرماید: و أنتَ دَلَلتَنى عَلَيكَ؛ «تو من را به خودت دلالت کردی! (نه به آثار خودت!)» نه اینکه نگاه کنی و ببینی در عالم وجود چه خبر است، آن را که چشم دادی و خودت داری میبینی؛ بلکه به خودت دلالت کردی! و از این مهمتر: و دَعوتَني إليكَ؛ «مرا به خودت خواندی!» به سمت من بیایید؛ نه به سمت بهشت من، این بهشت که او نیست؛ و نه به سمت حور بیایید، حور که او نیست مظاهر اوست! ولی اینجا دارد: «دَعوتَني إِلَيكَ؛ به خود تو و به ذاتت من را دعوت کردی!»دعوت به خود وقتی تحقق پیدا میکند که شما بگویید بیا من وجودم را در اختیار تو میگذارم آن دعوت به خود است؛ ائمه هیچ وقت دعوت به خود نمیکنند! اگر دیدید یک ولی دارد سراغ شخصی میرود این دارد دعوت به چه کسی میکند؟ دارد دعوت به او می کند؛ دَعوتَني إِلَيكَ، و لولا أنتَ لَم أدرِ ما أنتَ؛ «اگر تو نبودی من هیچ وقت نمی فهمیدم تو چه کسی هستی!» پس معلوم می‌شود حضرت سجاد فهمیده است؛ حضرت سجاد علیه‌السلام الآن می‌تواند خدا را آنطور که هست برای ما بیان کند. @sh_hosein
سخنرانی شب ۷ ماه رمضان. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲.mp3
24.59M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید عبدالله سروری مطلق. ● ۴ هدیه‌ای که باید قبل مرگ برای ۱۰ گروه بدهیم. (قسمت ۲) ● دغدغه مندی نشانه شیعیان واقعی هست. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر قشنگ بود این کلیپ واقعا . ببینید حتما گفتگوی دوجنین دوقلو در رحم مادر نسبت رحم مادر به و دنیا به @sh_hosein
💠اوّل دنبال خودت بگرد! عزیز من! اوّل دنبال خودت بگرد، بعد دنبال امامت. عقب هرکس که بگردی آخر به خودت سر در می آوری. كُلَّمَا مَيَّرْتُمُوهُ بِأَوْهامُكُمْ فِي آدَقَّ مَعَانِيهِ مَخْلُوقٌ مَصْنوعٌ مِثْلَكُمْ مَرْدُودٌ إِلَيْكُمْ! امام می فرماید: برای توحید هرچه بگردید در آسمان زمین و هر چه تمیزتان دقیق کار کند آخرش یک چیزی پیدا می کنید مثل خودتان که باز می گردد به خودتان. به خدا راه ندارد. چقدر انسان بزرگ است که هرجا را می گردد به خودش سر در می آورد. یعنی می گوید از خانه شروع کن. خودت را تمیز کن. 🌿طوبای محبت، حاج محمداسماعیل دولابی @sh_hosein
جزء 7.mp3
4.22M
•| |• جزء هفتم رو بخونیم. بعد از ختم: برای صبور شدن روحمون دعا کنیم. به همراه: ۱۰۰ مرتبه ذکر یا لطیف @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیپ عجیب حافظ کل قرآن کریم در برنامه محفل😁 سر این میگن واقعا سریع کسی رو قضاوت نکنید. خیییییییییلی خوب بود کلیپش😂😂😂 @sh_hosein
سخنرانی بین الصلاتین۸. ۲۸ اسفند ۱۴۰۲.mp3
9.48M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: ۱. بر چه کسانی روزه واجب نیست؟ و حکمشان چیست؟ ۲. دو خصلت یکجا در مومن جمع نمی‌شود. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز: الحَمدُ لِلَّهِ الّذى أدعوهُ فَيُجيبنى وإن كُنتُ بَطيئًا حينَ يَدعونى؛ و الحَمدُ لِلَّهِ الَّذِي أسألُهُ فَيُعطيني و إن كُنتُ بَحْيلًا حينَ يَستَقرِضُني؛ و الحَمدُ لِلَّهِ الَّذِي أَنادِيهِ كُلَّما شِئتُ لِحَاجَتي و أخلو بِهِ حَيْثُ شِئْتُ لِسِرى، بِغَيْرِ شَفيع فَيَقضى لى حاجَتي. حضرت در اینجا میفرماید: «حمد برای آن خدایی است که أدعوهُ فِيُجيبنى من او را میخوانم و او هم جواب من را میدهد.» حالا اگر ما خدایی داشتیم و او را میخواندیم و جواب نمیداد، آنوقت تکلیف چه بود؟! فرض کنید! خدایی داشتیم مثل این نصاری که فقط در يوم الأحد و روز یکشنبه به کلیسا میروند، خب معنایش این است که در روزهای دیگر، خدا لا يُجيبه است و خبری نیست! یعنی موقع اجابت و استجابت فقط در روز یکشنبه است و بس؛ و روزهای دیگر فایده ندارد ولی در دین اسلام در تمام ایام درب مسجد باز است و اصلاً مسجد جای نماز است و اصلاً در همه وقت باید درب مسجد باز باشد و مؤمن باید نمازش را در مسجد بخواند! حالا ما می آییم و در منزل میخوانیم این امر در شرع مرغوب عنه است. پیغمبر اکرم صلاة الليل خود را در همان مسجدالنبی می خواندند؛ از منزل بیرون می آمدند و در مسجد می آمدند و چهار رکعت نماز میخواندند، دوباره به منزل برمی گشتند و یک ساعت استراحت میکردند برای مرتبه ثانیه به مسجد مراجعت می کردند و چهار رکعت نماز می خواندند دوباره به منزل بر می گشتند و استراحت می کردند برای بار سوم به مسجد مراجعت میکردند و دیگر نماز شفع و وتر را می خواندند و متصل می کردند به نماز صبح؛ سه بار حضرت در طول شب به مسجد ی آمدند! خب در منزلشان هم می توانستند بخوانند، اما چرا در مسجد میخواندند؟! درب مسجد همیشه باید باز باشد، چه در صبح و چه در سایر اوقات . به خاطر اینکه مسجد همیشه محل سجود و محل عبادت است؛ مسجد فقط اختصاص به نماز ظهر و شب ندارد که یک ساعت درب را باز کنند و ببندند. اصلاً مسجد یعنی محل سجود ! اینکه الآن میبینید وقتی که در مسجد خطابه و وعظ است، اگر شخصی بیاید و بخواهد نماز بخواند میگویند آقا برو آن گوشه بخوان که مزاحم نشوی! این غلط است؛ نماز مقدم است یعنی اگر امر دایر شد بین نماز و خطابه نماز مقدم است و باید جایی را قرار بدهند برای کسی که برای نماز مراجعه می کند؛ پس باید در هر جایی مسجد باشد و باید در هر محلی مسجد باشد و بایستی که اصلاً مردم نماز را در مسجد بخوانند! بزرگان رسمشان بر این بود که به مسجد می رفتند و نماز را در مسجد میخواندند و اذکارشان را در مسجد انجام میدادند. منتها الآن دیگر اوضاع عوض شده است و مساجد دیگر آن مساجد نیست؛ آدم وقتی در مساجد میرود به جای اینکه یاد خدا بیفتد یاد زرق و برق دنیا میافتد ! اصلاً همه چیز تغییر پیدا کرده و همه چیز عوض شده است؛ الحَمدُ لِلَّهِ الَّذى أدعوه فَيُجيبُنی؛ «هر وقتی که شما می خواهید سراغ خدا بروید، بروید!» فَيُجيبني؛ «جواب من را میدهد!» خدا نمیگوید: بگذار سحر! نمی گوید: بگذار شب، بگذار ظهر، بگذار سرم خلوت شود! @sh_hosein