eitaa logo
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
585 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
479 ویدیو
50 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات: 📧 لینک پیام ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/16907159673435
مشاهده در ایتا
دانلود
فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛ همان­طور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمه‌ی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد. [این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی حرف بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم عالم بود، هم فقیه بود، هم عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را. [فاطمه­‌ی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این زنِ اسلام است. @sh_hosein
📜نامه انسان ساز 🌱قسمت اول امیرالمؤمنین علیه السلام در نامه ۳۱ نهج البلاغه می فرماید: - من والد الفان، المقر للزمان، المدبر العمر، المستسلم للدنیا، الذام الدنیا از پدر فانی، اعتراف دارنده به گذشت زمان، زندگی را پشت سر نهاده که در سپری شدن دنیا چاره‌ای ندارد و مذمت کننده دنیا امیرالمؤمنین علیه السلام تسلیم دنیا نشده است؛ اما نمی تواند با دنیا در گذشت عمر مبارزه کند، همانطور که مرگ به پیامبر نزدیک بود و ایشان تسلیم مرگ بودند: «إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُمْ مَيِّتُونَ» - الساکن المساکن الموتی پدر تو در مساکن مردگان ساکن است امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید: همین بازار و خانه‌ها روزی مساکن مردگان بودند که اکنون در زیر خاک هستند و در حال حاضر من ساکن این خانه ها و بازارها هستم و به راستی که مرگ به انسان ثابت می کند که تنها است و هیچ است! - و الظاعن عنها غدا و من فردا کوچ کننده هستم [و دیگری ساکن این مسکن خواهد بود] ابن ابی الحدید می‌گوید: و این کلام از سوی امیرمؤمنان علیه السلام، کلام کسی است که به فراق و جدایی یقین کرده است. (شرح ابن ابی الحدید ج ۱۶ ص ۵۶) از حضرت نوح علیه السلام نقل شده است که فرمود: «وَجَدْتُ الدُّنْيَا كَبَيْتٍ لَهُ بَابَانِ دَخَلْتُ مِنْ أَحَدِهِمَا وَ خَرَجْتُ مِنَ الْآخَرِ» دنیا را مانند یک خانه دو درب (درب دخول و درب خروج) دیدم که از یک در داخل و از در دیگر خارج شدم. و این وضع و حال و برداشت نوح صفی الله و برگزیده خدا است و چگونه خواهد بود وضع و حال کسی که به دنیا تکیه و اعتماد کند و عمر گرانبها را در تعمیر و مرتب ساختن آن صرف نماید و در دستیابی به آن دین خود را از دست بدهد؟ "ظعن" به معنای "رهن" است. - إلی المولود المؤمل ما لا یدرک این نامه را چنین پدری به فرزندی می‌نویسد که آزمند چیزهایی است که درک نمی‌شود امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: انسان بما هو انسان سر تا سر آرزو است که نمی‌تواند به آن برسد. ابن ابی الحدید می‌گوید: مراد حضرت تنها جنس بشر بوده و نه خود امام حسن علیه السلام و هچنین سایر اوصافی که به دنبال این لفظ می‌آید به ایشان بعینه اختصاص ندارد. (شرح ابن ابی الحدید ج ۱۶ ص ۵۶) - السالک سبیل من قد هلک این مولود به راه کسانی می رود که هلاک می‌شوند؛ یعنی مسیر زندگی مادی هلاکت است و اما تولد در جهان دیگر است. "هلک" لزوما معنای منفی ندارد و اساسا "هلک" در نهج البلاغه در سه معنا بکار رفته است: ۱. خطبه ۱۶: «من أبدی صَفحَتَهُ للحقِ هَلَکَ» اگر کسی در مقابل حق قرار بگیرد هلاک می‌شود. در اینجا هلاکت بمعنای نابودی است. ۲. خطبه ۲۰۳: «إنَّ المرءَ إذا هلکَ قالَ الناسُ: ما ترکَ؟ و قالتِ الملائکةُ ما قدمَ؟» کسی که هلاک شد(مرد) مردم می‌گویند: چه باقی گذاشت؟ اما فرشتگان می‌گویند: چه پیش فرستاد؟ در اینجا هلاکت به معنای مرگ عادی است. ۳. خطبه ۱۲۱: «بعضٌ هلکَ و بعضٌ نجا» در توصیف سپاه شهدا حضرت امیر می‌فرماید: بعضی هلاک شدند و بعضی نجات یافتند. در اینجا هلاکت بمعنای شهادت است. - غرض الأسقام انسان در عالم مادی هدف مرض و گرفتاری است "سقیم" صفت مشبه و مصدر آن "سقم" است و جمع آن "أسقام" است. "صحیح" مقابل "سقیم" قرار دارد؛ "سقیم" یعنی بیماری. - و رهینة الأیام و در گِرو روزگار است. @sh_hosein
طوبىٰ لمن امتلأت قلوبهم بذکرِ المهدی خوشا به حال کسانی که دلشان از یاد مهدی‹عج› آکنده است ‌ @sh_hosein ‌‌‌‎‌‌
سِر عاشق شدنم لطف طبیبانه ی توست ورنه عشق تو کجا؟ این دل ِبیمار کجا؟ @sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم 🖐🏻 یلداتون مبارک🌸 مشکلی نداره هر کدوم از مطالب رو دوست داشتید استفاده کنید. التماس دعا 🙏🏻
برجسته‌ترین شعار مهدویّت عبارت است از عدالت. مثلاً در دعای ندبه وقتی شروع به بیان و صفات آن بزرگوار می‌کنیم، بعد از نسبت او به پدران بزرگوار و خاندان مطهّرش، اوّلین جمله‌ای که ذکر می‌کنیم، این است: «این المعدّ لقطع دابر الظّلمه، این المنتظر لاقامة الأمت و العوج، این المرتجی لأزالة الجور و العدوان»؛ یعنی دل بشریت می‌تپد تا آن نجات‌بخش بیاید و ستم را ریشه‌کن کند؛ بنای ظلم را ویران کند و ستمگران را سر جای خود بنشاند. این اوّلین درخواست منتظران مهدی موعود از ظهور آن بزرگوار است. @sh_hosein
بنَفْسی اَنْتَ مِنْ تِلادِ نِعَم لا تُضاهی... جانم فدایت، تو نعمت دیرینه بی‌مانند هستی... @sh_hosein
📜نامه انسان ساز‌ 🌱قسمت دوم امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه می‌فرماید: - و رمیة المصائب و انسان آماج مصیبت است "رمیة" از "رمی" به معنای پرتاب تیر است؛ گویی مصیب‌ها مانند پرتاب تیر به سوی انسان پرتاب می‌شود - و عبد الدنیا و انسان عبد دنیا است؛ یعنی انسان گرفتار دنیا است و آزاد نیست. - و تاجر الغرور و انسان تاجر الغرور است "غرور" به معنای ضرر است؛ در حقیقت دنیا تجارتی دارد که همراه با ضرر است. - و غریم المنایا و انسان همیشه از نیستی‌ها و نابودی‌ها متضرر است. "منایا" به معنای نابودی‌ها و نبودن‌ها است. - و أسیر الموت و انسان در چنگال مرگ است[همیشه مرگ در دنبال او است] - و حلیف الهموم و انسان هم سوگند با رنج و مصیب است "حلیف" از "حلف" به معنای سوگند است. - و قرین الأحزان و انسان همسایه حزن است. - و نصب الآفات و انسان هدف آفت‌ها و آسیب‌ها است. - و صریع الشهوات و انسان به خاک افتاده شهوات است. گویی انسان همواره در جدال با شهوات است و اغلب اوقات مغلوب می‌شود و به خاک می‌افتد. - و خلیفة الأموات و انسان جانشین مردگان است. این سخن امیرالمؤمنین علیه السلام بازگشت به "ساکن مساکن" دارد که گذشت. و بدان که امیرالمؤمنین علیه السلام تاکنون هفت صفت از نفس خویش برشمرد و از صفات فرزندش چهارده صفت را برشمرد که در حقیقت بازگشت به نوع انسان دارد، پس به ازای هر یک از آنِ خویش، دو تا برای او قرار داد، پس باید در آن اندیشه روا شود. @sh_hosein
ارزش فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) به عبودیت و بندگی خداست. اگر بندگی خدا در فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) نبود، او صدیقه‌ی‌کبری نبود. صدّیق یعنی؟ صدّیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید صادقانه در عمل آن را نشان دهد. @sh_hosein
درهوای وصال دربه درم.mp3
17.2M
در هوای وصال دربه درم شاهدم گریه زاریِ سحرم جگرت خون شده ز غفلت من من‌ هم از غصه تو خون جگرم 🎙 سیدامیر حسینی @sh_hosein
🪴کَیْفَ أَنْسَاکَ وَ لَمْ تَزَلْ ذَاکِرِی چگونه فراموشت‌ کنم‌ در حالی که تو پیوسته به یاد منی... ☘مناجات الراجین @sh_hosein ‌‌‌
ما دو نوع صبر داریم: صبر مُنفَعِل و صبر فَعال °• صبر منفعل یعنی: ۱. صبری که از روی ترس و ناتوانی باشه. ۲. صبری که بدون رحم و بخشش باشه. ۳. صبری که بدون انجام وظیفه باشه (یعنی منتظر باشیم شخص مقابل درست رفتار کنه تا ما هم، درست رفتار کنیم). ۴. صبری که پر از ناشکری باشه و آرزوی مرگ داشته باشیم. °• صبر فعال یعنی: ۱. صبری که از روی توانایی باشه و حتی شما توانایی اثباتِ حقانیت خودتون رو داشته باشید اما مصلحت اندیشی، اجازه نده. ۲. صبری که پر از گذشت باشه. ۳. صبری که در هر شرایطی شما به خودتون اجازه ترک وظایفتون رو ندید و شما بر تمام ناحقی‌ها، صبوری کنید و وظیفه خودتون رو باز هم انجام بدید (مقابله به مثل، نکنیم). ۴. صبری که پر از شکر و رضایت باشه. @sh_hosein
-صبر فعال، ضد توقع است. در توقع، ذهن ناآرام است، چیزی را در آینده جستجو می‌کند. اما صبر ‌کیفیتی است که در آن انسان، وضع موجود خود را نمی‌پذیرد و در این صورت کاری با آینده [نتیجه] ندارد، خودش را تغییر نمی‌دهد و رفتارهای درست را ادامه می‌دهد! صبر چیزی است متضاد با دست‌وپا زدن! @sh_hosein
اذان مغرب حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام. ۲۵ آذر۱۴۰۲.mp3
3.7M
🎙اذان مغرب حرم مطهر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ @sh_hosein
امروز نیاز جامعه ما به این است که بداند مادری یعنی چه؟ زنِ خانه بودن یعنی چه؟ کدبانو بودن یعنی چه؟ فاطمه زهرا با آن شأن و با آن رتبه و با آن مقام و با آن عظمت، یک خانم خانه‌دار است؛ این تحقیر او نیست؛ او که با آن عظمت قابل تحقیر نیست، مگر این عظمت را می‌شود کوچک شمرد؟ این عظمت به جای خود محفوظ است، امّا یکی از شئون و یکی از مشاغل همین عظمت عبارت است از همسر بودن یا مادر بودن و خانه‌داری کردن؛ با این چشم به این مفاهیم نگاه کنیم. سلام‌الله‌علیها @sh_hosein
اگر برایتان مقدور هست بخوانید. به نام فرزند رکعت اول بعد از رکعت دوم بعداز ده مرتبه
📜نامه انسان ساز 🌱قسمت سوم امیرالمؤمنین علیه السلام فرستنده نامه را بعنوان یک پدر معرفی کرد که عمرش گذشته است و گیرنده نامه را بعنوان جوانی که چنین ویژگی هایی دارد معرفی کرد و بعد فرمود: - أما بعد اما بعد از این توضیحات - فإن فیما تبینت من إدبار الدنیا عنی و جموح الدهر علی و إقبال الآخرة إلی ما یزعنی عن ذکر من سوای و الإهتمام بما ورائی همانا گذشت دنیا و چیرگی روزگار و اقبال آخرت، مرا از یاد غیر خودم بازداشته و تمام توجه من را مصروف به آخرت کرده است امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: در موقعیتی هستم که به من اجازه نمی دهد در مورد دیگران فکر کنم و آنچه که برای من از إدبار دنیا و جموح الدهر و إقبال الآخرة مشخص شده است اجازه نمی دهد که همت خود را مصروف دیگری کنم - غیر أنی حیث تفرد بی دون هموم الناس هم نفسی، فصدفنی رأیی و صرفنی عن هوای این موقعیتی که من دارم رای من و کار من را نمایان کرده است و همین اوضاع من را از هوای نفسانی منصرف کرده است "تفرد بی دون هموم الناس هم نفسی" یعنی جزء هموم و دل مشغولی هایی که به سبب احوال مردم بر من عارض می شود - و صرح لی محض أمری تصریح کرد(پرده برداشت) از عمق کار من (وظیفه من را مشخص کرد) - فأفضی بی إلی جد لا یکون فيه لعب پس من را کشاند(هدایت کرد) به کوششی که هیچ لهو و لعبی نیست به راستی که زندگی و گذر ایام با هیچ کس شوخی ندارد و کاملا جدی است و چون جدی است، انسان باید جدی رفتار کند و بخاطر همین امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: این اوصاف مرا به کوششی هدایت کرد که بازی در آن نیست - و صدق لا یشوبه کذب و کشاند(هدایت کرد‌) به صداقتی که هیچ کذبی با آن مخلوط نیست اميرالمؤمنين علیه السلام اشاره می دارد که انسان باید با خود صادق باشد تا بتواند با دیگران نیز صادق باشد. @sh_hosein
enc_16911617753364093467837.mp3
10.11M
همه هست آرزویم که ببینم از تو رویی... 🎙سید حجت بحرالعلومی @sh_hosein
وَ يَا فَرَجَ كُلِّ مَكْرُوبٍ كَئِيبٍ... و ای گشایش‌دهنده‌ی هر دلتنگ اندوهگین! @sh_hosein
📜نامه انسان ساز 🌱قسمت چهارم امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه می‌فرماید: - وجدتک بعضی، بل وجدتک کلی من تو را پاره تن خود پیدا کردم و بلکه تو را کُل خود پیدا کردم (تو خود علی هستی) عشق و محبت بجایی می رسد که گویی فقط یک نفر وجود دارد و چون یکی‌اند، گویا یکدیگر را نبینند، مانند حضرت یعقوب که گفته اند: «وقتی یعقوب برای دیدار یوسف به مصر آمد و یوسف را دربرگرفت، در آن حالت فریاد می زد که یوسف کجاست؟ به او گفتند: تو اینک یوسف را دربرگرفته‌ای، تو که بوی پیراهنش را از کنعان شنیدی، چگونه اکنون او را دربر خود نمی‌بینی؟ گفت: آن روز من یعقوب بودم ولی امروز یوسفم، به همین جهت آن روز بوی او می‌شنیدم ولی امروز او را نمی‌بینم زیرا هیچ کس نمی‌تواند خود را ببیند». - حتی کأن شیئا لو أصابک أصابنی آنقدر تو را خودم می دانم تا آنجایی که هر چیزی به تو اصابت کند، انگار به من اصابت کرده است کلمهٔ "مصیبت" به آزمایش ها و مشکلات سخت گفته می شود که به انسان "اصابت" می کند و آن غیر از "مس" است؛ "مسّ" كمترين مرتبه به هم رسيدن دو چيز است که به آن "لمس" گفته می شود؛ ولي "اصابه" رسيدن جامع است که وقتی اصابت کند، دچار تزلزل می‌کند. - و کأن الموت لو أتاک أتانی و اگر مرگ به سوی تو بیاید، گویی زندگی من را گرفته است. - فعنانی من أمرک ما یعنینی من أمر نفسی پس هر چیزی که در حقیقت به تو مربوط است از امر تو، انگار به من مربوط است از امر من (امر تو امر من است). - فکتبت إلیک این حساسیت و محبت باعث شد که بنویسم نامه‌ای که ظاهر کننده مسیر باشد، چه من باشم و چه من نباشم (در هر دو صورت این نامه مسیر را به تو روشن می‌کند‌) @sh_hosein
روزی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم از راهی می‌گذشت که کودکان بازی می‌کردند. چون نگاهش به یکی از آن‌ها افتاد نزد او نشست و پیشانی او را بوسید و به وی محبت نمود... و فرمود: روزی دیدم این کودک با فرزندم حسین بازی می‌کند و خاک‌های زیر پای حسین را برمی‌دارد و به صورت خود می‌مالد. چون او از دوستان حسین است من هم او را دوست دارم... ✍🏻بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۲۴۲ @sh_hosein