eitaa logo
شین حا الف...
675 دنبال‌کننده
957 عکس
359 ویدیو
37 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان ✍️انتقادات و پیشنهادات: 📧لینک پیام ناشناس: https://harfeto.timefriend.net/16907159673435
مشاهده در ایتا
دانلود
سخنرانی بین الصلاتین ۱۳. ۴ فروردین ۱۴۰۳.mp3
7.82M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: ۱. احکام مربوط لب و رطوبت‌های دور لب. ۲. سه گروه دزد هستند. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۴ فروردین ۱۴۰۳ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
💠 اخلاص باید با نیت خالص وارد میدان شد. هر جا که شما ملاحظه می کنید توفیقاتی وجود دارد، با این اخلاص هاست و خدای متعال زود جواب می دهد؛ «و أنَّ الرّاحلَ إليك قريبُ المَسافة»؛ اگر انسان یک قدم برای خدا بردارد خدای متعال آن چنان زود جوابش را می دهد که خود انسان متحیر می شود. جواب الهی چیست؟ یک پاکت پول زیر متکای آدم؟ نه جواب خدا آن شوقی است که در دل شما می اندازد؛ آن نوری است که در دل شما می‌افروزد؛ آن قبولی است که آن را به شما حالی می کند؛ آن چهرهٔ نورانی الوهیتی است که آن را به دل و چشم باطن شما نشان می‌دهد. @sh_hosein
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز: بِكَ عَرَفْتُكَ و أَنتَ دَلَلتَنى عَلَيك و دَعوتَني إليك، و لولا أنتَ لم أدر ما أنت. لازمه کمال انسانی علم است و علم است که انسان هیچ گاه بی نیاز و مستغنی از آن نیست. علم یعنی انکشاف واقع و هرچه انسان را به واقع میرساند. حالا این علوم بأنحائها و أقسامها و تفاوتِ كیفیاتِها چه جایگاهی دارند؟ پیغمبر اکرم می فرمودند: اللهمّ إنّى أَعوذُ بكَ مِن علم لا يَنفَع؛ «خدایا، پناه میبرم به تو از علمی که نفع ندارد.» این استعاذه و پناه بردن پیغمبر چه معنایی دارد؟ چه اشکال دارد که انسان به دنبال علمی برود که نفع نداشته باشد؟ مگر این علومی که افراد در این دنیا کسب می کنند، مفید است؟! بالأخره انسان عمرش را صرف می کند و علمی به دست می آورد؛ حالا آن علم خیلی مفید هم نباشد، نباشد! کلام پیغمبر در اینجا دو توجیه می تواند داشته باشد: 👈توجیه اول: اینکه خداوند متعال به ما سرمایه ای داده است که عبارت است ازعمر؛ این عمر هم حدی دارد و بعد هم تمام میشود و میگویند: بفرمایید! حالا اگر انسان این عمر را صرف علم غیر نافع بکند چه چیزی را می تواند جایگزین این عمر از دست رفته بکند؟ هیچ چیزی نمی تواند جایگزین بشود و حسرتش در روز قیامت برای انسان می ماند که ما مدتی بودیم و این وقت و عمری را که میبایست صرف امور مفید کنیم صرف امور غیر مفید کردیم که عبارت است از علمی که نافع نیست. يَوْمَ يَجْمَعُكُمْ لِيَوْمِ الْجَمْعِ ذَلِكَ يَوْمُ التَّغَابُنِ؛ روز اظهار غبن و خسران، در روز قیامت است که انسان اظهار غبن می کند مثل اینکه در خیابان، حراجی با نصف قیمت یا ۳۰ درصد قیمت زده اند و شما رد می شوید و میبینید آن لوازمی را که احتیاج دارید، در این حراجی هست که با تخفیف ۳۰ درصد می فروشد. می گویید: حالا به منزل بروم، بعد بیایم و آن را بگیرم؛ وقتی برمی گردید، میبینید آن را خریده اند و برده اند، حراجی هم تمام شده و دیگر پول شما به مقدار خرید بازار نمیرسد و آن را به دست نمی آورید. این را غبن میگویند روز قیامت «يَوْمُ التَّغَابُنِ» است؛ یعنی افراد نگاه میکنند و میبینند که مبتلای به غبن شده اند، و این روزی که میبایست از این روز استفاده کنند، استفاده نکردند و از این سرمایه ای که می بایست از آن استفاده می کردند، استفاده نکردند و در آنجاست که فریاد از نهاد انسان بلند می شود، ولی دیگر فایده ای ندارد و این غبن برای همه افراد هست. 👈توجيه دوم: اینکه منظور از «اللهم إنى أعوذُ بكَ مِن علم لا يَنفَع» اين است که: خدایا، من به تو پناه میبرم از اینکه علمی را به دست بیاورم که نتوانم از آن بکنم، آن وقت با اختلاط به اهواء و آراء و نفس أماره در مسیر صحیح استفاده شيطنت و إغواء و انحراف بيفتد. آنجا دیگر خدا میداند که چه خبر است! چون علم اگر توأم با تزکیه نباشد، خدا میداند چه خبر است! علم اگر توأم با وجدان نباشد، خدا میداند چه خبر است و اینجا دیگر إلى ماشاء الله مورد دارد! پس«بِكَ عَرَفتُكَ» یعنی آن تغییر و تحول ماهوی در ذات انسان که به واسطهٔ عنایت حضرت حق پیدا میشود، و لذا ذات انسان از مرحله تعین بیرون می آید و به لا تعیّن و لاحد می رسد. آنجا مقام، مقام فنا و مقام ذات است؛ و در آنجا وحدت، وحدت بالصرافه است؛ لذا حضرت می فرماید: «بِكَ عَرَفتُكَ به ذات تو من تو را شناختم.» انسان تا فانی در خدا نشود، معنای «بِكَ عَرَفتُكَ» برایش روشن نمی شود. پس حضرت سجاد با این عبارت میخواهد بفرماید: من از صفات گذشتم، از نعوت گذشتم از اسماء ،گذشتم از افعال ،گذشتم همۀ مراتب توحید افعالی و صفات و اسماء را طی کردم و به «بِكَ عَرَفتُكَ» رسیدم و تو را به تو شناختم و به مقام ذات رسيدم. «و أنتَ دَلَلتَنى عَليكَ؛ و تو خودت مرا دلالت کردی» یعنی ذات تو مرا به تو دلالت کرد ذات تو آمد و ذات مرا از من گرفت و یک ذات شد؛ و وقتی یک ذات شد، خدا شد؛ و وقتی خدا شد، مخاطب یکی شد و قائل و مقول یکی شد، و عارف و معروف یکی شد. «و دَعوتَني إليكَ؛ و تو خودت مرا به خود دعوت و طلب كردى.» «و لولا أنتَ لم أدر ما أنتَ؛ اگر تو نبودی من نمیدانستم که تو چه هستی.» یعنی پی بردن به خصوصیات، صفات اسماء و مقام ذات، فقط به واسطه وجود تو بود و به واسطه عنایت تو است. البته چون لازمۀ مقام امامت فناء در این مرتبه است و خود حضرت سجاد صلوات الله وسلامه علیه در این مقام هستند، همه را به این مقام دعوت میکنند این معنا در اینجا روشن است. @sh_hosein
حرم❤️ به یک نگاه تو تطهیر می شود دلِ من... @sh_hosein
سخنرانی شب ۱۳ ماه رمضان ۱۴۰۳.mp3
31.67M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید محمود حیدری پور. ● چه صفتی باعث می‌شود ما مقابل امام زمانمان بایستیم؟مشرکین در پاسخ صحبت‌های پیامبر چه واکنش عجیبی انجام می‌دادند؟ 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۴ فروردین ۱۴۰۳ @sh_hosein
دعای مجیر.pdf
637.6K
•| |• دعای مجیر برای ایام البیض ماه مبارک رمضان توصیه شده و برکات بسیار عجیبی داره🌱 ! معنی ایام البیض خیلی قشنگه... «روزهایی که شب‌هایش سفید است» این سه روز یعنی ۱۵،۱۴،۱۳ ماه قمری اگه به آسمون نگاه کنید می‌بینید ماه همه جا رو روشن کرده💛🌕 ! به اصطلاح بهش میگن: شب مهتابی. این سه روز دعای مجیر رو روزی ۱ بار بخونیم و از خدا بخوایم آسمون قلبمون همیشه روشن و مهتابی باشه☁️❤️. @sh_hosein
دعای مجیر دوست داشتنی معنیش که خیلی قشنگه! این‌همه‌هم که‌ برکت داره؛ حیفه کاممون با خوندنش شیرین نشه🥰☁️✨. @sh_hosein
منزل شهید مهربان پور. شب ۱۳ ماه رمضان ۱۴۰۳.mp3
10.91M
📜روایتگری 🔊عنوان: آدم‌های زرنگ، در ماه آدم زرنگ‌ها به همراه روضه حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها 🎙حسین ابراهیمی 📌منزل شهید محمد مهربان‌پور، خورموج 🗓۴ فروردین ۱۴۰۳ @sh_hosein
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ و هر لحظه صبر دلم با ندیدنت امتحان می‌شود... @sh_hosein
سخنرانی بین الصلاتین ۱۴. ۵ فروردین ۱۴۰۳.mp3
12.84M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: ۱. حکم قسم و دروغ در ماه رمضان. ۲. سه چیز همراه سه چیز است و اگر یکی نباشد دیگری پذیرفته نمی‌شود. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۵ فروردین ۱۴۰۳ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
اَللّهُمَّ اَدْخِلْ عَلی اَهْلِ الْقُبُورِ السُّرُورَ این روزها ما هستیم... وقتی درد نداریم از این همه ظلم... @sh_hosein
♦️روایت دردناک یک خبرنگار از جنایت دشمن صهیونیستی در بیمارستان شفا: 🔹 شوهر زن مورد تجاوز ارتش "اسرائیل" در بیمارستان الشفاء غزه می گوید: سربازان به او دستور دادند لباس‌هایش را درآورد و شروع به کتک زدن کردند، سپس او به آنها گفت: «من پنج ماهه باردار هستم، مرا نزنید» اما متأسفانه به کتک زدن او ادامه دادند. بعد از ساعت ها همه زن ها را به جز زن باردار و فرزندانش بیرون آوردند، جلوی چشم شوهر و اقوام و فرزندانش بردند و به آنها تجاوز کردند. آنها به مردان دستور دادند که چشمان خود را نبندند وگرنه به آنها شلیک می کنند. @sh_hosein
تندخوانی جز ۱۳ - استاد معتز آقائی.mp3
3.97M
•| |• جزء سیزدهم رو بخونیم. بعد از ختم: دعا کنیم که خدا قلبمون رو با عشقش نورانی و زلال کنه.🤍 به همراه: ۱۰۰ مرتبه ذکر «یا نوراً فوقَ کُلِ نور.» @sh_hosein
🌿اَللّهُمَّ اَشغَلْنَا بِذِكرِكَ وَ اَعِذْنَا مِنْ سَخَطِكَ… خدایا ما را به ذكرت مشغول كن و از خشمت پناه ده @sh_hosein
🌸مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام 🎙 سخنران: حجت‌‌الاسلام حسین ابراهیمی 🎙مداح: کربلایی عبدالرسول بابلی 🎉همراه با اجرای گروه سرود و مسابقه 🕘 زمان: فردا شب (دوشنبه) ساعت ۲۱ 📌مکان: حسینیه امام حسن عسکری علیه السلام. خورموج @sh_hosein
سخنرانی شب ۱۴ ماه رمضان ۱۴۰۳.mp3
21.25M
○| |○ 🔊سخنرانی شب‌های ماه رمضان 📜موضوع: ● خوانش وصیت‌نامه شهید سید عبدالرسول پناه. ● خداوند در قرآن الگویی معرفی می‌کنند که اون شخص آرزو دارد الان جای کی باشد؟چرا بعد از مصائب در کربلا حضرت زینب گفتند ما رأیت الا جمیلا؟؟؟ 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۵ فروردین ۱۴۰۳ @sh_hosein
می‌گفت: این بدترین رمضان تاریخ نیست که بر مسلمانان جهان می‌گذرد بلکه این بدترین مسلمانان تاریخ هستند که رمضان بر آن‌ها می‌گذرد... @sh_hosein
🌿اللّٰهُمَّ‌إِنِّى‌أَسْأَلُکَ‌إِیماناًلَاأَجَلَ‌لَهُ‌دُونَ‌لِقائِکَ خدایا،ایمانی‌ازتودرخواست‌می‌کنم که‌پایانی‌جزلقاء‌تونداشته‌باشد... @sh_hosein
سخنرانی بین الصلاتین ۱۵. ۶ فروردین ۱۴۰۳.mp3
8.61M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: ۱. چهار ملاک در تشخیص مریض از نگاه شرع. ۲. سه چیز نشانه رفاه و آسایش است. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۶ فروردین ۱۴۰۳ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
زندگی قرآنی امام حسن مجتبی.pdf
258.5K
🌸ایده محتوایی ولادت امام حسن 📜 عنوان: زندگی قرآن امام حسن مجتبی علیه‌السلام 📖توضیحات: در این فیش به ۴ ویژگی از حضرت حسن علیه‌السلام با محوریت آیات قران مرتبط با موضوعات و ذکر داستان از سیره حضرت پرداختیم. ✍نگارنده: حسین ابراهیمی علیه‌السلام علیه‌السلام علیه‌السلام @sh_hosein
4_5881716652537546940.mp3
4.26M
•| |• جزء چهاردهم رو بخونیم. بعد از ختم: دعا کنیم که خدا رزقهای مادی و معنویِ خوب سر راهمون بذاره. همراه: ۱۰۰ مرتبه «یا خیرَ الرازِقین» @sh_hosein
کسی ‌که دامن او را گرفته می‌داند امید می‌چکد از دست‌های با کرمش‌... @sh_hosein
من حسینی شده ی دست امام حسنم...
📜شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز:الحمد لله الذى أدعوه فيُجيبنى وإن كُنتُ بَطيئًا حينَ يَدعُون؛ «حمد برای پروردگاری است که هرگاه او را بخوانم، او فوراً مرا اجابت می کند.» «أدعُوهُ فيُجيبُنى» مضارعی است که دلالت بر استمرار می کند؛ یعنی مقتضای حال خداوند و خصوصیت خداوند این طور است که هرگاه او را بخوانیم، او اجابت می کند. در اینجا «أدعُوهُ فيُجيبنى» استقبال نیست؛ معنایش این نیست که من او را می خوانم و او یک سال دیگر یا دو سال دیگر جواب میدهد. استمرار حالی یعنی موقعیت حال در ابد و ازل استمرار دارد و همیشه حال است و همیشه این صفت برای شخص ثابت است و هیچ وقت از او جدا نمی شود. پس این صفت هم برای او هست و هم برای ما. می فرماید:«حمد، مخصوص آن خدایی است که وصف او این است که هرگاه او را بخوانم جواب مرا میدهد». حالا اینکه او چه جوابی میدهد، بماند؛ بالأخره بی جواب نمی گذارد و چیزی میگوید، حال یا بر وفق مراد یا بر غیر وفق مراد! این طور نیست که گاهی چرت بزند لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لَا نَوْمٌ». (سِنَةٌ) به معنای چرت است؛ یعنی چرت و خواب او را نمیگیرد و هرگاه کسی او را بخواند: وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ، جواب او را فوری میدهد! «و إن كُنتُ بَطيئًا حينَ يَدعُونى!» ولی مسئله اینجا است که از آنطرف، هر وقت او ما را بخواند ما جواب نمیدهیم ما بطی هستیم، ما سستی می کنیم، ما تکاهل می کنیم، ما امروز و فردا می کنیم! می گوید:«به فقیر کمک کن!» میگوییم:«حالا ببینیم چه می شود.»می گوید: بلند شو و نماز بخوان میگوییم:«دیر نمی شود.» وقت اذان وقت دعوت او است؛ این الله اکبری که فوراً مؤذن در اول وقت می گوید، دعوت او است. پیغمبر هر وقت که با افراد مشغول صحبت و... بودند و نفس حضرت از ارتباط با کثرت مقداری ملال به خود می گرفت، می فرمودند: «أرحنا يا بلال؛ ای بلال ما را راحت کن این ارتباط با کثرت، نفس ما را گرفته است و نفس ما را به ملالت آورده است. همین که صدای مؤذن بلند میشود، تفاوت حالات ائمه و اولیای الهی با سایرین در اجابت دعوت خداوند به ملاقات با خود در نماز پروردگار میرسد که ای بندگان بیایید! الآن وقتی است که فیاضیت من میخواهد به تمام عوالم کثرت تنازل كند؛ الآن وقتی است که جود من میخواهد سرازیر بشود؛ الآن وقتی است که رحمت من میخواهد سرازیر بشود این موقع، موقع اذان است. ما که مرخص هستیم! این مطلب شوخی نیست؛ یک واقعیت و حقیقتی است که آنها در ادراک این وقت، چه مسائلی را می دیدند که همین طور نگران رسیدن وقت زوال بودند و نگران غروب شمس بودند. در احوالات امام مجتبی علیه السلام داریم همین که موقع نماز میشد، حالات غیر عادی از آن حضرت بروز و ظهور پیدا می کرد! این به خاطر این است که دیگر موقع دعوت خدا آمده است؛ اگر به ما بگویند که میخواهید به دیدن خدا بروید؛ اینجا دیگر آنجایی است که فکر به آنجا راه ندارد فقط امام مجتبی علیه السلام است که این مسائل را میفهمد و این مطالب را ادراک میکند. لذا نزدیک وقت نماز که میشد، از حضرت سؤال می کردند: «چرا این گونه میشوید؟! حضرت می فرمودند: «آخر شما نمی دانید که الآن میخواهم به ملاقات چه شخصی بروم!» «و إن كُنتُ بَطيئًا حينَ يَدعونى!» عجیب اینجا است که ما باید برای چنین دعوتی سر از پا نشناسیم؛ اما در اینجا قضیه برعکس شده است! او دارد دعوت میکند و ما دست روی دست می گذاریم و می گوییم: حالا ببینیم چه می شود، فعلاًافطار كنيم تا إن شاءالله بعد، فعلاً این مهمانی را راه بیندازیم، فعلاً ...! این مسئله از کجا است؟! چرا اینطور است که به جای اینکه از آنطرف ناز و کرشمه و عشوه و استکبار و كبريائيت و... باشد، اما میبینیم فوراً اجابت است؟! عجیب است! همین که می گویی یا رب، قبل از یا رب، لبیک او آمده است؛ هنوز یا رب نگفتید، «يُجيبنى و لبیک» آمده است؛ اما از این طرف که همه بیچارگی و عجز و نیاز است، «بطيئًا» آمده است! و خیلی باحوصله می گوییم: ما مقام کبریائیت داریم، ما به این زودی که سر فرو نمی آوریم! خدا هم باشد باید برای ما کارت و نامه فدایت شوم بفرستد! مگر ما به این زودی از این مقاممان تنازل میکنیم؟! پس حمد امام سجاد عليه السلام در اینجا به خاطر همین است. میفرماید: «الحمدلله الذى .... حمد مخصوص آن خدایی است.... در جایی حمد می گویند که ستایش و محمدت و ارزشی هست. پس ارزش اینجا است که آن کسی که ناز و عدم احتیاج و استغنای ذاتی دارد و هستی او واجب است و تمام محامد در عالم وجود اختصاص به ذات او دارد،«فيُجيبنی» است و فوراً اجابت میکند. «الحمدلله» به این جهت است که با این حال که از این طرف فقر و بیچارگی و کثرت و اتکای به او و امکان ذاتی است و هیچ صفتی از صفات کمالیه نیست الا اینکه منشأش از او است، ولی «بطيئًا حين يدعونی» است، یعنی تکاهل و سستی است! آیا این خدا جای حمد ندارد؟! @sh_hosein
سلام علیکم طاعات و عبادات شما هم قبول باشه🌸 شما خیلی لطف دارید. سخنرانی که شبها داریم الحمدلله اکو نداره و کیفیتشون هم الحمدلله بهتر از مابقی هست. روایتگری تحویل سال هم که سیستم رو تنظیم نکرده بودند که بنده هم متذکر شدم. سخنرانی بین الصلاتین که در مسجد داریم هم مشکل از سیستم هست.🤦🏻‍♂ ان شاءالله خدا به همه بانی‌های مساجد پولی بده که بتونند سیستم خوب بگیرن😅 بگید الهی آمین🤦🏻‍♂ التماس دعا