eitaa logo
شین حا الف...
559 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
502 ویدیو
50 فایل
مسیرهای طولانی را فقط شوق و علاقه درمان می‌کند و یک زمزمه‌ی آرام از تو گفتن و شنیدن و یک قلبِ‌زیبا برای تکیه دادن... #امام_زمان 📲 توسط ادمین اداره می‌شود. ✍️ انتقادات و پیشنهادات:
مشاهده در ایتا
دانلود
خدا کند که یادت مهمان شود به هر دل تا از شما نگردیم یک لحظه هم غافل... @sh_hosein
Tahdir joze22.mp3
4.11M
•| |• جزء بیست و دوم رو بخونیم. بعد از ختم: بخوایم از خدا که امید [ 🌿 ] مهمون همیشگی قلبمون باشه. به همراه: ۱۰۰ مرتبه ذکر «یا أنیسَ مَن لا أنیسَ له.» @sh_hosein
سخنرانی بين الصلاتین ۲۲. ۱۴ فروردین ۱۴۰۳.mp3
15.61M
○| |○ 🔊سخنرانی بین الصلاتین 📜موضوع: ۱. معماهای احکامی {قسمت ششم}. ۲. هرکس چهار خصلت داشته باشد، خداوند برای او در بهشت خانه‌ای می‌سازد. ۳. سنت استبدال خداوند. 🎙سخنران: حسین ابراهیمی 🔻خورموج، مسجد امام حسن عسکری عليه‌السلام. ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ⚠️بابت پایین بودن کیفیت صوت‌ عذرخواهی می‌کنم. @sh_hosein
[یَامَنْ‌لایُعْبَدُإِلّاهُوَ] +ای‌آن‌که‌جزاوپرستیده‌نشود..🤍 -دعای‌جوشن‌کبیر🌱 @sh_hosein
🌿رفعِ گرفتگی روحی ✍حضرت آیة الله حاج سَیّد محمّد صادق حسینی طهرانی حفظه الله تعالی @sh_hosein
شهید حمید محمودی.mp3
3.11M
🔊روایتگری کوتاه 📜اگر راه رو اشتباهی بریم سر از بیراهه در میاریم... 🎙حسین ابراهیمی @sh_hosein
چه‌صحنه‌ای‌بشود‌... یک‌شب‌زیارت‌... ومن‌وضریح‌تو‌وعقده‌های‌یک‌عمرم... @sh_hosein
4_5787544572540229666.mp3
12.93M
واسه آخرین بار... زینب اومده بگیره دستای تو رو... 🎙کربلایی حسین ستوده @sh_hosein
🌿شب ‌قدر ‌ ‌از‌ راه رسید و من باور دارم هر کس در این شب‌، جز تو را آرزو کند، "قدر" شناس نیست... اللهم عجل لولیک الفرج @sh_hosein
📜 شرح دعای ابوحمزه ثُمالی 📖فراز:الحَمدُ لِلَّهِ الَّذى أُناديه كُلّما شِئتُ لِحَاجَتي وأخلُو بِهِ حَيثُ شِئتُ لِسِرى بغيرِ شفيع لى فيقضى لى حاجتي. «حمد مختص پروردگاری است که هر وقت بخواهم، برای حاجت خودم او را ندا میکنم و هر وقت بخواهم برای در میان گذاشتن سرم با او خلوت می کنم، و این خلوت و حضور به شفیع و شافعی احتیاج ندارد و او حاجتم را برآورده می کند.» حضرت موسی به پروردگار خطاب می کند: يا رب، أ قريب أنت مِنّى فأناجيك أم بَعيدٌ فأُناديك؟!«خدایا، آیا تو به ما نزدیک هستی تا اینکه با تو مناجات کنیم یا بعید هستی تا اینکه تو را ندا کنیم؟!» انسان نسبت به کسی که نزدیک اوست داد نمیزند بلکه همیشه شخص دور را ندا می کند؛ اما کسی که میخواهد در گوشی حرف بزند، اگر داد بزند، یک مقدار از سیره عقلائیه دور است. اینکه حضرت موسی این طور میفرمایند، باید ببینیم ایشان در چه مقامی بوده و خدا را چگونه تصور می کرده است؟ به هر حال ما نمی دانیم ایشان چه حالی داشته که این طور با خدا مناجات می کرده است که: «چه جهتی را رعایت بکنیم؟! آیا داد بزنیم یا آهسته بگوییم؟!» ادب در قرب و نزدیکی، آهسته صحبت کردن است و در مخاطبه با دور بلند صحبت کردن است. يَأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ وَ لَا تَجْهَرُوا لَهُ بِالْقَوْلِ كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ أَن تَحْبَطَ أَعْمَلُكُمْ وَأَنتُمْ لَا تَشْعُرُونَ. «ای کسانی که ایمان آورده اید صدایتان را بالای صدای پیامبر بلند نکنید...!» پیغمبر نشسته است و دارد حرف میزند اینها هم مشغول اند و دارند بر سرهم میزنند و داد و بیداد میکنند و ایشان هم همین طوری گوش میدهند. اینها به خاطر این است که آنها احترام و احتشام پیغمبر را رعایت نمی کردند و اصلاً نمی فهمیدند و پیغمبر را یک فرد مثل خودشان تصور می کردند. این عربها و مسلمانها می آمدند و از رعایت آداب و احترام هیچ نمی فهمیدند و می گفتند: یا رسول الله حَدَّثنا برای ما قصه بگو!» خیال میکردند این سوره هایی که در قرآن از قضایای لوط و هود و صالح و نوح و موسی و عیسی می آید، قصه است و خوششان می آمد یا اینکه در حضور پیغمبر می نشستند و شروع به مشاجره و منازعه میکردند و رعایت این مسائل را نمی کردند. آیه قرآن می فرماید: أَن تَحْبَطَ أَعْمَلُكُمْ»؛ «حبط» در اینجا خیلی عجیب است! یعنی تمام عملهای شما به واسطه یک بی ادبی از بین میرود، به واسطه یک صدا بلند کردن در قبال رسول خدا از بین میرود این کوچک شمردن رسول خدا نیست، بلکه کوچک شمردن خدا است کوچک شمردن واسطه فیض است،کوچک شمردن مُرسِلٌ مِنَ الله إلى الخلق است. در اینجا حضرت موسی به خدا عرضه می دارد: «آیا دور هستی که صدایت کنیم، یا نزدیک هستی که با تو مناجات کنیم؟!» پروردگار به او خطاب می کند: «من نه دور هستم و نه نزدیک، بلکه در قلب ذاکر خودم هستم.» این همان معنای وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِید؛ «ما از رگ گردن به شما نزدیک تر هستیم»است. ورید یعنی رگ حیاتی؛ اگر ورید را قطع کنند، آنقدر خون می آید که انسان می میرد. این عبارت از قرب و نزدیکی ای که خداوند متعال به ما دارد. حضرت سجاد در این عبارت: «و الحمد لله الذي أُناديه كُلّما شِئتُ لحاجتي، و أَخلُو بِهِ حَيثُ شئتُ لِسِری» دو مقام را بیان می کند؛ یک مقام، مقام بروز و ظهوراست، و یک مقام هم مقام خفاء و خلوت. وقتی انسان میخواهد حاجتی را نزد سلطان ببرد و عرضه بدارد، حاجتش را که آهسته در گوش پادشاه نمی گوید آن مقام عظمت پادشاه و سلطان، حاجب است از اینکه انسان برود و در گوش او بگوید: «بیا تا من آهسته این مطلب را به تو بگویم! هیچ وقت این کار را نمی کند؛ بلکه با دو سه متر فاصله می ایستد، رعایت بعد را میکند، رعایت ادب را میکند، بعد آن مطلب را با صدای آرام اما رسا به سلطان می گوید. در اینجا تعبیر به ندا شده است؛ یعنی آن مقام عظمت پروردگار که انسان باید بایستد و در آن مقام عرض حال و عرض حاجت و عرض قضا کند، به مقام سلطانی تشبیه شده است. در این عبارت هم حضرت سجاد رعایت آداب را در موارد استدعای می کنند. وقتی امام سجاد علیه السلام در موقع عرض حال و تقاضا و حاجت است، می فرماید: «و الحمدللَّهِ الَّذي أُناديه كُلَّما شِئْتُ لحاجتی؛ میخواهم حاجتی را نزد درگاه تو بیاورم و تو را ندا کنم و بخوانم.» ندا: یعنی خواندن و عرض حال کردن و تقاضا کردن؛ نه اینکه داد زدن. این از یک طرف؛ اما اگر بخواهم با تو خلوت کنم و سرم را بگویم، «حيث شئتُ لستری؛ بخواهم اسرار خودم را با تو در میان بگذارم»، این دیگر ندا ندارد و این دیگر «أخلو به» است، باید با تو خلوت کنم. آنجا دیگر دادزدن ندارد، دیگر عرض حال ندارد. پس هرگاه بخواهم مطلب دلم و باطنم و اسرار وجودی ام را با تو درمیان بگذارم، آنجا دیگر صحبت نمیکنم. @sh_hosein
شین حا الف...
الهی بفاطمه ما را با شهادت ببر...
امشب شهادت نامه عشاق امضا می شود... انصافا چه قدر اهل‌بیت زیبا حاجت می‌دهند! ●