eitaa logo
کانال شبکه عماریون
2.7هزار دنبال‌کننده
19.2هزار عکس
13.5هزار ویدیو
41 فایل
کانال تحلیلی _ خبری تحولات داخلی و خارجی سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی احزاب و جریانات سیاسی ارتباط با مدیر https://eitaa.com/smjmm1399
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️سخنگوی دولت شب گذشته به خوابگاه دانشجویان دانشگاه صداوسیما رفت و تا نیمه‌های شب گفتگو و پاسخ به سوالات دانشجوها ادامه داشت. 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
خر خودتی
⭕️ توضیحات نیلوفر مردانی اسکیت‌باز درباره فراموش کردن حجابش در زمان تحویل مدال؛ عذرخواهی می‌کنم نیلوفر مردانی اسکیت باز که حضور بدون حجابش در زمان دریافت مدال در مسابقات آزاد ترکیه حاشیه ساز شد با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود گفته: حضور او در مسابقات ترکیه با هزینه شخصی خودش بود و با هدف کسب جایزه هزار دلاری آن شرکت کرده که بلافاصله بعد از اتمام مسابقات باید برای تحویل مدال بر روی سکو رفته و طبق قوانین باید کلاه خود را برمی‌داشته و در این حین متوجه افتادن اسکارف ورزشی خود نشد. او با اشاره به سو استفاده رسانه‌ها از این تصویر ضمن عذرخواهی تاکید کرد که نمی‌خواهد برای ادامه‌ی فعالیتش در تیم ملی مشکلی پیش بیاید و از مردم ایران بخصوص هم رشته‌ای‌های خودش بخاطر انتشار اخبار ناراحت کننده و ایجاد فضای متشنج عذرخواهی کرد. هیچی دیگه قضاوت با خودتون 😐🙄 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️عمامه پرانی از طلبه های پیاده تا حسن روحانی در ولنجک 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاهکاری دیگر از مولوی عبدالحمید امام جماعت مسجد مکّی: به تخت جمشید نروید چون محل حکومت ظالمان بوده است. تخت جمشید محل پادشاهی جمشید بوده! این بی‌سواد هنوز نمیدونه تخت جمشید ربطی به جمشید نداره، بعد تو این قائله با اطلاعات ناقصی که داره ملت رو تحریک میکنه و شبکه های معاند و براندازها ازش تقدیر میکنن! 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
🔴🆕تلاش اصلاح طلبان برای فرار جنایتکاران از مجازات/ با آشوبگران مدارا کنید؛ از احکام اعدام نگران هستیم! «عماد-ب» از حامیان باند آدم‌کش مهدی هاشمی معدوم در روزنامه سازندگی نوشت: با توجه به اینکه بسیاری از مسئولان و حتی نهادهای امنیتی به صراحت از وجود زمینه‌های نارضایتی به عنوان عامل اصلی حوادث هفته‌های اخیر که متأسفانه موجب جان باختن ده‌ها تن از شهروندان گردیده است، سخن گفته‌اند و در واقع پذیرفته‌اند که مسئول اصلی برانگیخته شدن معترضان، در درجه نخست، خودشان هستند. به همین دلیل باید با متهمان حتی آنها که متوسل به اقدامات ناهنجار و رادیکال شده‌اند، نگاهی مداراجویانه داشته باشند و منطقاً باید از تکرار روش‌هایی که این نارضایتی‌ها را شدیدتر می‌کند، پرهیز کرده و راهبردهای متفاوتی اتخاذ کرد. یک نگرانی جدی در این روزها، صدور احکام اعدام برای برخی از متهمان است. اظهارات برخی مقامات قضایی هم این نگرانی را جدی‌تر می‌کند. وی می‌افزاید: «شأن قضاوت والاتر از آن است که تحت تأثیر جو، احساسات، خشم یا در واکنش به توپخانه رسانه‌های برون‌مرزی یا به منظور ارعاب دست به کاری بزند. الگوی ما در قضاوت، امام علی(ع) است. ابن ملجم، امام مسلمین را ترور کرد، ولی امام(ع) نه تنها دشنام نداد، بلکه اجازه نداد، هیچ کس علیه او خشمگین شود و رفتاری کینه‌توزانه داشته باشد. مشهور است که امام از شیری که خود می‌نوشید برای ابن ملجم می‌فرستاد و نهایت رفتار انسانی را با وی داشت و فرمود: «اگر زنده ماندم خودم تصمیم می‌گیرم (که به قرائن زیادی عفو می‌کرد) و اگر شهید شدم او یک ضربت زده و فقط حق دارید یک ضربت بزنید (چه منجر به مرگ شود چه زنده بماند.)» بنابراین، درباره متهمان تحت محاکمه نمی‌توان به صرف مشارکت در تخریب و خشونت، حکم اعدام صادر کرد. اگر فردی جایی را آتش زده، ‌باید خسارتش را گرفت، نه جان او را. با فرض همان دیدگاه فقهی سنتی محاربه، فقط در صورتی که محاربه منجر به قتل شخص معینی توسط محارب شده باشد مجازات سلب حیات دارد و در غیر آن، مجازات تبعید و حبس است. در کشورهای اروپایی بازداشت شدگان اعتراضات منجر به درگیری را در فاصله یک روز تا یک هفته آزاد می‌کنند و آنان که دست به تخریب و خشونت زده‌اند به مجازات حبس کوتاه‌مدت و جریمه محکوم می‌شود. نباید تسلیم جو فشار و شعارهای انتقام‌جویانه شد. گزارش منتشر شده آقای امیر رئیسیان، وکیل یکی از متهمان به محاربه (قبادلو) همراه با مستندات گزارش از مصادیق قاعده درء است.» به گزارش کیهان، از همین بند آخر نوشته روزنامه حزب اشرافی کارگزاران شروع کنیم. فردی که این روزنامه سنگ او را به سینه می‌زند، یک مأمور نیروی انتظامی را با خودرو زیر گرفته و به شهادت رساند» و می‌خواسته چند نفر دیگر را هم زیر بگیرد که در اثر توقف خودرو (در برخورد با موتور) نتوانسته به نقشه شوم خود عمل کند. وی که متهم به فساد فی‌الارض است در دادگاه گفته که اگر برگردم باز هم همان کار را تکرار می‌کنم چرا یک مدعی مبارزه با خشونت (با سوابق حمایت از باند تروریستی مهدی هاشمی!) از جنایتکاری وحشی حمایت می‌کند؟ آیا جز برای ترویج و تشدید جنایت و بستن دست پلیس و قانون و دادگاه؟ حمایت از یک جنایتکار معترف به جنایت خود و تلاش برای تبرئه وی در حالی است که همین طیف منافق مدعی اصلاح‌طلبی، به جای دعوت به عجله نکردن و دست نگه داشتن (نسخه‌ای که عماد- ب در سازندگی) درباره جنایت مسلم می‌پیچد)، بلافاصله پس از فوت مهسا امینی ادعا کردند او کشته شده و با همین ادبیات «اسم رمز» آشوب و اغتشاش و سپس جنایت و ترور را صادر کردند! ثانیاً نویسنده تحریفگر، سیره امیر مؤمنان(ع) را هم تحریف می‌کند. امیر مؤمنان هر چند در برابر مخالفان سعه صدر بسیار به خرج می‌داد، اما هنگامی که کار آنها به بغی و محاربه و افساد فی‌الارض رسید، نه در معرکه جمل و نه در فتنه نهروان، به منافقین محارب امان نداد؛ چنان که چند هزار نفر از خوارج- جز چند نفر- به دست سپاه امیر مؤمنان علیه‌السلام به هلاکت رسیدند و حضرت صراحتاً فرمود «چشم فتنه را درآوردم». قطعاً اگر آن روز منافقین مدعی اصلاح‌طلبی حضور داشتند، مولای متقیان را سرزنش می‌کردند (چنان که برخی از همین‌ها، ‌در دوره موسوم به اصلاحات) پیامبر اعظم(ص) و امیر مؤمنان(ع) را متهم به خشونت‌طلبی کرده و تحلیل‌های وارونه نوشتند با مضمون «خون به خون شستن محال آمد محال». اما در ادعای نویسنده مبنی بر اینکه مسئولان و نهادهای امنیتی، مسئول جان باختن شهروندان هستند، باید از روزنامه حزب اشرافی پرسید کسانی که راه بر مردم عادی می‌بندند، با ارعاب کسبه را مجبور به بستن مغازه‌ها می‌کنند، خودروهای مردم را آتش می‌زنند، به عابران بی‌خبر از همه جا حمله می‌کنند، بمب می‌سازند و اسلحه می‌کشند و جنایت می‌کنند، واقعاً مسئله‌شان از جنس نارضایتی‌ها و گلایه‌های مردم عادی است؟ پس چرا روزنامه مورد بحث با پنه
ان شدن پشت نام مردم، سنگ اشرار تروریست و اجاره‌ای را به سینه می‌زند؟ آیا این محافل رسانه‌ای و سیاسی- چنان که اسناد برخی مراودات‌شان به اتاق‌های آموزش عملیات براندازی در خارج کشور لو رفته- مأموریت تکمیل کار داعش، اشرار مسلح و اوباش آدم‌کش را در کف خیابان دارند تا جنایتکاران بتوانند در حاشیه امنیت ایجاد شده از سوی این رسانه‌ها و سیاسیون معترض، به جنایت‌های تروریستی ادامه دهند؟! به نظر می‌رسد تعقیب این عناصر بتواند بخش اصلی شبکه آشوب و شرارت را فاش کند. 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕یادداشت جالب شریعتمداری مدارا قبول ولی تا کی؟! حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: ۱- سرهنگ زمانی رئیس ‌زندان‌های سیاسی دوران ستمشاهی بود. او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به علت جنایات بیشماری که مرتکب شده بود، محاکمه و اعدام شد. بعد از ظهر یکی از روزهای سال ۱۳۵۶ بود که سرهنگ زمانی وارد زندان شد و در حالی که تعداد دیگری از افسران شهربانی او را همراهی می‌کردند، وسط حیاط ایستاد تا برای زندانیان سخنرانی کند. سخنان او همیشه کوتاه و موضوع آن خط و نشان کشیدن برای زندانیان بود. آن روز در حالی که به شدت خشمگین به نظر می‌رسید شروع به سخن کرد. در بخشی از سخنان خود گفت: (نقل به مضمون‌) فرض کنید پلیس پای خود را روی گردن مجرمی قرار داده و گردن او را تا سرحد مرگ فشار می‌دهد! و در همان حال متوجه می‌شود که او بی‌گناه است. به نظر شما واکنش پلیس چه خواهد بود؟! منتظر پاسخ نماند، چون می‌دانست زندانیان سیاسی برای سخنان او ارزشی قائل نیستند و هیچ‌گاه با او هم‌دهن نمی‌شوند! سرهنگ زمانی در ادامه گفت: اگر تصور می‌کنید که پلیس بعد از اطلاع از بی‌گناهی او پایش را از گردن او بر می‌دارد، اشتباه می‌کنید! نمایش اقتدار پلیس خیلی بیشتر از جان یک انسان ارزش دارد! حتی اگر بی‌گناه باشد! ۲- سرهنگ زمانی و سایر افسران عالی‌رتبه رژیم شاه، در مراکز نظامی آمریکا و انگلیس پرورش یافته و آموزش دیده بودند. بینش و منش وحشیانه او نسبت به مردم را امروزه در اکثر کشورهای غربی، مخصوصاً آمریکا به وضوح می‌توان دید. در آمریکا به اعتراف اف‌بی‌آی (F B I ... پلیس فدرال آمریکا) همه ساله بیش از هزار شهروند آمریکایی با شلیک مستقیم پلیس در خیابان‌ها کشته می‌شوند. قتل جرج فلوید، پس از آن‌که در «‌مینیا پلیس‌»‌، یک افسر پلیس سفیدپوست به‌نام درک شووین زانویش را به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه بر روی گردن وی فشار داد (‌همان اقدامی که سرهنگ زمانی به آن افتخار می‌کرد!‌)، فقط یک نمونه از هزاران نمونه است. بسیاری از قربانیان فقط با این بهانه که قصد مقاومت در مقابل دستور پلیس را داشته‌اند به قتل رسیده‌اند و... این قصه سر دراز دارد. ۳- بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نه فقط در سازمان و ساختار پلیس تحولی جدی پدید آمد بلکه نیرو و پرسنل این نهاد نیز با تغییر و تحولی بنیادین روبه‌رو شد تا آنجا که به گفته رهبر معظم انقلاب « ‌نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است... این نقش ارزشمند، در سال‌های اخیر برجستگی بیشتری یافته است‌». اغراق نیست اگر گفته شود که طی ۴۳ سال گذشته، همگان نیروی انتظامی را در کنار مردم، اطمینان‌بخش به عنوان یار و غمخوار ملت دیده‌اند. از سوی دیگر، مردم ما و نیروی انتظامی که بخشی جدا نشدنی از مردم است پیرو آئین مقدس و عدالت پروری هستند که اعمال نیک و بد را حتی اگر به‌اندازه «مثقال ذره»‌ای باشد در پیشگاه خدای متعال مورد بازخواست می‌دانند و بر این باورند که ناظر امروز (خداوند تبارک و تعالی‌) قاضی فرداست. بنابراین بدیهی است که رفتاری نظیر آنچه امروزه در میان نیروهای پلیس آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی جریان دارد، نمی‌تواند در ساحت انسان‌دوستانه پلیس جمهوری اسلامی جایی داشته باشد و همگان شاهدیم که نداشته و ندارد. اما، این وجیزه نکته دیگری را دنبال می‌کند. بخوانید! ۴- با جرأت می‌توان گفت، به همان ‌اندازه که بینش و منش و رفتار پلیس در غرب وحشی بیرون از انسانیت و نقض‌کننده ابتدایی‌ترین حقوق مدنی شهروندان است، هرگونه اقدامی که به اقتدار پلیس انسان‌دوست کشورمان آسیب برساند نیز برای مردم خطرآفرین است. نگاهی به برخی از رویدادهای این روزها و برخوردهای وحشیانه داعشی‌های داخلی با مردم مظلوم کوچه و بازار و حتی با پلیس، قلب هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و از آن دردآورتر مماشات غیر قابل توجیه نیروهای نظامی و انتظامی در مقابل این وحشیگری‌هاست! در فلان نقطه گلوی پلیس را می‌برند! با چاقو به پلیس حمله می‌کنند! روی بدن پلیس بنزین می‌ریزند و جسم پاک و مطهر او را به آتش می‌کشند! پلیس را به قتل می‌رسانند! و... در همان حال تقریباً هیچ واکنش بازدارنده‌ای از پلیس مشاهده نمی‌کنند! رخداد وحشیانه پنج‌شنبه شب آشوبگران در کرج و حمله به پلیس و به خون غلتاندن آنها چگونه قابل توجیه است؟! آشوبگرانی که چند درجه وحشی‌تر از داعشی‌ها هستند، نزدیک به دو ماه است که مملکت را به آشوب کشیده‌اند، اهانت‌های آشکار به مقدسات اسلامی، اهانت به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام، حمله به حسینیه‌ها، آتش زدن قرآن، کشیدن چادر از سر زنان محجبه، آتش زدن آمبولانس‌های حامل بیمار، قتل مردم کوچه و بازار با سلاح سرد و گرم دزدی و غارت مغازه‌ها، شکنجه طلبه پاکباخته و فداکار، قتل فلان بسیجی و فلان نیروی پلیس و فلان نیروی متعهد، ترور فلان امام جماعت، سلب آرامش و آسایش مردم در این نقطه و آن نقطه
کانال شبکه عماریون
و ... تساهل در مقابل این همه اقدامات وحشیانه چگونه قابل توجیه است؟! نیروی انتظامی و بسیج بارها نشان داده‌اند که مرد میدان‌های سخت و پایان‌بخش روزهای بد حادثه هستند و پرسش این است که چرا به آنها اجازه برخورد پشیمان‌کننده با آشوبگران و متجاوزان به جان و مال و ناموس مردم داده نمی‌شود؟! ۵- دیروز در راهپیمایی حماسی مردم که حداقل در ۹۰۰ شهر با حضور چند ده میلیونی ملت برگزار شد یکی از اصلی‌ترین خواسته مردم که با گلایه‌های دوستانه نیز همراه بود، انفعال نیروهای بازدارنده نظام در مقابل جنایات وحشیانه آشوبگران بود. این انفعال و بی‌عملی برای مردم قابل توجیه نیست و حق نیز با آنهاست. یکی از خانم‌های میانسال که با همسر و فرزندانش در راهپیمایی حماسی دیروز شرکت کرده بود، در حالی که چشم اشکباری داشت می‌گفت «‌شما را به خدا خطاب به مسئولان بنویسید مگر ما فرزندانمان را از سر راه آورده‌ایم که آنگونه از سوی عوامل آمریکا و اسرائیل به خاک و خون کشیده شوند؟! دیگری می‌گفت: به آقایان بگویید، سهل‌انگاری را به حساب خویشتنداری ننویسند! جوانی با عصبانیت می‌گفت؛ اعلام کرده‌اند که پلیس از گلوله‌های جنگی استفاده نمی‌کند! آیا این، پیام ناخواسته به آشوبگران نیست که با خیال راحت به هر جنایتی که می‌خواهند دست بزنند و مطمئن باشند که دست پلیس از اقدام پشیمان‌کننده بسته است؟! و ده‌ها گلایه دیگر از همین جنس. ۶- برخی از دست‌اندرکاران اعلام می‌دارند که مماشات با آشوبگران با هدف جدا شدن سره از ناسره صورت می‌پذیرد! که با عرض پوزش باید گفت:‌ اولاً؛ مگر تاکنون این تفکیک و جدایی صورت نپذیرفته است؟! و ثانیاً؛ آیا هنگامی که می‌بینید آشوبگری با دشنه و یا فلان سلاح گرم در پی حمله به یکی از شهروندان است، باید صبر کرد تا انگیزه‌اش روشن شود! و یا بر اساس عقل و منطق و قانون باید از حمله وحشیانه او جلوگیری کرد؟! و ثالثاً؛ آشوبگران باید به کدام جنایت دیگر دست بزنند تا احساس شود زمان مقابله جدی و بی‌ملاحظه با آنها فرا رسیده است؟! و البته که در این میان از آتش‌افروزی برخی از مدعیان اصلاحات و سلبریتی‌های انسان‌نما نیز نباید غفلت کرد. آنها با تروریست‌های آشوبگر هم‌پیاله‌اند. چرا از آنان درباره دروغ‌های فتنه‌انگیزانه‌ای که منتشر می‌کنند بازخواست نمی‌شود؟! ۷- خوشبختانه دو روز قبل برخی از نمایندگان محترم مجلس به انفعال کنونی در مقابل آشوبگران اعتراض کرده و از دستگاه‌های مسئول خواستند تا بدون فوت وقت به مقابله جدی با اغتشاشگران بپردازند که امید است این خواسته نمایندگان مردم با استقبال مسئولان ذی‌ربط روبه‌رو شود. ۸- و بالاخره گلایه این یادداشت برخاسته از خواسته‌ای است که این روزها بسیاری از مردم شریف و پاکباخته این مرز و بوم بر زبان دارند و خدای نخواسته به معنای نادیده گرفتن زحمات مسئولان و دست‌اندرکاران مقابله با آشوب‌ها نیست بلکه انصاف حکم می‌کند که از تلاش شبانه‌روزی این عزیزان قدردانی شود و گلایه‌ها، مصداق «لِنگش کن! پای گود نشسته‌ها نباشد»‌! که امید است چنین نباشد! 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕وقاحتی که ادامه دارد/ پزشکیان: هنوز دنبال دشمن خارجی هستیم!/ اشتباهات را بپذیریم مسعود پزشکیان، از وزرای دولت اصلاحات و از نمایندگان مجلس، اخیرا در بخشی از یک مصاحبه که دنیای اقتصاد آنرا منتشر کرد، پیرامون حوادث اخیر گفته است: "همه ما مقصر هستیم زیرا طوری رفتار کردیم که نتیجه آن، وضعیت فعلی است و به جای اینکه واقعیت را تحلیل و برای آن راه حل ارائه دهیم، با مردم صادقانه صحبت کنیم و اشتباهاتمان را بپذیریم، همچنان دنبال دشمن خارجی هستیم اما مشکلات اینگونه حل نمی شود." *راه حل های ادعا شده از سوی پزشکیان و طعنه او مبنی بر اینکه "همه باید اشتباهاتمان را بپذیریم"؛ در حالی است که شخص آقای پزشکیان همان کسی است که در ابتدای حواشی مربوط به درگذشت تصادفی مرحومه مهسا امینی، در تلویزیون حاضر شد و چشم در چشم ملت اینطور اظهار کرد که مرگ مهسا امینی نمی تواند تصادفی باشد! گزاره ای که به اذعان تمام آگاهان و تحلیلگران؛ در کنار سایر عوامل موجب شعله ور شدن اغتشاشات شد. و اکنون نیز شاهدیم که آقای پزشکیان بدون ذره ای احساس ندامت؛ همچنان در صحنه حاضر هستند و از موضع غلط خود نیز عملا دست بردار نیستند! قابل توجه آنکه مقام معظم رهبری نیز در یکی از سخنرانی های اخیر خود تأکید کردند که خواص باید مواضع غلط خود در این رابطه را اصلاح کنند 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
🔴🆕سرنوشت عبرت‌آموز "توماج" برای چریک‌های دهه هشتادی!/ کدام حکومت برای براندازهای خشونت‌طلب فرش قرمز پهن می‌کند؟ در سال ۲۰۱۲، یک خواننده رپ رادیکال در خارج از کشور، که در آن زمان دوست داشت به نماد رادیکالیسم فرمی و محتوایی در «هنر» تبدیل شود و البته اسم و رسمی هم به هم زده بود. در برنامه «به عبارت دیگر» شبکه بی بی سی فارسی حاضر شد و اعترافی جالب و قابل‌تامل انجام داد. «شاهین نجفی» در پاسخ به سوال عنایت فانی، مجری آن برنامه، مبنی بر این که چه دیدگاه سیاسی دارد، خود را «آنارشیست» به مفهوم اشتیرنری خواند که اساسا مفهومی به نام «دولت» را قبول ندارد اشتیرنری به معنای طرفداران آرای «ماکس اشتیرنر»، فیلسوف آلمانی قرن نوزدهمی است. ماکس اشتیرنر از پایه‌گذاران آنارشیسم و نماینده فردگرایی اغراق‌آمیز و شورشی بود. او را جد کبیر متافیزیک انارشیسم می‌دانند. اشتیرنر با موضعی میان فلسفه و آنارشیسم فردگرایانه به رد ایدئولوژی‌های زمان خود پرداخت. او یک نویسنده شورشگری است که به انتقاد از دین، دولت، قانون، اخلاق، و کلیسا پرداخت و می‌گفت که انسان را باید از زیر یوغ دین و کلیسا رها نمود. وی می‌نویسد که هیچ‌کس نباید از فرد و انسان طلبکار باشد حتی خدا، دولت، جامعه، بشر، قانون، دین، عقل و حقیقت. وی می‌گفت که فرد و فردیت حتی بر خدا برتری دارند چون انسان فردگرا طبیعتاً موجودی کافر است و هر دولتی نماینده نظام مطلقه و زورگو می‌باشد و دولت متکی به بردگی کار است و اگر روزی کار و کارگر رها شوند، دولت نیز فوری سقوط خواهد نمود شاهین نجفی در فضا و احوالات بعد از ۸۸ اسمی پیدا کرد و بعدتر با خواند یک ترانه رپ موهن و توهین به ساحت یکی از ائمه معصومین(ع)، ذات آنارشیک و شورش‌گری را که به دنبال شکست هر ارزش رسمی و عرفی است، آشکار کرد. در رویدادهای هفته‌های گذشته و آشوب‌های به پاخاسته، یک بار دیگر، تلاش شد تا به مدد کارزارهای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، یک «رپ‌خوان» دیگر در قامت «لیدری» آشوب قرار بگیرد. «توماج صالحی»، متولد ۱۳۶۹، ساکن شاهین‌شهر اصفهان، گرچه مانند شاهین نجفی رادیکال و شورش‌طلب بود، اما ظاهرا سقف جاه‌طلبی(جوگیری؟) او بسیار فراتر از نجفی می رفت، چنا ن که در ویدئوهایی که در این اواخر در شبکه‌های اجتماعی منتشر می کرد، ظاهرا امر بر او مشتبه شده بود که «رهبر شاخه نظامی» یک «انقلاب» است. او احتمالا متن «بیانیه پیروزی» را هم آماده کرده بود و حتما در خلوتش، خود را زیر نور پروژکتورها و فلش دوربین‌ها و هلهله طرفداران تصور کرده و متن سخنرانی را تمرین کرده بود! از همه جالب‌تر این که، بعد از بازداشت توماج صالحی، وقتی عکس و فیلم او، که تا دیروز برای نیروهای نظامی و امنیتی، کری می خواند، در وضعیتی نزار و طبعا متفاوت از دوران توهم «لیدری» منتشر شد، به ناگهان از مدعیان صدا درآمد که "این چه نحوه برخوردی است که با یک معترض می کنید"، یا "نشان دادن متهم دربند، غیراخلاقی است". حالا پس از بازداشت توماج، «چریک» های اشتیرنری ما را چه می شود؟ چه‌گواراهای هشتگی انتظار چه داشتند؟ مگر نه این است که هر که باد می کارد، طوفان درو می کند؟ به نظر می‌رسد ذهنیت بازی های رایانه‌ای همچنان بر آنارشیست‌های دهه هشتادی غلبه دارد و تصور می‌کنند در این بازی هرجا که بسوزند، بازی از اول شروع می‌شود! گروهی که بی‌وقفه و مکرّر و صریح، حکومت را به براندازی تهدید می کند، برای نیروهای نظامی و امنیتی خط و نشان می کشد و آنان را به «پوست کندن» وعده می دهد و اخبار جعلی فرار نیروهای فلان پادگان و فلان یگان را با هدف عملیات روانی منتشر می کند، چگونه انتظار دارد هنگام دستگیری بشنود که "آقای توماج صالحی، شما به خاطر نقض تبصره فلان قانون بازداشت هستید. هر حرفی بزنید، ممکن است در دادگاه علیه خودتان استفاده شود!؟ چنین تصوری بیشتر به فیلم‌های ژانر اکشن-فانتزی مربوط است. در هیچ کجای کره خاکی، هر کجا که حکومتی وجود دارد و فرمانش نافذ است (که بتوان حکومتش نامید)، برای «برانداز» خود فرش قرمز پهن نمی کند، چه برسد به آن که برانداز مورد نظر، سودای خام «رهبری شاخه فلان» هم در سر بپروراند. شعار علیه یک قانون یا نحوه اجرای یک قانون (که به هر دلیلی مورد اعتراض است) یک چیز است و «خودچه‌گوارا پنداری» و منتشر کردن عکس برنو به دست با لباس بختیاری بر اسب (احتمالا با هدف تحریک قومیتی) اصولا مبحثی دیگر است که مواجهه با آن الزامات خود را دارد البته این که خوانندگان رپ داخله یا مدعیان «داستان‌نویسی» در خارجه، که احتمالا در عمر خود، تجربه اداره‌ی یک جمع بیشتر از دو نفر زیردست را نداشته‌اند، مدعی لیدری «انقلاب» شوند، چیزی جز ابتذال امر سیاسی در این روز و زمانه نیست تامس هابز، فیلسوف برجسته‌ی بریتانیایی، در دوران متقدم حیات خود، چنان وحشتی را از «ناامنی» در کشور خود تجربه کرد که همین ترس، به محور اندیشه سیاسی او (
به عنوان یکی از نظریه‌پردازان اصلی سیاست در دوران جدید) تبدیل شد. او مفهوم «لویاتان» را از کتاب مقدس به عاریت گرفت تا توصیف‌گر دولتی باشد که با قدرتی که تبدیل به «اقتدار» شده، ناموس جامعه‌ی انسانی، یعنی امنیت را برقرار کند. در تفکر هابز، امنیت اُسّ و اساس تداوم جامعه انسانی است که هیچ قیمت و هزینه‌ای برای تحقق آن، ارزان نیست 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕گفت‌وگو با پرچم‌سوزها و جلّادهای خیابانی؟! حسن رسولی، فعال چپ و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره حوادث چند هفته اخیراظهار کرده است: "یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این اعتراضات خیابانی، فعال شدن گسل‌های نارضایتی بین بخش‌هایی در روابط و مناسباتشان با دولت است. اعتراض در کف خیابان همانند وجود تب در بدن انسان است. این اعتراضات نشانه‌ای از تب‌دار بودن جامعه و نارضایتی است. بنابراین اگر این فرض را قبول داشته باشیم، مهم‌ترین راه چاره برای بازگرداندن آرامش به جامعه‌ ایران و برقراری گفت‌وگوهای دوجانبه در شرایط برابر بین نمایندگانی از دولت با افکار عمومی است. در این گفت‌وگوها رفع ابهامات، اصلاح برخی از سیاست‌ها، تغییر برخی از رویکردها و انتظارات متقابل ملت و دولت به بحث گذاشته می‌شود و به شرط مدیریت مدبرانه این گفت‌وگوها رسیدن به حد قابل قبولی از تفاهم و توافق عمومی قابل دستیابی خواهد بود." او همچنین تصریح می کند: بهترین راه برای پایان دادن به این وضعیت، آغاز گفت‌وگوهای درون‌زای ملی به صورت صادقانه و هوشمندانه است. همه کسانی که دل در گروی ایران، انقلاب و حکومت اسلامی دارند، در این شرایط صرف نظر از التهاب‌هایی که در جامعه با آن مواجه هستیم، وظیفه ملی و انقلابی دارنــد به شکل‌گیری این گفت‌وگوهای منتهی به آشتی ملی کمک کنند تـا ضریب انسجام ملی افزایش پیدا کند.[1] *صحبت‌های رسولی و تأکید او بر گفت‌وگو با آشوبگرانی که پرچم می‌سوزند و حنجره می‌درند؛ یا از سر وجیه‌المله نشان دادن آشوبگران و تئوریزه کردن اغتشاش خیابانی است یا از سر ساده لوحی! که ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان محترم وا می‌گذاریم... با منطق امثال رسولی می‌توان گفت که امیرالمؤمنین علی(ع) هم در جریان 3 جنگ بزرگ صفین، جمل و نهروان که هرسه در داخل جامعه اسلامی رخ دادند؛ نه با آشوبگران و معاندان حقیقت که با عده‌ای ناراضی مواجه بوده‌اند، قادر به گفتگو نبوده‌اند و البته جنگ هم به صلاح نبوده است! و ایضا امام حسین(ع) در روز عاشورا و قضایای منتهی به آن... باید دانست که مسئله اغتشاشات اخیر نه یک مسئله سیاسی یا یک پروسه منتهی به نارضایتی بلکه صرفا و فقط یک توطئه است که بر محمل 3 ضلعی "طراحی خارجی، ایادی داخلی دشمن و اوباش و فریب‌خوردگان خیابانی" حمل می‌شود. این توطئه سه ضلعی نیز در هریک از اضلاع خود شایسته برخوردهای خاصی است که البته مولفه اصلی و ژن غالب تمامی این برخوردها بایستی گزینه "اقتدار قانون، مردم و نظام" باشد. در یک حکومت عقلانی؛ گفتگو گزینه روزهای التهاب نیست. همانطور که گزینه ارتباط با اراذل و فریب‌خوردگان خیابانی هم نیست. گفت‌وگو امری است برای نارضایتی‌های معقول و در مواجهه با معتقدانش. 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕فتنه اقتصادی" در همین حوالی... حجاریان برای فتنه جدید به میدان آمد سعید حجاریان، فعال چپ و از تئوریسین‌های آشوب علیه نظام اسلامی که چندی قبل خواستار همدلی با اغتشاشگران خیابانی شده بود، به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با انصاف‌نیوز پیرامون اغتشاشات اخیر گفته است: "ما باید به فکر روزی باشیم که جنبش‌هایی مانند «جنبش مهسا» و «اعتراضات آبان» با اعتصاب همزمان شود. آن وقت باید از چین نیروی نظامی وارد کنند! نیرویی که حقیقتاً لطمه بزرگی به جوانان می‌زند."[2] *در اقتفای این حرف کلیدی حجاریان که اشاره مستقیمی به بحث احتمال جدی وقوع "فتنه اقتصادی" دارد؛ شاید خوانش این جملات قبلی وبلاگ مشرق در تحلیل اغتشاشات مفید فائده باشد. ما پیش از این به کرّات نوشته بودیم که: _ مردم باید بدانند که این قبیل حرف ها وسیاه نمایی ها؛ حرف امروز و دیروز اصلاح طلبان و رسانه های آنها نیست و آنها سال هاست که برای جمع آوری هیمه به منظور ایجاد "فتنه اقتصادی" چنین حرفهای غلط و ایضا ناقصی را نشر می دهند.[3] _ فتنه اقتصادی مورد اشاره اگرچه قرار است با جرقه های متفاوتی گُر بگیرد (از درگذشت تصادفی یک دختر جوان تا گرانی یک کالای مصرفی و تا بهانه های دیگر) اما برساخته و برنشسته بر فضای سیاه نمایی و مشکلات اقتصادی بزرگنما شده است. فتنه ای که اگر به راه حل های نخبگانی در قبال آن توجه نشود، بسا که احتمالش به قطعیت نیز برسد[4] _ سیاه نمایی و القای فقر از لوازم وقوع "فتنه اقتصادی" است که همه باید مراقب آن باشند. برخی محافل تحلیلی معتقدند اغتشاشات اخیر نیز در ادامه آبان 98 یکی از پیش لرزه های فتنه اقتصادی بود که مجددا تأکید می شود شناخت فرماندهان کت و شلواری این حرکت شوم یک ضرورت تبیینی و امنیتی است.[5] *** ما این تجانس تحلیلی که بین نزدیک به 700 گزارش مشرق پیرامون فتنه اقتصادی طی سال‌های گذشته و اظهارات اخیر حجاریان وجود دارد را به قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم و این نکته را هم عرض می‌کنیم که مادام که "بانیان آشوب" و فرماندهان کت و شلواری اغتشاشات شناسایی و رسوا نشوند؛ پیش‌لرزه‌های فتنه اقتصادی همینطور یکان‌یکان (اغتشاشات دیماه 96، آبان 98 و فتنه مهسا امینی) و هریک به بهانه‌ای رخ خواهند داد و این دومینو آنقدر ادامه می‌یابد تا به "فتنه اقتصادی" منجر شود. شاید این یک درد عمومی نباشد که چرا هشدارهای 12 ساله مربوط به فتنه اقتصادی پیش از این شنیده نشد! اما این حتما یک درد عمومی، دامنگیر و بی انتها خواهد بود اگر اکنون و با مشخص شدن بانیان آشوب و عزم و اراده مصرح آنها برای ایجاد فتنه اقتصادی هم باز راه حل‌های رفع این فتنه بزرگ شنیده نشود و آتش فتنه اقتصادی در خیابان‌ها شعله‌ور شود. لازم به تأکید است که اشاره حجاریان به این جمله که "آن وقت باید از چین نیروی نظامی وارد کنند! نیرویی که حقیقتاً لطمه بزرگی به جوانان می‌زند" نیز زمینه سازی برای مظلوم نمایی از اراذل و اوباشی است که در فتنه اقتصادی به میدان خواهند آمد... اظهارات امروز حجاریان و مباهات او به احتمال جدی وقوع "فتنه بزرگ اقتصادی" در اثر فهم نشدن و نبود تبیین در قبال موضع او پس از تحریم انتخابات 1400 است. او پس از راهبرد تحریم انتخابات گفته بود: " اصلاحات صندوق محور مُرد!..." 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
کانال شبکه عماریون
🔴🆕روایتی از دست‌افشانی بانیان تحریم انتخابات "تحریم انتخابات" اینگونه به برداشتن سلاح منجر شد! محسن میردامادی، از فعالان ستادی اصلاح‌طلب در قسمتی از یک مصاحبه با سایت جماران، درباره حوادث رخ داده در خیابان‌ها اظهار کرده است: "آنها به این پی آمد توجه نداشتند که وقتی راه های مدنی پیگیری خواست های مردم که مهمترین راه آن انتخابات آزاد و تاثیر گذار است به روی مردم بسته می شود خواه ناخواه راه خیابان به آنها نشان داده می شود. در واقع نسل جوانی که خواسته هایش را در خیابان فریاد می زدند همان هائی هستند که راه پیگری مطالباتشان از طریق صندوق رأی مسدود شده است، هم به دلیل بسته شدن دایره انتخابات هم به دلیل بی اثر و مسلوب الاختیار شدن نهاد های انتخابی."[6] *همانطور که واضح است؛ حلقه‌های مفقوده ماجرا یکان‌یکان آشکار می‌شوند و مردم به رأی‌العین در حال مشاهده هستند که "حامیان تحریم انتخابات" همان "بانیان آشوب" هستند و بانیان آشوب همان "فرماندهان فتنه اقتصادی"! پیش از این توسط محافل تحلیلی هشدار داده شده بود که وادار کردن عده‌ای از مردم به تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان به معنی برداشتن سلاح است و "صندوق رأی" با تمام ایرادات ولی یگانه راه حل؛ اما از آنجا که این هشدار تحلیلی، رسوا کننده نقشه جریان سیاسی خاص بود؛ کسانی از عوامل این جریان علیه هرکس که این هشدار را می‌داد؛ -از روی عمد یا ساده‌لوحی سیاسی- لشکر سلم و تور به راه می‌انداختند. در این باره می‌توان به اعتراض کسانی مثل احمد زیدآبادی و حسین نورانی‌نژاد به وبلاگ مشرق (که از نقشه اصلاح‌طلبان برای تحریم انتخابات خبر می‌داد) برای طرح این مسئله اشاره کرد. + زیدآبادی درباره تحلیل ما نوشته بود: "«سایت مشرق نیوز "گناه بزرگ" سید مصطفی تاجزاده را "تحریم انتخابات ریاست جمهوری سال 1400" دانسته و تأکید کرده است: "بر زمین گذاشتن صندوق رأی و پشت پا زدن به جمهور که برخی معتقدند می‌تواند بزرگترین دستاورد یک انقلاب باشد دقیقا به معنای قیام علیه مردم و حکومت است." یعنی زشت‌تر از این هم می‌شود در بارۀ پدیده‌ای به نان صندق رأی و انتخابات در این روزگار حرف زد؟ معنی عریان این سخن این است که شهروندان ایرانی بدون آنکه حق نامزدن شدن در انتخابات داشته باشند، یا از حق معرفی نامزد مورد نظر خود در انتخابات برخوردار باشند، یا انتظارِ تأیید صلاحیت نامزدهای معرفی شده از سوی دیگر طیف‌ها را داشته باشند...باید بدون قید و شرط در انتخابات شرکت کنند و اگر نکنند، معنایش تحریم انتخابات و تحریم انتخابات هم قیام علیه حکومت است و مجازات قیام علیه حکومت هم که مشخص است! یونانیان هم برای بردگان خود حقوقی بیش از این قائل بوده‌اند! آنها حداقل بردگان خود را به حضور در انتخاباتی که در آن سهم و نقشی نداشتند، مجبور نمی‌کردند!»[7] ما در اقتفای آن تخاطب سیاسی و رسانه‌ای خطاب به آقایان زیدآبادی و نورانی‌نژاد تصریح کرده بودیم که اگر با این تحلیل مخالف هستند پس باید بگویند اکنون که اصلاح‌طلبان بعنوان سلسله‌جنبان دست به تحریم انتخابات زده‌اند و صندوق رأی را ذبح کرده‌اند؛ پس چه راهی جز اسلحه برای کنشگری سیاسی باقی می‌ماند؟! که البته هیچ پاسخی به این سؤال فلسفی نشنیدیم... اذعان میردامادی به اینکه مردم خواه ناخواه خیابان را انتخاب می‌کنند؛ در واقع اعتراف یکی از بانیان تحریم انتخابات است به اینکه توانسته نقشه خود را برای آن دسته از کسانی که فریب اصلاح‌طلبان را خوردند و در انتخابات شرکت نکردند؛ پیاده کند و اکنون منتظر رخداد بزرگتر، یعنی "فتنه اقتصادی" است. 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم/ سرقت فقط با یک فندک! دستگیری سارقی که تنها با یک فندک دستگاه‌های داخل خودروها را به سرقت می‌برد تا سارقی با اسلحه دست‌ساز و سارقانی که حین دزدی از کار خود فیلمبرداری می‌کردند! 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2
28.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم/ لحظه رصد و دستگیری لیدر اغتشاشات فارس تصاویری از لحظه شناسایی و دستگیری یکی دیگر از سرکردگان آشوبگر در اغتشاشات اخیر توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) استان فارس 🇮🇷 📌شبکه عماریون https://eitaa.com/joinchat/3835625684Cb092b114d2