eitaa logo
شب چراغ( کانال بصیرت وپاسخ به شبهات و...)
3.2هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
5.8هزار ویدیو
60 فایل
🔴 برای شکست #جریان_تحریم، باید #جریان_تحریف شکست بخورد! مقام معظم رهبری مدیر جدید کانال: @Morteza_Kahromi
مشاهده در ایتا
دانلود
ایران vs فرانسه  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
⛔️متن شبهه: من دوست دارم موهام تا حدی بیرون باشه، خب آقایون نگاه نکنند، اصلا من حجاب رو قبول ندارم ؟؟ ✅پاسخ شبهه: 🔶 اول: توصیه اسلام اول به مردان است که نگاهشان را کنترل کنند خداوند در قرآن کریم قبل از آن که زنان را به حجاب امر کند، به مردان دستور می‌دهد که نگاه خود را کنترل کنند. 🔻 ابتدا در آیه 30 سوره نور به مردان می‌فرماید که نگاه‌های خود را کنترل کنند: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ»؛ (ای رسول ما) مردان مؤمن را بگو تا چشم‌ها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از کار زشت با زنان) محفوظ دارند که این بر پاکیزگی (جسم و جان) آنان اصلح است، و البته خدا به هر چه کنید کاملا آگاه است. 🔻 سپس در آیه 31 سوره نور به زنان هم توصیه می‌کند که نگاه خود را کنترل کنند و حجاب را رعایت کنند: «وقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُيُوبِهِنَّ؛ و زنان مؤمن را بگو تا چشم‌ها (از نگاه ناروا) بپوشند و فروج و اندامشان را (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت و آرایش خود جز آنچه قهرا ظاهر می‌شود (بر بیگانه) آشکار نسازند، و باید سینه و بر و دوش خود را به مقنعه بپوشانند. ✅ با توجه به این دو آیه می‌بینیم که ابتدا خداوند به مردان برای پاکی چشمشان و سپس به زنان برای حجاب امر کرده. نکته دیگر که از این دو آیه برداشت می‌شود توصیه به پاکی نگاه و حجاب هم برای زن و هم برای مرد هست. اما مسلما نوع حجاب مردان و زنان با هم متفاوت هست. 🔷 دوم: منتقدان بحث حجاب می‌گویند در موضوع حجاب از مردان سلب مسئولیت و همه مسئولیت بر گردن زنان گذاشته شده و از آنان خواسته شده تا حجاب خود را رعایت کنند و به این وسیله مانع از بروز انحراف در جامعه و در مردان شوند و در عمل خطای مردان را هم گردن زنان می‌اندازد. 🔻 در حالی که همانگونه که زنان برای پوشش تکلیف دارند شرع مقدس اسلام برای مردان هم عفاف و کنترل نگاه را تکلیف کرده است. 🔶 سوم: اساساً طرح این شبهه منطقی نیست. مسئله واجب بودن حجاب بر زنان و مسئله حرام بودن نگاه به نامحرم برای مردان دو حکم جداگانه است که رعایت نکردن یکی واجب بودن دیگری را ازبین نمی‌برد. 🔷 چهارم: "خب مردها تحریک نشوند" این حرف درستی نیست. مردان طبق طبیعت و غریزه‌ای که دارند با دیدن زیبایی‌های زنان تحریک می‌شوند. 🔻 ضمن اینکه مردان که نمی‌توانند چشمانشان را ببندند و به مشقت بیفتند چون عده‌ای دلشان می‌خواهند هر طور که دوست دارند در جامعه حاضر شوند. 🔶 پنجم: نکته دیگر اینکه تحریک نشدن مردان تنها حکمت حجاب نیست و حکمت‌های دیگری نیز برای آن وجود دارد: حجاب باعث امنیت اجتماعی است؛ حجاب با کاهش زمینه‌های تنوع طلبی جنسی مردان، کمک به تحکیم خانواده و حجاب موجب حفظ کرامت و شخصیت زن می‌گردد. 🔻 باید توجه داشت که اگر فضاي جامعه آلوده به جلوه‌های جنسی زنان و مردان باشد در اين بين آن کسي که بيش از همه ضرر خواهد کرد، زن است. موجودی که از روحی لطيف و حساس برخوردار است. 🔻 اگر نگاه اسلامی داشته باشیم اول باید آقایان نگاهشان را کنترل کنند، اما مردانی یافت می‌شوند که دچار بیماری‌هایی جنسی هستند و زنان برای امنیت خود باید حجاب را رعایت کنند. 🔻 به عنوان مثال گاهی اوقات ویروسی می‌آید یا فردی بیمار است آیا باید بگوییم که همه بیماران را ببندید یا می‌گوییم افرادی که می‌خواهند در جامعه تردد کنند برای سلامتی خودشان ماسک بزنند. 🔻 از این به بعد، درب خونه هاتون رو قفل نکنید، روی ماشین‌ها هم دزدگیر نذارید به جاش به دزدها بگید دزدی نکنند و دزدی کار بدیه! ✅ جملات به ظاهر زیبا گاهی احمقانه ترین جملات تاریخ هستند. 📎 📎 📎  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
⛔️متن شبهه: شراب را اگر خدا حرام و نجس کرده پس چرا برای درمان بعضی بیماری‌ها خوب هست و تجویز می‌شود؟ مگر نمی‌گوید هر چیزی را که خدا حرام کرده برای انسان ضرر داشته است؟ ✅پاسخ شبهه: ❌ توجه شود مسئله شرب خمر مستقلا و در جایی که مبتلی به نیست مطرح نگردد. 🔷 اول: ابتدا باید گفت همین درمان بیماری‌ها با شراب طبق تحقیقات علمی ثابت نشده بر فرض که قبول کنیم در درمان برخی بیماری‌ها خوب است یعنی اگر کسی مریض شد و دکتر تشخیص داد تنها راه درمان خوردن شراب است. 🔻ولی آیا این سود شراب دلیل می‌شود که همه مردم از آن استفاده کنند؟ به عنوان مثال فرض کنید شما سرما خورده‌اید و دکتر برای شما دارو تجویز می‌کند حالا می‌توانید بگوید که به خاطر این سود دارو همه مردم پنسلین مصرف کنند. 🔻 خداوند در قرآن مجید سوره بقره آیه 219 به هنگام نهى و سرزنش از شراب خوارى و قمار، به منافع آن اشاره کرده و مى‌فرماید: «گناه آنها از نفعشان بیشتر است؛ وَ إِثْمُهُما أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِما». 🔻 علت ذکر فایده شراب در قرآن این است که در عصر جاهلیت معامله شراب و قمار رواج بسیار داشت و متاسفانه اگر به آن اشاره نمی‌شد بعضى کوتاه فکران تصور مى‌کردند مسأله به صورت یک جانبه بررسى شده. 🔻 به علاوه افکار انسان همیشه سود و زیان را در نظر می‌گیرد، براى نجات او باید از همین منطق استفاده کرد. 🔶 دوم: خمر، به معناى پوشاندن. شراب را هم خَمر مى‌گويند، چون عقل را مى‌پوشاند. 🔻 به همین دلیل شراب برای سلامت جامعه نیز مضر است و تباه کننده جامعه به شمار می‌آید؛ به آمار زير كه در يكى از نشريات معتبر منعكس شده، توجّه كنيد: ◀️ 60% قتل‌هاى عمد، 75% نزاع‌هاى خونين منتهى به ضرب و جرح، 30% جرائم ضدّ اخلاقى (از جمله زناى با محارم) و 20% سرقت‌ها، نتيجه استفاده از مشروبات الكلى است حال اين قتل‌ها، نزاع‌ها، سرقت‌ها، تجاوزات ناموسى و مانند آن، چه پيامدهايى از جمله شكايت، دادگاه، زندان، مجازات و مانند آن دارد، بحث مفصّلى مى طلبد، كه جاى آن اينجا نيست. 🔻ضمن اینکه صدر آيه شريفه 90 سوره مائده، به همين قسمت از مضرّات شراب اشاره داشت. 🔷 سوم: اگر فرض کنیم که شراب منافعی دارد ولی در برابر زیان‌هاى فوق العاده اخلاقى، اجتماعى و بهداشتى آن ، این منافع بسیار ناچیز است. بنابراین، هیچ انسان عاقلى برای آن سود کم به این همه زیان تن نمی‌دهد. 📎 📎  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞عاقبت زن سوپر استار در موسیقی و برهنگی... ❌روزگاری همه مردم سوسن را در ایران با انگشت نشان می دادند اما...😔  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی از قلعه خیبر که توسط امیرالمومنین علی علیه السلام فتح شد .  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
❓پرسش: کسی که بیهوش شده و یک یا چند نماز را در حال بیهوشی بوده است، آیا قضای نمازها بر او واجب است؟ ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ ✅ پاسخ: آیت‌الله خامنه‌ای: اگر مکلف در تمام وقت نماز بدون اختیار بی‌هوش شده باشد، قضای نماز واجب نیست؛ اما اگر بیهوشی اختیاری باشد ـ مثل اینکه برای عمل جراحی یا هدف دیگری برای بیهوشی رضایت داده باشد ـ بنابر احتیاط واجب باید نماز را قضا کند. آیت‌الله مکارم: بیهوشی‌های غیرعمد (مانند بیهوشی بیمار برای جراحی) قضا ندارد ولی در بیهوشی عمد احتیاطا قضا کند و منظور از بیهوشی عمدی این است که بدون عذر با خوردن دارو و یا کار دیگری خود را بیهوش کند. آیت‌الله سیستانی: اگر بیهوشی ‌به اختیار خود شخص باشد، مثل اینکه برای عمل جراحی ‌خود را در اختیار پزشک قرار داده، چنانچه بیهوشی ‌در تمام وقت نماز بوده است، بنابر احتیاط واجب باید قضای ‌آن نماز را به‌جا آورد و اگر در قسمتی ‌از وقت بیهوش بوده، طوری ‌که می‌‌توانسته نمازش را در وقت به‌طور صحیح، هرچند با اکتفا به واجبات بخواند و نخوانده، باید قضای ‌آن را انجام دهد. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 📚 منابع: استفتائات سایت دفتر رهبر معظم انقلاب، استفتائات سایت آیت‌الله مکارم، توضیح المسائل جامع آیت‌الله سیستانی، جلد۱، مسئله ۱۸۲۹
⛔️ متن شبهه: علیرغم تمام رشادت های امیرالمومنین ولی ایرانیان دین و اسلام خود را مدیون عمر هستند، ایرانی که حتی زمان پیامبر هم نتوانستند بر آن چیره شوند را عمر مسلمانشان کرد و بنابراین ایرانیان دین پیامبرشان را مدیون عمر هستند نه امیرالمومنین! ✅ پاسخ شبهه: 1⃣ پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله هیچگاه اراده جنگ با ایران نکرد که طرف مدعی شده پیامبر نتوانست بر ایران چیره شود! 2⃣ نفوذ اسلام ‌ به ایران در زمان خود پیامبر اتفاق افتاد. توضیح اینکه وقتی پیامبر اعظم به وسیله نامه ای خسروپرویز را به اسلام دعوت کردند، بسیار ناراحت شد و همانطور که میدانید نامه پیامبر را پاره کرد. اما به همین مقدار بسنده نکرد و باذان حاکم یمن (که تحت حاکمیت ایران قرار داشت) را مامور دستگیری پیامبر کرد! باذان چند تن از مردانش را با نامه خسرو نزد پیامبر(ص) فرستاد. حضرت فرستادگان او را مدتی در مدینه نگاه داشت و سرانجام به آنها خبرداد که خسرو به دست پسرش شیرویه کشته شده است؛ آنگاه توسط آنان به باذان توصیه کرد که به اسلام بگرود. باذان اعلام کرد که اگر سخن پیامبر(ص) راست درآید، مسلمان خواهد شد. آنگاه به انتظار نشست تا نامه شیرویه رسید که از قتل خسرو سخن می‌گفت. همین باعث شد تا باذان و بسیاری از طوایف و افرادی یمنی مانند وهب بن منبّه و خره خسرو و فیروز دیلمی بی‌درنگ اسلام آوردند. از طریق یمن آوازه اسلام به گوش ایرانیان رسید و بسیاری از آنان مشتاق دین جدید شدند. پس از مدتی باذان خود برای دیدار پیامبر(ص) رهسپار مدینه شد، ولی در راه اسود عنسی او را گرفت و به شهادت رساند. پس از او پیامبر حاکمیت یمن را بین چند نفر از جمله یکی از فرزندان او و همچنین امیرالمومنین علیه السلام قرار دادند. حکومت ایشان بر یمن باعث شد که ورود و انتشار اسلام در ایران شدند سرعت بیشتری پیدا کند. همین آشنایی قبلی با اسلام باعث شد که ایرانیان در برابر سپاه اعراب که از قدرت چندانی هم برخوردار نبود، مقاومت نکنند. پس ورود نرم و دوستانه اسلام به ایران در زمان خود پیامبر و از طریق حکومت امیرالمومنین بر یمن اتفاق افتاد. وگرنه مردم ایران در طول تاریخ نشان داده اند که با خشونت و اجبار تغییر دین و آیین نداده اند. 3⃣ نکته مهم دیگر اینکه اساسا این روش گسترش اسلام (یعنی همراه با جنگ و خشونت) مورد پیشوایان واقعی دین نیست و اگر امیرالمومنین به خلافت می‌رسید با روش پیامبر که فرهنگی بود اسلام را گسترش می داد. به تعبیر دیگر مسلمان کردن دیگران از جمله ما ایرانیان به این شکل نه تنها افتخاری ندارد، بلکه ننگ بزرگی است که دامن گیر خلفا است. ✍ حجت‌الاسلام 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
⛔️متن شبهه : چرا در خصوص این موضوع مهم یعنی امامت علی پیامبر اسلام از کلمه مولی استفاده می‌کند که حدود 27 معنی مختلف می‌دهد و جالب اینجاست که حتی یکی از این 27 مورد معنای خلیفه و جانشین و اولی الامر نمی‌دهد! در حالیکه در لسان عرب برای این موضوع مهم کلمات فراوانی مانند: مالک، اولی الامر، سلطان، والی، حاکم، امام و... وجود داشته است؟! ✅ پاسخ شبهه: 1⃣ استعمال واژه "مولی" به معنای "سرپرست" در خود قرآن آمده است وعلمای اهل سنت هم تصریح به این معنا کرده‌اند. علامه امینی در الغدیر دراین مورد بحث کامل می‌کنند که ما اجمالی از آن را می‌آوریم. 📖خداوند درآیه 15 حدید می‌فرماید: "فالیوم لا یوخذ منکم فدیه ولا من الذین کفروا ماواکم النار وهی "مولاکم" وبئس المصیر" "پس امروز نه از شما فدیه‌ای پذیرفته می‌شود ونه از کافران وجایگاهتان آتش است وهمان "سرپرستتان" می‌باشد وچه بد جایگاهی است" بزرگان علمای اهل سنت مولی در آیه را به معنای شایسته تر واولی به نفس ( سرپرستی) تفسیر کرده‌اند 📚صحیح بخاری،ج4 ص1815 📚طبری در جامع البیان،ج27 ص228 📚تفتازانی در شرح المقاصد،ج5 ص273 📚قوشجی در شرح التجرید،ص447 📚شافعی در مطالب السول،ص16 📚ابن جوزی در التذکره،ص19 📚مالکی در الفصول المهمه،ص28 📚شبلنجی در نور الابصار،ص78 2⃣ علامه امینی از 27 نفر از علمای اهل سنت نام می‌برد که "مولی" درآیه را به معنای "سرپرستی" و "اولی به نفس" معنا کرده‌اند 📚ترجمه الغدیر،ج2 ص296 تا 301 واز 15 تن از علمای اهل سنت نام می‌برد که معنای "شایسته‌تر وسرپرستی" را یکی از معانی "مولی" درآیه برشمرده‌اند 📚همان مدرک،ص301-ص302 📖وهمچنین علمای اهل سنت فرمایش خداوند دراین آیه "انت مولانا" "تو ای خداوند "مولای" ما هستی"286 بقره رابه معنای سرپرستی گرفته‌اند 📚الکشف والبیان،ثعلبی،ج2 ص309 روایات دیگر که مولی درآن به معنای سرپرستی آمده است که جهت پرهیز از اطناب از ذکر آن ها خودداری می‌شود. و آنچه آمد ثابت کرد که استعمال لفظ مولی در معنای سرپرستی واولی به نفس در ادبیات عرب کاملا مرسوم است وکسانی که دراین مورد اشکال کردند از فهم ادبیات عرب وزبان قرآن محروم هستند. 3⃣ اما این که چرا پیامبر از کلمه مولی استفاده کرد؟ پاسخ آن است که: پیامبر برای بیان خلافت حضرت علی هم عنوان "امام" را به کار برده است،هم "خلیفه" را،هم "وصی" و.. ✔️لفظ امام: حاکم نیشابوری از بزرگان اهل سنت روایت می‌کند که پیامبر فرمود: "از راه وحی دریافتم که علی دارای سه خصلت است؛سید مسلمین است،امام متقین است،رهبر سپید چهره گان است" حاکم می گوید حدیث صحیح است 📚المستدرک،ج3 ص137 ✔️ الفاظ خلیفه و وصی: طبری نقل می‌کند که پیامبر درمورد علی فرمود: "ان هذا اخی و "وصیی" و "خلیفتی" فیکم فاسمعوا له واطیعوا" "همانا این شخص برادر و "وصی" و "خلیفه" من درمیان شما است پس به دستورات او گوش داده واو را اطاعت کنید" 📚تاریخ طبری،ج2 ص220 البته ما قصد تفصیل گویی نداریم لذا آنچه آورده شد کافی است. 4⃣ درمورد استفاده از کلمه مولی هم گفتنی است: که استعمال یک کلمه که دارای چند معنا است با قرینه معینه که مراد کدام یک از معانی است در ادبیات عرب کاملا رایج است ودر قرآن هم این استعمال وجود دارد. علامه میر حامد حسین در کتاب شریف عبقات الانوار بیش از 30 قرینه ودلیل می‌آورد که مراد از مولی سرپرستی است 📚عبقات الانوار،ج9 و10 5⃣ برخی محققان درمورد علت استفاده کردن پیامبر از کلمه مولی چنین می‌گویند: 1 -پیامبر در خطبه غدیر پیش از معرفی علی به ولایت خود برانان احتجاج می‌کند وبه آیه 6 احزاب ااستدلال میکند: "النبی اولی بالمومنین من انفسهم" لذا تنها واژه‌ای که می‌تواند هم ریشه وگویای این معنا باشد واژه های مولی و ولی است. 2 -در واژه ولی علاوه بر معنای خلافت وجانشینی معنای دوستی ومحبت نیز خوابیده است 📚شبهات غدیر،عصیری،ج2 ص132 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
💠 به بهانۀ اجرای یک گروه سرود در حضور رئیس‌جمهور و غفلت از انحرافات و خطرات، در سایۀ تشویق‌ها و حمایت‌های یکپارچه ⚠️ باور کنیم کوچک‌ترین فعالیت‌های ما، در فرهنگ‌سازی و ذائقه‌سازی اثر دارند. به‌خصوص اینکه ما فرهنگ و ذائقۀ اکثریت مذهبی جامعه و بنیۀ کشور را هدف گرفته‌ایم پس این آثار بسیار بیشتر مراقبت می‌طلبند. 💢 می‌دانید شروع فحشا و هرزگی در این جماعت ناچیز، از کجا بود؟! از فعل‌وانفعالاتی در فکر، فرهنگ و ذائقۀ برخی در همین سالیان نه‌چندان دور که بسیاری از آن انفعالات و ظواهر، حرام هم نبودند و اگر الان توصیف شود، نسبت به وضع کنونی این جریان، ابَرمطلوب و ابَرحجاب محسوب می‌شود! ⭕️ به برخی آثار تولیدی و مراسم و فعالیت‌های این روزها انتقادات متعددی وارد است، اما برای نمونه و صرفاً از بعد محسوس می‌توان پرسید چرا ضرب‌آهنگ‌ها مدام تندتر می‌شوند و موسیقی‌ها بر محتواها غلبه پیدا می‌کنند؟ از حیث پوشش و ظاهر کودکان و نوجوانان، چرا چادر از سر دختران برداشته می‌شود و بعضاً حتی حداقل‌های حجاب شرعی هم رعایت نمی‌شود (فارغ از مکلف بودن یا نبودن دختران)؟ یا در پسران چرا باید پوشش، متشکل از یک زیرپیراهن و پیراهنی با دکمه‌های باز باشد؟! ❌ نکند خیال می‌کنیم اگر پوششِ صحیح و تراز و الگوساز داشته باشند، دخترانی که چادری نیستند و پسرانی که عیار پایین‌تری از پوشش و ظاهر را دارند دیگر از محصولات ما نمی‌توانند بهره ببرند؟! سلام فرمانده ۱ را به خاطر بیاورید! اما صدافسوس که جای حراست و گسترش قوت‌ها و اصالت‌های آن و رفع برخی نواقص، به مرور در حال رفع قوت‌ها، اصالت‌ها و درس‌های آن رویداد عظیم و درس‌آموز و عبرت‌آموز هستیم! 💢 وقتی مأوای متعلق به اوجِ متعلق به قرارگاه بقیة‌اللهِ متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خط را درست نگه نداشت و سطح معیار را درست تعریف و تبلیغ نکرد از دیگران چه انتظار؟ باید خط را در اصیل‌ترین و مکتبی‌ترین حالت حفظ کنیم. ♨️ این خط‌نگه‌نداشتن و انحراف از سطح‌معیار توسط دستگاه‌های انقلابی و حاکمیتی و ترویج آن با قوای فرهنگی و رسانه‌ای، رابطۀ مستقیم با گسترش حرام‌های شرعی و سیاسی هم دارد. ⭕️ استعداد این گروه‌ها و بچه‌ها را بهتر تربیت، شکوفا و به‌کارگیری کنیم که در این حوزه هم مسئولیم.  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
✅ ماجرای تجمع جانبازان در تهران چه بود؟ 🌐https://eitaa.com/GhararGahShayeat/63650 ✍ «در ماجرای تجمع روز شنبه (۱۷ تیر) جانبازان درباره مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج شد.» به گزارش ایسنا، جهت‌پرس، با انتشار مطلبی در این زمینه نوشت: «تعدادی از جانبازان روز شنبه ۱۷ تیر با مطالبه دریافت غرامت جنگ تحمیلی از عراق، در خیابان فلسطین دست به تجمع زدند. تجمع‌کنندگان خواستار دریافت غرامت از عراق و پرداخت آن به آسیب‌دیدگان هستند در حالی که طرح و پیگیری این موضوع قدمتی طولانی دارد. وزارت امور خارجه به عنوان متولی پیگیری دریافت غرامت از عراق در دوره‌های مختلف گزارش‌هایی از پیگیری این موضوع ارائه کرده است اما این پیگیری‌ها به دلایل مختلف و پیچیدگی‌های موضوع، تاکنون به نتیجه نرسیده است. پس از پذیرش قطعنامه، موفقیت بزرگی برای ایران حاصل شد و دبیرکل سازمان ملل رسماً به شورای امنیت گزارش داد که رژیم عراق، آغازگر جنگ بوده است اما متأسفانه شورای امنیت هیچ عکس‌العملی به این گزارش نشان نداد و بدین ترتیب ضمانت اجرای دیگر مواد قطعنامه که تعیین خسارات وارد شده بود، وجود نداشت و علی‌رغم تلاش‌های وزارت امور خارجه پیگیری‌ها جهت دریافت غرامت تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است. در ماجرای تجمع روز یکشنبه، تعدادی از جانبازان پس از تجمع در خیابان فلسطین به طرح خواسته‌های خود پرداختند اما با تحریک افرادی که ارتباطی با خانواده ایثارگران نداشتند، فضا متشنج می‌شود و نیروهای انتظامی به جهت برقراری نظم در خیابان‌ها و جلوگیری از ایجاد ترافیک وارد عمل می‌شوند.  در این میان به هیچ جانبازی نیز آسیبی وارد نشد هرچند رسانه‌های معاند از این تجمع محدود نیز به سادگی عبور نکردند و موج‌سواری خود را با تکنیک‌های بحران‌نمایی به نحوی پیش بردند که این تصور برای مخاطبان پیش بیاید که مطالبه جانبازان محور ورود حافظان امنیت بوده است.  شفاف‌سازی در زمینه مطالبات جانبازان و بیان شفاف موضوعات از رویکردهای موثری است که می‌تواند راه سوءاستفاده معاندین را از مطالبه‌گری اقشار مختلف در چارچوب قوانین ببندد.  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb
⭕️ آمار نگران‌کننده از ورودی‌های کنکور 🔻سهم دهک‌های مختلف از رتبه‌‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور از زبان کبکانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🔹دهک اول، دوم و سوم (کم‌برخوردار): ۲ درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین): ۸۰ درصد 🔹دهک اول (ضعیف‌ترین): ۲ دهم درصد 🔹دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد 🔹مدارس دولتی: ۲.۳ درصد 🔹مدارس غیردولتی: ۸۰ درصد 🔸در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی: 🔹دهک اول: ۱.۳ درصد 🔹دهک ۸ و ۹ و ۱۰: ۸۶ درصد 🔸در برق شریف: 🔹دهک محروم، ۱ و ۲ و۳: صفر درصد 🔹دهک ۸، ۹ و ۱۰: ۸۷ درصد 🔹دهک دهم: ۶۰ درصد 🔸در رشته روانشناسی 🔹دهک محروم: ۲.۹ درصد 🔹دهک مرفه: ۸۰.۴ درصد  شب چراغ کانال پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/1347616802C7ec7d673cb