🌐⭕️
📝 #یادداشت | #ثامن_27
◀️ سیره نبوی(ص) در برخورد با اغتشاشگران
🔹چگونگی برخورد و مجازات اغتشاشگران، حامیان و تحریککنندگان آنها یکی از مهمترین مسائلی که این روزها در جامعه رسانهای کشور مطرح میشود.
🔰گزارههای خبری:
🔸1ـ مقام معظم رهبری در دیدار با دانشآموختگان نیروهای مسلح فرمودند: «این کسانی که در خیابان فساد و تخریب میکنند و کردند، اینها همه یک حکم ندارند. یک عده کسانی هستند که آنها را احساس و هیجان به خیابان میکشاند، مشکل اینها را با یک تنبیهی میشود حل کرد، یعنی هدایتشان کرد و تفهیمشان کرد که دارند اشتباه میکنند، لکن بعضی از اینها این جور نیستند، بعضی از اینها بازمانده عناصر ضربت خورده چهل سال گذشته هستند: منافقین، تجزیهطلبها، بقایای رژیم منهوس پهلوی، خانواده ساواکیهای مطرود و منفور... قوه قضائیه بایستی اینها را به میزان مشارکتشان در تخریب و ضربه به امنیت خیابانها محاکمه کند.»
🔹2ـ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با مردم اصفهان دوباره بر این مسئله تأکید کردند و فرمودند: «پس ما هم نصیحت داریم، هم مجازات داریم، مثل پیغمبر، روش رسولالله.»
🔰گزارههای تحلیلی:
🔸1ـ یکی از نکات مورد تأیید رهبر انقلاب در خصوض اغتشاشات اخیر، سطحبندی اغتشاشگران است، کسانی که احساسی ورود کردند، در برابر کسانی که با ارتباطگیری با عناصر و گروههای ضد انقلاب با هدف فروپاشی و تجزیه کشور وارد خیابانها شدهاند، باید مشخص شوند.
🔹2ـ این دیدگاه مقام معظم رهبری هم ریشه عقلایی دارد و هم برگرفته از سیره پیامبر اسلام میباشد. زیرا حضرت محمد(ص) وقتی که نضربن حارث (پسرخاله پیامبر) را در جنگ بدر اسیر شد، دستور قتل او را صادر کرد. تحریک و تغییر موضع دیگران علیه پیامبر، طراحی نقشه قتل پیامبر، نویسندگی پیماننامه شعب ابیطالب و محاصره مسلمانان و... از جمله موارد فتنهانگیزی نضر ابن حارث علیه مسلمانان بود. اما در سویی دیگر، پیامبر در زمان فتح مکه، مشرکان مکه را مورد بخشش قرار میدهد و در پاسخ کسانی که شعار (امروز روز درهم کوبیدن است) فرمودند بگویید: «امروز روز رحمت است.»
🔸3ـ این تفاوت برخوردها به این دلیل است که حکومت اسلامی در حوزه اجتماعی و عمومی با کسانی که نقش راهبری بر هم زدن نظم اجتماعی را دارند، جامعه را دچار اختلال و فتنه کردند و یا جنگ شناختی راه انداختند، باید قاطعانه برخورد کند.
🔅نکته پایانی؛ نظام اسلامی در مواجهه با اغتشاشگران سعی کرده که از خود مدارا نشان دهد. زیرا برخی از افراد حاضر در کف خیابان، قربانیان جنگ شناختی هستند. خوش رفتاری، سعهصدر، آرامش و برطرف کردن ضعفهای جدی نیروهای انقلاب در نبرد رسانهای میتواند، عامل درمان مجروحان گردد. از آنسو از برخورد طبق سیره نبوی(ص) از برخورد با عاملان و آمران اغتشاشات نیز غافل نخواه شد.
✍🏻 فرهاد کوچکزاده
#لبیک_یا_خامنه_ای | #برای_ایران 🇮🇷
#روشنگری ❣
🌱_______🥀
@shahid_aviiny
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️⭕️⚠️⭕️⚠️
✅ چرا جهاد تبیین مهمه؟؟؟؟
📢حتما گوش کنین و برای بقیه بفرستین...
#برای_ایران | #لبیک_یا_خامنه_ای
#روشنگری ❣
🌱_______🥀
@shahid_aviiny
📙#دلایل_روایی
هُنّ لباسٌ لَکُم وَ اَنتُم لِباسٌ لَهُنَّ
زنان به منزله لباسی برای شمایند و شما به منزله لباسی برای آنها.
( سوره بقره آیه ۱۸۶)
📖از آیه شریفه، ۱۰ جهت تشبیه استفاده می شود،
که یکی از آنها سود و زیان متقابل است چنانکه زشتی و زیبایی لباس روی صاحب لباس تاثیر می گذارد موضوع زن و شوهر هم از لحاظ توهین و احترام و هر سود و زیان این چنین است.✅
اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم🌺
#دانستنیهای_خانواده
#فرهنگی 🦋
🌱_______🥀
@shahid_aviiny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_نوشت | تو طرفدار ملت ایرانی ⁉️ 😑🤔🙄
👈🏻 رهبر انقلاب در دیدار اخیر: «چهرهی صحنهگردانها روشن شد. صحنهگردانها خودشان را طرفدار ملّت ایران وانمود میکنند امّا با همهی خواستهها و عقاید و مقدّسات ملّت ایران دشمنی کردند...
👈 ادّعا میکنند طرفدار ملّت ایرانند، خب ملّت ایران، ملّت مسلمان است، ملّت قرآن است، ملّت امام حسین است. تو به امام حسین اهانت میکنی، بددهنی میکنی، بیحیائی میکنی، تو طرفدار ملّت ایرانی؟ به اربعین اهانت میکنی، به راهپیمایی میلیونی اربعین اهانت میکنی، تو طرفدار ملّت ایرانی؟»
#روشنگری ❣
۱۴۰۱/۰۸/۲۸
🌱_______🥀
@shahid_aviiny
فصل سوم🌸🥀 باب چهارم 🍃
🍃 عدالت سر منشا کمال و سعادت 🍃
از آنچه مذکور شد معلوم شد که : نهایت کمال و غایت سعادت ، از برای هر شخصی اتصاف اوست به صفت عدالت ، و میانه روی در جمیع صفات و افعال ظاهره و باطنه ، خواه از اموری باشد که مخصوص ذات او و متعلق به خود او باشد ، یا امری باشد که میان او و دیگری بوده باشد . و نجات در دنیا و آخرت حاصل نمی شود ، مگر به استقامت بر وسط و ثبات بر مرکز . 🍃
پس ای جان برادر ! اگر طالب سعادتی ، سعی کن تا جمیع کمالات را جامع باشی ، ودر جمیع امور مختلفه وسط و میانه روی را شعار خود کن .🍃 پس ، اول سعی کن که متوسط باشی میان علم و عمل ، و جامع این هر دو مرتبه باشی ، به قدر استطاعت وامکان ، و اکتفا به یکی از این دو مکن ، که هر که اکتفا به یکی نماید از شکنندگان پشت پیغمبر - صلی الله علیه و آله و سلم - خواهد بود ، همچنان که در حدیث سابق گذشت . 🍃
و بدان که : علم بی عمل ، وبال و موجب خسران و نکال است . [13]
از جاهل هفتادلغزش را چشم می پوشند ، پیش از آنکه از عالم یکی را در گذرند . [14]
و عمل بی علم زحمت بی فایده است [15] . 🍃
زیرا که علم آن است که : از روی علم و معرفت صادر شود . و باید در عمل متوسط باشی میان حفظ ظاهر و باطن خود ، نه اینکه ظاهر خود را پاکیزه نمائی و آن را به عبادات و طاعات بیارائی ، و باطن به انواع خباثات آلوده باشد . مانندعجوزه کریه منظر زشت لقای دیو سیرت که خود را ملبس به لباس عروسان «حوروش» ، و مزین به زینت «مهوشان» دلکش نماید ، و به انواع «تدلیسات» ، خود را بیاراید ، نه اینکه سعی در نیکی ذات و پاکی باطن خود کنی ، و لیکن بالمره [16] از ظاهر غافل شوی ، و مطلقاملاحظه آن را نکنی ، و به هیچ نوع از ملامت مردم اندیشه ننمائی ، و از کثافات ظاهریه خود را محافظت ننمائی ، مانند دری شاهوار که آن را به انواع قاذورات و نجاسات ملوث سازند . بلکه ، باید ظاهرت آئینه باطنت باشد ، و باطنت از جمیع خباثات و کثافات پاک باشد . و باید در جمیع صفات باطنیه و افعال ظاهریه متوسط میان افراط و تفریطباشی ، به تفصیلی که در این کتاب گوش زد تو خواهد شد . 🍃
و همچنین در تحصیل علوم باید میانه روی را اختیار کنی ، و وسط میان علوم باطنیه عقلیه و علوم ظاهریه شرعیه را بگیری ، نه از آن کسان [17] باشی که اقتصار می کنند بر ظواهرآیات و اخبار ، و «جمود» می نمایند بر ترجمه احادیث و آثار ، و از حقایق قرآن و سنت بی خبر ، و از دقایق حکم کتاب و روایت قطع نظر کرده اند . زبان ایشان به مجرد تقلید به مذمت علمای حقیقت دراز ، و با یکدیگر در طعن و لعن ایشان هم آواز ، و گاهی ایشان را ملحد و کافر می نامند ، و زمانی آنها را زندیق و تارک شریعت می خوانند ، بدون اینکه کلام ایشان را «غور» کنند و مطلب ایشان را بفهمند ، و از طریقه ایشان آگاه شوندو از عقاید ایشان فحص نمایند و تفتیش کنند . و نه از اشخاصی [18] باشی که عمر خود راصرف علوم عقلیه نموده به فضول یونانیان خود را راضی می کنند ، و عقول قاصره خودرا در هر چیزی دلیل و رهبر می دانند ، و هر چه عقل ناقص ایشان آن را نفهمد طرح یاتاویل می کنند ، و آیات و اخبار را تا توانند از ظاهر خود صرف می کنند . و احکام شریعت نبویه در نزد ایشان مهجور ، و از تتبع آیات و اخبار دورند . علمای شریعت رامذمت و بدگویی می کنند ، و به ایشان نسبت بیفهمی و نادانی می دهند ، ورثه انبیاء راجاهل و نادان می شمارند ، و از برای خود که هنوز عقل را از و هم تمیز نداده اند ، زیرکی و فطانت ثابت می کنند . و از این غافل که : عقل بی رهنمایی شرع قدم بر نمی تواند داشت ، و گامی در راه نمی تواند گذاشت . و چون خواهی که جامع میان عقلیات و نقلیات باشی ، باید در هر دو وسط و میانه روی را اختیار کنی . 🍃
پس در عقلیات به محض تعصب و تقلید بر یک طریقه خاصی اقتصار نکنی ، نه «متکلم» صرف باشی که به غیر از بحث و جدل چیزی نشناسد ، و نه «مشائی» محض ، که دین را ضایع و شریعت را مهمل گذارد . و نه صوفی باش که به دعوای بی گواه مشاهده وکشف خود را به استراحت اندازد ، و دست از جمیع علوم بردارد ، بلکه باید جمیع مراتب را جمع نموده وسط همه را اختیار کنی .
#کتاب_معراج_السعاده 🌹
#صلوات 🍀
🌱_______🥀
@shahid_aviiny