🖥 تک گفتاری از شهید بهشتی
در دنيايي كه با تشكلهاي پيچيده براي نيستي ما اقدام ميكند، نميتوانيم با كار ديمي روبه رو شويم.
من نميگويم اين كار بد است، نميگويم كمارزش است، نميگويم نباشد؛ اشتباه نكنيم، ميگويم كم است. ميگويم ما بايد با تشكيلات، سري و علني گوناگون و پيچيدهاي كه ماشين تشكيلاتياش شايد اجزايش و روابط پيچيدهاش از يك ميليون موجود اندامدار پيچيدهتر است و بيشتر عضو دارد، نميتوانيم ديمي روبهرو شويم. خرد ميشويم.
ما ميگوييم چارهاي نداريم جز اين كه از حالت حركتهاي ديمي و نيمهديمي و رهبريهاي فردي و نيمهفردي اجتماعي دربياييم و ما هم يك ماشين بشويم؛
📣 اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا
#تشکیلات
دانلود کتاب
http://bayanbox.ir/info/5577850684336706349/اتحادیه-انجمن-اسلامی-دانشجویان
معرفی کتاب
یکی از زمینه های فعالیت اجتماعی شهید «آیت الله دکتر بهشتی» همکاری مستقیم یا غیرمستقیم با کارهای دسته جمعی بود که در جهت ایجاد یک جامعه نمونه اسلامی صورت می گرفت. اگرچه علاقه به این فعالیت ها از اوان نوجوانی در منش و روش او جلوه داشت، اما ورود به زندگی اجتماعی و بیش از سی سال شرکت در اینگونه تلاش ها و همراه ساختن عمل اجتماعی با ارزیابی نقادانه از شیوه کار و تلاش جمعی و دستاوردهای آن در جامعه ایرانی، در ساختن شخصیتی که بعدها به عنوان مدیری مدبر، دوراندیش، نهادساز، برنامه ریز و پایبند به اصول کار جمعی بروز کرد تأثیری بسزا داشت.
یکی از این تلاش های جمعی، همکاری با انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در اروپا در جهت گسترش انجمن ها، ارتقای کمی و کیفی آن ها و شکل گیری «اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا (گروه فارسی زبان)» بود. اگرچه اندیشه تشکیل اتحادیه، به تصریح دکتر بهشتی در صفحاتی که در پی می آید، از جانب تعدادی از دانشجویان مسلمان ایرانی فعال که هدف آن ایجاد تشکلی بر محور اسلام به مثابه آئین زندگی فردی و جمعی بود، اما نقش مهم دکتر بهشتی، به عنوان مدیر «مرکز اسلامی هامبورگ» طی سالهای 49ـ1344 و پس از بازگشت به ایران تا لحظه شهادت، در پیوند اندیشه اسلامی با مبارزات دانشجویی خارج از کشور و پیشرفت و توسعه این تشکل دانشجویی فعال و مؤثر، انکارناپذیر است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جامع ترین راه اشاعه تربیت حقیقی
🎙سردارِشهید،حاج قاسم سلیمانی
پیشنهاد دانلود
📼 مجموعه کامل نظام تربیتی یک مدرسه الگوی اسلامی
📎 شامل صوت، فیلم و پی دی اف
سخنرانی : استاد علیرضا پناهیان
لینک دانلود 👇
http://panahian.ir/post/4917
📚 کنترل ذهن در مسیر تقرب الهی
📼 صوت سخنرانی استاد پناهیان
لینک دانلود 👇
http://panahian.ir/post/4989
با سلام☝️
با توجه به ایام ماه مبارک رمضان و لزوم مسایل تربیتی و اخلاقی ، گفتیم دو پیام بالا رو بذاریم.
🎤 تاکید شهید بهشتی بر نامه 53 نهج البلاغه :
🔍 امام علی علیه السلام میفرماید : خدا واجب كرده است بر زمامداران عادل كه زندگيشان با زندگى ناتوانترين مردم يكسان باشد، تا مردم ناتوان از فشار اقتصادى كه مىبينند به راههاى كفر و انحراف كشيده نشوند.
💬 #شهید_بهشتی
📗 شب قدر، ص۴۸
#شاخص_حرکت
🚫 شهید بهشتی : حجاب مطلق، حرام است.
اینکه بین حاکم یک جامعه و مردم، فاصله ای با دژبان یا دربان یا ... باشد، از نظر اسلام حرام است.
📲 این کانال جرعه ای است از دریای عمیق افکار شهید آیت الله دکتر بهشتی، کسی که از بزرگترین متفکران و پایه گزاران اندیشه ی انقلاب اسلامی است.
⭕️ آنقدر حرف های شهید بهشتی، عمیق و دقیق است که حیف است صحبت های ایشون رو از دست بدیم.
📎 اگر دنبال افکار ناب انقلابی و اسلامی هستید حتما کانال " اندیشه ی سیاسی شهید بهشتی " رو دنبال کنید.
لینک کانال 👇
@shahid_beheshti_idealogy
🎤 با سلام
مثل روال سال گذشته، شما میتونید زکات فطره خودتون و وابستگان رو به خیریه " دانشجویی دانشگاه شیراز " کمک کنید.
طبق استفتائی که گرفتیم مشکلی نداره که زکات فطره رو به شهر دیگری انتقال بدید.
البته اگر فقیری رو به طور مستقیم میشناسید زکات فطره خودتون رو حتما به اون بدید.
6395-9911-7199-9287
بنام حسن بحرینی
التماس دعا
با سلام
اگر کسی از دوستان درخواست ساخت استیکر برای ایتا رو داشت خبر بده
موفق باشید.
@baradar_kochek_shoma
دانلود کتاب
http://bayanbox.ir/info/5536914065616930426/بایدها-و-نبایدها
معرفی کتاب
این کتاب در برگیرنده سلسله مباحث آیت الله شهید دکتر بهشتی است که بین سالهای 1349 تا1355 در جلسات تفسیر قرآنی که در شامگاه هر یکشنبه با عنوان کتاب «مکتب قرآن» تشکیل می شده ایراد گردیده است. دکتر بهشتی در این جلسات به تفسیر و توضیح آیات 102 تا110 سوره آل عمران و مبحث بسیار ارزنده و در عین حال به فراموشی سپرده شده امر به معروف و نهی از منکر می پرداخت. بی عدالتی یی که به واسطه کج فهمی ها یا برداشتهای سطحی از یک سو و اعمال و اجرای ناصحیح این اصل در میان مسلمین از دگر سوی بر این تکلیف مهم و انسان ساز روا گردیده بسی تأسفبار است. آنگاه که نقش بنیادین این اصل در شناخت خیر و شر، پسندیده و ناپسند، باید و نباید در نظر گرفته شود، و آنگاه که کارکرد اجتماعی آن در سالم سازی محیط اجتماعی و فراهم نمودن زمینه و شرایط مناسب برای اعمال انتخابگری انسانها فهم شود، پیامدهای زیانبار این غفلت و جهالت بیشتر و بیشتر آشکار می گردد.
هدایت شده از خط فرهنگی
چرا در اسلام اگر پدری فرزند خود را بکشد برایش قصاص اجرا نمیشود و تنها به گرفتن دیه اکتفاء میشود:
اسلام رابطه بین پدر و فرزندش را رابطه ای بر اساس محبت میداند و به پدر از باب تربیت اجازه تنبیه داده است.
فرض کنید پدری در حین اینکه دارد بخاطر مصالحی فرزند خود را تنبیه کند ناخواسته دچار قتل او میشود.
اسلام چون فرض را گذاشته بر محبت و رابطه محبت آمیز بین پدر و فرزند این فرض را دارد که اساسا هیچ پدری نمیخواهد فرزند خود را بکشد و قتل غیرعمد بوده.
سپس با این فرض بنا رو میگذارد بر حکم دیه و بقیه ماجرا.
ولی اگر پدری از اول بنایش بر این باشد که بخواهد فرزند را بخاطر کاری بکشد. اینجا آن فرض محبت و ... برداشته میشود و قتل دیگر عمد تشخیص داده خواهد شد و حکم قصاص جاری میشود.
البته حکم قصاص متعلق به ولی دم است. اینجا ولی دم پدر است و تقاضا حکم قصاص از طرف خود او ناممکن است.
مدعی العموم میتواند از باب دیگری وارد شود و حکم قصاص رو وارد کند. البته به شرط اینکه احراز شود از اول قصد پدر قتل حتمی فرزند بوده است.
واقعا تشخیص ش سخته. فرض کنید شما از روی محبت میخواهید عامدانه فرزند رو بکشید.هیچ انسان عاقلی این کار را نمیکند.
در اینجا ماجرا بهتره قضاوت رو بسپاریم به قاضی.
ولی خواستم بگم اینطور نیست که پدر بتواند به راحتی فرزندش را بکشد و بگوید من قصاصی بعد از اون ندارم.
حتی اگر قاضی قتل را عمر تشخیص ندهد مثلا پدر مجرم حیله کند. قاضی با توجه به قرائن میتواند از تبعید به جایی تا حدود سخت تعزیر را اجرا کند بماند که عذاب سخت الهی در پیش روی چنین کسی است.
دفت کنید این حکم اسلام یعنی بنا رو گذاشته بر خداترسی شما...
پدر که خداترس نیست قطعا مسلمان هم نیست و باید منتظر عقاب الهی باشد.
ولی چه کنیم که همه خودشون رو مسلمان میدانند و تشخیص نامسلمان بودن کسی ممکن نیست. پس باید به خدا هم سپرد که خودش کارها رو درست کنه.
مشکل ما در برخی ماجرا های معایب احکام اسلامی نیست بلکه مشکل مسلمان نمایی عده ای است که دارند از رافت اسلامی سوء استفاده میکنند.
هدایت شده از خط فرهنگی
اینم پیام ویژه وضعیت واتس آپ و اینستاگرام 👇
هدایت شده از خط فرهنگی
فرض کنید پدری میخواهد فرزند خود را تنبیه کند ولی در حین تنبیه فرزند کشته میشود. اسلام رابطه پدر و فرزند رو رابطه محبت میدونه ، بهمین خاطر فرض میکنه قتل غیرعمد بوده و حکم پدر رو قصاص نمی گذارد. چون هیچ پدری پاره جگر خودش رو به قتل نمیرسونه.
ولی اگر پدری از اول قصد قتل رو داشته، قتل تشخیصش عمد است و قصاص دارد.
اگر پدر حاشا کنه که قصدش قتل نبوده، قاضی به عنوان مدعی العموم با وجود قرائن قتل عمد، میتواند حکمهای سختی رو براش درنظر بگیره.
من قاضی نیستم ولی بدونید احکام اسلامی مصلحت دارد. در همه ی ماجراها بذاریم قاضی قضاوت کنه نه ما.
🖥 تک گفتاری از شهید بهشتی
موضوع ديگر دوستان، اهميت انضباطهاي تشكيلاتي و عادت كردن به تحمل آن هست.
بيرودربايستي اين يك نقطه ضعفي است در كار ما كه جلسات جدي ما بيش از اندازه به خنده و شوخي آميخته است. نميگويم كاملاً خشك باشد اما حدش رعايت شود.
📣 اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا
⭕️دسترسی به سخنرانی های شهید بهشتی
در وبلاگ اندیشه سیاسی شهید بهشتی
👇
http://idealogybeheshti.blog.ir/1399/02/16/سخنرانی-های-شهید-بهشتی
معرفی کتاب
شهید آیت الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی که به تعبیر امام خمینی «به تنهایی، یک امت بود»، چهره همیشه درخشانی است که اندیشه مستحکم و منطقی و شیوه مدیریت و زهد و پارسایی او، الگویِ تمام عیاری را برای جامعه اسلامی، به ارمغان آورد.
از همین روست که آشنایی با جنبه های مختلف شخصیتی و فکری او ضرورت همیشگی جامعه ماست.
اثر حاضر، دیدگاه های کلامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی او را با اقتباس از نوشته هایش، در پیش روی خواننده می گذارد.
گزیده ای از دیدگاه های شهید بهشتی (ره)
ناشر : بوستان کتاب قم
نویسنده : حسن اردشیری لاجیمی
سال نشر : 1390
تعداد صفحات : 222