هدایت شده از علیرضا پناهیان
10.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نگاهی تازه به استغفار
➕ پاسخ به یک سوال پرتکرار: دیگه خجالت میکشم توبه کنم، ناامید شدم ...
#تصویری
@Panahian_ir
💠💠 فراماسونری هند و آغاز فراماسونری در ایران (1)
✡️ فراماسونری ایران پیش از «فراموشخانه» ملکم
✍️ عبدالله شهبازی
1️⃣ #فراماسونری تشکیلاتی است برای جذب نخبگان بر بنیاد عقاید و آرمانهای معین؛ آنگونه عقاید و آرمانهایی که، از طریق غلبه بر تعلقهای دینی و قومی و بومی، همپیوندی با کانونهای تعیینکننده قدرت جهانی و سازماندهی این نخبگان را در پیرامون و در جهت اهداف و برنامههای کانونهای فوق تأمین کند.
2️⃣ طبق این تعریف، فراماسونری، همانند صهیونیسم و سایر فرقهها و نحلههای مشابه، تنها یکی از جریانهای فرهنگی و سیاسی است که #کانونهای_تعیینکننده_قدرت برای تأمین منافع خود و تنظیم سازوکار سلطه بر جوامع بشری در سدههای اخیر پدید آوردهاند.
3️⃣ از اینرو، فراماسونری و صهیونیسم، و فرقهها و جریانهای مشابه، اصل بشمار نمیروند بلکه بعنوان ابزارهایی در خدمت شبکهای از #خاندانهای_خویشاوند و همپیوند شناخته میشوند که از چند سده پیشینه تمرکز ثروت و قدرت در دست خویش برخوردارند.
4️⃣ طبق روایت رسمی، که تاکنون مورد اجماع مورخین ایرانی بوده، اولین تشکیلات #ماسونی ایران به نام #فراموشخانه در زمان ناصرالدین شاه قاجار پدید آمد.
5️⃣ «فراموشخانه» را در اوائل، و طبق نظر برخی محققین در اواسط، سالهای ۱۸۵۰ م./ ۱۲۷۰ ق. #میرزا_ملکم_خان ناظمالدوله و پدرش میرزا یعقوب ارمنی در تهران ایجاد کردند.
6️⃣ استاد اعظم آن #جلالالدین_میرزا، پسر پنجاه و هشتم فتحعلی شاه، بود و جلسات آن در منزل جلالالدین میرزا، در محله عودلاجان تهران نزدیک مسجد حوض، پنهان برگزار میشد.
7️⃣ #ناصرالدین_شاه از فعالیت این تشکیلات مطلع شد و در ۱۲ ربیعالثانی ۱۲۷۸ ق./ ۱۷ اکتبر ۱۸۶۱ م. با صدور اطلاعیهای انحلال آن را اعلام کرد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 فراماسونری هند و آغاز فراماسونری در ایران (2)
✡️ فراماسونری ایران پیش از «فراموشخانه» ملکم
✍️ عبدالله شهبازی
1️⃣ پیشتر گفتهام و بعدها بطور مستدل خواهم گفت که #فراموشخانه در واقع در پیرامون #مانکجی_هاتریا، مسئول شبکههای اطلاعاتی حکومت هند بریتانیا در ایران، تکوین یافت.
2️⃣ تأثیرات مانکجی بر #جلالالدین_میرزا تا بدان حد بود که، بنوشته مهدی بامداد، «بسیاری از مردمان هم عصر او عقیده داشتند که شاهزاده به دین زرتشتی گرویده است و او را زردشتی میدانستند.»
3️⃣ ولی درواقع، برخلاف روایت رسمی فوق، «فراموشخانه» اولین سازمان #ماسونی ایران نیست.
4️⃣ نخستین هستههای #فراماسونری قریب به چهار دهه پیش از تشکیل «فراموشخانه»، در دوران سلطنت #فتحعلی_شاه و حکومت لرد #ریچارد_ولزلی در هند بریتانیا (۱۷۹۸- ۱۸۰۵)، در ایران پدید آمد و فراماسونری اولیه از طریق هند در ایران، نخست در شیراز و در پیرامون برخی خاندانهای سرشناس که تا به امروز تداوم دارند، و با بهرهگیری از پوشش فرقههای اهل #تصوف، بویژه طریقت #میرزای_سکوت، تکوین یافت.
5️⃣ در این زمان قریب به یک سده از شروع فعالیتهای ماسونی در هند میگذشت. آغاز تکاپوهای ماسونی در هند به اوائل سده هیجدهم میلادی میرسد. در سال ۱۷۲۸ #گراندلژ انگلستان فرمانی دال بر تأسیس لژ در بنگال صادر کرد و در سال ۱۷۲۹ کاپیتان #رالف_فاروینتر را به عنوان «استاد اعظم منطقهای هند» منصوب نمود. فاروینتر در سال ۱۷۳۰ به تأسیس لژی در بنگال دست زد. در اواخر سده هیجدهم در بنگال ده لژ ماسونی فعالیت میکرد که کهنترین آن «لژ ستاره شرق»، به شماره ۴۰، در بندر کلکته بود. این لژ به عنوان اولین لژ بنگال شناخته میشود.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 فراماسونری هند و آغاز فراماسونری در ایران (3)
✡️ فراماسونری ایران پیش از «فراموشخانه» ملکم
✍️ عبدالله شهبازی
1️⃣ درباره #خاندان_ولزلی، که تا به امروز در ترکیب #الیگارشی_جهانی جایگاه شامخ دارد، و دو چهره نامدار آن، #ریچارد_ولزلی (ارل مورنینگتون) و #آرتور_ولزلی (دوک ولینگتون)، و پیوند ژرف ایشان با #خاندان_روچیلد و #زرسالاران_یهودی بریتانیا به تفصیل سخن گفتهام و نیز رابطه عمیق آنان را با #خاندان_قوام_شیرازی مورد بررسی قرار دادهام. [در سايت انديشكده موجود است.]
2️⃣ آنچه این نظر را تأئید میکند یکی تکاپوهای ماسونی #میرزا_ابوالحسن_خان_شیرازی (ایلچی) و #سر_گور_اوزلی در سالهای ۱۸۱۰ میلادی است و دیگری گزارش #جوزف_ولف آنجا که در ۱۰ ژانویه ۱۸۴۴ وارد خانه سلیمان خان، حاکم شهر خوی، میشود و مینویسد: «سلیمان خان آشنای قدیمی من و برغم مسلمان بودن #فراماسون است.»
3️⃣ این قرائن نشان میدهد که در دوران #فتحعلی_شاه و #محمد_شاه قاجار، سالها پیش از تشکیل #فراموشخانه، شبکهای از #ماسونها در ایران حضور داشت که چیز زیادی درباره آن نمیدانیم.
4️⃣ #میرزا_ابوالحسن_خان_ایلچی شیرازی، خواهرزاده و داماد #ابراهیم_خان_اعتمادالدوله، از آغاز مورد توجه ویژه این کانون جهانوطن بود. در سال ۱۲۱۵ ق./ ۱۸۰۱ م. ابراهیم خان اعتمادالدوله (#حاج_ابراهیم_کلانتر)، صدراعظم مقتدر فتحعلی شاه، و فرزندان و خویشان او، که حکمرانان بخش وسیعی از ایران بودند، بناگاه مغضوب و تارومار شدند. در «زرسالاران» این حادثه را مورد بررسی قرار داده و علت آن را توطئه ابراهیم خان اعتمادالدوله و بستگانش علیه اتحاد فتحعلی شاه با پاول، تزار روسیه، و ناپلئون بناپارت، امپراتور فرانسه، دانستم که مستملکات بریتانیا در هند را مورد تهدید قرار میداد.
5️⃣ در این زمان میرزا ابوالحسن خان شیرازی حاکم شوشتر بود. او به هند گریخت و با حمایت لرد #ولزلی تا سال ۱۸۰۵، به مدت چهار سال، در هند زندگی مرفهی داشت. پس از اعاده رابطه حسنه فتحعلی شاه با بریتانیا، و به تبع آن اعاده اقتدار بازماندگان خاندان ابراهیم خان اعتمادالدوله، میرزا ابوالحسن خان شیرازی در سال ۱۸۰۹ با عنوان #ایلچی به لندن رفت.
6️⃣ در این زمان #ریچارد_ولزلی در دولت اسپنسر پرسیوال وزیر امور خارجه بود و برای برکشیدن میرزا ابوالحسن خان در ایران سنگ تمام گذاشت. لرد ولزلی نامهای به صدراعظم ایران نوشت و از خردمندی شاه در انتصاب فردی «چنین شایسته» بعنوان ایلچی تشکر کرد. ظاهراً میرزا ابوالحسن خان ایلچی شیرازی اولین ایرانی است که در انگلستان به #فراماسونری پیوست. بنوشته رابرت فرک گولد، نویسنده تاریخ رسمی فراماسونری، میرزا ابوالحسن خان در ۱۵ ژوئن ۱۸۱۰ در لندن به لژی که ریاست آن را لرد موئیرا به دست داشت بار یافت و #ماسون شد.
7️⃣ در سالهای ۱۸۱۳- ۱۸۲۳ #لرد_موئیرا (که در ۱۸۱۶ مارکیز هستینگز لقب گرفت) فرمانفرمای کل مستملکات بریتانیا در هندوستان بود. سالهای حکومت او در هند را دوران تحکیم امپراتوری استعماری بریتانیا در شرق میدانند. در این سالها لرد موئیرا عالیترین مقام فراماسونری هند نیز بود و به کمک دکتر سِر جیمز برنس و سران #طایفه_پارسی هند فراماسونری را در منطقه اشاعه داد. دکتر سِر جیمز برنس اسکاتلندی برادر بزرگ سِر آلکساندر برنس، افسر نامدار سرویس اطلاعاتی بریتانیا، است که در کوران شورش کابل در ۲ نوامبر ۱۸۴۱ به دست مردم به قتل رسید.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 فراماسونری هند و آغاز فراماسونری در ایران (4)
✡️ فراماسونری ایران پیش از «فراموشخانه» ملکم
✍️ عبدالله شهبازی
1️⃣ لرد موئیرا/ هستینگز در دوران حکومت خود بر هند شالودهای را استوار کرد که بر بنیاد آن، در سالهای پسین، تکاپوی کمپانیهای انگلیسی و آمریکایی در عرصه تجارت جهانی #تریاک اوجی بیسابقه گرفت. دهه پس از حکومت او، بعنوان دوران افزایش چشمگیر صدور این کالای بسیار سودآور به #چین شناخته میشود. در سال ۱۸۲۰ سالیانه حدود چهار هزار صندوق تریاک به چین صادر میشد که در سال ۱۸۳۰ به بیست هزار صندوق رسید. در سال ۱۸۲۰ در چین حدود ۲۶۰ هزار معتاد به تریاک وجود داشت که در سال ۱۸۳۰ به بیش از یک میلیون نفر رسید.
2️⃣ از طریق قاچاق تریاک به چین، سران #طایفه_پارسی هند، مانند اعضای خاندانهای جیجیبای و کاما و تاتا و باناجی و دادیست و ردیمانی (جهانگیر) و پاتل و وادیا و مهتا و غیره، بهسان شرکای انگلیسی و آمریکایی و #یهودی خود، به ثروتهای افسانهای دست یافتند.
3️⃣ میهماندار #میرزا_ابوالحسن_خان شیرازی در لندن سِر گور اوزلی بود. اوزلی ابوالحسن خان را به ضیافتهای باشکوه سران #یهودی بریتانیا، #روچیلدها و #گلداسمیدها، برد و عضویت او را در جرگه #ماسونها ترتیب داد. اوزلی در سال ۱۸۱۰، قبل از عزیمت به ایران، از سوی #لرد_موئیرا به عنوان «استاد اعظم منطقهای» #فراماسونری ایران منصوب شد.
4️⃣ #سر_گور_اوزلی در انگلستان ماسون بلندپایه بود و طبعاً در ایران نیز تکاپوهای ماسونی را ادامه داد. او بعنوان ایلچی بریتانیا بهمراه میرزا ابوالحسن به ایران آمد و در سالهای پسین در همدستی با میرزا ابوالحسن خان نقشی بزرگ علیه منافع ملی ایران ایفا کرد بویژه در انعقاد پیمانهای میان ایران و روسیه.
5️⃣ باید اهمیت پیوندهایی را که کسانی چون میرزا ابوالحسن خان شیرازی در آغاز سده نوزدهم میلادی از آن برخوردار بودند بهتر درک کنیم. میرزا ابوالحسن خان شیرازی در سالهای ۱۸۰۱- ۱۸۰۵ در هند و در سالهای ۱۸۰۹- ۱۸۱۰ در انگلستان با خاندانهایی حشرونشر داشت، چون #ولزلی و #روچیلد و #گلداسمید، که تا به امروز در قله قدرت و ثروت جای دارند و از طریق مجتمعهای عظیم فراملیتی نقشی بزرگ در سرنوشت جهان ایفا میکنند. گمان نمیکنم این پیوندهای دیرین و ژرف آسان به دست بیاید و آسان بگسلد.
📖 پینوشت:
سخن بر سر شناختی است که با سرنوشت ایران و ایرانیان پیوند خورده. سخن بر سر تداوم آن پیوندها تا به امروز است. و این تداوم را از کارکردهاشان میتوان شناخت؛ از رشدهای عجیبشان، از سرشت ترمیناتوروارشان. سخن بر سر کانونهایی مافیایی است که دیروزمان را تباه کردند، و اگر آگاه نباشیم امروز و فردایمان را نیز.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
هدایت شده از درمانگاه معنوی
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃 @darmangah110
🌸
🍃
⚡️ خواص اسماء الحسنی⚡️
⚜اَلْشَّهیدُ الْحَقْ :
📝 کسی که این دو نام را در چهار گوشه کاغذی بنویسد و آنچه که ضایع شده یا غیب گشته در وسط کاغذ بنویسد و آن را نصف شب زیر آسمان بگذارد و به آن نگاه کند
👈و این دو اسم را هفتار بار تکرار کند خبر آن چیز ضایع گشته یا گمشده به او میرسد.
⚜اَلْوَکیلْ :
👈کسی که این ذکر را وِرد خود قرار دهد از غرق شدن یا دچار آتشسوزی شدن امنیت مییابد.
⚜اَلْقَویّ :
👈هر کس ذکر «یا قوی» را روزی ۱۱۶ بار تکرار کند از ناتوانی و ضعف رهایی مییابد.
⚜اَلْمُعیدْ :
👈 کسی که در گوشههای اتاقش بایستد و نیمه شب هفتاد مرتبه بگوید:
«ای معید فلان چیز را به من برگردان»
✅ پس در خلال هفته خبر گم شده به او میرسد یا این که خداوند اسرار اسماءش را در او به ودیعت مینهد.
⚜اَلْمُحِی الْمُمیتْ:
👈برای سالم ماندن جسم پس از مرگ ۶۹ بار «یا محیی» به مدت ۴۰ روز.
⚜اَلْحَیّْ :
👈 کسی که بر مریض و بیمار ۱۹ بار این ذکر را بگوید شفا حاصل میشود و ذکر
«الحی القیوم» در آخر شب اثر بسیار بزرگی در زیادی روزی دارد.
📚 برگرفته از کتاب اسماء حُسنی
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
🌹سایت ما:
darmangahe.ir
🌹کانال درمانگاه معنوی:
@darmangah110
هدایت شده از درمانگاه معنوی
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃 @darmangah110
🌸
🍃
✨بسم رب المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف شروع صبح با حدیثی زیبا...✨
🌷"سلام بر امام"🌷
⁉️شخصی از امام صادق (علیه السلام) سوال كرد چگونه بر حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه)سلام كنیم ؟
🔅حضرت در پاسخ به او فرمودند :
☄تقول :السلام علیك یا بقیه الله .☄
⬅️می گویی :سلام بر تو ای ذخیره الهی !
📚:بحار الانوار ،جلد ۵۲، صفحه ۳۷۳ /تفسیر فرات بن ابراهیم
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
🔻سایت ما:👇
darmangahe.ir
🔻کانال ما در ایتا:👇
@darmangah110
❇️ #گام_دوم برابر با منشور انقلاب اسلامی
🔻 قسمت سوم
✍ آقای ناصر #قیلاوی_زاده
📌نکته سوم
💠 وقتی بدانیم برای این متن فاخر پشتوانه ای چنین مستحکم وجود دارد باید بند بند آن را با نگاهی علمی و به شیوه رایج در #حوزه_ها خواند و تحقیق و اجرا کرد چرا که مجتهدی با چنین سابقه و نگاهی قویم آن را نگاشته است. برای نمونه به یکی از موارد موجود در بیانیه اشاره می کنیم و برخی دقت های موجود در آن را می کاویم.
🔹در بند ششم از «برکات بزرگ انقلاب اسلامی» مسئله ای را با عنوان «افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه» مطرح می کنند که قبول آن برای بسیاری در نگاه بدوی مشکل است.
اکثر کسانی که در مورد #معنویت_و_اخلاق در جامعه صحبت می کنند با مطرح کردن مواردی بعنوان شاخص محاسبه از افول معنویت و اخلاق دم می زنند. حجاب، سینما و رسانه ها، بانکداری، موسیقی و... مواردی است که مردم روزانه مشاهده می کنند و بعنوان ضعف اخلاق در دوره انقلاب اسلامی از آن نام می برند.
بر خلاف این برداشت که در بدنه مذهبی جامعه هم رایج است، #مقام_معظم_رهبری از رشد اخلاق و معنویت بعنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب صحبت می کنند.
اینکه چنین نگاه و مدعایی چگونه ثابت می شود نیاز به دو پیش فرض دارد که اجمالا به آنها اشاره می کنیم:
1⃣ ابتدا باید دید #عیار معنویت و اخلاق چیست؟! وقتی این عیار مشخص شد می توان آن را سنجه قضاوت در مورد اخلاق در دوره انقلاب اسلامی قرار داد.
طبیعتا رسیدن به چنین عیاری نیازمندی #اسلام_شناسی و #اجتهادی قوی می باشد چرا که زمانه، زمانه حاکمیت و حضور اسلام در عرصه اجتماع اسلام است و نمی توان با پارامترهای دینداری فردی آن را سنجید.
اگر به امثله مقام معظم رهبری در پیشرفت معنویت دقت کنیم می بینیم که همه از اموری هستند که نیازمند انتخاب آگاهانه و پایبندی به هزینه های فردی و جمعی آن می باشد. مسئله ای مثل حضور در #دفاع_مقدس، پیاده روی #اربعین، اردوهای #جهادی و... که همه متضمن تحمل سختی، زحمت و دوری از لذات دنیوی است و #جوان_مومن بدون وجود پشتوانه فکری و معنوی قوی(خصوصا در دوره ای که لذت گرایی در اوج است) نمی تواند قدم در راه انتخاب آنها بگذارد.
2⃣ مسئله مهم دیگر نگاه واقعی و صحیح نسبت به دوره طاغوت و قبل از انقلاب می باشد. متاسفانه اکثر استنادات به دوره طاغوت بدون وجود آمارهای رسمی و بدون نگاه به واقعیات بدیهی و ملموس دوره پهلوی می باشد.
این مسئله هم در زمینه های #اقتصادی وجود دارد و هم در مسائل #فرهنگی. مثلا وقتی میگوییم التزام مردم به احکام اسلامی کمتر شده است یا تقید بانوان به حجاب کمتر شده است به هیچ عنوان با واقعیت گستره دینداری حقیقی در دوره طاغوت یا میزان پایبندی به حجاب در آن دوره منطبق نیست.
به صورت موردی اشاره میکنم؛
در دوره قبل از انقلاب قشری از جامعه به هیچ عنوان مقید به رعایت #حجاب نبودند که آمار کمی هم نداشتند، قشر دیگری حجاب را بعنوان یک عادت و به تبعیت از عموم جامعه داشتند و این دسته به انضمام دسته سوم که ملتزمین به حجاب می باشند، آگاهی دقیق و کاملی نسبت به حد و مرز پوشش صحیح اسلامی نداشتند، این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب، آگاهی نسبت به پوشش اسلامی و التزام آگاهانه به آن به شدت رشد و رواج داشته است.
🔴 مسئله حجاب و پوشش الزاما عیار رشد معنویت نیست اما به جهت حساسیت و برجسته بودن این مسئله و تصور بسیاری بر افول آن این مثال را بیان کردیم تا بدانیم باید با عینک جدیدی مسائل را بازخوانی کنیم و سعی کنیم آنگونه که مقام معظم رهبری مسائل را درک میکنند، بفهمیم.
پایان
🔴 به کانال #گام_دوم_انقلاب بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/3778019345C336de6fc43