🔴 *خاطره ی جالب حاج قاسم از دستگیری یکی از اشرار سیستان*
✍️شهید *حاج قاسم* سلیمانی نقل میکند یکی از *اشرار بزرگ سیستان و بلوچستان* را که سالها به دنبالش بودیم و هم در مسئله *قاچاق مواد مخدر* خیلی فعالیت میکرد و هم تعداد زیادی از بچّههای ما را *شهید* کرده بود را با روشهای پیچیده اطّلاعاتی برای مذاکره دعوت کردیم به منطقه خاصی و پس از ورود آنها به آنجا او را دستگیر کردیم و به زندان انداختیم. خیلی خوشحال بودیم. او کسی بود که حکمش مثلا پنجاه بار *اعدام* بود. در جلسهای که خدمت *#مقام_معظم_رهبری* رسیده بودیم، من این مسئله را مطرح کردم و خبر دستگیری و شرح ماوقع را به ایشان گفتم و منتظر عکسالعمل مثبت و خوشحالی ایشان بودم. *رهبری* بلافاصله فرمودند: *همین الان زنگ بزن آزادش کنند!* من بدون چون و چرا زنگ زدم، اما بلافاصله با تعجب بسیار پرسیدم «آقا چرا؟ من اصلا متوجه نمیشوم که چرا باید این کار را میکردم؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم؟» رهبری گفتند: «مگر نمیگویی دعوتش کردیم؟» بعد از این جمله من خشکم زد. البته ایشان فرمودند:«حتما دستگیرش کنید.» و ما هم در یک عملیات سخت دیگر دستگیرش کردیم. *مرام شیعه* این است که کسی را که #دعوت میکنی و مهمان تو است حتی اگر قاتل پدرت هم باشد حق نداری او را آزار بدهی.
📚خاطرات شفاهی شهید حاج قاسم سلیمانی در کتاب «ذوالفقار»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ڪلیپ
⭕️ وقتی شهر مسیحی نشین بیجی توسط همرزمان #حاج_قاسم آزاد می شود یک #زن_مسیحی روی دیوار کلیسا نوشت:
" یامریم مقدس راحت بخواب که دیگر مسیح به صلیب کشیده نمیشود چون #فرزندان_حضرت_زهرا(س) رسیدند."
#حاج_قاسم_سلیمانی
#ملت_مقاومت_علیه_آمریکا
16.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ڪلیپ
#حاج_قاسم پدری برای فرزندان شهدا
🔹روایت کمتر شنیده شده از شب خواستگاری فرزند شهید و حضور سرزده حاج قاسم به مراسم
#حتما_ببینید
کانال رو ترک نکنید لطفا...دوستاتونو به کانال شهید صدرزاده دعوت کنید اگر کانال رو خودتون دوست دارید ممنون از تون هر گونه انتقاد وپیشنهاد هم پذیرفته میشود..منتظریم...خادم کانال
برپایی هیئت به سبک #سیدابراهیم
✍️ به روايت #مادر گرامى؛
منطقهاى كه او براى راه انداختن هيئت انتخاب كرده بود، ساكنان محرومى داشت.
من با تعجب پرسيدم: «چرا اين محل را انتخاب كردهاى؟»
گفت: «آنها سطح فرهنگى-مذهبى پائينى دارند و #هنر اين است كه پاى اينطور افراد را به مجلس عزادارى اهل بيت عليهمالسلام باز كنيم ...»
او تمام تلاش خود را مىكرد كه افرادى را جذب هيئت كند كه از خدا و اهلبيت عليهمالسلام فرارىاند...
📚برشى از كتاب «يك بغل گل سرخ»
عمل صالح انسان مومن مثل نماز و روزه آیا حق ایجاد میکند برای او نزد خدا ؟ انسان برای رضای خدا کاری انجام دهد اگر مقصر نباشد در آگاهی، مثل خوارج یا داعشی آیا نزد خدا ثواب دارد یا خیر؟.Mp3
539.7K
سوال:
#داعش_و_عمل_صالح
عمل صالح انسان مومن مثل نماز و روزه آیا حق ایجاد میکند برای او نزد خدا ؟ انسان برای رضای خدا کاری انجام دهد اگر مقصر نباشد در آگاهی، مثل خوارج یا داعشی آیا نزد خدا ثواب دارد یا خیر؟
پرسمان اعتقادی #استادمحمدی
⚛️ به دختر خانمها میگیم حجاب !
↩️ میگن خب پسرا نگاه نکنن!!!
⚛️ به آقا پسرها میگیم نـــــ👀ـــــگاه !
↩️ میگن خب دخترا اینجوری نگردن!!!😒
✅ من میگم:
من اگر برخیزم ...🚶♂️
تو اگر برخیزی ... 🏃♂️
⬅️همه بر میخیزند😃
من اگر بنشینم ... 🚼
تو اگر بنشینی ...🙇♂️
🚫چه کسی برخیزد؟؟؟
┘◀️ تغییر را از خودمان شروع کنیم ➡️
🌀 در آخرالزمان «ادارۀ افکار عمومی» بیشترین ابزار سلطه است
🌀 «ترس از تحقیر و سرزنش» حربۀ نظام سلطه برای ادارۀ افکار عمومی است
🌀 ویژگی قوم مقدمهساز ظهور، نترسیدن از سرزنش است؛ «لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ»
🔻 از غیرخدا نترسیم (ج۳) - ۱
🔹 «ایجاد ترس» در طول تاریخ یک ابزار برای تسلط زورگویان بر جوامع بشری بوده است. قبلاً دیکتاتورها با ترسهای واقعی مثل ترس از «مرگ» یا «فقر» انسانها را به بردگی میکشیدند، اما سلطهگران امروز، علاوه بر آنها، از انواعِ دیگر ترس، مثل «ترسهای روانی» هم استفاده میکنند.
🔹 الان سلاح اصلی نظام سلطه برای ادارۀ جهان، «ادارۀ افکار عمومی» است که این بالاتر از ابزار پول و زور است. در ادارۀ افکار عمومی هم یکی از اصول اساسیِ آنها «ترساندن» است.
🔹 امروزه یک عنصر فرهنگی، ابزار نظام سلطه قرار گرفته است؛ این عنصر فرهنگی، ترس از جان و مال یا ترس از جنگ و فقر نیست، بلکه «ترس از تحقیر و سرزنش» است و این بدتر از ترسهایی است که دیکتاتورها اعمال میکنند.
🔹 در آخرالزمان بیشترین ابزار سلطه «ادارۀ افکار عمومی» است و برای اینکه افکار عمومی را اداره کنند، با ترساندن، بر آنها مسلط میشوند؛ یکی ترس از جنگ و فقر است و دیگری «ترس از سرزنش» است. مظلومان وقتی تحت فشار قرار بگیرند، معمولاً ترس از جنگ و فقر را کنار میزنند، اما «ترس از سرزنش» باقی میماند.
🔹 طبق آیه قرآن، ویژگی مهم آن قومی که در آخرالزمان قیام میکند، «نترسیدن از سرزنش» است «فَسَوْفَ یَأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ...لاَ یَخَافُونَ لَوْمَةَ لآئِمٍ»
🔹 چرا خداوند از بین همۀ صفات خوب، این صفت را برای آن قوم آخرالزمانی بیان فرمود؟ چون آنها اگر این صفت را نداشته باشند، نابود میشوند. هرکسی از سرزنش بترسد، اسیرِ بردهکشیِ نظام سلطه شده است. مثلاً تو را از «تحقیر» و «سرزنش» میترسانند و با کلماتی مثل «تندرو» دهانت را میبندند و به برگی میکشند.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه تهران - ۹۸.۱۰.۱۹
🌀مردم کوفه از ترس لشکر یزید، حسین(ع) را یاری نکردند؛ مردم مدینه چرا فاطمه(س) را یاری نکردند؟
🔻 از غیرخدا نترسیم (ج۳) – ۲
🔹 یکی از زشتترین انواع ترسها در جامعه «ترس از تحقیر و سرزنش» است که یک ترس روانی است. این بدتر از ترسِ از مرگ یا فقر است که سلطهگران بهکار میگیرند.
🔹 مردم کوفه از سرِ چه ترسی امامحسین(ع) را یاری نکردند؟ ترسیدند که مبادا لشکر یزید بیاید و آنها را تکهتکه کند. اما در فاطمیه، مردم از چه چیزی ترسیدند و نالۀ فاطمه(س) را جواب ندادند؟ آیا کسی تهدید کرده بود که آنها را تکهتکه میکند؟
🔹 وقتی امامحسین(ع) صدا زد «هَل مِن ناصرٍ ینصُرنی» هرکسی به ایشان کمک میکرد، کشته میشد، اما وقتی فاطمۀ زهرا(س) بین در و دیوار ضجه زد، اگر کسی به ایشان کمک میکرد، کشته نمیشد. کمااینکه زبیر با شمشیر آمد که مثلاً کمک کند، اما شمشیرش را گرفتند و خودش را نکشتند.
🔹 در مدینه نه ترس از فقر بود، نه ترس از کشتار بود، بلکه یک ترس روانی وجود داشت؛ مردم مدینه در رودربایستیِ همدیگر ماندند و فاطمه را کمک نکردند، آنها سکوت زشتی کردند و این خیلی خیانتکارانه بود.
🔹 یک جوّ روانی سنگین علیهِ علی(ع) ایجاد شده بود که هیچکسی به ایشان کمک نمیکرد. حتی نقل شده است تعداد زیادی در یک شب به علی(ع) وعدۀ یاری دادند اما روز که شد، در رودربایستی ماندند و نیامدند!
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه تهران - ۹۸.۱۰.۱۹
💢 ختمی مجرب به دستور آیتالله بهجت قدسسره برای افزایش رزق و روزی
🔻 دستورالعمل ختم سوره واقعه:
⭕️ این ختم، از ختمهای مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیتالله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشتهاند.
✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدینصورت استکه: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله.
روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سورههای مبارکه آنروز، این دعا را بخواند:
يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ.
✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمهالله از امام سجاد علیهالسلام نقل میفرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سورههای شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است:
يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ.
#بهجت_الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴
✅ البته نکته مهم طبق فرمایشات حضرت آیتالله بهجت آناستکه به قدری این ختم مهم هست که میتوان آنرا حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی میتوان در یک نوبت با تلاوت مجموع سورهها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود.