13.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
♻️ زن، زندگی، آزادی به سبک علیاف
📽 تا آخر ببینید
🔰 کسی که زنش را در قمار باخت! برای گربه ایران نقشه میکشه فقط فراموش نکنه که در قمار تعرض به خاک ایران، جمهوری آذربایجان را میبازه و آزاد میکنه...
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomez
#از_خون_جوانان_وطن_ویزا_رسیده
راستی مگه قرار نبود توی همین روزا ما فرار کنیم بریم ونزوئلا پناهنده بشیم! مگه قرار نبود رهبران عیاش و خوشگذرون این انقلاب مصی جون، علی کریمی و شاهین نجفی و ... بیان ایران! پس چی شد؟ چرا یهویی ویزای علی کریمی صادر شد و رفت آمریکا ...
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomezچ
⭕️ فکر میکنید این عکس ساده ، چی میخواد بگه ؟ میدونم باورش سخته!
🔸این شما و این تمدنی که بر تلّی از کثافت بنا شده :
🔹 جورج مک لورین، اولین مرد سیاهپوستی که در سال ۱۹۴۸ در دانشگاه اوکلاهاما پذیرفته شد، مجبور بود در گوشهای دور از همکلاسیهایش بنشیند.
🔸اینارو اونقدر منتشر کنید تا خفه شوند آنان که خود از جهان ، جنگلی مخوف آفریدند و آنرا در قالب مدنیت ، جعل هویت نمودند و این مجعول پوشالی را با تفاخر و تحکُّم ، همچون چماقی بر سر بشریت، کوبیدند!
✍م.مسیحا
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
♦️مسکوتین ۳ ماه فتنه و اغتشاش در ایران را بشناسیم!
شیخ حسین انصاریان
بنی فاطمه
محمد برمایی
عباس موزون
نجمالدین شریعتی
🔹تعدادشان زیاد است ولی اینها بیشترين شهرتشان را در رسانه ملی کسب و طرفدار جمع کردهاند، #جهاد_تبیین پیشکش! دریغ از یک خط روشنگری یا یک جمله در باب شهیدان امنیت نداشتید!
🔹لابد توجیهتان این است که سیاسی نیستید، فارغ از سیاست برای کشته شدن مظلوم هم زیر سنگ و لگد هم صدایی ندارید؟
برای جوانی که فریب شیطان را خورده راهکاری ندارید؟
🔹اصلا مگر دین را میتوان از سیاست جدا کرد؟
🔹چطور یک فوتبالیست سیاستمدار شد و جوانان را گمراه کرد ولی شما که موذن اسلام بودید سیاست نمیدانید؟
🚨 به لشکر سایبری قدس بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/542441666C7e7c280a3b
🛑هموطن #بیحجاب من!
🔺 هموطن بیحجاب من! از تو متنفر نیستم.
امروز که وسط پاساژ ما راه میرفتی و چشم مردهای هوسران را به خود جلب کرده بودی که هیچکدامشان تو را «باشرافت» نمیدانند، فقط دلم برایت سوخت. دلم برایت سوخت که چطور ساده دلانه در ذهنت فرو کردند با برداشتن روسری و لخت کردن سر و گردنت، به #آزادی رسیدی. به حقوق زنانگی ات رسیدی. از اینکه چطور تو را فریب دادند که آنچه «حقوق مردها» است یعنی: لخت دیدن زنها.. را در ذهن کوچک تو به عنوان «حقوق زنها» قالب کردند.😞
من فقط دلم برایت سوخت که چطور از این همه حق، حق آرامش، حق امنیت، حق محیط پاک، حق مترو و اتوبوس امن جنسیتی، حق انسان نگریستن به جای زن نگریستن، حق خانواده سالم و.. فقط «حق لخت شدن» را به عنوان «حقوق زن» به تو چپاندند.
🔶 هموطن #بیحجاب من! شاید خیلی از مردها به تو نگویند. اما من میگویم. در دل همه ما مردها زن بیحجاب، هرگز «زن نجیب» نیست، «زن قابل احترام» نیست. «زن باشرف» نیست. «زن باحیا» نیست. حتی اگر هزار سال بگذرد. این طبیعت ما مردهاست. در چشم ما #زن بیحجاب، «زن ارزان» است، «زن مفت» است، «زن بی ارزش» . که فقط ابزار جنسی است و بس. آنقدر بی ارزش که بجای مغزش باید موهایش را نشان دهد تا جلب توجه کند. در نظر همه ما مردها، زن فقط و فقط بخاطر «حیا» و «پاکی» اش، بخاطر آن لبخند خجولش، جذابیت حقیقی دارد. نه بخاطر لخت و برهنه بودنش.
امروز که روسری برداشتی، شاید ندانی آخرش چه میشود. اما :
بنشین و ببین، روزی که شوهرت به همین ارزانی و مفتی که تو را در اختیار دیگران میگذارد، زنهای دیگر را هم به خانه و حریم تو بیاورد.
🔶 هموطن بیحجاب من! اگر امروز طلاق و خیانت و اعتیاد و بزهکاری 10 از 100 است، بنشین و ببین، نتیجه «آزادی» تو یا درست تر بگویم آنچه «آزادی در ذهنت فرو کرده اند» 10 سال دیگر 20 سال دیگر در ایرانِ نجیب من، در ایرانِ مسلمان من بیرون خواهد زد و روزی خواهد آمد که آمار هولناک طلاق و خیانت و اعتیاد و افسردگی و قتل های خانگی به همان آمریکا و انگلیس خواهد رسید. (هر 20 ثانیه تجاوز به یک کودک، هر 2 ثانیه تجاوز به یک زن). و آن وقت دیگر برگشت به جامعه سالم، جامعه امن و خانواده محور محال است.
بنشین و ببین، عاقبت دروغ مسخره ای که «در خارج، زن و مرد مثل چوب خشک از کنار هم رد میشوند» و دروغ مضحک «بیحجابی عادی میشود» چطور باعث عادی شدن تجاوز و خیانت و قتل های خانگی و طلاق و زن بازی های روزانه خواهد شد. آخر این راه همین است و بس.
🔶 اما هموطن باحجاب من! ممنونم از فداکاری ات برای حفظ #خانواده ایرانی. ممنونم که با زحمت، خود را می پوشانی تا چشم من، تا قلب من و آرامش همسر من حفظ شود. ممنونم که در روزگار بی ناموسها، هنوز حیا و شرف و پاکی در وجودتان هست. سر تعظیم در برابر انسانیت و پاکیزگی ات خواهر باحیای من. در دنیا از حضرت زهرا تقلید میکنی، در آخرت هم حضرت زهرا پشت و پناهت باد..
یا علی
هدایت شده از محمدرضا قلندری
15.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀
#شهیدانه
سلام بر شما ای شهیدان راه حق
سلام بر شما ای مجاهدان برای خون حسین (ع)
دوباره کوچه کوچه دلم پر شده از عطر وجود شما
کاش میشد در کنارتان بود.کاش میشد فرار کرد از همه نیرنگ ها و ناپاکی ها و بدی های روزگار ما...
کاش میشد دوباره حضورتان غبار از دل های آلوده یمان بزداید...
کاش باز هم میزها سنگر شوند و لباس های مجلل...همان لباس های خاکی و زیبا
دلم گرفته از این همه رنگ و ریا
اصلا بهتر است ننویسم.دلم لک زده برای سادگی...
برای نور خدا...
برای شهدا...
و فقط میگویم این منم در راه مانده ای بی پناه
و پرو بال شکسته ای که بی حضورتان توان پرواز ندارد 💔
شبتون شهدایی🌹🌹
﷽
#شهیدانه🕊
میبینی؟
نگاهشان به ماست!
فراموش کردیم سختی
مسیرشان را...🥲
گمکردیم رد نگاهشان را...💔
#شهید_روح_الله_صحرایی
#شهید_رضا_حاجی_زاده
#شهید_حسین_بواس
﷽
#شهیدانه🕊
میبینی؟
نگاهشان به ماست!
فراموش کردیم سختی
مسیرشان را...🥲
گمکردیم رد نگاهشان را...💔
#شهید_روح_الله_صحرایی
#شهید_رضا_حاجی_زاده
#شهید_حسین_بواس
ای شُهدا
برای مــا حمدی بخوانید که شُما زنــده ایــد و مــا مـُـرده ...! شهادت یک لباس تک سایز است هر وقت و هر زمان اندازه ات را به لباس شهادت رساندی، هر جا باشی با شهادت از دنیا میروی.
"#شهید_آوینی"
❤️شهدا را یاد کنیم با یک #صلوات❤️
🌹🍃🌹🍃
جهاد کبیر در برابر سقوط اخلاقی بشر
محمد کاظم اخوان
جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در حال پایان یافتن است و صحبت از حواشی ورزشی و سیاسی آن نیز کمکم فروکش میکند. در کنار اینها این جام البته حواشی فرهنگی بیسابقهای نیز داشت که نمیتوان بهسادگی از کنار آن گذشت.
به گزارش مشرق، محمدجواد اخوان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در حال پایان یافتن است و صحبت از حواشی ورزشی و سیاسی آن نیز کمکم فروکش میکند. در کنار اینها این جام البته حواشی فرهنگی بیسابقهای نیز داشت که نمیتوان بهسادگی از کنار آن گذشت. از جمله حواشی فرهنگی این رویداد ضوابط روشن فرهنگی دولت قطر بود که به مذاق غربیها چندان خوش نیامد. مسئله، اما عمیقتر از خوش نیامدن چند ضابطه برای تماشاچیان جامجهانی است، در واقع فاصله معنادار دو نوع نگاه به «انسان» در این ماجرا بهخوبی قابلمشاهده است.
اعتراض غربیها به مقررات داخلی قطر در این مسابقه حتی صدای رئیس فیفا را هم درآورد. او در پاسخ معترضان به ممنوعیت شرب خمر در ورزشگاههای قطر گفت: «اگر سه ساعت مشروب نخورید، نمیمیرید!» در واقع این کنایه او حاکی از آن بود که در بیرون استادیومها این امکان هست، فقط در ورزشگاه ممنوع است.
اما انسان غربی حتی سه ساعت هم حاضر نیست تفریح نفسانی خود را به تعویق بیندازد. میدانیم در برخی کشورهای شمال اروپا در فصل تابستان طول روز نزدیک به ۲۰ ساعت میشود و در همین کشورها، مسلمانانی زندگی میکنند که در ماه مبارک رمضان نه سه ساعت، بلکه ۲۰ ساعت، نه یک نوشیدنی حرام، که کلاً لب به آب و غذا نمیزنند.
مقایسه کنید انسانی که تمدن غربی بار آورده با انسانی که دین انسانساز اسلام تربیت کرده است. شاید هر دو هم در یک نقطه جغرافیایی زندگی کنند، اما فاصله میان آمال، آرمانها و رفتارهایشان، بسان فاصله زمین تا ماه گردون است.
روشن است که وقتی از «غرب» سخن میگوییم، لزوماً منظور غرب جغرافیایی یا سیاسی نیست، بلکه غرب فرهنگی منظور است. چهبسا انسانهای غربباوری که در جهان اسلام زندگی میکنند و آرزویشان زندگی به سبک غربی است و در واقع بهتر است بگوییم قله زندگی برایشان «حیات حیوانی» است.
چه زیبا استاد سخن سعدی شیرازی گفته «خور و خواب و خشم و شهوت شغب است و جهل و ظلمت/ حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت». بشری که تمدن غرب آن را الگو ساخته و به دنیا معرفی میکند در لذات مادی در نقطه اوج است، اما از حظ معنوی بهرهای ندارد و چنان لذتجو است که طاقت حتی چند ساعت دوری از التذاذ باطل را ندارد. او اصلاً درکی از حظ معنوی نیافته که در پی آن باشد و این بزرگترین گناه تمدن نفسانی غرب است.
بزرگترین جنایت فرهنگی غرب در یک سده گذشته آن بوده که تلاش کرده نهفقط شهروندان کشورهای غربی بلکه با تحمیل معیارهای فکری و رفتاری خود، کل بشریت را به انحطاط بزرگ فرهنگی بکشاند.
در واقع اینجا جنایتی علیه نوع «انسان» رخ داده است. دیدید که چگونه در امریکا، عمل شنیع قوم لوط را رسمیت بخشیدند؟ این همان امریکایی است که برخی با استناد به پیشینه «پیوریتنها» آن را جامعهای مذهبی قلمداد میکردند. البته تمدن غربی حتی به ادیان الهی هم رحم نمیکند و کار به جایی رسید که «پاپ» هم پیشتر به چنین اعمالی تلویحاً رضایت داد!
روشن است که کارویژه اصلی فرهنگی تمدن غرب، ارائه تصویری تکساحتی (بخوانید حیوانی) از انسان و تحمیل آن به کل بشریت است و با هرچه که در برابر این انحطاط اجتماعی مقاومت کند، ستیز خواهند نمود.
اگر در سه دهه گذشته مهمترین چالش غرب در کره خاکی، اسلام بوده، به خاطر ایستادگی اسلام بر همین رکن حساس تاریخ بشر یعنی حفاظت از نوع «انسان» در برابر سقوط اخلاقی و فرهنگی است. روزبهروز واقعیت این میدان منازعه آشکارتر میشود و جریان ضداخلاق غربی از بستر پیشرفتهای فناوری بهپیش میآید.
شاید امت اسلامی آخرین سنگر انسانهایی باشد که در برابر این انحطاط مقاومت کرده و به آن تن ندادهاند. هرچند در درون جهان اسلام نیز اقلیتی از مردم مایلاند از روی دیکته غربی رونویسی کنند.
هرچند غرب در ظاهر بر پیشرفتهای فناورانه و رفاه اقتصادی تأکید میکند، اما اینها پوسته تمدن غرب است و ذات تمدن غرب چیزی جز پرورش حیوانی بشر نیست. پوسته تمدنی غرب، زرقوبرقی برای آن فراهم آورده که چشم جهانی را بدان خیره ساخته، اما پوکی درون آن (که روزبهروز بیشتر میشود) روزی به این پوسته خواهد رسید.
امروز مهمترین جهاد بشر ایستادگی در برابر این روند قهقرایی تحمیلشده بر نوع انسان است. اگر خداوند متعال فرموده «فَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا کَبیرًا»، امروز مهمترین مصداق «جهاد کبیر» برای هر مسلمان عدم تبعیت از نُرمها و معیارهای فکری و رفتاری غرب بر بشریت است.
فیلسوفی که بدیهیات را نمیدانست
فیلسوفی که بدیهیات را نمیدانست/ گریه برای مردم ایران در هیئت CNN
آیتالله مصطفی محقق داماد، از چهرههای نزدیک به اصلاحطلبان که پیش از این در اظهاراتی حاشیهساز تأکید کرده بود حوزه علمیه نباید سیاسی باشد؛ به تازگی در اظهاراتی که کانال تلگرامی امتداد آنها را منتشر کرد، با اشاره تلویحی به اغتشاشات 70 روزه گفته است: من بهعنوان یک روحانی نسبتا سالخورده، از همهی ملت ایران عذرخواهی میکنم. ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا ببخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم!
او در ادامه میافزاید: تمام جنگهای تاریخ ناشی از خشونت بوده است. هیچ خشونتی هم به تلخی خشونتِ مقدس نیست. ما نمونههای آن را در قرون وسطی دیدهایم که به نام خدا و دین چه کردند و متأسفانه هنوز هم ادامه دارد.[1]
*مردم و سپهر سیاست کشور کمکم به گاهنامه ستاد اصلاحات که تحت عنوان "از مردم ایران عذرخواهی میکنیم" منتشر میشود؛ عادت کردهاند!
تئاتری با یک منولوگ که تقلا میکند موقعیتی ابزورد را در ذهن مردم ایجاد کند و البته با هدایت برخی چهرههای خاص؛ زمینه را برای ایجاد فتنه اقتصادی هموار میکند.
(فتنهای به بهانه مشکلات اقتصادی که بازیگران و مسخشدگانش باید صاحب ذهنی ناامید و منکسر باشند)
آقای محقق به جای احساس ابتهاج و افتخار از اینکه حکومتی اسلامی بر سر کار است که در مواجهه با خشنترین اغتشاشگران نیز دست به اسلحه نبرد، دادگاههای صالحه را برای اراذل و قاتلین تشکیل داد، اجازه شکستن امنیت عمومی را با شهادت و مجاهدت نداد و از اصول اسلامی خود در مقابل مشتی فریب خوره و اوباش عقب ننشست؛ اما تصمیم گرفته حقیقت را نبیند و روایتگر تاریکی باشد!
تاریکی تا آن اندازه که آقای محقق اینهمه جوان و نوجوان ایرانی که پای پیاده به زیارت سیدالشهدا(ع) میروند، در اردوهای جهادی شرکت میکنند و مظلومانه حافظ امنیت میشوند و بدون اسلحه زیر دست و پای اغتشاشگران شهید میشوند را نمیبیند و میخواهد که داغدار اخلاق شود!
به سخن دیگر اینکه آقای محقق با اینکه فلسفه میخواند اما در حالت خوشبینانه نمیداند که تمام این فرایندها معلول علتی بزرگ هستند و آن رعایت و ترویج اخلاق اسلامی در حاکمیت نظام اسلامی است.
گفتنیست، القای بیاخلاقی جامعه و حکومت ایران یکی از القائات جریان سیاسی خاص در کنار تأکید بر ناامیدی است.
چند سال قبل بود که مقام معظم رهبری در واکنش به این القائات سوء پیرامون اخلاق فرمودند:
"میشنویم گاهی اوقات راجع به اخلاق حرف زده میشود، انتقاد میکنند؛ بله؛ با آن اخلاق اسلامی مطلوب، امروز ما فاصله داریم، در این شکّی نیست؛ امّا ما خیلی پیش رفتیم، راه زیادی را ملّت ایران طی کردند، اینها را ندیده نگیرند."[2]
***
🅾 از موضوع مهسا امینی تا همین آخرین داستان
دروغ یک ساعت قبل را چک نکرده ام!
براندازان موفق به اثبات قطعی حتی یک مورد از ادعاهایشان نشدند. فاصله معنادار واقعیت عینی با تصویری که در ماهواره یا توئیتر ارائه می شد به تدریج تصویری متوهم و حتی تا حدی خل و چل از براندازان ارائه کرد.
نتیجه این شد که جامعه بویژه طبقات سنی که در ابتدای کار فکر می کردند رویایی در حال محقق شدن است، کنار کشید. ناتوانی براندازان در مدنی نگهداشتن اعتراض، و عجز از خلق یک چشم انداز ولو مبهم، و اصرار به دروغ و خشونت، اعتبار پروژه را به سرعت کاهش و هزینه آن را افزایش داد.
اکنون نه تنها توهم رفتنی بودن زایل شده بلکه معلوم شده ریشه اجتماعی نظام استوارتر از هر برآوردی است که طرف طراح داشته. حالا البته سرویس خارجی می گوید باید 'هزینه ترمیم زخم' را بالا برد. همه چیز به موقع شناسی و هوشمندی ما بستگی دارد.
اکنون یک قدم آن سوتر ایستاده ایم. بخش های مهمی از جامعه ایرانی تلخی چیزی را تجربه کردند که از دور طراحان می خواستند رویایی شیرین به نظر برسد. نظام جمهوری اسلامی هم تجربه ای اندوخته که من 'نو کردن حکمرانی' را بهترین توصیف آن می دانم. در این باره صحبت خواهیم کرد.
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomez
🅾 درس خارج فقیه شجاع برای حکم محاربه
آیت الله عباس کعبی اخیراً در جلسه درس خارج خود به بررسی فقهی محاربه وحکم افساد فی الارض پرداخت.
به گزارش رسا، وی با اشاره به تعاریف حق الله و حق الناس گفت: حقالناس 2 بعد عمومی و خصوصی دارد و نسبت به جرائم حق الناس عمومی حتی اگر شاکی وجود نداشته باشد، استیفاء و رسیدگی به آن از وظایف نظام اسلامی است.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام نسبت به امنیت و آرامش جامعه اهتمام ویژه ای دارد، ابراز کرد: اسلام برای دفاع عمومی جامعه در مقابل دشمنان بیرونی جهاد را تشریع کرده و در مقابل اخلالگران به امنیت و آرامش جامعه مجازات هایی از جمله مجازات محاربه را در نظر گرفته است.
وی افزود: محاربه و افساد فی الارض در قانون مجازات اسلامی سال 1392 مشخص است و تعریف دارد و آنچه که بایستی برای قاضی ملاک باشد، قانون مجازات اسلامی است نه بحثهای فقهی؛ اگر چه قانون مجازات اسلامی براساس بحث های فقهی است.
آیت الله کعبی با اشاره به حکم محاربه در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 تصریح کرد: حکم محاربه شامل کسانی است که ارعاب و تخریب اموال عمومی را انجام می دهند و با اعمالشان امنیت جامعه را مختل میکنند؛ -این اقدامات- حتی اگر منجر به قتل هم نشوند اما به نفس اینکه امنیت و آرامش را مختل کنند و مردم را به قصد جان، مال و ناموس بترسانند نیز شامل این حکم میشوند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی از امام پنجم(ع) و تصریح قانون مجازات ادامه داد: اغتشاشاتی که منجر به اخلال در امنیت عمومی و تخریب اموال عمومی و خصوصی شود حتی اگر منجر به کشتن فردی هم نگردد؛ تصمیم و حکم نهایی با قاضی، حاکم شرع و نظام اسلامی است که می توانند حکم اعدام را بر او جاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: براساس روایت امام پنجم(ع) حتی اگر خانواده مقتول محارب را بخشیده باشند اما باز بر امام جامعه است که فرد محارب را مجازات کند چرا که در امنیت عمومی اخلال ایجاد کرده و این دیگر حکم خصوصی نیست و متوقف بر شاکی خصوصی هم نیست.
نماینده مجلس خبرگان رهبری حکم محارب را شرعاً و قانوناً اعدام برشمرد و اذعان کرد: حکم کسانی که در جامعه قمه کشی می کنند، در اتوبان شیشه ماشینها را می شکنند، خیابان را به آتش می کشند، قطعاً حکم محارب است و روایت به صراحت بر اعدام چنین افرادی صحه می گذارد.[4]
*جدای از اینکه اقدام آیتالله کعبی در بیان همهفهم، قانونی و عقلانی "محاربه" از مصادیق جهاد تبیین است اما نباید از شجاعت مثالزدنی آیتالله کعبی نیز تغافل کنیم.
شجاعتی که از لوازم بروز بصیرت در خواص است و با همین خصیصه است که میتوان در وقت لازم و علیرغم همه فشارها اما از مردم و اسلام و انقلاب دفاع کرد.
توضیح مفهوم محاربه در درس خارج از سوی آیتالله کعبی در حالی است که فضای ذهنی جامعه در فضای مجازی به این توضیح نیاز دارد و انتظار بود که این عضو بصیر مجلس خبرگان رهبری؛ در اقامه استدلال برای مردم تنها نباشد و شاهد برپایی دروس دیگری نیز با پیوست رسانهای در موضوعات مرتبط با مسایل روز کشور باشیم.
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomez
🛑هموطن #بیحجاب من!
🔺 هموطن بیحجاب من! از تو متنفر نیستم.
امروز که وسط پاساژ ما راه میرفتی و چشم مردهای هوسران را به خود جلب کرده بودی که هیچکدامشان تو را «باشرافت» نمیدانند، فقط دلم برایت سوخت. دلم برایت سوخت که چطور ساده دلانه در ذهنت فرو کردند با برداشتن روسری و لخت کردن سر و گردنت، به #آزادی رسیدی. به حقوق زنانگی ات رسیدی. از اینکه چطور تو را فریب دادند که آنچه «حقوق مردها» است یعنی: لخت دیدن زنها.. را در ذهن کوچک تو به عنوان «حقوق زنها» قالب کردند.😞
من فقط دلم برایت سوخت که چطور از این همه حق، حق آرامش، حق امنیت، حق محیط پاک، حق مترو و اتوبوس امن جنسیتی، حق انسان نگریستن به جای زن نگریستن، حق خانواده سالم و.. فقط «حق لخت شدن» را به عنوان «حقوق زن» به تو چپاندند.
🔶 هموطن #بیحجاب من! شاید خیلی از مردها به تو نگویند. اما من میگویم. در دل همه ما مردها زن بیحجاب، هرگز «زن نجیب» نیست، «زن قابل احترام» نیست. «زن باشرف» نیست. «زن باحیا» نیست. حتی اگر هزار سال بگذرد. این طبیعت ما مردهاست. در چشم ما #زن بیحجاب، «زن ارزان» است، «زن مفت» است، «زن بی ارزش» . که فقط ابزار جنسی است و بس. آنقدر بی ارزش که بجای مغزش باید موهایش را نشان دهد تا جلب توجه کند. در نظر همه ما مردها، زن فقط و فقط بخاطر «حیا» و «پاکی» اش، بخاطر آن لبخند خجولش، جذابیت حقیقی دارد. نه بخاطر لخت و برهنه بودنش.
امروز که روسری برداشتی، شاید ندانی آخرش چه میشود. اما :
بنشین و ببین، روزی که شوهرت به همین ارزانی و مفتی که تو را در اختیار دیگران میگذارد، زنهای دیگر را هم به خانه و حریم تو بیاورد.
🔶 هموطن بیحجاب من! اگر امروز طلاق و خیانت و اعتیاد و بزهکاری 10 از 100 است، بنشین و ببین، نتیجه «آزادی» تو یا درست تر بگویم آنچه «آزادی در ذهنت فرو کرده اند» 10 سال دیگر 20 سال دیگر در ایرانِ نجیب من، در ایرانِ مسلمان من بیرون خواهد زد و روزی خواهد آمد که آمار هولناک طلاق و خیانت و اعتیاد و افسردگی و قتل های خانگی به همان آمریکا و انگلیس خواهد رسید. (هر 20 ثانیه تجاوز به یک کودک، هر 2 ثانیه تجاوز به یک زن). و آن وقت دیگر برگشت به جامعه سالم، جامعه امن و خانواده محور محال است.
بنشین و ببین، عاقبت دروغ مسخره ای که «در خارج، زن و مرد مثل چوب خشک از کنار هم رد میشوند» و دروغ مضحک «بیحجابی عادی میشود» چطور باعث عادی شدن تجاوز و خیانت و قتل های خانگی و طلاق و زن بازی های روزانه خواهد شد. آخر این راه همین است و بس.
🔶 اما هموطن باحجاب من! ممنونم از فداکاری ات برای حفظ #خانواده ایرانی. ممنونم که با زحمت، خود را می پوشانی تا چشم من، تا قلب من و آرامش همسر من حفظ شود. ممنونم که در روزگار بی ناموسها، هنوز حیا و شرف و پاکی در وجودتان هست. سر تعظیم در برابر انسانیت و پاکیزگی ات خواهر باحیای من. در دنیا از حضرت زهرا تقلید میکنی، در آخرت هم حضرت زهرا پشت و پناهت باد..
یا علی
🅾 فیلسوفی که بدیهیات را نمیدانست
آیتالله مصطفی محقق داماد، از چهرههای نزدیک به اصلاحطلبان که پیش از این در اظهاراتی حاشیهساز تأکید کرده بود حوزه علمیه نباید سیاسی باشد؛ به تازگی در اظهاراتی که کانال تلگرامی امتداد آنها را منتشر کرد، با اشاره تلویحی به اغتشاشات 70 روزه گفته است: من بهعنوان یک روحانی نسبتا سالخورده، از همهی ملت ایران عذرخواهی میکنم. ما نتوانستیم اخلاق اسلامی را ارتقا ببخشیم و نسل امروز را مهربان و رحیم و بدون خشونت تربیت کنیم!
او در ادامه میافزاید: تمام جنگهای تاریخ ناشی از خشونت بوده است. هیچ خشونتی هم به تلخی خشونتِ مقدس نیست. ما نمونههای آن را در قرون وسطی دیدهایم که به نام خدا و دین چه کردند و متأسفانه هنوز هم ادامه دارد.[1]
*مردم و سپهر سیاست کشور کمکم به گاهنامه ستاد اصلاحات که تحت عنوان "از مردم ایران عذرخواهی میکنیم" منتشر میشود؛ عادت کردهاند!
تئاتری با یک منولوگ که تقلا میکند موقعیتی ابزورد را در ذهن مردم ایجاد کند و البته با هدایت برخی چهرههای خاص؛ زمینه را برای ایجاد فتنه اقتصادی هموار میکند.
(فتنهای به بهانه مشکلات اقتصادی که بازیگران و مسخشدگانش باید صاحب ذهنی ناامید و منکسر باشند)
آقای محقق به جای احساس ابتهاج و افتخار از اینکه حکومتی اسلامی بر سر کار است که در مواجهه با خشنترین اغتشاشگران نیز دست به اسلحه نبرد، دادگاههای صالحه را برای اراذل و قاتلین تشکیل داد، اجازه شکستن امنیت عمومی را با شهادت و مجاهدت نداد و از اصول اسلامی خود در مقابل مشتی فریب خوره و اوباش عقب ننشست؛ اما تصمیم گرفته حقیقت را نبیند و روایتگر تاریکی باشد!
تاریکی تا آن اندازه که آقای محقق اینهمه جوان و نوجوان ایرانی که پای پیاده به زیارت سیدالشهدا(ع) میروند، در اردوهای جهادی شرکت میکنند و مظلومانه حافظ امنیت میشوند و بدون اسلحه زیر دست و پای اغتشاشگران شهید میشوند را نمیبیند و میخواهد که داغدار اخلاق شود!
به سخن دیگر اینکه آقای محقق با اینکه فلسفه میخواند اما در حالت خوشبینانه نمیداند که تمام این فرایندها معلول علتی بزرگ هستند و آن رعایت و ترویج اخلاق اسلامی در حاکمیت نظام اسلامی است.
گفتنیست، القای بیاخلاقی جامعه و حکومت ایران یکی از القائات جریان سیاسی خاص در کنار تأکید بر ناامیدی است.
چند سال قبل بود که مقام معظم رهبری در واکنش به این القائات سوء پیرامون اخلاق فرمودند:
"میشنویم گاهی اوقات راجع به اخلاق حرف زده میشود، انتقاد میکنند؛ بله؛ با آن اخلاق اسلامی مطلوب، امروز ما فاصله داریم، در این شکّی نیست؛ امّا ما خیلی پیش رفتیم، راه زیادی را ملّت ایران طی کردند، اینها را ندیده نگیرند."[2]
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomez
🅾 جهاد کبیر در برابر سقوط اخلاقی بشر
محمد کاظم اخوان
جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در حال پایان یافتن است و صحبت از حواشی ورزشی و سیاسی آن نیز کمکم فروکش میکند. در کنار اینها این جام البته حواشی فرهنگی بیسابقهای نیز داشت که نمیتوان بهسادگی از کنار آن گذشت.
به گزارش مشرق، محمدجواد اخوان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: جامجهانی ۲۰۲۲ قطر در حال پایان یافتن است و صحبت از حواشی ورزشی و سیاسی آن نیز کمکم فروکش میکند. در کنار اینها این جام البته حواشی فرهنگی بیسابقهای نیز داشت که نمیتوان بهسادگی از کنار آن گذشت. از جمله حواشی فرهنگی این رویداد ضوابط روشن فرهنگی دولت قطر بود که به مذاق غربیها چندان خوش نیامد. مسئله، اما عمیقتر از خوش نیامدن چند ضابطه برای تماشاچیان جامجهانی است، در واقع فاصله معنادار دو نوع نگاه به «انسان» در این ماجرا بهخوبی قابلمشاهده است.
اعتراض غربیها به مقررات داخلی قطر در این مسابقه حتی صدای رئیس فیفا را هم درآورد. او در پاسخ معترضان به ممنوعیت شرب خمر در ورزشگاههای قطر گفت: «اگر سه ساعت مشروب نخورید، نمیمیرید!» در واقع این کنایه او حاکی از آن بود که در بیرون استادیومها این امکان هست، فقط در ورزشگاه ممنوع است.
اما انسان غربی حتی سه ساعت هم حاضر نیست تفریح نفسانی خود را به تعویق بیندازد. میدانیم در برخی کشورهای شمال اروپا در فصل تابستان طول روز نزدیک به ۲۰ ساعت میشود و در همین کشورها، مسلمانانی زندگی میکنند که در ماه مبارک رمضان نه سه ساعت، بلکه ۲۰ ساعت، نه یک نوشیدنی حرام، که کلاً لب به آب و غذا نمیزنند.
مقایسه کنید انسانی که تمدن غربی بار آورده با انسانی که دین انسانساز اسلام تربیت کرده است. شاید هر دو هم در یک نقطه جغرافیایی زندگی کنند، اما فاصله میان آمال، آرمانها و رفتارهایشان، بسان فاصله زمین تا ماه گردون است.
روشن است که وقتی از «غرب» سخن میگوییم، لزوماً منظور غرب جغرافیایی یا سیاسی نیست، بلکه غرب فرهنگی منظور است. چهبسا انسانهای غربباوری که در جهان اسلام زندگی میکنند و آرزویشان زندگی به سبک غربی است و در واقع بهتر است بگوییم قله زندگی برایشان «حیات حیوانی» است.
چه زیبا استاد سخن سعدی شیرازی گفته «خور و خواب و خشم و شهوت شغب است و جهل و ظلمت/ حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت». بشری که تمدن غرب آن را الگو ساخته و به دنیا معرفی میکند در لذات مادی در نقطه اوج است، اما از حظ معنوی بهرهای ندارد و چنان لذتجو است که طاقت حتی چند ساعت دوری از التذاذ باطل را ندارد. او اصلاً درکی از حظ معنوی نیافته که در پی آن باشد و این بزرگترین گناه تمدن نفسانی غرب است.
بزرگترین جنایت فرهنگی غرب در یک سده گذشته آن بوده که تلاش کرده نهفقط شهروندان کشورهای غربی بلکه با تحمیل معیارهای فکری و رفتاری خود، کل بشریت را به انحطاط بزرگ فرهنگی بکشاند.
در واقع اینجا جنایتی علیه نوع «انسان» رخ داده است. دیدید که چگونه در امریکا، عمل شنیع قوم لوط را رسمیت بخشیدند؟ این همان امریکایی است که برخی با استناد به پیشینه «پیوریتنها» آن را جامعهای مذهبی قلمداد میکردند. البته تمدن غربی حتی به ادیان الهی هم رحم نمیکند و کار به جایی رسید که «پاپ» هم پیشتر به چنین اعمالی تلویحاً رضایت داد!
روشن است که کارویژه اصلی فرهنگی تمدن غرب، ارائه تصویری تکساحتی (بخوانید حیوانی) از انسان و تحمیل آن به کل بشریت است و با هرچه که در برابر این انحطاط اجتماعی مقاومت کند، ستیز خواهند نمود.
اگر در سه دهه گذشته مهمترین چالش غرب در کره خاکی، اسلام بوده، به خاطر ایستادگی اسلام بر همین رکن حساس تاریخ بشر یعنی حفاظت از نوع «انسان» در برابر سقوط اخلاقی و فرهنگی است. روزبهروز واقعیت این میدان منازعه آشکارتر میشود و جریان ضداخلاق غربی از بستر پیشرفتهای فناوری بهپیش میآید.
شاید امت اسلامی آخرین سنگر انسانهایی باشد که در برابر این انحطاط مقاومت کرده و به آن تن ندادهاند. هرچند در درون جهان اسلام نیز اقلیتی از مردم مایلاند از روی دیکته غربی رونویسی کنند.
هرچند غرب در ظاهر بر پیشرفتهای فناورانه و رفاه اقتصادی تأکید میکند، اما اینها پوسته تمدن غرب است و ذات تمدن غرب چیزی جز پرورش حیوانی بشر نیست. پوسته تمدنی غرب، زرقوبرقی برای آن فراهم آورده که چشم جهانی را بدان خیره ساخته، اما پوکی درون آن (که روزبهروز بیشتر میشود) روزی به این پوسته خواهد رسید.
امروز مهمترین جهاد بشر ایستادگی در برابر این روند قهقرایی تحمیلشده بر نوع انسان است. اگر خداوند متعال فرموده «فَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا کَبیرًا»، امروز مهمترین مصداق «جهاد کبیر» برای هر مسلمان عدم تبعیت از نُرمها و معیارهای فکری و رفتاری غرب بر بشریت است.
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomez
🅾 درخواست عمومی برای برخورد با سلبریتیهای فرصتطلب و اسپانسرهای آنان/ زندگی هنری حمید فرخنژاد هم به پایان رسید +تصاویر
پرونده دوم حمید فرخ نژاد
حمیدفرخنژاد پس از ضبط آخرین سکانسهای سریال سقوط در ترکیه به ایران بازنگشت و راهی آمریکا شده است.
سرویس فرهنگ و هنر مشرق - پست اخیر و خبرساز حمید فرخنژاد با واکنشهای بسیار تندکاربران توییتر مواجه شده و اغلب فعالان مجازی خواهان برخورد قوهقضائیه با این بازیگر شدهاند.
شنیدهها حاکی از آن است که فرخنژاد با شروع آشوبها در ایران وارد پروژه امنیتی سقوط به کارگردانی سجاد پهلوانزاده و محمدحسین مهدویان شد و تمامی اموال خود را در ایران واگذار کرده است. او پس از عقد قراردادی میلیاردی با ایفای نقش یک مامور امنیتی، وقتی سکانسهای مربوط به این بازیگر در ترکیه فیلمبرداری شده با سایر عوامل به ایران بازنگشته و راهی آمریکا شده است.
برخی توییتهای منتشر شده در واکنش به پستها و استوریهای اخیر فرخنژاد در ادامه آمده است:
درباره حمید فرخنژاد در مشرق بیشتر بخوانید:
بازیگری که میگفت ۸۰ میلیون ایرانی فدای پسرم هم معترض شد
درباره حمید فرخنژاد در مشرق بیشتر بخوانید:
آقای فرخنژاد! اون۲۰ هزار دلار جایزه نقدی رو هم بر میگردونید یا نه؟
درباره حمید فرخنژاد در مشرق بیشتر بخوانید:
حمید فرخنژاد ۸۷۰ میلیون تومان برای چه کاری گرفت؟!
درباره حمید فرخنژاد در مشرق بیشتر بخوانید:
رفیق دزدان بیتالمال خواستار حکومتی مثل دوبی شد.
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomez
🅾 گریه برای مردم ایران در هیئت CNN
حسین موسویان، دیپلمات سابق و از چهرههای نزدیک به روحانی و اصلاحطلبان اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با CNN که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، درباره اغتشاشات 70 روزه گفته است: این درست است که آمریکا و اسرائیل و دشمنان ایران، به هر اقدامی برای سقوط و تغییر نظام فعلی و ناامنی و تجزیه ایران دست میزنند. اما یک واقعیت مهم دیگر هم وجود دارد که نباید دست کم گرفت و آن اینکه مردم نسبت به اوضاع بد اقتصادی ناراضی و ناراحت هستند.
او میافزاید: تورم ، فساد و بیکاری در ایران از مشکلات جدی است. علاوه بر آن مردم توقع شرایط اجتماعی بهتری دارند. مردم مایلند که تنشهای روابط خارجی خاتمه یابد. از این رو معتقدم حاکمیت ایران هم برای تامین رضایتمندی مردم، نیازمند تغییرات اساسی در سیاستهای اقتصادی، اجتماعی و روابط خارجی است.[3]
*همه باید بدانند که بدتر از تحلیل غلط، "تحلیل مغرضانه" است.
البته ما نسبت به اظهارات موسویان طرح ظن غرض نمیکنیم لکن اینهمه ندانستن و ندیدن و به نفع ایجاد فتنه اقتصادی گام برداشتن؛ مایه تعجب است...
نکته بارز درباره اغتشاشات 70 روزه اینست که این اغتشاشات هرگز سویه اقتصادی نداشت و وجه بارز آن مخالفت با امنیت و نظام اسلامی بود. چیزی شبیه به تظاهرات مخالفان حجاب در سال 57.
آقای موسویان از آنجا که اغلب در ایران حضور ندارد؛ حکما نمیداند که در تمام طول این اغتشاشات ولو یک شعار محرز اقتصادی هم از جانب اراذل سر داده نشد و آنها یکسره طمع کشتن و بردن و سوختن داشتند.
آیا این بدیهی نیست که چسباندن اتیکتهایی مثل مطالبه و اعتراض و شعار اقتصادی به چنین تحرک پر اعوجاجی به معنی تقلا برای ساماندهی و هدایت آن است؟!
حتما اینگونه است که مردم ایران با مشکلات اقتصادی جدی بویژه در بحث گرانی مواجهاند و ما نیز مثل کثیری دیگر از کارشناسان نمیدانیم که چرا راهحلهای حل مشکل گرانی از سوی دولت اجرا نمیشود. لکن چرا حسین موسویان حاضر نیست، بگوید که مردم ایران میدانند با به خیابان آمدن چیزی حل نمیشود و حل مشکل را باید از طریق صندوق رأی و "رأی خوب" پی گرفت نه از طریق اغتشاش!
موسویان چرا به CNN نگفته است که اغتشاشات اخیر به دلیل نبود همراهی اکثریت مردم به سردی گرایید؟
موسویان حاضر نشده است بگوید مطالبه اقتصادی مردم بر محمل عقلانیت قرار دارد نه بر محمل انتظار اغتشاش و فتنه اقتصادی...
ما همچنین اظهارات موسویان مبنی بر مطالبه خاتمه یافتن تنشهای روابط خارجی یا همان کمرمقسازی محور مقاومت و پذیرش خرد بودن هژمونی ایران در عرصه قدرتهای جهانی را به قضاوت عقول عمومی و البته به قضاوت تاریخی میگذاریم که تشییع میلیونی شهید سلیمانی، سردار جبهه مقاومت را بر دستان پر محبت مردم ایران نظاره کرد.
تکلیف این قضاوت که اظهارات موسویان در مصاحبه با CNN بیشتر مورد رضایت آمریکاست یا مورد رضایت مردم ایران نیز البته مشخص است...
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomez
🅾 تصور رفتنی بودن نظام!
فکر میکنم در یک نقطه عطف قرار داریم. قصد جمعبندی یا پیشبینی وضعیت را ندارم چون همه آموختهایم در شرایطی چنین پیچیده باید عمیقاً محتاط بود. اما تقریباً پیداست که آشوبهای ۱۴۰۱ در فاز پایان قرار دارد.
خبرگزاری فارس ـ یادداشت ـ مهدی محمدی: فکر میکنم در یک نقطه عطف قرار داریم. قصد جمعبندی یا پیشبینی وضعیت را ندارم چون همه آموختهایم در شرایطی چنین پیچیده باید عمیقاً محتاط بود. اما تقریباً پیداست که آشوبهای ۱۴۰۱ در فاز پایان قرار دارد. پروژه قبلی شکست خورده و پروژه جدید به سادگی قابل تعریف نیست.
داستان اینگونه شروع شد: ممکن، سریع و آسان جلوه دادن براندازی برای اقلیتی از جامعه که قرار بود در حباب شبکه، خود را اکثریت فرض کند. هدف این بود که یک آشوب چند صد هزار نفری سراسری شکل بگیرد.
برای رسیدن به این هدف، ابزار خلاقانهای ایجاد شد: 'ایجاد تصور رفتنی بودن نظام.' یک بازی از دید من هوشمندانه و پر از ظرافت و پیچیدگی داخلی و خارجی راه افتاد برای باوراندن این امر به بخشی از جامعه ایران که کار تمام و جمهوری اسلامی در حال رفتن است.
فرض بنیادین پروژه این بود: اگر این باور برای اقلیتی از جامعه ایجاد شود که نظام در حال رفتن است، آشوب بزرگ شکل خواهد گرفت. مقام امنیتی گفته بود: 'سیستمها وقتی میروند که به نظر برسد دارند می روند!'
حالا یکبار دیگر آنچه را که دیدهاید مرور کنید. همه چیز معنای جدیدی پیدا میکند. در داخل ایران هدف همه پروژه های کوچک و بزرگ، از زیر سوال بردن سلامت و حتی حیات رهبری، تا خشونت بی سابقه علیه نیروهای امنیتی و انتظامی و خشونت کلامی و تبدیل فحش به شعار، همین بود: کار تمام است!
در خارج از ایران نیز یک پروژه بزرگ کلید خورد: از علم کردن اسماعیلیون و تلاش برای معرفی او به عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی تا همایش برلین یا بردن نازنین بنیادی به شورای امنیت و دیدار علی نژاد با ماکرون. بایدن از تغییر و ماکرون از انقلاب حرف زد.هدف انتقال 'سیگنال پایان' بود.
همه اینها روی برخی روندهای نسلی، جنسیتی و اقتصادی در ایران نشست. بی تعارف کم کاری ها و ندانم کاری های ما بزرگترین کمکی بود که طراح خارجی دریافت کرد. زیرساختی عظیم در داخل ایران مهیا شد که برخلاف برخی تصورات خام به هیچ وجه منحصر به فضای مجازی نیست. داستان بسیار بزرگ تر است.
همه آنها که وارد خیابان شدند بخشی از زیرساخت آشوب نبودند اما همه آنها که دست به خشونت زدند آگاهانه یا ناآگاهانه، با آن مرتبط بودند. غفلت از شکل گیری این زیرساخت، بزرگ ترین سوالی است که مسئولان یک دهه گذشته باید به آن جواب بدهند. ترکیب این زیرساخت با نارضایتی، بحران را ساخت.
من درباره آن زیرساخت سخن نمی گویم. موضوعی است که فهم آن مهم ترین مسئولیت کنونی جامعه اطلاعاتی ایران است. درباره زمینه های اجتماعی هم که آن زیرساخت بر آن استوار شده جداگانه سخن خواهم گفت. در اینجا بر نتیجه تمرکز می کنم. تا جایی که به نتیجه مربوط است پروژه به سختی شکست خورده.
نخستین علت شکست پروژه حجم بی سابقه خشونتی است که تولید شد. طراح خارجی در این باره عمد داشت: جنایت کنید، فیلم بگیرید و رجز بخوانید.نظام یا می ترسد و مماشات می کند که یعنی کار تمام است یا متقابلا دست به خشونت می زند که نفتی خواهد شد بر آتش اعتراضات. یافتن راه میانه آسان نبود.
نظام به جای انتخاب خشونت یا مماشات، 'تولید آگاهی اجتماعی' را هدف گرفت. ذات آشوب باید آشکار و پرده از چهره کسانی که ادعا می کردند ایران را گلستان خواهند کرد، برداشته می شد. بعد، جمع کردن بساط قداره کشی و تروریسم دشوار نبود. اکنون جامعه ایران شاید معترض اما بسیار آگاه تر است.
خشونت بی سابقه به جای اینکه ترس تولید کند یا به انگاره رفتن قدرت بدهد، به 'جامعه زدایی از آشوب' انجامید. و مهم تر،تصویر ذهنی جامعه ایران از آینده بدون جمهوری اسلامی را واقعی کرد. صریح ترین منتقدان به ما که می رسیدند می گفتند از شما خوشمان نمی آید ولی بساط اینها را جمع کنید!
خشونت کلامی وضع براندازان را بدتر کرد. طرف طراح گمان می کرد می تواند فحش جنسی را در ایران به شعار فراگیر تبدیل و به این ترتیب ایده تمام شده بودن کار را تقویت نماید اما عملا آنچه رخ داد اثبات بی صلاحیتی اخلاقی براندازان در برای جامعه ای بود که هنوز می خواهد اخلاقی زندگی کند.
تیرخلاص را اما افراط در دروغ گویی زد. من چند بار در میانه این پروژه و هنگام ارزیابی روندهای تولید و انتشار بیگ دیتا هوشمندی طرف طراح در جلوگیری از سقوط نمودار هیجانات و خلق رویدادهایی برای کش دادن غائله را ستایش کردم. انصافا فناوری پیچیده ای داشت اما خب، بیش از حد دروغ گفت.
کانال گام دوم انقلاب
روشنگری و تبیین
https://eitaa.com/roomez
🅾 فاز دوّم فتنه!
یک رویداد مهم حقوقی در حال اتفاق است! آن هم اینکه یک قرائت جدید از کاپیتولاسیون توسط ارتش رسانهای غرب با نمایندگی از سوی اصلاحطلبان درداخل در حال شکلگیری است!
خبرگزاری فارس ـ محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی نوشت:
1- فاز اول جنگ شناختی، جنگ روانی و جنگ نرم استکبار و استبداد جهانی علیه ملت ایران در اواخر شهریور ماه 1401 با انفجار بمبهای خوشهای دروغ، جعل خبر و تحریف حقایق در بیش از 100 شهر ایران کلید خورد. ارتش رسانهای دشمن در صف این هجوم نابرابر بود.
بمبهای شیمیایی هرزهگویی و هرزهگرایی را در جای جای کشور منفجر کردند تا مغز، ذهن و عقل ملت ایران را مسموم کنند و به انحراف ببرند.
دشمن در فاز اوّل با چنین آتشتهیهای به قرآنسوزی و مسجدسوزی، قتل و غارت و اخلال در زندگی و سلب آزادی و آسایش ملت روی آورد.
نظام با صبر راهبردی و مردم با بردباری، نزدیک به سه ماه با پایداری، در برابر تبهکاریها ایستادند.
اکنون لیدرهای آشوب شناسایی، دستگیر و در انتظار مجازات قانونی هستند. کسانی هم که از روی جهل و غفلت در این آشوب گرفتار شدند، آزاد شدند.
2- آتش آشوب فروکش کرده است. دستگاههای اطلاعاتی و انتظامی به تعبیر آتشنشانان مشغول لکهگیری هستند، تا دوباره برخی آتشهای زیر خاکستر زبانه نکشد. اکنون حباب لشکرسازیهای کاذب دشمن ترکیده است.
کسانی که مرتکب قتل شدند در انتظار قصاص هستند آنها که مردم را با پیامهای دروغین فریب دادند مشغول جبران هستند. دشمن فاز دوم را کلید زد.
3- فاز دوّم فتنه چیست؟! فاز دوّم فتنه با پیام خاتمی با ناکامی فراخوانهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر آغاز شد. در حالی که شعار «زن، زندگی، آزادی» از رنگ و روی و رمق افتاده، او این شعار که زینتبخش گروههای تجزیهطلب است را سر دست گرفت و شعار جریان اصلاحطلبان اعلام کرد. همزمان با این پیام، موسوی و کروبی که در فاز اوّل فتنه سکوت کرده بودند در مقام دفاع از محاربین برخاستند و از کسانی که مرتکب قتل و غارت شدند رسماً دفاع کردند!
4- میگویند فلانی که قمه به دست به خیابان آمده بود برای تهدید و ارعاب، مگر کسی را کشته بودکه باید اعدام شود. اگر واقعاً به حقانیت این سؤال معتقدند، باید پاسخ بدهند پدر و مادر و برادر آرتین کسی را کشته بودند که باید به همراه 13 نفر دیگر در حرم شاهچراغ قتلعام شوند؟! چرا شما آن وقت بیانیه ندادید از خون شهدای شاهچراغ دفاع نکردید؟!
مگر آرمان علیوردی کسی را کشته بود یا حتی زده بود که به وضع فجیعی او رابه شهادت رساندند؟!
مگر حسین زینالزاده و دانیال رضازاده به کسی آسیب رسانده بودند که هر دو را سلاخی کردند؟!
قاتل این دو تن در دادگاه مشهد در برابر گریههای مادران این دو شهید اقرار میکند: «برادرکشی کردم کار من دور از انسانیت است برای قصاص هم عجله دارم و برای مجازات هم آمادهام». اما میرحسین موسوی و مهدی کروبی وقیحانه در بیانیههای خود رسماً از اغتشاشگران و اوباشان محارب حمایت کردند!!
مردم از خود سؤال میکنند خاتمی، موسوی و کروبی چرا الان وارد ماجرای فتنه جدید شدهاند؟ پاسخ روشن این است ، دشمن در جنگ شناختی کم آورده سربازان ذخیره خود را احضار کرده است. آنها هم به این احضار پاسخ مثبت دادهاند که خللی در کاهش تولید محتوا، روی آنتن آشوبطلبی پدید نیاید!
حالا این افاضات را اضافه کنید به واکنش آقای معین، وزیر علوم دولت اصلاحات که محسن شکاری محارب و معدوم را، شجاع و معترض به ظلم و تبعیض معرفی کرده و به خانواده او تسلیت گفته و برای آرامش روح او فاتحهای هم قرائت فرموده است!! این کنش یا واکنش سیاسی آن هم در وسط معرکه فتنه جدید یعنی ورشکستگی سیاسی و حراج سرمایه اجتماعی یک جماعتی که روزگاری مردم چشم یاری از آنها داشتند.
این در حالی است که وی در مورد هیچ یک از شهدای مظلوم فتنه جدید و حتی شهدای مظلوم شاهچراغ صدایی، پیامی و ندایی سر نداده است!
5- فارغ از اینکه فتنه جدید چیست؟ جنگ ادراکی و جنگ شناختی کدام است؟ یک حادثه مهم و یک رویداد مهم حقوقی در حال اتفاق است! آن هم اینکه یک قرائت جدید از کاپیتولاسیون توسط ارتش رسانهای غرب با نمایندگی از سوی اصلاحطلبان درداخل در حال شکلگیری است! این قرائت آن است؛ اگر کسانی مرتکب قتل، محاربه، بغی و تجاوز به حقوق شهروندان ایرانی بشوند آزادیخواه تلقی میشوند و احدی حق اعتراض به آنها را ندارد. اگر به چنگال قانون و عدالت سپرده شوند مقابله با یک جنبش مردمی تلقی میشوند و اینها از هرگونه مجازات و تعقیب و رسیدگی حقوقی مصون هستند!
قبلاً میگفتند؛ خود آمریکاییها مصونیت دارند، الان میگویند؛ پیادهنظام آمریکا مصونیت دارد و احدی حق تعقیب و مجازات آنها را ندارد. اصلاحطلبان با راهبرد خاتمی، موسوی و کروبی مأمور به حمایت از چنین قرائتی از کاپیتولاسیون هستند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش خزاعی به صحبتهای فرخنژاد در جشنواره حقیقت
رئیس سازمان سینمایی:
🔹به من گفتند سکوت کنید، اما دیدم نمیشود. شما حق ندارید به رهبر ما، پیر ما توهین کنید.
🔹این قدر کشورمان بی حساب و کتاب نشده که خانواده شهدا و رهبر ما را زیر سوال ببرید.
🔹اینجا هنوز جمهوری اسلامی است. این افراد تا کی میخواهند پیاده نظام شبکههای ایران اینترنشنال باشند؟
🔹این کشور تقدیم نخواهد شد و روز به روز پیشرفت خواهد کرد.
@jaarchi