تخفیف ویژه فرهنگیان در آمریکا😊
یکم از امنیت جانی و تمدن خوب غرب ببینیم کیف کنیم 🚶
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🔴 تبیین سه کلید واژه عزت، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی توسط رهبر انقلاب در دیدار صبح امروز
✏️ رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار وزیر و مدیران ارشد وزارت امور خارجه، سفرا و روسای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور:
✏️در سیاست خارجی وقتی میگوییم عزت، یعنی نفی دیپلماسی التماسی. ما در طول این سالها داشتیم مواردی را که دیپلماسی ما، تعبیر درست در قبالش همین تعبیر «التماسی» است، «دیپلماسی التماسی». ممکن است لحنمان هم التماسآمیز نبوده اما باطن قضیه التماس بوده. عزت یعنی نفی اینجور دیپلماسی، نفی چشم دوختن به دست و زبانِ این و آن. این شخصیت پختهی سیاسی قدیمی فلان کشور اینجوری گفت، اینجوری قضاوت کرد، آن یکی اینجوری گفت، اینجوری اقدام میکنند. عزت یعنی ما چشممان و نگاهمان به این چیزها نباشد، تکیهمان به اصول خودمان باشد.
✏️حکمت یعنی در همهی تعاملهای دو جانبه و چند جانبه خردمندانه عمل کنیم. اندیشیده عمل کنیم. محاسبهشده عمل کنیم. از اظهار نظرهای دفعی و ارتجاعی و حسابنشده پرهیز کنیم. حکمت یعنی هر کاری که میکنیم، پشتوانه فکری و عقلانی داشته باشد. اندیشیده باشد، محاسبهشده باشد.
✏️مصلحت یعنی شناختن موارد انعطاف. یک جاهایی باید انعطاف داشت. انعطاف منافات با اصول ندارد. حفظ اصول با امکان انعطاف با هم میسازند، میتوان یک جاهایی انعطاف به خرج داد. بنده یک وقتی چند سال قبل از این گفتم: «نرمش قهرمانانه»؛ بد فهمیده شد، هم بعضیها در خارج بد فهمیدند، یک محاسبهی دیگر کردند، در داخل هم بعضی از خودهایمان بد فهمیدند معنای این را. انعطاف یک جاهایی لازم است، بایستی انجام بگیرد. همان معنایی که ما در تقیه معنا کردیم ــ در بحث امامت، بنده مفصل راجع به تقیه صحبت کردم ــ تقیه یعنی وقتی شما در یک جایی دارید حرکت میکنید، به یک صخرهای میرسید که از آن عبور نمیتوانید، یک راهی پیدا کنید از کنار صخره و عبور کنید. انعطاف یعنی این. معنایش این نیست که ما از ادامهی راه پرهیز کردیم و عقبنشینی کردیم، نه. به جنگ صخره نرفتیم، انعطاف پیدا کردیم، توانستیم راه دیگری را پیدا کنیم.
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا ازتون انتقام میگیره ...
@BisimchiMedia
پست وارده: 👇شجاع یا بی سر و پا؟
⚽️نشسته بودیم تو پارک
کنارم یک صندلی بود که یه زن و شوهر نشسته بودن
یهو یک دختر جوان با پوشش بسیار بد رد شد
این خانومه کنارمون بود بلند گفت :(آفرین به شجاعتت)
بعد یهو دید شوهرش هم زل زده به دختره برگشت گفت:( هوی ، تو چرا به این بی سر و پا نگاه میکنی؟ 😏
بالاخره شجاع یا بی سر و پا؟
خودتون هم میدونید این شجاعت نیست و فقط زندگی خودتون نابود میشه
زن زندگی آزادی دروغی بیش نیست که دوستان اصلاح طلب ادویه آن هستن
💬 Mr.Reminder. . . ☫
https://eitaa.com/SAmarashi
♦️ تابلوی ناباورانه ی ورودی شهری در آمریکا:
🔹️(به کریاس جوئل خوش آمدید...
اجتماعی سنتی دارای عفتها و ارزشها،
بر اساس سنن و رسوم مذهبی خود،
از شما خواهشمندیم تا به هنگام بازدید از اجتماع ما به گونهای عفیف لباس پوشیده و رفتار کنید. این امر شامل موارد زیر میشود:
پوشیدن دامن یا شلوار بلند، پوشیده بودن سینهها، پوشیدن لباسهای آستیندار حداقل تا آرنج، استفاده از الفاظ مناسب، رعایت تفکیک جنسیتی در تمام اماکن عمومی.
از احترام شما به ارزشهای ما سپاسگزاریم،
از بازدید خود لذت ببرید!)
🔹️پ. ن: همه ی کشورها قانون دارند و مردم هم خودشون رو مکلف به پیروی از قانون میدونند! حتی آمریکا!
@navad_siasi
چرا افراد از یک موضوع واحد برداشتهای گوناگون میکنند؟
بریده ای از کتاب انسانشناسی در بستر هستیشناسی، نوشته دکترسیدعلی مرعشی:
معمولاً اگر متنی را به افراد متعددی برای مطالعه بدهیم، خواهیم دید که برداشتهای گوناگونی خواهند داشت؟ اما چرا؟ دلیل ساده این پدیده آن است که همه افراد به همه نکات موجود در متن توجه یکسانی نمیکنند. در واقع برخی افراد به برخی نکات توجه بیشتری داشته و این سبب بیتوجهی یا کمتوجهی به برخی نکات دیگر میگردد. انسانها نوعاً در برخورد با پدیدهها و موضوعات گوناگون چنین میکنند. دلایل روانشناختی زیادی (از جمله پیشداوری، ناهماهنگی شناختی، فیلتر ذهنی و ...) برای این امر وجود دارد، اما در مجموع خطای تشخیص و اختلافنظر، بهدلیل توجه گزینشی به واقعیات است، نه آنکه همه نظرات درست باشند.
پس از آنکه موسی علیهالسلام به میقات رفت، سامری مردم را به گوسالهپرستی کشاند و مردم با آن همه معجزه که از پیامبرشان دیده بودند از سامری تبعیت کردند. موسی ع پس از بازگشت به سامری فرمود: قَالَ فَمَا خَطْبُكَ يا سَامِرِي ـ ماجرای تو چه بود؟ (طه/95). پاسخ سامری چنین بود: قَالَ بَصُرْتُ بِمَا لَمْ يبْصُرُوا بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُهَا وَكَذَلِكَ سَوَّلَتْ لِي نَفْسِي ـ گفت من چیزی را دیدم که مردم ندیدند و من از اثر فرستاده خدا قبضهای (مشتی، نه تمام آن را) گرفتم و سپس آن را افکندم و نفس من بر من چنین وانمود کرد (طه/96). یعنی سامری به جنبههایی از وحی توجه گزینشی کرده بود که دیگران نکرده بودند. او برخلاف دیگران فهمیده بود از کجا میتواند مفاهیم وحی را تحریف کند و برای این کافی بود تنها بخشی از مفاهیم وحی را اخذ کند نه تمام آن را. نکته مهم دیگر اینکه هوای نفس سامری سبب شد که چنین کاری را درست بداند. یعنی آنچه سبب شد سامری دچار فیلتر ذهنی شود و بجای تمام آموزههای وحیانی بخشی از آن را در نظر بگیرد، نفس او بود. چرا که اگر انسان بخواهد حق را بپذیرد باید سبک زندگی و کنشهای خود را براساس آن تغییر دهد و این آسان نیست. اما اگر باوجود پذیرش حق، سبک زندگی خود را مطابق آن تغییر ندهد، بهقول فستینگر (1957) دچار ناهماهنگی شناختی خواهد شد. لذا ناخودآگاه زیر میز حق زده و آن را رد میکند: ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ كَذَّبُوا بِآياتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يسْتَهْزِئُونَ ـ سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند بهجايی رسيد که آيات خدا را تکذيب کردند و آن را به مسخره گرفتند (روم/10). بنابراین ازآنجاکه پذیرش تمام نکات یک حقیقت، ممکن است فردی را که نمیخواهد سبک زندگی خود را مطابق آن حقیقت تغییر دهد، دچار ناامنی روانی کند، به همین سبب او ناهشیارانه و حتی گاه هشیارانه برخی از نکات را نادیده میگیرد. این همان مشکلی بود که سامری پیدا کرد (من بخشی از اثر رسول را گرفتم و نفسم مرا به اینکار واداشت). پس انکار حقیقت ریشه در تمایل به گناه دارد: بَلْ يرِيدُ الْإِنْسَانُ لِيفْجُرَ أَمَامَهُ ـ (انسان شک در معاد ندارد) بلکه او مىخواهد (آزاد باشد و بدونترس از دادگاه قيامت) در تمامعمر گناه کند (قيامه/5). عکس این حالت را در افراد متقی میبینیم که کاملاً آمادهاند خود را با دستورات خداوند وفق دهند. آنان دچار تسویلنفس نمیشوند تا جزئیاتی از حقیقت را ناهشیارانه نادیده بگیرند: يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا ... ـ ای کسانی که ايمان آوردهايد اگر از (مخالفت فرمان) خدا بپرهيزيد، (خداوند) براي شما وسيلهای جهت جدا ساختن حق از باطل قرار میدهد (روشنبينی خاصی که در پرتو آن، حق را از باطل خواهيد شناخت) (انفال/29). البته باید توجه داشت که این قاعده حالت طیفی دارد. یعنی به هر میزان که تقوی بیشتر شود خطای فرد در تشخیص کمتر میگردد تا آنکه شدت تقوی در طول این طیف به حد عصمت برسد که در آنجا امکان خطای تشخیص صفر است و معصوم از گناه، معصوم از خطا نیز میشود. نقطه مقابل اما، منافقان هستند: وَلَكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يفْقَهُونَ ـ ولی منافقان (حقایق را) نميفهمند (منافقون/7). اینکه در شکلگیری دوقطبیها در جامعه دیده میشود که اهلدیانت بهیکسو و شُلدینان و بیدینان بهسویدیگر میگروند، با تقریر فوق قابلفهم است. گاه ادعا میشود که افراد تحصیلکردهتر و باهوشتر، بیخداتر هستند. گرچه خلاف آن بسیار دیده میشود، اما در مواردی که فرد باهوش یا درسخواندهای بیخداست، این موضوع گاه مربوط به ماهیت خداناباورانه محتوای دروس رسمی در جهان است و گاه مربوط به «دام هوش». دام هوش عبارتست از قدرت دلیلتراشی افراد باهوش، برای توجیه خطاها، سوءبرداشتها و انحرافاتشان. سامری نیز بیشک آدم باهوشی بوده. مدافعان پلورالیسم دینی هم!
https://eitaa.com/SAmarashi
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘چند جواب محکم، به شبهه معروف!
🔻 حجابمو رعایت کنم، اختلاس و گرونی حل میشه؟!
#کانال_توییتر_ایران_سرافراز_من_🇮🇷👇
@iransarafrazman
14.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 از خانم ها می پرسه چرا حجاب دارید؟
جواب هاشون جالبه.
نظر شما چیه؟
💢 پژوهش خبر با مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی
✅آدرس کانال ایتا:
https://eitaa.com/pajoheshkhabar
✅ آدرس سایت:
https://pajoheshkhabar.ir
👆👆نتیجه آزادی زنان در غرب از نگاه «سالی کلاین»، محقق فمینیست، در کتاب:
«فمینیسم در آمریکا تا سال ۲۰۰۳»
https://eitaa.com/sajedi_ir
22.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیبایی ظاهری یا باطنی؟
https://eitaa.com/SAmarashi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣لیام نیسون سلبریتی مشهور هالیوودی : شاید اسلام پاسخ واقعی باشد!
⏏️خاطرهی جالب لیام نیسون در مورد شنیدن صدای اذان در ترکیه
#جهاد_تبیین
✅ کانال پاسداری از انقلاب 👇
@passdar
من ۱۴ روز بیحجاب بودم/ ماجرای دختری که دوباره حجاب را انتخاب کرد
🔹بعضیها با نگاهشان تحسین و تشویقم میکردند. انگار که من با بیحجابی از آنها طرفداری و حمایت کردم. درمقابل بعضی با نگاه و زبان سرزنشم میکردند و با حالت بدی میگفتند: این چه وضعی است؟ خجالت نمیکشی؟
🔹از یک جایی به بعد اتفاقاتی افتاد که باعث شد احساس ناخوشایندی در من ایجاد شود و آن سرخوشی اولیه بهکلی از بین برود.
🔹یکی از روزهایی که موهایم را باز گذاشته بودم یک خانم چادری من و دوستم را به غرفهشان در ایستگاه مترو دعوت کرد. برایمان چای ریخت و گفت: «به نظرتان بهتر نیست یک مقدار از نظر ظاهری بهتر در جامعه حضور پیدا کنید که خودتان امنیت بیشتری داشته باشید». به نظرم این خیلی قشنگ بود. از ما سؤال کرد؛ امر نکرد. نگفت باید آن کار را میکردی یا چرا این کار را کردی؟
🔹این ماجرای دختر ۲۲ سالهای است که خبرنگار فارس در زمان خواندن کامنت یکی از اخبار او را شناخت. بیتا که در زمان اغتشاشات تحت تاثیر خواهر کوچکترش حجاب را کمکم کنار گذاشت از خاطرات تلخ آن دو هفته میگوید.
اینجا قدم به قدم با بیتا همراه شوید
@Farsna