eitaa logo
🌷کانال کجایید ای شهیدان خدایی🌷
81 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
3.9هزار ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨مردمی‌سازی اقتصاد به معنای وضع قوانینی توسط دولت برای فراهم کردن بستر حضور همگانی مردم در فعالیت‌های اقتصادی و مبارزه با انحصار سرمایه داران، از وظایف دولت اسلامی می باشد. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 📌بهترين راه براى اينكه آزادى اقتصادى تأمين بشود در يك جامعه‏ ى اسلامى، اين است كه حكومت اسلامى و دولت اسلامى سياستى اتخاذ بكنند و قوانينى وضع بكنند كه بر طبق آن قوانين همه ‏ى افراد در جامعه ‏ى اسلامى قادر باشند آزادانه فعاليت اقتصادى كنند و همه‏ ى قشرهاى مردم از فعاليت اقتصادى خود بتوانند بهره‏ مند بشوند؛ اين يكى از آن وجوه امتياز و جدائى بين نظام اسلامى در اقتصاد و نظام هاى غربى است. در نظامهاى غربى اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانين معمولى و اساسى مردم آزادند كه فعاليت اقتصادى داشته باشند، اما در حقيقت اين آزادى متعلق به همه ‏ى مردم نيست؛ اين منابع عظيم ثروت، اين درياها، اين منابع طبيعى، اين دشتهاى حاصلخيز، اين معادن، اين همه امكاناتى كه جزو ثروتهاى عمومى جامعه محسوب ميشود، اينها اينجور نيست كه راحت در اختيار همه‏ ى قشرهاى جامعه قرار بگيرد و هر كسى بتواند بر روى آن بهره‏ بردارى و كار بكند و منتفع بشود، بلكه آن كسانى عملًا و واقعاً آزادند كه داراى ثروتهاى انباشته و زياد هستند، كه سررشته ‏ى اقتصاد جامعه، بلكه حتى خواهم گفت سررشته‏ ى سياست جامعه و اداره‏ ى جامعه در دست آنهاست؛ آنها هستند كه در حقيقت از منابع ثروت استفاده ميكنند و بر آنها تسلط و سيطره دارند و استفاده و بهره‏ بردارى را آنها ميكنند و آنها فضا را براى استفاده‏ ى عموم جامعه تنگ كردند؛ لذا شما مى‏بينيد در جوامع سرمايه ‏دارى، چه جوامع پيشرفته‏ ى سرمايه‏ دارى و چه جوامع عقب ‏افتاده ‏ى سرمايه‏ دارى، مثل بيشتر كشورهاى جهان سوم، اغلب مردم در يك فقر شديدى هستند؛ بخصوص در اين كشورهاى عقب ‏افتاده؛ در حالى كه اجتماعات عظيمى از مردم دچار فقر و بيكارى و بى‏جائى و بى‏مسكنى و محروميت از بيشتر مواهب زندگى هستند، يك عده ‏ى معدودى آزادانه تلاش ميكنند، فعاليت ميكنند، ثروت درمى‏ آورند، معادنى دارند، معادن ديگرى را ميگيرند؛ كارخانجاتى دارند، كارخانجات ديگرى را ايجاد ميكنند، داير ميكنند؛ زمين هائى دارند، زمین هاى ديگرى را به آن اضافه ميكنند؛ از درياها استفاده ميكنند، از همه‏ ى منابع طبيعى در حقيقت يك عده معدود از جامعه استفاده ميكنند؛ ديگران چه كسبه‏ ى جزء، چه كارگران، چه كارگران معادن، چه كارگران كشاورزى، چه كارگران كارخانجات، در حقيقت ريزه ‏خوار خوان آنها و استفاده ‏كننده از زيادى ثروت آنها و گوشه ‏ى سفره ‏ى آنها هستند؛ خودشان امكان تلاش، امكان توليد، امكان بهره ‏بردارى، امكان كار سازنده، امكان توليد ثروت به آن معناى حقيقى ندارند. پس راه اينكه ما اقتصاد آزاد را به معناى حقيقى خودش در جامعه به وجود بياوريم، اين است كه از اين انحصار جلوگيرى كنيم؛ امكانى در جامعه به وجود بيايد كه اغلب افراد جامعه، بيشتر قشر هاى جامعه يا همه ‏ى كسانى كه قدرت كار دارند، اينها بتوانند از امكانات طبيعى، از زمين، از دريا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده كنند. 🗓 ۱۳۶۶/۰۷/۲۴ بیانات حضرت آقا در خطبه‏ هاى نماز جمعه تهران‏ @jebhetse
آقای دکتر عزیز، عضو محترم هیأت علمی، مرد شریف، سرباز انقلاب و اقتصاد اسلامی (که البته اینجانب از برخی مباحث شما در نقد سرمایه‌داری استفاده کرده‌ام)، برادرانه و متواضعانه، به‌عنوان کوچک شما، جنابعالی را سفارش می‌کنم از حمایت بی استدلال از خلق پول از هیچ، که مبتنی بر تفکرات اقتصاددانان غربی چه لیبرال و چه نئولیبرال، موتور رشد پولسالاری و سرمایه محوری است و البته موجب اکل گسترده مال مردم به باطل شده و به طرق ناروا اغنیا را غنی‌تر و جامعه انسانی را شکاف زده تر نموده است، دست بردارید. ذهن سیاستگذار را از تمرکز بر کاهش خلق پول منحرف نکنیم. من اول خودم را و سپس دوستانم را می‌ترسانم از عاقبت گمراه کردن و از عاقبت حمایت از پایه‌های ربا آیا مقابله کردن با خلق گسترده پول از باد هوا، این ام المصائب که موجبات تضعیف نظام اسلامی را فراهم کرده، سفر به ناکجا آباد است؟ @drbakhshi_tahlile_eghtesadi
جناب آقای دکتر بخشی، استاد عزیز و بزرگوار با احترام، نکاتی را با توجه به اظهار نظرتان در مورد ویراست دکتر مقصودی تقدیم می‌کنم: ۱-باید بین خلق پول عمومی و خلق پول خصوصی تفکیک قائل شد. ۲-خلق پول توسط بانک‌های خصوصی که عمدتاً تشکیل دهنده مانده‌های سفته بازی و موجب ایجاد حباب در بازارهای دارایی می‌شود، همانطور که فرمودید اکل مال به باطل است. ۳-خلق پول مبتنی بر نیاز بخش عمومی و برای توسعه زیرساخت‌های تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد مثل مسکن، نفت و انرژی نه تنها مذموم نیست، بلکه در مواردی واجب است. در واقع بانک مرکزی به جای نقش انفعالی، می‌تواند به مثابه ابزار پیشرفت در خدمت اهداف پیشرفت باشد. به خصوص در شرایطی که تشکیل سرمایه ثابت خالص کشور از سال ۱۳۹۸ منفی است، سرمایه‌گذاری از محل خلق پول عمومی، لازم است. ۴-غول موهومی نقدینگی بر همه سیاست‌گذاری‌های اقتصادی کشور سایه افکنده و موجب تداوم تورم (به علت تشخیص اشتباه عامل غالب تورم) و رشد کاهنده اقتصادی (به واسطه اتخاذ انواع سیاست‌های انقباضی) شده است. دلیل عمده افزایش قیمت دارایی‌ها در کشور، نقدینگی نیست. بلکه افزایش قیمت ارز (به دلیل تحریم و جهتگیری‌های اشتباه دولت)، عدم وجود ابزارهای کنترلی فعال مثل مالیات در این بازارها و همچنین عدم اقتدار و انفعال دولت در این بازارها است. در ضمن درست است که میزان نقدینگی قابل توجه است، اما بواسطه تورم دو رقمی بلندمدت، قدرت خرید این میزان نقدینگی بسیار کاهش یافته است. در نهایت، سزاوار نیست به بهانه مهار نقدینگی، مانع چرخش و افزایش سرعت چرخ‌های اقتصاد شد. مهار نقدینگی مستلزم تعطیلی بانک‌های خصوصی، اصلاح نظام بانکی و کاهش نرخ بهره بانکی است. 🇮🇷یادداشت‌های مجتبی غفاری @MojtabaGhafari
یکی از دلایل عدم انتخاب مسایل اقتصادی کشور به عنوان موضوع پایان‌نامه و رساله دانشجویی، کمی گرایی افراطی در دانشگاه‌ها است. حل بسیاری از گره‌های علمی در مسائل اقتصادی کشور، نیازمند پژوهش است. اما روش پژوهش ‌مورد نیاز الزاما روش‌های کمی نیست. این در حالی است که یکی از الزامات نانوشته انتخاب موضوع پایان‌نامه و رساله، استفاده از روش‌ پژوهش کمی است. با رویه موجود، قدرت انتخاب دانشجویان نیز به شدت محدود می‌شود. 🇮🇷یادداشت‌های مجتبی غفاری @MojtabaGhafari
با طرح شعار سال در چند روز اخیر، مباحثه داغی میان دوستان حزب‌اللهی شکل گرفته است که چند نکته‌ای به نظرم می‌رسد: ۱. دعوای خلق نقدینگی و رابطه آن با تورم، انحرافی است، اثر چندانی نه بر دارد و نه بر ! اولا صرف نظر از خوب یا بد بودن خلق نقدینگی، در حال حاضر دولت کمترین میزان خلق نقدینگی را دارد و کاهش بیشتر آن در کوتاه‌مدت و حتی میان‌مدت اساسا ممکن نیست و بنا به مصالحی بالاتر، محدود کردن آن مطلوب هم نیست. ثانیا آن‌چه از آمار بر می‌آید، نوسانات نرخ رشد نقدینگی توضیح‌دهندگی کافی برای نرخ تورم را ندارد. در سه دهه اخیر، نرخ رشد نقدینگی تقریبا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد سالانه بوده اما تورم ببین ۹ تا ۴۰ درصد نوسان داشته و این یعنی عوامل غیرپولی، اثرگذاری معنادارتری بر نرخ تورم داشته‌اند! و ثالثا همه اینها در وضعیتی است که چه در نرخ رشد بالای نقدینگی و چه در نرخ پایین آن، چه در نرخ بالای تورم و چه در پایین آن، رشد تولید بسیار پایین بوده است! پس عامل رشد و را هم باید خارج از متغیرهای پولی جستجو کرد. ۲. حضرت آقا فرمودند مهار تورم از طریق رشد تولید میسر است، همانگونه که پارسال، دانش‌بنیانی را با اشتغال‌آفرینی توامان دانستند. این را بگذارید کنار و تا منظومه فکری ایشان حول مفهوم محوری و تکمیل شود. همه این مولفه‌ها، است و در همه آنها، تفاوتهای آشکاری با رویکردهای متعارف اقتصادی وجود دارد. در اقتصاد متعارف لیبرالیستی، دانش‌بنیانی با اشتغالزایی جمع‌ناپذیر است و رشد تولید (به مدنظر آنها) با مردم‌محوری و عدالت‌بنیانی در تعارض است و قس علی هذا! ۳. میدان بازی ما در نیست، اگرچه نظریات محکمی در نفی ربا و بازار پول و طلا داریم! به نظر بنده که از الهام گرفته‌ام، نقطه شروع ما در ، مسأله یا خدادادی ثروت است. بدون توزیع عادلانه این ثروت‌ها، رشد تولید و مهار تورم هیچ دردی از مردم یعنی ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی، دوا نمی‌شود. رشد تولیدی که جیب سرمایه‌داران را پر کند و کنترل تورمی که سفره طبقه متوسط و ضعیف را تنگ‌تر کند، قطعا مورد نظر حضرت آقا نیست! ۴. ثروت‌های خدادادی یا همان یعنی حذف انحصارات دولتی و خصوصی بر این منابع و اینجا حوزه کوچک‌سازی دولت است، به شما آدرس غلط ندهند! انفال یعنی گسترش در میان توده‌های مردم و این یعنی افزایش انگیزه برای تولید و اشتغال توسط و این یعنی مردم‌‌محوری به معنای واقعی کلمه، و این یعنی تزریق در بنیانهای نظام اقتصادی. انفال یعنی جهت‌دهی دانش و فناوری و پژوهشهای کاربردی به سمت بهینه‌سازی نه تزریق و ترویج فناوریهای انباشتی تکاثری سرمایه‌داری! یعنی احیای ثروت‌ها و عمران زمین‌ها، یعنی رفع انحصار از زمین، آب و انرژی و این یعنی معنای حقیقی . ۵. در ، ابتکار عمل در دست اقتصاد اسلامی است، نظریه و مدل و راهبرد و سیاست فراوان داریم، به جای هدردادن نیرو و توان اندک رو به تزاید اقتصاددانان اسلامی در مسایل انحرافی کم‌بازده، روی این حوزه اساسی و مغفول‌مانده باید کار کنیم. والسلام علی من اتبع الهدی علی سعیدی ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ 🆔 @DrSaeedi
🔥کارزار سنگین با دلارخوارها 🔻در اوائل اسفند ۱۴۰۱ بعد از لمس محدوده‌ی ۶۰، زمانی «شروع» به ریزش کرد که نه گروسی به ایران آمده بود و نه توافق با عربستان انجام شده بود. 🔻بلکه این شروع ریزش بدلیل اقدامات داخلی مانند راه اندازی مرکز مبادله و از آن مهمتر تشدید بود. 🔻مهم: پیمان سپاری ارزی به این معناست که صادرکننده می‌پذیرد و تعهد می دهد که ارز به‌دست‌آمده از فروش کالا و خدمات صادرشده به خارج از کشور را طی مدت معینی به کشور انتقال دهد و آن را بر اساس مقررات ارزی کشور و نرخ تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی به یکی از بانک‌های مجاز بفروشد. 🔻در ایران پیمان‌سپاری ارزی در سال ۱۳۱۹ تصویب شد و از آن تاریخ تاکنون چند بار قطع و وصل شده است و در برخی ادوار مانند دوره دکتر مصدق این پیمان به ‌طور سفت و سخت اجرا شده است. 🔻تا اینکه در دولت خاتمی به موجب تصویب نامه 26 خردادماه 1381 هیات وزیران از تاریخ 1381.1.1 صادرات کلیه کالاها و خدمات از سپردن هرگونه پیمان و تعهد ارزی معاف گردید. 🔻در ۲۲ فروردین ۹۷ مجددا هیات وزیران وقت، پیمان سپاری ارزی را در قالب «دستورالعمل ساماندهی و مدیریت بازار ارز» تصویب کرد اما به نظر می‌رسد که با توجه به منافع بالای صادر کنندگان از تفاوت قیمت ارز، زور برخی از آنها بر دولت چربیده است. 🔸پ.ن: ظاهراً علت ناراحتی شدید دکتر رئیسی در نشست مدیران عالی کشور در هفتم فروردین ۱۴۰۲، گردن‌کشی برخی از صادر کنندگان بود که با حمایت مافیای رسانه‌ای و مجازی، پیمان سپاری ارزی را اجرا نمی کنند و با گران کردن دلار در داخل از سویی و در گام‌بعد با محاسبه قیمت محصولات خود بر اساس قیمت های ساخته شده دلار، در انفجار گرانی و تورم نقش بزرگی دارند. 🔸پ.ن۲: دولت کارزار سختی را با مدیران بی‌رحم این غولچه‌های اقتصادی و بازوهای کثیف رسانه‌ای آنها دارد که کمک مردم در این کارزار سنگین سرنوشت ساز است. ✍حمیدرضا ابراهیمی
🔻سوپر انقلابی‌ها؛ همه کاره‌های هیچ کاره! 🔹محسن برهانی، استاد حقوق دانشگاه تهران، که با شورشیان «زن، زندگی، آزادی» همراهی می‌کرد، نهایتا در دانشگاه تهران ماندگار شد. وی اکنون متنی منتشر کرده و در آن مدعی شده که «سوپر انقلابی‌ها موفق نشدند من را از دانشگاه بیرون کنند!». 🔹مطالب تعجب‌برانگیز و جنجالی محسن برهانی که در دوران فتنه بارها توسط رسانه‌های ضدانقلاب و اصلاح‌طلب بازنشر داده می‌شد، اکنون مکافات‌ش دامن‌گیر وی شده است؛ البته تا به حال او توانسته است از عواقب سخنان بی‌پایه و اساس‌ش در برود. 🔹با این حال اما اظهارات اخیر برهانی یک فرامتن مهم دارد؛ جریانی که سال‌ها ادعا می‌کرد وضعیت کنونی نتیجه رفتار انقلابی‌‌هاست، اکنون افتخار می‌کند که «سوپر انقلابی‌ها» حتی نمی‌توانند یک استاد دانشگاه را با این حجم تولید محتوی برای رسانه‌های ضدانقلاب و‌ همراهی با معاندین جمهوری اسلامی بیرون کند! 🔹در واقع این اظهارات یک اعتراف بزرگ است؛ اعتراف به اینکه «انقلابی‌ها همه‌کاره هستند» یک دروغ بزرگ بیش نیست. ☑️به کانال انقلابی بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3861118976C7d082fd2da
22.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنان جنجالی دکتر عباسی 🔞 پیش به سوی پورنوتوپیا با ژُوئی سانس 🔞🔞اسرار پشت پرده انقلاب‌های !!! ⚠️چه شد که دختران و پسران ما به این حد از تمایل به بی حجابی و برهنگی رسیدند . 🔴 👇 @bidariymelat
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با جوابش همه زدن زیر گریه گفتن بابات کجاست؟ گفت مفقودالاثره 🌐 @Iran_Iran 🇮🇷 http://telegram.me/Iran_Iran
🔸ابراز نگرانی امام جمعه لاهیجان از وضعیت حجاب: شهر داره سقوط میکنه! فرماندهان و سربازهای ما اسیر شدند سید جواد سلیمانی: از لاهیجان به مرکز؛ صدای من رو دارید؟ شهر داره سقوط میکنه! کار به جایی رسیده حتی خواهران شُل حجاب از برهنگی برخی بی حجاب ها شکایت دارند!! فرماندهان و سربازهای ما اسیر شدند. ما تا آخر هستیم... نمیذاریم شهدا غصه مند بشن... چرا صداتون درنمیاد !؟ 🌐 @Iran_Iran
آیزونهاور پیش از آن‌که رسما رئیس‌جمهور شود در اولین نطقش در سال ۱۹۵۲ چنین حرف‌هایی زد: « نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته دور خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای به وقتی که نظامی‌گری ایرانی زنده شود. بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجه حرف من بشوید.» 🗣مهدی اردستانی 🇮🇷 🔴 👇 @bidariymelat
🔰 ضرورت قیام علیه هرزگان 🔹امام خمینی رحمت‌الله‌علیه: 🔹«اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فردا است که مشتی هرزه‌گرد بر شما چیره شوند و تمام آیین و شما را دستخوش اغراض باطلۀ خود کنند.» 📚جلد ۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۱ تا صفحه ۲۳؛ 15 اردیبهشت 1323 🔴 👇 @bidariymelat