eitaa logo
«رِفاقَت‌ْتا‌شَـ♥️ـهادَتْ»
78 دنبال‌کننده
214 عکس
60 ویدیو
14 فایل
🌹شهادت؛ عشق به وصال محبوب🌷 🌹ومعشوق در زیباترین شکل است.🌷 🔹️یا حَبیبَ مَنْ لا حَبیبَ لَهُ 🔸️اى دوست آن کس که دوستى ندارد ( #یاحسین ) ⚠️مدیرکانال: @AmHeidary
مشاهده در ایتا
دانلود
💔 📌|مودت‌‏ورزی هم‏دلانه؛ رمز ظهور امام زمان(ع): حضرت این نامه را در سال ۴۱۲ ه.ق مرقوم فرمودند و تنها یک قرن و نیم از غیبت ایشان سپردی می‏شد و گله‏‌مند بودند که غیبت من خیلی طولانی شده و چرا شیعیان اقدامات لازم و کافی را انجام نمی‏دهند؟ اکنون و بعد از ده قرن که از غیبت حضرت می‏گذرد، شیعیان با این فرمول گروه حداث الحسین(ع) یعنی «مودت‏‌ورزی هم‏دلانه» عزم تشکیل حکومت جهانی خدا را دارند. همان‏طور که امام خمینی فرمود: «انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچم‏داری حضرت حجت- ارواحنا فداه- است‏»(صحیفه امام/ ج۲۱/ ص۳۲۷؛ ۲ فروردین ۱۳۶۸/ ۱۴ شعبان ۱۴۰۹). خدا امام راحل را غریق رحمت فرماید که به قول شهید حاج قاسم سلیمانی در وصیت‏نامه‏اش:«مهم‏ترین هنر خمینی عزیز این بود که اول اسلام را به پشتوانه ایران آورد و سپس ایران را در خدمت اسلام قرار داد». 🖤 ••ʲᵒᶦⁿ↴ |♥️|@shahidane_ir|♥️|
🔸️ علیه السلام فرمودند: 🔷️بهترین الگوی من دختر رسول خداست. 📚الغیبة طوسی، ص۲۸۶ 🖤 ••ʲᵒᶦⁿ↴ |♥️|@shahidane_ir|♥️|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💔 📌|قاعده «السنخیة علةُ الانضمام» به طور خلاصه می‏توان رمز و راز توفیق هم‏نشینی و هم‏سُخنی اخروی با حضرت مولی‏‌الکونین اباعبدالله الحسین(ع) را در سنخیت وجودی گروه حُدّاثُ الحسین(ع) با وجود مبارک آن حضرت است. این‏که قرآن می‏فرماید: «الْخَبِیثاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَ الْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبِینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ...»(نور/ ۲۶)- زنان خبیث و ناپاک از آن مردان خبیث و ناپاکند! و مردان ناپاک نیز تعلق به زنان ناپاک دارند.- در واقع بیان گرایش سنخیت است. قانون «السنخیة علة الانضمام» یا همان «نوریان مر نوریان را طالبند، ناریان مر ناریان را جاذبند» یک سنت تکوینی است. ذره ذره کاندرین ارض و سماست / جنس خود را همچو کاه و کهرباست 📚(نک: تفسیر نمونه، ج‏۱۴، ص۴۲۱- ۴۲۴) 🖤 ••ʲᵒᶦⁿ↴ |♥️|@shahidane_ir|♥️|
📌/علّت وجوب نماز 🖤 (سلام‌الله‌علیها) می‌فرماید: 🔷️فَجَعَلَ اللَّهُ الإِيمَانَ تَطهِيراً لَكُم مِنَ الشِّركِ؛ وَ الصَّلاةَ تَنزِيهاً لَكُم عَنِ الكِبرِ. 🔸️خداوند ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد و نماز را برای دور شدن از کبر و غرور قرار داد. 📚عوالم العلوم، ج11، ص652، ح63320 🖤 ••ʲᵒᶦⁿ↴ |♥️|@shahidane_ir|♥️|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•|بسم رب الحسن|•💚
💔 📌|عشق محمد(ص) بس است و آل‏محمد(ص) 🔹️از این منظر سرّ این‏که از ما مودت اهل بیت(ع) خواسته شده است همین است که مودت شرط عضویت در گروه حداث الحسین(ع) است: «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی‏»(شوری/ ۲۳). در این آیه چند نکته مهم قابل توجه است: اول آن‏که مودت با محبت متفاوت است. محبت یعنی قرار گرفتن در جاذبه محبوب(قرآن، نماد حیات معقول(تألیف علامه جعفری)/ ص۱۹۳)، و «مودت» محبتی است که اثرش در عمل ظاهر باشد(کأنّها الحبّ الظاهر أثره فی مقام العمل)؛ نسبت مودت به محبت، مثل نسبت خضوع به خشوع است. خضوع، خشوعی است که در مقام عمل هویدا شده باشد. خشوع صرفا تأثری نفسانی است، که از مشاهده عظمت و کبریایی در دل پدید می‏آید(نک: المیزان/ ج۱۶/ ص۱۶۶)؛ بنابراین مودت، محبت عملی است. 🔹️دوم؛ خداوند متعال این مودت را نتیجه ایمان و عمل صالح این خانواده قرار داده است: «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا»(مریم/ ۹۶). فریقین می‏گویند این آیه در شأن امیرالمؤمنین(ع) نازل شده است. مرحوم علامه امینی در الغدیر(ج۲/ ص۵۵- ۵۶) مقداری از مصادر آن‏را از کتب اهل سنت نقل کرده است.(قاموس قرآن /ج۷/ ص۱۹۲) 🔹️سوم؛ قرآن یک‏بار می‏فرماید: «مَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ مِنْ أَجْرٍ إِلَّا مَنْ شَاءَ أَنْ یَتَّخِذَ إِلَی رَبِّهِ سَبِیلًا»(فرقان/ ۵۷) و بار دیگر می‏فرماید: «لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبی‏» و این دو بیان را با کلمه‏ «إِلَّا» مطرح نموده است- یعنی مُزد من تنها همین مورد است-. و این گویای این حقیقت است که راه خدا و مودّت اهل‏بیت(ع) یکی است و الا تناقض خواهد بود. 🔹️چهارم؛ از آن‏جا که عقلاً اجر و پاداش هر چیز باید هم‏سنگ و هم‏وزن همان چیز باشد؛ معلوم می‏شود که مودت عترت(ع)، به اندازه رسالت همه انبیاء(ع) ارزشمند و حیاتی است و به بیانی اساسا هدف و غایت خلقت انسان، در مودت اهل‏بیت(ع) منطوی گردیده است؛ از این رو معیارِ پذیرش هر عبادت و عمل مقرِّبی، همین مودت است و بس. پیامبر(ص) در این رابطه می‏فرمایند: «اِلْزَمُوا مَوَدَّتَنَا أَهْلَ اَلْبَیْتِ فَإِنَّهُ مَنْ لَقِیَ یَوْمَ اَلْقِیَامَةِ وَ هُوَ یَوَدُّنَا دَخَلَ اَلْجَنَّةَ بِشَفَاعَتِنَا وَ اَلَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ لاَ یَنْفَعُ عَبْداً عَمَلُهُ إِلاَّ بِمَعْرِفَتِنَا وَ أَدَاءِ حَقِّنَا» 📚(المعجم الأوسط للطبرانی، ج۲، ص۳۶۰؛ مجمع الزوائد و منبع الفوائد للهیثمی، ج۹، ص۱۷۲؛ ینابیع المودة لذوی القربی للقندوزی، ج۲، ص۲۷۲؛ إحیاء المیت سیوطی شافعی به نقل از الإتحاف بحب الأشراف، ص۱۱۱؛ الصواعق المحرقة لإبن حجر الهیثمی، ص۱۳۸.) 🖤 ••ʲᵒᶦⁿ↴ |♥️|@shahidane_ir|♥️|
•|بسم رب الحسن|•💚
📌| 💠زنده کردن مردگان توسط علما: 🔶ديده ايم افرادى » وَ أُحْيِ الْمَوْتى‏ بِإِذْنِ اللَّهِ « * مُردگان را به اِذن خدا زنده مى كردند و كراماتى از اين قبيل داشته اند و این شدنى است و اختصاص به انبيا هم ندارد، بلكه هر كه از آن ها متابعت كند، مى تواند از اين راه به مقامات و كمالات و كرامات آن ها دست يابد، البته بدون ادعای پیامبری و كذّابيت مُدعی آن است. 📌منبع: کتاب در محضر آیت الله العظمی بهجت, جلد اول, نکته هفتم. 📚 سوره ى آل عمران ، آيه ى 49. 🖤 ••ʲᵒᶦⁿ↴ |♥️|@shahidane_ir|♥️|