eitaa logo
شهیدانہ🌹
28 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
907 ویدیو
9 فایل
مسائل روز +مطالب مناسبتی ارتباط با خادم کانال👇 @ValiAsr12
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت6⃣ ابعـاد گسترده سعادتمندي بشر که آمیخته‌اي از ابعاد فکري وجسمانی و ابعاد دنیایی و آخرتی انسان است، درجهات بسیاري قابل شمارش است که مواردي از آنها را بر می‌شماریم: 🔸عدالت برقراري عدالت از همه زاویه هاي مؤثر درحیات مادي و معنوي بشر، یکی از ثمرات تجلی غدیر در عصر ظهور است. شـکی نیست که باید مسئله ریشه‌کن کردن ظلم را مقدمه‌اي براي تثبیت عدالت در نظر گرفت، و بلکه اولین گام در این راه است. در یک نگاه، تحقق جهان‌شمولیِ عدل غدیر در عصر ظهور خواهد بود، که طعم آن را همه انسان‌ها و حتی حیوانات و گیاهان، بلکه همه موجودات خواهندچشید. ازسوي دیگر، نظم عمومی جهـان و طبعاً وحدت معقول اقشار مختلف مردم در ابعاد مختلف، بر محور اوامر الهی و بر اساس محبت حاکم بین مردم است، که همه این‌ها نتیجه عدالت واقعی خواهد بود. دستورات ولی الله الاعظم و برادري و محبتِ حاکم بین مردم است که همه این‌ها نتیجه عدالت واقعی خواهد بود. تجلی ارزش‌هاي اخلاقی و انسانی و عمل به انصاف و مروت، ابعاد دیگري است که درسایه عدل، خود را نشان خواهد داد. با عدالت علوي در عصر مهدوي ترس مردم از یکدیگر رخت بر می‌بندد و فقط ترس ازخدا میماند. 🔹عقل رشـد عقل‌ها و بالا رفتن سطح فکرها و درك و فهم بالاي مردم از مسائل مختلف، یکی دیگر از اثرات تجلی غدیر در عصر ظهور خواهد بود؛ به گونه‌اي که عقول قابلیت درك غدیر را پیدا کنند و لیاقت درك غدیر را درخود بیابند، تا بتوانند لذت حضور در پیشگاه امام غدیر را احساس نمایند. 🔸علم نجات ازجاهلیت در انواع آن و هدایت به راه درست درسایه علم صحیح و رسيدن به صراط مستقیم با یقین و اطمینان قلبی، همه از ره‌آوردهاي عصر ظهور و تجلّی تمام‌نماي غدیر در آن است. در همین زمینه مسئله رشد علوم و دست یافتن سریع به سخن حق در هر موضوعی، و قرارگرفتن پایه‌هاي فکري صحیح در هر زمینه‌ای، راه میان‌بري است که سعادتمندي بشر را باسرعت یک بر هزار به نتیجه می‌رساند. 🔹دین إِنَّ الدّینَ عِندَاللهِ الْاِسلام (۱۰) وَ مَن یَبْتَغِ غَیرَ الْاِسلامِ دیناً فَلَنْ یُقبَلْ مِنهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرین (۱۱) شاید بتوان ادعا کرد سرآمد همه آرزوها و پیشگویی‌هایی که در عصر ظهور تحقق می‌یابد وحقیقت غدیر نیز همان است، چیزي جز حاکمیت دین الهی به دست امام الهی نباشد. از روز آغاز حضور انسان در زمین، حسـرت این آرزوي زیبا بر دلها مانده تا عصر مهدوي که وعده پروردگار تحقق یابد و همه زمین یکپارچه غدیر شود. زدودن شبهات از یـک‌ سو و برطرف کردن پیرایه‌ها از دین الهی ازسوي دیگر، اولین گام‌هایی است که دین خالص را به همه نشان خواهد داد، و این جز به دست مقام عصمت نمی‌توانـد تحقق پذیرد. چنین اقـدامی آنگاه عملی خواهد شـد که دشمنان دین همگی ذلیل شوند و قدرت سخن و خودنمایی نداشته باشند، و بساط نفاق برچیده شود و اهل حق غالب باشند، و مردم خضوع در برابر فرامین الهی و نماینده خداوند را پذیرفته باشند و نیاز مردم به دین الهی برایشان روشن باشد. آن‌روز است که بـا حاکمیت دین درجاي جاي زندگی مردم و در اجتماعی که بر آنان حاکم است و در آن زندگی می‌کنند، توحید و یکتاپرستی در معناي صحيح آن و حقایق ایمان در ابعاد گسترده‌اش و معارف دین در فصول مختلفش مطرح خواهد شـد. آن‌روز است که بـاحضور دین بر مبناي غدیر زمینه گناهان برچيده می‌شود و نفوذ شیطان قطع می‌گردد، و معناي وسیع دین براي همه معلوم می‌شود و انسان‌ها لذت دینداري را می‌چشند. 📚کتاب امام‌زمان.عج آخرین وارث غدیر، صفحه ۳۳ ، ۳۴ و ۳۵ @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت6⃣ دونکته مهم و قابل توجه: 1⃣در این عبارت ۲ویژگی متضاد و متناقض را درباره امام‌زمان.عج بیان می‌کند ( غالب و هدایت‌کننده برای دسته مغلوب ) ائمه "علیهم‌السلام" در آن واحد می‌توانند ۲ویژگی متضاد داشته باشند❗️ 2⃣پیامبر توحید را در مقابل شرک قرار داده... وارد شدن در توحید و خارج شدن از شرک به‌ طور کامل تنها به دست امام‌زمان.عج صورت می‌گیرد‼️ استاد حسینی باهری🎙 🌷 #۹روز_تا_عید_غدیر_باقیست @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢عيد قربان تا عيد غدير از روز عيد قربان تا عيد غدير، در واقع یڪ مقطعی است متصل و مرتبط بہ امامت. ⬆️مقام معظم رهبرے *** 🔴رفیق خدا شدن سخت نیست❌ قربان، عید تقرّب بہ پروردگار، و ابراهیم«ع»،‌ نماد سربلندے در آزمونِ ادعا و عمل، جز رضایت معبودش نمی‌خواهد. تمام وجودش، جانش و فرزندش را بہ مسلخ عشق می‌برد و می‌شود خلیل‌الله. شما هم می‌توانی! رفیقِ خدا شدن خیلی هم سخت نیست. 🔺️کافیست حجِّ واجبت را به‌جا آوری❗ مگر مَثَلِ ، مَثَل نیست⁉️ پس بلند شو! پروانہ‌وار بہ دورش بگرد و طواف کن! شیطانِ نفست را سنگ بزن! ⭕دوست‌داشتنےهای زمینےات را فداے یار ڪن! بہ قول شاعر: ز اسماعیل جـان، ٺـا نگذرے مانند ابراهیم بہ ڪعبہ رفتنت تنہا نماید شاد، شیطان را ڪسی ڪو روز قربان، غیر خود را می‌ڪند قربان نـفہمیـده است هرگـز معنے و مفہـوم قـربان را پس، تسلیم امامت باش! ✅رضایت او رضایت خداست؛ اگر تسلیم بودے، حالا می‌توانی مسلمانےات را جشن بگیرے؛ حَجَّت قبول! باد👏 #۱۰ذی‌الحجه_عیدقربان #۹روز_تا_عید_غدیر باقیست @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالاتر از ایثار جان در مواردے ایثار عزیزان است❗️ ... ایثار و گذشت یڪ نماد است براے مؤمنانی ڪہ میخواهند راه حقیقت‌، راه تعالے راه عروج بہ مدارج عالیہ را طے ڪنند؛ بدون گذشت امڪان ندارد❌ 🔺امتحان‌هایـے ڪہ ما می‌شویم درواقع، همہ‌ے این امتحان‌ها نقطہ اصلی‌اش همین است، پاے یڪ ایثار بہ میان می‌آید، پاے یڪ گذشت‼️ ⬆️مقام معظم رهبرے باد👏 #۱۰ذی‌الحجه_عیدقربان #۹روز_تا_عید_غدیر باقیست @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۸ روز تا غدیر: (زید بن ارقم) ⚪️ناقل متن کامل خطبه زید بن ارقم کسی بود که در روز غدیر شاخه های درختان را بالای سر پیامبر صلی الله علیه و آله نگه داشته بود تا هنگام سخنرانی حضرت به او اصابت نکند. طبعاً هنگام معرفی و بلند کردن امیرالمومنین علیه السلام توسط پیامبر صلی الله علیه وآله از نزدیک بلکه نزدیک تر از همه شاهد ماجرا بود. او کسی است که متن کامل خطبه مفصل پیامبر صلی الله علیه وآله در غدیر را به خاطر سپرد و آن را حفظ کرد و برای نسل‌های آینده بازگو کرد. 📚چهارده قرن با غدیر ص۹۶ به نقل از بحارالانوار ج۳۷ ص۱۶۸ @SHAHIDANEH12
روز ذبح تمایلات و تعلّقات با تیغ تـقوا است. و در این عید، چنانچہ پیامبر«ص» فرمودند، این است ڪہ: خداوند عید قربان را تنہا براے سیر ڪردن مستمندان‌تان از گوشت، قرار داد؛ پس آنان را بدان اطعام ڪنید. * عید قربان روزے است ڪہ با اقرار بہ پذیرش ولایت معصومین، تڪمیل شد و ! یعنے، خداوند امامت را تنہا بہ ڪسے می‌سپارد ڪہ داراے عصمت تامّہ و مطلقہ باشد. این مقام عطایـے از،جانب خداست، نہ انتخاب خلق. و است؛ زیرا حضرت ابراهیم«ع» پس از نیل بہ تمام مراتب چون نبوّت، رسالت و خلّت، و پس از سربلندے در تمام آزمایشہا بہ مقام شامخ امامت رسید. ‼️نڪتہ: عیدفطر و عیدقربان مربوط بہ زمانے است ڪہ، بہ امامت امام معصوم باشد. باد👏 #۱۰ذی‌الحجه_عیدقربان #۹روز_تا_عید_غدیر باقیست @SHAHIDANEH12
قسمت7⃣ ✅هم‌خوانی غدیر با فطرت طراح رسالت مُنذر، نه فقط به طرح پیامبري و قوانین و لوازم آن پرداخت، که براي وصایت و رهبري بعد از پیامبر اسلام علیه‌السلام نیز قانون گذاشت. خدایی که می‌گوید: «إِنَّما أَنتَ مُنذِرٌ وَ لِکُلِّ قَومٍ هاد» (۱۲) هم «منـذِر» منتخب دارد و هم «هادیِ» منصوب. هم به علت محدثه نظر دارد و هم به علت مبقیه به خوبی می‌پردازد. درجهت تشریح موضوع به دو نکته می‌پردازیم: 1. غـدیر که طرح وصایت و علت مبقیه اسلام است، با فطرت هم‌خوانی دارد و پاسخ منجی‌گرایی و سوال«اهدنا»يِ بشریت محسوب میگردد. 2. عصر ظهور روز ظهور حقائق پنهان غدیر است. غدیرکه تدریس نظري پیرامون بزرگی حکومت انسان کامل است، روز ظهور عملا به نمایش در می‌آید. در آن روز«لـِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّه» (۱۳) «وَاللهُ مُتِّمُّ نورِه» اجرا میگردد. ✅غدیر پاسخ منجی‌گرایی بشریت بحـث منجی‌گرایی‌نه فقـط درکتب و آثـار پیشینیان و ادیان آسمانی آمده، که درکتاب تکوین و آفرینش هم مشهود ومحسوس است. طفل صغیري که وقت گرسنگی و یا بیماري می‌گرید، و یا غریق و مضطري که براي نجات فریاد می‌زند، دلیل تطبیق اصل منجی‌گرایی کتب ادیان با کتاب تکوین است. روي آوردن مردم به پیامبران الهی، مانند توجه کودك به پدر و مادر خویش، جنبه منجی‌گرایی دارد. در قرآن کریم به آیه «وَ بِالْوالِدَینِ احْساناً» (۱۵) برخورد می‌کنید، قرآن کریم همانطور که به احسان نسبت به پدر و مادر جسمانی نظر دارد، به احسان نسبت به پدر و مادر الهی نظر برتر و بالاتري دارد. تصور کنید کودکی در یک بیابان گم‌شده و درحالی که تشـنه است فریاد میزند. علت فریاد وگریه این کودك چیست؟ تشـنه وگرسنه است وخواهان نجات است. چه کسی به او گفته و القا نموده که باید براي نجاتت گریه کنی و فریاد بزنی؟ کتاب تکوین این مسئله را به او القا کرده است؛ و چه کسی دلسوزتر از پدر و مادر؟! اگر صداي کودك به گوش پدر و مادر برسد چه خواهند کرد؟ «قُل أَرَأَیْتُم إِنْ اَصْبَحَ ماؤُکُم غَوْرَاً فَمَنْ یَأتیکُم بِماءٍ مَعین».(16) بشریتی که در بیابان خشک و لم یزرع جهالت و نادانی سرگردان است، آیا می‌داند چه می‌خواهد؟ آدرس کجا و چه کسی را می‌طلبد؟ گاهی خودش نمیداند آب می‌خواهد و نمی‌داند که آب هم براي پیشگیري مفید است و هم براي درمان به کار می‌آید. «وَ أَنزَلْنا مِنَ السَّماءِ ماءً طَهوراً، لِنُحیِٓ بِهٓ بَلْدَةً مَیْتاً» (۱۷) کودك درکتاب تکوین وقتی گریه می‌کند به او شیر و آب می‌رسانند، ولی کودك درکتاب تشریع اگر خواهان غذا و آب است باید دست از کودکی بردارد و به مدرسه ادب و اخلاق قدم نهاده آدم شود تا آبرسان الهی به او عنایت کند. 📚کتاب امام‌زمان.عج آخرین وارث غدیر، صفحه ۴۱ ، ۴۲ و ۴۳ @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت7⃣ امام‌زمان.عج خونخواه همه اولیاء خداست ... 🔺اگر شما به علی.ع ظلم کردید، منتقمی هست و طالبی هست و قصاص‌کننده‌ای هست، که امام‌زمان.عج است‼️ ... _امام‌زمان.عج از چه کسی انتقام می‌گیرند؟ +در زمان ظهور بعضی قاتلان انبیا و اولیاء زنده می‌شوند ... 🔴خداوند به ولیِ‌دَم و خونخواه اختیاراتی قرار داده است ... 🔸منظور از "منصور" در این آیه، امام‌زمان.عج است استاد حسینی باهری🎙 🌷 #۸روز_تا_عید_غدیر_باقیست @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۷ روز تا غدیر: (بریده اسلمی) ⚪️آیا احدی می‌تواند بر امیرالمومنین امیر باشد؟! بریده ی اسلمی بعنوان اعتراض به ابوبکر در غصب خلافت گفت:تو در روز غدیر از کسانی بود که به علی بن ابی طالب «السلام علیک یا امیرالمومنین» گفتی. آن روز در خاطرت هست یا فراموش کرده‌ای؟ ابوبکر گفت: بیاد دارم.بریده گفت: آیا برای احدی از مسلمین سزاوار است بر امیرالمومنین امارت داشته باشد؟! عمر گفت: نبوت و امامت در یک خاندان جمع نمی شود! بریده در پاسخ این آیه را خواند:«بر مردم حسد می‌برند نسبت به آنچه خداوند از فضل خویش به آنان عطا کرده است.ما به آل ابراهیم کتاب و حکمت دادیم و به آنان ملک عظیم عنایت کردیم» سپس گفت: پس خداوند نبوت و ملک را برای آنان جمع کرده است. عمر غضب کرد و دستور داد او را از مسجد بیرون کردند، و همیشه نسبت به بریده نگاه غضب آلود داشت!! 📚چهارده قرن با غدیر ص۹۶ به نقل از مناقب ابن شهر آشوب  ج۲ ص۲۵۲ @SHAHIDANEH12
قسمت8⃣ ✅ظهور روز تحقق حقایق پنهان غدیر پس حـال بشـر درطول اعصـار و قرون گذشته‌ و آینـده حال کودکی است که دنبال پدر و مادر می‌گردد، و غذا و آب می‌طلبد. سؤال دارد، و آدرس خانه سعادت راجستجو میکند. بنابراین «اِهدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیم»(18) گفتن و آدرس خانه سعادت و مدینه فاضله را سؤال کردن، فقط کار پیروان پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی علیه‌السلام نیست، بلکه پیروان همه مکاتب الهی و غیر الهی طلب هدایت داشته و دارند. مسئله اي که جـواب از سؤال مقدّر است، این است که انسان‌ها غالباً در پاسخ طلب درونی «اِهدِنا» آدرس را نـادرست و انحرافی گرفته‌اند و به همین اکتفا کرده‌اند. کودکی را تصور کنید که در طلب شیر سالم مادر گریه میکرده، اما نامادري بی‌عاطفه او را باچیزي که کمترین شباهت با شیر مادر نداشته سیر نموده است، و این کودك دیگر دست ازطلب برداشته و به این فریب و مکر عادت کرده است. نامادری‌های بشر، منحرفین از توحید خداوند متعال، جواب «اِهدِنا»ي درونی بشر را با ترویج گاو‌پرستی و آفتاب پرستی و فرعون‌پرستی و هوی‌پرستی پاسخ داده‌اند، و پاسخ درست و موافق با حقیقت انبیاء را نادیده گرفته‌اند. دانشمندان منحرف و امراي ظالم و ستمگر بشـر را در جهل و غفلت نگه داشته، و با ایجاد اشتباه و انحراف در راه سعادت‌جوییِ انسان‌ها، انحطاط و سرگردانی و اضطراب و بدبختی را به ارمغان آورده اند. پس نداي «اهـدنا» را همه بشریت داشـته و دارند، به تعبیر دیگر هیچ انسانی نمیتواند ماتریالیست باشد. مرحوم محقق عظیم الشأن میرداماد فرموده است: «الحمدالله الَّذی مَن اَنکَرَهُ اَنکَرَ ما بِذِهنِه تَصَوَّرَ». ماتریالیست تصور ذهنی خودش را منکر شده است،چرا که انکار خداي قادر متعال ممکن نیست. کدامین انسان از سعادت گریزان است؟ گریز از سعادت یعنی بی‌عقلی، درحالی که بشر عقل و خرد دارد. توجه انسان‌ها به خالق و «اهدنا» گفتن آنان همان سعادت‌خواهی فطري و درونی آنان ‌است «فِطرَةَ‌اللهِ الَّتی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها» (19) اینکه خداجویی و سعادت‌طلبی از درون انسان سرچشمه می‌گیرد نشانه‌اش این است که علامت سؤال نمی‌پذیرد. آیا شما می‌توانید بگویید: چرا کودك گریه می‌کند و شیر می‌طلبد؟ چرا انسان به عاطفه نیاز دارد؟ «چرا» گفتن در مورد خداجوییِ انسان مثل چراگفتن در مورد سلامت انسان است! اگر بگویید: چرا انسان در طلب مدینه فاضله و صلح وصفاست؟ ، مثل این است که بگویید چرا انسان میخواهد سالم باشد؟ آنچه علامت سوال می‌پذیرد کسالت و مرض انسان است. این کسالت براي چیست؟ این درد از کدامین علت سرچشمه می‌گیرد؟ این سؤال عقلانی است، زیرا اصل سلامت انسان است، و اینجا خلاف اصل پیش آمده است. خداي سمیع و مهربان در پاسخ «اهدنا»ي بشر، انبیاء و جانشینان آنها را فرستاد. انبیا و اوصیاي آنان معلمین هدایت و مربیان راه سعادت هستند. پاسخ استسقاي انسان‌ها به وسیله پیامبران و خلفاي آنها داده شده است. ولی همانطور که نبی درونی بشر یعنی عقـل با انحراف علماي منحرف و امراي ستمگر رو بـه رو گرديد، انبیاي الهی و جانشینان آنهـا بـا پیشوایان کفر و فرزندان منحرف آنان رو به رو شدند. سران کفر و قدرت‌هاي استکباری همواره برفطرت‌ها سرپوش نهاده، به مبارزه با پیامبران الهی و اوصیاي آنها کمر بسته‌اند. ارسال رسل و انزال کتب با ترتیبی که دارد مانند کلاس‌هاي مدرسه و دانشگاه هر کدام رتبه‌اي را دارد.
✅لزوم غدیر براي بقاي اسلام استسقاي بیشتر بشر و اصرار بر اهدنا گفتن باعث گردیده که خداي متعال دین حنیف اسلام را به وسیله حضرت ابراهیم علیه‌السلام نازل فرماید. خداي متعال در طریق ابراهیم علیه‌السلام و مکتب او و نیز در نسلش نورانیت و الگو شدن را قرار داد. امتحان ابراهیم علیه‌السلام فراتر از امتحان آدم ابوالبشر عليه‌السلام و مقام او بالاتر از بسیاري از انبیاست. کلماتی که ابراهیم علیه‌السلام بـدان امتحان گردید بیش ازکلمات مورد امتحان آدم عليه‌السلام بوده است. مجاهده بزرگ ابراهیم علیه‌السلام در راه توحید و پـاکی و صفاي بـاطن آن حضرت بـاعث گردیـد که آن وجود مطهر امام مردم گردد، و خداي متعال در پاسخ طلب هدایت مردم رهبري وحکومت الهی را در آل ابراهیم علیهم‌السلام قرار دارد. «إِنَّ اَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِنّاس لِلَّذی بِبَکَّةَ مُبارَکاً وَ هُدیً لِلْعالَمین، فیهِ ءایاتُ بَیِّناتٌ مَقامُ اِبراهیم وَ مَن دَخَلَهُ کانَ آمِناً» (20) پدر معنوي مردم، هدایت و امنیت را به ارمغان آورده و امام خلق شده است. آل ابراهیم یعنی بنی‌اسـماعیل -که داراي کتاب و حکمت بودند- بنا به تقدیر الهی پرچمدار رهبري بشریت گردیدند. پاکی و صداقت بنی‌اسـماعیل باعث گردیـد تشکيل حکومت الهی با این خانواده باشد، و اینان الگوي هدایت بشریت قرار گیرند؛ آنجا که میفرماید: «وَ اجْنُبْنی وَ بَنِیَّ أَن نَعْبُدَ الْاَصْنام» (21) حکومت و امامت الهی به رهبري ابراهیم و آل‌اسماعیل در مکان مقدسی به نام مکه و «عِنْدَ بَیْتِکَ الْمُحَرَّم» (22) طلب میکرد قلوب مردم شیداي آنان گردد. می‌بینیم که این مطلب مثل درخواست اصل امامت براي این خاندان در آیه «وَ مِن ذُرِّیَّتی» در دعاي حضرت ابراهیم علیه‌السلام آمده است که عرضه می‌دارد «فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِنَ النّاس تَهوی اِلَیهِم» (23) در حکومت الهی امام منصوبِ حق تعالی است، ولی پاکی و صفاي بـاطن امام او را محبوب‌القلوب می‌کند. محبت مردم نسبت به اولیـاي دین حاکی از همان فطرت حقیقت‌جو و هـدایت‌خواه است. حکومت آل‌ابراهیم علیه‌السلام از یک طرف الهی است، و ازطرف دیگر ریشه در قلوب صاحبان فطرت و روح سلیم دارد. آنگـاه راه و روش ابراهیم علیه‌السلام و کلاس والاي توحیدي او، براي همه موحّدان -حتی فرزنـدان صالح و معصومش- الگو قرار گرفته و سنت‌هاي او جاودانی شده است. البته آفت‌هاي همیشگی جوامع بشري یعنی دانشمندان منحرف و امراي ستمگر، مردم نادان را از مسیر توحید ابراهیمی باز داشته و به شرك و نفاق سوق داده است. اینجا پرچمداري انبیاء و پیامبرانی مانند حضـرت موسی وحضـرت عیسی علیهماالسلام در مبارزه با شرك وظلم هویدا می‌گردد، و اصرار درونی انسانی در گفتن «اِهدِنا» با مجاهده‌ این رسولان بزرگ و اوصیاي آنان پاسخ داده میشود. مقدمه‌چینی ابراهیم علیه‌السلام برايِ حکومت «ذریه معصوم»، چه در دعایش وچه در مشخص نمودن جاي حکومت و چه در طلب محبوب القلوب شدنِ ذریه وچه در جهانی شدن و جاودانگی امامت، همه اینها اوج درخواست بشر نسبت به هدایت را می‌رساند. 📚کتاب امام‌زمان.عج آخرین وارث غدیر، صفحه ۴۳، ۴۴، ۴۵ و ۴۶ @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا