eitaa logo
شهیدانہ🌹
28 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
907 ویدیو
9 فایل
مسائل روز +مطالب مناسبتی ارتباط با خادم کانال👇 @ValiAsr12
مشاهده در ایتا
دانلود
خوشا آنان ڪہ با حق آشنایند مطیعِ محضِ فـرمان خـداینـد چو ابراهـیم اسمـاعیل خود را فــدا؎ِ امـــرُ الـلّٰـہ می‌نـمــاینـد *** روز ذبح تمایلات و تعلّقات با تیغ تـقوا است. 🔸و در این عید، چنانچہ پیامبر«ص» فرمودند، این است ڪہ: خداوند عید قربان را تنہا براے سیر ڪردن مستمندان‌تان از گوشت، قرار داد؛ پس آنان را بدان اطعام ڪنید. * 🔺عید قربان روزے است ڪہ با اقرار بہ پذیرش ولایت معصومین، تڪمیل شد و ! یعنے، خداوند امامت را تنہا بہ ڪسے می‌سپارد ڪہ داراے عصمت تامّہ و مطلقہ باشد. این مقام عطایـے از،جانب خداست، نہ انتخاب خلق❗️ 🔴و است؛ زیرا حضرت ابراهیم«؏» پس از نیل بہ تمام مراتب چون نبوّت، رسالت و خلّت، و پس از سربلندے در تمام آزمایشہا بہ مقام شامخ امامت رسید‼️ 👏 باقیست @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢از روز تا ، در واقع یڪ مقطعی است متصل و مرتبط بہ امامت. ⬆️مقام معظم رهبرے *** 🔴رفیق خدا شدن سخت نیست❌ قربان، عید تقرّب بہ پروردگار، و ابراهیم«؏»،‌ نماد سربلندے در آزمونِ ادعا و عمل، جز رضایت معبودش نمی‌خواهد... تمام وجودش، جانش و فرزندش را بہ مسلخ عشق می‌برد و می‌شود خلیل‌الله. شما هم می‌توانی! رفیقِ خدا شدن خیلی هم سخت نیست!! 🔺️کافیست حجِّ واجبت را به‌جا آوری❗ مگر مَثَلِ ، مَثَل نیست⁉️ پس بلند شو! پروانہ‌وار بہ دورش بگرد و طواف کن! شیطانِ نفست را سنگ بزن! ⭕دوست‌داشتنےهای زمینےات را فداے یار ڪن! بہ قول شاعر: ز اسماعیل جـان، ٺـا نگذرے مانند ابراهیم بہ ڪعبہ رفتنت تنہا نماید شاد، شیطان را ڪسی ڪو روز قربان، غیر خود را می‌ڪند قربان نـفہمیـده است هرگـز معنے و مفہـوم قـربان را پس، تسلیم امامت باش! ✅رضایت او رضایت خداست؛ اگر تسلیم بودے، حالا می‌توانی مسلمانےات را جشن بگیرے؛ حَجَّت قبول! 👏 باقیست @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت3️⃣3️⃣ 🔹️حکومت مستضعفین در ادامه حکمت 209، امام علی آیه 5 سوره قصص را بیان کرده و می‌فرمایند: «و اراده کردیم که بر مستضعفین زمین، منّت گذارده آنان را امامان و وارثان حکومت‌ها گردانیم» این آیه شریفه قرآن از آیاتی است که اشاره به ظهور امام عصر دارد و بیانگر پیروزی، رهبری و دستیابی مطلق و بی‌قید و شرط مستضعفان نسبت به آنچه در اختیار مستکبران قرار گرفته دارد. مرحوم شیخ طوسی در کتاب غیبت خود در تفسیر این آیه، حدیثی را از امام علی نقل می‌کنند که حضرت می‌فرمایند: «مستضعفان در آیه فوق، آل محمد است که خداوند مهدى آن‌ها را بعد از زحمت و فشارى که بر آنان وارد شده بر می‌انگیزد و به آن‌ها عزت می‌بخشد و دشمنانشان را خوار و ذلیل مى‌کند.» 📚(بحارالأنوار، ج51 ،ص54) 😍 @SHAHIDANEH12
قسمت4️⃣3️⃣ 🔸️قیام پیشوای دین «فَإذَا کَانَ ذَلِکَ، ضَرَبَ یَعْسُوبُ الدِّینِ بِذَنَبِهِ...» در حکمت 260 نهج‌البلاغه، کلامی از امیرالمؤمنین نقل می‌شود که حضرت می‌فرمایند: «چون آنگونه شود، پیشواى دین قیام کند» علامه مجلسی از کتاب غیبت شیخ طوسی این حدیث را به طور کامل با ذکر سند از امام صادق نقل مى‌کند و مى‌گوید، امیرالمؤمنین چنین فرمودند: «مردم پیوسته (از نظر عقاید مذهبى) رو به نقصان مى‌روند تا زمانى که حتى نام «الله» به فراموشى سپرده می‌شود. در این هنگام پیشواى دین در جایگاه خود مستقر می‌شود...» (بحاراألنوار، ج 52 ،ص 334) سیّد رضى در تفسیر این حدیث شریف مى‌گوید، یعسوب به معناى آقا و پیشواى بزرگى است که در آن روز سرپرستى امور مردم را به دست مى‌گیرد و در اینکه این سخن درباره چه کسى است، معروف در میان شارحان نهج‌البلاغه این است که امیرالمؤمنین به ظهور امام مهدی اشاره می‌نمایند. 😍 @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت5️⃣3️⃣ 🔹️ابرهای پاییزی «...فَیَجْتَمِعُونَ إلَیْهِ کَمَا یَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِیفِ» در ادامه حکمت 260، امیرالمؤمنین پس از بیان قیام پیشوای دین می‌فرمایند: «پس مسلمانان پیرامون او چونان ابر پاییزى گرد آیند» سیّد رضى در تفسیر این بخش از کلام امام علی می‌گوید: «قَزَع به معناى قطعه‌های ابرى است که آب در آن‌ها وجود ندارد (و از این رو با سرعت بر صفحه آسمان می‌دوند و جمع می‌شوند).» در واقع امیرالمؤمنین در اینجا اشاره به یاران حضرت مهدی دارند که پس از قیام ایشان، بلافاصله و با سرعت پیرامون حضرت جمع می‌شوند. یارانی که امام علی در مورد آن‌ها می‌فرماید: «...به خدا سوگند من آن‌ها را می‌شناسم و حتى نام آن‌ها و قبیله‌های آن‌ها و نام امیرشان را نیز ميدانم...» 📚بحارالأنوار، ج 52 ،ص 334 😍 @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا