🟢السَّلامُعَلَیڪیاسیّدالسّاجِدین
اے شام، ڪربلای ٺو یا زینالعابدین
دل بزمِ ابتلاے ٺـو یـا زیـنالعـابدیـن
یڪ عُمـر در فـراق جـوانـان هـاشمے
شد خونِدل، غذایِ ٺو یا زینالعابدین
*
🔸️امامسجاد«علیہالسّلام» یادگارِڪربلا و #شاهدِعاشورا بودند ڪہ #۳٤سالتلاش ایشان پس از عاشورا، آغازگرِ راهے بود ڪہ تحقّق آن پس از گذشتِ قرنها مقدّر بود. این امامِ مظلوم، در غریبانہترین حالتِ ممڪن و بدون ذرّهاے یأس، ۳٤سال براے حرڪت بہ سمت فرج تلاش ڪرد...
*
⁉️اگر امام حسین«علیہالسّلام» ڪربلا نمیرفت چہ میشد؟
بعد از آن ڪہ امام سجاد«علیہالسّلام» پس از حادثہ عاشورا بہ مدینہ برگشت، یڪ نفر خدمت ایشان آمد و عرض ڪرد: یابنرسولاللہ! دیدید رفتید، چہ شد! راست هم میگفت؛ حالا این ڪاروان برگشتہ و فقط یڪ مرد - امام سجّاد«علیہالسّلام» - در این ڪاروان هست؛ زنہا اسارت ڪشیده، رنج و داغ دیدهاند؛ امام حسین«علیہالسّلام» نبود، علیاڪبر نبود، حتی ڪودڪ شیرخوار در میان این ڪاروان نبود. امام سجّاد«علیہالسّلام» در جواب آن شخص فرمود: فکر ڪن اگر نمیرفتیم، چہ میشد! بلہ، اگر نمیرفتند، جسمہا زنده میماند، اما حقیقت نابود میشد؛ روح ذوب میشد؛ وجدانها پایمال میشد؛ خِرَد و منطق در طول تاریخ محڪوم میشد و حتیٰ نام اسلام هم نمیماند.
۱۳۸۰/۱۲/۲۷
*
#حفظِخـون
گاهے رنج و زحمتِ نگہ داشتنِ خونِ شہید،از خودِشہادت ڪمتر نیست. رنجِ سےسالہ امام سجاد«علیہالسّلام» و رنجِ چندین سالہ زینبِ ڪبریٰ«سلاماللهعلیہا» از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگہ بدارند ۱۳۷۶/۲/۱۷
مقاممعظمرهبرے⬆️
#شهادت_امام_سجاد
@SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️اقدامات امام سجاد "علیهالسلام" بعد از عاشورا‼️
استادرائفیپور🎙
#شهادت_راوی_کربلا_امام_سجاد_علیهالسلام_تسلیت_و_تعزیت_باد🏴
#۱۲محرم_شهادت_سید_الساجدین
#صحیفه_سجادیه
#دعای_هفتم_صحیفه_سجادیه
#آجَرَکَ_الله_یا_صاحب_الزّمان
#أینَ_الطّالِبُ_بِدَمِ_الْمَقتولِ_بِڪَربلاء؟
#عزاداری_خالصانه_رعایت_مومنانه
#ما_ملت_امام_حسینیم
#ملت_حسین_به_رهبری_حسین
#باحسین_تامهدی
#ازثارالله_تابقیةالله
#یا_رب_الحسین_بحق_الحسين_إشف_صدرالحسين_بظهورالحُجّة
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#یامهدی_عج
@SHAHIDANEH12
سلام و عرض ادب، خدمت اهالی محترم کانال شهیدانه✋
عزاداریهاتون مورد قبول حق إنشاءالله
امیدوارم که حالتون خوب باشه
دوستان همینطور که در جریان هستید، کتاب صوتی #لهوف هم به پایان رسید؛ إنشاءالله که مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه
قصد داریم إنشاءالله در فرصت باقیمانده تا اربعین مطالعه کتاب {از حسین "علیهالسلام" تا مهدی "عجل الله تعالی فرجه الشریف"} نوشته استاد محمدرضا فؤادیان رو با هم مطالعه کنیم.
در این کتاب پیوندها و شباهتهای میان امام حسین "علیهالسلام" و امام عصر.عج بررسی میشه و اطلاعات بسیار خواندنی و جالبی رو در این زمینه به دست خواهید آورد
✅پیشنهاد میکنم حتما حتما مطالعه این کتاب رو از دست ندید✅
واینکه 👇
#التماسدعاےفرج فراموش نشه😉🌸
@SHAHIDANEH12
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف
قسمت1⃣
مقدمه
اي که شُستی ز اشک، خاك کوي حسین
میرسد بر مشام، از تو بوي حسین
از نواي غریبانه اسـتغاثه امام حسـین علیهالسلام، سالها و قرنها میگذرد، اما انعکاس آن را میتوان در لحظه لحظه تاریخ به گوش جان شنید، این فریاد نه تنها رو به خاموشی و افول نگذاشته، بلکه هر روز رساتر و پرصلابتتر،خروش و جوشش
آزادگان عالم را افزوده است.
گویا امـام حسـین عليهالسلام سالها و قرنها چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته است؛ تا امام عصـر "عجلاللهتعالیفرجهالشّریف"، نـدایش را پاسخ گویـد؛ پرچم بر زمین ماندهاش را به دوش گیرد؛ داغهاي کهنهاش را التیام بخشد و آرمانهاي
بلندش را لباس تحقق بپوشاند. روز ظهور، هنگام پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسین "عليهالسلام" است وحضرت مهدي عجل
الله تعالی فرجه الشریف پاسخدهنده آن. در این گستره بیانتها و افقهاي دور آن، کسی به خروش و التهاب فرزندش که براي رسيدن آن روز، گذر آرام آرام وجانکاه لحظه ها را به تماشا مینشیند و روزها وسالها را باچشـمان منتظرش بدرقه میکند وجود ندارد.
به راستی چه رمزي مُهرِ سـکوت بر لبان بسـته و چه سِرّی در این میان رخ پنهان کرده است؟ چرا یاد امام حسین "علیهالسلام" همیشه و همه جـا، همراه و همپاي یاد حضرت مهـدي "عجلاللهتعالیفرجهالشـریف" است؟ چرا هرجا سـخن از حسین "عليهالسلام" است، نام حضرت مهدي "عجلاللهتعالیفرجهالشّریف" نیز رخ میگشاید؟ چرا عاشورا روز «ظهور» است و یاد حسین "علیهالسلام" آغازین کلام مهدي "عجلاللهتعالیفرجهالشّریف"...؟
این اثر میکوشد گوشههایی از این ارتباط و پیوند را، از منظرهاي مختلف و در ابعاد گوناگون بررسی کند و رهیافتی بیان دارد تا به عنوان دستمایه برخی از محققان و مبلغان و نیز ابزاري براي تحقیق و پژوهش بیشتر و مقدمهاي براي کشف زوایایی دیگر ازحقایق نورانی حیات ای ندو امام همام "علیهماالسلام" باشد. گرچه بررسی و تحلیل این پیوستگیها و نیز نتایج و آثار آن، مجالی دیگر و فرصتی فراختر میطلبد وگشودن گره اسرار این پیوستگیها، دلهایی رازدان و جانهایی آگاه از آن اسرار را میطلبد.
📚صفحه ۷و۸
@SHAHIDANEH12
✍ تجلیِ اسم "شافی" خدایی در زمین؛
آغوش باز کردهای برای هرآنکس که درد، امانش را بُریده ...
تا بیرون بکشی از جانش، آنچه را که زندگی را برایش تنگ کرده است!
▫️درست شبیهِ حال و روز اینروزهای ما؛
که طبیبی آغوش باز کرده و منتظر است؛
اهل زمین، دردشان را کف دست بگیرند و به آغوشش پناه ببرند!
#روز_پزشک_مبارک🌹
#یامهدی_عج
أللَّھُـمَّ؏َـجِّـلْلِوَلـیِڪْألْفَـرَج
@SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بَـر روزگــارِ بـےحـبـیب
جـانا،ٺـویـےتنہاطبیب
...
#روزپزشڪمبارڪ🌹 #یامہدی_عج أللَّھُـمَّ؏َـجِّـلْلِوَلـیِڪْألْفَـرَج
@SHAHIDANEH12
شهیدانہ🌹
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف قسمت1⃣ مقدمه اي که شُستی ز اشک، خاك
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف
قسمت2⃣
بخش اول: پیوندها
🔸اشاره
این عالم، به جهت نظمی که خداوند متعال در آن قرار داده است، بین همه اجزا و افراد عالم، ارتباط و پیوند تنگاتنگی وجود دارد، در این رابطه اساسیترین پیوند، براي اهلالبیت علیهمالسلام با تمام هستی از ابتداي خلقت تا پایان تاریخ است و در میان این پیوند، ارتباط امام مهدي عليهالسلام بسیار چشمگیر و دقیق است. از آدم علیهالسلام تاخاتم صلیاللهعلیهوآلهوسلّم و از علی عليهالسلام تا مهدي عجلاللهتعالیفرجهالشـریف، چشم انتظار دولت او هستند. و در تمام دوران سرنوشتساز تاریخ، سخن از منجی موعود ما بوده است.گویا رجعت وحضور برگزیدگان ادوار تاریخ در دولت کریمه او، بیارتباط بااین پیوند نباشد!
در این راستا به جلوههایی از شباهتهاي این دو امام همام میپردازیم:
1⃣یک: همراه قرآن
🔹اشاره
در قرآن کریم آیاتی وجود دارد که معصومین علیهمالسلام آنها را به امام حسین عليهالسلام و امام مهدي علیهالسلام تأویل فرمودهاند. همچنین آیاتی را سومین امام معصوم علیهالسلام به آخرین امام و بالعکس، تأویل و تفسیر نمودهاند که یک نمونه از هر کدام تقدیم میگردد:
1. امام حسین عليهالسلام از نگاه امام مهدي عجلاللهتعالیفرجهالشـریف
امام مهدي اولین آیه سوره حضرت مریم را به امام حسین تأویل نموده است:
«سـعد بن عبدالله قمی گویـد: به امام عصر _ ارواحنا له الفداه _ عرض کردم: «اي فرزند رسول خدا! تأویل آیه (کهیعص) چیست؟ فرمود: «هذه الحروف من انباء الغیب، اطلع الله علیها عبده زکریا، ثمَّ قَصَّیها علی محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلّم و ذلک اِنَّ زکریا سأل ربه اَن یعلّمه اسـماء الخمسه فاهبط علیه جبرئیل فعّلمَهُ ایّاها ...؛ (1) این حروف از اخبار غیبی است که خداوند زکریا را از آن مطّلع کرده و بعد از آن داستان آن را به حضرت محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلّم باز گفته است...».
داستان از این قرار است که: زکریا علیهالسلام از پروردگارش درخواست کرد که «اسماء خمسه طیبه» را به وي بیاموزد.
خداوند متعال، جبرئیل را بر او فرو فرستاد و آن اسامی پاك را به او تعلیم داد.
زکریا علیهالسّلام چـون نامهای محمّد، علی، فاطمه، و حسن علیهمالسّلام را یاد میکرد، اندوهش برطرف میشد و گرفتاریش از بین میرفت. و چون حسین عليهالسلام را یاد میکرد، بغض و غصّه، گلویش را میگرفت و میگریست و مبهوت میشد.
روزی گفت: بارالها! چرا وقتی آن چهار نفر را یاد میکنم، آرامش مییابم اندوهم برطرف میشود؛ اما وقتی حسین عليهالسلام را یاد میکنم، اشکم جاري میشود و نالهام بلند میشود؟
خـداي تعالی او را از این داستان آگاه کرد و فرمود: (کهیعص)! «کاف» اسم کربلا و «هاء» رمز شهادت عترت طاهره است، و «یاء» نام یزید قاتل حسین عليهالسلام و «عین» اشاره به عطش و «صاد» نشان صبر او است.
زکریا علیهالسّلام چون این مطلب را شنید، نالان و غمگین شد و تا سه روز از عبادتگاهش بیرون نیامد، و به کسی اجازه نداد نزد او بیاید. و گریه و ناله سر داد و چنین نوحه گفت:
بارالها! از مصیبتی که براي فرزند بهترین خلایق خود، تقدیر کردهای دردمندم.
خدایا! آیا این مصیبت را بر آستانه او نازل میکنی؟ آیا جامه این مصیبت را بر تن علی عليهالسلام و فاطمه علیهاالسلام میپوشانی؟! آیا این غم را بر ساحت آنان فرود میآوری؟
بعداز آن گفت: بارالها! فرزندی به من عطا کن تا در پیری چشمم به او روشن شود و او را وارث وصّی من قرار ده؛ آنگاه مرا دردمند او گردان؛ همچنان که حبیبت محمد صلیاللهعلیهوآلهوسلّم را دردمند فرزندش گرداندی.
خداوند، حضرت یحیی علیهالسلام را به او بخشید و او را دردمند وی ساخت. لذا بین امام حسین علیهالسلام وحضرت یحیی نیز شباهتهایی وجود دارد؛ مانند اینکه هر دو ششماهه به دنیا آمدند و نحوه شهادت هم شبیه به همدیگر است؛ یعنی شقیترین فرد سر مقدّس آنان را از تن جدا نمود و براي فرد ناپاکی هدیه فرستاد و او نیز سر مقدّس را داخل طشت طلا گذاشت.
📚صفحه ۹تا۱۴
@SHAHIDANEH12
شهیدانہ🌹
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف قسمت2⃣ بخش اول: پیوندها 🔸اشاره ای
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف
قسمت3⃣
2. امام مهدي عجلاللهتعالیفرجهالشّریف، از نگاه امام حسین علیهالسّلام
امام حسین علیهالسّلام آیات اولیه سوره شمس را به امام مهدي عجلاللهتعالیفرجهالشّریف تأویل نموده است:
امام باقر علیهالسّلام میفرماید: حارث اعور به امام حسین علیهالسّلام عرض کرد:
«یابنرسولاللہ! جُعِلتُ فداك: اخبرنی عن قولالله فی کتابه (وَالشَّمس وضُحیها) قال: ویحک یا حارث، ذلک محمّد رسولالله صلیاللهعلیهوآلهوسلّم، قلت: جُعِلتُ فِداك: قوله: (و القَمَرَ اِذا تَلیها)، قال: ذلک اميرالمؤمنين علی بن ابیطالب یتلو محمّدًا، قـال: قلت: (والنَّهار اذا جَلّیها)، قال: ذلک القائم من آل محمّد، یَملَأُ الارض قسطاً و عدلا؛ اي زاده رسولخدا!
فدایت شوم، مرا از معناي آیه شريفه (و الشَّمسِ و ضُحیها) (سوگند به خورشید وگسترش نور آن) مطّلع ساز. حضرت فرمود: مراد از خورشید، رسولالله صلیاللهعلیهوآلهوسلّم میباشد.
پرسید: فدایت شوم! منظور از آیه شریفه (والقَمَرِ اذا تَلیها) (سوگند به ماه چون پس از آن آید) چیست؟
فرمود: منظور از ماه، اميرالمؤمنين علی بن ابیطالب علیهالسّلام است که بعد از پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلّم میباشد.
گفت: مقصود از آیه شریفه (و النَّهارِ اذا جَلّیها) (و سوگند به روز، وقتی که آن را روشن سازد) چیست؟
فرمود: مقصود از روز، قائم آل محمّد صلیاللهعلیهوآلهوسلّم است که زمین را پر از قسط و عدل کند».
گذشته بشریت به جهت نداشتن عبودیت کامل و همه جانبه افراد، روزشان همانند شب است، اما در دولت امام مهدی عجلاللهتعالیفرجهالشّریف آنچنان زندگی بشریت در همه مراحل شکوفا میگردد که به حقیقت آن ایام را روز روشن باید نامید، چرا که از سیاهیها و تباهیها اثری نیست.
📚صفحه ۱۵و۱۶
@SHAHIDANEH12
شهیدانہ🌹
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف قسمت3⃣ 2. امام مهدي عجلاللهتعالیفر
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف
قسمت4⃣
3.امام مهدی عجلاللهتعالیفرجهالشّریف و امام حسین علیهالسّلام
در آخرین کتاب آسمانی آیاتی وجود دارد که به سومین امام و آخرین امام تأویل شده است:
خداوند متعال میفرماید:
(وَ لاتَقتُلُوا النَّفسَ الَّتی حَرَّمَ اللهُ اِلّا بِالحَقِّ وَ مَن قُتِلَ مَظلوماً فَقَد جَعَلنا لِوَلیِّهِ سُلطاناً فَلا یُسرِفُ فِیالقَتلِ اِنَّهُ کانَ مَنصورا) ¹
کسی را که خداوند خونش را حرام شمرده، به قتل نرسانید، مگر به حق و آن کسی که مظلوم کشته شده، برای ولیش سلطه (حق قصاص) قرار دادیم؛ اما در قتل اسراف نکند، چرا که او مورد حمایت است».
در تأویل این آیه شریفه به امام حسين علیهالسّلام و امام مهدی عجلاللهتعالیفرجهالشّریف شش روایت وارد شده است.²
یکی از آن روایتها این است:
سلّام بن مستنیر میگوید: امام محمد باقر علیهالسّلام درباره آیه (وَ مَن قُتِلَ مَظلوماً) فرمود: «او حسين بن علی علیهالسّلام است که مظلوم کشته شد و ما اولیای او هستیم. و قائم ما چون قیام کند، در طلب انتقام خون امام حسین علیهالسّلام برآید؛ پس میکُشد تا جایی که گفته میشود اسراف در قتل کرده است. مقتول، حسین علیهالسّلام و ولی او قائم عجلاللهتعالیفرجهالشّریف است. و اسراف در قتل این است که غیر قاتل او کشته شود. او منصور است؛ زیرا از دنیا نمیگذرد تا اینکه یاري شود به مردي ازخاندان پیامبر خدا که زمین را پر از قسط و عدل کند، همچنان که پر از جور و ظلم شده باشد».
قندوزی حنفی نیز میگوید: «از امام علی الرضا فرزنـد موسی الکاظم(رضیاللهعنهما) رسيده که آن حضرت فرمود: آیه (وَ مَن قُتِلَ مَظلوماً) درباره حسین و مهدی علیهماالسّلام نازل شده است»
پینوشت: 1-سوره اسراء آیه ۳۳
2- معجم الاحادیث امام مهدی علیهالسّلام، جلد۵، صفحه ۲۲۷
📚صفحه ۱۶ ، ۱۷ و ۱۸
@SHAHIDANEH12
شهیدانہ🌹
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف قسمت4⃣ 3.امام مهدی عجلاللهتعالیفرج
#کتاب_ازحسین_علیهالسلام_تامهدی_عجلاللهتعالیفرجهالشّریف
قسمت5⃣
2⃣دو: همراه با روایات
🔹اشاره
بـا توجه به احادیث، رابطهای دقیق و عمیق بین عاشورا و انتظار نمایان میشود، درك حقیقت عاشورا و انتظار بدون یاری از یکدیگر، بیمایه و بدون هویت است، حضرت مهدی عجلاللهتعالیفرجهالشّریف فرزند و وارث امام حسین علیهالسّلام است و قیامی که برای آزادی جهان صورت میپذیرد بدون در نظر گرفتن فرهنگ و نهضت نینوا نافرجام است.
شیعه رمز بقا، تلاش و حرکت خود را «کربلا» و سِرّ پایداری و ماندگاری را «ظهور» میداند. در هر جای جهان اندیشه و تفکّر و شیعه حاکم باشد، سازش و سکوت بیمعنا خواهد بود. شیعه باظلم و تن دادن به آن بیگانه است. زیرا همواره شعار «کُلُّ یَوم عاشورا و کُلُّ أرض کَربَلا» با جان او آمیخته است.
همه ساله با فرا رسیدن محرم و اقامه عزا براي سالار شهیدان و تبیین معارفِ عاشورا جان تازه در کالبد شیعه دمیده میشود.
از سوی دیگر وقتی حرکت و نهضتی با یاد امام حسین علیهالسّلام اقامه میشود با یاد فرزندش امام مهدی عجلاللهتعالیفرجهالشّریف بیمه و پیموده میشود. شیعیان در عصر غیبت خود را موظف به زمينهسازی برای «ظهور» میدانند و محرمّ و صفر ماه فرهنگسازی و زمان الهامپذيری برای همین مسئله است.
این مسئله از دیدونگاه دشمنان درجه یک اسلام؛ یعنی صهیونیزم نیز مخفی نمانده است. آنها با حضور چهارصد اندیشمند خود همایشی را در «تلآویو» تشکیل دادند و به این نتیجه رسیدند که شیعه دو نگاه دارد: نگاه سرخ و نگاه سبز؛ عاشورا نگاه سرخ الهامبخش و ظهور نگاه سبز تداوم و استمرار است. شیعه با الگو قرار دادن امام حسین علیهالسّلام زندگی با ظلم را ذلّت دانسته، لذا مانند آتشفشان همیشه فعّال در هیچ جای جهان باظلم نمیسازد و بعد از قیام، حرکتش را زمینهساز ظهور میداند و از هیچ قدرت و تهدیدی هراس ندارد.
📚صفحه ۱۸ ، ۱۹ و ۲۰
@SHAHIDANEH12