eitaa logo
شهیدانہ🌹
28 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
907 ویدیو
9 فایل
مسائل روز +مطالب مناسبتی ارتباط با خادم کانال👇 @ValiAsr12
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت3⃣1⃣ 8.عصر غیبت در کلام امام حسین علیه‌السّلام همه معصومین علیه‌السّلام برای ویژگی‌ها، وظایف و شرایط این زمان سخنانی بیان فرموده‌اند؛ زینت دوش پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم امام حسین علیه‌السّلام هم می‌فرمایند: «... التاسع من ولدي و هو القائم بالحق، یحیی الله به الارض بعـد موتها و یظهر به دین الحق علی الدين کُلّه و لو کره المشرکون، له غیبه یرتد فیها اقوام و یثبّتُ فیها علی الدین آخرون، فیؤذون یقال لهم:(مَتی هذ‌َا الوَعدُ اِن کُنتُم صادِقین) اَمّا اَنَّ الصّابِرُ فی غیبه علی الاذي و التکذیب بمنزله المجاهد بالسیف بین یدي رسول الله» ¹ ؛ نهمین از فرزند من، امام قائم به حق است و خدای متعال زمین را به واسطه او پس از مرگ زمین، زنده می‌کند و دین حق را به دست او بر همه ادیان چیره نماید گرچه مشرکان را ناخوش آید و او را غیبتی است که اقوامی در آن از دین برمیگردند وعده‌ای ثابت و پابرجا مانند و اذیت شوند. به آنها گفته می‌شود: اگر راست می‌گویید، این وعده (ظهور) چه وقت عملی می‌شود؟ بدانید کسی که در دوران غیبت بر آزار و تکذیب صابر باشد مانند مجاهدی است که با شمشیر پیش روی رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم مجاهده کرده است». در این روایت شریف، وظیفه همگان برای زمینه‌سازی ظهور به خوبی نمایان است. یکی‌ از وظایف شيعيان در این زمان صبر مثبت است؛ ² یعنی حضور در اجتماع و مجاهدت برای ظهور و تحمل ناملایمات و سایر محنت‌ها؛ هرکس اینگونه باشد مانند مجاهدان عصر نبوی پاداش دارد. و روشن است که نشستن درون خانه و منتظر بودن و با هیچکاری، کار نداشتن نمی‌تواند مجاهدت داشته باشد. لذا برای تطبیق و تساوی در قانون عمل و جزا، صبر در این روایت به معنای تلاش وحرکت و دوری از عجله کردن ناشیانه است. ³ پی‌نوشت: 1-کمال‌الدین، جلد1، صفحه317، باب30، حزب3؛ معجم‌احادیث الامام المهدی، جلد5، صفحه140 2-مکیال‌المکارم، جلد2، صفحه284. 3-ر.ك:کرانه‌کرامت، صفحه 84. 📚صفحه ۳۷و۳۸ @SHAHIDANEH12
قسمت4⃣1⃣ 9.شباهت‌های امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف در کلام امام حسین علیه‌السّلام آخرین خلیفه پروردگار شباهت‌های بسياری با تمام انبیاء و اولیاء گرامی در طول تاریخ دارد. امام حسین علیه‌السّلام در این رابطه می‌فرماید: «فی التاسع من ولدي سنه من یوسف علیه‌السّلام و سنه من موسی بن عمران علیه‌السّلام و هو قائماً اهل‌البیت یصلح الله تبارك و تعالی أمره فی لیله واحده؛ ¹ در نهمین فرزند من سنتی از یوسف ² و سنتی از موسی بن عمران است، او قائم ما اهلبیت است و خدای تعالی امر او را در یک شب اصلاح می‌فرماید. این روایت شـریف می‌فهماند که امر حکومت امام زمان ناگهانی است، لذا هر صبح و شام باید آن را نزدیک دانست و انتظارش را کشید؛ عاشقان اهلبیت علیه‌السّلام و منتظران ظهور، فرج امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف را بسیار نزدیک به خود می‌دانند (اِنَّهُم یَرَونَهُ بَعیداً وَ نَراهُ قَریباً) پی‌نوشت: 1- کمال‌الدین، جلد1، صفحه317، باب3، حزب1؛ بحارالأنوار، جلد51، صفحه132؛ معجم‌احادیث الامام المهدی، جلد13، صفحه179. 2- برای اطلاع از شباهت حضـرت یوسف عليه‌السّلام با حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف ر.ك: یوسف زهرا علیهماالسّلام، نصرت الله آیتی. 📚صفحه ۳۸و۳۹ @SHAHIDANEH12
قسمت5⃣1⃣ 10.دلدادگی حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف به امام حسین علیه‌السّلام خدمت در محضر امام حسين عليه‌السّلام و توفیق یاری حضرت و شمشیر زدن در رکاب او، بزرگترین توفیقات الهی بود که نصیب عده‌ای از خواص عصر امام حسين عليه‌السّلام شد. همچنان که فراهم نمودن شرایط و مقدمات ظهور حضرت ولیعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف و توفیق جنگیدن در رکاب آن بزرگوار، از دیگر موهبت‌های الهی است که نصیب عده‌ای از خواص می‌شود. در عظمت و شرافت خدمتگذاری، نصرت به آن آستان بلند، همین بس که امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف نیز عاشق جدّ بزرگوار خود و مشتاق خدمت به او است. آن حضرت در زیارت ناحیه مقدّسه ¹ می‌فرماید: «و لئن اخرتنی الدهور و عاقنی ² عن نصرك المقدور لَاُنَدِّبُنَّکَ صَباحاً و مساء و لأبکینَّ لک(علیک) بدل الدموع دماً؛ اگر روزگار مرا به تأخیر انداخت و مقدّرات از یاری و نصرت تو در روز عاشورا باز داشت، هر آینه من صبح و شام بر تو ندبه می‌کنم و به جای قطرات اشک، بر تو خون می‌گریم». آری، یاری امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، عبادتی بزرگ است، چرا که در حقیقت خدمت به تمام پیامبران و اوصيا و امامان معصوم علیهم‌السّلام می‌باشد؛ زیرا او آخرین حجت الهی است و اراده خداوند بر آن تعلق یافته که زحمات طاقت‌فرسای همه پیامبران را، به دست باکفایت آخرین حجت خود به ثمر رساند. اگر نهضت جهانی آن ولی‌الله اعظم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، از برنامه جهانی خلقت حذف شود، برنامه همه پیامبران عقیم گشته و هدف نهایی فرستادن رسولان و تشریع ادیان ضایع و تباه میشود. ³ خدمت به امام عصر عليه‌السّلام، مطلوب امام صادق عليه‌السّلام نیز بوده است. «خلّاد بن قصّار می‌گوید: از امام صادق علیه‌السّلام پرسیدند: آیا قائم متولد شده است؟ فرمود: «لا و لو اَدرَکتُهُ لَخَدَمتُهُ ایّامِّ حیاتی؛ نه متولد نشده‌ ولی اگر من او را درك می‌کردم، همه عمر را با خدمتگزاری او سپری می‌کردم ». ⁴ هنگامی که امام معصوم عليه‌السّلام در حق حضرت بقیةالله عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف چنین تعبیری به کار می‌برد؛ مقام رفیع یاران آن حضرت و ارزش خدمت به آیین «انتظار» روش نمی‌شود. لازم به ذکر است در برخی از کتاب‌ها و منابع ⁵ (این روایت از زبان امام حسین عليه‌السّلام نسبت به امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف نیز نقل شده است که صحیح به نظر نمی‌رسد. و این اشتباه به خاطر آن است که صاحب «عقدالدرر» گمان کرده است که منظور از ابی‌عبدالله علیه‌السّلام امام حسین عليه‌السّلام است. ایشان که یکی از علمای اهل سنّت است، به جهت آشنا نبودن با فرهنگ روایات شیعه، روایاتی که از «اباعبدالله علیه‌السّلام» نقل شده گمان کرده است منظور امام حسین عليه‌السّلام است درحالی‌که در فرهنگ روایات ما منظور از «اباعبدالله» امام جعفر صادق عليه‌السّلام است مثلاً: ایشان چند روایت درباره علائم ظهور حضرت مهدی از زبان امام حسین عليه‌السّلام نقل می‌کند. ⁶ در حالی‌ که این روایات را صادق آل محمّد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم بیان فرموده است. پی‌نوشت: 1- درباره این زیارت، مقاله‌ای از همین قلم در کتاب نینوا و انتظار تأملی نو، صفحه236 ذکر گردیده است. 2- در بعضی از نسخ عافنی آمده است. 3- یاد مهدی،صفحه199. 4- بحارالأنوار، جلد51، صفحه148. 5- موسوعه کلمات امام حسین، صفحه660. 6- عقدالدرر، صفحه51، 106، 111 در کتاب موسوعه الکلمات الامام الحسین علیه‌السّلام، صفحه661 نیز این اشتباه تکرار شده است و این مسئله بسـیار جای تعجب دارد درحالی‌که برخی محققان این مسئله را ذکر کرده‌اند. ر.ك: معجم احادیث الامام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشـریف، جلد4، صفحه37 ،59. 📚صفحه ۳۹تا۴۲ @SHAHIDANEH12
قسمت6⃣1⃣ 11.عاشورا روز ظهور درباره روز قیام و ظهور حضرت، روایات مختلفی وارد شده است که در آنها، روز نوروز، عاشورا، شنبه و یا جمعه، روز ظهور معرفی شده است. البته از آنجایی که نوروز، طبق سال شمسی و عاشورا، بر اساس سال قمری محاسبه‌ می‌شود، یکی شدن این دو روز امکانپذیر است و همزمانی این دو روز با جمعه یا شنبه نیز ممکن است. اما روایاتی که روز ظهور را، دو روز از هفته بيان کرده، قابل توجیه است؛ یعنی، درصورت صحيح بودن سند این روایات، احادیث روز جمعه به روز «ظهور» و روایات روز شنبه به روز «استقرار و تثبیت قیام حضرت و نابودی مخالفان» تفسیر می‌شود. البته روایات روز شنبه، از نظر سند مورد تأمّل و بررسی است؛ ولی قیام روایات روز جمعه از این نظر ایرادی ندارد. ¹ اما آنچه مهم است، اینکه قیام حضرت ولیعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، مصادف با روز شهادت سیدالشهداء علیه‌السّلام است و این مطلب ما را به ارتباط ویژه صاحبان این دو قیام رهنمون می‌سازد. امام محمدباقر علیه‌السّلام فرموده است: «کانی بالقائم یوم عاشورا یوم السبت قائماً بین الرکن و المقام و بین یدیه جبرئیل ینادي: البیعه الله فیملأها عدلا کما ملئت ظلما وجورا؛ ² گویا حضرت قائم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف را می‌بینم که روز عاشورا، روز شنبه بین رکن و مقام ایستاده و جبرئیل پیش روی او ندا می‌کند: بیعت برای خدا است. پس زمین را پر از عدل می‌کند؛ همان گونه که پر از ظلم و جور شده بود». امام جعفر صادق عليه‌السّلام نیز می‌فرماید: «ان القائم صلوات الله علیه ینادي باسمه لیله ثلاث و عشرین و یقوم یوم عاشورا یوم قتل فیه الحسین بن علی علیه‌السّلام؛ ³ قائم _درود خدا بر او باد_ در شب بیست و سوم ماه رمضان، به نام (شریفش) ندا می‌شود، و در روز عاشورا، روزي که حسین بن علی عليه‌السّلام، در آن کشته شد، قیام خواهد کرد». پی‌نوشت: 1-چشم‌اندازی به حکومت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه63 2-غیبت طوسی، صفحه274؛ کشف‌الغمه، جلد3، صفحه252؛ بحارالأنوار، جلد52، صفحه290؛ معجم‌احادیث الامام مهدی، جلد3، صفحه293. 3-غیبت طوسی، صفحه274؛ بحارالأنوار، جلد52، صفحه290؛ معجم‌احادیث الامام مهدی، جلد3، صفحه239. 📚صفحه ۴۲تا۴۴ @SHAHIDANEH12
قسمت7⃣1⃣ 12.عدالت مهدوی در کلام امام حسین علیه‌السّلام مهم‌ترین و بارزترین جلوه حکومت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف عدالت می‌باشد. ¹ (امام حسين عليه‌السّلام در تعبیر بسیار زیبایی گستردگی این عدالت را اینگونه بیان می‌فرماید: «...اذا قامَ قائم العدل وَسَعَ عدلُهُ البرَّ وَ الفاجِر؛ ² به هنگامی‌ که قائم عدالت قیام فرمایند، وسعت عدلش نیکوکار و بدکار را فرا می‌گیرد». امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف با همه افراد به عدالت برخورد می‌کند و عدالت به همه سرزمین‌ها و همه مکان‌ها ارزانی می‌شود. و موجودات در سایه‌سار این عدالت فراگیر در راحتی و امنیت زندگانی می‌کنند. پی‌نوشت: 1- ر.ك: فصلنامه انتظار، شماره13و 14 ویژه‌نامه «عدالت مهدوي». 2- محاسن برقی، جلد1، صفحه134، حزب117؛ بحارالأنوار، جلد27، صفحه90؛ معجم‌احادیث الامام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، جلد3، صفحه181؛ موسوعه کلمات الامام حسین علیه‌السّلام، صفحه538. 📚صفحه ۴۴و۴۵ @SHAHIDANEH12
قسمت8⃣1⃣ 13.یاد امام حسین علیه‌السّلام نخستین کلام حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف در روایات، به مطالب و سخنان نخستينِ امام زمان علیه‌السّلام اشاراتی شده است؛ از جمله آنها روایتی است که محدث بزرگوار شيخ علی یزدی حائری رحمةالله نقل کرده است. او می‌گوید: «زمانی‌ که قائم آل محمّد ظهور کند، مابین رکن و مقام می‌ایستد و پنج ندا می‌دهد: الا یا اهل العالم انا الامام القائم؛ آگاه باشید ای جهانیان که منم امام قائم؛ الا یا اهل العالم انا الصمصام المنتقم؛ آگاه باشید ای اهل عالم که منم شمشیر انتقام‌گیرنده؛ الا یا اهل العالم اِنَّ جَدّيَ الحُسین قَتَلوهُ عَطشانا؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را تشنه‌کام کشتند؛ الا یا اهل العالم اِنَّ جَدّيَ الحُسین طَرَحوهُ عُریانا؛ بیدار باشید ای اهل عالم که جدّ من حسین را عریان روی خاك افکندند؛ الا یا اهل العالم اِنَّ جَدّيَ الحُسین سَحَقوهُ عُدوانا؛ آگاه باشید ای جهانیان که جدّ من حسین را از روی کینه‌توزی پایمال کردند». ¹ امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف ابتدا خود را چنین به جهانیان معرفی می‌کند: قائم و شمشير انتقام منم؛ قیام نمودم تا انتقام خون جدّم حسین عليه‌السّلام _ که او را تشنه‌لب شهيد کرده، بـدن مطهرش را عریان روی خاك افکندند و پایمال کردند _ بگیرم. آری، اولین کلام حضـرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، یاد امام حسین علیه‌السّلام است که همواره یاد او، در دل هر انسان آزاده و طالب حقی زنده است و این مصیبت عظیم، جز با ظهور فرزندش تسلّی نمی‌یابد. پی‌نوشت: 1-الزام الناصب فی اثبات الحجة الغائب، جلد2، صفحه282. 📚صفحه ۴۵و۴۶ @SHAHIDANEH12
قسمت9⃣1⃣ 14.حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف تکمیل‌کننده سفر امام حسین علیه‌السّلام یکی از رابطه‌های دقیق بین این دو امام همام علیه‌السّلام و قیامشان، مرکز حکومت آن دو است. امام حسین علیه‌السّلام از مکه به جانب کوفه، رهسپار بود و شاید با رسیدن به کوفه، مانند پدر بزرگوار خود آنجا را مقر حکومت خویش قرار می‌داد؛ ولی سپاهیان یزید، راه را بر آن حضرت بستند و او در دوم محرم در کربلا منزل نمود. زمانی که خورشيد تابناك مکه، ظهور کند، کوفه را به عنوان مقر حکومت خود برخواهد گزید. امام محمد باقر عليه‌السّلام می‌فرماید: «مهدی قیام می‌کند و به سوی کوفه می‌رود و منزلش را آنجا قرار می‌دهد ». ¹ همچنین می‌فرماید: «هنگامی که قائم ما قیام کند و به کوفه برود، هیچ مؤمنی نخواهد بود، مگر آنکه در آن شهر، در کنار مهدی سکونت می‌گزیند، یا به آن شهر می‌رود». ² ابوبکر حضرمی می‌گويد: به امام محمد باقر یا امام صادق علیه‌السّلام گفتم: کدام سرزمین پس از حرم خدا و حرم پیامبرش بافضیلت‌تر است؟ فرمود: «ای ابـابکر! سرزمین کوفه که جايگاه پاکی است و در آن مسجد سهله قرار دارد و مسجدی که همه پیامبران در آن نماز خوانده‌اند. آنجا عدالت الهی پديدار می‌گردد و قائم به عدل و قیام کنندگان پس از او از همان جا خواهند بود. آنجا، جایگاه پیامبران و جانشینان صالح آنان است». ³ امام صادق علیه‌السّلام از مسجد سهله یاد کرد و فرمود: «آن خانه صاحب ما (مهدی موعود) است؛ زمانی که با خاندانش در آنجا سکونت گزیند». ⁴ از مجموع این روایات فهمیده می‌شود که شهر کوفه، پایگاه اصلی فعاليت‌ها و مرکز فرمانروایی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف خواهد بود، پایگاهی که زمانی مقر حکومت امیرمؤمنان علیه‌السّلام بود و امام حسین علیه‌السّلام به آن سو می‌رفت. پی‌نوشت: 1-قصص‌الانبیاء، راوندی، صفحه80؛ بحارالأنوار، جلد52، صفحه225؛ چشم‌اندازی به حکومت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه170. 2-بحارالأنوار، جلد52 ،صفحه385؛ غیبت‌ طوسی، صفحه275؛ چشم‌اندازی به حکومت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، ص170 3-کامل‌الزیارات، صفحه30؛ مستدرك‌الوسائل، جلد3، صفحه416؛ چشم‌اندازی به حکومت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه170. 4-کافی، جلد3، صفحه415؛ ارشاد، صفحه362؛ التهذیب، جلد3 ،صفحه253؛ غیبت طوسی، صفحه283؛ وسائل‌الشیعه، جلد3 ،صفحه532؛ بحارالأنوار، جلد52، صفحه331. 📚صفحه ۴۷و۴۸ @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گُلے دارم ڪہ مست از بوےِ اویَم بہ غـیـر از او گُلے دیـگـر نَـبــویَـم گُلِ مـن، گُلبــوےِ افـلاڪ بــاشــد گُلـم از، گُلــشـنِ لــولاڪ بــاشــد گُلِ‌من،نورِچشمانِ‌رسول«ص»است گُلِ‌من،زیـبِ‌دامــانِ‌بتـول«س»است گُلِ من، مُرتضیٰ«ع» را نـورِ عین است گُلِ‌مـن‌طالـبِ‌خـونِ‌حـسیـن_ع‌_اسـت گُلِ‌ مـن‌، اشـرفِ خـلـقِ جہـان اسـت گُلِ‌من‌مہدیِ‌صاحب‌زمان_عج_است چـو او ظاهـر شـود از امـرِ یــزدان از ایـن گُل می‌شـود عـالَـم گلستـان 🌷کپی فقط با ذکر صلوات مجاز🌷 ؟؟ ؟ اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفࢪَج @SHAHIDANEH12
قسمت0⃣2⃣ 15.خونخواهی حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف از قاتلان امام حسین علیه‌السّلام سالار شهیدان به فرزندش امام سجاد علیه‌السّلام فرمود: «ای پسرم، ای علی!سوگند به خدا که خون من از جوشش باز نمی‌ایستد تا اینکه خداوند، مهدی را برانگیزد. او به انتقام خون من، از منافقان فاسق و کافر، هفتاد هزار نفر را می‌کُشد». ¹ هروی می‌گوید: به حضرت رضا علیه‌السّلام عرض کردم: ای فرزند رسول خدا! نظرتان درباره این سخن امام صادق علیه‌السّلام که می‌فرماید: «هرگاه قائم ما قیام کند، بازماندگان قاتلان امام حسین علیه‌السّلام به کیفر کردار پدرانشان کشته می‌شوند» چیست؟ حضرت رضا علیه‌السّلام فرمود: «این سخن صحیح است». گفتم: پس این آیه قرآن(وَ لا تَزِروا وازِرَه وِزرَ اُخری) چه معنایی دارد؟ فرمود: «آنچه خداوند می‌فرماید صحيح است؛ ولی بازماندگان قاتلان امام حسین علیه‌السّلام، به کردار پدرانشان خوشحال‌اند و به آن افتخار می‌کنند و هر کس از چیزی خشنود باشد، مانند آن است که آن‌کار را انجام داده است. اگر مردی در مشرق کشته شود و مرد دیگری در مغرب به کشته شدن او خشنود باشد، نزد خداوند شریک گناه قاتل است. و اینکه قائم، فرزندان قاتلان امام حسين را هنگام ظهورش نابود می‌سازد، برای این است که آنان از کردار پدرانشان خشنودند». ² آری، همانطوری‌که امام حسین عليه‌السّلام می‌فرماید: روزی فرا می‌رسد که فرزندش امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف ظهور می‌فرمایند و همه ظالمین را سرکوب‌ و به مظلومین عالم عزّت می‌بخشد و جهان را با نور عدالت روشن می‌فرماید. ³ پی‌نوشت: 1-مناقب ابن شهر آشوب، جلد4، صفحه85؛ بحارالأنوار، جلد45، صفحه299؛چشم‌اندازی به حکومت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه148؛ معجم‌احادیث الامام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، جلد3، صفحه182:«یا ولدي یا علی والله لایسکن دمی حتی یبعث الله المهدي فی قتل علی دمی من المنافقین الکفره الفسقه سبعین الفا» 2-علل‌الشرایع، جلد1، صفحه219؛ عیون‌اخبار الرضا عليه‌السّلام، جلد1، صفحه273؛ بحارالأنوار، جلد52، صفحه313؛ اثبات‌الهداه، جلد3، صفحه455؛ چشم‌اندازی به حکومت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه154. 3-معجم‌احادیث الامام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، جلد3، صفحه181: «یظهرالله قائمنا فینتقم من الظّالمین. فقیل له: یا رسول‌الله! من قائمکم؟ قال: السابع من ولد ابنی محمد بن علی و هو الحجة بن الحسن بن علی بن محمد بن علی بن موسی بن جعفر بن محمد بن علی ابنی و هوالذي یغیب مده طویله ثم یظهر و یملاء الارض قسطا و عدلا کما ملئت جوراً و ظلما» 📚صفحه ۴۹و۵۰ @SHAHIDANEH12
قسمت1⃣2⃣ 16. یاری امام حسین علیه‌السّلام، یاری امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف یکی دیگر از جلوه‌های روشن ارتباط بین این دو اختر تابناك آسمان ولایت و امامت یاری نمودن امام حسین عليه‌السّلام است که در حقیقت این یاری، نصرت امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف می‌باشد. امام حسین علیه‌السّلام در این زمینه در شب عاشورا به اصحاب خود فرمود: «...و قد قال جدّي رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم: ولدي حسین یقتل بطفّ کربلا، غریباً وحیداً عطشاناً فریداً. فمن نصره فقد نصرنی و نصر ولده الحجة عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف...؛ همانا جدّم رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: فرزند من حسین عليه‌السّلام در زمین کربلا، غریب و تنها، عطشان و بی‌کس، کشته می‌شود، کسی که او را یاری کند مرا یاری نموده و فرزندش مهدی علیه‌السّلام را یاری نموده است ...». ¹ پی‌نوشت: 1-معالی‌السبطین، جلد1، صفحه208؛ ریاض القدس، جلد1 ،صفحه263؛ سحاب رحمت، صفحه342؛ الدمعه الساکبه، صفحه271؛ ناسخ التواریخ، جلد2، صفحه158؛ اسرار الشهاده، صفحه268؛ موسوعه کلمات الامام حسین علیه‌السّلام، صفحه399. 📚صفحه ۵۱ @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت‌رقیه...(حاج‌آقا‌عالی).mp3
3.14M
✅ 🔸مقامِ بےقرارِ امام حسین«علیہ‌السّلام» * 🔹بےقرارے سیدالشّهداء تا دِق ڪردن جا داره... تو ڪربلا ڪی از بےقرارے مُرد؟؟ ڪی از بے قرارے دِق ڪرد؟! * 🔺این سہ سالہ، سہ سالشہ ولے پیـرِ راهہ❗️ * 🔴مصیبت رقیّہ«سلام‌الله‌علیہا» ڪہ گرسنگی و تشگی نیست‼️ مصیبت رقیّہ«سلام‌اللہ‌علیہا» اون سریہ ڪہ روے نیزه است... حاج‌آقاعالے🎙 * ▫️بعد از ڪربلا دیگر هیچ بہانه‌ای برای یارے نڪردنِ امام پذیرفتہ نمی‌شود. ▪️حضرت رقیّہ«سلام‌الله‌علیہا» بہ ما آموخت ڪہ می‌شود حتی با سلاح اشڪ، در گوشۀ یڪ خرابہ، خواب را از چشم پلید یزیدیان ربود... ⬆️📎شہر را یڪ تنہ با گریہ بہ هَم می‌ریزم نـوه‌ےِ فـاطـمہ هستـم، جـگـرش را دارم ... 🏴 ؟ @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من اینجا ڪنج خرابہ‌ی آخرالزّمانےِ خود شمعی روشن ڪرده‌ام براے آمدنت. شنیده‌ام خلق و خویتان یتیم‌نوازے است. شنیده‌ام باباے مهربان تمام مردمان جہانید. امشب من و رقیّه«سلام‌الله‌علیہا»، هر دو برای یتیمےمان گریہ می‌ڪنیم؛ هر دو پدر را صدا می‌زنیم؛ شاید طنین صداے من هم در سوزِ بابا گفتن‌های او بالا برود. او ڪہ امشب دعایش دعاے مستجاب است! الٰـهـے بحقّ رقیّہ، عجّل لولیّڪ الفرج...
قسمت2⃣2⃣ 17.فرشتگان‌ِ یاور امام حسین علیه‌السّلام، یاوران مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف یکی از ویژگی‌های قیام یوسف زهرا برخورداری از نصرت الهی به وسیله فرشتگان است. ابان بن تغلب می‌گوید: امام صادق علیه‌السّلام می‌فرمود: «کانی انظر الی القائم...و معهم اربعه آلاف صعدوا الی السماء یستاذنون فی القتال مع الحسین علیه‌السّلام فهبطوا الی الارض و قد قتل، فهم عند قـبره شعث غبر یبکونه الی یوم القیامة و هم ینظرون خروج القائم؛ ¹ گویی قـائم را می‌بینم که همراه (یارانش) چهار هزار فرشته‌ای هستند که به آسمان بالا رفتند تا اجازه جنگیدن در رکاب امام حسین علیه‌السّلام بگیرند، ولی هنگامی که به زمین بازگشتند حضرت به شهادت رسیده بود، و آنان درکنار قبر آن حضرت پریشان‌موی و غبارآلود ماندند و بر آن حضرت تا روز قیامت می‌گریند و آنان خروج قائم عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف را انتظار می‌کشند». در روایت دیگری درباره خصوصيات این فرشتگان آمده است: «هیچ زیارت‌کننده‌ای به زیارت امام حسین علیه‌السّلام نمی‌رود مگر اینکه همین فرشتگان از او استقبال می‌کنند و هیچ وداع‌کننده‌ای با آن حضرت خداحافظی نمی‌کند مگر اینکه آنان او را بدرقه می‌کنند و بیماری نیست مگر اینکه آنان او را عیادت می‌کنند؛ هرکس بمیرد، آنان بر او نماز می‌گزارند و برای او طلب آمرزش می‌کنند و همواره منتظر ظهور امام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف هستند». ² شیخ صدوق رحمةالله در روایت ریان بن شبیب، از حضرت امام رضا علیه‌السّلام نقل می‌کند: «و لقد نزل الی الارض من الملائکه اربعه آلاف لنصره فوجدوه قد قتل فهم عند قبره شعث غبر الی ان یقوم القائم فیکونون من اَنصارِه و شعارُهم یا لثارات الحسین؛ ³ به تحقیق چهار هزار فرشته برای نصرت و یاری حسين علیه‌السّلام به زمین فرود آمدند. آنان هنگامی که نازل شدند، دیدند حسين علیه‌السّلام کشته شده است، از این رو، ژولیده و غبارآلود در نزد قبر آن حضرت اقامت کردند و همچنان هستند تا اینکه قائم قیام کند و آنان از یاوران وسپاه آن حضرت خواهند بود و شعارشان یا لثارات الحسین است». به راستی، چه ارتبـاطی میان این دو کوکب درخشان آسمان ولایت _ که ملک و ملکوت، عرش و فرش همه از یگانگی آن دو سخن می‌گويند_ وجود دارد. هر کجا حسين علیه‌السّلام است، مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف نیز هست و هر کجا مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف است، حسین علیه‌السّلام نیز می‌باشد. یاد و نام یکی با نام و یاد دیگری قرین و عجین است. از امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف؛ سیدالشهداء علیه‌السّلام را می‌طلبند و از سیدالشهداء، امام زمان را. پی‌نوشت: 1-غیبت نعمانی، صفحه309، بخش19، حزب4؛ معجم‌احادیث الامام المهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، جلد4، صفحه16 2-غیبت نعمانی، صفحه309، بخش19، حزب5؛کامل‌الزیارات، صفحه119، حزب5، بخش41. 3-عیون اخبار الرضا، جلد1، صفحه233، بخش28، حزب58؛ معجم‌احادیث الامام مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، جلد4، صفحه168 📚صفحه ۵۲ ، ۵۳ و ۵۴ @SHAHIDANEH12
قسمت3⃣2⃣ 18.شعار سپاه حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف در شعارهای لشکر آن حضرت _ که برگرفته از شعور عمیق آنان است _ به روشنی میتوان یاد و خاطره امام حسین علیه‌السّلام را مشاهده کرد. در یکی از «زیارات جامعه» در قسمت سلام به حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف آمده است: «السلام علی الامام الغائب عن الابصار و الحاضر فی الامصار و الغائب عن العیون و الحاضر فی الأفکار، بقیة الاخیار، وارث ذي الفقار، الذي یظهر فی بیت الله الحرام ذي الاستار و ینادي بشعار یا لثـارات الحســین، انـا الطـالب بالاوتـار، انـا قاصم کّل جبار؛ ¹ سلام و درود بر امامی که از دیده‌ها پنهان است و در شهرها حاضر، آنکه از دیده‌ها نهان است و در دلها حاضر، باقیمانده اخیار و خوبان، و وارث شمشیر ذوالفقار، آن بزرگواری که در بیت الله الحرام _ که دارای پرده‌ها است _ ظاهر می‌شود و به شعار «یا لثارات الحسین» ندا می‌کند و میفرماید: منم مطالبه کننده خونهای به ناحق ریخته؛ منم شکننده هر ستمگر جفاپیشه». و یاران حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف نیز به پیروی از امامشان، شعار «یا لثارات الحسین» سر می‌دهند. محدث بزرگ مرحوم حاجی نوری رحمةالله از کتاب غیبت فضل بن شاذان نقل کرده: «ان شعار اصحاب‌ المهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف یا لثارات الحسین علیه‌السّلام؛ به درستی که شعار یاوران مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف یا لثارات الحسین است». ² امام صادق ³ عليه‌السّلام هم می‌فرماید: «شعار یاران حضرت مهدی یا لثارات الحسین (ای خونخواهان حسین علیه‌السّلام) است». ⁴ پی‌نوشت: 1-مزار ابن مشهدي،صفحه107؛ نجم‌الثّاقب، صفحه469 2-نجم‌الثّاقب،صفحه469. 3-نجم‌الثّاقب،ص469. 4-مستدرك الوسائل، جلد11 ،صفحه14، بخش47، ج7 : فضیل بن یسار عن ابی‌عبدالله عليه‌السّلام قال: «و هم من خشیه الله مشفقون، یدعون بالشهاده و یتمنون ان یقتلوا فی سبیل الله، شعارهم یا لثارات الحسین علیه‌السّلام اذا ساروا یسیر الرعب امامهم مسیره شهر». 📚صفحه ۵۴و۵۵ @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسن شدے ڪہ غریبے همیشہ ناب بماند ردّ دو دست ابالفضل روے آب بماند حسن شدی ڪہ سوالِ، "غریب ڪیست در عالَم؟" میان ڪوچہ و گودال بـےجواب بماند * غریبِ ڪوچہ‌ها شدن بامن، بامن غریبِ ڪربلا شدن با ٺـو، با ٺـو ... 🏴 @SHAHIDANEH12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تابوتِ تیـر خورده و قبرِ بـےحرم این هم جوابِ آن همہ آقـایی و ڪَرَم ... * ٺـو ڪہ آخہ ڪارے غیر از ڪَرَم ندارے چجورے قبول ڪنم ڪہ حرم نــدارے؟ 🏴 @SHAHIDANEH12
به‌هرموکب‌نمک‌گیر امام‌مجتبی‌هستیم...مطیعی.mp3
10.4M
اگر‌چه عازم قبر شهید کربلا هستیم به هر موکب نمک‌گیرِ امامِ مجتبی هستیم خوش به حال اونایی که این روزا برات کربلاشونو از کریم اهل بیت می‌گیرند و راهی میشن😭 🏴 @SHAHIDANEH12
قسمت4⃣2⃣ 19. حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف ویرانگر مساجد چهارگانه امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف از بین برنده و محو کننده تمام آثار شرك و نفاق است؛ از این‌رو عاشقان، هر صبح آدینه، زمزمه «این هادم ابنیه الشرك و النّفاق» را سر می‌دهند و منتظرند تا حضرت ظهور کند وکاخ ظلم و ستم، استبداد و بناهای نفاق را نابود سازد. به همین جهت او مساجدی را که به شکرانه کشتن امام حسین علیه‌السّلام بناشده است، ویران خواهد کرد. امام محمد باقر علیه‌السّلام درباره این مساجد می‌فرماید: «در کوفه به دليل شادی از کشتن حسین عليه‌السّلام، چهار مسجد ساخته شد: مسجد اشعث، جریر، سَمّاک و شبث بن رِبعی». ¹ (ابوبصیر می‌گوید: امام محمد باقر عليه‌السّلام فرمود: «هنگامی‌که قائم ما قیام کند، چهار مسجد را در کوفه ویران می‌سازد...». ² این مساجد اگرچه هم‌اکنون موجود نیست؛ ولی ممکن است بعدها گروهی از روی دشمنی با اهل‌بیت علیه‌السّلام، آنها را دوباره بسازند. ³ پی‌نوشت: 1-بحارالأنوار، جلد45، صفحه189. 2-من لاـ یحضره الفقیه، جلد1، صفحه53 و 232؛ بحارالأنوار، جلد52، صفحه333؛ اثبات‌الهداه، جلد3، صفحه517 و 566؛ الشیعه و الرجعه، جلد2، صفحه400؛ ارشاد، صفحه365؛ روضه الواعظین، جلد2، صفحه246؛چشم‌اندازی به حکومت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه157. 3-مهدی‌موعود عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه941؛ چشم‌اندازی به حکومت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه157. 📚صفحه ۵۵و۵۶ @SHAHIDANEH12
قسمت5⃣2⃣ 3⃣سه: همراه ادعیه و زیارات اشاره با بررسی «ادعیه و زیارات» مربوط به سیدالشهدا عليه‌السّلام و امام عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف به ارتباط وثیق و تنگاتنگ میان این دو نور پاك پی می‌بریم؛ هر دو امام علیهمالسلام در ماه شعبان به دنیا آمده‌اند و در روز تولد حسین عليه‌السّلام باید به یاد مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، بود و در روز تولد مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، باید حسين علیه‌السّلام را یاد کرد. در دعای هر یک، باید جملاتی را زیر لب زمزمه نمود که یاد دیگری را در دل زنده می‌کند. در این قسمت، نمونه هایی چند از این حقیقت اشاره می‌شود: 1.یاد حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، در میلاد امام حسین علیه‌السّلام شیعیان و شيفتگان مذهب جعفری، در روز سوم شعبان میلاد سالار شهیدان، یاد فرزندان آن حضرت را نیز در دلها تازه‌تر می‌کنند. در توقیع مبارك حضرت امام حسن عسگری عليه‌السّلام برای قاسم بن علاء همدانی آمده است: در روز تولد امام حسین علیه‌السّلام این دعا را بخوان: «اللهم انی اسئلک بحق المولود فی هذا الیوم الموعود بشهادته قبل استهلاله و ولادته بکتهُ السماء و من فیها و الارض و مَن علیها... المعوضّ من قتله ان الائمة من نسله و الشّفاء فی تربته و الفوز معه فی أوبته و الأوصیاء من عترته بعد قائمهم و غیبته؛ ¹ خداوندا! من تو را به مقام مولود این روز می‌خوانم. او که پیش از آنکه به دنیا‌ چشم بگشاید و قبل از آنکه تولد یابد، وعده و خبر شهادتش داده شد. آسمان و هر کس در آن بود و زمین و هر کس بر روی آن بود، بر او گریه کرد... . او که در عوض شهادت او، ائمه از نسل او شدند و شفا در تربت او قرار داده شد، فوز و رستگاری با او، در روز رجوع و بازگشت او و بازگشت اوصیاء از خاندان او، بعد از قائم آنان و سپری شدن غیبت او می‌باشد». و در لوحی که به نام مقدّس حضرت فاطمه علیهماالسّلام معروف اسـت ² ،ارتباط محکم و راستینی بین امام حسین عليه‌السّلام و حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف وجود دارد. این لوح به مناسبت تولّد امام حسین عليه‌السّلام توسط جبرئیل امین به رسم چشم روشنی از طرف خداوند متعال به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم هدیه شد. رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم آن را مطالعه می‌کنند و می‌فرمایند: «سزاوار نیست که این چشم روشنی به شخصی غیر از فاطمه زهرا علیهماالسّلام سپرده شود». نکته مهم آن، زمان فرستادن(تولد امام حسین) و محتویات و مطالب آن(یاد مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف) است. ³ وقتی به نام مقدّس امام حسین علیه‌السّلام می‌رسد، می‌فرماید: «...جعلتُ کلمتی التّامّه معه و حجتی البالغه عنده... ؛ کلمه تامه و حجت بالغه خود (امام زمان) را با حسین و نزد او قرار دادم». پی‌نوشت: 1-مصباح المتهجد، الیوم الثالث یوم ولد فیه الحسین عليه‌السّلام، صفحه758، مفاتیح‌الجنان، اعمال روز سوم شعبان؛ اقبال، صفحه689؛ شیعه و رجعت، صفحه190. 2-اصول‌کافی، جلد2، صفحه471؛ الامامه و التبصره، صفحه104؛ کمال‌الدین، جلد1، صفحه310؛ غیبت طوسی، صفحه145. 3-با حسین علیه‌السّلام تا مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف، صفحه23. 📚صفحه ۵۷تا۵۹ @SHAHIDANEH12