فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مولودی یعنی این
°|⚘کانال شهیدان شهر هرند⚘|°
🌺🌺مسابقه بزرگ طرح کلی اندیشه اسلامی برگزار می شود قسمت اول این مسابقه از فصل ایمان و توحید برگزار م
سلام
درباره مسابقه چند نکته رو عرض کنم
اول اینکه هدايا درصورتی که خیرین عزیز بیشتر همراهی کنند بیشترخواهد شد.
دوم آنکه بیست الی سی سوال تستی طراحی خواهد شد.
سوم اینکه کسی که کلیه محدوده مذکور را (ایمان و توحید) نخوانده شرعا حق شرکت در مسابقه را ندارد.
♦️باقری: احساس میکنم طرف مقابل برای ورود به گفتگوی موثر و نتیجه بخش اراده جدی دارد
رییس هیات مذاکره کننده در وین:
🔹آنچه امروز احساس کردم با آنچه روز جمعه احساس کردم متفاوت بود و احساسم این است که طرف مقابل اراده جدیتر برای ورود به گفتگوهای موثر و نتیجهبخش پیدا کرده است.
🔹اقدامات غیرسازنده و تخریبی آمریکاییها که در حین مذاکرات انجام میشود امروز در نشست کمیسیون مشترک مورد اعتراض چند کشور ۱+۴ قرار گرفت و آنها هم این اقدام را غیرسازنده خواندند و خواستار آن شدند که آمریکا از این اقدامات تخریبی خودداری کند
مداحی_آنلاین_جونه_جونه_جونه_زینب_محمود_کریمی.mp3
8.93M
✨سرود با لهجه لری
جونه جونه جونه زینب
نم نم بارونه زینب
حاج محمود کریمی
🌴💎🌹💎🌴ㅤㅤ
👌بسیار دلنشین
#میلاد_حضرت_زینب سلام الله علیها
#حضرت_زینب
#روز_پرستار
💢تکفیری ها رسیده بودند نزدیک حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ آن قدر که تیرهای کلاش به در و دیوار حرم می خورد.حاج قاسم تاب نداشت ببیند حرم حضرت زینب (سلاماللهعلیها) در خطر باشد.
🌹🍃خودش کلاش به دست گرفت و آمد پا به پای بچه ها از حرم دفاع کرد. آنقدر ایستاد تا تیر خورد به دستش. هر چه اصرار کردیم برنگشت عقب. با همان دست مجروح کنار بچه ها و حضرت زینب (سلاماللهعلیها) ایستاد.
🕊"شهید حاج قاسم سلیمانی"
✍کتاب سلیمانی عزیز
🔮کانال مرجع گفتمان
#شهیدانه
#شهید_حاجقاسم_سلیمانی
https://www.skyroom.online/ch/fdkhuisf00/education
💠همایش مشترک فرزند آوری💠
همکاری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و ناحیه امام علی علیه السلام
هم اکنون در حال اجراست...
با لینک بالا در این همایش حضور بهم رسانید..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نظرت چه بلایی سر این آدما اومده که اینقدر حالشون بده؟😭
فقط میدویدم، گریه میکردم!
مگه من چند سالمه که بخوام قرص ضدافسردگی بخورم؟
ته این داستان میخواد به کجا ختم بشه؟ ...
🔺اینها بخشی از صداهای این آدماس...
به مناسبت روزشون این پست رو برای رفقات بفرست🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺هر حادثه ای در این عالم یا قابل حله یا قابل تحمل
استراتژی های شناختی-سایبری دشمن ضد ایران ما:
مایوس سازی مدیران، مسئولان و مردم بخصوص جوانان از آینده کشور،
خبرهای دروغ، تحلیلهای مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوههای امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ
#گام_دوم
به نام،یاد و توکل بر او
سلام و با آرامش واکسن بزنیم
قسمت هشتم
🔸مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی قم: متأسفانه به دلیل سوء برداشت از واکسیناسیون در بارداری، میزان استقبال از تزریق واکسن در این جامعه هدف کافی نیست.
🔸وی در خصوص نگرانی مادران باردار نسبت به تزریق واکسن کرونا با تأکید بر اینکه باید برای مادران باردار اطمینان خاطری ایجاد شود تا نگرانی از تزریق واکسن نداشته باشند، اظهار کرد:
درست در زمانی که عده ای با ایجاد شبهه در مورد واکسن کرونا باعث واکسن هراسی در جامعه شده اند، مادر باردار ۳۲ ساله ای در قم با داشتن دو فرزند خردسال بعلت ابتلا به کووید ۱۹ ، پس از مدتی دسته و پنجه نرم کردن با بیماری، متأسفانه تسلیم مرگ می شود.
وی تصریح کرد: با بررسی های کارشناسان ما از خانواده این مادر باردار، مشخص شد تردیدهایی که اطرافیان و برخی افراد در شبکه های مجازی در مورد واکسیناسیون در بارداری ایجاد کردند، این مادر از تزریق واکسن خودداری نموده بود.
#با_آرامش_واکسن_بزنیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد 👇و عجل فرجهم و فرجنا بهم و بحقهم
🍁
📝 #یادداشت_کوتاه | آخرین خبرها از نبرد وین‼️
🍃🌹🍃
🔻 غربیها مجبور شدند روی پیشنویس ایران مشغول به مذاکره شوند(یک منبع آگاه). این اولین پیروزی ایران در نبرد وین است.
🔸 در این دور طرف غربی اسیر ابتکار عمل ایران شد و بعد از آنکه تنها پس از دو جلسه بررسی در کارگروهها ناگهان روند مذاکرات را به درخواست آمریکاییها در هفته گذشته ناقص گذاشت، حالا به مذاکره و روند درگیرشدن در مذاکره در چارچوب بررسی پیشنویسهای ایران بازگشته و در مقابل عملگرایی ایران مجبور به پذیرش واقعیت و واقعگرایی شد.
🔹 پس از شکست آمریکا و شرکایش در همراهسازی کشورهای منطقه مانند ترکیه و امارات و همچنین چین و روسیه یعنی دو شریک همسوی ایران در مذاکرات، و پس از شکست آمریکا در افزایش فشار تحریمی و تاثیرگذاری بر ایران از طریق معتبرسازی تهدید، حالا وضعیت مذاکرات نشان میدهد که طرفهای غربی بیشتر به میز مذاکره فکر میکنند، درحالیکه اسراییل تنها مخالف تداوم مذاکرات و حصول توافق احتمالی مانده است، چرا که دو هفته تلاشش در سفرهای اروپایی و تماس با آمریکا برای نمایش نقش پلیس بد با شکست مواجه شده و حالا از سر عصبانیت به تندروی بیحاصل برای تشدید تنشها روی آورده که نقش خودش را متقاعدکننده نشان دهد.
🔺 تروئیکای اروپایی فشار بسیار زیادی را برای تخریب مذاکرات با ۳ هدف مشخص در دستور کار قرار داده که شامل امتیازگیری از چین و روسیه، امتیازگیری از ایران و امتیازگیری از اتحادیه اروپا به نمایندگی مورا و بورل است. اتحادیه اروپا از فشار تروئیکا بهشدت ناراضی است.
°|⚘کانال شهیدان شهر هرند⚘|°
سوالات مسابقه بزرگ برگرفته از وصیت نامه سردارسلیمانی، ۱،بالاترین وارزشمندترین نعمت ها از نظر شهید س
۱-زهرابیاتی
۲-مرتضی بیاتی
۳-سکینه سنگامه
۴-حسین جابری
۵-زبیده بیاتی
#عزیزان که اسمشون نبوده درمراحل بعدی منتظرمسابقه جدید داریم هرماه برگزاری میشود
لطفا مارادنبال کنید وبرندگان عزیز ضمن تماس مشخصات کامل ارائه دهند تااگر دوراهستن هدیه رانقدی واریز کنیم
☀️آثار عجیب خواندن آیت الکرسی بعد از هر #نماز !
🌺پيامبر فرمودند: هر كس آيه الكرسي را بعد از نماز بخواند هفت آسمان شكافته گردد و به هم نيايد تا خداوند متعال به سوي خواننده آيت الكرسي نظر رحمت افكند
و فرشته اي را بر انگيزد كه از آن زمان تا فرداي آن كارهاي خوبش را بنويسد و كارهاي بدش را محو كند.
🌟رسول اكرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: يا علي بر تو باد به خواندن آيه الكرسي بعد از هر نماز واجب.
✳️ هر كس بعد از هر نماز آيه الكرسي را بخواند به جز خداوند متعال كسي او را قبض روح نمي كند و مانند كسي باشد كه همراه پيامبران خدا جهاد كرده تا شهيد شده است.
🌹در روايتي از امام باقر علیه السلام آمده است:
" هر كس آيه الكرسي را بعد از هر نماز بخواند از فقر و بيچارگي در امان شود و رزق او وسعت يابد و خداوند به او از فضل خودش مال زيادي بخشد."
✨جهت نور چشم بعد از هر نماز دست بر چشم بگذارد و آيه الكرسي بخواند و بگويد :" اعيذ نور بصري بنور الله الذي لا يطفي"✨
🌺خداوند فرمود: كسي كه بعد از نماز واجبش آيه الكرسي بخواند خداوند متعال به او قلب شاكرين – اجر انبيا و عمل صديقين را عطا فرمايد و چيزي جز مرگ از داخل شدن او به بهشت جلوگيري نمي نمايد.
💠 مداومت نمي نمايد به آن مگر پيامبر يا صديق يا كسي كه از او راضي شده ام و يا شخصي كه شهادت را روزي او مي نمايم.
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_472
وَ قِيلَ لَهُ عليه السلام لَوْ غَيَّرْتَ شَيْبَكَ، يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ،
[[فقال عليهالسلام ]]
الْخِضَابُ زِينَةٌ وَ نَحْنُ قَوْمٌ فِي مُصِيبَةٍ!
يُرِيدُ وَفَاةَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله
به حضرت عرض كردند: چه خوب بود محاسن خود را رنگ و خضاب مىكرديد.
امام عليه السلام در پاسخ فرمود:
خضاب و رنگبستن زينت است ولى ما عزاداريم.
(منظور امام عليه السلام رحلت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله بود).
شرح و تفسير
ما به سوگ پيامبر نشستهايم
شك نيست كه خضاب كردن و زدن رنگ مناسب به موهاى سفيد در هنگام كهنسالى يا ميانسالى، هم ازنظر عرف عقلا كار مطلوبى است و هم در شريعت اسلام بر آن تأكيد شده است همانگونه كه بعداً به صورت مشروحتر بيان خواهيم كرد.
به همين دليل سؤال كننده هنگامى كه امام عليه السلام را با محاسن سفيد شده و بدون خضاب ديد سؤال براى او پيش آمد و عرض كرد:«اى اميرمؤمنان! چه خوب بود محاسن خود را رنگ و خضاب مىكرديد»؛ (وَ قِيلَ لَهُ عليه السلام لَوْ غَيَّرْتَ شَيْبَكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ).
امام عليه السلام در پاسخ فرمود:«خضاب و رنگبستن زينت است ولى ما عزاداريم (منظور امام عليه السلام رحلت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله است)»؛ (فَقَالَ عليه السلام: الْخِضَابُ زِينَةٌ وَ نَحْنُ قَوْمٌ فِى مُصِيبَةٍ يُرِيدُ وَفَاةَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله).
ظاهر نسخۀ صبحى صالح كه ما آن را متن كلام خود قرار دادهايم اين است كه جملۀ «يُرِيدُ وَفَاةَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله» جزء كلام سيد رضى است نه كلام امام عليه السلام در حالى كه ظاهر نسخۀ ابن ابىالحديد كه بعضى آن را ترجيح دادهاند اين است كه آن جمله جزء كلام خود امام عليه السلام است (نَحْنُ قَوْمٌ فِى مُصِيبَةٍ بِرَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه و آله).
در اين صورت تفسيرهاى ديگرى نمىتوان براى اين مصيبت ذكر كرد زيرا خود امام عليه السلام آن را تفسير فرموده است كه منظور، مصيبت رحلت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله مىباشد.
ولى بنابر اينكه اين تفسير جزء كلام سيد رضى باشد بعضى آن را نپذيرفتهاند و گفتهاند كه منظور، مصيبت سقيفه و پيامدهاى آن در عصر عثمان و سپس در دوران حكومت امام عليه السلام نظير جنگهاى جمل و صفين و مانند آن است كه دائماً امام عليه السلام با نهايت تأسف درگير آثار مصيبتبار آن بود. ١
البته اگر منظور، مصيبت رحلت پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله باشد آن نيز بعيد به نظر نمىرسد زيرا مصيبت به اندازهاى سنگين بود كه آثارش تا پايان عمر بر قلب امام عليه السلام سنگينى مىكرد همانگونه كه در حالات امام حسين عليه السلام هنگام دفن برادر ارجمندش امام مجتبى عليه السلام مىخوانيم كه بر سر قبر او چنين بيان كرد:
«أ أدهَنُ رَأْسِى أم اطِيبُ مَحاسِنى وَ رَأْسُكَ مَعفورٌ و أنْتَ سَلِيبُ
آيا موهاى سرم را روغن بزنم يا محاسنم را خوشبو سازم در حالى كه سر تو در زير خاك پنهان شده و تو غارت زدهاى (تمام حقوقت را دشمنان غارت كردند)؟». ٢
و در حالات امام سجاد عليه السلام نيز مىخوانيم كه بعد از شهادت پدرش حضرت امام حسين عليه السلام تا پايان عمر همواره عزادار بود با اينكه حدود ٤٠ سال طول كشيد.
علاوه بر آنچه گفته شد اين احتمال نيز وجود دارد كه طبق آنچه در احاديث معروف آمده كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله به على عليه السلام فرمود:«زمانى فرامىرسد كه محاسن تو را با خون سرت خضاب مىكنند»؛ امام عليه السلام پيوسته آن زمان را انتظار مىكشيد تا شربت شهادت بنوشد و از شرّ اشرار آسوده شود. ٣بهخصوص اينكه در حديثى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم:
«خَضَبَ النَّبِيُّ صلى الله عليه و آله وَ لَمْ يَمْنَعْ عَلِيّاً عليه السلام إِلَّا قَوْلُ النَّبِيِّ صلى الله عليه و آله تُخْضَبُ هَذِهِ مِنْ هَذِهِ؛ پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله خضاب كرد ولى آنچه على عليه السلام را از اين كار بازداشت كلام پيامبر صلى الله عليه و آله بود كه فرمود: روى محاسنت از خون فرقت خضاب خواهد شد».
نكتهها
١. خضاب و رنگ كردن موها در اسلام
در آموزههاى اسلامى تأكيد شده است كه مسلمانان، پاكيزه و مرتب باشند و از زينتهاى معقول و دور از اسراف و تبذير بهره بگيرند و به تعبير ديگر، اسلام پيروانش را زيبا مىپسندد.
در قرآن مجيد به مسلمانان دستور داده شده هنگامى كه به مسجد كه كانون مهم عبادت است مىروند لباس مزين بپوشند و زينت داشته باشند« يَا بَنِى آدَمَ خُذُوا زِينَتَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ »؛ اى فرزندان آدم! زينت خود را هنگام رفتن به مسجد با خود برداريد». ٢
و از آنجا كه ممكن است بعضى از افراد نادان و سطحىنگر از اين دستور تعجب كنند در آيۀ بعد از آن مىفرمايد:« قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِينَةَ اللّهِ الَّتِى أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَ الطَّيِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ »؛ بگو چه كسى زينتهاى الهى را كه براى بندگان خود آفريده، و روزىهاى پاكيزه را، تحريم كرده است؟».
اين زينت ممكن است معنى وسيعى داشته باشد كه هم زينتهاى جسمانى را شامل شود و هم زينتهاى معنوى را.
در همين باره روايات متعددى دربارۀ خضاب و رنگ كردن مو براى مردان و زنان وارد شده است و مرحوم علامه مجلسى در بحار الانوار يك باب تحت عنوان «الخِضابُ للرّجال و النّساء» آورده و در آن ١٦ روايت از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله و ائمۀ هدى عليهم السلام ذكر نموده است.
ازجمله در حديثى از امام صادق عليه السلام از پدرانش از رسول خدا صلى الله عليه و آله چنين آمده است:
«أَرْبَعٌ مِنْ سُنَنِ الْمُرْسَلِينَ الْعِطْرُ وَ النِّسَاءُ وَ السِّوَاكُ وَ الْحِنَّاء؛ چهار چيز است كه از سنت پيامبران است: عطر و داشتن همسر و مسواك و رنگ كردن موهاى سفيد با حنا». ١
در حديث ديگرى از آن حضرت آمده است كه فرمود:
«اخْتَضِبُوا بِالْحِنَّاءِ فَإِنَّهُ يُجَلِّى الْبَصَرَ وَ يُنْبِتُ الشَّعْرَ وَ يُطَيِّبُ الرِّيحَ وَ يُسَكِّنُ الزَّوْجَةَ؛ با حنا موهاى سفيد خود را رنگ كنيد كه بر نورانيت چشم مىافزايد و موها را تقويت مىكند و بوى انسان را خوش مىسازد و به همسران آرامش مىدهد». ٢
در حديث ديگرى مىخوانيم:
«أَمَرَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله بِالْخِضَابِ ذَاتَ بَعْلٍ وَ غَيْرَ ذَاتِ بَعْلٍ؛ پيغمبر اكرم زنان را به خضاب كردن دستور داد هم زنان شوهردار را و هم زنان بدون شوهر». ٣
به همين دليل هنگامى كه سؤال كننده موهاى مبارك حضرت امير مؤمنان عليه السلام را بدون خضاب ديد پرسيد كه چرا خضاب نكردهايد؟ امام عليه السلام پاسخ معنادارى به او داد و فرمود: ما عزاداريم.
٢. خضاب در اشعار شعرا
شعراى عرب و عجم در اشعار خود از زواياى مختلف به اين امر نگاه كرده و اشعار نابى سرودهاند. يكى از شعراى عرب (به نام ابن الرومى) مىگويد:
لَم أخضِبِ الشَّيْبَ لِلغَوانى أبْغِى بهِ عِنْدَهم وِدادا
لكِن خِضابى على شَبابي لَبِستُ مِن بَعدِهِ حِدادا
من محاسن سفيد خود را براى جلب توجه زيبارويان و محبت آنها خضاب نكردم بلكه خضاب من براى مرگ جوانى است.
شاعر معروف ديگرى به نام ابوتمّام مىگويد:
فإن يَكُنِ المَشيبُ طَغَى علينا و أودَى بالبَشاشةِ و الشَّبابِ
فإنّى لستُ أدفَعُه بشىءٍ يكونُ عليه أثقَلَ مِن خِضابِ
أرَدتُ بأنّ ذاك و ذا عَذابٌ فسَلَّطتُ العذابَ على العَذابِ
اگر پيرى بر ما طغيان كرد و شادى و جوانى را از ما گرفت
من هم او را به چيزى كه سنگينتر از خضاب باشد از خود دور نمىكنم
درست است كه هم پيرى و هم خضاب كردن مشكلاتى دارد ولى من تصميم گرفتم مشكل خضاب را بر مشكل پيرى مسلط كنم.
شاعر فارسىزبان (كسائى مروزى) از زاويهاى ديگر به اين موضوع نگاه كرده و چنين مىسرايد:
از خضاب من و از موى سيه كردن من گر همى رنج خورى بيش مخور رنج مبر
غرضم زان نه جوانى است، بترسم كه ز من خرد پيران جويند و نيابند اثر