#یادآورےِقـــــــــرارها...
#محاســـــبہ
#محاســـــــبۂ_نفــــــس ☑️❌
🍀یادِ_مرگ_و_قیامت...
🍃🌺امام_خمینی(ره)؛
باید توجه به این معنا بکنید که ما یک روزِ دیگر داریم،
این راشک نکنید!
👌ما یک روز _ محاسبه داریم و از همهٔ چیزها محاسبه میشود....
✨آنروز خودِ انسان محاسبهٔ خودش را میکند،...
✨آنروز قلمها میآیند شهادت میدهند،...
✨ دستها شهادت میدهند،...
✨چشمها شهادت میدهند؛...
✨انسان خودش آن روز محاسبهٔ خودش را میکند،
و ما یک همچنین روزی را داریم....
📚منبع: کلمات_قصار، ص۴۹
🔟دقیــــــــقہ #قبل_از_خواب ↘️↘️
#محاســـــبہ ☑️❌ یادمــــون نره...
✿ฺکانـــال🍃
@sahidanharand
#اسماء_الهی
🌷 مرحوم دولابی( ره)
🔸همه اسرار در #اسماء الهی خوابیده
اول گفتم : #یا_غفار،کم کم دیدم شب و نیمه شب خدا دستی به سرم کشید و حالم بهتر شد. قوت قلبم زیادتر شد.
🔸می توانم با او بنشینم و صحبت کنم . در وقت گرفتاری رضایتم بیش تر شد. غفار آمد و مرا گرفت . الان خودم ریخت و پاش می کنم . هر کس به من ظلم کرده است ،آبرویم را ریخته است ،او را می بخشم .
🔸" یا من اظهر الجمیل"، وقتی آفتاب بزند ، تاریکیها کنار می رود،جمیل و جمال و جمال آفرین که آمد ، تاریکی ها کنار می رود . " ستر القبیح " ، تاریکی ها رفت چون جمال آمد . چه این که جمال را ببینی یا جمال درخودت بیاید و خوش اخلاق باشی . کسی که قبیح را می پوشاند،نامه را رسیدگی نمی کند ،میبخشد .
🔸" یا من لم یواخذ بالجریره " ، بدی ها را کنار می اندازدو مواخذه نمی کند . "و لم یهتک الستر " ،مواخذه نکرد و پرده ندرید. نه تنها مواخذه نکرد بلکه ستر من را هم ندرید .
🔸همه اینها در" یا من اظهر الجمیل " هست . " یا عظیم العفو" ، خدایا چه کردی ؟! گمان می کردم جمال آوردی ، بعد دیدم کمال هم هست . این تعبیر " اظهر الجمیل " را در قلبت وارد کن تا لذت آن را ببری.
✿ฺکانـــال🍃
@sahidanharand
💔
استاد پناهیان:💚🍃
🍃وقتی خدا آدم را آفرید و ملائکه اعتراض کردند که این خون میریزد،
خدا فرمود: ملائکه شما نمیفهمید. 😍
ملائکه، این تولید ارزش افزوده( تعین ابدیت) رو نفهمیدند.😔
کسانیکه ارزش افزوده تولید میکنند را نگاه کن، چقدر میارزند. ولی آنهایی که تولید نمیکنند، دارند ضایعات دنیایی تولید میکنند
کانال🌱🌿
@sahidanharand
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاد بودن را مسیر زندگیت قرار بده👍
@sahidanharand
دوستان عزیز خوش اومدید
لطف کنید کانال را به دوستانتون معرفی کنید
ممنونم
🌸
🍃
✨دستوری عرفانی از آیه الله انصاری همدانی(ره)✨
✴️یکی از شاگردان آیه اله انصاری [همدانی] از ایشان سوال می کند:
⁉️چه زمانی ما می توانیم خدمت صاحب الزمان ولیّ عصر (عج) برسیم؟
آیه الله انصاری جواب می دهند:
✳️ زمانی که حضور و غیبت آقا بریا شما فرقی نکند.
👈🏻در زمانی دیگر [یکی] از شاگردان ایشان از ایشان سوال می کند: آیا می شود به حضور حضرت حجت رسید؟ آقا جواب می دهند:
✳️بندۀ خدا! به حضور خداوند هم می توانیم برسیم به حضور بنده اش نمی توانیم برسیم؟!
👈🏻در مرتبۀ دیگر که آیه الله دستغیب و آیه الله فهری هم بوده اند، آیه الله نجابت سوال می کند که :
آیا به حضور امام زمان(ع) رسیده اید؟! آقا جوابی می دهند بدین مضمون که
✳️ «مَا ازدَدتُ یَقیناً» کنایه از این که من چنان حضور حضرت قائم (ع) را همیشه با تمام وجود احساس می کنم که حضور و غیبت او – علی الظاهر – برایم یکسان است.
📚در کوی بی نشان ها، صفحه۱۱۲
┄┄┅┅┅❅❁ ❁❅┅┅┅┄┄
@sahidanharand
:
#نهج_البلاغه♥️🌿
إيّاكَ وَالتَّغايُرَ في غَيرِ مَوضِعِ غَيرَةٍ؛ فَإِنَّ ذلِكَ يَدعُو الصَّحيحَةَ إلَى السُّقمِ ، وَالبَريئَةَ إلَى الرَّيبِ
از غيرت ورزيدن بيجا بپرهيز ڪه اين ڪار، زن سالم را به بيمارے مڪ ڪشانَد و پاك دامن را به گناه
#امام_علی_علیه_السلام ِ
#نهج_البلاغه_نامه31
🇮🇷🍃ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#صـَلَـوآٺبِـفـرِښـٺمُـۏمِـڹ 📿
♥️🌿↓
ما #شهادت دادیم که شهادت زیباست↑🌿🍁
@sahidanharand
#فقهی
#شفاء_در_حرام
🤔#پرسش
❔مراجع می گویند اگر تنها راه درمان منحصر به استفاده از محرمات مانند کشیدن تریاک و خوردن #شراب و ...باشد ، استفاده از آن ها اشکال ندارد در حالی که روایات می گوید خداوند در حرام شفا قرار نداده است❗️آیا مراجع بر خلاف روایات فتوا نداده اند ❕❕
💠#پاسخ💠
👌در روایات متعددی آمده است که خداوند در #محرمات شفایی قرار نداده است .
🔷امام #صادق علیه السلام فرمود ؛
« خداوند عز و جل در هیچ یک از محرمات #دواء و شفایی قرار نداده است »
📚#الکافی ج6 ص413
👌و #فرمود ؛
« پسندیده نیست که هیچ کس با محرمات الهی به دنبال #شفای خویش باشد »
📚#الکافی ج6 ص414
👌و #فرمود ؛
« من نمی خواهم به دوایی که با شراب عجین شده است #نگاه کنم ، چگونه با آن به دنبال شفای خود باشم »
📚#الکافی ج6 ص414
🗯به این مضمون روایات متعدد دیگری نیز در مجامع روایی ما نقل شده است ؛
📚#وسائل_الشیعه ج25 ص343 باب 20
👌از سوی دیگر ، مراجع #فتوا داده اند که اگر بر اساس تشخیص پزشک #متخصص و مورد #اطمینان ، تنها راه درمان بیماری استفاده از محرمات الهی باشد ، استفاده از آن ها به مقدار #ضرورت اشکالی ندارد .
📚#رساله_دانشجویی ص292
🔷مستند این حکم #قاعده_لا_حرج می باشد که خداوند می فرماید ؛
« او شما را برگزید و در دین خود تکلیف #مشقت باری برای شما قرار نداد »
🔶#حج 78
🔷پیامبر #گرامی فرمود ؛
« من مبعوث به شریعت #سهل و آسانی شده ام »
📚#بحار_الانوار ج30 ص548
🗯بی شک اگر بیماری توان انسان را بریده باشد و هیچ راه درمانی جز استفاده از یک حرام الهی برای درمان نباشد ، بر اساس قاعده لا حرج و شریعت سهل اسلامی ،درمان با حرام برای نفی حرج و #مشقت رجحان می یابد.
👌قاعده لا ضرر و حرمت ضرر رساندن به بدن نیز موید این فتوا می تواند باشد چنانکه در روایات ما آمده است « لا #ضرر و لا ضرار فی الاسلام » و بر اساس آن هر گونه حکمی که سبب آسیب رسیدن به خود و دیگران شود در اسلام بر داشته شده است .
📚#وسائل_الشیعه ج26 ص14
👌#خداوند نیز می فرماید ؛
« خود را با دست خود به #هلاکت نیفکنید »
🔷#بقره 195
🗯روشن است که در صورت عدم درمان بیماری که تنها راه درمان آن استفاده از حرام الهی باشد ، ضرر و هلاکت #نصیب انسان می شود .
❕لذا امام #صادق علیه السلام فرمود ؛
« هیچ چیز از محرمات الهی نمی باشد مگر آنکه ارتکابش برای #مضطر جایز و حلال است »
📚#وسائل_الشیعه ج5 ص483
❕میان این دسته ادله با ادله دسته اول که می گوید خداوند در حرام #شفایی قرار نداده است منافاتی نمی باشد زیرا؛
🔷 روایات دسته اول در مقام بیان این نکته است که شفای خالص و #سلامتی کامل با استفاده از محرمات الهی حاصل نمی شود ، اگر چه ممکن است بیماری فعلی انسان را درمان کند ، اما #عوارض و بیماری های دیگری را برای بدن به همراه می آورد ، زیرا تمام محرمات الهی دارای عوارض و ضررهایی بوده است که خداوند آن ها را حرام کرده است و انسان تا جایی که ممکن است باید از راه حلال خود را درمان کند چنانکه امام رضا علیه السلام فرمود ؛
« هر آنچه در آن فساد نهفته شده و مایه ضرر برای جسم و نفس است حرام شمرده شده است »
📚بحار الانوار ج100 ص51
🗯بنابراین میان این دو دسته ادله و فتاوی #مراجع هیچ گونه #تضاد و تنافی وجود ندارد .
@sahidanharand