eitaa logo
پایگاه مقاومت شهیدان پناهی
649 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
488 ویدیو
45 فایل
قرارگاه فرهنگی، اجتماعی شهیدان پناهی بسیج منطقه کارخانه قند کرج به کانال بسیج بپیوندید 👇👇🌸: https://eitaa.com/shahidanpanahi کانال نوجوانان💪🏻😎 : https://eitaa.com/nojavan1 ارتباط با ما📱📠: https://eitaa.com/paygahpanahi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹به نام خدا 🌹 🔹اردوی پارک آبی 🔸ویژه اعضای طرح تابستان 🔸چهارشنبه ۸تیرماه 🔷جهت ثبت نام از ساعت ۱۸:۳۰ به معاونت سرمایه انسانی مراجعه نمایید. لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔸گزارش تصویری هیئت هفتگی 🔹زمان: هر هفته یکشنبه ها 📌مکان: پایگاه شهیدان پناهی لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ به یک سؤال در ادامه تفسیر آیه ۱۷۸ سوره آل عمران پاسخ به یک سؤال آیه فوق، ضمناً به این سؤال که در ذهن بسیارى وجود دارد، پاسخ مى گوید که چرا جمعى از ستمگران و افراد گنهکار و آلوده این همه غرق نعمتند و مجازات نمى بینند؟🤔 قرآن مى گوید: اینها افراد غیر قابل اصلاحى👌👌 هستند که طبق سنت آفرینش و اصل آزادى اراده و اختیار به حال خود واگذار شده اند، تا به آخرین مرحله سقوط😱 برسند و مستحق حداکثر مجازات شوند. به علاوه، از بعضى از آیات قرآن، استفاده مى شود: خداوند گاهى به این گونه افراد، نعمت فراوانى مى دهد و هنگامى که غرق لذت پیروزى و سرور شدند👈 ناگهان همه چیز را از آنان مى گیرد، تا حداکثر شکنجه را در همین زندگى دنیا ببینند; زیرا جدا شدن از چنین زندگى مرفهى، بسیار ناراحت کننده است، چنان که مى خوانیم: فَلَمّا نَسُوا ما ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنا عَلَیْهِمْ أَبْوابَ کُلِّ شَیْء حَتّى إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ بَغْتَةً فَإِذا هُمْ مُبْلِسُونَ:  هنگامى که پندهائى را که به آنها داده شده بود، فراموش کردند درهاى هر خیرى را به روى آنان گشودیم تا شاد شوند، 😁ناگهان هر آنچه داده بودیم از آنها بازگرفتیم، لذا فوق العاده ناراحت و غمگین شدند .😞 در حقیقت این گونه اشخاص، به کسانى مى مانند که از درختى، ظالمانه بالا مى روند، که هر قدر بالاتر روند خوشحال تر مى شوند، تا آن هنگام که بر فراز بلندترین شاخه درخت مى رسند، ناگهان طوفانى میوزد و از آن بالا چنان سقوط مى کنند که تمام استخوان هایشان در هم مى شکند. تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۳۹
به نام خدا طبق برنامه اعلامی امروز نشست حلقه های معرفتی برگزار می گردد . مکان و زمان : امروز سه شنبه ساعت ۱۹:۰۰ در پایگاه بسیج شهیدان پناهی . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
به نام خدا🌷 (( جدول برنامه ی هفتگی. )) گروه شهید بزرگوار ابراهیم هادی ( پایه دهم و بالاتر ) تابستان 1401 . بزودی جدول برنامه ی اردویی و فوق برنامه ها نیز منتشر می گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌷به نام خدا🌷 (( جدول برنامه ی هفتگی. )) گروه شهید بزرگوار بهنام محمدی ( پایه دوم تا چهارم ) تابستان 1401 . بزودی جدول برنامه ی اردویی و فوق برنامه ها نیز منتشر می گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌷به نام خدا🌷 (( جدول برنامه ی هفتگی )) گروه شهید بزرگوار حسین فهمیده ( پایه پنجم و ششم ) بزودی جدول برنامه ی اردویی و فوق برنامه ها نیز منتشر می گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
به نام خدا🌷 (( جدول برنامه ی هفتگی. )) گروه شهید بزرگوار سید احمد علی نیری ( پایه هفتم تا نهم ) تابستان 1401 . بزودی جدول برنامه ی اردویی و فوق برنامه ها نیز منتشر می گردد . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔹حلقه _ کارگاه 🔸زمان: امروز سه شنبه ساعت ۱۹:٠٠ مربیان : برادران بسیجی حجه الاسلام محمودی و حجه الاسلام موسی کاظمی ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید : لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌹به نام خدا 🌹 گزارش یه برنامه بسیار جذاب ⚽️ مدرسه فوتبال ⚽️ 🔵ویژه اعضای ثبت نام شده در مدرسه فوتبال پایگاه با نرخ بیش از ۵۰ ٪ تخفیف 🔸صبح دوشنبه ها و سه شنبه ها 📌مکان: تنها زمین استاندارد چمن سرپوشیده مجموعه باغچه بان ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید :
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔶 آموزش ورزش رزمی 🤼‍♂💪 🔸ویژه داوطلبان اعضای طرح تابستان 🔷زیر نظر استاد بین المللی دفاع شخصی جناب استاد بیگدلی با بیش از ۷۰٪ تخفیف ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید : لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
بسم الله الرحمن الرحیم مَّا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَىٰ مَا أَنتُمْ عَلَيْهِ حَتَّىٰ يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ ۗ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِن رُّسُلِهِ مَن يَشَاءُ ۖ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ ۚ وَإِن تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ ممکن نبود که خداوند، مؤمنان را به همین گونه که شما هستید واگذارد. مگر آن که ناپاک را از پاک جدا سازد. و ممکن نبود که خداوند شما را از اسرار غیب، آگاه کند (تا مؤمنان و منافقان را از این راه بشناسید). ولى خداوند از میان پیامبران خود، هر کس را بخواهد برمى گزیند. (و براى رهبرى مردم از غیب آگاهش مى کند) پس به خدا و پیامبران او ایمان بیاورید! و اگر ایمان بیاورید و تقوا پیشه کنید، پاداش بزرگى براى شماست (آل عمران/179) مسلمانان تصفیه مى شوند👌👌 قبل از حادثه احد موضوع  منافقان ، در میان مسلمانان، زیاد مطرح نبود به همین دلیل آنها بیشتر،  کفار  را دشمن خود مى دانستند، اما بعد از شکست احد و تضعیف موقتى مسلمانان راستین و آماده شدن زمینه براى فعالیت منافقان، فهمیدند دشمنانى خطرناک تر🤔 دارند که باید کاملاً مراقب آنها باشند و آنها منافقانند 👉و این، یکى از مهمترین نتائج حادثه احد بود.   آیه فوق، آخرین آیه اى است که در اینجا از حادثه احد بحث مى کند، این حقیقت را به صورت یک قانون کلى بیان نموده، مى فرماید:  چنین چیزى ممکن❌ نیست که خداوند مؤمنان را به همان شکل که شما هستید بگذارد و آنها را تصفیه نکند 👌👌و  طیب  (و پاک) را از  خبیث  (و نا پاک) متمایز نسازد  (ما کانَ اللّهُ لِیَذَرَ الْمُؤْمِنینَ عَلى ما أَنْتُمْ عَلَیْهِ حَتّى یَمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیِّبِ).   این یک حکم عمومى🔊 و همگانى است و یک سنت جاودانى پروردگار محسوب مى شود که 👈هر کس ادعاى 👌ایمان کند و در میان صفوف مسلمین براى خود جائى باز کند به حال خود رها نمى شود، بلکه با آزمایش هاى پى در پى خداوند، بالاخره اسرار درون او فاش مى گردد.👏👏👏 ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۴۱
  بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۷۹ در اینجا ممکن بود سؤالى مطرح شود (و طبق پاره اى از روایات چنین سؤالى در میان مسلمانان نیز مطرح بود) و آن این که: خدا از اسرار درون همه کس آگاه است، چه مانعى دارد که مردم را از وضع آنها آگاه کند و از طریق علم غیب، مؤمن از منافق شناخته شود؟🤔 قسمت دوم آیه، به این سؤال پاسخ مى گوید که:  هیچ گاه خداوند اسرار پنهانى و علم غیب را در اختیار شما نخواهد گذارد👌👌👌  (وَ ما کانَ اللّهُ لِیُطْلِعَکُمْ عَلَى الْغَیْبِ).   زیرا آگاهى بر اسرار نهانى ـ به عکس آنچه بسیارى خیال مى کنند ـ مشکلى را براى مردم، حل نمى کند، بلکه در بسیارى از موارد باعث هرج و مرج و از هم پاشیدن پیوندهاى اجتماعى، خاموش شدن شعله هاى امید و از بین رفتن تلاش و کوشش در میان توده مردم مى گردد.   و از همه مهمتر این که باید ارزش اشخاص از طریق اعمال👌👌 آنها روشن گردد، نه از راه دیگر و مسأله آزمایش و امتحان پروردگار نیز، چیزى جز این نیست، بنابراین راه شناسائى افراد، تنها اعمال آنها است. سپس پیامبران خدا را، از این حکم استثناء کرده و مى فرماید:  خداوند هر زمان بخواهد از میان پیامبرانش، کسانى را انتخاب مى کند و گوشه اى از  علم غیب  بى پایان خود و اسرار درون مردم را که شناخت آن براى تکمیل رهبرى آنها لازم است در اختیار آنان قرار مى دهد  (وَ لکِنَّ اللّهَ یَجْتَبی مِنْ رُسُلِهِ مَنْ یَشاءُ). ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۴۲
بسم الله الرحمن الرحیم قسمت پایانی تفسیر آیه ۱۷۹ سوره آل عمران ولى در هر حال، قانون کلى و عمومى و جاودانى براى شناخت اشخاص، اعمال 👌👏👏👏آنها است. از این جمله استفاده مى شود: پیامبران ذاتاً عالم به غیب نیستند و نیز استفاده مى شود: آنها بر اثر تعلیم الهى قسمتى از اسرار غیب را مى دانند، بنابراین افرادى هستند که از غیب آگاه مى شوند و همچنین مقدار آگاهى آنها بسته به مشیت خداوند است.   نا گفته پیدا است: منظور از مشیت، و خواست خدا در این آیه، همانند آیات دیگر، همان  اراده آمیخته با حکمت  است، یعنى: خدا هر کس را شایسته 👌👌ببیند و حکمتش اقتضا کند، از اسرار غیب آگاه مى سازد.   در پایان آیه، خاطر نشان مى سازد، اکنون که میدان زندگى، میدان آزمایش و جداسازى پاک از نا پاک و مؤمن از منافق است، پس شما براى این که از این بوته آزمایش، خوب به در آئید👈  به خدا و پیامبران او ایمان آورید  (فَآمِنُوا بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ).   اما تنها به ایمان آوردن اکتفا نمى کند، بلکه مى فرماید:  اگر ایمان بیاورید و تقوا پیشه کنید، اجر و پاداش بزرگ در انتظار شما است  (وَ إِنْ تُؤْمِنُوا وَ تَتَّقُوا فَلَکُمْ أَجْرٌ عَظیمٌ).   این نکته، در آیه قابل توجه است که از مؤمن، تعبیر به  طَیِّب  (پاکیزه) شده است و مى دانیم پاکیزه، 👈چیزى است که بر همان آفرینش نخست باقى بماند، 👌و اشیاء خارجى و بیگانه، آن را  خبیث و ناپاک  نسازد،👌 آب پاکیزه، جامه پاکیزه و مانند آن، چیزى است که عوامل آلوده خارجى به آن نرسیده باشد👌 و از این استفاده مى شود که ایمان داشتن، فطرت و آفرینش نخستین انسان است تفسیر نمونه جلد سوم صفحه۲۴۳
بسم الله الرحمن الرحیم وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ هُوَ خَيْرًا لَّهُم ۖ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَّهُمْ ۖ سَيُطَوَّقُونَ مَا بَخِلُوا بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ کسانى که نسبت به آنچه خدا از فضل خویش به آنان داده، بخل مىورزند (و انفاق نمى کنند)، گمان نکنند این کار به سود آنهاست. بلکه براى آنها شرّ است. بزودى در روز قیامت، آنچه نسبت به آن بخل ورزیدند، همانند طوقى به گردنشان افکنده مى شود. و میراث آسمانها و زمین، از آن خداست. و خداوند، از آنچه انجام مى دهید، آگاه است. (آل عمران/180) طوق سنگین اسارت آیه فوق، سرنوشت بخیلان در روز رستاخیز را توضیح مى دهد، همان ها که در جمع آورى و حفظ ثروت مى کوشند و از انفاق کردن در راه بندگان خدا، خوددارى مى کنند. گرچه در آیه، نامى از زکات و حقوق واجب مالى برده نشده، ولى در روایات اهل بیت(علیهم السلام)و همچنین در گفتار مفسران، آیه به مانعان زکات تخصیص داده شده است و تشدیدهائى که در آیه به چشم مى خورد نیز دلیل بر این است که منظور انفاق مستحبى نیست.   مى فرماید:  افرادى که بخل میورزند و از آنچه خداوند از فضل خود به آنها داده در راه او نمى دهند، تصور نکنند🤔 به سود آنها است  (وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ یَبْخَلُونَ بِما آتاهُمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَیْراً لَهُمْ).  بلکه (بر خلاف تصور آنها) این کار به زیان آنها تمام مى شود  😞(بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ). سپس سرنوشت آنها در رستاخیز را چنین توصیف مى کند:  به زودى اموالى را که در مورد آن بخل ورزیدند، همانند طوقى⭕ در گردنشان افکنده مى شود  (سَیُطَوَّقُونَ ما بَخِلُوا بِهِ یَوْمَ الْقِیامَةِ).   از این جمله استفاده مى شود: اموالى که حقوق واجب آن، پرداخته نشده، و اجتماع، از آن بهره اى نگرفته است و تنها در مسیر هوس هاى فردى و گاهى مصارف جنون آمیز به کار گرفته شده، و یا بى دلیل روى هم انباشته گردیده و هیچ کس از آن استفاده نکرده، همانند سایر اعمال زشت انسان، 👹در روز رستاخیز طبق قانون  تجسم اعمال ، تجسم مى یابد، و به صورت وسیله عذاب دردناکى در خواهد آمد. تجسم این گونه اموال به طوقى که بر گردن مى افتد، اشاره به این حقیقت است که انسان تمام سنگینى مسئولیت آنها را تحمل خواهد کرد، بدون این که از آثار آنها بهره مند گردد، 👈اموال سرشارى که به طور جنون آمیز جمع آورى و نگهدارى گردد و 🔵در خدمت اجتماع نباشد، جز زنجیر و زندان،🔗 براى صاحب آن چیزى نیست; زیرا مى دانیم بهره گیرى شخصى از مال و ثروت، حدود معینى دارد و از آن که بگذرد، جز یک نوع اسارت و سنگینى بیهوده نتیجه اى نخواهد داشت، مگر این که از برکات معنوى آن برخوردار و در مسیر کارهاى مثبت قرار گیرد. ادامه دارد.... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۴۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹به نام خدا 🌹 🔶کلاس های الکترونیک🔶 🔸پنجشنبه ها و دوشنبه از ساعت ۱۹:٠٠ الی ۲٠:۳٠ 📌مکان: پایگاه بسیج شهیدان پناهی ❗️ما را به دوستان و نزدیکان معرفی کنید :
به نام خدا طبق جدول برنامه اعلامی امروز ( شنبه ) کلاس های آموزش رزمی در باشگاه مسجد حضرت خدیجه الکبری س و آموزش قرآن در مکان های اعلام شده برقرار است . لطفا با لوازم و آمادگی لازم تشریف بیاورید . لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
 بسم الله الرحمن الرحیم ادامه تفسیر آیه ۱۸۰ سوره آل عمران این گونه اموال نه تنها در قیامت طوق سنگینى بر گردن صاحبانش خواهد بود، که در این دنیا نیز چنین است، 😞منتها در رستاخیز آشکارا و در اینجا به صورت مخفى ترى مى باشد، چه جنون و حماقتى از این بالاتر که 👈انسان مسئولیت هاى فراوان تحصیل ثروت را به اضافه مسئولیت ها و زحمات فراوان که براى حفظ و محاسبه و نگاهدارى و دفاع از آن لازم است بر دوش کشد، در حالى که هیچگونه از آن، منتفع نگردد، آیا طوق اسارت چیزى جز این است؟!   در تفسیر  عیاشى  از امام باقر(علیه السلام) روایت شده:  🔊هر کس زکات مال خود را نپردازد خدا آن مال را به طوق هائى از آتش🔥 مبدل مى کند، سپس به او گفته مى شود: همان طور که در دنیا به هیچ قیمت، این اموال را از خود دور نمى کردى اکنون آنها را بردار و به گردن خود بیفکن ! قابل توجه این که: در آیه، از مال، تعبیر به  ما آتاهُمُ اللّهُ مِنْ فَضْلِهِ  شده که مفهوم آن این است: مالک حقیقى اموال و منابع در آمد، خدا است، و آنچه به هر کس داده شده از فضل و کرم او است.   بنابراین، جاى این نیست که کسى از انفاق در راه مالک حقیقى، بخل بورزد! بعضى از مفسران، معتقدند: مفهوم این جمله عمومیت دارد و همه مواهب الهى، حتى علم و دانش را شامل مى شود، ولى این احتمال با ظاهر تعبیرات آیه تطبیق نمى کند. آن گاه آیه به یک نکته دیگر اشاره مى کند، مى گوید: این اموال، 🟥چه در راه خدا و بندگان او انفاق شود یا نشود، بالاخره از صاحبان آن جدا خواهد شد،  و میراث آسمان ها و زمین از آن خدا است  (وَ لِلّهِ میراثُ السَّماواتِ وَ الأَرْضِ).   اکنون که چنین است چه بهتر که پیش از جدا شدن از آنها، از برکات معنوى آن بهره مند گردند، نه از حسرت و مسئولیت آن.👌👌 و در پایان مى فرماید:  خدا از اعمال شما آگاه است  (وَ اللّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ). بنابراین، اگر بخل بورزید مى داند و اگر در راه کمک به جامعه انسانى از آن استفاده کنید آن را نیز مى داند و به هر کس پاداش مناسبى خواهد داد تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۴۷
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔸گزارش تصویری هیئت هفتگی 🔹زمان: هر هفته یکشنبه ها 📌مکان: پایگاه شهیدان پناهی لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
بسم الله الرحمن الرحیم لَّقَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ فَقِيرٌ وَنَحْنُ أَغْنِيَاءُ ۘ سَنَكْتُبُ مَا قَالُوا وَقَتْلَهُمُ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَنَقُولُ ذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ خداوند، سخن آنها [= گروهى از یهود] را که گفتند: «خدا فقیر است، و ما بى نیازیم»، شنید! بزودى آنچه را گفتند، و(نیز) کشتن پیامبران را به نا حق، خواهیم نوشت. و به آنها خواهیم گفت: «بچشید عذاب سوزان را!» (آل عمران/181) شأن نزول: در شأن نزول این آیه، که درباره توبیخ و سرزنش یهود😠 نازل شده است،  ابن عباس  مى گوید: پیامبر(صلى الله علیه وآله) نامه اى به یهود  بنى قینقاع  نوشت و در طى آن، آنها را به انجام نماز🕋، پرداخت زکات، و دادن قرض به خدا دعوت نمود.🔊 منظور از قرض، انفاق در راه خدا است که براى تحریک حداکثر عواطف مردم از آن چنین تعبیر شده است. فرستاده پیامبر(صلى الله علیه وآله) به خانه اى که مرکز تدریس مذهبى یهودیان بود و  بیت المدارس  نام داشت وارد شد، و نامه را به دست  فنحاص  دانشمند بزرگ یهود داد.   او پس از مطالعه نامه، با لحن استهزا آمیزى گفت: اگر سخنان شما راست باشد، باید گفت: خدا فقیر است و ما غنى و بى نیاز! زیرا اگر او فقیر نبود، از ما قرض نمى خواست! 🤔(اشاره به آیه  مَنْ ذَا الَّذِى یُقْرِضُ اللّهَ قَرْضاً حَسَناً ).(۱) به علاوه محمّد(صلى الله علیه وآله) معتقد است، خدا شما را از رباخوارى نهى کرده، در حالى که خود او در برابر انفاق ها به شما وعده ربا و فزونى مى دهد! (اشاره به آیه  یُرْبِى الصَّدَقاتِ ).(۲) ولى بعداً  فنحاص  انکار کرد که چنین سخنانى را گفته باشد. در این موقع آیات فوق نازل گشت. ادامه دارد... تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۴۹
بسم الله الرحمن الرحیم لَّقَدْ سَمِعَ اللَّهُ قَوْلَ الَّذِينَ قَالُوا إِنَّ اللَّهَ فَقِيرٌ وَنَحْنُ أَغْنِيَاءُ ۘ سَنَكْتُبُ مَا قَالُوا وَقَتْلَهُمُ الْأَنبِيَاءَ بِغَيْرِ حَقٍّ وَنَقُولُ ذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ خداوند، سخن آنها [= گروهى از یهود] را که گفتند: «خدا فقیر است، و ما بى نیازیم»، شنید! بزودى آنچه را گفتند، و(نیز) کشتن پیامبران را به نا حق، خواهیم نوشت. و به آنها خواهیم گفت: «بچشید عذاب سوزان را!» (آل عمران/181) تفسیر: خدا فقیر و ما بى نیازیم!! روى سخن این آیات با یهود 😈است که خود را غنى و بى نیاز و خدا را فقیر و نیازمند مى شمردند، در آیه نخست مى فرماید:  خداوند سخن کفر آمیز آنان (یهود) که گفتند: خداوند فقیر است و ما غنى هستیم را شنید  (لَقَدْ سَمِعَ اللّهُ قَوْلَ الَّذینَ قالُوا إِنَّ اللّهَ فَقیرٌ وَ نَحْنُ أَغْنِیاءُ). آنها حتى اگر در برابر مردم آن را انکار کنند، در پیشگاه خدا که همه سخنان را مى شنود قابل انکار نیست.   او حتى امواج صوتى 🔊 فوق العاده ضعیف یا بسیار نیرومندى که گوش هاى آدمى از درک آن عاجز است را مى شنود. بنابراین، انکار آنها بیهوده❌ است سپس مى افزاید: نه تنها سخنان آنها را مى شنویم  بلکه همه آنها را مى نویسیم✒  (سَنَکْتُبُ ما قالُوا). بدیهى است منظور از نوشتن، همانند نوشتن ما در صفحه کاغذ📝 نیست، بلکه منظور نگاهدارى آثار عمل است که طبق قانون بقاى  انرژى ـ🟡 ماده  همواره در جهان باقى خواهد ماند، و حتى کتابت و نوشتن فرشتگان خداوند نیز نوعى نگاهدارى عمل است که از هر کتابتى بالاتر مى باشد.   سپس اضافه مى کند: نه تنها این سخن کفر آمیز آنها را مى نویسیم،  پیامبرانى را هم که به نا حق کشتند😱 ثبت مى کنیم  (وَ قَتْلَهُمُ الأَنْبِیاءَ بِغَیْرِ حَقّ). یعنى مبارزه جمعیت یهود و صف بندى آنها در برابر پیامبران، 🔵تازه نیست این نخستین بار نیست که یهود، پیامبرى را استهزا مى کنند. آنها در 👈طول تاریخ خود از این نوع جنایات فراوان دارند، جمعیتى که جرئت و جسارت را به جائى برساند که جمعى از پیامبران خدا را به قتل برساند، چه جاى تعجب که چنین سخنان کفرآمیزى را بر زبان جارى نکند؟!   ممکن است گفته شود: 🟥کشتن پیامبران، مربوط به یهودیان عصر پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) نبود ـ ولى همان طور که سابقاً هم گفته ایم ـ این نسبت به خاطر آن است که آنها به 👈اعمال نیاکان خود راضى 😌بودند، و به همین جهت، در مسئولیت آن، سهیم و شریک بوده اند.😟 اما ثبت و حفظ اعمال آنها بى جهت نیست، براى این است که روز رستاخیز آن را در برابر آنها قرار دهیم و  بگوئیم: اکنون نتیجه اعمال خود را به صورت عذاب سوزان بچشید  (وَ نَقُولُ ذُوقُوا عَذابَ الْحَریقِ). تفسیر نمونه جلد سوم صفحه ۲۵۰
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔸گزارش تصویری کلاس خطاطی(خوشنویسی) 🔹استاد: برادر بسیجی مهندس آزدبر 📌مکان: مسجد بنی فاطمه (س) لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔸گزارش تصویری کلاس رباتیک 🔹استاد: برادر بسیجی مهندس علیرضا انصاری 📌مکان: مسجد حضرت خدیجه (سلام الله علیه) لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi
🌹به نام خدا 🌹 ❕گزارش❕ 🔵گزارش تصویری اردوی استخر🔵 🔴استخر فرشته 🔴 🔹📌مکان حرکت: مسجد حضرت خدیجه لینک کانال : https://eitaa.com/shahidanpanahi ارتباط با مدیر کانال : https://eitaa.com/paygahpanahi