هدایت شده از [ خبرگزاری عَمّار ]
#حرف_مفت
1- بر اساس ابلاغ وزارت نیرو، تعرفه برق در بخش خانگی در قالب پنج جدول تعرفه مناطق عادی و ماههای غیرگرم مناطق گرمسیر، تعرفه ماههای گرم در مناطق گرمسیر ۱، تعرفه ماههای گرم در مناطق گرمسیر ۲، تعرفه ماههای گرم در مناطق گرمسیر ۳ و تعرفه ماههای گرم در مناطق گرمسیر ۴ محاسبه می شود.
2- آب و هوای قم در طبقه بندی اقلیمی کشور در زمره آب و هوای نیمه بیابانی (جزو اقلیم کویری و خشک) محسوب میشود چون نزدیک به منطقه بیابانی مرکز ایران است. تابستانهای آن گرم و خشک و دمای هوا گاه از 45 درجه عبور میکند.
3- مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در جمع مردم زواره در مسجد جامع این شهر در خصوص درخواست مردمی برای کاهش تعرفه برق با توجه به گرمای هوا در این شهر گفت: تمام پیامبران آمدند که عدالت را پیاده کنند روحانیت معظم ما در استان قم نباید از چیزی استفاده کند که مشابه آن در جایی دیگر نیست.
🚨مدیران لیبرال و سرمایهدار که الحق عنوان #مرفهان_بیدرد شایستهشان میباشد بجای پاسخگویی به مردم با #متلک_گویی های سخیفانه و پاسخهای بیارزش بجای آنکه خود را در خدمت و همدرد مردم قرار دهند #طلبکارانه مردم را در جایگاه دفاع قرار میدهند. قبل از این هم #وزیر_بهداشت دولت در این خصوص حاشیهساز شده بود. آنجا که مرد نانوا از هزینههای بالای فزیوتراپی همسرش گله میکند و او در پاسخ میگوید #خودت_بمال.
👈آقای #پزشکیان نخست آنکه: مردم زواره درخواست داشتند که منطقه آنان نیز گرمسیر محسوب شود این چه ربطی به قم داشت؟!
دوم: این قانون مخصوص شهر قم نیست بلکه قم در رده مناطق #گرمسیر4 قرار دارد مناطقی گرمتر مانند استانهای جنوبی از برق ارزانتر استفاده میکنند با آنکه بیشینه دما در تابستان قم گاه کمتر از خوزستان نیست.
سوم: اگر #عرضه_ندارید مشکل مردم را حل کنید چرا فرافکنی کرده، نفاقگونه اختلاف انگیزی نموده و حس اختلاف طبقاتی ایجاد کنید؟!
چهارم: حرف از #عدالت و اعتدال میزنید در حالیکه خودتان هیچ اعتقادی به آن ندارید
پنجم: از جمعیت 1.200.000نفری قم تنها 80هزارنفر را روحانیون تشکیل میدهند و گرمسیر بودن قم اقلیمی است چه روحانیون آنجا باشند و چه نباشند.
ظاهرا درد شما چیز دیگری است. ای کاش از #حرف_مفت هم مالیات میگرفتند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
#دولتمردان_حراف
#مرفهان_بی_درد
#سیدتراب
🔻به #خبرگزاری_مردمی_عَمّار بپیوندید
http://eitaa.com/joinchat/2044657664C50ccd48f34
هدایت شده از [ خبرگزاری عَمّار ]
🔻3 ماه قلبل از انتخابات ریاست جمهوری 96، دولت تدبیر و آقای روحانی با افتخار اعلام کردند که گاز را به زاهدان رساندهاند.
اما حالا بعد از دو سال، مردم زاهدان در آستانه زمستان همچنان در صف تهیه کپسول گاز هستند...
#مایه_شرمساری
🔻به #خبرگزاری_مردمی_عَمّار بپیوندید
http://eitaa.com/joinchat/2044657664C50ccd48f34
هدایت شده از رادار انقلاب
6.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 آزادی در دین
پیامبر اینقدر به مردم #آزادی میداد که برخی نگران میشدند!
اگر مردم فکر میکنند دین #آزادی نمیدهد، به خاطر تبلیغ یا فهم اشتباه دین توسط ماست!
@mobahelegharn_21
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
📱نظر بنیامین بهادری درباره تولد فرزند سومش در ایران
🔸بنیامین بهادری به خواست خود و خانواده اش سومین فرزندش را در ایران به دنیا آورد.
🔸وقتی از بنیامین پرسیدند چرا بین پسرهایت تبعیض قائل شدی و ممکن است پسر دوم گله مند شود که چرا برادرش اقامت آمریکا دارد گفته است: باید کاری کنیم که پسر اولم گله مند شود که چرا ایران به دنیا نیامده است.
@Drsalaam
هدایت شده از شادی و نکات مومنانه
معلم سر كلاس به يكي از شاگردان
گفت درس چوپان دروغگو را بخوان.
بچه زد زير گريه و گفت : نمي توانم آقا معلم!
معلم پرسيد: چرا؟
بچه پاسخ داد: آقا! پدرم اين صفحه را از كتابم پاره كرده.
معلم بر آشفت و جويا شد: به چه دليل؟
پسره با لحني لرزان گفت : آقا معلم!
پدرم چوپان است. از خواندن اين درس سخت خشمگين شد و رو به من گفت:
من و پدرم و پدر بزرگم و بسياري از پيامبران چوپان بوديم و هيچ پيامبري دروغگو نبوده است.
اما يك نفر در ده ما پيدا شد و گفت به من راي بدهيد تا براي شما مدرسه بسازم، خانه بهداشت درست كنم ، به روستا جاده كشي كنم و برای فرزندانتان شغل ايجاد كنم.
ما هم باور كرديم و به او راي داديم و آقا شد نماينده ی ما و به هيچيك از حرف هايش هم عمل نكرد و جواب سلام مان را هم نمي دهد.
.
به معلمت بگو اين صفحه را پاره كردم تا
به جاي چوپان درغگو درس جديد:
" نماينده دروغگو " را تدريس كند
@khandehpak
هدایت شده از [ خبرگزاری عَمّار ]
🔹گزارش خبری تحلیلی کیهان
حاشیهسازان به صف شدهاند؛ باز چه کاسهای زیر نیمکاسه است؟!
http://kayhan.ir/fa/news/148558
🔻به #خبرگزاری_مردمی_عَمّار بپیوندید
http://eitaa.com/joinchat/2044657664C50ccd48f34
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢دروغی دیگر از داعشنیوز
فیلمی که متعلق به کودکان پاکستانی است آمدنیوز به عنوان کودکان سیستان و بلوچستان به خورد مخاطب میدهد.
@mobahelegharn_21
هدایت شده از رادار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 فساد جنسی در سینما ایران
ساعت یک شب میخوان #زاویه صورت منو ببینن!!!!
این سینمای فاسد، توان اصلاح معضلات جامعه را دارد؟
@mobahelegharn_21
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آشفتگي رسانه هاي بيگانه در قبال کاهش نرخ ارز در ايران
@Drsalaam
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تکرار ماجرای ریزعلی خواجوی
@Drsalaam
هدایت شده از اخبار استراتژیک
☑️ غرب جدید، با معمارانی به نام « #خانواده_مدیچی» شکل گرفت. بدون شناخت این خانواده یهودی، از مطالعهی ماکیاولی، کانت و هگل، وبر و شلر، فروید و ارکسون، آدام اسمیت و آدام فرگوسن و… (در سیاست، فلسفه، جامعه شناسی و اقتصاد) هرگز شناخت کاملی دربارهی غرب بدست نمیآید.
👈 #نیکلا_ماکیاولی کتاب « #شهریار» را برای یک شخصیت سیاسی از خانواده مدیچی نوشت؛ که در آن، سیاست منهای دین و اخلاق منهای دین ترسیم شده است.
🔘 امروز سوم دسامبر، سالروز تولد #نیکلا_ماکیاولی مشهور به #شیطان_سیاست است. برای شناخت بهتر از علل شکلگیری جریان ماکیاولی، سخنرانی تخصصی استاد حسن عباسی در دانشگاه باهنر کرمان با موضوع « #رنسانس_اقتصادی» مجدداً تقدیم حضور شما عزیزان میشود:
🎙 t.me/dr_abbasi/3049
مرجع نشر سخنرانی های استاد حسن عباسی
🌐 @Dr_abbasi
هدایت شده از خیابان انقلاب
🔴 چند سوال از عباس عبدی در ماجرای مشروبات الکلی
📝 #احسان_صالحی
🔹 از جمله تبعات تورم و افزایش سرسامآور قیمتها در چند ماه اخیر، استفاده از الکل متانول در مشروبات الکلی و مسمومیت تعداد قابل توجهی از مصرفکنندگان آن بود. اما آنچه این بار موضوع را به میدان توجه بیشتری کشاند، یادداشت منتشر شده در روزنامه دولت به قلم آقای عباس عبدی (روزنامه ایران 27 آبان 97) با عنوان «دوربرگردان فرهنگی» و راهحل ایشان بود؛ بویژه که این یادداشت در روزنامه ایران بهعنوان رسانه رسمی دولت منتشر شد.
🔸 بر اساس این متن، آقای عبدی قائل است که در مواجهه با مسکرات، مواجهه قانونی و جرمانگاری نه تنها مفید و کارآمد نیست بلکه اساساً این حدّ از مواجهه قانونی با یک امر محرّم، موجب ناکارآمدی قانون در سایر زمینهها خواهد شد، بنابراین باید از گناه به نحو دیگری (که اجمالاً نفوذ در وجدان و ذهن مردم بیان شده است)، جلوگیری کرد؛ همچنان که پیش از انقلاب انجام میشد!
1⃣ آقای عبدی معتقد است که جلوگیری از گناه اجتماعی با ابزار قانون غلط است؛ بسیار خوب؛ در دو قانون «مجازات اسلامی» و «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در خصوص تولید، توزیع و مصرف مسکرات جرمانگاری شده است. مفهوم مستقیم پیشنهاد آقای عبدی این است که تولید، توزیع و مصرف مسکرات از نظر قانونی جرم نباشد. عرفاً و قانوناً انجام امری که در قانون برای آن جرمانگاری نشده باشد، بلامانع و آزاد است.
2⃣ غرض از حکومت اسلامی، اقامه احکام اسلامی است؛ جلوگیری از «گناه اجتماعی» جزو وظایف حکومت اسلامی است، بنابراین حکومت موظف است ضمن تبیین و انجام اقداماتی در سطح فرهنگ عمومی، برای جلوگیری از گناهان اجتماعی، قانونگذاری و جرمانگاری کند. در مقابل، جناب عبدی معتقد است نباید برای جلوگیری از ایندسته از گناهان اجتماعی، از ابزار قانون استفاده کرد. این تقریر چه نسبتی با وظیفه حکومت اسلامی در اقامه احکام اسلام دارد؟ در پاسخ لطفاً از مغالطاتی همچون "هر وقت حکومت اسلامی توانست جلوی گناهانی مانند دستاندازی به بیتالمال و اختلاس و... را بگیرید، آنگاه سراغ مسائل دیگر بیاید"، اجتناب شود؛ روشن است که اثبات شیء نفی ما عداء نمیکند، و اینگونه مغالطات مناسب شوآفهای سیاسی است نه بحث علمی.
3⃣ آقای عبدی در عین نفی قانون در موضوع مسکرات، به دو مورد ایدهآل از نگاه خود اشاره میکند؛ یکی مدلی که قبل از انقلاب انجام میشده، و دیگری کمتر بودن میزان رانندگی در حالت مستی در کشورهایی که مصرف مشروبات آزاد است. نویسنده درباره مورد اول توضیح نداده است؛ سزاوار است جناب عبدی توضیح دهد چه خصوصیتی در مواجهه رژیم پهلوی با موضوع مسکرات وجود داشته که ایشان، آن مدل را برای امروزِ جمهوری اسلامی تجویز میکند؟ پیش از انقلاب اسلامی، تولید و فروش و مصرف مشروبات الکلی آزاد بود و نه تنها منعی وجود نداشت بلکه رژیم حاکم کاملاً زنجیره تولید تا مصرف آن را پشتیبانی اقتصادی و فرهنگی میکرد.
🔺در خصوص میزان رانندگی و تصادفات در حالت مستی نیز ادعای آقای عبدی فاقد آمار و فکت است. نکته قابل توجه اینکه در قوانین همان کشورهایی که مصرف مشروبات در آنها آزاد است، مجازات بسیار سفت و سختی برای رانندگی در حالت مستی وجود دارد؛ یعنی بر خلاف آنچه آقای عبدی تجویز میکند، در آن کشورها، از ابزار قانون آنهم به اشدّ وجه برای حل (بهبود) مسئله استفاده شده است.
4⃣ بر فرض که قانون کنونی در مقابله با مقوله مسکرات ناکارآمد یا ضعیف بوده باشد؛ آیا راهحل، نفی اصلِ مواجهه قانونی با مسئله است یا اصلاح آن و ارتقاء بازدارندگیِ آن؟ نفی قانون در این مقوله همانقدر غلط و عوامانه است که قیاساً گفته شود چون مصرف مواد مخدر در طول سالهای متمادی کاهش نداشته و بلکه افزایش داشته است، بنابراین اساساً مواجهه قانونی با موضوع و جرم انگاری آن و مجازات خاطیان آن، اشتباه است و باید استفاده از ابزار قانون در مبارزه با مواد مخدر را کنار گذاشت.
➖➖➖➖
📡 رصد بهترین تحلیلهای روز 👇
@enqelab_st