eitaa logo
کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی
336 دنبال‌کننده
19.8هزار عکس
13.7هزار ویدیو
193 فایل
کانالهای @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 شهدا را باید خیلی جدّی گرفت. ما برای شهدا همان ارزشهایی را باید قائل باشیم که خدای متعال برای اینها قائل است.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏💠 مثل همه‌ی انقلابها، بنیانهای پیشین را تغییر داد؛ یعنی طبیعت انقلاب، تهاجم به بنیانهای پیشین است؛ طبیعت هر انقلابی این است. 🔸انقلاب می‌آید برای اینکه بنیانهای اقتصادی غلط، بنیانهای فرهنگی غلط، بنیانهای سیاسی غلط را تغییر بدهد و دگرگون بکند. 🔹 آمد این بنیانها را تغییر داد؛ همیشه همین ‌جور بوده، در صدر اسلام هم همین اتّفاق افتاد. 🔸خب حالا مراد ما از بنیانهای فرهنگی غلط چیست. مراد، گزاره‌های غلطی است که بر اذهان مردم حاکم است. 🔹 ذهن مردم بتدریج و تحت عوامل مختلف، تحت تأثیر گزاره‌های غلطی قرار میگیرد. 🔸حالا مثلاً در انقلاب ما یکی از گزاره‌های غلط که میشود مثال زد، مسئله‌ی «نمیتوانیم» بود. یعنی واقعاً بر ذهنیّت جامعه‌ی ما، جوانان ما، «نمیتوانیم» حاکم بود... این یک گزاره‌ی فرهنگی رایج بود: «نمیتوانیم»؛ که این خودکم‌بینی ملّی، عدم اعتماد به نفس ملّی بود. 🔹یا مثلاً شیفتگی نسبت به : هر چیز غربی از نظرشان شیرین بود؛ افتخارِ به کار بردن لغات فرنگی؛ هر لغت فرنگی را به کار میبردند، افتخار میکردند. و از این قبیل صدها مورد میشود [مثال زد]؛ 🔸یعنی گزاره‌های کلیدی، چیزهایی که واقعاً در زندگی بشر تأثیر میگذارد، اینها وجود داشت؛ چه در زمینه‌های اجتماعی که مثال زدم، چه در زمینه‌های شخصی، در زمینه‌های زندگی شخصی، آن فرهنگهای غلطی که رایج بود در ذهن ماها، که حالا مثالهای فراوانی دارد که وقت را من نمیگیرم؛ 🔹انقلاب آمد اینها را، این بنیانها را، بعضی را متزلزل کرد، بعضی را بکلّی از بین برد، جایگزین کرد؛ 🔺 «نمیتوانیم» را «میتوانیم» کرد؛ شیفتگی نسبت به غرب را‌، تبدیل کرد به اعتراض نسبت به غرب و انتقاد نسبت به غرب. 🔸در مسائل شخصی، خودشیفتگی و خودپسندی و میل به شهرت و مانند اینها را تبدیل کرد به ایثار، ازخودگذشتگی، عدم اصرار بر آوردن نام خود. و این چیزها خب یک چیزهای خیلی مهمّی است؛ 🔹 این کارها را انجام داد؛ و این به معنای واقعی کلمه اتّفاق افتاد. ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠امام صادق در حدیثی میفرماید «العالم بزمانه لا تهجم علیه اللّوابس» 🔸 امروز شما علما و روحانیون اگر عالم هم باشید، بسیار باتقوا هم باشید، اما زمانتان را نشناسید، آن وقت آسیب‌پذیر و لغزش‌پذیر و کم‌فایده خواهید بود؛ 🔹ما کسانی را دیدیم که عالم هم بودند، بی‌دین هم نبودند، اما در دورانی که میتوانستند برای اسلام و مسلمین مفید واقع بشوند، مفید واقع نشدند؛ 🔸بعضاً حتّی خدشه‌ها و ضررهایی هم وارد کردند! ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠زندگی و سیره عملی ائمه مکمل کلام آنان است، در واقع کلام امامان، شرح عملشان و عملشان، تجسم کلامشان است! ۱۳۸۲/۰۲/۱۲ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
💠🌸🍃🌺🍃🌸💠‏ ‏‏💠حدیث مثل تاریخ است؛ گاهی اوقات مطالعه یک حدیث از لحاظ معرفت اسلامی تاثیری در دل انسان میگذارد که یک استدلال عقلی آن تاثیر را نمیگذارد! ۱۳۷۹/۰۷/۱۹ ☀️ (مدظله‌العالی) —————————‏ ‏‏🇮🇷 مجموعه‌ی فرهنگی سنگر 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر جنگ نرم 🇮🇷 ‏🇮🇷 سنگر سردار دلها 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله القاصم الجبارین والظالمین والکفار سلام علیکم 🔥 افزایش تصاعدی ضربات نیروهای مقاومت به ائتلاف آمریکا و اسرائیل، / جبهه شمالی اسرائیل زیر ضربات حزب‌الله لبنان و القسام فلسطین💪 🚨 تصاویری از شهر اشغالی حیفا 🔴 ساکنان از انفجارهای شدید خبر دادند! به شکل همزمان، کانال ۱۲ عبری گزارش داد: ساعاتی پیش، هشت سرباز و دو افسر ما در دوویو کشته شدند؛ و تعدادی دیگر به دست سربازان (سید حسن عزیز) نصرالله، زخمی شدند! 🔥 رسانه‌های عبری: راکت‌های لبنانی در و حیفا اصابت کردند؛ صدای انفجارهای شدیدی شنیده شد؛ و آمبولانس‌ها به سمت محل‌های انفجار حرکت کردند! 🛑 گردان‌های القسام لبنان (شاخه لبنانی القسام )، مسئولیت بمباران شمال حیفا و شهرک‌های شلومی و نهاریا در شمال فلسطین اشغالی را با چندین رگبار موشکی متمرکز در پاسخ به کشتارها و تجاوزات اشغالگران به هموطنان فلسطینی خود در نوار ، اعلام کرد. ✅ در ادامه عملیات حماسی فرزندان رشید در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با ؛ پایگاه صهیونیستی دویو در مرز لبنان به وسیله موشک‌های ضدزره هدف حمله قرار گرفت. 🔥 ارتش پُرمدعا و مجهز در باتلاق جنگ خیابانی و چریکی با فرزندان عزیز گیر افتاده، و همچنان متحمل ضربات دردناکی میشود. 🔥 آمریکایی‌ها اعلام کردند در اثر سقوط یک بالگرد نظامی ارتش آمریکا در دریای مدیترانه و به دلایل نامعلوم، ۵ نظامی این کشور کشته شدند. ❤️ اللهم صل علی محمد و آل محمدوعجل فرجهم🇮🇷 🏴🚩
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر ما باور داریم امام زمان آواره طرد شده و غریب و تنهاست ⁉️چرا در جهت برطرف شدن موانع ظهور هنوز مومن عملیاتی نشدیم چرا ندای غربت ایشان را به گوش عالم نمی رسانیم چرا منتظریم دیگران از ما سبقت بگیرند ⁉️مگر غایت دینداری ما غیر از یاری معصوم زمان هست؟ چرا ما همت این را نداریم که جزو یاران اصلی امام زمان قرار بگیریم؟ ⁉️مگر در دعای عهد تقاضای اعوان، انصار و جزو سابقین بودن را نداریم پس با همدلی یکدیگر زمینه ساز ظهور باشیم
تفکر! ⛔️گناه جاریه چیست؟؟ 🚫گناه جاریه گناهـی است که حتی با مــرگ ما هـم این گناه تمـام نـمیشود. و به هر میـزان که باعث گمـراه شدن افراد دیگر شویم به کارنــامه اعمـال ما ایــن گنــاه اضافه میشود. 🚫گناهی که با اشتـراک گذاری ما منتشـر میشود و منتشـر میشود و منتشـر میشود ...... تا اینکه درصحــرای قیامــت با انبوهــی از گنــاهان مواجــه خواهیم شد که حتی فکرش را هم نمیکردیم... این ها گناهان من است!!!؟ 🚫شاید بگویید عکس یا کلیپ فلانی که همه جا پخش شده حالا چه فرقی میکنه منم دوباره انتشارش بدم ولی باید دانست که اولا هر کس مسئول گنــاه خود میباشد(البته مسؤولیت هر کس در برابر اعمال خویش، به آن معنی نیست که از دعوت دیگران به سوی حق و مبارزه با فساد چشم بپوشد و روح اجتماعی اسلام را تبدیل به فردگرایی و بیگانگی از اجتماع کند) وثانیا تو با بازنشر آن پست گناه آلود در حقیقت به آن گناه ضریب داده ای و آن را در میان لایه های مختلف اجتماع اشاعه داده ای. پس ما چرا با یک اشتباه خود را در گناه دیگران سهیم و شریک کنیم. 🚫مطمئن باشیــد شما هم با نشر یک عکس یا یک پست ضاله و یا مطلبی که موهن مقدسات است، یا حدیثی دروغ، یا تصویری از زنان بی حجاب و تصاویر شهوانی، یا ترانه های لهوی و غنا آلود و یا دعوت به کارهای منکر و نمایش فیلم های مبتذل و مستهجن در این گنــاهان رنگارنگ شرکت خواهید کرد😔 🚫و چه بسیار کسانی که به وسیله پستی که ما فوروارد کردیم با آن گناه آشنا شوند😞 و آن را منتشر کنند با هر نشر و باز نشر، گناهی به گردن ماست.... دقت کن با هر نشر........ گناهی بر گردن ماست ⚠️احتیاط کنیم تا مبادا کارنامه اعمال ما پر شود از گناهان جــــاریه، که تا دوام اثر آن گناه و ضریب یافتن بیشمار آن، جریان دارند و حتی پس از مرگ ما هم دفتر ثبت این گناهان بسته نخواهد شد! ✅بنابراین پـاک کن هر چیزی را که روز حساب برعلیه تو، شاهدان احوالت شهادت میدهند حتی لایـک ها و کـامنت های تو...... اگر خـطا روند بر علیه تو روزی عقوبت الهی را اقامه میکنند یکم فکر کنیم ارزش داره حمّال گناهان دیگران بشیم رفیق جان آش نخورده و دهن سوخته نشی! 🚫پس هر پستی رو فوروارد نکن هر فیلم و عکسی رو لایک نکن🤙 هر چیزی رو دانلود نکن دنیای مجازی رها شده، بیشتر به جولانگاه شیاطین مبدل شده پس مراقب حال و آینده خود در این مرداب های متعفن باشیم. 🚫پس در راستای امر به معروف و نهی از منکر این پست را در حد وسع خود ضریب دهید شاید کسی از عمق فاجعه خبر نداشته باشه و با ارشاد شما به صراط نجات رهنمون شود. 🔰مَنْ يَشْفَعْ شَفَاعَةً حَسَنَةً يَكُنْ لَهُ نَصِيبٌ مِنْهَا ۖ وَمَنْ يَشْفَعْ شَفَاعَةً سَيِّئَةً يَكُنْ لَهُ كِفْلٌ مِنْهَا ۗ (آیه ۸۵ سوره نساء) هر کس وساطت پسندیده ای را واسطه شود [تا کار خیری چون جهاد، احسان به مردم و حلّ مشکلات جامعه انجام گیرد یا عملی نیک باب شود] بهره ای از آن برای او خواهد بود، و هر کس وساطت ناپسندی را واسطه شود [تا باب شرّ و باطلی باز شود یا اینکه محرّک عملی ناپسند توسط دیگران شود] سهمی از [گناه و وبال] آن برای او خواهد بود. ♻️نشر این پست صدقه جاریه میباشد.
✍️ بس فتنه‌ها بزاید/ نوشته: محمد طلایی تأملی در باب بسط گفتمان انقلاب اسلامی ۱ از ۳ 🔺همواره یکی از چالش‌های جریان انقلاب اسلامی، مواجهه با طیف به اصطلاح خاکستری (اگر کاربست این واژه صحیح باشد) بوده است. فرض چالش خیز اینجاست: این طیف علقه شدید و جدی با حاق گفتمان ایمانی انقلاب اسلامی ندارند. توصیه هم این است: پس برای همراه کردن آنان با انقلاب و یا حداقل کاستن از اصطکاکشان با سیاست‌های نظام، بهتر است از گفتمان‌های رقیق‌تری استفاده شود؛ گفتمان‌هایی که لبه‌های تیز اسلام ناب و درگیری شرک و توحید را ندارند، کمتر هزینه‌زا هستند و می‌توانند دایره بیشتری از آحاد جامعه را شامل شوند. 🔺در میان بدیل‌های گفتمانی همواره مطرح برای این هدف، می‌توان به ملی‌گرایی، رفاه و پیشرفت، سرگرمی، به‌روز بودن و غیره اشاره کرد که با وزن و اولویت‌های مختلف، مورد تاکید طیف‌های گوناگون نخبگان در لایه‌های اجتماعی متفاوتی قرار می‌گیرند تا بتوانند مردم را با نظام همراه کنند. طبعا بحث در اینجا پیرامون طرح این بدیل‌ها در عرض گفتمان اسلام ناب است و نه در ذیل آن؛ چون اساسا جایگزین‌ها برای این طرح می‌شوند تا لوازم هزینه‌زای گفتمان بالادستی را بر جامعه تحمیل نکنند و بتوان با حاشیه بیشتری مردم را راضی و همراه کرد. 🔺آیا این روش مصیب بوده و خواهد بود؟ به نظر می‌رسد برای فتح باب گفتگو پیرامون این چالش، باید مقداری بر 1) شرایط و 2) سازوکار تأثیر و تأثر گفتمان در جامعه تأمل نمود. 🔺تکاپوی گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه ایران، هرچند به صورت رسمی از پاییز 41 آغاز شد، اما در خلاء متولد نشده بود. چه از سویی بر انباشتی از تراث شیعی با محوریت نهاد مرجعیت و تطورات شورانگیز آن از صفویه تا پهلوی دوم اتکاء داشت که خود جلودار عمده قیام‌های معاصر ایران بود، از سوی دیگر به صورت طبیعی خود را در برابر معارضی می‌یافت که با نام تجدد وارد شده بود و در لایه‌های مختلف اجتماعی سیاست، نهادها و ساختارها، سبک زندگی، بینش‌ها و در نهایت گرایش‌ها دعوی راهبری اجتماعی داشت. تجدد یک پدیده حقیقتا تمدنی بود و تمامی لوازم ایده مدرنیته را می توانست با خود حمل کند. 🔺امام راحل و سایر علما در دهه 40، به خوبی، هرچند احتمالا اجمالی و با شدت و ضعف، این هجمه را درک می‌کردند. سیاست توانسته بود ریخت نهادی جامعه مسلمین را تغییر دهد، فرهنگ و سبک زندگی نیز به صورت واضحی با جریان سیاست تعاملی روشن داشتند. هجمه تمدنی نمی‌خواست و نمی‌توانست فقط برخی ساحت‌های جوامع هدف را تغییر دهد؛ هرچند به اقتضا و بسته به شرایط، در مثل ایران و ترکیه و مصر فرهنگ بیشتر تغییر می‌کرد و در مثل عراق و افغانستان سیاست. 🔺در این شرایط، امام راحل باید گفتمان خود را انتخاب می‌کرد. می‌توانست مانند مشروطه به نوعی تجدد بومی را برگزیند، و یا مانند نهضت نفت بر لوازم توسعه کشور انگشت بگذارد، اما انتخاب او چیز دیگری بود، قیام لله و محوریت توحید در همه ساحت‌های بشری؛ درگیری با حاق ایده تمدن جدید. 🔺هرچند این محوریت در بیان و اندیشه امام، در لوازم و امتدادهایش تفصیل یافت و صرفا تکرار کلمه الله نبود. ملی‌گرایی و استقلال در ماجرای کاپیتولاسیون، پیشرفت در انتقادهای پسینی از اصلاحات ارضی، فرهنگ در لایحه انجمن‌ها و ... همه بسط آن اندیشه محوری بودند. کسی که با حرکت امام همراه بود، از طرح این لوازم چیزی غیر از همان اسلام در خطر است اولیه را نمی فهمید، همه در خدمت اسلام بودند. 🔺چرا این انتخاب امام بود؟ چون او با فطانت فهمیده بود فضای گفتمانی جامعه ایرانی در تمام لایه‌ها به صورت نسبتا یکدستی پر بود و یا در حال پر شدن بود! گفتمان تجدد به مانند همه جوامع اسلامی، با سرعتی خیره کننده توانسته بود در اقشار و لایه‌های مختلف جامعه ایرانی نفوذ کند. زندگی‌ها، به شدت و ضعف، با آن تنظیم شده بود و نظام ارزشی خود را تدریجا شکل می‌داد. یک ایده تمامیت‌خواه بود که باید در برابرش و به همان وزان، ایده‌ای تمامیت‌خواه قرار می‌گرفت. اگر ایده نهضت جزئی‌نگر می‌بود، به نفع تمامیت‌خواهی ایده تجدد مصادره می‌شد، چون تجدد بود که می‌توانست فضا را پر کند و جزءنگری معارضش را در خود هضم کند؛ همان‌گونه که در مشروطه، استبدادستیزی را در خود بلعید و سکولاریسم مدرن استبدادی پهلوی را بیرون داد و در نفت هم جبهه نیروهای سیاسی نهضت را از هم پاشاند و صحنه سیاسی کشور با قطب‌نمای جهانی، به سمت ابرقدرت جدید جهان، امریکا، چرخاند. 🔺در واقع ما در دهه 40، در موازنه گفتمانی نبودیم. جامعه ای که به محاق تمدنی رفته بود، اگر ایده‌ای حامل تمدن الهی برنمی‌گزید، قطعا شکستی بر سیاهه شکست‌های معاصرش می‌افزود.
✍ بس فتنه‌ها بزاید تأملی در باب بسط گفتمان انقلاب اسلامی ۲ از ۳ 🔺امام این را به صورت عجیبی در سال های دهه 20 فهمیده بود. فهمیده بود که تا زمانی که موازنه گفتمانی بین ایده‌های شرک و توحید برقرار نشود، نمی‌توان به شاخه‌های فرعی گفتمان تمسک نمود. 🔺تمدن جدید خود فتنه بود، به دلیل غلبه باطل، می‌توانست حق و باطل‌های پایین دست را مخلوط کند و در خدمت باطل بالادستی درآورد. برای عبور از فتنه نمی‌شد به پاره‌ای از حق در دستان باطل تبدیل شد تا در نهایت با آن گفتمان مادی را تثبیت کند. 🔺اما نکته مهم، اگر نگوییم مهمتر، این بود که شرایط به گونه‌ای پیش رفت که برای این ایدهٔ بدیل الهی، محمل عینی اجتماعی پدید آمد. واقعا جامعه ایرانی، فی‌الجمله پای کار ایده قیام للّه آمد و لوازم آن را پذیرفت؛ حکومت اسلامی را، استقلال را، شریعت را، مردم‌سالاری دینی را و نقش‌آفرینی عمومی برای ایده محوری انقلاب اسلامی را. دست الهی به گونه‌ای دقیق توانست به نهضت فیضیه برکت دهد و مردم ایران را تا پیروزی انقلاب اسلامی حول ایده توحیدی به خروش وادارد. 🔺اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، روح مادی عصر جدید، کماکان دست برتر تمدنی را در اختیار داشت. جامعه ایرانی هرچند گامی جهشی در حرکت به سمت تمدنی اسلامی برداشته بود، اما در ابتدای مسیر بود. «انقلاب اسلامی که آمد، مثل مشتی به سینه مهاجم خورد ... در دورانِ اوّلِ انقلاب، شما ناگهان دیدید که مردم ما در ظرف مدّت کوتاهی، تغییرات اساسی در خُلقیّات خودشان احساس کردند: گذشت در بینِ مردم زیاد شد؛ آز و طمع کم شد؛ همکاری زیاد شد؛ گرایش به دین زیاد شد؛ اسراف کم شد؛ قناعت زیاد شد ... جوان به فکر فعّالیت و کار افتاد، دنبال تلاش رفت؛ ... شبه کارهایی که به صورت گیاه هرزی در زندگی اقتصادی مردم رشد پیدا کرده بود کم شد. این، مربوط به یکی دو سال اوّلِ انقلاب بود. این، مربوط به همان زمانی است که تلاشِ روزبه‏‌روز دشمن برای پاشیدن بذر اخلاقیّاتِ منفی متوقّف شده بود و یک گرایش و یک توجّه به اسلام پیش آمده بود. مجدّداً آن فرهنگ و اخلاق و آداب و خُلقیّات اسلامی که در خمیره مردم ما بود، در آنان زنده شد. البته عمیق نبود. عمق، آن زمانی پیدا می‏کند که روی موضوع، چند سالی کار شود. این فرصت پیش نیامد و آن تهاجم، بتدریج و به مرور، از سرگرفته شد. تهاجم، در اواسط دوران جنگ به وسیله ابزارهای تبلیغی و گفتارهای غلط و کج‏‌اندیشانه شروع شد و آن ته‌‏نشین‌‏ها و رسوب‌های ذهنی و روحی خود ما مردم هم در تأثیرگذاری‏‌اش مؤثّر بود. امّا باز حرارت جنگ، مانع بود، تا جنگ تمام شد. بعد از جنگ، این جبههٔ جدید، به شکل جدّی مشغول کار شد.» 🔺این توصیف رهبر انقلاب، اشاره به همان روح مادی عصر جدید است، که به سرعت با ابزارهای مختلف، جای خود را در محیط جدید باز می‌کند. اما محمل نفوذش، نقصان امر اجتماعی در فضای گفتمان انقلاب اسلامی است. به محض اتمام اجتماعی‌ترین امر پس از انقلاب، یعنی دفاع مقدس، محمل نفوذ فرهنگ مهاجم با شتابی فزاینده فراهم شد. 🔺در همین فضا، بحث بدیل‌های گفتمانی نیز با شدت بیشتری مطرح می‌شد. در جامعه‌ای که هم در لایه نخبگان و هم توده‌هایش، تدریجا دچار فتنه می‌شد، درخواست گفتمان‌های بدیل پررنگ‌تر می‌شد. گفتمان‌هایی که بدیل بودند و هرچند هر یک به نحوی در ذیل کلان‌گفتمان انقلاب اسلامی قرار داشتند، اما طعم عوض کرده بودند و جبهه جدیدی برای خود یافته بودند. پیشرفتی که جزو گفتمان انقلاب بود، در حال بازتولید ضد انقلاب بود، آزادی که بخشی از شعار انقلاب بود، در حال بازتولید ضد انقلاب بود، حتی تدریجا عدالت‌خواهی که اساس انقلاب بود، به بستری نه برای اصلاح، بلکه دور کردن برخی از انقلاب بدل شد. 🔺چرا؟ چون انقلاب اسلامی محمل اجتماعی خود را واگذار کرده و هنوز بسط تمدنی بر مبنای ایده مرکزی خود نیافته بود. روی زمین و در عینیت جامعه، محملی برای جریان گفتمان، توسط آحاد مردم قابلیت لمس نداشت. مردمی که زمانی به نهیب امام به خیابان ریخته بودند و زمانی در پشت یا خطوط جبهه به نحوی مشغول بودند، اکنون مجالی برای نفوذ دادن گفتمان انقلاب در زندگی خود نمی‌یافتند. پس رقیب، جایگزین می شد؛ چون صورت بندی تمدنی خود را کامل کرده بود.
✍ بس فتنه‌ها بزاید تأملی در باب بسط گفتمان انقلاب اسلامی ۳ از ۳ 🔺در چنین خلائی، هر ایده‌ای که به نحوی یکی از لوازم تمدنی محسوب می‌شود، اگر اتصالش به ایده محوری قیام للّه به صورت گفتمانی و اثباتی در عینیت جامعه مشخص نباشد، به سرعت مصادره می‌شود. ایده‌هایی که به صورت معمول بخشی از گفتمان شما بوده‌اند، علیه شما قیام می‌کنند. 🔺مخاطبی که در اختیار تمدن جدید قرار گرفته است، به واسطه شاکله گفتمانی ذیل این تمدن، ایده‌های جزئی شما را به دلخواه خود فهم، تفسیر و تبدیل می‌کند. در این شرایط، با مخاطب عادی با ذهنی خالی که اجمالا هوای نفسی هم دارد مواجه نیستیم. مخاطب البته در اینجا اعم از مسئولین و توده‌های مردم است. 🔺دوباره گویا در شرایط دهه 40، باید ایده اصلی را تبدیل به ایده جمعی کنیم. در شرایطی که با تأکیدات درست رهبر انقلاب بر تبدیل ایران به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در آستانه بسط چندبعدی انقلاب قرار گرفته‌ایم، باید رجوعی به محور وحدت گفتمان داشته باشیم. 🔺برای محوریت پیدا کردن اجتماعی ایده انقلاب اسلامی، باید جامعه در مجموع، محمل کنش‌گری فعالِ حول این ایده را بیابد. بسیاری از ایده‌های بدیلی که برای همراه کردن مردم با نظام مطرح می‌شود، در همین مرحله با سویه تمدنی انقلاب دچار تناقض می‌شوند؛ چون اساسا قرار است صرفا نقش مخدر و یا ضربه‌گیر را ایفا کنند. اساسا قرار است مردم را از نقش‌آفرینی در نسبت با انقلاب دور کنند. آزموده شدن آحاد جامعه در سنجه ایمان، شرط اول و سنگ بنای شکل گیری تمدن توحیدی است. 🔺اینکه اگر مردم با ایدهٔ تهاجمی انقلاب اسلامی در قبال اسرائیل همراه نیستند، پس ملی‌گرایی آنان در برابر جنایات یهود نسبت به ایرانیان را مطرح کنیم، یا اگر ایران پیشرفت نکرده است، در عوض اروپا و آمریکا هم خیلی جای علیه السلامی برای زندگی معمول بشر نیستند و آنان هم در مشکلات معمول اداره کشور دست و پا می‌زنند، در واقعا عمق بخشیدن به اصل تمنای مادی جامعه‌ای است که دچار فتنه شده است. 🔺دچار فتنه شده، چون عقل فعال انقلاب اسلامی، بدنه میانی که مسئول بسط و عینیت بخشی به خطوط راهبردی است، نمی‌تواند محوریت عینی اجتماعی برای جهاد فی سبیل الله در برابر اسرائیل خلق کند و یا معنای زندگی انقلابی و خلق زیست شکوهمند دنیوی که در خدمت آخرت باشد را عینیت بخشد. این ناتوانی، وقتی به سراغ گفتمان جایگزین می‌رود شبهه را اوقع فی النفس می کند! 🔺درست است که ایده قیام لله، در سویه تمدنی خویش، تک‌خطی نیست و متفرع به فروعات مختلفی می‌شود، اما در شرایط فتنه گفتمانی، ما ناچاریم مجددا از محوریت مفهومی قیام لله آغاز کنیم و امر اجتماعی را با اتصالات روشن به این محوریت شکل دهیم. 🔹شاید بتوان گفت دعوت حضرات معصومین (ع) به ولایت در شرایط فتنه‌گون عصر حضور، به این دلیل باشد: و من خطبة له (ع) (154) يذكر فيها فضائل أهل البيت عليهم السلام‌ وَ نَاظِرُ قَلْبِ اللَّبِيبِ بِهِ يُبْصِرُ أَمَدَهُ، وَ يَعْرِفُ غَوْرَهُ وَ نَجْدَهُ. دَاعٍ دَعَا، وَ رَاعٍ رَعَى‌، فَاسْتَجِيبُوا لِلدَّاعِي، وَ اتَّبِعُوا الرَّاعِيَ. قَدْ خَاضُوا بِحَارَ الْفِتَنِ، وَأَخَذُوا بِالْبِدَعِ دُونَ السُّنَنِ. وَأَرَزَ الْمُؤْمِنُونَ، وَ نَطَقَ الضَّالُّونَ الْمُكَذِّبُونَ. نَحْنُ الشِّعَارُ وَ الْأَصْحَابُ، وَ الْخَزَنَةُ وَ الْأَبْوَابُ؛ وَ لَاتُؤْتَى‌ الْبُيُوتُ إِلَّا مِنْ أَبْوَابِهَا؛ فَمَنْ أَتَاهَا مِنْ غَيْرِ أَبْوَابِهَا سُمِّيَ سَارِقاً. عاقل با چشم قلبش پايان كار را مى‌نگرد و پستى و بلندي‌هاى آن را تشخيص مى‌دهد. دعوت كننده حق (پيامبر صلى الله عليه و آله) دعوت خويش را به پايان رسانيد، و سرپرست و رهبر امّت (امام عليه السلام) به سرپرستى قيام نمود. دعوت‌كننده حق را اجابت كنيد و از امام و رهبرتان تبعيّت نماييد. (گروهى) در درياهاى فتنه فرو رفته، بدعت‌ها را گرفته، و سنّت‌ها را واگذاردند، مؤمنان كناره گرفتند (و سكوت اختيار كردند) و گمراهان و تكذيب‌كنندگان به سخن آمدند. ما محرم اسرار حق و ياران راستين و گنجينه‌ها و درهاى علوم پيامبريم و هيچ كس به خانه‌ها جز از در وارد نمى‌شود و كسى كه از غير در وارد گردد، سارق خوانده مى‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰علاقه مردم فلسطین به امام حسین(ع) از زبان نماینده حماس 🔸️فلسطینی‌ها قبل از انقلاب اسلامی ایران حرمی به یاد امام حسین(ع) ساختند 🔸️وقتی فلسطینی‌ها زندگی نامه مولای ما امام حسین(ع) را می‌خوانند انگار که مصائب خود آنهاست 🔹شباب پرس؛ برترین تحلیل‌ها درباره فلسطین را اینجا بخوانید https://eitaa.com/joinchat/1209204789Ce03d4ce525
💠 حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ : ⁉️ نوح با چه کسانی مواجه است؟ ⬅️ با کسانی که: «كُلَّما دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصابِعَهُمْ في‏ آذانِهِمْ» (و من هر بار كه آن‌ها را دعوت كردم تا ايشان را بيامرزى، انگشتانشان را در گوش‏هاى خود كردند) دست‌های خود را در گوش خود می‌گذاشتند تا سخنان پیامبر را نشنوند. 🔻 خیلی جهالت و نادانی می‌خواهد که در مقابل نبی خدا برای نشنیدن حرف او کسی دست خود را در گوش خود بگذارد که نشنود. 🔅 [در این سوره،] شخصیت کسانی را که مستحق ابتلاء هستند نگاه کنید، شخصیت کسانی را که اهل نجات هستند هم ملاحظه کنید. ⭐️ قرآن کتاب علم است، کتاب بیان است، کتاب نور است، کتاب هدایت است، وقتی که جریان فراگیر شدن آب را مطرح می‌کند و کشتی نوح به حرکت درمی‌آید با یک جمله‌ی کوتاه که از نکات و دقائق چینش کلمات و حروف است و پشت آن خیلی مطلب است می‌فرماید:🔅 «غيضَ الْماءُ وَ قُضِيَ الْأَمْرُ» (و آب فروشد و كار پايان يافت‏) فروکش کردن و طغیان کردن نهرها دست خدا است، 🔺 آنچه که ما را مبتلا می‌کند عدم استغفار است، باید ارتباط‌های خود را بهتر کنیم. @tarbiatemanavi
📌حاجی‌زاده: آمریکا در ۱ شب ۳بار با ایران مکاتبه کرد فرمانده نیروی هوافضای سپاه: آمریکایی‌ها ایران را تهدید نمی‌کنند. آن‌ها در مکاتباتی که دارند بعضاً در یک شب سه مرحله با ایران مکاتبه داشتند و همه این مکاتبات با زبان تمنا و خواهش است. ایران در شرایطی نیست که کسی بخواهد او را تهدید کند ما در اوج قدرت هستیم و برای همه شرایط خود را آماده کرده‌ایم. وستانیوز https://eitaa.com/westanews
🔴رسانه‌های عبری زبان: نمی‌توانیم درک کنیم قسام چطور ویدیوها، تصاویر و بیانیه‌های خود را در اینترنت بارگذاری می‌کند در حالی که اینترنت و هرگونه راه ارتباطی در غزه به کلی قطع است. ✅ بدون سانسور؛ فوری و لحظه‌ای از غزه👇 http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌خدمات شاه به رژیم صهیونیستی! میدونستین اسرائیل 2 میلیارد دلار به ایران بدهی داره! 🇵🇸 Rubika: rubika.ir/roshangari_ir 🇮🇷 Eitaa: eitaa.com/Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌خدمات شاه به رژیم صهیونیستی! میدونستین اسرائیل 2 میلیارد دلار به ایران بدهی داره! 🇵🇸 Rubika: rubika.ir/roshangari_ir 🇮🇷 Eitaa: eitaa.com/Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماینده پارلمان کانادا در حالی که فرزندش را به همراه دارد، به ک.شتار کودکان در غززه اعتراض می‌کند. درود بر شرفش، کافیه انسان باشی! 🗣 فاطمه موحدی @twtenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌بسمـ رب الشـهدا.....🕊🌸 ﷽یاد خاطرات عاشقان خدا ﷽ 📌شهداےاربعه‌حلب... طی یک عملیات شهر الحاضر توسط رزمندگان گردان خط شکن حیدرکرار فتح شد و ما مشغول تثبیت مواضع و گشت زنی داخل شهر بودیم که خبر رسید باید به شهر العیس بریم. وقتی به شهر العیس رسیدیم نزدیک غروب آفتاب بود که بعد از هماهنگی و طبق دستورات ابلاغ شده وارد شهر العیس شدیم. در ورودی شهر وقتی ستون وارد شهر شد در یک درگیری نزدیک و نابرابر چهار نفر از ما به ترتیب 🌷 🌷 🌷 🌷 با اصابت مستقیم توپ ۲۳ در اولین شب ماه صفر۱۴۳۷ قمری به هنگام نماز مغرب با خون خود وضو گرفتند و به دیدار اربابشان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام شتافتند. مزار شهید دهقان در امامزاده علی اکبر (ع) چیذر و مابقی این شهدای عزیز در قطعه ۲۶ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران می باشد. هشتمین سالگردعروج شهداےاربعه‌حلب🕊 آسمان‌فرصت‌پروازبلندیست‌ولی قصه‌این‌است‌چه‌اندازه‌کبوترباشی کانال شهید سید مصطفی موسوی @shahidmostafamousavi کانال استیکر @shahidaghseyedmostafamousavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻عملیات گردان القسام در ساعات گذشته 🔹۳تانک، یک ناو و ۴خودروی رژیم صهیونیستی منهدم شد. 🔹یک ناو نظامی رژیم صهیونیستی در غرب شهر غزه با موشک آل یاسین ۱۰۵ منهدم و آتش گرفت. 🔹دو تانک صهیونیستی با موشک «یاسین ۱۰۵» و گلوله‌های «تندم» در غرب شهر غزه و یک تانک دیگر در جنوب غربی غزه هدف قرار داده شد. 🔹۴ خودروی رژیم صهیونیستی در محور شمال غرب شهر غزه با موشک آل یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده شد. 🔹القسام، سربازان صهیونیست‌ در حال نفوذ به شرق جوهرالدیک و محور جنوب غزه را با خمپاره‌های کالیبر سنگین هدف قرار داد. 🇮🇷صدای ایران | صدای غزه 🇵🇸 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شعار مرگ بر صهیونیسم برای اولین بار در اروپا/چه می‌کنند بچه های بسیج سوئد ▪️این ویدیو از تظاهرات سوئد نکته خیلی جالبی دارد.در ثانیه های آخر، در این شعار شعرگونه و حزن انگین، مردم خسته و عصبانی استکهلم شعار مرگ بر صهیونیسم سر می‌دهند این اولین بار است که در این گونه تظاهرات ها شعار مرگ بر صهیونیسم و مرگ بر اسرائیل سر داده می شود. 🌍نهضت جهانی مقاومت🌍 http://eitaa.com/joinchat/1357578243Cf32533097a 🆕آخرین اخبارمنطقه،جهان،جبهه مقاومت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ من زیر آوار یه فرشته دیدم ☫⊰⊹✿آرمان جهانی✿⊹⊱🇯🇴 کانال شهید سید مصطفی موسوی @shahidmostafamousavi کانال استیکر @shahidaghseyedmostafamousavi