eitaa logo
کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی
337 دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
13.6هزار ویدیو
193 فایل
کانالهای @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 شهدا را باید خیلی جدّی گرفت. ما برای شهدا همان ارزشهایی را باید قائل باشیم که خدای متعال برای اینها قائل است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جرعه‌ای از می ناب کلام حسین(ع) ۵ شرح مختصر روایتی از اباعبدالله الحسین علیه‌السلام روزی مردی به حضور امام حسین علیه‌السلام آمده و گفت: من مردی گنه‌کارم و نمی‌توانم از معصیت خودداری کنم مرا موعظه‌ای کن و شیوه‌ای یاد بده تا بتوانم در مقابل گناهان و وسوسه‌های شیطانی مقاومت کنم. قال‌الحسین علیه‌السلام: «افْعَلْ خَمْسَةَ اشْیاءٍ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ فَاوَّلُ ذلِک: لاتَأْکلْ رِزْقَ اللَّهِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالثَّانی: اخْرُجْ مِنْ وِلایةِ اللَّهِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالثَّالِثُ: اطْلُبْ مَوْضِعَاً لا یراک اللَّهُ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالرَّابِعُ: اذا جاءَ مَلَک الْمَوْتِ لَیقْبضَ روُحَک فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِک وَاذْنِبْ ما شِئْتَ وَالْخامِسُ: اذا ادْخَلَک مالِک فی النّارِ فَلا تَدْخُلْ فی النَّارِ وَاذْنِبْ ما شِئْتَ»بحارالانوار،ج75،ص120 پنج دستور را عمل کن بعد از آن هر چقدر دلت می خواهد به سوی گناه برو؛ 1- روزی خدا را نخور و هر قدر می خواهی گناه کن؛ 2- از تحت حکومت خداوند بیرون برو و هر چه دلت می خواهد نافرمانی کن؛ 3- جایی پیدا کن که خدا تو را نبیند و هر چقدر دوست داری گناه کن؛ 4- عزرائیل را موقع جان دادن از خودت دور کن و هر چه می‌خواهی گناه نما؛ 5- اگر خواستند تو را به آتش جهنم ببرند نرو! آنگاه هر قدری می خواهی معصیت نما! این روایت زیبا از امام سوم شیعیان، در حقیقت یک نسخه شفابخش برای درمان همه بیماری‌‌های هولناک نفس است. امام به ما گوش زد می‌کند، که ای انسان بیدار باش، تو از تمام جهات تحت سلطه خداوند جهان هستی. پدرشان امیرالمومنین در دعای کمیل به ما یادآور می‌شود که؛ لا یمکن الفرار من حکومتی چه می‌خواهی بخوری که نعمت خدا نباشد، کجا می‌خواهی بروی که زیر آسمان خداوند نباشی، چطور می‌خواهی خود را از چشم نافذ الهی پنهان داری، با چه قدرتی قادری که جان به ملک‌الموت ندهی و یا از آتش خشم خداوند بگریزی؟؟؟!!! پس از اینکه روزی الهی را می‌خوری و نافرمانی او می‌کنی، حیا کن... و از اینکه مستاجر بی‌منت ملک الهی هستی و شیطان را به خانه دلت راه می‌دهی، خجالت بکش... و از اینکه مقابل عینِ الله ، عبد نفس شده‌ای، شرمنده‌ باش... و از اینکه در آخرالامر باید در پیشگاه او حاضر شوی، بترس... ای بنده خدا؛ فراموش نکن روزی را که در محضر خداوند باید حاضر شوی، خدای که خود هم قاضی‌ست و هم شاهد‌است و هم مجری حکم... یکی از راه‌های ترک گناه که امام علیه السلام در این روایت به آن اشاره دارد، اندیشیدن به نعمت‌های الهی و از این راه عشق ورزیدن به خداوند رحمان و رحیم است... ما غرق در نعم معبود خود هستیم ، پس چگونه با دست، پا، چشم، گوش، زبان،قلبمان و با اموال و اطرافیانمان و یا با استفاده از هوش و ذکاوتمان که همه نعمت‌های خداوند هستند، معصیت خداوند کنیم؟! راه دیگر ترک معاصی، درک سیطره و قلمرو حکمرانی حضرت حق است... از حکومت خداوند به حکومت کدام پادشاه می‌توان پناهنده شد؟! تابعیت کدام ملک و کشور را می‌توان گرفت که جزء ممالک سلطان آفرینش نباشد؟! سومین راهکار بینشی_شناختی که حضرت اباعبدالله در این روایت به آن اشاره می‌فرمایند؛ اندیشیدن به نفوذ خداوند بر همه جای عالم است. هیچ جایی از چشم خداوند پنهان نیست. اوست که می‌داند در قلب و ذهن ما چه می‌گذارد و از نیات پنهان ضمیرمان آگاه است. راهکار چهارم برای ترک اطاعت از شیطان و هوای نفس؛ یاد مرگ است. یاد مرگ اکسیر عجیب و داروی شفابخش هر سرکشی است. یاد مرگ ، لجام ناگسستنی است که نفس حیوانی انسان را مهار می‌کند و آدمی را رام درگاه خداوند می‌نماید. ای انسان تو خواهی مُرد، همانطور که همه ظالمان، شهوت‌پرستان و سلاطین مدعی عالم نتوانستند با تمام ثروت، مکنت و جلالشان بر آن چیره شوند و خاضعانه تسلیم مرگ شدند. و پنجمین راهکاری که وجود مقدس حضرت حسین علیه‌السلام برای ترک گناه و سرسپردن به بندگی خدا بیان میفرمایند؛ یاد معاد و آتش خشم خداوندگار است. آری،جهنم جایگاه همه گنه‌کاران است و چه بد منزلگاهی است... پس تا فرصت توبه و بازگشت وجود دارد باید سر بر آستان احدیت سایید و مدال افتخار بندگی او را به گردن آویخت و هر شب برای گریختن از نار ندای الهی العفو سر داد. ✍محمدصادق ناطقی/خبرگزاری رسا
بنظرم بخاطر اینکه زیاد گرفته شد که تو جلسات نرسید و مشکی نپوشید واین جلسات برا حکومته میخواسته بگه برا این چهل سال نیست و فکرش به اون قسمت دیگه نرسیده که تاکید کنه اگر رونق بهتری گرفته این جلسات بخاطر نظام اسلامیه
📣 دستگیری اعضای ۴ نفره گروهک تروریستی دادستان عمومی و انقلاب یاسوج: 🔸اعضای ۴ نفره گروهک تروریستی که به شبکه منافقان متصل بودند توسط سربازان وزارت اطلاعات در استان کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شدند. 🔸این گروه ۴ نفره که به شبکه منافقان متصل بودند قصد عملیات ایذایی (عملیاتی که شرایط برای مقاصد بعدی زمینه‌سازی شود) در استان‌های خوزستان، فارس و کهگیلویه بویراحمد داشتند. 🔸افراد این باند توسط منافقان از طریق فضای مجازی شناسایی و به هسته‌های تروریستی پیوسته‌ بودند.
سردار شهید عبدالله کاظم خانی وخواهر زاده شهیدش عباس رحمیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷شهیدی که شب‌ها در نخلستان با پای برهنه در میان خارها می‌دوید و گریه و توبه میکرد. 🌹 حاج قاسم: شهید احمد امینی، آدم عارف عجیب بود. 🍃✨خوشا کسانی مردانه مرده‌اند و تو ای عزیز میدانی تنها کسانی مردانه می‌میرند که مردانه زیسته اند. عارف_شهید_احمد_امینی شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🕯🚩🕯🏴🕯🚩🕯🏴 بسم الله الرّحمن الرّحیم السلامُ علیک یااباعبدالله الحسین🌹... حضرت علی علیه السلام فرمودند:هیچ گاه فردی ازشما نگویددیگری ازمن بکارخیرسزاوارتر است که به خداقسم چنین خواهدشد.همانا برای خِیروشَراهلیتی است که اگرآنرافروگذاری اهلش آنرابرمیدارد...سئوال:آیا اامام حسین علیه السلام دستورخصوصی داشت تابه کربلا برود؟درکافی حدیثی به سندبسیارمعتبراز (حُمرانِ بن اَعین شیبانی)وجوددارد که به امام باقرعلیه السلام عرض کرد.ملاحظه فرمودید: آنچه رادرزندگیِ حضرت امیروحَسَنِین واقع شد ازخروج ونهضت وجهاد وآنچه برسر آنان آمدتا بلاخره کشته ومغلوب گشتند؟امام باقرعلیه السلام فرمودند:آنچه البته خدای متعال برایشان مقدّرکرده وخودامضاءوحتمی ساخت وسپس اجرا فرمودوقیام علی و حَسَنِین علیه السلام باسابقه ی دستوری بود که ازرسول خدا صل الله علیه وآله به آنان رسیده هرامامی اگر سکوت یاقیام نمودازروی علم ودستوربوده... مردان تشنه لب را آبی نمیدهد کَس گویی ولی شناسان رفتندازین ولایت(حافظ) کتاب:حماسه حسینی،جلد۲شهید مطهری {جمهوری اسلامی ایران آغازظهوراست} 🎠🚩🎠🚩🎠🚩🎠🚩🚩
انواع پوشش در کشورهای اسلامی بیشتر بدانیم ✍️امیر ربانی در بسیاری از آیات قرآن، دستورات الهی در پیوند با ابعاد اجتماعی و به‌صورت کلی تعیین شده تا هر فرهنگ و جامعه‌ای بتواند آن را در خود جذب و جزئیاتش را با توجه به مناسبات خود اجرا کند. با این قاعده، اگر در آیات مربوط به حجاب تعمق کنیم، می‌بینیم برای پوشش بانوان از لحاظ شرعی حدودی مشخص شده، اما شکل پوشش و جزئیات آن به عرف و فرهنگ واگذار شده است. بنابراین بانوان مسلمان، حدود حجاب را در قالب پوشش‌های گوناگونی که در عرف محل زندگی‌شان تعریف شده، رعایت می‌کنند. برقع: در افغانستان حجاب و قوانین مربوط به آن تحولات زیادی داشته. زنان افغانستانی، پوششی سرتاسری به نام بُرقَع به سر می‌کنند که رنگ آن غالبا آبی است. داپوتا: در پاکستان زنان مسلمان طبق سنت‌های کهن خود، لباسی بلند به نام داپوتا می‌پوشند که از شانه تا قوزک پا را کاملا می‌پوشاند. آنها این پیراهن را با روسری‌های بزرگ استفاده می‌کنند. تاکیتا: در مراکش زنان به تنوع پوشش، اهمیت زیادی می‌دهند و سبک پوشش آنها برای مسلمانان کشورهای دیگر جذابیت زیادی دارد. بعضی از پژوهشگران می‌گویند حجاب زنان مراکشی بسیارمجلل است و بین مسلمانان به حجاب سلطنتی شهرت دارد. یکی از انواع پوشش‌ها نوعی کفتان یا پیراهن بلند به نام تاکیتا است. جلباب: در اندونزی حجاب معمول زنان کت یا جامه‌ای گشاد به نام جلباب است. زنان اندونزی از پارچه‌های سوزن‌دوزی شده استفاده می‌کنند و انتخاب‌شان برای پوشاندن سر معمولا شال است. اما تنوع پوشش در این کشور بسیار بالاست. بسیاری از زنان همان لباس روزمره‌شان را همراه پوشش سر استفاده می‌کنند. کفتان: در عراق استفاده از پیراهن عربی بلند یا همان کفتان، شال (شیله/ الشال) و چادر عربی و همچنین پوشیه برای زنان مسلمان و مخصوصا مسلمانان شیعه کاملا عرفی است. رنگ مورداستفاده در حجاب زنان عراقی، غالبا مشکی است اما دختران جوان‌تر از رنگ‌های شاد و روشن هم استفاده ‌می‌کنند. پوشش زنان عراقی شباهت بسیاری با بانوان جنوب ایران دارد.  عبا: در لبنان، به دلیل نزدیکی به اروپا و استعمار فرانسه، سبک لباس پوشیدن لبنانی‌ها به اروپا نزدیک‌تر است و تنوع بسیار زیادی برای سبک و رنگ و طرح‌های مورد استفاده در پوشش وجود دارد. در این کشور می‌توان از روی پوشش به مذهب و اعتقادات افراد پی برد. پوشش برخی زنان شیعه و مخصوصا آنان که به جریان مقاومت پایبندی دارند، غالبا چادر لبنانی است. دسته‌ دیگری از زنان شیعه که اکثریت را تشکیل می‌دهند از مانتوهای عبایی بلند و روسری‌های قواره بزرگ استفاده می‌کنند.  سبک بستن روسری بین زنان لبنانی مخصوص به خودشان است و تقریبا در هیچ کشور دیگری جز ایران و لبنان دیده نمی‌شود. در استفاده از رنگ روسری‌ها نیز محدودیتی وجود ندارد. زنان اهل سنت لبنان، غالبا از شال استفاده می‌کنند.  حجاب زنان سوریه نیز شبیه به لبنانی‌هاست. چادرهای زینبی که طراحی خاصی از چادر جلوبسته است نیز از انواع حجاب در سوریه است که به‌ندرت مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد. در بحرین نیز زنان غالبا از چادرهای بحرینی که شبیه چادر لبنانی است استفاده می‌کنند.  در امارات که یکی از بازاراهای جهانی و مرکز برندهای معروف پوشاک اسلامی است زنان اماراتی از مدل‌های مختلف عبا با طراحی‌های متنوع و پارچه‌های حاشیه‌دوزی و سنگ‌دوزی شده استفاده می‌کنند. رنگ‌های شاد در امارات مختص مجالس و اماکن خاص است و رنگ مشکی همچنان پرطرفدارترین رنگ بین اماراتی‌هاست. در عمان زنان مسلمان بسته به محل زندگی خود انواع مختلفی از حجاب را برمی‌گزینند. در عمان هم مانند سایر کشورهای خلیج‌فارس رنگ مشکی تناسب بیشتری با ساختار فرهنگی و بافت جامعه‌ دارد، اما در مناطقی مانند مَسقَط، حجاب‌های رنگارنگ نیز بسیار پرطرفدار است.  زنان عمانی برخلاف بیشتر کشورهای عربی و مخصوصا کشورهایی که مسلمانان اهل سنت دارند، از کلاه حجاب استفاده نمی‌کنند و در عوض شال‌ها را چند دور به دور سرشان می‌پیچند. ​​​​​​​ مانتو:  در ترکیه زنان مسلمان معمولا از مانتوهای بلند و شال‌‌ استفاده می‌کنند. بدون این‌که محدودیتی در رنگ پوشش اعمال کنند. در ترکیه چادر دیده نمی‌شود و برخی زنان مسن، روسری‌ را پشت یا بالای سر خود گره ‌می‌زنند. پوشش زنان مصری مانند بسیاری از ترک‌ها همان شال و لباس بلند یا کوتاه اما پوشیده است. البته در تمام این کشورها استفاده از شال به گونه‌ای‌است که تمام مو را بپوشاند.  در یمن شیوه‌های پوشش مخصوصی وجود دارد. غالب زنان رنگ مشکی را برای حجاب خود انتخاب می‌کنند. آنها روی یک پیراهن به نام بالطو پوششی بلند مانند مقنعه که تا پایین کمر می‌رسد را می‌پوشند و نقاب می‌زنند. در یمن پوشاندن صورت یکی از سنت‌ها و عرف‌های کاملا رایج در جامعه است.
💢عزاداری‌های دروغین 🔹«رضاخان برای اجرای سیاست‌های [استعمار] می‌بایست میان علما و مردم موقعیت خوبی به دست می‌آورد و اگر علما، مردم و مجلس از نیات واقعی وی آگاه می‌شدند، او را در اجرای برنامه‌هایش ناکام می‌گذاشتند...یکی از مواردی که می‌توانست از احساسات مردم سوء استفاده کند و خود را متدین نشان دهد، عزاداری امام حسین علیه‌السلام بود. حسن اعظام قدسی (از رجال دوره رضاخان) در خاطراتش هنگام ذکر وقایع سال 1301ش/ 1341ق می‌نویسد: 🔸سردار سپه پس از موفقیت‌های فوق‎الذکر به فکر افتاد که حالا باید توجه مردم را به خود جلب و معتقد به خود نماید و بهترین راه هم اعمال مذهبی، خاصه عزاداری است که عامه طبقات متوجه خواهند گردید. من الاتفاق که عموم مردم مشغول عزاداری [هستند] و مجالس در تمام تهران دایر است. 🔹سردار سپه روز دهم محرم (عاشورا) دسته قزاق [را] با یک هیأت از صاحب منصبان در جلو و افراد با بیرق‌ها و کتل با نظم و تشکیلات مخصوص از قزاق‌خانه حرکت [دادند و از] میدان توپ‌خانه، خیابان ناصریه به بازار آمده، صاحب‌منصبان در جلو و جلوی آن‌ها سردار سپه با یقه باز و روی سرش کلاه و غالب آن‌ها به سرشان گل زده بودند و پای برهنه وارد بازار شدند و دسته سینه‌زن از افراد، چند قدم ایستاده، نوحه‌خوان می‌خواند و افراد سینه می‌زدند. 🔸پر واضح است که مشاهده این حال در مردم خوش‌باور خالی از تأثیر نبود و شخص از این پس بین عامه مردم یک شخص مذهبی و مخصوصا پابند به عزاداری که ایرانیان خیلی به آن علاقه‌مند می‌باشند معرفی شده و ایشان شب‌ها نیز به مجالس روضه اصناف می‌رفت و در مجالس روضه آنان شرکت می‌جست. بعضی از وعاظ و روضه‌خوان‌ها روی منابر از او تعریف و او را دعا می‌کردند. مردم از زن و مرد متوجه می‌شدند که وزیر جنگ به روضه می‌آید و نویسنده خود چه در خیابان ناصریه و چه در مسجد شیخ عبدالحسین (ترک‌ها) دسته قزاق را به طوری که ذکر شد (وزیر جنگ در جلو سینه‌زن‌ها) مشاهده نمودم.»(فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص19-18) ◀️« نیز در خاطرات خود درباره مراسم عزاداری در تهران می‌نویسد: یکی از خاطراتی که... به یاد دارم، مربوط به ایام عاشوراست... یک‌بار در شب اطلاع دادند که دسته‌ای از قزاق‌ها قرار است در مراسم روضه شرکت کنند،... معروف بود که می‌گفتند در این دسته یک سر سوزن ضعف و سستی و بی‌نظمی وجود ندارد. خود رضاخان مانند فرفره به همه جای ستون سر می‌زد و در حالی که در عزای امام حسین علیه‌السلام گل به پیشانی مالیده بود قزاق‌ها را مرتب می‌کرد... ⚫️رضاخان مقابل آقا سید کمال‌الدین [یکی از علمای بزرگ تهران] روی زمین نشست و گفت: این قزاق‌ها همه، یاران شما و هستند و آمده‌اند تا سربسپارند و از دعای خیر شما بهره‌مند شوند. دعا کنید خدا توفیق دهد تا این‌ها به اسلام و مملکت خدمت کنند ما که وارد می‌شویم هدف‌مان این است که وابستگی خودمان را به مردم و علما اثبات کنیم. خلاصه رضاخان مضمون این جملات را با یک لحن عوام‌فریبانه به زبان آورد.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص22) 🔸« عبدالله مستوفی نیز نقل می‌کند: این اقدامات... به قدری را در نظر عامه آخوندان و آخوندمنشان محبوب کرد که مجلسیان را هم که هیچ معتقد به این کارها نبودند به فکر باز کردن دکان وجاهت بغل دکان سردارسپه انداخت و آن‌ها هم از 11 تا 13 محرم به مباشرت ارباب کیخسر [زردشتی] در مجلس، عزاداری برپا کردند و مثل سردار سپه طاقه شال به علم‌های دسته محلات بستند و بر روضه‌خوان‌ها پاکت‌های وزن سنگین قیمت تقدیم داشتند و اگر موقع نگذشته بود شاید دسته هم راه می‌انداختند.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص23-22) 🔹« مرحوم به کرات به می‌فرمود: این مردک الان که به قدرت نرسیده است چنین به دست‌بوس علما و مراجع می‌رود و تظاهر به دین‌داری می‌کند و از محبت اهل‌بیت دم می‌زند لکن به محض آن‌که به قدرت رسید به علما پشت می‌کند و اول کسی را هم که لگد خواهد زد خود شما هستید.» (فصلنامه 15 خرداد شماره 10 ص24) ⚫️عزاداری‌های افراد را باید بر اساس اعمال و رفتارشان صحت‌سنحی کرد. سیاست‌مداری که در عزای حسین بن علی علیه‌السلام شرکت می‌کند ولی را امضا می‌کند عزادار اباعبدالله الحسین نیست. او عزای قدرت دارد و هیئت حسینی را وسیله‌ای برای رسیدن به آن می‌بیند. منبع: بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم