eitaa logo
کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی
318 دنبال‌کننده
20.6هزار عکس
14.4هزار ویدیو
203 فایل
کانالهای @shahidmostafamousavi کانال استیگر.عکس.شهدا @shahidaghseyedmostafamousavi گروه https://eitaa.com/joinchat/2436431883C549b63c545 شهدا را باید خیلی جدّی گرفت. ما برای شهدا همان ارزشهایی را باید قائل باشیم که خدای متعال برای اینها قائل است.
مشاهده در ایتا
دانلود
استانبولی‌های جبهه در کاسه روحی هر کاسه سهم دو نفر !! غذا خوردن اشتراکی در یک کاسه دو وجه داشت که مربوط می‌ شد به ارتقاء وجه انسانی و عرفانی افراد؛ اوایل که فقط به خودت فکر می‌کردی وقتی‌ با کسی هم‌کاسه می‌شدی ، اول می‌رفتی سراغِ خوشمزه‌ها و گوشت‌ها بعد بقیه‌ غذا رو می‌خوردی اما وقتی کم‌ کم از محیط جبهه تاثیر می‌ پذیرفتی سعی می‌ کردی کمتر بخوری و اگر یه تیکه گوشتی توی‌کاسه بود تا آخرِ غذا پاس‌کاری می‌شد..! 🗣 مطالب را منتشر کنید، و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی🔻 @shahidmostafamousavi کانال استیکر🔻 @shahidaghseyedmostafamousavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷شهید سیدقاسم قریشیان : 🌹هرچه می توانید ذهن و فکر خود را با مفاهیم و معارف عالیه اسلام آشنا سازید. جز خدا هیچ عاملی را در گذراندن زندگی موثر ندانید. هر چه می کنید خدا را از خاطر دور ندارید و همیشه آیه شریفه ( أنک لوی المرصاد ) را آویزه گوشتان قرار دهید. 🌺مبادا در دنیا به هواهای نفسانی بسته و پیوسته خود را از این انقلاب و اسلام جدا و دور سازید. فراموش نکنید که دنیا به آخر می رسد. سعی کنید به دنیا دل نبندید و خود را مهیای سفر آخرت کنید. بدانید که حیات دنیا هیچ ارزشی ندارد و اصل و مهم، حیات اخروی است. 🗣 مطالب را منتشر کنید، و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی🔻 @shahidmostafamousavi کانال استیکر🔻 @shahidaghseyedmostafamousavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 اگر پیروز شدیم یا شکست خوردیم، مهم نیست. اصل این است به تکلیف‌مان عمل کرده باشیم. اگر اسلام امروز نیازمند خون ماست و نیازمند پیروزی ماست تا به اقصی نقاط جهان گسترده شود، با اخلاص بجنگیم برای اسلام، نه برای جنگ. 📚 کتاب از برف تا برف ، صفحه 91 🗣 مطالب را منتشر کنید، و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی🔻 @shahidmostafamousavi کانال استیکر🔻 @shahidaghseyedmostafamousavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده نقشه های دشمن برای ایران نکاتی مهم از ۷ حیله 🗣 مطالب را منتشر کنید، و در افزایش سواد رسانه‌ای جامعه سهیم باشید. کانال جوانترین شهید مدافع حرم سید مصطفی موسوی🔻 @shahidmostafamousavi کانال استیکر🔻 @shahidaghseyedmostafamousavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥توضیحات آیت‌الله صدیقی دربارهٔ زمین حوزهٔ علمیه/ از مردم عذرخواهی می‌کنم در تاسیس موسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد می‌کردم. از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار می‌کنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم. اموال حوزه با تاسیس موسسه جابه‌جا نشده است. موسسه منحل شد و ملک رسما به حوزه منتقل شده و به ثبت رسمی رسیده است.
🔰 سی روز سی آیه (۱۹) 💠 روش های شیاطین (6) پیشروی گام به گام يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ وَ مَنْ يَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّيْطانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَر (نور:21) ✍ ترجمه: اى مؤمنان! از گام‏هاى شيطان پيروى نكنيد؛ و هر كه از گام‏هاى شيطان پيروى كند [بداند که] همانا شيطان به كار بسيار زشت و عمل ناپسند فرمان مى‏دهد. نکات: 🔹 1- خطوات جمع خُطوه به معنای گام ها است. از این تعبیر می توان چنین استفاده کرد که شیطان به یکباره و در مرحله نخست آخرین مقصد خویش را آشکار نمی کند بلکه مرحله و به مرحله پیش می آید. در وهله نخست به کمترین انحراف عملی یا فکری انسان راضی می شود در مراحل بعد سعی می کند این انحراف را بیشتر کند. این سیر و طی شدن مراحل چیزی است که بارها و بارها در انسان ها و جوامعی که به انحراف های عمیق گرفتار شده اند دیده ایم و می بینیم. 🔹 2- آیه شریفه فوق تذکر می دهد که بدانید که شیطان هرچند پیشنهاد انحراف بزرگی نمی دهد ولی او به کم راضی نخواهد شد و باید بدانید که انتهای مسیر این است که شیطان به فحشاء و منکر یعنی کارهای بسیار زشت و آشکار فرمان می دهد. البته باید اذعان نمود که قالب و رویه معمول شیطان موازی عملیات فریب در حوزه امنیت هم هست که برای رسیدن به خواسته شیطان نیاز است فرد را گام به گام در باتلاق فرو برد تا واکنش منفی یکباره از سوی منتخب شیطان ایجاد نشود، شبیه رویه ای که سرویس های اطلاعاتی در شروع جذب جواسیس مبنی قرار می دهند. 🔹 3- شاید نکته اینکه در برخی آیات بعد از دستور به بعضی احکام جزئی از تبعیت از گام های شیطان نهی می فرماید همین نکته باشد که احکام الهی را نباید سبک شمرد و چنین گفت که بین حکم خدا و آنچه غیر آن است فرقی نمی کند و این چیز مهمی نیست زیرا همین تخلف های به ظاهر کوچک و کم اهمیت سر از انحراف های عمیقی در خواهد آورد: «وَ مِنَ الْأَنْعَامِ حَمُولَةً وَ فَرْشًا كُلُواْ مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ وَ لَا تَتَّبِعُواْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَنِ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ»(انعام:142) 🔹 4- تعبیر تبعیت نکردن از گام های شیطان هماهنگی و انسجام زیادی دارد با اینکه خداوند متعال در موارد از نزدیک شدن به برخی گناهان نهی فرموده است. به گناهان حتی نزدیک هم نباید شد چه اینکه نزدیک شدن به آنها زمینه را برای در دام افتادن فراهم می سازد: «لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ» (انعام:151) «لا تَقْرَبُوا مالَ الْيَتيمِ إِلاَّ بِالَّتي‏ هِيَ أَحْسَنُ» (انعام:152) «لا تَقْرَبُوا الزِّنى»‏ (اسراء: 32) ✅ التماس دعای ویژه
💥اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید             "مصاحبه سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با یک خبرنگار خانم در جمهوری آذربایجان با واکنش‌های منفی بسیاری از ناحیه دوستداران ایران و‌ جمهوری اسلامی مواجه شده است. ◀️این گفتگو در داخل سفارت ایران در باکو صورت گرفته است؛ به لحاظ حقوقی، داخل سفارت هر کشور، از نظر مقررات و قوانین و مناسبات، به مثابه خاک آن کشور محسوب می‌شود و مسولان سفارت‌های کشورمان، می‌توانند، و البته بهتر است بگوییم، باید آداب ایران اسلامی را رعایت کنند.  ◀️با این وجود، خبرنگار خانم، بدون حجاب، و  بدتر از آن، با ظاهری حتی پایین تر از پوشش عرفی رسمی خانمها در  کشورهایی که رعایت حجاب الزام قانونی نیست، در این گفتگو ظاهر شده است که نوعی اهانت به مناسبات درون خاک ایران محسوب می‌شود. اما این اهانت را متاسفانه بدون واکنش سفیر ایران انجام داده است.  ◀️این خبرنگار همچنین پرچم آذربایجان را در کنار خود قرار داده، حال آنکه اساساً خبرنگار یک کشور، مقام رسمی آن کشور محسوب نمیشود که بخواهد چنین تشریفاتی را برای خود به جا بیاورد. انجام چنین تشریفاتی برای یک خبرنگار، نوعی اهانت به مقام رسمی ایرانی در آن کشور است و متاسفانه این امر هم با واکنش عزتمندانه ی سفیر ایران مواجه نشده است.  ◀️غیر از اشکالات شکلی، مصاحبه سفیر با ایرادات محتوایی هم روبرو بوده، به نحوی که آقای موسوی سوالات جهت دار و مشکل دار خبرنگار را نه تنها با پاسخهای درخور و درست و از موضع عزت و حقیقت پاسخ نداده، که از موضع ضعف پاسخ داده است. 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4197974043Cc847276a8b
✍کنشگری رسانه ای یک بار باعث شد حکم اعدام نقض بشه توی دیوان، چطوری یک عده میتونند حکم اعدام توماج صالحی ‌ را به زندان و بعد ازادی با وثیقه برسونند؟ فقط کنشگری رسانه ای.... 🔹️استفاده کنید از ابزاری که امروز دارید و برای اینکه قانون به کارگیری درست بشه تا امثال سرهنگ جوانمردی به این وضع نیافتند. ✍آقایان قضات محترم آقایان وکیل مدافع کجای دنیا فردی که بر علیه مملکت خودش ایجاد بلوا ، آشوب ، سلب امنیت اجتماعی ، تشویق به ضرب و جرح ، افساد و .... میکند مانند توماج صالحی و .... را حکم اعدامش را دیوان آن مملکت نقض و سپس او را با قرار وثیقه آزاد میکند ، اما پلیس و مدافع ملتش را به اتهام دفاع از امنیت ملت خود به اعدام محکوم میکند.؟! قضات ما کجای کارند. کاری به وکیل مدافع ناتوان و ناکارآمد جناب سرهنگ جوانمردی نداریم. خود قضاوت چرا حکمی را صادر کردند که امنیت پلیس و ملت را نشانه رفته است. فردا روزی اگر اغتشاش شد آیا هیچ پلیسی جرات استفاده از ابزار متفرق کردند شورش و ایجاد امنیت را خواهد داشت.؟! یا انتظار دارید پلیس رگ گردن خود را به بی شرفها ، سلیطه ها ، فاحشه ها بسپارد تا شاه رگ پلیس را این حیوانات بدرند.؟! یادتان رفت که این آشوب گران وارد خانه های مردم شدند و لباس زیر ناموس مردم را در خیابان به نمایش در اوردند . نمی ترسید دو باره اغتشاش شود و این اغتشاشگران فردا روزی به سراغتان بیاید و به ناموس شما چنان کنند....؟! فاین تذهبون یا ..... 🚩 شما هم از طریق لینک زیر به پویش بزرگ حامیان بپیوندید @sarhang_javanmardi
🎑عمارهای فعلی با علی زمان باشند🎑 اگر می خواهیم در دنیا و عقبی عاقبت بخیر باشیم، کنار علی زمان باشیم و شاخ و بالهای منحرف ما را از مقصد دور می کنند. پیامبر اکرم ص فرمود: ای عمار! اگر همه‌ی مردم به راهی رفتند و علی به راهی دیگر، همه را رها و با علی حرکت کن. نکته: تاریخ آئینه عبرت است و آئینه شکستن کار جاهلان و نااهلان است» ۱۴۰۳/۱/۱۱ @mhg12871338 🎑🎑🎑🎑🎑🎑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهروند کُرد عراقی وقتی متوجه می‌شود خبرنگار شبکه ایرانی از وی گزارش تهیه می‌کند، میکروفن را می‌بوسد و می‌گوید: این جمهوری اسلامی ایران بود که ندای مظلومیت حلبچه عراق را به گوش جهان رساند. ‌‌‌ 🔴 👇 @bidariymelat
سیزده به در امسال با بقیهٔ سالها فرق می کند. گویا خدا اراده کرده تا شیعیان مولا را که سنگ ارادت علی و فرزندانش را به سینه میزنند، امتحان کند و می خواهد ببیند که امسال به حرمت داغ پدر، ما چکار می کنیم؟! آیا همچون هر سال به طبیعت می رویم و دلی صفا می دهیم؟! حاشا که چنین کنیم، زیرا دلی که زخمی از داغ پدر است چه به گردش و تفریح؟! ما حرمت نگه میداریم و امسال سیزده را پشت در خانهٔ مولا علی به در میکنیم و مطمئنیم سالی که با علی بدر شود، عطر علوی میگیرد و نگاه مهربان پدر را برایمان بهمراه دارد و این اوج خوشبختی ست.
درباره «قوم» در قرآن 1️⃣ از 2️⃣ 🖋به قلم: عباس حیدری پور ۱- این کلمه با کلماتی چون قام، یقوم، قم، قیام، قیامه، قوام، قیّم، تقوم، تقویم، مقام، مقیم، مستقیم و استقم در قرآن هم‌ریشه است و شاید حدود ۶۶۰ کلمه را در قرآن بتوان با چنین ریشه‌ای پیدا کرد. به علاوه خود کلمه قوم در قرآن به تنهایی ۳۸۴(بیش از نیمی از ۶۶۰ مورد) بار ذکر شده است. کلماتی پربسامد که تمرکز و تأمل درباره آن‌ها را بیش از پیش ضروری می‌سازد. اما این تمام مسئله نیست. ۲-در بعث و ابلاغ رسالت انبیاء، عمدتاً روایت قرآنی بر محوریت نسبت مستقیم یک نبی/رسول با قومش دیده می‌شود: قوم یونس، قوم نوح، قوم هود، قوم صالح، قوم موسی، قوم لوط، قوم ابراهیم و...به عبارت دیگر هدف مستقیم نوعاً یک قوم است که با نبی پیوند دارد؛ اما کدام پیوند؟ ۳- بین قوم و نبی/رسول نوعاً پیوند اخوت یعنی یک پیوند نژادی و خونی در کار است. وَ اذْكُرْ أَخا عادٍ إِذْ أَنْذَرَ قَوْمَه‏(۲۱ احقاف)، وَ عادٌ وَ فِرْعَوْنُ وَ إِخْوانُ لُوطٍ(۱۳ ق)، إِذْ قالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ نُوحٌ أَلا تَتَّقُون(۱۰۶ شعرا) که همین تعبیر برای هود در ۱۲۴، برای صالح در ۱۴۲، برای لوط در ۱۶۱ همین سوره آمده است، نیز: وَ إِلى‏ عادٍ أَخاهُمْ هُوداً(۶۵ اعراف)، وَ إِلى‏ ثَمُودَ أَخاهُمْ صالِحاً(۷۳ اعراف)، ‏وَ إِلى‏ مَدْيَنَ أَخاهُمْ شُعَيْبا(۸۵ اعراف)، وَ إِلى‏ مَدْيَنَ أَخاهُمْ شُعَيْبا(۳۶ عنکبوت)؛ دلیل اینکه این پیوند غیرخونی نیست آن است که حسب سیاق آیات، قوم این انبیاء هنوز ایمان نیاورده است و بنابراین اخوت معنوی و دینی نظیر آنچه که در آیه شریفه ۱۱ توبه بیان فرموده(فَإِنْ تابُوا وَ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ فَإِخْوانُكُمْ فِي الدِّينِ وَ نُفَصِّلُ الْآياتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُون‏) یا آیه شریفه 5 احزاب بیان نموده(ادْعُوهُمْ لاَبَائهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِندَ اللَّهِ فَإِن لَّمْ تَعْلَمُواْ ءَابَاءَهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ فىِ الدِّينِ وَ مَوَالِيكُمْ) در کار نیست. ✅۴- اما آیا همان‌گونه که بین نبی/رسول و قومش پیوند خونی و نژادی برقرار است، بین همه اعضای قوم هم همین پیوند برقرار است؟ پاسخ منفی است. در این میان، آیه ۱۳۳ انعام بسیار کلیدی برای فهم این امر است. می‌فرماید: «وَ رَبُّكَ الْغَنِيُّ ذُو الرَّحْمَةِ إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَ يَسْتَخْلِفْ مِنْ بَعْدِكُمْ ما يَشاءُ كَما أَنْشَأَكُمْ مِنْ ذُرِّيَّةِ قَوْمٍ آخَرين‏» شاهد آنجاست که در مقام تخاطب می‌فرماید: «اگر بخواهد شما را خواهد برد(از دنیا؛ یا با عذاب یا عاملی دیگر) و دیگران را جایگزین شما خواهد کرد؛ همان‌گونه که شما را از نسل قومی دیگر پدید آورد.»؛ اینکه خداوند خطاب به حاضرانی، می‌گوید که شما را از ذریه یک قوم دیگر ایجاد کرده نشان می‌دهد که ایشان را قومی دیگر در قبال منشأشان می‌داند، ولی وحدت منشأ باعث نشده است که این دو مجموعه را یک قوم بداند؛ به عبارتی در این آیه ضمن برقراری ارتباط نسلی بین دو قوم، بر دوئیت و تغایر صحه نهاده شده است. بدین‌ترتیب روشن می‌گردد از منظر قرآن صرف وحدت نژاد سبب صحت اطلاق کلمه قوم نخواهد بود. به دیگر عبارت پیوند غیرنژادی مصحح اطلاق قوم بر قوم است گرچه وجود پیوندهای نژادی و قومی هم انکار نمی‌شود و حتی در بسیاری موارد برای اتصال نبی به مخاطبان، این مخاطبان، اخوان او هستند یعنی کسانی که با ایشان نوعی پیوند خونی دارد و به همین واسطه تعبیر قوم برای ایشان به کار برده شده است. ۵- بدین‌ترتیب هر قومی علاوه بر برخی پیوندهای خونی و نژادی و ارتباطات بین‌نسلی، به خاطر کثرت مراودات با یکدیگر به یک مرتبه قوام و ایستادگی و برآوردن حوائج از طریق تکیه بر یکدیگر و تعامل و تعاطی رسیده‌اند که هم متمایز از دیگر مجموعه‌ها‌ تشخیص داده می‌شوند و هم یک مجموعه سریع الزوال نبوده‌اند. دقت در ریشه «ق و م» به خوبی این مدعا را ثابت می‌کند زیرا ازجمله معانی‌ای که برای این ریشه ذکر شده، "قائمه الخوان و السریر(چهارپایه میز یا تخت)" است که باعث نگه‌‌داری آن شده است. بر همین اساس قوم به معنای الجماعه به گروهی گفته می‌شود که کنار هم بودن ایشان باعث اتحاد این گروه و قیامشان به کارهای مهم ازجمله در برآوردن نیازها و دفع دشمنان و درنتیجه تشخص‌شان می‌گردد. پس چون ایشان با هم ایستاده‌اند لایق تعبیر قوم شده‌‌اند. مشابه این معنا در کاربست قرآنی؛ ذلک من انباء القری نقّصه علیک منها قائمٌ و حصیدٌ(۱۰۰ هود) دیده می‌شود که شهرها و آبادی‌هایی را که برقرارند و به حیات خود ادامه می‌دهند با تعبیر قائم -که دلالت بر ایستادن و سرپابودن دارد- بیان کرده و درمقابل آبادی‌های ازبین‌رفته را با تعبیر حصید -که نتیجه دروشدن یعنی افتادن است- توصیف کرده است. @abbas_heidaripour