💢 مرجع شهید علامه شیخ فضلالله نوری(ره) بر دار «مشروطه»/نفوذ واژه های بیگانه، جنبش عدالت خواهی ایرانیان را منحرف کرد
⁉️ واژه «مشروطه» چگونه مهمان ناخوانده فرهنگ ایرانیان شد، آنهم در شرایطی که مطالبه جدی مردم ایران تأسیس «عدالتخانه» بود؟ علما و روشنفکران هریک چه نسبتهایی با واژگانی مانند آزادی، مشروطه، عدالت، ترقی و... داشتند؟ اینها مسائلی است که در گفتگو با استاد مسعود رضایی، پژوهشگر تاریخ، بررسی کردهایم/فرهنگ سدید
کامل مطلب👇
http://farhangesadid.ir/fa/news/2208/
✳️ @ShahidRabe
✅ «ستارهاي بر دار»؛ يادنامه اينترنتي مرجع شهید علامه شيخ فضلالله نوری، شهید رابع (اعلی الله مقامه الشریف)
از: پايگاه اطلاعرساني تبيان
در: هشت بخش🔰
◽️پرچمی به علامت استیلای غربزدگی
◽️پرچمدار مشروطیت
◽️نامه علامه قزوینی به علامه شیخ فضل الله نوری
◽️شیخ شهید و نهضت مشروطیت
◽️ستاره ای بر دار
◽️دلایل مخالفت مرجع شهید شیخ فضل الله نوری با مشروطیت
◽️امام و دفاع از موضع شهید شیخ فضلالله نوری
◽️آیتالله شیخ فضلالله نوری
✍ به گزارش خبرنگار "سرويس فضاي مجازي" خبرگزاري فارس،🔰
پايگاه اطلاع رساني تبيان يادنامه اينترنتي «ستارهاي بر دار» را در هشت بخش فوق الاشاره، در خصوص مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره)، زعیم نهضت اسلام خواهی مشروطه(مشروعه)، تهیه و تنظیم نموده است. در فرازی از «شهادت شيخ فضلالله نوري»، آمدهاست:
«مرجع شهید علامه شيخ فضلالله نوري از جمله روحانيوني بود كه در پيروزي نهضت مشروطه نقش مهمي ايفا كرد؛ اما، پس از مشاهده انحراف اين نهضت بناي مخالفت با روشنفكران غربزده گذاشت. او خواستار مشروطه مشروعه بود و مشروطهاي را كه بناي آن بر پايه قوانين اسلامي كشورهاي غربي و الگوبرداري از تمدن و فرهنگ غربي بود را رد ميكرد.» در بخش ديگري با عنوان «شيخ فضلالله نوري، پرچمدار مشروعيت مشروطه»، نوشته شدهاست: «وي جزو نخستين علماي تهران بود كه در اعتراض به استبداد عينالدوله به پا خواست و سپس در مهاجرت دسته جمعي و اعتراضآميز علما و گروه زيادي از صنوف مردم به قم كه به مهاجرت كبري مشهور شد، پیش قراول بود.» ...
در بخشهايي از مطلب «نامه علامه قزويني به علامه شيخ فضلالله نوري» نیز آمده است، «علامه محمد قزويني كه جايگاه رفيعش در ادبيات ايران نهتنها در ميان ايرانيان بلكه در ميان ساير ايران دوستان و ايرانشناسان هم پر پيدا است و از جمله نوابغ و نخبگاني است كه در جريان مشروطيت، به شايستگي و بايستگي دخالت كرد و شاعر ملي ايران لقب گرفت، خود از شاگرادان و مريدان شيخفضلالله نوري(ره) بود و در مكاتباتش با شيخ، خودش را خانهزاد معرفي ميكرد.»
يكي ديگر از بخشهاي موجود در يادنامه اينترنتي «ستارهاي بر دار» را معرفي كتاب «ستارهاي بر دار» كه نگاهي است به زندگي مرجع شهيد علامه شيخ فضلالله نوري، نوشته «عباس آقايي» (كه در تاريخ ارديبهشتماه 1383 در 76 صفحه منتشر شده) به خود اختصاص داده است. همچنين در اين يادنامه اينترنتي در توضيح «دلايل مخالفت شيخ فضل الله نوري با مشروطهخواهان غربگرا» آمدهاست: «به نظر شيخ فضل الله نوري، مشروطيت و لوازم آن، چون ناشي از روح مدنيت غربي بود، اساس نظم سنتي جامعه را به هم ميزد و در حد «بدعت» در جامعه اسلامي بود.» «شيخ فضل الله نوري با آن شم قوي ضدانگليسي، دستهاي پنهان و مرموز انگليس را در آستين آزادي طلبان ميديد. وي با توجه به سابقه استعماري و برخورد خصمانه انگليس با ملت ايران، خلق كلمه «مشروطه» در جريان تحصن مردم در سفارت انگليس و مسائل جريان تدوين قانون اساسي، مطمئن شد كه انگليس با آن خوي استعمارگري، نميتواند به خير و صلاح ملت ايران، طرفدار مشروطه و مشروطه خواهان باشد و از اين حمايت، هدفهاي خاصي دارد.» در بخش ديگري از يادنامه «ستارهاي بر دار» درباره «امام و دفاع از موضع مرجع شهيد علامه شيخ فضلالله نوري» نوشته شده است: «امام در سال 43 آنجا كه از شاه ميخواست تا به قانون اساسي ـ كه ثمره تلاش علما و مجاهدت اقشار مختلف بود ـ عمل كند روي همان متمم و اصل نظارت مجتهدين تكيه ميكرد، که حاصل فکر و تلاش شیخ بود.» «شما ميدانيد كه مرحوم شيخ فضلالله نوري را كي محاكمه كرد؟ يك معمم [فاسد] زنجاني يك ملاي [فراماسون] زنجاني محاكمه و حكم قتل او را صادر كرد، وقتي معمم و ملا مهذب نباشد فسادش از همه بيشتر است.» همچنين در بخشي با عنوان «آيتالله شيخ فضلالله نوري» آمدهاست: «حاج شيخ فضلالله كجوري معروف به نوري از #علماء #مجتهدين و #مراجع برجسته صدر مشروطيت در سال 1259ق متولد شد. پدرش مرحوم ملا عباس مازندراني كجوري معروف به پيشنماز از علمای بزرگ زمان خویش بود. شيخ فضلالله پس از انجام تحصيلات مقدماتي و سطح عازم عراق شد و در محضر بزرگاني چون آيتالله ميرزا حسن شيرازي و آيتالله حبيبالله رشتي به فرا گرفتن علوم اسلامي پرداخت.»
براي مشاهده اين يادنامه به نشاني زير مراجعه كنيد (پس از ورود به سایت، بر روی عناوین هر بخش کلیک نمایید)👇
http://tebyan.net/Contemporary/2008/7/31/71355.html
✳️ @ShahidRabe
📑 مشروطه مشروعه
🔶🔸به قلم: حجتالاسلام والمسلمین مهدی انصاری قمی، پژوهشگر و مورخ شهیر معاصر
✍ چکیده🔰
...برای پاسخ به تاریخ و همه کسانی که مرجع شهید علامه شیخ فضلالله نوری (ره) را نشناختند باید گفت: بنابر اسناد و مدارک موجود، حتی از لابلای نوشتههای مخالفان سرسخت او، شیخ، رهبر تفکر مشروطة مشروعه، نه درباری بود و طرفدار استبداد و حکومت سلطنت مطلقه، و نه خودفروخته و وابسته به سفارتخانهها، و نه مخالف اصلاحات سیاسی و تغییر نظام دولت بود و نه مخالف آزادی بیان و اندیشه و قلم و نه ضدیتی با برابری و مساوات در قانون داشت و نه آزادی مطبوعات و نقد و بررسی دولت و نظام را رد میکرد، بلکه فقیه بیدار و هوشیاری بود که پیش و بیش از همقطاران خود، حتی فقیهان نجف به غیریت نظام مشروطه با شریعت پی برد و آن را غیربومی و غیر ایرانی و مخالف هویت ملی و اسلامی این سرزمین دانست. او افزون بر بینش فقهی و اصولی و مبانی شریعت در برخورد با حوادث، مخالف گستاخی و هرج و مرج و هتاکی به دیانت و حریم آن بود، دوئیت نظام سیاسی با فرهنگ و اجتماع ایران را خطری بزرگ برای ورود الگوهای بیگانه و غربی میدانست و آزادی آمیزشهای زن و مرد و به هم خوردگی جامعة سنتی ایرانی میشمرد.
برخلاف آنچه اغلب میپندارند، مخالفت شیخ با پیشرفت و ترقی جامعه ایران و پیوند ماهیت فکری او با استبداد، وی را به مبارزه با مشروطیت نکشاند. بلکه مبارزه وی با مشروطیت تا حدود زیادی حاصل تضادی ایدئولوژیک با آن بود، و آگاهی واقع بینانه او از وجود برخی تعارضات ذاتی میان دمکراسی غربی و اسلام بود. اما وجود افکار و اندیشهها و مواضع مترقیانه او را نباید از نظر دور داشت، مانند حمایت شیخ از تأسیس مدارس جدید [دخترانه و پسرانه اسلامی] و تأکید وی بر ضرورت گسترش و حمایت از آن، و ضرورت پویایی تفکر علما و لزوم شناخت روحانیون از مسائل روز و مقتضیات زمان و تدوین نخستین قانون اساسی اسلامی و متمم آن، و ارائه طرح مشخص از حکومت مطلوب و امثال آن. همچنین شناخت خط انحراف سکولاریسم جهانی، شیخ را به مبارزه با تغییر سیاست مشروطهخواهی واداشت و تنها راه برپایی حکومت شایسته و ملی مذهبی در ایران را در نظام مشروطه مشروعه دانست...
باید گفت هر چند از دیدگاه ما و جهان «مشروطیت» حداقل در ایران، مرده تلقی میگردد، زیرا اگر در عصر خود به عنوان حکومتگزار پلی برای عبور به حکومت اسلامی تلقی میگردید، امروز دیگر نه از آن تاک، نشان مانده و نه از تاک نشان اثری، و بحث اختصاصی در مورد آن میتواند انحرافی تلقی گردد.
اما مرجع شهید علامه شیخ فضلالله نوری، اعلی الله مقامه و افکار و اندیشههای تابناک دینی او زنده و سعی شده در نظام جمهوری اسلامی جامه عمل پوشد، اما چالش عظیمی که مشروطه را به انحراف و شکست کشاند و تاکنون نیز با تلاش فراوان از پای نمینشیند، چالش حضور اندیشه مادهگرایی، مخالفت با اسلام، به مسخره گرفتن احکام شریعت، رواج بیبند و باری، و ترویج اندیشه دوری سیاست حکومت ایران از دیانت، گسترش احزاب سیاسی، فارغ از توجهات دینی و سنتی، نمونهبرداری از جامعه غیردینی غرب برای ساختار آینده اجتماعی و فرهنگی ایران، ترویج از جامعه مدنی غیردینی، مبارزه شدید فرهنگی و سیاسی اجتماعی با تفکر و اندیشه وحیانی، سیاست جهانگرایی به جای ارزشهای سیاست سنتگرایی در دولت و مردم و نظام اسلامی ایران میباشد که میطلبد اندیشمندان متعهد، سیاستمداران شایسته و متدین، مسئولین فرهنگی و فقیهان دین، در پی سدّ این چالش ضدملی و ضددینی و مخرب برآیند./از کتاب جریان های فکری مشروطیت/ کامل مطلب در👇
https://psri.ir/?id=hquies8t
✳️ @ShahidRabe
📑 مشروطه خواهی و مشروعه خواهی؛ نگاه متفاوت علما در جنبش مشروطه
🔶🔸از نگاه: دکتر فرزاد جهان بین، استاد علوم سیاسی و معارف اسلامی:
✍چکیده🔰
در تبیین علل ایجاد اختلاف علما در مواضعشان نسبت به حکومت مشروطه نظریات متعددی ارائه گردیده است که میتوان آنها را در حالت کلی به دو گروه نظریات ناظر به عوامل مبنایی و فکری و نظریات ناظر به عوامل محیطی تقسیم نمود.
نگارنده، که بر اساس آنچه در فصل چهارم به تفصیل بیان می کند که اختلافی جدی، حداقل میان مرجع شهید علامه شیخ فضلالله نوری(ره) و علمای مشروطهخواه، وجود ندارد، معتقد است که نظراتی که در تبیین چرایی اختلاف مواضع علما به عواملی چون وجود فاصله میان پایگاه رهبری در نجف و آوردگاه نهضت در ایران و نیز تأثیر سوء منابع اطلاعاتی مغرض و جهتدار اشاره نمودهاند به حقیقت نزدیکتر است.به نظر میرسد که در کنار عوامل فوق بتوان به دو عامل مهم دیگر که به ایجاد اختلاف در صف واحد علما انجامید اشاره نمود که یکی از آن دو عامل، زاویه نگرش علمای مشروطهخواه و مشروعهخواه به مشروطه و مفاهیم مرتبط با آن چون آزادی، مساوات و قانونگذاری میباشد؛ و عامل دیگر نگاه سادهانگارانه علمای مشروطهخواه به آینده حضور افراد مغرض و دینستیزی است که در جریان مبارزه با استبداد با علمای مشروطه خواه همراه و همکار شده بودند.
کامل مطلب 🔰
https://www.farsnews.ir/news/13940513001003
✳️ @ShahidRabe
bc66459f_2480_43a3_b0c7_2d7d884db111.pdf
1.49M
💢 نسخه PDF شماره ۴۹ نشریه ایام
✍ موضوعات🔰
◽️دغدغه مشروعه خواهان: حفظ «دین» و استقرار «عدالت»
◽️مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری(ره) با آزادیهای «معقول» و «مشروع» مخالف نبود!
◽️مولف «تذکره الغافل و ارشاد الجاهل» آماج خشم بیگانگان
◽️«حجت» اسلام
◽️خیرخواه مردم
◽️عکاسباشی
◽️با مشروطه مخالفت ندارم
◽️نفوذ و قدرت حجت الاسلام زنجانی
◽️دانش کلان و جامعیت علمی شیخ فضلالله
◽️هوشیاری مشروعه خواهان و ندامت افراطیون
◽️شیخ فضلالله نوری و مشروطیت، رویارویی دو اندیشه
◽️حزب ملیون
◽️شیخ فضلالله نوری و مکتب تاریخ نگاری مشروطه
◽️برکناری سپهدار و تشکیل کابینه صمصام السلطنه بختیاری
◽️ترور تیمور بختیار
◽️آغاز استبداد مدرن و پایان عصر مدرس
✳️ @ShahidRabe
🌺🍃 ۱۴ مهر ماه، اولین سالروز تأسیس کانال تخصصی شهید رابع(ره)، را به یاران همیشه همراه، تبریک عرض می کنیم.
✅ و از اینکه در این مدت با ما همراه بوده اید، صمیمانه تشکر می نماییم. ان شاء الله در ادامه راه ما را از انتقادات و پیشنهادات محروم نکرده و کانال شهید رابع را به فرهیختگان حوزوی دانشگاهی و عموم مؤمنین علاقمند معرفی بفرمایید✋
✳️ @ShahidRabe
شيخ شهيد و ماجراي امروز ما.MP3
15.96M
✍ سلسله مباحث تحلیلی شناخت تاریخ مشروطه، با نگاهی پدیدار شناسانه به جریان شناسی، رجال شناسی، دشمن شناسی، زمان شناسی و فرجام شناسی مشروطه/#قسمت_اول (۱۴ مهر ۱۳۹۹ش)
❇️ از: مورخ و پژوهشگر معاصر، حجت الاسلام محمد صادق ابوالحسنی
📑 موضوعات:🔰
چرا بحث مشروطه؟ و چرا شیخ شهید؟ تأثیرات مشروطه بر امروز و آینده ما، ضرورتهای کار علمی و فرهنگی درباره سیره و اندیشه والای #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری #شهید_رابع اعلی الله مقامه الشریف
🔶🔸از: اندیشکده استاد منذر(ره)
✳️ @ShahidRabe
✅ به مناسبت سالروز تصویب صوری متمم قانون اساسی مشروطه
🔸قانون اساسی مشروطه؛ طفلی که ناقص به دنیا آمد!
با آغاز به کار مجلس، تهیه قانونی که ساختار حکومت را تعریف و محدود سازد، به دغدغه بنیادین نمایندگان مجلس بدل شد. نخستین مجموعهای که به این منظور تهیه شد، سندی 51 مادهای بود که توسط برادران پیرنیا (حسن معروف به مشیر الدوله و حسین ملقب به موتمن الملک) به نگارش درآمد. بخش عمده این سند ترجمهای از قوانین اساسی چند کشور اروپایی بود. نکتهای که حتی احمد کسروی (فراماسون) هم در کتاب «تاریخ مشروطه» خود به آن ازعان دارد.
طراحان قانون اساسی و برخی از نمایندگان مجلس اول که در مقابل گفتمان «مشروطه مشروعه» مرحوم شیخ فضل الله نوری، نگرش غربگرایانه و غیردینی از مشروطه را مدنظر داشتند، با بهرهگیری از فضای روانی و غلبه حس مشروطهخواهی در میان افکار عمومی، این متن را با شتاب به تصویب رساندند. فاصله گرفتن از این فضای هیجانی و آرام شدن سیر رویدادها میتوانست فضایی عقلانی مهیا سازد تا در سایه آن، ریشههای فکری و اهداف غایی سردمداران این طرز تفکر، با محک نقد عالمانه سنجیده شود تا «سیه روی شود هر که در او غش باشد». امّا تعجیل در تدوین و تصویب قانون اساسی مانع از این امر شد و گفتمان شیخ فضلالله را به حاشیه راند...
این شتاب بیش از حد باعث شد تا در اولین قانون اساسی مصوب مجلس مشروطه، فقدان ارکان و بنیانهای مرسوم در قوانین اساسی، به چشم بیاید. در نتیجه آنچه قانون اساسی نامیده میشد عملاً «سند قانونی روشمندی نبود و مرکب از مجموعه شروط با عجله سرهم بندی شده بود! از این مهم تر اینکه در هیچ کدام از اصول آن به حقوق و آزادیهای عمومی، آزادی احزاب، تفکیک قوا و استقلال قوه قضائیه نیز اشارهای نشده بود.
متمم قانون اساسی رسما" در ۱۵ مهر ۱۲۸۶ ش و یک سال پس از تأسیس مجلس شورای ملی به تصویب رسید. امّا ناهمخوانی با خصلتهای مذهبی و اجتماعی جامعه، زمین ناهموار سیاست در ایران و حرکات همراه با احتیاط و مدارا و غیرمستقل، برخی نخبگان سیاسی و نمایندگان مجلس (وابستگی به غرب و اجانب) این متمم را نیز دچار ناکارآمدی کرد و زمینه های آغاز دوران سیاه دیکتاتوری رضاشاه را فراهم آورد.
مهم ترین اصل آن که با تلاش #مرجع_شهید علامه «شیخ فضلالله نوری» و پیگیریهای مداوم ایشان به متمم اضافه شد، اصل دوم متمم بود. متن اصل تنظیم شده شیخ، چنین بود:🔰
«مجلس .... باید در هیچ عصری از اعصار مواد قانونیه آن مخالفتی با قواعد مقدسهی اسلام و قوانین موضوعهی حضرت خیرالانام(صلیاللهعلیهوآلهوسَلم) نداشته باشد و معین است که تشخیص مخالفت قوانین موضوعه با قواعد اسلامیه بر عهده علمای اعلام ادام الله برکات وجودهم بوده و هست». در ادامه این اصل هم ترتیب نظارت مجتهدین بر قوانین مصوب مجلس شورای ملی را به تشکیل هیاتی پنج نفره از«مجتهدین و فقهای متدینین که مطلع از مقتضیات زمان هم باشند» منوط میساخت.../سید مرتضی حسینی، مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، کد5001
💠 امام خمینی(ره): اگر قانون اساسی (اسلامی) با متمم آن، که شیخ فضل الله در راه آن #شهید شد، دستخوش تصرفات غربی نمیگردید، اسلام و مسلمین ایران آن رنجها را نمیکشید.ما باید از آن توطئهها عبرت بگیریم.۶۲/۱۱/۲۲
💠 امام خامنه ای:
شیخ فضل الله(ره)سر قضیه متمم قانون اساسی چهها که نکشید.۹۱/۳/۲۲
💠 مهدی انصاری، مورخ معاصر، در گفتگو با نسیم 🔰
بسیاری از اسناد مشروطه از بین رفتهاند، متأسفانه قانون اساسی نگارش شده توسط شیخ فضلالله(ره) هم در بین این اسناد بود، آن هم یک قانون اساسی مشروعه مشروطه، نه غربی یا عرفی و درباری...
💠 صادق ابوالحسنی، مورخ معاصر🔰
هنر شیخ فضل الله در تاریخ مشروطه این است که به مشروطه سکولار و سرکش، مهار می زند و اصل دوم متمم قانون اساسی را به تصویب می رساند که همان " نظارت فائقه و رسمی مجتهدان طراز اول بر مصوبات مجلس شورا " است. بر این مبنی، تصمیمات مجلس بدون نظارت فقها، فاقد مشروعیت است. اصل دوم متمم، قطعا دستاورد رنجها و مجاهدات جناح مشروعه خواه به رهبری شهید نوری است. مبتکر این اصل، شخص شیخ فضل الله است که برای تصویب آن، جان خود را به خطر افکند. در حقیقت، مرحوم مدرس با زمینه و شرایط مناسبی که شهید نوری با پایمردی خونین اش برای تصویب اصل دوم قانون اساسی فراهم کرد، مجال امکان حضور مقتدرانه در مجلس شورا و از آن طریق، ورود به عرصه سیاست در مرکز کشور را پیدا کرد.
نقطه کانونی پیوند شیخ فضل الله با شهید مدرس این است که مرحوم مدرس [پس از شهادت شیخ و حضور در تهران] به عنوان مجتهد طراز اول، وارد مجلس می شود و پا جای پای شیخ فضل الله گذاشته و با تقی زاده ها و شیخ ابراهیم زنجانی ها درگیر می شود و فضای تهران را از نزدیک و آنگونه که شیخ فضل الله هشدار می داد به عینه می بیند./افق حوزه، ویژه نامه بهمن ۹۸
✳️ @ShahidRabe
✍ هرچند شرایط، باعث شد راهپیمایی اربعین، متوقف گردد، اما هیچ چیز نمی تواند از اهمیت آن بکاهد.
🚩🏴 اَلسَّلٰامُ عَلَیْکَ یٰا اَبٰا عَبْدِ اللهِ، وَعَلَى الْاَرْوٰاحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنٰائِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهٰارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیٰارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَیْن
🚩🏴 پنج نظر پیرامون اهمیت اربعین حسینی
💢 برگرفته از نشریه عبرتهای عاشورا
✅ نظر امام راحل به نقل از استاد پناهیان:
حضرت امام خمینی (ره) فرمودند پس از اتمام جنگ، ملت های ایران و عراق دست در دست یکدیگر قرار می دهند و به زیارت عتبات عالیات می روند. حقیقتا اربعین حسینی تحقق این پیش بینی امام است.همان امام بزرگواری که می فرمودند، محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته.
✅ امام سید علی خامنه ای (حفظه الله):
شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرنهای متمادی در دل من و شما هست... درسى كه اربعين به ما مى دهد، اين است كه بايد ياد حقيقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبليغات دشمن زنده نگهداشت.
✅ مرجع شهید علامه آیت الله شیخ فضل الله نوری (ره):
راهپیمایی اربعین حضرت سیدالشهداء علیه السلام با تمامی درستی اش اگر با شناخت از فلسفه عاشورا و برائت از ظالمین همراه نباشد، فاقد اثر بخشی لازم برای تحول فردی و اجتماعی است.لذا پیروان واقعی سیدالشهداء(ع) قبل از اقدام به چنین حرکت مهمی، بینش های فکری خود را تکامل بخشند. که حسینی بودن به حسینی شدن است، حسینی شدن به حسینی زیستن است و حسینی زیستن، به حسینی فکر کردن است.
✅ مرحوم آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (ره):
به هر روی بر مراقبه کننده لازم است که بیستم صفر(اربعین) را برای خود روز حزن و ماتم قرار داده بکوشد که امام شهید را در مزار حضرتش(ع) زیارت کند، هر چند تنها یک بار در تمام عمرش باشد، چنانکه حدیث شریف، علامتهای مؤمن را پنج امر ذکر کرده است: ۵۱ رکعت نماز در شبانه روز، زیارت اربعین، انگشتر در دست راست کردن، پیشانی بر خاک گذاشتن و بلند بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ گفتن در نمازها.
✅ مرحوم آیتالله آقا شیخ محمد تقی بهجت (ره):
روایت دارد که امام زمان(عج) که ظهور فرمود، خودش را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی میکنند ... بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند... اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین(ع) را نمیشناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(ع) طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیادهروی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع) به عالم است.
✳️ @ShahidRabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩🏴 من ایرانم و تو عراقی، چه فراقی چه فراقی ....
🎤مداح: محمد حسین پویانفر
✳️ @ShahidRabe