eitaa logo
به یاد شهید احمد طزری
52 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
588 ویدیو
38 فایل
گروه به منظور ترویج راه شهیدان مخصوصاً شهید احمد طزری ایجاد شده است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از زمانه
🔴 |چه کسانی با خبر واکسن ایرانی اذیت شدند؟‼️ 1⃣ مازوخیست ها: کسانی که به غربزدگی خو کرده اند. اینها وقتی وزیر بهداشت گفت این اولین بار نیست که واکسن می سازیم احتمالا گوششان را گرفتند. گفت: ما صدسال است واکسن می سازیم و به همه جای دنیا صادر می کنیم و بزودی ۷۰ درصد مردم واکسینه می شوند. 2⃣ ترسوها کسانی که از سر ترس توان رفتار عقلانی نداشتند. اینها می گفتند ما می ترسیم بمیریم پس بهتر اینکه به گرگ ها دل ببندیم. واکسن که هیچ، وقتی ماسک و موادضدعفونی کننده و ونتیلاتور و حتا داروی آنفلوآنزا را هم بخاطر تحریم بما ندادند بازهم در در داخل تولید کردیم و البته عده ای نخواستند ببینند. 3⃣ مسخ شده ها کسانی که همه داشته های خبری شان را از پای رسانه های سعودی و انگلیسی گرفتند. ساده لوحانه می گفتد واکسن ایرانی را می خواهند سر مردم امتحان کنند و واکسن خارجی برای از ما بهتران هاست. حالا دیدند نفر اولی که واکسن دریافت کرد دختر عالی ترین مسوول ساخت واکسن است. این یعنی هم اعتماد علمی و هم ایثار اجتماعی. 4⃣ کاسبان مذاکره عده ای که با هشتگ واکسن بخرید دنبال فشار اجتماعی برای اف ای تی اف و مذاکره بودند هم دست شان را بالا بردند. 🖌 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخواهید 🆔 | @zamanehh
هدایت شده از معیار
🔴🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی(7) 💠نگاه (ره) به مردم سالاری 🔸🌺🔹 🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش که چه نوع حکومتی را جایگزین سلطنت حاکم در ایران خواهد کرد، سخن از جمهوری اسلامی می زدند. به این معنا است که؛ ضمن احترام کامل و لازم به آرا و جایگاه مردم در ساختار و ساختن نظام حکومت، محتوای حکومت، دینی و بر اساس قوانین و قواعد شرعی و دینی خواهد بود. 🔸جمهوری اسلامی که تا آن زمان مفهوم نسبتا گنگ و مبهم داشت، از آن زمان به بعد به صورت جدی در فلسفه سیاست و حقوق عرض اندام کرد و با تشکیل حکومتی با ساختار و فرم مردمی اما با درونمایه و محتوای دینی، مبحث تازه و داغ روز گردید و مورد توجه جهانیان – اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی- قرار گرفت. 🔹در امام خمینی(ره) به عنوان مجدد مكتب مردم سالاري ديني، شکل ژریم ها مهم نیست و آنچه مهم است محتوای آن می باشد و از همین جهت جمهوري اسلامي را مطرح ساختند و اظهار داشتند: «قبل از هر چيز ما به محتواي اجتماعي رژيم سياسي آينده خود دل بسته‌ايم.» 🔸«ايشان خواستار جمهوري اسلامي بودند. جمهوري، فرم و شكل حكومت را تشكيل مي‌دهد و اسلامي يعني محتواي آن فرم كه قوانين الهي است.» به باور امام خمینی، جمهوری بهترین شکل نظام است که می توان با این فرم محتوایی آن – دین اسلام- را تطبیق ساخت و اذعان داشت که جمهوری اسلامی نظیری در جهان سیاست ندارد. البته « بديهي است نشانه جمهوريت در آموزه جمهوري اسلامي معناي خاصي در مفصل‌بندي گفتماني امام خميني دارد كه از گفتمان مدرنيسم متفاوت است. غرب مدرن بر اساس آموزه‌هايي چون اومانيسم، سكولاريسم، عقلانيت خود بنياد و قرائت كلان پيشرفت، تفسيري از جمهوريت ارائه كرده است كه در آن تمامي مشروعيت نظام سياسي از قرارداد اجتماعي و خواسته‌هاي بشري نشأت گرفته و دين و آموزه‌هاي الهي در آن كاملا از عرصه سياسي كنار گذاشته شده‌اند. 🔺غرب با سيطره فكري و تمدني خويش و تحميل ديدگاه‌‌هاي خويش بر ديگران بويژه بر ملل جهان اسلام چنين وانمود كرده است كه معنا و مفهومي متفاوت براي جمهوريت وجود ندارد و تنها معناي صحيح آن، همان قرائت غربي آن است که با پیدایش نظریه جمهوری اسلامی بطلان آن ثابت شده است. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🔴🍁 🍁
هدایت شده از معیار
💠🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(9) 💠دشمنان مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻ببینید دشمن به کجاها کار دارد؛ فقط مسئله‌ی نیست، فقط مسئله‌ی نیست، فقط مسئله‌ی باورهای انقلابی و دینی نیست، حتّی به انتخاباتش [کار دارد]؛ نمیخواهند این ظاهره و پدیده‌ی شرکت مردم به نام دین، در پای صندوق رأی و در خدمت انتخاب تثبیت بشود؛ همیشه ضدّ این را تبلیغ کرده‌اند، همیشه گفته‌اند که دین با و با آزادی و با دموکراسی و با این چیزها مخالف است؛ حالا [چطور] ببینند که دین مظهر کامل یک مردم‌سالاری همه‌جانبه است که بعضی از خارجی‌ها هم اعتراف کردند. 🔹ما در طول این ۴۱ سال، ۳۷ یا ۳۸ انتخابات داشته‌ایم؛ کجای دنیا این همه به مردم‌سالاری اهتمام می‌ورزند؟ به این هم کار دارند؛ به همه چیز کار دارد. دشمن را بشناسیم، حواسمان جمع‌ باشد، «مَن‌ نامَ‌ لَم‌ یُنَم‌ عَنه»؛ اگر شما در سنگر، در مقابل دشمن خوابت ببرد، معنایش این نیست که دشمن هم خوابش برده؛ او ممکن است بیدار باشد؛ کما اینکه همین ‌جور هم هست. 🔺هزاران نفر را میگذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه، هم دفاع کنیم،‌ هم ضربه بزنیم؛ ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمی‌آید. 🌺« رهبر معظم انقلاب اسلامی 1398/12/04» 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁
هدایت شده از معیار
💢🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی(8) 💠نگاه به مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻نعمت بزرگ حضور مردم، هدیه‌ی انقلاب به ماست. قرن‌های متمادی در کشور ما سپری شد؛ حکومت‌هایی آمدند و رفتند، بدون این‌که مردم کوچکترین نقشی در تعیین این دولتها و گزینش آنها داشته باشند. انقلاب میدان را برای مردم ما باز کرد مردم‌سالاری در کشور ما، یک مردم‌سالاری حقیقی متکی به ایمان است. 🔹مردم از روی احساس وظیفه‌ی دینی است که در عرصه‌ی انتخابات وارد می‌شوند و طبق تشخیص خود گزینش می‌کنند و رأی خود را به صندوق می‌اندازند. ... تبلیغاتچی‌های وابسته‌ی به مراکز قدرت، از مدتها پیش از انتخابات، با لحن‌های گوناگون، فضا را از هیاهوی مخالفت با انتخابات پر کردند{میکنند}؛ سعی می‌کردند{میکنند} مردم را ناامید کنند؛ مردم را از حضور در این میدان شرف و افتخار منصرف کنند. ... ملت ما استقلال خود، هوشمندی خود، شجاعت خود، دلسوزی و پایبندی خود به منافع ملی را در این نوبت هم مثل نوبت‌های دیگر نشان{خواهد} داد. حقا و انصافا در مقابل هوشیاری و وقت‌شناسی این ملت، انسان احساس تواضع و خضوع می‌کند. این ملت، ملت شجاع و بیدار و با ایمان و پرانگیزه‌یی است؛ بگذارید دشمنان این ملت هر چه می‌خواهند، بگویند. 🔸این ملت راه خود را پیدا کرده است و با همت والا در این راه به پیش می‌رود. سردمداران استکبار جهانی بعد از انتخابات هم از تخریب وجهه‌ی انتخابات ایران دست برنداشتند. یک مسؤول امریکایی گفت ما دمکراسی ایران را قبول نداریم! ملت ایران هم دمکراسی آنها را قبول ندارد. دمکراسی‌یی که پول سرمایه‌داران صهیونیست حرف اول را در آن می‌زند، چه افتخاری می‌تواند داشته باشد و چه چیزی را می‌تواند به مردم دنیا تعلیم دهد؟ 🔺دمکراسی حقیقی، مردم‌سالاری برخاسته‌ی از دین و ایمان است. انگیزه‌ی مردم، برخاسته‌ی از دین، از احساس مسؤولیت و از احساس تکلیف ملی و دینی است؛ لذا وارد میدان می‌شوند و در میان نامزدهای مختلف، گزینه‌ی خودشان را انتخاب می‌کنند. رئیس جمهوری که با چنین آرائی سر کار می‌آید، وامدار هیچ کس جز خدا و مردم نیست؛ این معنای مردم‌سالاری است. ملت عزیز ما این نعمت الهی را قدر بدانند؛ بر آن پای بفشارند و تأثیر و حضور خودشان را در میدان‌های گوناگون تعیین سیاست‌های کشور و گزینش مدیران عالی‌رتبه همچنان حفظ کنند. 🌺«رهبر معظم انقلاب اسلامی 1384/5/12» 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💢🍁 🍁
هدایت شده از معیار
💠🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(10) 💠مردم سالاری دینی و امنیت پایدار 🔸🌺🔹 🔻تامین امنیت از مهم ترین وظایف و کارویژه های نظام های سیاسی است که بدون آن هیچیک از برنامه ریزی ها و اقدامات حاکمیت مفید و موثر، یا دست کم پایدار نخواهد بود. به همین علت، امنیت به مثابه حقی همگانی در متون و اسناد معتبر حقوق بین الملل، از جمله ماده 22 اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده 9 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی مورد تصریح و تا یکد قرار گرفته است. 🔸با وجود این، پایداری امنیت، دغدغه اصلی متفکران و مدیران جوامع انسانی در این روزگار است. اگرچه هنوز هم تعریف و مشخصه های امنیت پایدار به اجماع همگانی نرسیده است، به اجمال می توان گفت که عمومیت و همگانی بودن، برخورداری از پشتوانه حاکمیتی، قاطعیت، سرعت و استثناناپذیری در مجازات عوامل ناامنی، استوار شدن بر مبانی و انگیزه های اعتقادی، و بالاخره جامعیت مفهومی و گستردگی قلمرو پنج مشخصه امنیت پایدارند. 🔹مراجعه به منابع فقهی و حقوقی نشان می دهد در نظام مردم سالاری دینی : 1️⃣برخورداری از امنیت حق مسلم همگانی است. 2️⃣ایجاد و حفاظت از امنیت مردم وظیفه حکومت است. 3️⃣در قوانین جزایی و سیاست جنایی اسلام و ایران سخت ترین مجازاتها برای عوامل ناامنی در نظر گرفته شده است، فارغ از اینکه با چه انگیزه ای دست به این اقدام زده باشند؛ انگیزه ها سیاسی باشد، یا اقتصادی یا هر انگیزه دیگری. 4️⃣تامین امنیت به عنوان فریضه و عملی دینی پاس داشته می شود؛ به همان اندازه که برهم زنندگان امنیت مطرود و محکوم اند، ماموران و عوامل برقراری نظم و امنیت مجذوب و محبوب خواهند بود. 5️⃣امنیت دارای مفهومی وسیعتر از آن است که دنیای غرب درک میکند. 🔺«چکیده مقاله محسن اسماعیلی» 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁
هدایت شده از زمانه
🌴 ۱۹ 🌱 | وصیت نامه حاج قاسم 🌸 چه آنهایی [که] اصلاح طلب خود را می‌نامند و چه آنهایی که اصولگرا... عزیزان، هر رقابتی با هم می‌کنید و هر جدلی با هم دارید، اما اگر عمل شما و کلام شما یا مناظره‌هایتان به نحوی تضعیف‌کننده و بود، بدانید شما نبی مکرم اسلام و شهدای این راه هستید؛ 🌸 مرزها را تفکیک کنید. اگر می‌خواهید با هم باشید، شرط با هم بودن، توافق و بیان صریح حول است. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🇮🇷 تا سالروز شهادت هر روز ساعت ۱۹ منتظر یک عکس نوشت زیبا از وصیت نامه حاج قاسم عزیز باشید؛ 🆔 | @zamanehh
هدایت شده از معیار
🌠🍁 🍁 💠همه حماسه‌آفرينان نهم دي ✍️ مهدی سعیدی 🔸🌹🔹 🔻عظمت نهم دي را بايد در عبور موفق ملت بصير ايران از «فتنه‌اي عميق» دانست که در طراحي آن همه ابزارهاي تزوير و فريب براي اغواء ملت دست‌به‌کار شده بود. در اين حماسه بزرگ همه اقشار مردم سهيم بودند. ❇️نکات تحليلي: در نهم دی 1388 اقشار مختلف ملت با گرايش‌ها و سلایق و انگيزه‌های متفاوت در ميدان حاضر شدند: 🔹1- بخش قابل‌ملاحظه‌ای از خالقان حماسه بزرگ نهم دي، 24 ميليون رأی‌دهنده‌ای بودند که مظلومانه نظاره‌گر هتک حرمت به رأیشان در طول چند ماه پس از انتخابات خردادماه بودند. فتنه‌گران هیچ‌گاه حاضر نشدند که رأی آنان را به حساب بياورند و برايش احترام قائل شوند! این اکثريت براي صيانت از رأی خود در روز نهم دي‌ماه بار ديگر به ميدان آمدند. 🔸 2- حاضرين در نهم دی‌ماه تنها کساني نبودند که به احمدی‌نژاد رأی داده باشند. بدون شک برخي از آن‌ها به موسوي و کروبي رأی داده بودند، اما آن روز آمده بودند که با فريادهايشان به سران فتنه اعلام نمايند که «رأیشان را پس دهند»، چراکه رأی آن‌ها در پاي صندوق رأی به کساني بوده که ادعاي خط امامي بودن را يدک مي‌کشيدند، اما عملاً بعد از آغاز فتنه نشان دادند که در خدمت دشمنان امام و انقلاب قرار گرفته‌اند! 🔹 3- بخشي از حماسه‌سازان نهم دي آن‌هایی بودند که حضور بيگانگان در صف فتنه‌گران را خيانت به کشور مي‌دانستند. آن‌ها معتقد بودند که اگر هم اختلاف و دعوا و رقابتي بين سياسيون وجود دارد، قرار نيست يک جريان با توسل به بيگانگان، زمینه‌ساز نفوذ اجنبي در کشور گردد. 🔸 4- در جمع حاضرين در حماسه نهم دي، برخي در جرگه منتقدين دولت قرار مي‌گرفتند. آن‌ها آمده بودند تا به فتنه گران اعلام نمايند که انتقاد داشتن دليلي بر قرار گرفتن در صف ضدانقلاب و براندازان نيست! آنان آمده بودند تا به فتنه‌گران چارچوب انتقاد و اعتراض را بفهمانند و بياموزند که همه انتقادها و اعتراض‌ها بايد در چارچوب منافع ملت و قانون صورت گيرد و در اين مسير نبايد مرزهاي خودي و غيرخودي در هم آميزد. 🔺5- بخشي از حماسه‌سازان نهم دي نيز ملتي بودند که از این‌همه جنجال و آشوب و ناآرامي به تنگ آمده بودند. آن‌ها باور داشتند که تداوم هر مناقشه و اختلافي، حد يقفی دارد و نباید برخي زياده‌خواهان، براي کسب قدرت، زندگي عادي شهروندان را به مخاطره اندازند. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
هدایت شده از معیار
🌠🍁 🍁 💠تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ ✍️نویسنده: علی قاسمی 🔻دیروز سه‌شنبه نهم دی‌ماه با بررسی نامه رئیس‌جمهور درباره اصلاح لایحه در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی و بیان نقطه نظرات نمایندگان مخالف و موافق لایحه بودجه، رأی‌گیری درباره کلیات بودجه در دستور کار جلسه قرار گرفت و درنهایت لایحه بودجه با 25 رأی موافق و 19 رأی مخالف اعضای کمیسیون به تصویب رسید. از جلسات بعدی، اعضای کمیسیون بررسی جزئیات لایحه بودجه را در دستور کار خواهند داشت. بااینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس از همان ابتدا با دقت لایحه بودجه سال آینده را بررسی و نقدهای مبنایی اساسی خود را نسبت به آن اعلام کردند و علاوه بر این، فضای عمومی مجلس و کمیسیون تلفیق، رد کلیات بودجه به دلیل وجود ایرادات فراوان در آن بود، اما تصویب نهایی آن دلایلی داشت که به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود. ❇️نکات تحلیلی: 🔹 1- ارسال نامه رئیس‌جمهور به رئیس مبنی بر اینکه تراز منابع و مصارف لایحه بودجه اصلاح شده است، همچنین برگزاری جلسه سران قوا، گفت‌وگوها و تعاملات درونی مجلس و حضور مسئولان دولتی در نشست کمیسیون تلفیق بودجه و ارائه استدلال‌های مختلف موجب شد تا سرانجام کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق تصویب شود. 🔸2- الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تأکید کرده است، رأی کمیسیون تلفیق به کلیات لایحه بودجه معنادار بود و امیدواریم بعدازاین اصلاحات مدنظر نمایندگان مخالف و موافق نسبت به بودجه به نفع معیشت مردم انجام شود. 🔹 3- نگاه دیگر رئیس کمیسیون تلفیق این است که دولت با اصلاحات کارشناسی با مجلس همراهی کند؛ اما اگر دولت بر روی مواضع خود ایستادگی کند، در این صورت مجلس اصلاحات لازم را انجام می‌دهد و لایحه را برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌کند و اگر در شورای نگهبان تصویب نشد، به‌ناچار اصلاحات را کنار گذاشته و بودجه را چند دوازدهم به دولت می‌دهد تا امور دولت برای چند ماه اول سال اداره شود و با رایزنی با دولت درباره بودجه تصمیم‌گیری شود. 🔺نکته راهبردی: اگرچه کلیات لایحه بودجه سال آینده مخالفین جدی در کمیسیون تلفیق داشت و درنهایت به خاطر برخی مصالح و نگاه تعاملی دولت و مجلس به تصویب اعضا رسید، به این معنا نیست که نمایندگان از موضع کارشناسی خود عقب‌نشینی کرده‌اند، بلکه لازم است نمایندگان برخی از راهبردها همچون انضباط مالی دولت، توزیع عادلانه منابع، کاهش وابستگی بودجه به نفت، کم کردن آثار تورمی از بودجه و ... را مدنظر داشته باشند تا تبعات اشکالات لایحه بودجه کاهش یابد. 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 🍁 🌠🍁
هدایت شده از زمانه
🔴 بشنوید؛ صدای حاج قاسم می آید : نترسید و نترسیم و نترسانیم 🔻 | درود خدا بر شهید سلیمانی عزیز که فرمود: " من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. اما شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم" 🔻 حالا حاج قاسم قریب به یکسال است که به ظاهر در بین ما نیست ولی همچنان پژواک سخنان امیدآفرین و حکیمانه ی وی شنیده میشود آخرین جلوه عینی از سخن حکیمانه حاج قاسم در موضوع تبدیل تهدید به فرصت را میتوان در ماجرای بحران کرونا به وضوح مشاهده کرد؛ 🔹 در اوج طغیان ویروس کرونا، آمریکا و مدعیان دروغین حقوق بشر با سنگ‌اندازی برای جلوگیری از دسترسی ایران به تجهیزات پزشکی، دارویی و واکسن به دنبال تصاعد بحران در داخل کشور بودند و از هیچ رذالت و خباثتی دریغ نکردند. اما نتیجه این تحریم های پزشکی و خباثت ها چه شد؟! 🔻 ۱. کیت‌ تشخیص کرونا 🔹با یک کمپانی‌ کُره‌ای برای واردات کیت‌ قرارداد امضا شد. شبکه سعودی ایران‌اینترنشنال مدعی وجود یک فساد گسترده در واردات آنها شد! همین گرای تحریم را به آمریکا داد و امضای قرارداد خشک نشده، تحریم شد. ما خودمان کیت‎های بومی تولید کردیم و اکنون موفق به ساخت کیت‌های تشخیص سریع هم شده‎ایم. 🔻 ۲- ونتیلاتور 🔹دستگاه تنفس مصنوعی هم تحریم شد. نکته دردناک ماجرا اما کنایه‌های ترامپ درباره کمبود تجهیزات در ایران بود. برای ونتیلاتور هم معطل نماندیم و با تولید داخلی نه تنها نیاز کشور تأمین شد بلکه صادرکننده هم شدیم. 🔻 ۳- واکسن 🔹آمریکا در این زمینه هم سنگ‎اندازی کرد و حتی به کره جنوبی اجازه خرید واکسن با دلارهای بلوکه شده ایران در کره نداد! اما این بار هم دانشمندان جوان و متعهد ایرانی بی‌اعتنا به آن‌سوی مرز برای ساخت واکسن آستین بالا زدند و اکنون واکسن‌های ایرانی با اعتماد کم نظیر داوطلبان، در حال کارآزمایی بالینی هستند.. 🔹 درس خودباوری ، میوه ی شیرین خودکفایی ، مانور اتحاد ملی ، نمایش فرهنگ غنی اسلامی _ ایرانی ، شناخت بیشتر استانداردهای دوگانه و دروغین مدعیان حقوق بشر و افشای بیشتر ذات استکباری آمریکا فرصت هایی شیرین امیدآفرینی بود که از دل بحران تلخ کرونا بیرون آمد... 🔹 شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت با شکست تهدید داعش و عقب راندن کرونا اثبات کردند که با تکیه بر ظرفیت های بومی، در کنار شجاعت و تدبیر میتوان کرونای تحریم داعشی های جنتلمن و کراوات زده ی کاخ سفید را شکست داد و اثرات آن را خنثی کرد. تحریم، تحریف وتهدید شکست خوردنی است اگر گوش شنوایی برای شنیدن دوباره طنین دلنواز حاج قاسم باشد : " شرط آن این است که نترسید و نترسیم و نترسانیم" 🖌 【 ڪارشناس زمانه】 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🔻 اگر میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | @zamanehh
هدایت شده از زمانه
🔴 مراقب اسب‌ های باشیم‼️ |‍ پاسداشت حقیقی سردار دلها 🔻 | سال‌هاست که دشمن در جنگ تمام عیار خود برای ناامیدسازی و شکست ملت ایران نتوانسته به اهداف خود دست یابد. در کنار باور عمیق ملت به ماهیت انقلاب اسلامی، چهارگانه‌ای قدرت‌ساز اجازه تکمیل حلقه‌های این جنگ ترکیبی را به دشمن نداده است: «پایگاه مردمی نظام»، «قدرت موشکی»، «نفوذ منطقه‌ای» و «برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای» 🔹دشمن برای زدن این چهارگانه به عنوان اصلی‌ترین کانون‌های قدرت جمهوری اسلامی حتی از ترور سیاسی و فیزیکی نمادهای قدرت‌ساز آن نیز ابایی ندارد. 🔹ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای، سردار سلیمانی و تلاش برای انتساب شهادت سردار طهرانی مقدم به خود، بارزترین جلوه‌های عصبانیت و استیصال دشمن از توانمندی‌های راهبردی ایران است. 🔹در این میان، «جنگ ادراکی» برای القاء ناکارآمدی الگوی ایرانی ـ اسلامی حکمرانی و تضعیف سرمایه اجتماعی نظام اقدام دیگری است که توسط دشمن دنبال می‌شود. 🔹البته این چهارگانه راهبردی پایان‌ناپذیر است زیرا به منبعِ دائما در حال جوشش حمایت مردمی، توانمندی، دانش و تدبیر ملی متصل است. ناگفته پیداست که با شهادت نمادهای قدرت‌ و اقتدار ایران نه تنها راه آنان تعطیل نشده بلکه خون جدیدی در رگ‌های جوانان جاری کرده است. 🔹حصار پولادینی که این چهارگانه راهبردی قدرت‌ساز ایجاد کرده ثمره بیش از ۴۰ سال حکمرانی مبتنی بر تفکر ناب انقلاب اسلامی است و ناتوانی دشمن در زدن این دژ غیرقابل نفوذ، او را به فکر استفاده از تاکتیک «اسب تروا» انداخته است تا شاید از این طریق زهر خود را بریزد. 🔹ناکارآمدی در مدیریت وضعیت معیشتی مردم، تضعیف انسجام ملی و شکل‌گیری دو قطبی‌های کاذب و ناامید کننده جامعه حکم همان اسب‌های تروا را دارند. 🖌 | پاسداشت خون شهیدان بی‌مثالی چون سلیمانی، طهرانی مقدم، فخری‌زاده و... به صرف سخنرانی و تندیس نیست بلکه باید مراقب اسب‌های تروایی باشیم که مترصد غفلت ما هستند. 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🔻اگر میخواهید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | @zamanehh /
هدایت شده از معیار
💠🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(11) 💠نقش رهبر دینی در نظام مردم سالاری دینی 🔸🌺🔹 🔻نقش رهبر در نظام مردم سالاری دینی این است که جامعه را در اندیشه، رفتار و برنامه ریزی اجتماعی بر اساس موازین و اصول اسلامی هدایت کند. 🔹در این نظام به بحث دربارۀ رهبری دینی از دو زاویه نگریسته می شود: 1️⃣ یک نگاه این است که رهبر چه کسی باشد؛ یعنی رهبر باید دارای چه مشخصه ها و ویژگی هایی باشد؟ در اینجا سخن از اصول و مبانی دینی است. ویژگی های رهبری در نظام مردم سالاری دینی را تبیین کرده اند، نظیر عدالت، تقوا، توانایی ادارۀ جامعه، اجتهاد در مسائل و اصول و مبانی دینی و همچنین شرایط دیگری که مورد توجه است. این ویژگی ها، از مبانی و اصول اسلامی استخراج می شوند. 2️⃣ نگاه دوم این است که رهبر چگونه باید حکومت کند؟ تنها چه کسی باید حکومت کند، کافی نیست؛ چگونه حکومت کردن هم باید مورد توجه قرار گیرد. (نهج البلاغه، نامه 53) 🔸حکومت های غیر دینی جدید، اغلب به چگونه حکومت کردن پرداخته اند؛ در حالی که در مردم سالاری دینی در خصوص مسئلۀ رأس حاکمیت، همزمان به دو مسئله توجه می شود: 1️⃣اول اینکه، رهبر نظام چه کسی باید باشد و چه ویژگی هایی داشته باشد؟ 2️⃣دوم اینکه، چگونه باید حکومت کرد و اصول و موازین دینی را در قالب نظام مردم سالاری دینی در جامعه عملی کرد؟ 🔹اصل پنجم قانون اساسی به رکن رهبر نظام به خوبی توجه کرده است: «در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج)، در جمهوری اسلامی ایران ولایت امر و امامت امت بر عهدۀ فقیه عادل و با تقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبّر است که طبق اصل 107 عهده دار آن می شود» 🔺نظریۀ نقش گسترده و عمومی مردم در انتخاب رهبر جامعۀ اسلامی، مورد توجه جدّی حضرت امام (ره) بوده و در موارد متعدّدی بر آن تأکید و تصریح کرده اند؛ از جمله: «اگر مردم به خبرگان رأی دادند تا مجتهد عادلی را برای رهبری حکومتشان تعیین کنند، وقتی آنها هم فردی را تعیین کردند تا رهبری را به عهده بگیرد، قهراً او مورد قبول مردم است. در این صورت، او ولیّ منتخب مردم می شود و حکمش نافذ است». 🌺(صحیفه نور، ج 21، ص 129) 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁
هدایت شده از معیار
💠🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(12) 💠 قانون اساسی و توسعه سیاسی 🔸🌺🔹 🔻مقولۀ توسعۀ سیاسی را می توان در سراسر ملاحظه کرد، به ویژه در نحوه و کیفیت سیاسی مردم. در قانون اساسی اصول متعدّدی وجود دارد که بر مشارکت همه جانبۀ مردم در امور سیاسی جامعۀ اسلامی تصریح و تأکید کرده است. علاوه بر آن، مقدمۀ این قانون نیز بر مشارکت عمومی تأکید ورزیده است. 🔹اصل ششم تصریح می کند که در جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید به اتّکای آرای عمومی و از راه اداره شود. در اصل یکصد و هفتم دربارۀ تعیین آمده است: «پس از مرجع عالی قدر تقلید و رهبر کبیر انقلاب جهانی اسلام و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی که از طرف اکثریت قاطع مردم به مرجعیت و رهبری شناخته و پذیرفته شدند، تعیین رهبر به عهدۀ خبرگان منتخب مردم است. 🔸 دربارۀ همۀ فقهای واجد شرایط مذکور در اصل پنجم و یکصد و نهم بررسی و مشورت می کنند، هر گاه یکی از آنان را اعلم به احکام و موضوعات فقهی یا مسائل سیاس و اجتماعی یا دارای مقبولیت عامه یا واجد برجستگی خاص در یکی از صفات مذکور در اصل یکی از آنان را به عنوان رهبر انتخاب و معرفی می نمایند. 🔹رهبر منتخب خبرگان، ولایت امر و همۀ مسئولیت های ناشی از آن را بر عهده خواهد داشت. رهبر در برابر قوانین با سایر افراد کشور مساوی است». با عنایت به ارکان سه گانۀ مذکور می توان اذعان کرد نقشی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای سه رکن نظام مردم سالاری دینی قائل شده، نقشی همگون و هم بافت است. 🔸بنابراین، نظام جمهوری اسلامی ایران، ترکیبی از و مردمی است که در آن، مشروعیت مردمی در خدمت شریعت الهی قرار گرفته و چنین دولتی نمونۀ بارز دولت توانمند، مردم سالار و توسعه گرایی است که در صدر فرایند توسعۀ سیاسی قرار دارد. 🌺توسعۀ سیاسی و مردم سالاری دینی / دکتر محمدرحیم عیوضی 🆔 https://sapp.ir/meyar.pb 🆔 eitaa.com/meyarpb 🆔https://rubika.ir/meyar_pb 💠🍁 🍁