eitaa logo
بصیر شهرداری اهواز
325 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
934 ویدیو
197 فایل
ای دی های طرح سوال👇 @Baghatolla_313 https://eitaa.com/farokhim
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑واکنش مرندی مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای به ترور سلمان رشدی: 🔹 من برای کسی که سال‌ها علیه اسلام و مسلمانان نفرت پراکنی کرد اشکی نمی‌ریزم. ⁉️ اما آیا چنین چیزی اتفاقی است که درست زمانی که در آستانه‌ی احیای توافق هسته‌ای هستیم آمریکا ادعای ترور بولتن را مطرح می‌کند و سپس چنین حادثه‌ای رخ می‌دهد(ترور رشدی)؟! ✅بصیرت _ کانال معاونت سیاسی سپاه ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
15.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 ⁉️ یک فرد دارای سواد رسانه ای چه ویژگی هایی دارد؟ ✅بصیرت _ کانال معاونت سیاسی سپاه ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
⁉️ چرا «موضع‌گیری» نمی‌کنیم؟! 🔹۱. ما «شأن علمی» داریم و مداخله در امور «عینی» و «انقلابی»، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به «مبادی بعیده» و «انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات» بپردازیم. این مسائل، «سیاسی» هستند و راه «سیاست» از «علم» جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید «سیاست‌زده» و «سیاسی‌کار» شود. ما سرگرم مباحثِ «مجرّد» و «انتزاعیِ» خویش هستیم و از «معقولاتِ بی‌خاصیّت»، لذّت می‌بریم. این‌که برای «جامعه» و «حاکمیّت» چه رخ خواهد داد و «نظم اجتماعی» و «هندسۀ سیاسی» به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشه‌ورزی در حوزۀ «مبادی» است و بس. 🔹۲. «انقلاب» و «نظام» هم جزو سیاست هستند و ما نباید «وابسته به نظام» قلمداد شویم. ما مفتخریم که «مستقل» هستیم. سیاست، مبتنی بر «حقّ» و «باطل» نیست و فقط در چهارچوب «قدرت»، تعریف می‌شود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، «اسلامِ منهای انقلاب» است؛ «اسلامِ بی‌تفاوت‌ها»، «اسلامِ حاشیه‌نشین»، «اسلامِ غیرسیاسی»، «اسلامِ قابل‌جمع با همه»... 🔹۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ «اسلام» نیز از «شیوخ اسلام»، مهم‌تر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید «ضروریّات دین» را انکار کنند و «بنیان‌های باور دینی» را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش می‌خواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین. 🔹۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی می‌نشینیم و با «مرزبندیِ ایدئولوژیک»، بیگانه‌ایم. ما یاد گرفته‌ایم که چنان «مبهم» و «دوپهلو» سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، «انجمن فلسفه» بر پا نکرد و «فیلسوفانِ سنّت‌گرا» را فرانخواند و در کنار آنها ننشست؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، «سکولار» باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گره‌خوره به هیچ نظامِ سیاسی‌ای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که می‌مانیم. بگذار انقلابی‌ها در زدوخوردها و نزاع‌ها، هلاک شوند؛ ما فقط نظاره‌گریم. ۵. ما «دین‌داران هزینه‌گریز» و «مؤمنان عافیّت‌طلب» هستیم که همواره از معرکه گریخته‌ایم و «درس‌وبحث» را بر «مجاهدت» ترجیح داده‌ایم. ما اهل «علم» و «فضل» و «تعمّق» و «اعتدال» هستیم، نه همچون انقلابی‌ها، «فحاش» و «هتّاک» و «نامعقول» و «خشونت‌گرا». «صراحت» و «شجاعت» و «غیرت» و «حسّاسیّت»، فضیلت نیستند، بلکه «خشونت» و «فحاشی» و «تندی» و «بی‌ادبی» هستند. انقلابی‌ها، «تهی‌مغز» و «جزم‌اندیش» و «نامتعادل» هستند، و ما «عقل کلّ» و «مرکز عالَم» و «دوراندیش». 🔹۶. ما برای حسین‌بن‌علی، «اشک» می‌ریزیم و «مجلس» بر پا می‌کنیم، امّا «عملِ حسین» را تکرار نمی‌کنیم. ما در «صحنۀ عمل»، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به «نظاره» نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینه‌ای ندارد، گریان و نالان هستیم، بی‌آن‌که اشک و آه‌مان، اندکی به «عمل» پیوند بخورد و «هزینه‌زا» و «خطرآفرین» باشد. 🔹۷. آری، ما «حوزویان و دانشگاهیان سکولار» هستیم؛ «خواصِ بی‌اثر»، «نخبگانِ منفعل»، «عالمان بی‌عمل»، «دین‌دارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام»، «حاشیه‌نشینانِ موجّه و معتبر امّا بی‌تحرّک»، «محافظه‌کارانِ مصلحت‌اندیش و خودخواه».... خطّ سرخِ حسین‌بن‌علی کجا و ما کجا؟! ✍مهدی جمشیدی 🆔https://rubika.ir/savadesiasi 🆔https://eitaa.com/savadesiasi 🆔https://splus.ir/savadesiasi
🇮🇷 📝 (۲۵۳) 🔻خبر: ترور سلمان رشدی، نویسنده هتاک و مهدورالدم کتاب آیات شیطانی در روز گذشته، بازخورد خبری بسیاری در رسانه‌ها داشته است. 🍃🌹🍃 گزاره‌های خبری: 1⃣ رسانه آمریکایی دیلی‌میل گزارش داد: «سلمان رشدی ۱۰ تا ۱۵ چاقو خورده که یکی از آن‌ها به گردن او اصابت کرده است» 2⃣ کتاب آیات شیطانی نوشته سلمان رشدی، نویسنده هندی‌تبار مقیم انگلیس، ۴ مهر ۱۳۶۷ از سوی انتشارات پنگوئن انگلیس به چاپ رسید؛ کتابی که در قالب رمانی خیالی، استعاره‌گونه و کنایه‌آمیز به وهن پیامبر اسلام(ص)، جبرئیل، یاران پیامبر و همسران ایشان و همچنین مفاهیمی همچون وحی می‌پرداخت. گزاره‌های تحلیلی: 1⃣ سلمان رشدی از اولین نویسندگانی بود که با سبکی وهن آلود نسبت به اسلام و پیامبر(ص)، اقدام به نگارش کتابی موهن با نام آیات شیطانی نمود؛ توهین آشکار سلمان رشدی به اسلام و پیامبر مهر و رحمت در این کتاب باعث گردید که امام خمینی فتوای مهدورالدم بودن او را صادر کند. 2⃣ تا به این لحظه پیرامون انگیزه ضارب برای ترور سلمان رشدی خبرهایی قطعی منتشر نگردیده است؛ لذا نمی‌توان پیرامون آن یک تحلیل جامع‌ومانع ارائه داد و تنها بر اساس احتمالات پیرامون این ترور می‌توان دو سناریو را مفروض داشت؛ سناریو اول، ارتباط این ترور را با مذاکرات هسته‌ای و با هدف تأثیر بر مذاکرات و یا کلید زدن سناریوی حقوق بشری علیه ایران می‌داند؛ در سناریوی دوم، می‌تواند این ترور با نگاه فردی و با انگیزه دینی، با هدف انتقام از توهین‌های این نویسنده باشد. بی‌شک پاسداشت فتوای امام پس از سال‌ها توسط فردی ساکن آمریکا که با اینکه امام راحل و زمانه زندگانی او را درک نکرده ولی فرزند معنوی مکتب ایشان محسوب می‌گردد، نکته‌ای قابل‌تأمل و موجب افتخار برای همه ملل مسلمان است. 🔺نکته پایانی اینکه؛ امام راحل در حکم تاریخی‌شان برای ترور سلمان رشدی نوشته‌اند: «تا دیگر کسی جرئت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید»؛ لذا یکی از کارکردهای چنین حرکتی را باید بازدارندگی در اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی دانست. بی‌شک شروع چنین بازدارندگی‌ای در زمانی که در غرب به بهانه حقوق بشر، اقدام به قرآن سوزی و چاپ کاریکاتور علیه پیامبر(ص) و مقدسات اسلامی می‌نمایند، موجب مسرت و خوشحالی برای همه مسلمانان خواهد بود. ✍یعقوب ربیعی | | 🆔 eitaa.com/meyarpb