فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوری؛
شهادت مرزبان قزوینی در سیستان
🔻استوری شهادت شهید احسان بابایی از فرزندان غیور استان قزوین
🔻حادثه تروریستی پاسگاه راسک استان سیستان و بلوچستان
@shakhes_news
🔹جیشالعدل با همکاری چه کسانی مقر انتظامی راسک را هدف قرار داد؟
✍مهدی جهانتیغی
سیستان و بلوچستان در یکسال اخیر شاهد، شهادت تعداد قابل توجهی از ماموران انتظامی بوده است. حمله به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان کوچیک راسک نیز جدای از یکسال گذشته این منطقه نیست. با این وجود یک سوال مهم این است که روند ضدامنیتی چگونه توانسته همچنان خود را در سیستان و بلوچستان حفظ و هرازگاهی رویداد ضدامنیتی تولید کند. برای درک دقیق این روند، باید مکانیزم تولید و زایش اقدامات ضدامنیتی در جنوب شرق را خوب فهم کرد.
یک: شهر راسک در یکسال اخیر به علت اقدامات یک پدر و پسر که جایگاه امام جمعه را در آن شهر در اختیار داشتند، ملتهب بوده است. این پدر و پسر هر دو پیش از این به علت اقدام به ترور یک روحانی اهل سنت و مواضع افراطی سیاسی و تکفیری بارها خبرساز شده بودند. اما آنچه اتفاقات شهر راسک را به حادثه تلخ اخیر شهادت یازده نفر از ماموران انتظامی رساند، فرآیندی فراتر از این پدر و پسر دارد. مولوی عبدالحمید بعد از بازداشت پدر( مولوی محمد فتحی نقشبندی) بارهااز این چهره ضدامنیتی حمایت کرد و او را در افکار عمومی، فردی بیگناه که به او ظلم شده، معرفی کرد. در این میان پسر نقشبندی( مولوی عبدالغفار نقشبندی) که اینک به عنوان «عبدالمالک دو» در خارج از ایران گروه تروریستی جدید شکل داده، متقابلا، مولوی عبدالحمید را رهبر مذهبی و خط قرمز گروه خود معرفی کرد. این رفت و برگشتهای سیاسی و رسانهای، برای اهل فن واضح است که چه بلا و تصورات انحرافی سر اعتقادات بخشی از جوانان منطقه میآورد. ساده ترین اثرش این است که برخی از کسانی که اقدامات تروریستی چند ماه گذشته در سیستان و بلوچستان را رقم زدند، به صراحت از تاثیر پذیری همزمان و تواما خود از مولوی عبدالحمید و نقشبندی پسر گفتهاند. به تعبیر جامع تر، خطبهها و مواضع عبدالحمید با تولید شبهه، سیاه نمایی، نفرت، خشم، مشروعیت و مقبولیت زدایی و دادن آدرس های گمراه کننده ذهن ها را مریض میکند و پس از آن گروههای تروریستی مثل جیش العدل و نقشبندی ها یا دیگر تکفیری ها و تجزیه طلبان به ذهنهای مریض شده، اسلحه پیشنهاد میکنند و توهم داشتن پشتوانه و تاییدیه مردمی پیدا میکنند. این اولین مکانیزم و البته ابرمکامیزم تولید ترور و اقدام ضدامنیتی در جنوب شرق در سالهای گذشته و به خصوص یکسال اخیر بوده هست.
دو: مکانیزم دوم در خارج از ایران اتفاق میافتد، خارج نشینان در ابتدا فرایند اثرگذاری و نحوه هدایت و مدیریت مولوی عبدالحمید را در یکسال گذشته به روز رسانی کردند و سپس او را در پروژه ضدامنیتملی زن، زندگی و آزادی با همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و امنیتی، استحاله و معنابخشی کردند. گردانندگان مکانیزم دوم که فعال در خارج از ایران هستند، علاوه بر این، سازمان منافقین را راهبر جیش الظلم و گروه تروریستی نقشبندی و حبیب الله سربازی قرار دادند و بین گروههای تروریستی بلوچ با دیگر گروه های قومی، مذهبی و تجزیه طلب دور جدیدی از همکاری و هماهنگی برقرار کردند.
سه: مکانیزم سوم در سطح هماهنگی سرویسهای آمریکایی، اروپایی و رژیم صهیونیستی طراحی و هدایت میشود. گردانندکان مکانیزم سوم، دومکانیزم قبلی را تقویت، هدایت و مواظبت میکنندو در بزنگاه های مهم از آن استفاده های مطلوب خواهند کرد. یکی از بزنگاه ها حتما زمانی خواهد بود که اسرائیل زیر ضرب است و یا جریان اغتشاشگر کف خیابان های زاهدان مهار شده و یا مهمتر از آن، نگرانی از کم اثر شدن روانی یکی از رهبران معنوی جریان زن، زندگی و آزادی در جنوب شرق جدیتر از قبل شده است.
چهار: حال دوباره به حادثه راسک نگاه کنید، روند مسایل ضدامنیتی در سیستان و بلوچستان پیچیدگی بیشتری یافته و بازیگران به ظاهر نقش متفاوت و با حدود مشخص دارند ولی در پشت صحنه در واقع دور یه میز نشسته اند و خارج از چارچوب تعیین شده نمی توانند اقدام کنند.آنچه در سیستان و بلوچستان در حال اتفاق است، فراتر از موضوع ضد امنیتی اخیر است و خلاصه کردن و ماندن در حادثه حمله به مقر انتظامی در شهرستان کوچیک راسک، بسیار ساده لوحانه خواهد بود و به صراحت باید گفت، دستگیری عوامل جیش العدل اتفاقا ساده ترین موضوع ضدامنیتی روی میز جنوب شرق است.
پنج: خب اینک چه باید کرد؟! اولین اتفاق این است که در سیستان و بلوچستان، مسئولین بدانند دوران تحلیل موضوعات این استان با روشها و مولفههای سنتی گذشته است و باید پذیرفت جنگ ترکیبی در این استان واقعیتی روی زمین است. دوم اینکه مجموعه تصمیمگیر راهی جز زدن زیر این میز گفته شده به صورت کامل ندارد و مدارا با بخشی از اعضای این میز به امید اینکه بخشی از میز را مهار و بخش دیگر خود به خود اصلاح میشود، تکرار اشتباه گذشته و وقت تلف کردن است. همه اطراف میز باید در وهله اول ارتباط شأن قطع و سپس همزمان و یکییکیکامل مهار شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🇵🇸
🎥 رهبر انقلاب اسلامی #امامخامنهای مدظلهالعالی بعد از مراسم دیشب، به حاج مهدی رسولی فرمودند این مرثیهی شما (اشاره به مداحی #بی_مردم) کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد.
🍃🌹🍃
#دهه_فاطمیه | #فاطمیه
13.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✖️ روایت رهبر انقلاب از پوستری که از شهید آرمان علیوردی و شهید روحالله عجمیان مشاهده کرده بودند
#امام_زمان
#یا_فاطمه
17.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢لحظه اعلام خبر شهادت استواریکم شهید "احسان بابایی" توسط جانشین انتظامی استان قزوین به خانواده شهید
کانال اخبار رسمی قزوین 👇
@shakhes_news
سبأ
قُلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَيَقْدِرُ لَهُ وَمَا أَنفَقْتُم مِّن شَيْءٍ فَهُوَ يُخْلِفُهُ وَهُوَ خَيْرُ الرَّازِقِينَ
ﺑﮕﻮ: «ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯیِ ﻫﺮ ﻛﺪﺍم ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺻﻠﺎﺡ ﺑﺪﺍﻧﺪ، ﺯﻳﺎﺩ ﻭ ﻛﻢ ﻣﻲﻛﻨﺪ. ﻫﺮ ﭼﻴﺰی ﻫﻢ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺧﺮﺝ ﻛﻨﻴﺪ، ﺍﻭ ﺟﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﭘﺮ ﻣﻲﻛﻨﺪ؛ ﭼﻮﻥﻛﻪ ﺍﻭ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦِ ﺭﻭﺯیﺩﻫﻨﺪﻩﻫﺎﺳﺖ.»(٣٩)
سبأ
قُلْ إِنَّ رَبِّي يَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَن يَشَاءُ وَيَقْدِرُ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ
ﺑﮕﻮ: «ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯیِ ﻣﺎﺩیِ ﻫﺮﻛﻪ ﺭﺍ ﺻﻠﺎﺡ ﺑﺪﺍﻧﺪ، ﺯﻳﺎﺩ ﻭ ﻛﻢ ﻣﻲﻛﻨﺪ ﻭ ﺭﺑﻄﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﻧﺰﺩﻳﻜﻲ ﻭ ﺩﻭﺭی ﺍﺯ ﺧﺪﺍ! ﻭﻟﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮِ ﻣﺮﺩم ﺍﻳﻦ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺭﺍ ﻧﻤﻲﺩﺍﻧﻨﺪ.» (٣٦)
⚫️ شهیدهی جهاد تبیین
🔷حضرت فاطمه زهرا(س) پس از رحلت جانگداز رسول مکرم اسلام،در اوج جوانی و با وجود سنگینی غم پدر بزرگوارشان،داشتن مسئولیت چهار فرزند خردسال و فرزندی در شکم ،در میدان مبارزه با جریان تحریف غدیر ورودی بینظیر دارند.
🔶 ایشان دفاع از ولایت، امامت و نهضت عظیم نبوی را وظیفه خود دانسته و با بیان خطبه،حضور در منزل مهاجر و انصار و حتی گریههای طولانی ،حقانیت و مظلومیت امیرالمومنین را به مسلمین یادآوری میکنند و با وجود شرایط خاصی که داشتند،بدون مصلحت اندیشیهای خام،گام در مسیر جهادتبیین و روشنگری گذاشته و در این جهاد عظیم،جان عزیز خود را تقدیم میکنند.
🔶 حتی وصیت ایشان درمورد غسل، کفن وتشییعجنازهی شبانه و مدفن پنهان نیز در راستای جهاد تبیین بوده است.به شکلی که از روز شهادت حضرت صدیقه (س) تا به امروز،مسلمانان بهدنبال چرایی وصیت ایشان هستند،که مسیر وصول به این شبهه ما را به مظلومیت امیرالمومنین که منجر به انحراف در دستور خداوند و رسول اکرم(ص) و تحریف امامت به خلافت و سپس سلطنت شد میرساند.تحریفی که در چهارده قرن گذشته امت اسلامی را به مصائب سختی دچار کرده است و نمونه آخر و عینی آن نسلکشی رژیم غاصب صهیونسیتی علیه مردم مسلمان و مظلوم فلسطین است.
✅ امروز وظیفهی ما نیز لبیک به فراخوان امام خامنهای در راستای تحقق جهاد تبیین و حرکت در مسیر بصیرت فاطمی میباشد.مبادا در این جهاد، در چاه مصلحتهای ساختگی،بیتفاوتی و عقبنشینی در برابر دشمن بیفتیم.چرا که یکی از اهداف دشمن پرهزینهکردن حرکت در جاده اسلام و انقلاب است.
#حضرت_زهرا
#جهاد_تبیین
🖌مصطفی_علیجانزاده
📌 دو محور مهم خطبه فدکیه
خطبه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در مسجد مدینه در حضور مهاجرین و انصار، جاودانه ترین سند مظلومیت و در عین حال حکمت و عقلانیت آن حضرت است.
به نظر میرسد حضرت در این خطبه، دو امر مهم را تذکر میدهد:
🔹 ۱. تبیین جریان هدایت و فلسفهی امامت به عنوان نظامبخشترین رکن جامعه؛
ظاهراً حضرت میخواهند به سران و خواص جامعه بفهمانند که باید دوباره در نظام اندیشه توحیدی اسلام و جایگاه هدایت و نبوت به نحو عمیق بنگرند تا بتوانند فلسفه و جایگاه امامت را درک کنند. چرا که ریشه اصلی انحراف آنان از امامت، غفلت از توحید و نبوت و جریان هدایت و تربیت انسان است.
🔸 ۲. تذکر مسئولیت اجتماعی و مشارکت سازنده مردم در تحولات اجتماعی؛
حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در بخش دوم خطابه، مردم و انصار را خطاب قرار میدهند و بیتفاوتی و بیتوجهی آنها گله میکنند و از عوامل روانشناختی و جامعهشناختی بیتفاوتی و بیمسئولیتی آنها در حمایت از جریان امامت پرده بر میدارد. در نهایت تذکر میدهند که دود این بیتفاوتی و انتخاب نادرست به چشم خود آنها خواهد رفت.
✍ سید مهدی موسوی
#خطبه_فدکیه
#فلسفه_امامت
📌 دو محور مهم خطبه فدکیه
خطبه حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در مسجد مدینه در حضور مهاجرین و انصار، جاودانه ترین سند مظلومیت و در عین حال حکمت و عقلانیت آن حضرت است.
به نظر میرسد حضرت در این خطبه، دو امر مهم را تذکر میدهد:
🔹 ۱. تبیین جریان هدایت و فلسفهی امامت به عنوان نظامبخشترین رکن جامعه؛
ظاهراً حضرت میخواهند به سران و خواص جامعه بفهمانند که باید دوباره در نظام اندیشه توحیدی اسلام و جایگاه هدایت و نبوت به نحو عمیق بنگرند تا بتوانند فلسفه و جایگاه امامت را درک کنند. چرا که ریشه اصلی انحراف آنان از امامت، غفلت از توحید و نبوت و جریان هدایت و تربیت انسان است.
🔸 ۲. تذکر مسئولیت اجتماعی و مشارکت سازنده مردم در تحولات اجتماعی؛
حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در بخش دوم خطابه، مردم و انصار را خطاب قرار میدهند و بیتفاوتی و بیتوجهی آنها گله میکنند و از عوامل روانشناختی و جامعهشناختی بیتفاوتی و بیمسئولیتی آنها در حمایت از جریان امامت پرده بر میدارد. در نهایت تذکر میدهند که دود این بیتفاوتی و انتخاب نادرست به چشم خود آنها خواهد رفت.
✍ سید مهدی موسوی
#خطبه_فدکیه
#فلسفه_امامت