افاضات جدید محمد توسلی لیدر جریان التقاطی نهضت آزادی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی
پ ن: جا دارد حضرات کاسه لیس آمریکا که نسل در اندر نسل این خصیصه را از محمد مصدق تا به امروز حفظ کرده اند، پاسخ دهند که اگر معتقد به #جهان_آزاد_اطلاعات هستند، پس چرا در کشور قبله آمال شان، حدود یکسال است که حساب توییتر رییس جمهور سابق آن مسدود شده و هنوز به او بازگردانده نشده است؟؟؟
بگذریم از صدها مورد از بایکوت رسانه ای شبکه ها، سایت ها و نرم افزار های ایرانی، که در همین جهان آزاد اطلاعات حضرات رخ داده است.
@shajartooba 🌿
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاهکار آفرینش روی دست آمنه...
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللّٰه، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيلَ اللّٰهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَبِيَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَحْمَةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَجِيبَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خاتَِمَ النَّبِيِّينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْمُرْسَلِينَ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا قائِماً بِالْقِسْطِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا فَاتِحَ الْخَيْرِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَعْدِنَ الْوَحْيِ وَالتَّنْزِيلِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُبَلِّغاً عَنِ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَ يُّهَا السِّراجُ الْمُنِيرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُبَشِّرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نَذِيرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُنْذِرُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا نُورَ اللّٰهِ الَّذِي يُسْتَضاءُ بِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ الْهادِينَ الْمَهْدِيِّينَ.
#لبیک_یا_رسول_الله
🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺
@shajartooba 🌿
فقه ستیزان مدعی فقاهت
نقدی بر ادعای فقه مداری جریان منتظری
ادامه در پست بعد👇
@shajartooba 🌿
فقه ستیزان مدعی فقاهت
بی شک یکی از مهم ترین مصادیق این دست از مدعیان فقاهت، جریان آقای منتظری است و کسانی که در این زمینه مطلع اند، تصدیق می کنند که این جریان هوادار آقای منتظری هر ساله در زادگاه وی، تحت عناوین مختلف برای او سالگرد گرفته و با آوردن صفتی جدید برای واژه «فقیه»، عنوانی جدید را برای او جعل می نمایند.
بطور کلی جریان آقای منتظری پس از رحلت حضرت امام سعی نمود تا با ادعای فقاهت و مرجعیت، حوزه قدرت جدیدی را برای خود تعریف نماید و بگونه ای لطمات حذف خود از عرصه سیاست را جبران نماید، اما با این همه بخاطر رویکرد اپوزسیون مآبانه آنان علیه نظام اسلامی که همواره رویکرد فقاهتی داشته و دارد، باعث شد که به تدریج حتی با مهم ترین داشته مورد ادعای خود یعنی فقه و فقاهت نیز به ستیز برخیزند، مهم ترین شاهد این ماجرا مبنای غلط تساوی حقوق مومن و کافر بود که منتظری در آخرین سالهای عمر خود آن را مطرح کرد و از داخل آن مسائلی همچون حقوق بشر بهائیان استخراج شد، فارغ از اینکه این مبنای وی و فروع آن را اجتهاد مقابل نص بدانیم که با آیات مختلفی از قرآن در تضاد است، ولی به یقین با عملکرد گذشته منتظری در مبارزه با بهائیت و تحریم معامله با آنها حتی در فروش مایحتاج زندگی به آنان، در تضاد جدی است.(خاطرات منتظری، ص178-180)
البته هرچند که مرگ اجازه طی مسیر در این انحطاط را از شخص منتظری گرفت، ولی هوادارانش پس از او چهارنعل این مسیر ضد فقاهت را ادامه دادند، و البته در مقام علت یابی می توان ادعا کرد که مخالطه باند منتظری با جریان ضد فقاهتی، همچون نهضت آزادی در این انحطاط بی تاثیر نبوده است.
متاسفانه امروزه این مسیر تا بدانجا پیش رفته که جریان منتظری به طور رسمی از ظرفیت خود برای تبلیغ جریان ضد فقاهت هیچ ابایی ندارد، بطور مثال در چند روز گذشته و در ابتدای آبان در یکی از گروه های تلگرامی جریان منتظری (که البته همچون کانال توسط ادمین اداره می شود و غیر از ادمین کسی در آنجا مجاز به ارسال پیام نیست) بنر نشستی با عنوان «فقه شیعی، فقه سنی» در کلاب هاوس با حضور محمدجواد اکبرین(شاگرد خارج نشین منتظری) و صدیقه وسمقی منتشر شد که در واقع نشستی برای زیر سوال بردن کلیت فقاهت بوده است و در این نشست از هیچ هجمه ای به فقه و فقها دریغ نمی شود.
در ابتدا اکبرین ادعا می کند که: اگر نگوییم در مجموع فقه شیعی و سنی برای مسلمانان خسارت بار بوده، قطعا نفعی هم برای آنان نداشته است.
در ادامه هم صدیقه وسمقی صراحتا فقه را میراث عصر جاهلیت دانسته و چنین ادعا می کند که:
«فقه مبیّن احکام شرع نیست و دوره مسئولیت فقه پایان یافته است.... مساله این است که آن دوره ای که قانون گذاری توسط یک عده معدودی وضع می شد را سپری کردیم و امروز قانون گذاری مکانیزم اش فرق کرده؛ قانون باید برآمده از اراده عمومی و ملت ها باشد چرا که در غیر این صورت اعتبار ندارد، و در چنین شرایطی فقیهان در قوانین اجتماعی نباید دخالت کنند.....امروز دخالت فقه در جهان اسلام فقط چالش ها را افزایش داده، همانطوری که در جمهوری اسلامی چالش زنان و اقلیت های مذهبی با قوانین فقهی وجود دارد.....مسیر فقه اسلامی مسیر نادرستی بوده است، چرا که سنت ها را بعنوان احکام دین معرفی کردند.....فقه با تعریف غلط از شریعت این سنت ها را وارد دین کرده است»
بنابراین جا دارد هواداران آقای منتظری پاسخ دهند که چگونه به فقاهت مرادشان می نازند و در عین حال برای عناصری که صراحتا اصل فقاهت و تراث فقهای شیعه را زیر سوال می برند، تبلیغ کرده و هم کاسه شده اند؟؟؟
پ ن: در پیوست یادداشت فایل صحبت های صدیقه وسمقی بارگذاری شده است.
@shajartooba 🌿
🖋سرگشاده ای به جناب آقای علوی بروجردی
جناب آقای علوی نسبت به یادداشت رجانیوز در نقد حضرت آیت الله العظمی صافی واکنش نشان داده و نگران حیثیت مرجعیت شده اند، که لازم است درباره این دغدغه ایشان چند نکته بیان شود.
البته قابل ذکر است که این قلم نسبت بیانات آیت الله العظمی صافی و یادداشت رجانیوز موضعی نداشته و طبیعتا این سیاهه در مقام دفاع از آن یادداشت هم نیست و فقط درباره واکنش آقای علوی که بیشتر شبیه آتش بیاری برای معرکه بود، چند نکته ای بیان می شود:
اولا
جناب آقای علوی
اگر نسبت به هتک مرجعیت شیعه دغدغه مند هستید بدانید که باید به لوازم آن نیز ملتزم باشید و فقط شعار دادن در این زمینه کافی نیست.
جناب علوی
آیا فکر نمی کنید که شخص شما به همراه دیگر سر کردگان نشست اساتید که چند سالی است خیز رساله نویسی برداشته و بساط مرجعیت پهن کرده اید، از همین قماش به حساب بیایید که نسبت به آنان انتقاد دارید؟
آیا فکر نمی کنید که تب مرجع سازی که توسط شما و دیگران در قم راه افتاده است بیش از یک یادداشت انتقادی مصداق «سرشاخ نشستن و بُن بریدن» است؟
آیا اینکه بزرگانی همچون آیت الله العظمی صافی(دام ظله) بعنوان شیخ الفقها زنده هستند و شما رساله های پشته کرده خود را پخش می کنید، مصداق بی ادبی به بزرگان نیست؟ آیا درد جامعه امروز کمبود رساله عملیه است؟
کی و کجا بزرگان حوزه تشیع به دنبال مرجع سازی از خود بوده اند؟
مگر در گذشته که مرجعیت در یک نفر از بزرگان متمرکز می گردید، فقیهان دیگری وجود نداشتند که برای حفظ کیان دیانت و فقاهت، عزلت و مرجعیت گریزی را بر می گزیدند؟
حال چگونه شده است که شما با وجود بزرگان و اساتیدتان به مرجع سازی برای خود روی آورده اید؟
آیا این نیز مصداق کوبیدن مرجعیت نیست؟
ثانیا
جناب علوی
وقتی که ادعا می کنید که:
«اگر مرجعیت را کوبیدیم و مردم مرجعیت شیعه را پناه خودشان ندیدند، آن وقت افکار منحرف از بیرون پناه مردم می شود»
پس به شما توصیه می کنیم که بر عملکرد خود بیشتر فکر کنید؟
مگر فراموش کرده اید که در سال ۹۶ اقتصاددانی در مناظره ای تلویزیونی خطاب به آیت الله العظمی جوادی به عنوان یکی از مراجع وقت، صراحتا گفت که:
«اینکه فلان شخصیت دینی درباره اقتصاد نظر میدهد یکی از مشکلات اقتصادی ماست و نباید سیاست اقتصادی را دیکته کند»
اتفاقا آن فرد هتاک از حامیان اقتصادی دولت سابق بود که مسئولان آن روابط حسنه ای با جناب تان داشته و مروجان خوبی برای دعوی مرجعیت شما نیز بودند.
جناب تان در آن ماجرا نه تنها نسبت به هتک مرجعیت و فقاهت سکوت کردید، بلکه چند صباحی بعد در مصاحبه با «اکوایران» همان نظریه التقاطی که دین نباید در اقتصاد ورود کند را به زبانی دیگر بیان کرده و مدعی شدید که: اقتصاد اسلامی یک شوخی است....
الحال آقای علوی اگر دغدغه ای نسبت به مرجعیت و فقاهت دارید از آیینه شکنی دست برداشته و
دیده فرو برید به گریبان خویشتن
والسلام علی من اتبع الهدی
@shajartooba 🌿
هول حلیم
ماجرا همان ماجرای «هول حلیم» است، که توسط رسانه به آن ضریب داده می شود و مع الاسف رسانه ای های انقلابی هم گرفتار همان هول می شوند.
اصلاحطلبان و برجامیان برای اغراض سیاسی کثیف خود، پُز دفاع از مرجعیت می گیرند و انقلابی های ما بخاطر اینکه عقب نیافتند، از آنان جلو می افتند در حالی که همه اینها یک بازی رسانه ای بیش نیست.
جالب اینجاست که چند روز پیش (اول آبان) توسط صدیقه وسمقی(نماینده اصلاحطلب اولین دوره شورای شهر تهران) با حضور محمدجواد اکبرین و یوسفی اشکذری(سابقا معمم) نه تنها به یک مرجع تقلید بلکه به فقه و فقاهت و میراث فقها از گذشته تا بحال توهین می شود و معارف فقهی اسلام، برگرفته از سنت های عصر جاهلی خوانده می شود.
https://eitaa.com/shajartooba/522
ولی در آنجا هیچ کسی احساس تکلیف برای دفاع از مرجعیت نکرده و اصلا کسی آن را نمی بیند چه اینکه بخواهد آن را محکوم نماید.
اما حالا خبرگزاری فارس به همراه اعلام خبر دستور رسیدگی دادستان کل کشور به مساله اهانت به آقای صافی، در پی نوشت اظهارات چند روز پیش علوی بروجردی را نشر داده و به آن ضریب می دهد.
چرا باید رسانه ما آنقدر جوگیر شود که از هول حلیم به داخل دیگ سقوط کند، مگر بار اولی است که بازی رسانه ای اصلاحطلبان را می بینند، مگر در ماجرای پنجشیر مشاهده نشد که همین قماش چه غوغایی بپا کرده و برای نظام چه آشی پختند و حالا با گذشت زمان به روی خود نمی آورند که قهرمان خود ساخته شان(احمد مسعود) که پرچم مقاومت را بلند کرده بود، از همان روزی که طالبان به دروازه پنجشیر رسید، مشخص نشد که در کجا پنهان شده است.
@shajartooba 🌿
هدایت شده از روزنه
اظهارنظر آیتالله العظمی صافیگلپایگانی پیرامون وقایع اخیر
از هیچ فرد و نهاد و جریانی، گله و شکایتی ندارم
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔘متن کامل اطلاعیه دفتر آيتالله صافیگلپایگانی به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
با قدردانی و تشکّر از مردم شریف و عزیز ایران، مراجع معظم تقلید، اساتید محترم حوزه و دانشگاه، جوامع و تشکّلهای دینی و اجتماعی که از بیانات و مواضع متین مرجعیت شیعه مبنی بر لزوم حلّ مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حمایت نمودند به اطلاع عموم می رساند که حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی دام ظله العالی فرمودند:
حقیر از مردم بزرگوار ایران، کمال تشکّر و سپاس را دارم و از هیچ فرد و نهاد و جریانی، گله و شکایتی ندارم و از خداوند متعال مسئلت دارم که بر اعتلا و عزّت و اقتدار مردم و کشور عزیز بیفزاید و نگرانیها و مشکلات به فضل الهی در ظلّ عنایات حضرت بقیّه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف برطرف گردد انشاء الله.
۲۴ ربیع المولود ۱۴۴۳
۹ آبان ۱۴۰۰
دفتر آیت الله العظمی صافیگلپایگانی دام ظله
🔶حاشیه روزنه
آنگونه که انتظار میرفت و پیش از این نیز بدان تصریح شد آیتالله العظمی صافی بر طبق سیره علمای سلف با ماجرای اخیر مواجهه کردند.
تکاپوهای مرموز #سکولارهایحوزوی و به خط شدن لشکر سایبری #سکولارهایعرفی که به دنبال افتراقطلبی و دوگانهسازیهایکاذب بین مرجعیت و نظام اسلامی بودند، نتوانست نتیجهای حاصل کند و به لطف خداوند تعالی در سایه اخلاص و تقوای طرفین نزاع اخیر منجر به #عذرخواهی_مؤدبانه_منتقدان و #التفاتپدرانه #آیتاللهالعظمیصافی گردید.
این زمستان هم گذشت و روسیاهی به ذغال ماند و جریانهایی که تا قبل از این به ظاهر دم از برخورد پدرانه روحانیت با عموم جوانان میزدند و در ماجرای اخیر آتشبیار معرکه شده، بر شدت حواشی افزودند، رسوا شدند و نشان دادند آن شعارها فاقد پشتوانه واقعی است.
وساطت برخی بزرگان حوزه و سران جریان انقلابی که بیش از اظهارنظر علنی، به صورت غیرعلنی برای حل و فصل ماجرا تلاش نمودند نیز عینا بر طبق سیره اهلبیت علیهمالسلام در رفع کدورت و نزاع اخیر مجاهدت کردند. خداوند این سرمایههای گرانسنگ را برای جامعه شیعی و حوزه مقدسه حفظ نماید.
پن۱: همچنان و همیشه، بزرگترین اهانت به مراجع عظام تقلید؛ تکاپو برای #مرجعسازی غیرضابطهمند و ناسازگار با سیره مستمره سلف صالح است!
پ.ن۲: حوزه و مرجعیت سخنگو نمیخواهد. بزرگان هر وقت صالح بدانند نظرات شان را بیان خواهند کرد. از این رو برخی افراد که سیره و اندیشه شان فرسنگها با مراجع عظام تقلید و بدنه حوزه فاصله دارد، نمیتوانند و نباید خود را سخنگوی حوزه و مرجعیت جا بزنند.
پ.ن ۳: مواضع ناصحانه علمای عاملین و برخی #چهرههایموجّهحوزه و #نهادهایاصیلحوزوی که در حل و فصل ماجرا به نفع مصالح عالیه تشیع مؤثر بود، قابل تقدیر است.
🔘 روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
توهینهای زننده #صالحینجفآبادی به #آیتاللهصافی در کتاب عصای موسی
هتاکان دیروز، مدعیانِ امروز
نقدی بر کارنامه باند منتظری در مواجهه با مرجعیت
👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/10050
#اختصاصی
#پست_ویژه
🔘روزنه؛ دریچهای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053