eitaa logo
موسسه « شاخص »
2.5هزار دنبال‌کننده
385 عکس
191 ویدیو
4 فایل
🌹رسالت مان، جهاد تبیین و روشنگری بر علیه خرافات، جریانات و نحله های انحرافی است. موسسه شاخص از آن توست ساخت محتوا و روشنگری از ما تبلیغ و ترویج مطالب آن، از شما ارتباط با ادمین @shariati313 ۰۹۱۳۷۷۶۷۹۰۷ eitaa.com/shakhes
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ جریان‌شناسی شبکه شیرازی‌ها در عراق ▫️بخش دوم ❗️سیدمحمد شیرازی پس از اعلام مرجعیت با مخالفت عده‌ای از علمای طراز اول آن زمان همچون آیت الله « خویی» و « سیدمحمود شاهرودی» مواجه می‌شود که در اصل اجتهاد وی تردید می‌کنند. همچنین پس از فوت سید محمد نیز برادر کوچکتر او سید صادق شیرازی اعلام مرجعیت می‌کند و در راس این جریان قرار می‌گیرد. ⚠️ همانطور که بیان شد در راس این جریان سید محمد شیرازی و پس از او سید صادق شیرازی قرار دارد و پس از سید صادق، شخصیت موثر در این جریان، «سید حسین شیرازی» است که ریاست دفتر مرکزی سید صادق شیرازی را در شهر مقدس قم بر عهده دارد. در کنار سید حسین شیرازی، «سید مرتضی شیرازی» فرزند سید محمد است که به تبیین علمی افکار سید محمد می پردازد. سید مرتضی از قوت علمی بالاتری نسبت به سید حسین برخوردار است ولی نفوذ سیاسی سید حسین را ندارد. 🔹از آنجا که حضور جریان شیرازی در شهر مقدس قم از لحاظ علمی و جایگاه اجتماعی برای این جریان اعتبار می‌آورد، تمام تلاش خود را می‌کنند تا موقعیت خود را در این شهر حفظ نمایند. بنابراین به ناچار باید رهبری کشور عراق با واسطه صورت گیرد، واسطه بسیار مهمی که به عنوان پل ارتباطی میان دفتر قم و کشور عراق مطرح است، شخصیت کلیدی این جریان به نام « شیخ جلال معاش» است که از اعضای دفتر شهر قم و افراد بسیار نزدیک به سید صادق شیرازی است. ❇️ لازم به ذکر است که کشور عراق به دلیل نداشتن رهبر واحدی که از مقبولیت عمومی برخوردار باشد و همچنین تاثیرگذاری احزاب و گروه‌های مختلف که بر نحوه مدیریت آن موثر است و نیز به دلیل عدم مقبولیت جریان شیرازی در نزد عموم مردم این کشور تا خود را به عنوان یگانه رهبر آن معرفی کند، حداقل این امکان را برای جریان شیرازی فراهم می‌کند تا بتواند او نیز به عنوان یک حزب و گروه در این کشور فعالیت کند و اثرگذار باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
⭕️ جریان‌شناسی شبکه شیرازی‌ها در عراق ▫️بخش سوم ⚠️ جریان شیرازی بلافاصله پس از سقوط رژیم بعث عراق در سال 2003 میلادی، فعالیت خود را به صورت جدی در کشور عراق آغاز کرده است که این موضوع حاکی از یک حرکت برنامه‌ریزی شده از قبل از سوی این جریان است. 🔹جریان شیرازی برای انجام فعالیت‌های خود در کشور عراق، ساختاری ترسیم کرده که این ساختار در راستای فعالیت‌های جمعی و گروهی و به سرانجام رساندن اهداف سیاسی این جریان الزامی است. 🔹این ساختار از چند بخش کلی تشکیل شده که در ادامه به آنها اشاره می‌شود: 🔻 دفاتر مرجعیت که در 3 شهر کربلا، نجف و بصره قرار دارد. 🔻نیروها و گردان های نظامی 🔻مراکز و موسسات که خود شامل چندین بخش است: 1️⃣ مراکز مطالعات و تحقیقات استراتژیک 2️⃣ مراکز حقوق بشری 3️⃣ موسسات فرهنگی 4️⃣ موسسات خیریه ای 5️⃣ مراکز علمی که شامل حوزه های علمیه و دانشگاه ها می شود. 6️⃣ مراکز رسانه ای که شامل شبکه های ماهواره ای و پایگاه های اینترنتی و... است. ⚠️اندیشه جریان شیرازی 1️⃣ جریان شیرازی به مساله «شورای فقها» معتقد است و آن را در برابر « ولایت مطلقه فقیه» بیان کرده است. 2️⃣ این جریان در ظاهر به پیوند میان دیانت و سیاست قائل است و برای آن ادله بر می‌شمرد در حالی که مشاهده می‌شود این مساله از سوی عوامل اصلی این جریان قابل قبول نیست و به جدایی دین از سیاست معتقد هستند. 3️⃣ اعتقاد به مساله عدم خشونت، تساهل، تسامح و صلح در حد افراطی آن تا جایی که در هر شرایطی باید با تساهل و تسامح رفتار کرد. جریان شیرازی این مساله را به قدری مهم می‌داند که قائل به کثرت گرایی سیاسی، دینی و مذهبی نیز شده است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
🚫 جریان‌شناسی شبکه شیرازی‌ها در عراق ▫️ بخش چهارم ⚠️محورهای فعالیت جریان شیرازی در عراق 1️⃣ پررنگ کردن نقش مرجعیت خاندان شیرازی و مطرح کردن سیدصادق شیرازی به عنوان فرد اعلم، همان‌طور که در وب سایت سیدصادق شیرازی مشاهده می‌شود، در ضمن بیان ملاک‌های اعلمیت بیان می‌کند: 👈 "با اندک کاوشی در شخصیت علمی مرجع عالیقدر، تمام این ملاک‌ها را می‌توان در او یافت." ▪️همچنین تاسیس «مرکز ارادتمندان مرجعیت» در شهر بغداد از سوی جریان شیرازی در راستای برجسته کردن نقش مرجعیت خاندان شیرازی صورت گرفته است. 2️⃣ نقض مساله زندان و اعدام سیاسی از سوی سیدصادق شیرازی 3️⃣ مطرح کردن آمریکا به عنوان حلّال مشکلات کشور عراق که در این زمینه مقالاتی از سوی جریان شیرازی انتشار یافته و همچنین بعضی از افراد این جریان دیدار با شخصیت‌های آمریکایی را از بهترین دیدارهای زندگی خود مطرح کرده‌اند 4️⃣ عمل کردن بر اساس سیستم مرجعیت موروثی که یکی پس از دیگری اعلام مرجعیت می‌کنند تا مرجعیت از این خاندان جدا نشود 5️⃣ ایجاد اختلاف میان مذاهب مختلف اسلامی با مطرح کردن مساله لعن و سبّ از سوی این جریان و اعلام « هفته وحدت» به عنوان « هفته برائت» 6️⃣ شایعه پراکنی شد انقلاب اسلامی ایران توسط برخی از افراد جریان شیرازی 7️⃣ نشان دادن چهره‌ای خشن از مذهب تشیع با ترویج بسیار گسترده مساله قمه‌زنی از سوی عوامل اصلی این جریان 8️⃣ تاکید سیدصادق شیرازی بر تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای گسترده. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
❌عمامه انگليسي.. 🍀آیت الله سید هادی شیرازی ۴ پسر داشتند حسن،محمد،صادق ومجتبی. 🌴حسن بعداز انقلاب درلبنان کشته شد. 🌴محمد درنجف ادعای مرجعیت کردند که چند تن ازعلما ازجمله آیت الله خویی( ره) مرجعیت ایشان راتایید نکردند. ایشان در زمان اقامت امام خمینی واکنش هایی را داشتند. 🔸از جمله در نجف مردم تمایل داشتند امام خمینی(ره) امام جماعت نماز حرم امام علی(ع)باشنداما ایشان مخالفت هایی داشت. 🔹درزمان انقلاب قرار بودشخصیت های زیر یعنی سیدمحمدصدر درعراق،امام در ایران، امام موسی صدر درلبنان قیام کنند. 🔸محمدصدر راشهید کردند وامام موسی صدر رانیز ربودند.لذا ایشان توقع داشت امام ایشان رامرجع عراق معرفی کرده واز ایشان حمایت کنند،که این طورنشد. لذابه کویت رفتند. 🔹بعداز انقلاب و بعداز رحلت امام به ایران آمدند و درقم ساکن شدند. دراین حال دست به تفرقه زدندکه سبب شد تاسال80 در حبس خانگی باشندو سپس ازدنیا رفتند وبنا به مصلحت درحرم حضرت معصومه(س)دفن شدند. 🔴بعداز ایشان برادرش سیدصادق جای ایشان راگرفت واتاق فکری درانگلیس شکل گرفت. 🔹یکی ازتئوریسین ها پیشنهاد داد برای مقابله باحکومت شیعه درایران باید یک حکومت شیعه راعلم و شیعه توسط شیعه ازبین رود. 🔸دراین حال جریان مزبورانتخاب شد. اینگونه شدکه سیدصادق درایران و برادرش مجتبی درکویت با حمایت مالی دولت بریتانیا فعال شدند. 🔹 بیش از15 سایت دراینترنت،وبیش از15 شبکه ماهواره ای در خدمت ایشان است. جریان شیرازی تخم نفاق را بین مذاهب اسلامی پاشیدند و با توهین به مقدسات اهل سنت توهین به عایشه، خلفا و ...آتش کدورت بین سنی وشیعه راشعله ور کردند. توهین‌های این جریان به ویژه توهین‌های آشکار یاسرالحبیب مانند نگارش وانتشار"کتاب الفاحشه وجه آخرللعائشه"سبب شیعه کشی بسیاری درمناطق مختلف دنیاشدند. 🔹این توهین هادرشبکه‌های مختلف جریان شیرازی به صورت مستقیم ودر تندترین عبارات هیجان اهل سنت راعلیه شیعه برمی انگیزد 🔸واینکه هفته"وحدت"را هفته"برائت"اعلان میکنند 🔹 این فرقه شیرازی ها، نه تنها امام خمینی(ره) وحضرت ايت الله خامنه ای و سیدحسن نصرالله راقبول ندارند،بلکه ایت الله بهجت راهم کافرو ملحد و زندیق میدانند. 🔸این علفهای هرز،حتی علامه مطهری ها،حسن زاده ها،جوادی آملی ها وخلاصه،بزرگان دین وسیاست راقبول ندارندوهمه انها راتکفیر میکنند. 🔵لذا برهمه مسلمین لازم است این جریان انحرافیِ"شیعه لندنی"را بشناسند وبه همدیگه معرفیشون کنند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بستر نفوذ سحر، دست خودمان است یعنی وقتی پیش چنین افرادی میرویم عملاً چون از ولایت الهی خارج شده و به ولایت شیطان وارد شده ایم، احتمال سحر شدن خودمان فراهم کرده‌ایم چون در روایتی از پیامبر ساحر ملحد و کافر است و پیش چنین افرادی رفتن عملاً داخل شدن به ولایت شیطان است پس با همان روش های دینی، انجام واجبات و ترک محرمات و توسل پیش برویم یادمون باشه این افراد از تامین مخارج زندگی خود ناتوان هستند چگونه می توانند مشکل من و شما را حل کنند؟
کار پژوهشی جدید از موسسه شاخص بنابر نیاز که در این عرصه سحر و موضوعات زیرمجموعه سحر می شد، تمرکز بر جمع آوری و دسته بندی انواع دعاها و حرزها و... در این عرصه شد. این جزوه در ۹۰ صفحه تدوین و آماده گشته است ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
موسسه شاخص در امتداد رسالت خود ، فایل سوالات و شبهات روز جامعه را در حال تدوین می باشد. که تا این مرحله بیش از 120 سوال پرتکرار و نیاز جامعه جمع آوری شده و در حال دسته بندی می باشد. خواهشمندیم کانال و یا گروهی را که می شناسید که در این راستا فعالیت می کند را به ما معرفی نمایید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
نقد و بررسی شبکه فارسی زبان من وتو (manoto) اولین سوالی که در ذهن بینندگان این شبکه مطرح می‌شود این است که بودجه و هزینه‌های کلان این شبکه از کجا تامین می‌شود؟ اکثر برنامه‌هایی که از این شبکه‌ها بر روی آنتن می‌رود ساخته شده توسط تیم (manoto tv) است. برطبق گفته‌های مدیران شبکه، این شبکه متعلق به شرکت تلویزیونی مرجان (Marjan Television Network) است و از بریتانیا پخش می‌شود. سازمان جاسوسی MI5 (سازمانی با ملیت انگلیسی-ی هودی) حامی مالی این شبکه است. سازمانی که در اساسنامه ۶۶ ماده‌ای خود جاسوسی از جمهوری اسلامی ایران را وظیفه همگانی می‌داند. سرویس اطلاعات نظامی ۵ (MI5) همان آژانس اطلاعات امنیت ملی می‌باشد که مسئول مقابله با تهدیدهای سازماندهی شده و مخفی علیه انگلستان است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
🔴پاسخی به شبهات پایان صفر ❓آیا مژده‌ی پایان صفر به حضرت رسول اکرم(ص) و دق‌الباب مساجد؛ دلیل روائی دارد؟ ♦️یکی از خرافات و شایعاتی که در پایان ماه صفر در برخی نقاط کشورمان رونق گرفته، «مژده‌ی پایان صفر به حضرت رسول اکرم(ص)» و«دق‌الباب کردن 7 مسجد» و «روشن کردن شمع پشت در 7 مسجد» بعد از نماز مغرب آخرین شب صفر و قبل از اولین اذان صبح ماه ربیع‌الاول است.که عده ای ناآگاه این عبارت روائی «فَمَنْ بَشَّرَنِی بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» را مستمسک عمل خرافی خود گرفته اند درحالی که اگر این روایت صحیح هم باشد لکن معنا و دلالت آن مطلب دیگری را افاده میکند. ♦️هدف از روایت، تضمین یا بشارت بر بهشت در مقابل خبر خروج از ماه نیست، بلکه این گفت‌وگو نشانه‌ای برای معرفی شخصیت صحابی ارجمند رسول‌خدا(ص)، ابوذر غفاری است. 🔴روایت وارده چنین است: ♦️«از ابن عباس نقل شده که گفت روزی پیامبر (ص) به همراه تعدادی از اصحاب‌شان در مسجد قبا نشسته بودند،رسول خدا (ص) فرمود: اولین کسی که الان بر شما وارد می‌شود، مردی از اهالی بهشت است،[مردم عوام گمان کردند که این ورود به مسجد سبب بهشتی شدن است، لذا] برخی از اصحاب تا این سخن را شنیدند، برخاسته و از مسجد خارج شدند، تا دوباره وارد شده و اولین کسی باشند که بهشت بر او واجب می‌شود،پیامبر (ص) متوجه شده، و به بقیه اصحاب که نزد ایشان بودند، فرمودند: اکنون جماعتی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر، بر شما وارد می‌شوند، (ولی از میان آنها) کسی که پایان یافتن ماه آذار (نام یکی از ماه‌های رومی معادل ماه خرداد و در آن زمان معادل ماه صفر) را بر من بشارت بدهد، اهل بهشت است، آن جماعت برگشتند و وارد شدند و ابوذر رضی الله عنه نیز همراه‌شان بود، پیامبر به آنها فرمود: ما در کدام‌یک از ماه‌های رومی هستیم؟ابوذر گفت: یا رسول الله! ماه آذار به پایان رسیده است. پیامبر فرمود: ای اباذر! من این مسأله را می‌دانستم ولی دوست داشتم قوم من بدانند که تو مردی از اهالی بهشتی، و چطور این‌گونه نباشد، در حالی که تو بعد از من به دلیل محبتت به اهل بیتم، از حرم من طرد (تبعید) می‌شوی، تنها زندگی می‌کنی و تنها می‌میری، و قومی که امر کفن و دفن تو را انجام می‌دهند، به واسطه‌ی تو خوشبخت می‌شوند، آنها دوستان من در بهشتی هستند که به پرهیزگاران وعده داده شده است.» 📚علل الشرایع شیخ صدوق (ج 1 / ص 175) 🔴چنانچه ملاحظه کردید، این روایت در مقام بیان جایگاه و منزلت این صحابی خستگی‌ناپذیر است و خبردادن از پایان یک ماه فقط نشانه‌ای است تا دیگران بفهمند او اهل بهشت است، نه به سبب یک بشارت ساده، بلکه به خاطر ایستادگی بر مودت اهل‌ بیت پیامبر(ص) و موضوع اصلاً ماه صفر نبوده، بلکه ماه رومی آذار بوده است. ♦️همچنین در «مفاتیح‌الجنان» شیخ عباس قمی آداب خاصی برای پایان ماه صفر ذکر نشده و تنها به ذکر اعمال شب اول ماه بسنده شده است. . ♦️اکنون که با رشد شبکه های اجتماعی هم این باور در فضای مجازی به شدت افزایش پیدا کرده است بر اهل ولاء فرض است که بدعت آشکار را به سمع و نظر همگان برسانند 🔴دق الباب مساجد: ♦️این خرافه، از خرافه‌ی مژده پایان صفر بی سندتر و بی منطق‌تر است و به همین دلیل شاهدیم که بیشتر بازیچه و دستآویز کسانی شده است که حتی برای حضور در مقابل مساجد، تقیّدی نداشته و شئون مسجد را نیز رعایت نمی‌کنند. حتی دیده شده که دختر و پسر نامحرم، در کنار هم و با بدحجابی کامل، نصف شب مقابل مساجد می‌ایستند که مثلاً دق الباب کرده و مژده دهند و در عین حال که در همان حالت نیز غرق در گناه هستند، وارد بهشت شوند! ♦️این رفتارها که بیشتر تقلید از فرهنگ و رسوم کلیسایی می‌باشد، نه تنها در اسلام و بالتبع عقلانیت جایی ندارد و خرافه است، بلکه موجب وهن (اهانت) اسلام نیز می‌شود و به همین دلیل شاهد ترویج آن از سوی کسانی هستیم که گرایش و تقید خاصی هم به اسلام ندارند. لذا مردم مسلمان، مسئولین مساجد و هم چنین دوایر ذیربط باید به شدت این گونه خرافات را تکذیب کرده و اجازه انجام و رواجش را ندهند. چنان چه مقام معظم رهبری در پاسخ استفتایی در مورد دق الباب مساجد، ضمن نهی، امر به جلوگیری از آنان نمودند: 🔲«عمل فوق‌الاشاره مستند روایی ندارد و شیوه قابل تأیید نیست، اگر چه اصل اذکار و ادعیه و طلب حاجات از خداوند متعال عمل پسندیده است، لیکن اشکال در شیوه عمل به نحو یاد شده است. آقایان علماء اعلام - دامت افاضاتهم - و مؤمنین - ایدهم الله تعالی - با پند و اندرز و موعظه و نصیحت از رواج چنین رفتارهایی که چه بسا ممکن است منتهی به وهن مذهب شود، جلوگیری کنند» ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
موسسه شاخص در راستای اهداف خود، به جمع آوری و دسته بندی مطالب در موضوعات؛ جریانات ، فرق انحرافی، خرافات و تفکرنوین پرداخته است ( بیش از 80 مورد ) و مفتخر است که در برخی از آنها به مهارت تدریس و قدرت در برگزاری همایش و مشاوره دادن به آسیب دیدگان نایل آمده و به لطف الهی در برخی هم مدعی مناظره با مدافعان آن جریان، است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
امام زمان برای کشتن نمی آید 1. اعتقاد به موعود، عقیده مشترک همه ادیان و مکاتب است و انکار چنین باور مشترکی در میان مکاتب دارای تفاوتهای گوناگون، نشانه ضعف منطق و استدلال نویسنده است. 2. هر چند در زمان ظهور فساد عالم گیر است اما ظلم و ستم "دلیل" ظهور امام زمان (عج) نیست بلکه آمادگی جهان برای قبول امامی معصوم و رهبری الهی و مهیا شدن یارانی واقعی برای امام در ظهور موثر است. 3. روایاتی که اشاره به فراگیری ظلم در زمان ظهوردارند، در صدد بیان علایم ظهور نبوده و تحقق آن را به محض بروز ظلم ندانسته اند. شاید ظهور سالهای زیادی پس از شیوع ظلم در جهان محقق شود. 4. فراگیری ظلم امری نسبی است که نمی توان ادعا کرد تنها در دوره ای خاص فراگیر شده و قبل و بعد آن به این شدت نبوده یا نخواهد بود. حتی اگر فراگیری ظلم جزو علائم باشد، علت تامه ظهور نیست و علائم و علتهای دیگری نیز باید تحقق یابند. 5. حركت امام زمان(عج) با تبلیغ و تبیین حقیقت آغاز می‌شود و ایشان پیام‌آور صلح و راستی هستند و برای نجات می‌آیند، ایشان رحمت الهی بر بندگان و ضد ظلم و شرك و فساد هستند. ️ لذا ابتدا دعوت به حقیقت می‌كنند و سپس در صورت تقابل و عناد افراد، با آنان می‌جنگند 6. بخش زیادی از روایات خون‌ریزیها، مربوط به قبل از ظهور است و دسته دیگر هم مجعول و از اسرائیلیات است که جهت خدشه‌دار کردن چهره نهضت و حکومت حضرت و یا توجیه کشتارها در فتوحات سابق و… وارد کتب روایی شده اند؛ مانند ادعای کشتار دو سوم مردم جهان! 7. در دوران ظهور بحث اجرای حدود الهی و اقامه عدل جهانی است و مسلماً این امر عظیم، بدون برطرف کردن موانع صورت نمی گیرد. ═══✼🍃🌹🍃✼═══ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes لینگ موسسه شاخص در تلگرام https://t.me/m_shakhes آدرس موسسه شاخص در اینستاگرام http://Instagram.com/@shakhes.313
دین من انسانیت شبهه دین من انسانیت ولی تو یه دیندار احمقی وقتی در روستایی که مدرسه بهداشت و حمام ندارد و تو به آنجا بروی و مسجد بسازی تو یک دیندار احمقی! وقتی مردمی گرسنه و بیکار باشند و تو آنها را در شب و روز نصیحت به تقوا و پرهیزکاری می کنی تو یک دیندار احمقی! وقتی عده‌ای از دختران و زنان جامعه ما که دختر خواهر و مادر ما هستند ] به سبب فقر اقتصادی یا فرهنگی تن فروشی می کنند و تو اصلا رگ گردنت کلفت نمی شود ولی اگر روسری همین افراد روی سرشان نباشد تو رگ گردن کلفت می کنی و عربده می کشی تو یک دیندار احمقی! اگر مدارس ما مثلا در سیستان_و_بلوچستان هنوز سرویس بهداشتی تمیز ندارد وسیله گرمایی ندارد کلاس درس درست و حسابی ندارد و...ولی تو فقط به فکر فرستادن یک روحانی برای نماز جماعت یا تبلیغ دینی به آنجا هستی تو یک دیندار احمقی! پاسخ این شبهه نیز از ترفند قدیمی دین ستیزان استفاده کرده است؛ یعنی ایجاد تقابل بین ارزش های اخلاقی. توضیح اینکه بارها گفته ایم که ایجاد تقابل بین کمک به فقرا مثلاً و انجام عبادات و مناسک یک مغالطه نخ نما شده ای است که مخالفان به دلیل ضعف استدلال، دست از سر آن بر نمی دارند. مگر کسی گفته است به فقرا رسیدگی نشود مگر کسی گفته برای محرومین حمام و مدرسه ساخته نشود اتفاقا اعتدال و تعقل حکم می کند که این ارزش ها باید در کنار یکدیگر محقق شوند. لذا قرآن کریم در صدها آیه قرآن، اقامه نماز و پرداخت زکات را در کنار یکدیگر قرار داده و اساساً کسانی می توانند دلبستگی خود به مال را از بین ببرند که با ارتباط مستمر با خالق هستی به خودسازی پرداخته باشند. از این رو از نظر قرآن کریم این نمازگزاران هستند که قسمتی از مال خود را به محرومان اختصاص می دهند: (همانا انسان حريص آفريده شده است؛ چون آسيبى به او رسد، بیتاب است، و هنگامى كه مال و رفاهى] به او رسد، بسيار بخيل و بازدارنده است، مگر نماز گزاران، آنان كه همواره بر نمازشان مداوم و پايدارند، و آنان كه در اموالشان حقّى معلوم است، براى تهيدست و محروم/ معارج 20 تا 26) بنابراین اتفاقا کیاست و تدبیر اقتضاء می کند که یکی از بهترین راه های مبارزه با فقر و محرومیت ترویج عبادت و بندگی و گسترش پایگاه های خداپرستی و تزکیه نفس است. در عمل هم مشاهده می شود که اغلب دانشجویانی که در طرحهای جهادی اعزام به مناطق محروم شرکت می کنند دانشجویانی هستند که تدین و تعبد آنها به مسائل عبادی بیشتر است. دانشجویانی که نمونه همه آشنای آن شخصی مانند شهید حججی است. بی انصافی دیگر نویسنده این است که باتکرار عبارت به شکل های گوناگون در صدد القاء این نکته است که مذهبی ها در برابر مشکلات، دزدی ها و اختلاس ها واکنشی نشان نمی دهند. در حالی که به طور نمونه اگر تنها خطبه های نماز جمعه به عنوان اصیل ترین پایگاه مذهبی ها مورد تحلیل آماری قرار گیرد معلوم می شود که درصد و حجم مطالب اختصاص داده شده به این گونه مشکلات چندین برابر پرداختن به مسائلی همچون بی حجابی است. در پایان تاکید می شود، 1-طبق آموزه های روایی (مانند روایت مشهور کاد الفقر ان یکون کفرا)، پرداختن به معیشت و مسائل اقتصادی چه بسا نسبت به مسائل فرهنگی اولویت هم داشته باشد چنانچه نام گذاری سالهای اخیر توسط رهبر انقلاب هم نشان دهنده تمرکز وجهه همت نظام به همین سمت است، اما این رویکرد هیچگاه به معنای نفی توجه به نیازهای معنوی، روحی و کمالی انسان نیست. 2- همچنین ادعا نمی شود دین داری همه مومنان بدور از هرگونه افراط و تفریط بوده و همه آنها وظایف خود را از سر تشخیص وظیفه درست انجام می دهند اما مقصود شبهه افکنانی که این گونه متن ها را منتشر می کنند، نفی دین و آموزه های دینی است و استهزاء آن است. ═══✼🍃🌹🍃✼═══
شبهه تفاوت ایشاالله ، انشاالله و ان شاءالله درکجاست؟ ایشاالله: یعنی خدا را به خاک سپردیم. (نعوذبالله) (استغفرالله) . انشاالله: یعنی ما خدا را ایجاد کردیم.(نعوذبالله) (استغفرالله) . ان شاءالله: یعنی اگر خداوند مقدر فرمود.(به خواست خدا) . انتشار دهیم تا اشتباه نکنیم. پاسخ 1 مطلب گفته شده سندیتی ندارد 2 شبهه افکنان تمامی حرکات جمله را تغییر می دهند تا به معنای خاص خودشان برسند . 3 آیا معنای دو جمله فرق دارد؟ خیر ، نیت و منظور همان است . 4 حال ان شاءالله را بررسی می کنیم: اِن = اگر ، شَاء=بخواهد ، الله = خدا 5 منتشر کننده پیام فوق انشاالله را حمل بر این دو جمله کرده است: اَنشَاَ اللهَ و اُنشِاَ اللهَ انشَاَ (معلوم) یعنی خلق کرد انشِاَ (مجهول) یعنی خلق شد خلاصه آنها میگویند: انشاالله = اَنشَاَ یا اُنشِاَ اُنشِاَ اللهَ = ایجاد شد خدا اَنشَاَ اللهَ = خلق کرد خدا یعنی حرکات کلام را تغییر میدهند ، تا برای خودشان معنایی را درست کنند و به شما ایراد بگیرند. 6 آیا ایشالا هم معنایش عوض می شود ؟ ما چیزی به اسم ایشاالله و .. نداریم... اما چه بهتر که ما مراعات کنیم و درست بنویسیم و بگوئیم ... ═══✼🍃🌹🍃✼═══
⭕️ سوال ⁉️ آیا چیزی به نام دهه محسنیه و عزاداری برای حضرت محسن علیه‌السلام هم داریم؟ 🔰 پاسخ کوتاه: 👈افراط در عزاداری از جمله دسیسه‌های اخیر تشیّع انگلیسی است، تا مردم هم خسته شوند و هم عرصه بر آنان تنگ شود و دیگر نتوانند جشن‌های مذهبی و ملّی خود را برگزار کنند؛ لذا بعد از مدتی عزاداری محرم و صفر نیز تحت الشعاع قرار خواهند گرفت و کم‌رنگ خواهند شد. 🔰پاسخ تفصیلی: 👈 ابتداءاً باید دانست که عزاداری برای اهل بیت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) با دلایل شرعی معتبر جزء شعائر دینی و از وظایف محبّین خاندان عصمت و طهارت است. البته از نظر فقهی مستحبّ و در مواردی واجب است. سیره اهل بیت(علیهم‌السلام) هم برپا کردن مراسم عزا مخصوصاً برای سیّد الشهداء(علیه‌السلام) و روضه خوانی بر شهدای کربلا بوده است. ✅ عزاداری نیز مراتبی دارد، اصل عزاداری به یادآوردن مصائب اهل بیت و گریه کردن بر آن است. این مرتبه از عزاداری مئونۀ خاصی نمی‌طلبد و شاید افراط در مورد آن خیلی متصور نباشد. اما عزاداری مراتب بالاتری هم دارد که شیوه‌های عزاداری را تشکیل می‌دهد. مثلاً برپا کردن مجلس عزا و بیرون آوردن دستۀ عزاداری با آداب خاص خود. ✳️ نکته دیگر اینکه مقدار و اندازه‌ی عزاداری را شرع تعیین نکرده مثلاً در روایتی نداریم که چند روز برای امام حسین(علیه‌السلام) عزاداری کنید. بلکه مقدار عزاداری به عرف سپرده شده است یعنی عُرف هر منطقه‌ای تعیین می‌کند که چند روز عزاداری شود. 👈 در سال‌های اخیر تشیّع انگلیسی برای اهدافی خاص سعی دارد حدود و مقادیر عزاداری‌ها را گسترش دهد تا جایی که عرصه بر مردم در برگزاری مراسماتی مثل عقد و عروسی‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی تنگ شود. ❇️ منظور ما از افراط «ساختن دهه‌های عزا» برای موارد جدیدی است که در گذشته نبوده است؛ به راه انداختن دسته‌های عزاداری با سر و صدای زیاد در برخی روزهای سال که اصلاً مناسبت تاریخی برای آن وجود ندارد مانند دهۀ محسنیه، دهه صادقیه، باقریه، دهۀ‌های متوالی فاطمیه(بعضاً تا چهار دهه!) و بسیاری موارد نوظهور که پیش از این سابقه‌ای در مکتب اهل بیت(علیهم‌السلام) نداشته، نشان از طرّاحی پیچیده استکبار جهانی برای جدا کردن توده مردم از اهل بیت(علیهم‌السلام) دارد. زیرا در طیّ یک سال مراسمات عقد و عروسی و جشن‌های ملّی و اعیاد مذهبی فراوانی وجود دارد که گرامی داشتن آن‌ها نیز لازم و ضروری است. 👈 حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی(دامت توفیقاته) دو سال پیش نسبت به این حرکت موزیانۀ تشیّع انگلیسی هشدار دادند و فرمودند: «جامعه عرفا نمی‌تواند نسبت به این همه عزاداری پیاپی مراقبت داشته باشد و سرانجام به انکار مجموع عزاداری روی می‌آورد.» 🔺 حضرت امام خامنه‌ای(دام‌عزّه‌الشریف) نیز با روشن‌بینی همان سنت گذشته در مقدار روزهای دهه فاطمیّه را مراعات می‌فرمایند و برنامه‌های عزاداری دفتر ایشان در این ایّام و همچنین برنامه‌های صدا و سیما، راه را برای سوء استفاده دشمنان بسته است. ═══✼🍃🌹🍃✼═══
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تطبیق و آسیب های آن بهترین دلایلی که می‌توانند مژده‌ي نزدیک بودن ظهور را به ما بدهند، «قواعد ظهور» و به تعبیر دیگر «علائم عمومی ظهور» هستند. این علائم اشاره به حادثه‌ي خاصی ندارند بلکه شرایط عمومی و قواعدِ کلیِ محقق شدن امر فرج را بیان می‌کنند. این قواعد، در واقع شرایط و زمینه‌های لازم برای محقق شدن ظهور را روشن می‌کنند. امید دادن به مردم و مستضعفین جهان هیچ اشکالی ندارد و این امید باعث آمادگی جهت زمینه سازی ظهور و یاری امام زمان ارواحنا فداه می شود. لذا دشمنان اسلام از همین امید دادن به مردم وحشت دارند. ، لکن پرداختن به دلایل شهودی ظهور مانند اینکه برخی از عرفای بزرگوار و جلیل القدر از راه شهودی، مطلبی را در باره‌ي نزدیک بودن ظهور درک کرده باشند و ممکن است آن را برای برخی از نزدیکان خود بیان کرده باشند. مبنای متقن و صحیحی برای تفکر و تبلیغ در عرصه ظهور نیست. چون این روش موجب سوءِ برداشت و یا سوءِ استفاده خواهد شد و همچنین موجب می شود تا این روش باب بشود و اخبار ناقص یا غلطی از این جنس را از قول برخی افراد دیگر نقل کنند، و فضای تحریف ودروغ وبی اعتمادی به مساله فرج زیاد شود. به چهار علت،پرداختن به حوادث ظهور ویا دلایل شهودی آسیب زا هستند: 1. از اعتبار کافی برخوردار نبودن «سند» برخی این اخبار و نقل قولها اول اینکه همه‌ي اخباری که به حوادث ظهور مربوط می شوند از نظر سندی، اخبار دقیقی نبوده و برخی از این اخبار از اعتبار کافی برخوردار نیستند. اگرچه برخی از این روایات که سند مشخصی هم ندارند ممکن است در عمل صحیح از آب در بیایند و به وقوع بپیوندند. و اسناد آن به دست ما نرسیده باشد. 2. مبهم بودن «دلالت» برخی از اخبار معتبر دوم اینکه برخی از اخبار حوادث ظهور هرچند به لحاظ سند، مشکلی ندارند اما از نظر دلالت به اینکه دقیقاً معنایشان چیست، مشخص نیستند. مثلاً مفهوم «دجّال» دقیقاً مشخص نشده است که آیا یک شخص است یا یک پدیده‌ای مانند رسانه‌ها یا ماهواره‌ها و امثال آن است. البته ممکن است با تفکر و بررسی به نتایجی برسیم، اما این نتایج اغلب در حد گمان بوده و قطعی نیستند. این پیچیدگی‌ها در دلالت، گاهی اوقات موجب می‌شود که تطبیق آنها دشوار شود. محققین باید اهتمام داشته باشند به اینکه اخبار مربوط به حوادث ظهور را تا حد امکان به لحاظ “سند” و “دلالت” روشن کنند. این هم بحثی نیست که یک‌بار برای همیشه انجام گیرد و کنار گذاشته شود. بلکه هر سال حوادث جدیدی پیش می‌آید که باید بر روی آنها تحقیق و بررسی صورت گیرد که آیا اینها می‌توانند مصداق حوادث ظهور باشند یا خیر. مثلا روایاتی که در ستایش از مناطق و شهرها است را باید با دقت بیشتری بررسی کرد،اجمالاً می‌توان به این جمع‌بندی دست یافت که این منطقه از قدمت تاریخی برخوردار بوده و از دیرباز افرادی صالح و عابد در آن‌جا زندگی می‌کردند و مردم آن‌جا از اولین افرادی بودند که در مقابل حق و حقیقت تسلیم می‌شدند 3. این اخبار، تکلیف معین نمی‌کنند سومین دلیلِ ما برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که این حوادث برای ما «تکلیف معین نمی‌کنند» و به اصطلاح تکلیف‌ساز نیستند. لذا برای ما در اولویت قرار ندارند. مثلاً اینکه شخصِ خاصی به‌نام «عبدالله» در فلان نقطه اگر بمیرد، یکی از نشانه‌های نزدیک بودن ظهور است، این خبر برای ما تکلیف خاصی ایجاب نمی‌کند. این قبیل حوادث و یا حوادثی مانند سیل و زلزله و آتش‌فشان و جنگ، برای ما تکلیف‌ساز نیستند و با دانستن آن تکلیفی به عهده‌ي ما نمی‌آید. مهمترین امر برای ما باید «تکلیف» باشد. 4. امکان حصول «بداء» در مورد این اخبار چهارمین دلیل برای نپرداختن به حوادث ظهور، اینست که ممکن است در مورد حوادث آستانه‌ي ظهور «بداء» حاصل شود. یعنی ممکن است خداوند تصمیم اعلامی خود به ما را در مورد برخی از حوادث تغییر دهد. مثلاً اینکه بر اساس قضا و قدر اعلان شده‌ي الهی، قرار بر این بوده که قبل از ظهور، فلان حادثه‌ي خاص رخ دهد ولی این تصمیم ابلاغ شده‌ي پروردگار تغییر کند و بدون رخ دادن آن حادثه، امر فرج محقق شود. بنابراین ممکن است برخی از حوادثی که جزء نشانه‌های ظهور بیان شده‌اند، اصلاً رخ ندهند و ظهور اتفاق بیفتد، و یا ممکن است برخی از این حوادث رخ بدهد ولی ظهور اتفاق نیفتد. توضیح: معنى بداء اين است كه در برنامه‌ي قضا و قدر الهى تجديد نظر رخ بدهد. (مرتضی مطهری، مجموعه‏آثار، ج‏25، ص514) بداء، به معناى ظهور امرى است از ناحيه خداى تعالى بعد از آنكه ظاهر مخالف آن بود. پس بداء عبارت است از محو اول و اثبات ثانى و خداى سبحان عالم به هر دو است. (علامه طباطبایی، تفسیر المیزان، ج11،ص522) ═══✼🍃🌹🍃✼═══ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes
موسسه شاخص در امتداد رسالت خود مبنی بر پاسخ گویی نسبت به سوالات به روز جامعه، فاز اول کار را به اتمام رسانید. در این بخش بیش از 100 پرسش و پاسخ به روز و کارآمد را جمع آوری و دسته بنده کرده ایم اهم عناوین جمع آوری شده به شرح ذیل است اعتقادی حجاب و عفاف اهل البیت خرافات حکومت و ولایت فقیه دین و... ═══✼🍃🌹🍃✼═══ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes
اسفند اسفند را به عربی "حَرْمَل" گویند. در مورد اسفند دود کردن روایتی به دست نیامد. در دائرة المعارف آمده:گیاه اسفند به سبب داشتن خاصیت‏های طبی در درمان برخی از بیماری‏ها به کار می‏رود".(مصطفی حسینی دشتی، معارف و معاریف، ج 2، ص 178 ماده اسفند) در فرهنگ عامه مردم سرزمین‏های اسلامی اسفند و دانه آن مقدس شمرده می‏شود و آن را برای راندن بلاها و آفت‏ها و دفع چشم زخم به کار می‏برند.(دائرة المعارف بزرگ اسلامی، ج 6، ص 333، ماده اسفند.) اسپند در مفاتیح‌الجنان در مورد اسپند، البته در مفاتیح راجع به دود کردن اسپند مطلبی نیامده ولی روایاتی نقل شده که سحر را برطرف می‌کند و دانه آن شفای هفتاد درد است. گرچه صدور این روایات از معصومین صددرصد ثابت نیست ولی به صرف استبعاد عقلی هم رد آن صحیح نیست. از نظر عقلی چه مانعی دارد که اسپند مصرف دارویی داشته باشد و برای درمان برخی مرض‌ها و دردها مفید باشد و یا این که ریشه و شاخه آن موجب برطرف شدن سحر و جادو باشد. آیا درست است که "اسپند" دود کردن هفتاد بلا را دفع می‌کند؟آیا سند دارد؟ با مطالعات و بررسی‌هایی که شد، به حدیثی درباره دود کردن اسفند دست نیافتیم ، امّا در یکی از روایات اشاره شده است که اسفند، دوای هفتاد درد است.امام صادق(علیه السلام) فرمود: "اسپند شفای هفتاد درد است که کم‌ترین آن‌ها جذام است، پس از (مداوا کردن با) آن غفلت نکنید.( طب الأئمة، عبداللَّه سابور، نیسابوری، ص 68.) ممکن است مقصود از عدد هفتاد، فراوانی فایده این گیاه در درمان دردها باشد، نه انحصار در آن عدد؛ زیرا در روایت دیگر از پیامبر(صلی الله علیه وآله) دوای هفتاد و دو درد بیان شده است.( همان، ص 67) نقش اسپند در رفع چشم زخم در مورد دود اسفند برای رفع چشم زخم روایت خاصی وارد نشده است. از دیدگاه اسلام دود کردن اسفند، تأثیری در دفع بلا یا چشم زخم ندارد . این نوع کارها، جزو آداب و رسوم مردم است و ریشه اسلامی ندارد، البته در باره رویاندن اسفند و خواص آن روایاتی وارد شده ؛ در حدیث است که پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: از اسفند درخت یا برگ یا میوه‌ای نمی‌روید، مگر آن که فرشته‌ای بر آن گماشته شده است تا آن را به آن که باید برساند، یا خشک شود، در ریشه و ساقه‌اش شفا است، در دانه آن داروی 72 بیماری .( مکارم الأخلاق،ترجمه میر باقری، ج1، ص 355.) نیز از محمد بن حکم نقل شده است: پیامبری به خداوند از ترسویی امتش شکایت کرد، خداوند به وی وحی فرمود : دستور ده امتت اسفند بخورند که شجاعت را زیاد می‌کند. (آسمان و جهان، ترجمه کتاب السماء و العالم بحار،ج6 ،ص 184 باب هشتاد و سوم: اسفند و کندر،ص182) ═══✼🍃🌹🍃✼═══ لینگ موسسه شاخص در ایتا https://eitaa.com/shakhes
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این غلط است که ما شیعیان ، فقط در صف انتظار هستیم ادیان و مذاهب دیگری هم منجی را قبول دارند و منتظر هستند یهودیت : اراده خداوند خدای ما چنین باد که به لطف تو شاهد سپیده دم آزادی باشیم و نفخ صور مسیحا گوش ما را نوازش دهد ( منجی یودیت، ماشیح است ) مسیحیت : مانند کسی که منتظر آقای خود است منتظر باشید ( منجی مسیحیت، مسیح است ) هندو : پس از خرابی دنیا پادشاهی در آخرالزمان پیدا می‌شود که پیشوای خلق باشد و نام وی منصور باشد ( منجی هندوئیسم ، کلکی است ) زردشت : او دین را در جهان گسترش دهد برق و تنگدستی را ریشه کن سازد ایزدان را از دست اهریمن نجات دهد( منجی زردشتیان، سوشیانت است ) اما در این مقوله منجی شیعیان جلوی صف است چون منجی را بدون اوهام و خرافات مطرح کرده اند منجی آنها زنده است