eitaa logo
شمیم معارف
49 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
458 ویدیو
65 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
✅وظایف منتظران ✍️ برخی از تکالیف منتظران در زمان غیبت امام زمان(عج) 1️⃣ اطاعت از دستور های دینی و پرهیز از گناهان و همچنین تقوا را سرلوحة زندگی قرار دادن و عملی را بر خلاف رضای امام زمان(ع) انجام ندادن. 2️⃣ انتظار فرج؛ پیامبر اكرم(ص) فرمود: "با فضیلت ترین اعمال امتم انتظار فرج است" و نزدیک در نظر گرفتن زمان ظهور 3️⃣ دعا برای سلامتی و فرج حضرت ولی عصر(ع) مانند خواندن دعای فرج و دعای عهد و ندبه. 4️⃣ صدقه برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت 5️⃣ غمگین شدن به خاطر غیبت آن حضرت 6️⃣ ایجاد آمادگی کامل در خود و دیگران برای پذیرش از روی شوق آن حضرت و آمادگی برای اطاعت کامل از حضرت و تسلیم بودن در برابر دستورات ایشان ✨پروردگارا همه ما را از یاران حضرت مهدی(ع) قرار ده و با تعجیل در ظهور حضرتش چشم مستضعفان جهان را روشن گردان و ما را مطیع امر او قرار ده به حق محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) 📚منابع: ⇦بحارالانوار، ج 53ص 176. ⇦ لطف الله صافی، منتخب الأثر، ص 629 ⇦شیخ عباس قمی، منتهی الآمال، ص 483. ⇦ابراهیم امینی، دادگستر جهان، ص 264 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
🌸معجزات زیارت عاشورا ✍️مرحوم آیت الله دستغیب در کتابش می فرمایند : علامه شیخ حسن فرید گلپایگانی از استاد خود مرحوم آیة اللّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی نقل فرمود: اوقاتی که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامراء به بیماری وباء و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند روزی به همراه جمعی از اهل علم در منزل استادم مرحوم سیّد محمّد فشارکی بودیم، ناگاه میرزا محمّد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وباء شد که همه در معرض خطر مرگ هستند. مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بدهم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟ همه اهل مجلس تصدیق نمودند که بلی . سپس فرمود: من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشوراء شوند و ثواب آنرا هدیه روح شریف نرجس خانم والده ماجده حضرت حجة بن الحسن (عج) نمایند تا این بلاء از آنها دور شود اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول زیارت عاشوراء شدند. از فردای ختم، تلف شدن شیعه متوقف شد و همه روزه غیر شیعی ها می مردند به طوریکه بر همه آشکار گردیده برخی از آنها از آشناهای خود از شیعه ها پرسیدند: سبب اینکه دیگر از شما تلف نمیشوند چیست ؟ به آنها گفته بودند: زیارت عاشوراء، آنها هم مشغول شدند و بلاء از آنها هم بر طرف گردید. 💥علامه فرید فرمودند: وقتی گرفتاری سختی برایم پیش آمد فرمایش آن مرحوم بیادم آمد و از اول محرم سرگرم زیارت عاشوراء شدم روز هشتم بطور خارق العاده برایم فرج شد. 📚داستان های شگفت، مرحوم آیت الله دستغیب
🌸معجزات زیارت عاشورا ✍️مرحوم آیت الله دستغیب در کتابش می فرمایند : علامه شیخ حسن فرید گلپایگانی از استاد خود مرحوم آیة اللّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی نقل فرمود: اوقاتی که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامراء به بیماری وباء و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند روزی به همراه جمعی از اهل علم در منزل استادم مرحوم سیّد محمّد فشارکی بودیم، ناگاه میرزا محمّد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وباء شد که همه در معرض خطر مرگ هستند. مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بدهم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟ همه اهل مجلس تصدیق نمودند که بلی . سپس فرمود: من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشوراء شوند و ثواب آنرا هدیه روح شریف نرجس خانم والده ماجده حضرت حجة بن الحسن (عج) نمایند تا این بلاء از آنها دور شود اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول زیارت عاشوراء شدند. از فردای ختم، تلف شدن شیعه متوقف شد و همه روزه غیر شیعی ها می مردند به طوریکه بر همه آشکار گردیده برخی از آنها از آشناهای خود از شیعه ها پرسیدند: سبب اینکه دیگر از شما تلف نمیشوند چیست ؟ به آنها گفته بودند: زیارت عاشوراء، آنها هم مشغول شدند و بلاء از آنها هم بر طرف گردید. 💥علامه فرید فرمودند: وقتی گرفتاری سختی برایم پیش آمد فرمایش آن مرحوم بیادم آمد و از اول محرم سرگرم زیارت عاشوراء شدم روز هشتم بطور خارق العاده برایم فرج شد. 📚داستان های شگفت، مرحوم آیت الله دستغیب
حاج آقای نخودکی گفت میخواین یه چیزی بهتون یاد بدم که قدرتش از علم کیمیا هم بالا تر باشه. به مافرمودند: 👌بعد هرنماز اینها را بخونید: 🌹اول تسبیحات حضرت زهرا 🌹دوم آیت الکرسی تاوهوالعلی العظیم 🌹سوم 3 تا قل هو الله 🌹چهارم 3 تا صلوات 🌹پنجم آخر آیه 2 سوره طلاق از من یتق الله و آیه 3 🌺و مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.🌺۳ مرتبه فرمود: هرچه من دارم از عمل کردن به این 5 مورد بعد از هر نماز دارم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️کلاسهای درسِ اسرائیل و آموزشِ خواندنِ روضه امام حسین به زبان فارسی! 🔺اگر در فضای مجازی یا حقیقی دیدید یا شنیدید، که یک مسئول یا آخوند یا دکتر یا هر فرد دیگری، جوری حرف میزند که خوشایندِ اسرائیل باشد، این احتمال را بدهید که او در این کلاسها آموزش دیده است./
فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام در شب جمعه داستان تشرّف حاج علي بغدادي به حضور مبارک صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) نقل شده است که مي گويد به آن حضرت عرض کردم: «مولاي ما! روضه خوانان حسين (علیه السلام ) حديثي را نقل مي کنند که مردي در عالم رؤيا هودجي را در ميان زمين و آسمان ديد و پرسيد، که چه کساني در اين هودج نشسته اند؟ پاسخ داده شد: حضرت زهرا و خديجه کبري سلام الله علیها پرسيد: به کجا مي روند؟ جواب دادند: امشب شب جمعه است و آنان براي زيارت امام حسين علیه السلام مي روند و نيز ديد که از هودج،رقعه هايي مي ريزد و در آن مکتوب است: «براي زيارت کننده حسين علیه السلام در شب جمعه،امان از آتش دوزخ است. اکنون آيا اين حديث صحيح است؟ حضرت فرمود: «نَعَم زِيارَه الحُسَين فِي لَيلَهِ الجُمعَه اَمانُ مِن النّار يومَ القِيامَه؛ آري زيارت حسين علیه السلام در شب جمعه امان از آتش دوزخ در روز قيامت خواهد بود. بحارالأنوار، جلد ۵۳صفحه ۳۱۵ شب جمعه شب زیارتی ابا عبدالله الحسین علیه السلام با گفتن سه مرتبه صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام اسم خود را در لیست زائرین حضرت ثبت کنید.
✔️ نظر قرآن در تعیین خلیفه چیست؟؟ ➖▫️〰💫🕯✒️✏️ 👈اهل تسنن معتقدند رسول اکرم کسی را به عنوان خلیفه بعد از خود معرفی و نصب نکرد و این امر مهم را بر عهده مردم گذاشت؛ حال می‌خواهیم نگاهی به قرآن کریم بیندازیم و این مساله را کمی بررسی کنیم. خداوند به حضرت ابراهیم علیه السلام می‌فرماید: 📗(إنّی جاعلک للناس إماماً)؛ سوره بقره آیه124 👈ما تو را به عنوان امام و پیشوا معیّن می‌کنیم. 👈دقت کنید در اینجا خداوند مسأله خلافت و امامت را از شؤون خودش قرار داد و حضرت ابراهیم هم به این نصب خداوند اعتراض نکرد و نفرمود تعیین رهبر و امام از وظایف مردم است! ☝️تنها سؤالش از این بود که آیا ذرّیة او هم این منصب را خواهند داشت یا نه؟؟ 👈در جای دیگر می‌فرماید: 📗(یا داود انا جعلناک خلیفة فی الارض)؛ سوره ص آیه26 👈ای داود ما تو را در زمین خلیفه قرار دادیم. 👈در جای دیگر به نقل از حضرت موسی علیه السلام می‌فرماید: 📗(و اجعل لی وزیراً من اهلی)؛ سوره طه: آیه29. 👈خدایا قرار بده برای من وزیری از اهلم. در آیه دیگر می‌فرماید: 📗(إنی جاعل فی الأرض خلیفة)؛ سوره بقره: آیه30 👈من در زمین خلیفه قرار دادم. در آیه دیگر خداوند از داود خبر می‌دهد آنگاه که قومش بر نصب طالوت به عنوان حاکم اعتراض داشتند خداوند به نقل از داود(ع) می‌فرماید: 📗(و قال لهم نبیهم ان الله قد بعث لکم طالوت ملکاً قالوا أنی یکون له الملک علینا و نحن احقّ بالملک منه و لم یوت سعة من المال انّ الله اصطفاه علیکم و زاده بسطه فی العلم و الجسم و الله یؤتی ملکه من یشاء و الله واسع علیم)؛ 👈پیامبرشان به آنها گفت: خداوند «طالوت» را برای زمامداری شما مبعوث کرده است. گفتند: چگونه او بر ما حکومت کند با اینکه ما از او شایسته‌تر هستیم و او ثروت زیادی ندارد. (داود) گفت: خدا او را برای شما برگزیده است و او را در علم و (قدرت) جسم وسعت بخشیده است. خداوند مُلکش را به هرکس بخواهد می‌بخشد و احسان خداوند وسیع است و او داناست. 👈دقت کنید این آیه نیز صراحت دارد در اینکه تعیین حاکم و خلیفه و امیر به دست مردم نیست؛ ☝️بلکه باید از طرف خداوند منصوب شود. با دقت در این آیات و آیات مشابه و با توجه به کلمه 👈جَعل👉 که به معنای نصب و تعیین است و در این آیات به خدا نسبت داده شده، روشن می‌شود که قرآن معتقد است که جانشین پیامبر را باید خدا معیّن کند نه مردم. 👈👈آیا این اعتقاد که خلیفة پیامبر باید به دست مردم انتخاب شود مخالف صریح آیات قرآن نیست⁉️⁉️ ➖▫️〰💫🕯✒️✏️ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
⚠️مسئولیت "عالِم" بودن 💌امام حسین علیه‌السلام، دو سال قبل از حماسه عاشورا، در مِنا، خطاب به بزرگان و عُلمای اسلام فرمودند: ...شما به خاطر خدا در میان مردم صاحب عزت و احترام هستید. با این حال؛ می‌بینید که قوانین خدا را می‌شکنند ولی هیچ ترسی ندارید؟! اگر یکی از پیمان‌های پدرانتان شکسته شود، هراسان خواهید شد ولی اکنون نمی‌ترسید که سنت رسول‌الله شکسته شده است؟! نابینایان و ناشنوایان و بیماران زمین‌گیر در شهرها به حال خود رها شده‌اند و هیچ به حال آنها رحمت نمی‌آورید و به کاری که شایسته شماست بر نمی‌خیزید. کاش می دانستید "منزلت عالم بودن" که به آن دست یافته‌اید، مصیبت شما را بزرگتر می‌کند. 📚تحف العقول ،صفحه ۱۷۲ 📚ترجمه موسوعه کلمات الامام‌الحسین، صفحه ۲۲۲
فَفِرُّوا إِلَى اَللّٰهِ .... (٥٠)ذاریات بیهوده به دور خود نگرد بشتاب به سویش که آرامش حقیقی نزد اوست ♦️فیلسوف، عارف، شاعر، محدث نام آور و فقیه صاحب آراء، ملامحمد محسن فیض کاشانی ♦️: 🔸كتابها ورساله ها نوشتم و تحقيقاتي كردم ولي در هيچيك از علوم، دوايي براي دردم و آبي براي عطشم نيافتم. 🔸برخود ترسيدم وبه سوي خدا فرار و انابه كردم تا خداوند مرا از طريق تعمق درقرآن و حديث هدايت كرد. رساله الانصاف،تفسيرنورج8ص247
دلیل اعتقاد به «منصوب» بودن امام از سوی خداوند پرسش : چرا شیعه معتقد است که امام باید از سوی خداوند «منصوب» شود؟ پاسخ اجمالی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران، چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم» باید از سوى خدا تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست. پاسخ تفصیلی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم»؛ (جانشینان پیامبر) باید از سوى خداوند تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست! چه کسى مى داند فلان شخص، از گناه و خطا، مصونیت دارد؟ و سیطره آگاهى او بر تمام مسائل تشریع و زندگانى انسان ها ثابت و مسلم است؟ حتى تشخیص سایر صفات ویژه اى که براى امام شمرده اند براى بسیارى از مردم و گاه همه آنها مشکل است. بنابراین به خوبى مى توان نتیجه گرفت که: راهى براى «تعیین امام» جز از طریق انتصاب الهى نیست. این «انتصاب» از سه راه به اثبات مى رسد: نخست: از طریق پیامبر(صلى الله علیه وآله) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهى خود را به فرمان حق تعیین کند و او را به همه مردم معرفى نماید و در واقع او هم در این مسأله واسطه انتقال فرمان خدا به مردم است. دوّم: از طریق مشاهده معجزات، آن گونه که در بحث نبوت این روش معتبر است؛ یعنى انجام خارق عاداتى که از طاقت بشر بیرون است؛ آن هم توأم با تحدّى و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند. منتها تحدى در مسأله نبوت در زمینه نبوت است و در مسأله امامت در زمینه امامت. یا به تعبیر ساده تر، شخص مدعى امامت دست به انجام خارق عاداتى که از هیچ انسانى ساخته نیست مى زند و آن را با دعوى امامت همراه مى سازد. مسلم است چنین خارق عاداتى از سوى خدا به او اعطا شده و خداوند حکیم و عالم و آگاه هرگز این وسیله را در اختیار مدعى دروغین قرار نخواهد داد. راه سومى نیز در اینجا وجود دارد و آن جمع آورى قرائن است، یعنى مجموعه صفات و اعمال و ویژگى هایى در کسى دیده شود که انسان از ملاحظه آنها، یقین پیدا مى کند که او امام معصوم و پیشواى الهى است. در این جا علم و آگاهى او، به ضمیمه ویژگى هاى اخلاقى و صفات انسانى و سوابق و اعمال و سخنان و برنامه ها، دست به دست هم مى دهند و به یقین ثابت مى کنند که او امام معصوم و جانشین پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.(۱) پی نوشت : (۱). گردآوری از کتاب: پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان، دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۶ش، چاپ ششم، ج ۹، ص ۱۶۱.
دلیل اعتقاد به «منصوب» بودن امام از سوی خداوند پرسش : چرا شیعه معتقد است که امام باید از سوی خداوند «منصوب» شود؟ پاسخ اجمالی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران، چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم» باید از سوى خدا تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست. پاسخ تفصیلی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم»؛ (جانشینان پیامبر) باید از سوى خداوند تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست! چه کسى مى داند فلان شخص، از گناه و خطا، مصونیت دارد؟ و سیطره آگاهى او بر تمام مسائل تشریع و زندگانى انسان ها ثابت و مسلم است؟ حتى تشخیص سایر صفات ویژه اى که براى امام شمرده اند براى بسیارى از مردم و گاه همه آنها مشکل است. بنابراین به خوبى مى توان نتیجه گرفت که: راهى براى «تعیین امام» جز از طریق انتصاب الهى نیست. این «انتصاب» از سه راه به اثبات مى رسد: نخست: از طریق پیامبر(صلى الله علیه وآله) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهى خود را به فرمان حق تعیین کند و او را به همه مردم معرفى نماید و در واقع او هم در این مسأله واسطه انتقال فرمان خدا به مردم است. دوّم: از طریق مشاهده معجزات، آن گونه که در بحث نبوت این روش معتبر است؛ یعنى انجام خارق عاداتى که از طاقت بشر بیرون است؛ آن هم توأم با تحدّى و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند. منتها تحدى در مسأله نبوت در زمینه نبوت است و در مسأله امامت در زمینه امامت. یا به تعبیر ساده تر، شخص مدعى امامت دست به انجام خارق عاداتى که از هیچ انسانى ساخته نیست مى زند و آن را با دعوى امامت همراه مى سازد. مسلم است چنین خارق عاداتى از سوى خدا به او اعطا شده و خداوند حکیم و عالم و آگاه هرگز این وسیله را در اختیار مدعى دروغین قرار نخواهد داد. راه سومى نیز در اینجا وجود دارد و آن جمع آورى قرائن است، یعنى مجموعه صفات و اعمال و ویژگى هایى در کسى دیده شود که انسان از ملاحظه آنها، یقین پیدا مى کند که او امام معصوم و پیشواى الهى است. در این جا علم و آگاهى او، به ضمیمه ویژگى هاى اخلاقى و صفات انسانى و سوابق و اعمال و سخنان و برنامه ها، دست به دست هم مى دهند و به یقین ثابت مى کنند که او امام معصوم و جانشین پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.(۱) پی نوشت : (۱). گردآوری از کتاب: پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان، دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۶ش، چاپ ششم، ج ۹، ص ۱۶۱.
ﺫﻫﻦ ﻣﺎ ﻣﺜﻞ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﻪ ما هستیم که تصمیم ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﻢ ﮐﺪﻭﻡ ﺷﺒﮑﻪ ﺭﻭ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ! ﺷﺒﮑﻪ ﺭﻧﺠﺶ ، ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺨﺸﺶ ، ﺷﺒﮑﻪ ﻧﻔﺮﺕ ، ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻬﺮﺑﻮﻧﯽ ، ﺷﺒﮑﻪ ﺷﺎﺩﯼ ﯾﺎ حتی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﮑﺮﺍﺭﯼ ﺩﯾﺮﻭز ... ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻓﮑﺮ ﮐﻦ ﺩﯾﺪﻥ ﮐﺪﻭﻡ ﺷﺒﮑﻪ ﺣﺎﻝ ﺗﻮ ﺭﻭ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﺫﻫﻨﺖ ﺭﻭ ﺑﺬﺍﺭ ﺭﻭﯼ ﻫﻤﻮﻥ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﮔﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﻧﯿﺴﺖ ، ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻣﻐﺰﺕ که ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺗﻪ ...
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چطور تاريخ تحريف مي شود. حتما ببينيد
آيا جزيره خضراء محل سکونت امام زمان (عجل الله) است؟؟!!! 🍃علامه حسن زاده آملی می فرمايند: 🔸مرحوم حاجى نورى راجع به جزيره خضراء روايتى نقل كرده است. يكى از فوايد محضر شريف علامه شعرانى اين است كه ايشان باز حاشيه اى در اينجا دارند كه ما آن حاشيه را در هزار و يك نكته آورديم. 🔸ايشان مى فرمود كه: جزيره خضراء الان هم هست. از بلاد اندلس است. 🔸جزيره اى است خيلى سبز و خرم. نوعا جزيره ها خضراء هستند. ولى آن جزيره ويژگى خاصى دارد. آن جا را پايتخت خودش قرار داد و محل حكومتش بود. 🔸بعد اين مهدى فاطمى و جزيره خضراء، سر زبانها افتاد و دهان به دهان نقل شد، و بعضى از اين جهال نقله، مهدى فاطمى را تبديل كردند به حضرت مهدى بقيه الله (عج) و ايشان را در جزيره خضراء اسكان دادند. و جزيره خضراء را با مثلث برمودا ارتباط دادند. 🔸چه كارها كردند، چه چيزها دنباله اين حرف آوردند و ديگران هم گرفتند اين را در اين كتاب و آن كتاب نوشتند. راجع به اين مثلث بومودا كه خيلى حرفش هست، هم همين طور. 🔸متاءسفانه آقايان فرمايشى را كه مى شنوند اينها را مى آورند اسناد مى دهند به دين و آيين. به دين شريفى كه يكپارچه برهان و عقل است: قل هاتوا برهانكم ان كنتم صادقين. 📒قرآن هرگز تحريف نشده 🌿علامه حسن زاده املی
.
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 💠 دعای حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) ﷽ 🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ 🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅 🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ 🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ 🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅 🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ 🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ🙏 بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷 💐💐💐
پاسخ درباره صورت نوعیه و جسمیه دوستی سئوالی درباره صورت نوعیه و جسمیه کرد حقیر پاسخی موجز ارائه کردم شاید به درد دوستان دیگر نیز بخورد که بدین شرح است: صورت جسمیه همین قیافه ای که همه ما ها داریم است یعنی همین هیکل و اندامی که به این صورت خاص داریم صورت نوعیه همان صورت مخصوص نوع انسان است که کلی تر و اعم از صورت جسمیه است یعنی ما چون نوعا انسان هستیم بنابراین صورت جسمیه خاص نوع انسان داریم بعبارتی جسم ما به تبع صورت نوعیه صورت انسان است و وجود ابتدا به صورت نوعیه افاضه می شود بعد به صورت جسمیه این جسم محل بروز اثار و حرکات و واکنشهای صورت است مثلا اگر صورت صورت اسب است جسم اسب محل بروز اثار اسب است اگر انسان باشد محل بروز اثار انسان چون صورت نوعیه متفاوت است بین اسب و انسان بنابراین اثار انسان و اسب با یکدیگر متفاوت است حال اگر منش انسانی شبیه به منش اسب باشد صورت باطنی اون انسان همان ا سب است ولو صورت نوعیه او در عالم عنصری صورت انسانی باشد ملاک در عالم باطن وملکوت صورت باطنی است نه ظاهری چون در عالم اخرت باطن است که ظاهرست نه اینکه ظاهری جدا از باطن ظهور داشته باشد یعنی هر صفتی ملکوتی دارد هر عملی صورتی دارد مناسب حالش اگر صورت باطنی مناسب با فطرت انسانی باشد صورت او انسان خواهد بود اگر صورت باطنی یک عمل با فطرت انسانی سازگار نباشد صورت فاعل ان غیر انسان خواهد بود ماده و صورت دوچیزند که جسم با انها تشکیل می شود ماده عنصری و فانی است اما صورت غیر مادی و باقی است یعنی با این جسم هرکاری بکنیم نیت ما در ان عمل صورت ان عمل حساب می شود بنابراین هر انسانی به صورت نیتش محشور می شود اگر نیت دنیایی باشد عمل در دنیا باقی خواهد ماند و حسرت در اخرت ظهور می کند صورت یا مادی است یا مجرد صورت مادی همین ترکیب جسم ماست وقتی ازدنیا رفتیم صورت از بین می رود اما صورتی که باقی است صورت باطنی شخص است که مجرد است وصورت اعمال اوست
زود قضاوت نکنیم. معلم عصبی دفتر را روی میز کوبید و داد زد: «سارا ...» دخترک خودش رو جمع و جور کرد، سرش رو پایین انداخت و خودش رو تا جلوی میز معلم کشید و با صدای لرزان گفت: «بله خانوم؟ » معلم که از عصبانیت شقیقه هاش می زد، تو چشمای سیاه و مظلوم دخترک خیره شد و داد زد: «چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو سیاه و پاره نکن ؟ هـــا؟! فردا مادرت رو میاری مدرسه... می خوام در مورد بچه بی انضباطش باهاش صحبت کنم !» دخترک چونه ی لرزونش رو جمع کرد و بغضش رو به زحمت قورت داد و آروم گفت: «خانوم... مادرم مریضه... اما بابام گفته آخر ماه بهش حقوق میدن... اونوقت می شه مامانم رو بستری کنیم که دیگه از گلوش خون نیاد... اونوقت می شه برای خواهرم شیر خشک بخریم که شب تا صبح گریه نکنه... اونوقت... اونوقت قول داده اگه پولی موند برای من هم یه دفتر بخره که من دفترهای داداشم رو پاک نکنم و توش بنویسم... اونوقت قول می دم مشقامو ...» معلم صندلیش رو به سمت تخته چرخوند و گفت: «بشین سارا ...» و کاسه اشک چشمش روی گونه خالی شد ... زود قضاوت نکنیم.
شعری زیبا از امام خامنه ای با هر کسی نگوئیم راز خموشی خویش بیگانه با کسانیم ما را تو می‌شناسی آئینه‌ایم و هر چند لب بسته‌ایم از خلق بس رازها که دانیم ما را تو می‌شناسی از قیل و قال بستند، گوش و زبان ما را فارغ از این و آنیم ما را تو می‌شناسی از ظن خویش هر کس، از ما فسانه‌ها گفت چون نای بی‌زبانیم ما را تو می‌شناسی در ما صفای طفلی، نفسرد از هیاهو گلزار بی‌خزانیم ما را تو می‌شناسی آئینه‌سان برابر گوئیم هر چه گوئیم یکرو و یک زبانیم ما را تو می‌شناسی خطّ نگه نویسد حال درون ما را در چشم خود نهانیم ما را تو می‌شناسی لب بسته چون حکیمان، سر خوش چو کودکانیم هم پیر و هم جوانیم ما را تو می‌شناسی با دُرد و صاف گیتی، گه سرخوش است گه غم ما دُرد غم کشانیم ما را تو می‌شناسی از وادی خموشی راهی به نیکروزی است ما روز به، از آنیم ما را تو می‌شناسی کس راز غیر، از ما نشنید بس «امینیم» بهر کسان امانیم ما را تو می‌شناسی