eitaa logo
شمیم معارف
49 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
457 ویدیو
65 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
دلیل اعتقاد به «منصوب» بودن امام از سوی خداوند پرسش : چرا شیعه معتقد است که امام باید از سوی خداوند «منصوب» شود؟ پاسخ اجمالی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران، چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم» باید از سوى خدا تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست. پاسخ تفصیلی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم»؛ (جانشینان پیامبر) باید از سوى خداوند تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست! چه کسى مى داند فلان شخص، از گناه و خطا، مصونیت دارد؟ و سیطره آگاهى او بر تمام مسائل تشریع و زندگانى انسان ها ثابت و مسلم است؟ حتى تشخیص سایر صفات ویژه اى که براى امام شمرده اند براى بسیارى از مردم و گاه همه آنها مشکل است. بنابراین به خوبى مى توان نتیجه گرفت که: راهى براى «تعیین امام» جز از طریق انتصاب الهى نیست. این «انتصاب» از سه راه به اثبات مى رسد: نخست: از طریق پیامبر(صلى الله علیه وآله) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهى خود را به فرمان حق تعیین کند و او را به همه مردم معرفى نماید و در واقع او هم در این مسأله واسطه انتقال فرمان خدا به مردم است. دوّم: از طریق مشاهده معجزات، آن گونه که در بحث نبوت این روش معتبر است؛ یعنى انجام خارق عاداتى که از طاقت بشر بیرون است؛ آن هم توأم با تحدّى و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند. منتها تحدى در مسأله نبوت در زمینه نبوت است و در مسأله امامت در زمینه امامت. یا به تعبیر ساده تر، شخص مدعى امامت دست به انجام خارق عاداتى که از هیچ انسانى ساخته نیست مى زند و آن را با دعوى امامت همراه مى سازد. مسلم است چنین خارق عاداتى از سوى خدا به او اعطا شده و خداوند حکیم و عالم و آگاه هرگز این وسیله را در اختیار مدعى دروغین قرار نخواهد داد. راه سومى نیز در اینجا وجود دارد و آن جمع آورى قرائن است، یعنى مجموعه صفات و اعمال و ویژگى هایى در کسى دیده شود که انسان از ملاحظه آنها، یقین پیدا مى کند که او امام معصوم و پیشواى الهى است. در این جا علم و آگاهى او، به ضمیمه ویژگى هاى اخلاقى و صفات انسانى و سوابق و اعمال و سخنان و برنامه ها، دست به دست هم مى دهند و به یقین ثابت مى کنند که او امام معصوم و جانشین پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.(۱) پی نوشت : (۱). گردآوری از کتاب: پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان، دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۶ش، چاپ ششم، ج ۹، ص ۱۶۱.
دلیل اعتقاد به «منصوب» بودن امام از سوی خداوند پرسش : چرا شیعه معتقد است که امام باید از سوی خداوند «منصوب» شود؟ پاسخ اجمالی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران، چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم» باید از سوى خدا تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست. پاسخ تفصیلی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم»؛ (جانشینان پیامبر) باید از سوى خداوند تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست! چه کسى مى داند فلان شخص، از گناه و خطا، مصونیت دارد؟ و سیطره آگاهى او بر تمام مسائل تشریع و زندگانى انسان ها ثابت و مسلم است؟ حتى تشخیص سایر صفات ویژه اى که براى امام شمرده اند براى بسیارى از مردم و گاه همه آنها مشکل است. بنابراین به خوبى مى توان نتیجه گرفت که: راهى براى «تعیین امام» جز از طریق انتصاب الهى نیست. این «انتصاب» از سه راه به اثبات مى رسد: نخست: از طریق پیامبر(صلى الله علیه وآله) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهى خود را به فرمان حق تعیین کند و او را به همه مردم معرفى نماید و در واقع او هم در این مسأله واسطه انتقال فرمان خدا به مردم است. دوّم: از طریق مشاهده معجزات، آن گونه که در بحث نبوت این روش معتبر است؛ یعنى انجام خارق عاداتى که از طاقت بشر بیرون است؛ آن هم توأم با تحدّى و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند. منتها تحدى در مسأله نبوت در زمینه نبوت است و در مسأله امامت در زمینه امامت. یا به تعبیر ساده تر، شخص مدعى امامت دست به انجام خارق عاداتى که از هیچ انسانى ساخته نیست مى زند و آن را با دعوى امامت همراه مى سازد. مسلم است چنین خارق عاداتى از سوى خدا به او اعطا شده و خداوند حکیم و عالم و آگاه هرگز این وسیله را در اختیار مدعى دروغین قرار نخواهد داد. راه سومى نیز در اینجا وجود دارد و آن جمع آورى قرائن است، یعنى مجموعه صفات و اعمال و ویژگى هایى در کسى دیده شود که انسان از ملاحظه آنها، یقین پیدا مى کند که او امام معصوم و پیشواى الهى است. در این جا علم و آگاهى او، به ضمیمه ویژگى هاى اخلاقى و صفات انسانى و سوابق و اعمال و سخنان و برنامه ها، دست به دست هم مى دهند و به یقین ثابت مى کنند که او امام معصوم و جانشین پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.(۱) پی نوشت : (۱). گردآوری از کتاب: پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان، دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۶ش، چاپ ششم، ج ۹، ص ۱۶۱.
ﺫﻫﻦ ﻣﺎ ﻣﺜﻞ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﻪ ما هستیم که تصمیم ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﻢ ﮐﺪﻭﻡ ﺷﺒﮑﻪ ﺭﻭ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ! ﺷﺒﮑﻪ ﺭﻧﺠﺶ ، ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺨﺸﺶ ، ﺷﺒﮑﻪ ﻧﻔﺮﺕ ، ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻬﺮﺑﻮﻧﯽ ، ﺷﺒﮑﻪ ﺷﺎﺩﯼ ﯾﺎ حتی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﮑﺮﺍﺭﯼ ﺩﯾﺮﻭز ... ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻓﮑﺮ ﮐﻦ ﺩﯾﺪﻥ ﮐﺪﻭﻡ ﺷﺒﮑﻪ ﺣﺎﻝ ﺗﻮ ﺭﻭ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﺫﻫﻨﺖ ﺭﻭ ﺑﺬﺍﺭ ﺭﻭﯼ ﻫﻤﻮﻥ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﮔﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﻧﯿﺴﺖ ، ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻣﻐﺰﺕ که ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺗﻪ ...
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چطور تاريخ تحريف مي شود. حتما ببينيد
آيا جزيره خضراء محل سکونت امام زمان (عجل الله) است؟؟!!! 🍃علامه حسن زاده آملی می فرمايند: 🔸مرحوم حاجى نورى راجع به جزيره خضراء روايتى نقل كرده است. يكى از فوايد محضر شريف علامه شعرانى اين است كه ايشان باز حاشيه اى در اينجا دارند كه ما آن حاشيه را در هزار و يك نكته آورديم. 🔸ايشان مى فرمود كه: جزيره خضراء الان هم هست. از بلاد اندلس است. 🔸جزيره اى است خيلى سبز و خرم. نوعا جزيره ها خضراء هستند. ولى آن جزيره ويژگى خاصى دارد. آن جا را پايتخت خودش قرار داد و محل حكومتش بود. 🔸بعد اين مهدى فاطمى و جزيره خضراء، سر زبانها افتاد و دهان به دهان نقل شد، و بعضى از اين جهال نقله، مهدى فاطمى را تبديل كردند به حضرت مهدى بقيه الله (عج) و ايشان را در جزيره خضراء اسكان دادند. و جزيره خضراء را با مثلث برمودا ارتباط دادند. 🔸چه كارها كردند، چه چيزها دنباله اين حرف آوردند و ديگران هم گرفتند اين را در اين كتاب و آن كتاب نوشتند. راجع به اين مثلث بومودا كه خيلى حرفش هست، هم همين طور. 🔸متاءسفانه آقايان فرمايشى را كه مى شنوند اينها را مى آورند اسناد مى دهند به دين و آيين. به دين شريفى كه يكپارچه برهان و عقل است: قل هاتوا برهانكم ان كنتم صادقين. 📒قرآن هرگز تحريف نشده 🌿علامه حسن زاده املی
.
🌹🕊🌹🕊🌹🕊🌹🕊 💠 دعای حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) ﷽ 🔆إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ 🔅اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ🔅 🔆أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ 🔆فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِيبا كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ 🔅يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ🔅 🔆اكْفِيَانِي فَإِنَّكُمَا كَافِيَانِ وَ انْصُرَانِي فَإِنَّكُمَا نَاصِرَانِ 🔆يَا مَوْلانَا يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي أَدْرِكْنِي السَّاعَةَ السَّاعَةَ السَّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ🙏 بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ🌷 💐💐💐
پاسخ درباره صورت نوعیه و جسمیه دوستی سئوالی درباره صورت نوعیه و جسمیه کرد حقیر پاسخی موجز ارائه کردم شاید به درد دوستان دیگر نیز بخورد که بدین شرح است: صورت جسمیه همین قیافه ای که همه ما ها داریم است یعنی همین هیکل و اندامی که به این صورت خاص داریم صورت نوعیه همان صورت مخصوص نوع انسان است که کلی تر و اعم از صورت جسمیه است یعنی ما چون نوعا انسان هستیم بنابراین صورت جسمیه خاص نوع انسان داریم بعبارتی جسم ما به تبع صورت نوعیه صورت انسان است و وجود ابتدا به صورت نوعیه افاضه می شود بعد به صورت جسمیه این جسم محل بروز اثار و حرکات و واکنشهای صورت است مثلا اگر صورت صورت اسب است جسم اسب محل بروز اثار اسب است اگر انسان باشد محل بروز اثار انسان چون صورت نوعیه متفاوت است بین اسب و انسان بنابراین اثار انسان و اسب با یکدیگر متفاوت است حال اگر منش انسانی شبیه به منش اسب باشد صورت باطنی اون انسان همان ا سب است ولو صورت نوعیه او در عالم عنصری صورت انسانی باشد ملاک در عالم باطن وملکوت صورت باطنی است نه ظاهری چون در عالم اخرت باطن است که ظاهرست نه اینکه ظاهری جدا از باطن ظهور داشته باشد یعنی هر صفتی ملکوتی دارد هر عملی صورتی دارد مناسب حالش اگر صورت باطنی مناسب با فطرت انسانی باشد صورت او انسان خواهد بود اگر صورت باطنی یک عمل با فطرت انسانی سازگار نباشد صورت فاعل ان غیر انسان خواهد بود ماده و صورت دوچیزند که جسم با انها تشکیل می شود ماده عنصری و فانی است اما صورت غیر مادی و باقی است یعنی با این جسم هرکاری بکنیم نیت ما در ان عمل صورت ان عمل حساب می شود بنابراین هر انسانی به صورت نیتش محشور می شود اگر نیت دنیایی باشد عمل در دنیا باقی خواهد ماند و حسرت در اخرت ظهور می کند صورت یا مادی است یا مجرد صورت مادی همین ترکیب جسم ماست وقتی ازدنیا رفتیم صورت از بین می رود اما صورتی که باقی است صورت باطنی شخص است که مجرد است وصورت اعمال اوست
زود قضاوت نکنیم. معلم عصبی دفتر را روی میز کوبید و داد زد: «سارا ...» دخترک خودش رو جمع و جور کرد، سرش رو پایین انداخت و خودش رو تا جلوی میز معلم کشید و با صدای لرزان گفت: «بله خانوم؟ » معلم که از عصبانیت شقیقه هاش می زد، تو چشمای سیاه و مظلوم دخترک خیره شد و داد زد: «چند بار بگم مشقاتو تمیز بنویس و دفترت رو سیاه و پاره نکن ؟ هـــا؟! فردا مادرت رو میاری مدرسه... می خوام در مورد بچه بی انضباطش باهاش صحبت کنم !» دخترک چونه ی لرزونش رو جمع کرد و بغضش رو به زحمت قورت داد و آروم گفت: «خانوم... مادرم مریضه... اما بابام گفته آخر ماه بهش حقوق میدن... اونوقت می شه مامانم رو بستری کنیم که دیگه از گلوش خون نیاد... اونوقت می شه برای خواهرم شیر خشک بخریم که شب تا صبح گریه نکنه... اونوقت... اونوقت قول داده اگه پولی موند برای من هم یه دفتر بخره که من دفترهای داداشم رو پاک نکنم و توش بنویسم... اونوقت قول می دم مشقامو ...» معلم صندلیش رو به سمت تخته چرخوند و گفت: «بشین سارا ...» و کاسه اشک چشمش روی گونه خالی شد ... زود قضاوت نکنیم.
شعری زیبا از امام خامنه ای با هر کسی نگوئیم راز خموشی خویش بیگانه با کسانیم ما را تو می‌شناسی آئینه‌ایم و هر چند لب بسته‌ایم از خلق بس رازها که دانیم ما را تو می‌شناسی از قیل و قال بستند، گوش و زبان ما را فارغ از این و آنیم ما را تو می‌شناسی از ظن خویش هر کس، از ما فسانه‌ها گفت چون نای بی‌زبانیم ما را تو می‌شناسی در ما صفای طفلی، نفسرد از هیاهو گلزار بی‌خزانیم ما را تو می‌شناسی آئینه‌سان برابر گوئیم هر چه گوئیم یکرو و یک زبانیم ما را تو می‌شناسی خطّ نگه نویسد حال درون ما را در چشم خود نهانیم ما را تو می‌شناسی لب بسته چون حکیمان، سر خوش چو کودکانیم هم پیر و هم جوانیم ما را تو می‌شناسی با دُرد و صاف گیتی، گه سرخوش است گه غم ما دُرد غم کشانیم ما را تو می‌شناسی از وادی خموشی راهی به نیکروزی است ما روز به، از آنیم ما را تو می‌شناسی کس راز غیر، از ما نشنید بس «امینیم» بهر کسان امانیم ما را تو می‌شناسی
کوهنورد و طناب ایمنی کوهنوردی که خیلی به خود ایمان داشت قصد بالا رفتن از کوهی را کرد. تقریباً نزدیک قله کوه بود که مه غلیظی سراسر کوه را گرفت. در این هنگام از روی سنگی لغزید و به پایین سقوط کرد. کوهنورد مرگ را جلوی چشمانش دید و در حال سقوط از صمیم قلب فریاد زد: «خدایا کجایی!» ناگهان طناب ایمنی که او را نگه می‌داشت دور کمرش پیچید و او را بین زمین و هوا معلق نگه داشت. مه غلیظ بود و او جایی را نمی‌دید و نمی‌توانست عکس‌العملی انجام دهد. پس دوباره فریاد زد: «خدایا نجاتم بده!» صدایی از آسمان شنید که می‌گفت: «آیا تو ایمان داری که من می‌توانم نجاتت دهم؟» کوهنورد گفت: «بله.» صدا گفت: «طناب را ببر!» کوهنورد لحظه‌ای فکر کرد و سپس طناب را محکم دو دستی چسبید. صبح زمانی که گروه نجات برای کمک به کوهنورد آمدند چیز عجیبی دیدند؛ کوهنورد را دیدند که از سرمای هوا یخ زده بود و طنابی که به دور کمرش بسته شده است را دو دستی و محکم چسبیده است ولی او با زمین فقط یک متر فاصله داشت!
زمانه ای بیاید که مردمان ... حدیثی است بسیار دقیق و زیبا و عمیقا متناسب با اوضاع زمانه و مردمان این روزگار از این رو آنرا کامل درج می کنیم. عبدالله قلانسی از علمای قرن ششم هجری قمری در کتاب ارشاد نقل کرده است که از امیرالمومنین علی رضی الله عنه آورده اند که روزی خطبه می خواند اندر خطبه چنین گفت" زمانه ای بیاید که مردمان به روی زمین می روند و دلهای ایشان مرده باشد". پرسیدند که به چه سبب میرد دلهایشان گفت: "به سبب چهار چیز یکی آن که علم با منفعت نیاموزند و علما را خوار دارند دویم آنکه دنیا را دوست دارند سیم آن که ناپرهیزگار باشند چهارم آنکه کار را به هوای تن کنند چون این چهار خصلت در ایشان جمع شود دلهای ایشان به تمامی بمیرد. چون در ایشان نگاه کنی شش چیز علامت مرگ دل ایشان بینی: یکی آنکه به نعمت ها شکر نیارند و دیگرآنکه به شدت ها صبر نیارند و سیم آنکه به قضاها رضا ندهند و چهارم آنکه از گناهان توبه نیابند و پنجم آنکه از طاعتها حلاوت نیابند و ششم آنکه با زبان کلمه شهادت بگویند ولیکن در دل شادی یافت ایمان نیابند. چون این شش چیز در ایشان جمع شود مولی عزوجل مر اهل آن زمان را به ده چیز عقوبت کند: یکی آنکه به رنج تن ایشان بیفزاید دویم آنکه برکت از کسب ایشان بردارد سیم آنکه مالهای ایشان از حرام گرداند چهارم آنکه به وامهای گران در افتند پنجم آنکه به زبان ایشان سخن بیهوده و غیبت بسیار رود ششم آنکه مرایشان را حمیت (غیرت) دین نبود هفتم آنکه دلهای ایشان به حسبت (امید مزد اخروی) نگراید هشتم آنکه از خویشان ببرند از بهرمال نهم آنکه دعای بدایشان بر ایشان پیوسته شود دهم آنکه چون ملک الموت علیه السلام بیاید ایشان را باغم نان یابد".
قایق‌تان را به کدام ساحل بسته‌اید؟ نیمه شبی چند دوست به قایق‌سواری رفتند و مدت زیادی پارو زدند. سپیده که زد گفتند: «چقدر رفته‌ایم؟ تمام شب را پارو زده‌ایم!» اما دیدند درست در همان جایی هستند که شب پیش بودند! آنان تمام شب را پارو زده بودند، ولی یادشان رفته بود طناب قایق را از ساحل باز کنند! در اقیانوﺱ بی‌پایان هستی، انسانی که قایقش را از این ساحل باز نکرده باشد هر چقدر هم که رنج ببرد، به هیچ کجا نخواهد رسید. شما قایق‌تان را به کدام ساحل بسته‌اید؟ ساحل افکار منفی، ناامیدی، ترس، زیاده‌خواهی، غرور کاذب، خودبزرگ‌بینی، گذشته یا ...
✔️ادعای زیارت و ملاقات امام زمان علیه السلام ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ اگرحدیث ذیل صحت دارد پس چگونه عده ای ادعای ملاقات حضرت ولی عصر علیه السلام را دارند؟👇 🌟حدیث از امام زمان علیه السلام: ▪️چه بسا افرادی از شيعيان ادعا كنند كه مرا مشاهده نموده اند، آگاه باشيد هر كس قبل از خروج سفيانی و صيحه آسماني، چنين ادعایی كند دروغگو و افترا زننده است...(۱) 🔻اين عبارت تند حضرت: اولا : به خاطر اين است كه جلوی شيادان وحقه بازان و دروغگويان كه قصد سوء استفاده از عقايد و احساسات مردم دارند گرفته شود تا هر كسي نتواند ادعای ارتباط كند و مردم را فريب دهد و ديگر اينكه بعد از اتمام غيبت صغری و با شروع غيبت كبری راه ارتباط مستقيم با حضرت طبق مصالح غيبت مسدود شد؛ چرا كه فلسفه غيبت خفاء و عدم دسترسی است واگر قرار باشد هر كس بتواند با حضرت ارتباط داشته باشد و ارتباط را به اطلاع همه برساند خلاف مصلحت و فلسفه غيبت عمل شده است. 🌟ثانيا: حضرت با اين فرمايش خود يك قاعده كلی را براي شيعيان بيان مي كند و آن اين كه اصل اولی در ادعای ملاقات كذب و دروغ است مگر اين كه خلاف آن ثابت شود همانند اصل طهارت و اصل حليت كه اصل اوليه در تمام اشياء پاكی و حليت است مگر آن كه نجاست و حرمت آن ثابت شود. 🔻نکته مهم و اساسی👇 ▪️دو نوع ملاقات داريم كه يكی از آنها صحيح و معتبر است و اشكالی بر آن وارد نيست و نوع ديگر غير صحيح است. هر دو نوع آن را شرح می دهيم تا مطلب روشن شود... 🌟قسم اول ملاقاتی است كه با اراده امام زمان و صلاحديد امام زمان عليه السلام صورت می گيرد و شخص ملاقات كننده خود اراده ای در ملاقات ندارد؛ به اين معنا كه زمان، مكان، مدت و تعداد دفعات ملاقات به دست امام زمان است نه به دست شخص ملاقات كننده.در اين نوع از ملاقاتها و ديدارها شخص نمی تواند با اراده خود ملاقات را تكرار كند يا مثلا بگويد من فلان روز با حضرت ديدار خواهم كرد اين نوع ملاقات صحيح است و معتبر و برای بسياری از بزرگان و عرفا و علما اتفاق افتاده است و داستان آنها را علماي بزرگی همچون علامه مجلسی در بحار الانوار و ميرزاي نوری در نجم الثاقب و شيخ صدوق در كمال الدين و.. نقل كرده اند. 👈اما اين كه ملاقات با امام زمان عليه السلام با اراده و اختيار شخص ملاقات كننده صورت گيرد و استمرار داشته باشد به اين معنا كه شخص هر زمان كه بخواهد مي تواند به محضر حضرت مشرف شود و حضرت را ملاقات كند، مردود است و طبق توقيع امام زمان عليه السلام به علی بن محمد سمُری آخرين نايب حضرت در غيبت صغری كذاب است. ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ (۱)الغيبة شيخ طوسی،ص۳۹۵ 📚احتجاج شيخ طبرسی،ج ۲،ص ۲۹۷ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
✔️این آیه در رابطه با چه کسی نازل شده است ؟! قُلْ أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ‏ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِماءٍ مَعِين (سوره الملك) ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ 🌟 بگو: اگر آب در زمين فرو رود، چه كسى شما را آب روان خواهد داد؟ ▪️حَدَّثَنَا أَبِي وَ مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالا حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ قَالَ حَدَّثَنِي مُوسَى بْنُ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ الصَّيْقَلُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیهما السلام فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ : ✨قُلْ أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ‏ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِماءٍ مَعِينٍ فَقَالَ هَذِهِ نَزَلَتْ فِي الْقَائِمِ يَقُولُ إِنْ أَصْبَحَ إِمَامُكُمْ غَائِباً عَنْكُمْ لَا تَدْرُونَ أَيْنَ هُوَ فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِإِمَامٍ ظَاهِرٍ يَأْتِيكُمْ بِأَخْبَارِ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ وَ حَلَالِ اللَّهِ جَلَّ وَ عَزَّ وَ حَرَامِهِ ثُمَّ قَالَ ع وَ اللَّهِ مَا جَاءَ تَأْوِيلُ هَذِهِ الْآيَةِ وَ لَا بُدَّ أَنْ يَجِي‏ءَ تَأْوِيلُهَا. 🌟ابو بصير از امام باقر عليه السّلام روايت كند كه در تفسير اين كلام خداى تعالى «قُلْ أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتِيكُمْ بِماءٍ مَعِينٍ» فرمود: اين آيه در باره امام قائم عليه السّلام نازل شده است مى ‏فرمايد: اگر امامتان از شما غائب شود و ندانيد كه او كجاست، چه كسى امام ظاهرى براى شما خواهد آورد؟ تا اخبار آسمان و زمين و حلال و حرام خداى تعالى را براى شما بياورد، سپس فرمود: به خدا سوگند تأويل اين آيه هنوز نيامده است و ناگزير بايد بيايد. ➖▪️➖🌟📜🌟➖▪️➖ 📚کمال الدین و تمام النعمه باب ۳۲ ح ۳ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
💠 محافظت از تصرفات شیطانی 🔻گاهي يک حالاتي به ما دست مي‌دهد كه به طور ناخود آگاه تحت تأثير قواي شيطاني قرار مي‌گيريم. حالاتمان گاهي عادي نيست و ضررهايي از این ناحیه می ‌خوريم؛ 🔸مثلا طرف در يك اداره است دارد كار مي‌كند يك دفعه حالش دگرگون مي‌شود و غضبناک مي‌شود و در حال انقلاب است. يعني تحت تصرف شياطين است و مي‌رود تا خودش را درگير و محروم كند و اوضاع خودش را بهم بريزد. 🔹اين حالاتي است كه در فصول مختلف ما را مي‌گيرد. در ۲۴ساعت فصل‌ هاي خاصي برای همه هست. هر كسي يک جور است؛ يک نفر شهوت بر او غلبه مي‌كند. در يک فصل‌هاي خاصي شهوت خيلي زیاد او را اذيت مي‌كند. این وقت ها، زمانِ به خدا پناه بردن است. انسان گاهي تحت تصرف حالات و يك نوع تصرف شيطاني است كه با ادعيه از آن پيشگیری می کرده اند. چون برخی از ادعيه درمان این حالات و تصرفات است اما ما از آن ها غفلت داريم. 🔸از جمله آقا امام صادق عليه ‌السلام در سفري كه به عراق زيارت جدشان حضرت اباعبدالله عليه السلام آمدند؛ شیعیان دور حضرت را گرفتند و پرسیدند: 🔹آقا تربت جدتان كه مي‌فرماييد شفا است آيا به چه صورت بايد استفاده شود و آيا براي حفظ هم خوب است؟ آقا امام صادق عليه السلام فرمودند براي حفظ هم خوب است البته به شرطي كه دعايي كه در ليلة المبيت، آقا اميرالمؤمنين علیه السلام خواندند و جاي پيغمبر خوابيدند را همراهش بخوانيد. (بحار الأنوار، ج‏83، ص276) 🔸منظور دعای اصبحت اللهم معتصما... است که اگر بر تسبيح تربت خوانده شود و همراه انسان باشد براي حفظ از بلاها و براي حفظ از شياطين خيلي مجرب و مؤثر است. 🔹متن دعا: أَمْسَيْتُ اللَّهُمَّ مُعْتَصِماً بِذِمَامِكَ‏ وَ جِوَارِكَ‏ الْمَنِيعِ‏ الَّذِي‏ لَا يُطَاوَلُ‏ وَ لَا يُحَاوَلُ مِنْ شَرِّ كُلِّ غَاشِمٍ وَ طَارِقٍ مِنْ سَائِرِ مَنْ خَلَقْتَ وَ مَا خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِكَ الصَّامِتِ وَ النَّاطِقِ مِنْ كُلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ حَصِينَةٍ وَلَاءِ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ ع مُحْتَجِباً مِنْ كُلِّ قَاصِدٍ لِي إِلَى أَذِيَّةٍ بِجِدَارٍ حَصِينٍ الْإِخْلَاصِ فِي الِاعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّكِ بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِيهِمْ وَ بِهِمْ أُوَالِي مَنْ وَالَوْا وَ أُجَانِبُ مَنْ جَانَبُوا وَ أُعَادِي مَنْ عَادَوْا فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَعِذْنِي اللَّهُمَّ بِهِمْ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَا أَتَّقِيهِ يَا عَظِيمُ حَجَزْتُ الْأَعَادِيَ عَنِّي بِبَدِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّا جَعَلْنا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْناهُمْ فَهُمْ لا يُبْصِرُون‏. (تذکر: برای این دعا نقل های متعددی هست که اختلافات جزئی با هم دارند) ‌ ‌ ‌با توجه به معذوریت ادمین نسبت به پاسخگویی به سوالات، مجددا تاکید می‌شود که پاسخ اکثر سوالات مخاطبین در نرم افزار الهادی موجود است لذا حتما با نصب این نرم افزار و آشنایی با بخش‌های مختلف آن، از کلیدهای راهگشا و توصیه‌های کاربردی موجود در آن بهره‌مند شوید: 📲 دانلود نرم افزار الهادی: www.bonyadhad.blog.ir
🔹امام علی علیه السلام : فَلَّربَّ امرِ قد طلبتّهُ فيه هلاکُ دينِک لواتيته چه بسیار اموری که تو طالب آن هستی، در حالی که اگر به تو داده می‌شد، هلاکت دین و دنیای تو در آن بود. نهج البلاغه، بخشی ازنامه ی ٣١ ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نشانه های حتمی ظهور و فاصله آن تا ظهور و قیام امام زمان(عج الله فرجه) ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دوران آخــــرالزمان 🔘 ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
💠 منحصر بفرد است. 👤؛ فیلسوف، مستشرق و اسلام‌پژوه بزرگ فرانسوی در مقاله سه گفتار در باب تاریخ معنویّت ایران؛ شیعه را منحصر بفرد میداند و معتقد است که در میان ارتباط با عالم بالا و معنویت قطع شده است، بجز مذهب شیعه! 👤 آقای میگوید شیعیان با اعتقاد به مسئله بعد از پیامبر اسلام؛ ارتباط با عالم بالا را همچنان برقرار میدانند. از این رو با اعتقاد به وجود امامی حی و حاضر بنام امام دوازدهم در عصر فعلی، همچنان به عالم بالا و این تنها مختص شیعه است. ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ شیعه و اهل سنت در شخصیت امام مهــدی عجل الله تعالی ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝