انرژی های ملکوتی و آثار آنها
در جهان نیروها وانرژی های بیشماری وجود داردکه خداوند عالم آنها را برای مقاصد بسیار آفریده است.برخی از این انرژی ها امواجند که مادی اند و برخی امواج نیز بر اثر گردش کواکب و کرات و ستارگان و کهکشانها به وجود می آید برخی از نیروهای موجود در عالم نیز ملکوتی هستند که روی بُعد باطنی و نفسانی انسان تاثیر می گذارد.
امواج ملکوتی از چشمه وجود صادر و بر اثر گردش افلاک و ستارگان و کواکب و کهکشان های ملکوتی به باطن اشیاء( مطلق اشیاء) بخصوص انسان می رسد.
تا اینجا بحث کلی بود اکنون بحث را جزیی وخاص تر می کنیم تا به مرادمان نزدیک شویم.
اولین انرژی ملکوتی را نیروی سبحانی نام نهادیم که رنگ آن سفید و باعث تخلیه نفس و روح از قاذورات و آلودگی هاو نجاسات و خبائث و رذیل و جهل می شود . دراین مرتبه شخص گاه احساس فراموشی می کند و گاهی در تکلم دچار مشکل می شود و گاهی ساده ترین مطالب را از یاد می برد و اظهار ندانستن می کند حتی گاهی اسمش را یا الفبا را. گاهی هم احساس سرگردانی می کند.
نیروی سبحانی که از آسمان وارد مغز و قلب و اندام نفسانی می شود باعث رفع حجابهای ظلمانی می گردد و رنگ دین و شریعت به جان آدمی می زند.
انرژی دوم را حمدانی نام نهادیم که رنگ آن زرد و باعث آرایش نفس و روح و زینت آن و بروز و ظهور صفات نیک و اخلاق حمیده و علم و ادب می شود.
انرژی حمدانی سبب ایجاد حجابهای نورانی می شود و رنگ طریقت به جان می زند.
شخص در این مرحله دارای آگاهی غیر محسوس و غیبی و بصیرت و الهامات و شهودات می شود و احساس سبکی و اطمینان می کند.
انرژی سوم امواج وحدانی است که رنگ آن سرخ وطوفانی سهمگین است که بر اثر آن حجابهای نورانی دریده می شود و هیچ از خوبی و بدی باقی نمی گذارد. دراین مرتبه شخص هیچ احساس خاصی ندارد.
طوفان وحدانی چنان می کند با شخص دراین مرحله که در ملک و ملکوت وجبروت ردی از آن نخواهی یافت. چه اینکه خداوند عالم غیور است و معشوقش را در پرده می دارد.
برای بهره گیری از این انرژیهای تکامل بخش و حیات بخش باید به اذکار شریف سبحان و و برای انرژی دوم اسم شریف حمید و انرژی وحدانی به تهلیل پرداخت.
الهی اعوذ بک من فعلی بفعلک یا سبحان و من صفتی بصفتک یا حمید و من ذاتی بذاتک یا لااله الاالله والله اکبر
خدا چیست یا کیست؟
خدا وجود محض است. وجود محض امری بسیط است و بسیط نه کثرت دارد نه قابلیت تجزیه و تقسیم دارد و نه به حدی محدود می شود نه رنگی می گیرد نه اسمی ونه صفتی، نه قبل دارد نه بعد نه چیزی در تحت اوست و نه مافوقی دارد هر چه هست به او می باشد همه جا از زمان و مکان از او پر است و هیچ کس را به کنه ذات او راهی نیست چون او به ماسوای خودش محیط است .
قطره دریا را می شناسد اما هیچ وقت به عظمت و وسعت دریا نمی تواند پی ببرد و بزرگی او را حتی تصور کند.
اینکه شرّ اقتضای عالم ماده است و نسبتش با خدا
یکی از سئوالات مرسوم و مهم در باب خداشناسی و جهان شناسی و خلقت این است که چرا در عالم شرّ وجود دارد و اگر عالم خدا دارد چرا جلوی شرورات را نمی گیرد و دیگر اینکه منشاء شرّ چیست؟
این مسئله بسیار مهم را با مثالی بسیار ساده واضح و روشن می کنیم.
انسان زنده کسی است که روح دارد و روح هم موجودی مجرد از ماده است همین انسان فضولاتی دارد مانند مدفوع و ادرار و باد .
انسان تا زنده نباشد یعنی جسم انسان تا دارای روح نباشد فضولاتی هم نخواهد داشت زیرا جسم مرده هیچ کدام از فضولاتی فوق را ندارد بنابراین به نوعی وجود فضولات جسم منوط به وجود روح است اما آیا می توان گفت روح است که مدفوع می کند؟
آیا می توان گفت فضولات جسم نسبت به جسم شرّ محسوب می شود؟ آیا می توان گفت چون جسم دارای فضولات است بنابراین باید منکر وجود روح شویم؟ آیا صحیح است بگوییم چرا روح جلوی فضولات جسم را نمی گیرد چرا روح جلوی مدفوع و ادرار را نمی گیرد؟
خب حالا اینکه گفته می شود شرّ اقتضای عالم ماده است مانند فضولات بدن است که هر جسمی که دارای روح باشد فضولات دارد و این برای جسم طبیعی است این طبیعی بودن و خصوصیت بدن بودن همان اقتضای جسم و ماده بودن است. یعنی جسم انسان با جسم طبیعت عالم ماده دراین خصوصیت مشترک است.
دراین عالم مادی نیز پدیده هایی وجود دارد که در جای خودش طبیعی است اما وقتی آنرا با چیز دیگری قیاس می کنیم تقسیم به خیر و شرّ می شود یعنی مثلاً سیل برای خودش خیر و یک امر طبیعی است اما برای سفره های زیر زمینی خیر و برای محصولات کشاورزی و باغات شرّ حساب می شود.
جسم انسان فضولاتی دارد اما از طرفی نمی توان دفع فضولات را به روح نسبت داد یعنی همه می دانیم که روح تولید فضولات جسمانی نمی کند اما از طرفی نیز بدون وجود روح جسم فضولات تولید نمی کند.
دنیا نیز بدون وجود خداوند عالم فضولات و شرورات تولید نمی کند از طرفی نیز شرورات را نمی توان به خدا نسبت داد اینکه چرا خدا جلوی شرّ را نمی گیرد جوابش همان است که فعل هر پدیده ای طبیعی و مختص آن پدیده است مثل اینکه بگوییم چرا خدا جلوی بریدن چاقو و سوراخ کردن سیخ را نمی گیرد. این حرف به همان میزان غیرمعقول است که بگوییم چرا خدا جلوی شرورات را نمی گیرد. جالب اینکه شرورات خود دلیل بر وجود خداوند است.
جدا از این مطالب که به عرض رسید تیمما مشرف به ساحت مقدس کلام امیرالمومنین می شویم که فرمودند دنیا دار عمل است نه حساب و آخرت دار حساب است و نه عمل.
عمل اعم ازخیر وشرّ و نیک و بد است دنیا فرصتی است که طیب، پاک بودنش را و خبیث خباثتش را به منصه ظهور می رساند و دنیا دار جدایی خیر و شر و نیک و بد نیست بلکه در آخرت و عالم ملکوت نیک و بد از یکدیگر جدا می شود زیرا همانطور که در دنیا نمی توان نیک و بد و نیکان و بدان را تفکیک کرد برعکس در عالم آخرت نمی توان این دو را در کنار هم قرار داد.
اینجا دار تحمل و همسایگی است و در آخرت دار جدایی و تفکیک."الارواح جنودُ مجنده".
در دنیا نیکان و بدان با هم در یک جامعه حتی یک خانواده زندگی می کنند اما در آخرت نیکان فقط با نیکان و بدان فقط با بدان محشورند.
مسئله خیر و شرّ از نگاه دین چگونه توجیه می شود؟
گاه مسئله خیر و شر در حوزه پدیده های طبیعی و حیوانات بحث می شود و گاه در قلمرو انسان .
جوابی که به مسئله شر در حوزه پدیده های طبیعی مانند سیل و زلزله و مانند آن داده می شود مسئله نسبیت شرّ است یعنی زهر عقرب برای عقرب خیر و برای انسان مثلا شر است و قس علی هذا.
اما جوابی که به مسئله شرّ در قلمرو انسان داده می شود نسبیت نیست بلکه بحث عدم ملکه است یعنی وجود نقص و عدم کمال
.
توضیح اینکه؛
انسان باجهل و غفلت وخشم و شهوت دست به گریبان است و از ابتدای زندگی با ازمون و خطا پیش می رود وچون انسان طبعا مدنی است چنانچه جامعه صالح نباشد و رو به صلاح نگذارد اعضای آن نیز که افراد بشرند اصلاح نمی شوند و هر یک از اعضای این جامعه نسبت به دیگری شر محسوب می شود
هر انسانی به هر میزان که دارای نقص است به همان میزان دارای خطاست و خطاا چیزیست که در خانواده وجامعه اثر گذار است هر خطایی اول تخریب کننده خود شخص و سپس محیط و جامعه است پس بحث شرّ درخصوص انسان بخشی از ان در حوزه روانشناسی بخاطر فردیت او و بخشی از ان در حوزه جامعه شناسی بخاطر اجتماعی بودن اوست
این عوامل منشا بروز شر است و برای هر کس ملموس است اما اینکه بگوییم پس مهربانی خدا کجاست باید به مسئله توبه و پیشمانی از گناه وخطا اشاره کرد که در قرآن و روایات بسیار وارد شده به اینکه خدا پذیرنده توبه است بخشنده است یا اینکه فرمود از رحمت خدا مایوس نشوید و در روایت است که توبه کننده از گناه مانند کسی که گناه نکرده است
منشاء همه این عوامل مسئله اختیار است که مجبور نیست که فقط یک انتخاب داشته باشد فرق انسان بادیگر مخلوقات این است که سر دو راهی خیر و شر و نیکی و بدی محبور به انتخاب یک مورد نیست بلکه هر کدام را بخواهد انتخاب می کند یا خوبی یا بدی. ولی از آنجا که
:
چرخ را با اختران نغز و خوش زیباستی
صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی
از این رو انتخاب که در دنیا از آن بحث می کنیم سایه و مرتبه نازله انتخاب اولیه ما در عالم قبل از این دنیاست جایی که خداوند عالم امری را از ربوبیت و قضایش بر مخلوقات عرضه فرمود
از اولین تا آخرین انسان در مقابل این امر واکنشی نشان دادند برخی سریع پذیرفتند و تسلیم شدند مانند انبیا و در راس آنها خاتم ایشان برخی دیر پذیرفتند مانند تابعان شرایع برخی اول نپذیرفتند بعد پذیرفتند مانند توبه کنندگان از الحاد برخی نپذیرفتند و پیشمان هم نشدند مانند کفار و مشرکین.
دنیا عرصه تشریح و ظهور آن انتخاب اولیه است و انتخابات انسان در دار دنیا و در برهه های مختلف زندگی شرح آن انتخاب نخست است .
بذر درختی را فرض کن که وقتی رشد کرد و درختی تنومند شد همه قسمتهای آن درخت، شرح و مرتبه وجودی همان بذر اولیه است و هیچ چیزی خارج از حقیقت بذر به درخت اضافه نمی شود
.
حال خود مفصل بخوان از این مجمل
چرا کسانی که بی خدا هستند ثروتمند هستند بی آنکه از خدا بخواهند و یا خدا را عبادت کنند ؟ و چرا انسانی که مرتکب معصیتش میشود را نیز روزی میدهد ؟؟!!
بخاطر اینکه ، عبادت شغلی نیست که پاداشش رزق و روزی باشد. خداوند متعال حیوانات را آفریده و به آنان روزی میدهد بیآنکه حتی تکلیفی متوجهشان باشد ، عبادت برای امتحان است و حساب آن در آخرت ، و به یقین بدانید که سرای آخرت بهتر است ....
آشنا ، گفت : یوسف را بکشید.
بیگانه ، گفت : او را گرامی بدارید.
و تو چه میدانی که در کدام دل ، روزیِ تو ( دوست داشتن تو ) مقرر است ....
متاسفانه قانون جذب را بد فهمیده ایم ...
قانون جذب نمی گوید تو هر چیزی که بخواهی را جذب می کنی و بدست می آوری!
قانون جذب می گوید تو همان چیزی را جذب می کنی که هستی!
این معنای واقعی قانون جذب است.
می خواهی چیز متفاوتی جذب زندگی تو شود؟
راه حل آن ساده است. متفاوت شو! نمیشود اخلاقت ، رفتارت ، کلامت . نشست و برخاستهایت یک چیز باشد و رویاها و آرزوهایت چیز دیگر .
تو باید با آرزوهایت در یک طیف قرار بگیری
کلامت ، رفتارت و ... همگی بوی رویاهایت را بدهد .
در روز هزاران بار از همان کلمات رویاهایت در گفتگوهای روزمره استفاده کنی
مگر میشود تو هنوز هم محسن یگانه گوش کنی ، چاووشی گوش کنی .. هزار غم و درد و رنج دیگر را از طریق گوشهایت بریزی به حلق ضمیر نیمه هشیارت ، بعد رویایت این باشد که زیبا شوی !! که ثروتمند شوی ؟؟ که خوشبخت شوی ؟؟!! نمیشود جانم .. نمیشود رفیق .
تو باید آنچه گوش میکنی .. آنچه میبینی ، در راستای رویاهایت باشد .
در موسیقیهایت .. در فیلمهایت .. در دوستانت .. در کتابهایت .. در جای جای زندگی ات .... تجدید نظر کن
اگر واقعن خواهان رویاهایت هستی
اگر براستی آرزوهایت را میخواهی.. برگرفته از یک نوشته
انرژی منفی را چگونه تخلیه کنیم که به کسی صدمه نزنیم. ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻣﻨﻔﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺟﺬﺏ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﺻﺪﻣﻪ ﺍﯼ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻧﻤﯿﺰﻧﺪ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﻫﻨﮕﺎﻣﯽ ﻛﻪ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﯾﺎ ﺍﺿﻄﺮﺍﺏ ﻫﺴﺘﯿﺪ، ﺑﺎ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﮔﺮﺩﺵ ﺩﺭ ﺟﻨﮕﻞ ﯾﺎ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﺩﺳﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽﻛﻨﯿﺪ .
ﮔﯿﺎﻫﺎﻥ، ﮔﻞﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﻫﺪﻑ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ . ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻏﻠﺐ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮔﻞﻫﺎ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﻪ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﻛﻤﻚ ﮐﻨﻨﺪ .
♡
ﺍﻛﻨﻮﻥ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺩﺭﻙ ﻛﻨﯿﻢ ﻛﻪ ﭼﺮﺍ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﮔﻞ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻫﺪﯾﻪ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﻣﯽﺷﻮﻧﺪ، ﻭﻗﺘﯽ ﺷﺨﺼﯽ ﮔﻠﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻫﺪﯾﻪ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻣﯽﻛﻨﺪ، ﺁﻥ ﮔﻞ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻛﻤﻚ ﻣﯽﻛﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﺣﺴﺎﺳﺎﺕ ﻣﻨﻔﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻫﺎ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺲ ﺑﻬﺘﺮﯼ ﺩﺳﺖ ﯾﺎﺑﺪ .
♡
ﻣﺤﻞ ﺩﯾﮕﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻣﻨﻔﯽ ﻭﺍﻥ ﺣﻤﺎﻡ، ﺍﺳﺘﺨﺮ، ﺩﺭﯾﺎ ﯾﺎ ﺩﺭﯾﺎﭼﻪ ﺍﺳﺖ ﻫﺮﭼﻪ ﺣﺠﻢ ﺁﺏ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻫﻢ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﺳﺖ .
♡
ﺁﺏ، ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻣﻨﻔﯽ ﺭﺍ ﺟﺬﺏ ﻣﯽﻛﻨﺪ؛ﺣﺘﯽ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﺏ ﺩﺭ ﻣﻮﻗﻊ ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻣﻨﻔﯽ ﺭﻭ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ
♡
ﻭﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﭼﯿﺰﻫﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﺜﻞ ﺩﯾﺪﻥ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻭ ﻗﺪﻡ ﺯﺩﻥ ﺯﯾﺮ ﺁﻥ، ﺁﺗﺶ، ﻫﻮﺍﯼ ﺩﻟﭙﺬﯾﺮ، ﺑﺮﻑ ﻭ ... ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﻣﻨﻔﯽ ﺳﻮﺩﻣﻨﺪ
ﺑﺎﺷﺪ برگرفته از یک نوشته
دعای اعددت و فضیلت آن↯↯↯
🌺👌در کتاب بلدالامین از حضرت رسول روایت شده؛ هر که هرروز (10) مرتبه این دعا را بخواند حق تعالیٰ؛
🍀چهل هزار گناه کبیره او رادبیامرزد.
🌼وی راازسکرات مرگ و فشار قبرو صدهزار هراس قیامت نجات دهد.
🍀ازشر شیطان و سپاهیان او محفوظ گردد.
🌼قرضش ادا شود.
🍀غم و اندوهش برطرف شود.
🌼توصیه دوستانه: اگر فرصت ندارید این دعا را در یک زمان بخوانید میتوانید در طول روز این کاررا انجام دهید و حتما سعی کنید در برنامه روزانه تان باشد( 10مرتبه درروز)
🍃🌸 متن دعا 🌸🍃
اَعْدَدْتُ لِکُلِّ هَوْلٍ لا اِلهَ اِلا اللَّهُ وَ لِکُلِّ هَمٍّ وَ غَمٍّ
ما شاءَاللَّهُ وَ لِکُلِّ نِعْمَةٍ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لِکُلِّ رَخآءٍ
اَلشُّکْرُ لِلَّهِ وَ لِکُلِّ اُعْجُوبَةٍ سُبْحانَ الِلَّهِ وَ لِکُلِّ
ذَنْبٍ اَسْتَغْفِرُاللَّهَ وَ لِکُلِّ مُصیبَةٍ اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا اِلَیْهِ
راجِعُونَ وَ لِکُلِّ ضیقٍ حَسْبِىَ اللَّهُ وَ لِکُلِّ قَضآءٍ وَ
قَدَرٍ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللَّهِ وَ لِکُلِّ عَدُوٍّ اِعْتَصَمْتُ بِاللَّهِ وَ لِکُلِّ طاعَةٍ وَ مَعْصِیَةٍ لا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ
الْعَلِىِّ الْعَظیمِ
شمیم معارف, [٢٦.٠٨.١٨ ٠٩:٣٣]
نکته ای بسیار مهم👇👇👇
شمیم معارف, [٢٦.٠٨.١٨ ٠٩:٣٣]
سه قانون از قوانین مهم کائنات
1- قانون جبران :
در کائنات هر فعلي که براي تو صورت مي گيرد يا نعمتي به تو مي رسد
(حال با هر واسطه اي) بايد در ازاء آن فعلي براي جبران انجام بدهي. چنانچه اين
جبران صورت نگيرد، براساس همين قانون، کائنات خودش چيز ديگري را بعنوان
جبران از تو مي گيرد.
بنابراين هر انساني بايد در زندگي خويش بسيار دقيق باشد و به دقت مراقب باشد که
چگونه و چرا نعمتي را جبران نكرده است.
جبران از هر طريقي صورت مي گيرد. از پرداخت يک مابه ازاء گرفته تا جواب
لبخندي را با لبخند دادن. برخي آن را به قانون کارما نيز تشبيه کرده اند.
2- قانون جذب:
افكار و ذهن ما هم از جنس انرژي ست. هريک از ما درست مانند يک فرستنده -
گيرنده (هردو در يک مجموعه) هستيم و انرژي هاي خاصي را با فركانس هاي خاص
مرتعش و منتشر مي کنيم.
قانون جذب ناظر بر اين امر است که هرگونه انرژي را (چه مثبت و چه منفي) با هر
فركانسي مرتعش کني، دقيقا" همان را به سوي خودت جذب مي کني.
مثال: هرگاه بر اين نگراني تمركز شديد داري که نكند فلان بيماري لا علاج را بگيرم
و به شدت از آن بترسي، خود بخود سيگنالي در اين رابطه با کائنات مي فرستي که در
سطح فركانس خاصي عمل مي کند و (انگار که آنرا از کائنات درخواست کرده باشي)
همان را برايت به تحقق درمي آورد.
حال اختيار با توست که مدام بترسي، مشكوک باشي، نگران آينده باشي، نگران ازدست
دادن کسي يا چيزي باشي و ...
يا نه، به کائنات اعتماد و اطمينان قلبي داشته باشي و هميشه با اتكاء و اتكال به او، و
بدون ترس، با انرژي زنده روزگار را بگذراني و از من ذهنيت هرچه بيشتر دوري
کني.
3- قانون مزرعه:
ركن اول قانون مزرعه :
وقتي چيزي مي کاري بايد صبر کني تا در وقت خودش به تو محصول بدهد. غير از
اين ممكن نيست.
پس "صبر" ركن اول قانون مزرعه است.
صبر با تحمل تفاوت دارد.
تحمل همراه با نارضايتي است در صورتي که صبر همراه با رضايت و پذيرش است .
ركن دوم قانون مزرعه:
رسيدگي و مراقبت صحيح از دانه اي که کاشته اي.
زماني که داري صبر مي کني بايد با تلاش پي گير همراه باشد (کارهايي هست که بايد
در اين مدت انجام بدهي ، و خیلی کارهارا هم نباید انجام بدهی).
عجله هرگز کاري را به نتيجه نرسانده و نمي رساند و تنها نتيجه اش
"زجر دروني" خودت است. برگی از یک نوشته
در آستانه عید اکبر(غدیر)
مناقب امیرالمومنین در کتب علمای اهل سنت؛
ابوسعید خدری از رسول اکرم نقل می کند که فرمودند: در امت من علی از همه در قضاوت بالاتر است.
کتاب المناقب اثر موفق بن احمد بن محمد مکی متوفای 568 هجری قمری
( عجیب است که چرا علمای اهل سنت با اعترافات فراوانی که در کتابهایش در اعلمیت و اصلاحیت امام علی علیه السلام دارند چرا قضاوت امیر المومنین را در سقیفه و قبل و بعد از ان نپذیرفتند و چرا دزدان خلافت حضرت وصی با علم به شایستگی ان حضرت ایشان را برای قدرت چند روزه دنیا کنار زدندو با ایجاد خفقان سیاسی درجامعه حق را ضایع کردند)
پناه برخدا
🌸 زیارت نورانی جامعه کبیره به منزله تفسیر امامت است
#زیارت_جامعه_کبیره
💠وجود مبارک حضرت هادي(سلام الله عليه)، گذشته از آن مشکلات سياسي که با آنها روبرو بود يک بار سنگيني روي دوش امام دهم و امام يازدهم بود.
💠 آنها ميخواستند مردم را، امت اسلامي را، جامعه قرآني را با يک حقيقت تازهاي آشنا کنند و آنها را آماده کنند، بگويند امام دوازدهمي هست که کسي او را نميبيند، يک #غيبت کوتاه دارد، يک غيبت طولاني دارد، ممکن است هزارها سال طول بکشد.
💠 هاضمه بشر براي ادراک اين مطلب آماده نبود! الآن به لطف الهي از بس گفته شد جريان غيبت وجود مبارک حضرت براي ما حل شده است، وگرنه آن اوايل چه کسي ميفهميد يک کسي ميآيد هزارها سال در پرده غيبت است!
💠تمام تلاش و کوشش امام نهم و دهم و يازدهم در اين بخش خلاصه ميشد تا مردم را آماده کنند که امام دوازدهم ميآيد و او را نميبينيد و ممکن است قرنها طول بکشد! این مساله بار سنگيني روي دوش #امام_هادي و #امام_عسکري (سلام الله عليهما) بود و اين بار را به مقصد رساندند.
💠 فقط قرآن کریم همسان و همتای #اهل_بیت عصمت و طهارت(ع) است. قرآن، تفسیری دارد که مفسّران فراوانی به این نعمت نایل شدند اما #ولایت، تفسیر میخواهد. آن روایتها و جملههای کوتاه که امامت و ولایت را شرح میدهد آنها لازم بود ولی کافی نبود.
💠وجود مبارک امام دهم امام هادی(ع) #امامت و #ولایت را تفسیر کرده است این زیارت نورانی #جامعه_کبیر به منزله تفسیر امامت است. یعنی همانطوری که قرآن، احتیاج به تفسیر دارد امامت هم احتیاج به تفسیر دارد که هر کدام از ائمه(ع) یک آیه یا چند آیه قرآن را تفسیر کردند، ولی وجود مبارک امام هادی کلّ قرآن را تفسیر کرد، چون عترت و قرآن همتای هم هستند.
#آیت_الله_جوادی_آملی
@nashresra_ir
@sokhanerfan
ژان ژاك روسو(نويسنده و متفكر سوئيسى) خطاب به روحانیون مسیحی می گوید:
دست از اثبات حقانیت مسیحیت بردارید، چون مسیحیت واقعاً برحق است، بیایید اثبات کنید که خودتان مسیحی هستید ، این چیزی ست که نیاز به اثبات دارد...
به همین سیاق، باید خطاب به تمام مذهبیون دنیا گفت دست از اثبات وجود خدا بردارید، وجود خدا نیازی به اثبات ندارد. شما با رفتار نیکتان، اثبات کنید که به وجود خدا اعتقاد دارید!
شکسپیر میگوید:
.
وقتی میتوانستم صحبت کنم، گفتند:
گوش کن...
وقتی میتونستم بازی کنم ، مرا کار کردن آموختند...
وقتی کاری پیدا کردم ، ازدواج کردم...
وقتی ازدواج کردم ، بچه ها آمدند...
وقتی آنها را درک کردم ، مرا ترک کردند...!!!
وقتی یاد گرفتم چگونه زندگی کنم، زندگی تمام شد...!
در آستانه عید اکبر(غدیر)
مناقب امیرالمومنین در کتب علمای اهل سنت؛
رسول خدا فرمود: هر کس را که به من ایمان دارد و مرا تصدیق میکند به ولایت علی بن ابیطالب سفارش و وصیت می کنم پس هر کی ولایت او را قبول کند ولایت مرا پذیرفته و پذیرنده ولایت من ولایت خدا را قبول کرده است.
کفایه الطالب اثر محمود بن یوسف گنجی شافعی مقتول درسال 658 هجری قمری
شميم معارف: @eshraghat