eitaa logo
شمیم معارف
48 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
460 ویدیو
65 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹راه رشد معنوی چیست؟ 🔸چگونه سریعتر رشد کنیم؟ 🔹چرا برخی، اعمال زیادی انجام می دهند ولی نتیجه مطلوبی نمی گیرند؟ 🔸کدام استاد در عرفان، انسان را بهتر و بیشتر رشد می دهد؟ @sokhanerfan 🔵 سأَلَ رَجُلٌ رَسُولَ اللَّهِ ص عَنْ أَفْضَلِ الْأَعْمَالِ فَقَالَ الْعِلْمُ بِاللَّهِ وَ الْفِقْهُ فِي دِينِهِ وَ كَرَّرَهُمَا عَلَيْهِ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَسْأَلُكَ عَنِ الْعَمَلِ فَتُخْبِرُنِي عَنِ الْعِلْمِ فَقَالَ إِنَ الْعِلْمَ يَنْفَعُكَ مَعَهُ قَلِيلُ الْعَمَلِ وَ إِنَّ الْجَهْلَ لَا يَنْفَعُكَ مَعَهُ كَثِيرُ الْعَمَل (مجموعه ورام ؛ ج1 ؛ ص82) مردی از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از با فضیلت ترین و بهترین اعمال سوال کرد. رسول الله (ص) فرمود: علم به خدا و فهم عمیق دین خدا (و پیامبر این مطلب را تکرار کرد) آن مرد گفت: یا رسول الله ، من از عمل پرسیدم، شما از علم و درباره علم، جواب دادید. پیامبر اکرم (ص) فرمود: با علم و معرفت به خدا و فهم عمیق دین، عمل کم، تو را سود و منفعت می رساند در حالی که با جهل به خدا و دین خدا، عمل زیاد هم تو را منفعت نمی دهد. @sokhanerfan 🔺این روایت بسیار مهم و کلیدی، موید این مطلب است که معرفت به خدا و دین خدا هرچه بیشتر و صحیحتر باشد، انسان در وادی سلوک و عمل، بهتر می تواند موفق شود. ولی اگر معرفت به خدا و دین خدا، ضعیف یا سست باشد، انسان هر چه عمل کند، هر چه نماز و روزه و حج بجا آورد، هر چه بدن خود را با عبادات به زحمت وادار کند، منفعتی نخواهد داشت. دو رکعت نماز عارف بالله، بهتر و با فضیلت تر و پر منفعت تر از هزاران و بلکه میلیون ها رکعت نماز کم معرفت به خدا و دین خداست. @sokhanerfan راه رشد، راه معرفت خداست. راه سلوک، راه معرفت توحید است (توحید علمی و توحید عملی) و معرفت توحید و دین خدا، از طریق معرفت انسان کامل، به دست می آید. کسانی که طالب رشد معنوی و سیر و سلوک عرفانی هستند باید بدانند پایه های علمی و معرفتی خود نسبت به خداوند، توحید حقیقی و انسان کامل را باید تقویت کنند که در این صورت، از جهت عمل، ترک محرمات (حرام ها) برای انسان، کفایت می کند اگرچه هزار سال در این دنیا زندگی کند. و در این صورت است که انجام مستحبات بسیار پر منفعت خواهد بود. @sokhanerfan با توجه به این مطالب، روشن می شود، استادی می تواند انسان را به عرفان واقعی و کمال نهایی برساند که معرفت انسان را نسبت به خداوند، توحید حقیقی خداوند و انسان کامل بیشتر و بیشتر کند نه اینکه کاری با معرفت نداشته باشد و تاکیدش بر اعمال مستحبی و ذکر و ورد و ریاضت های عملی و .... باشد. اینگونه اعمال فقط با معرفت صحیح و عمیق، نتیجه بخشند. (دقت کنید) 🔺اختصاصی کانال سخن عرفان 💢کانال سخن عرفان 🆔 @sokhanerfan
☝🏻سوال یک دختربچه 🙋🏻 ۹ساله شیعه ازمدیر خود 🤔 که باعث شد تمام کارشناسان شبکه های وهابی جوابی بجز سکوت برایش نیافتند: 🤐 👈ما درکلاس ۲۴نفر هستیم، معلم ما وقتی میخواد از کلاس بیرون بره🚶🏻 به من میگه : خانم محمدی ، شما مبصر باش👀✍️ تا نظم کلاس بهم نریزه . . . وبه بچه ها میگه: بچه ها ، گوش به حرف مبصر کنید ، تا برگردم .👂🏻 شما میگید پیامبر(ص) از دنیا رفت وکسی را به جانشینی خودش انتخاب نکرد ، آیا پیامبر(ص) ، به اندازه معلم ما ، بلد نبود یک مبصر و یک جانشین بعد از خودش تعیین کند که نظم جامعه . . . اسلامی به هم نریزد ؟!🤔 🙅♂🙅🏻 جواب مدیر اهل سنت به دانش آموز شیعه: برو فردا با ولی ات بیا کارش دارم ، 👨👧 دانش آموز رفت وفرداش با دوستش اومد.👭 مدیرگفت: پس چرا ولیتو نیاووردی ، مگه نگفتم ولیتو بیار ؟ دانش آموز گفت: این ولیه منه دیگه .😉 مدیر عصبانی شدوگفت:😡 منظور من از ولی سرپرسته ، پدرته ، رفتی دوستتو آوردی؟👨🏫 دانش آموز گفت: نشد دیگه اینجا میگی ولی یعنی سرپرست ، پس چطور وقتی پیامبر میگه این علی ولی شماست میگید معنی ولی میشه دوست . 👌🏻 بنازم به این بچه شیعه . اگر شیعه ای وعاشق علی و ولایت علی هستی تا میتونی این مطلب رو ارسال کن "یاعلی
دشمنان امیرالمؤمنین(ع) «فاسقُ‌الوُجود» هستند، اما شیعیان، فسقِ وجودی ندارند. استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «در روايات می‌فرمايند: نگوييد شيعيان ما فاسق‌اند. اگر جايی اراده‌شان تخلف كرد، فاسقُ‌العمل‌اند نه فاسقُ‌الوجود؛ چون وجودشان از دايرهٔ ولايتِ ما خارج نيست و فسق وجودی ندارند. اما اعداءِ امیرالمؤمنین(ع) فاسقُ‌الوجودند. پس، فسقِ در عمل، غير از فسقِ در ايمان است. مؤمن، فسقِ در ايمان ندارد؛ در ايمان و در محوری‌ترين اراده‌اش، از حوزه ولايت ولی‌ّالله خارج نيست؛ ممکن است در بعضی از اراده‌های فرعی‌اش، از اراده ولیّ‌الله خارج شود؛ اين خروج، جبران‌شدنی‌ست؛ چون مؤمن، تحت ولايت است و اثر ولايت الله همين است: ««يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ»». معنای این آیه چیست؟ خدای متعال آن‌ها را از ظلمات بيرون مي‌برد؛ يعنی از ذنوب پاكشان می‌كند. ولايت الهيه، مطهِّرِ آن‌هایی‌ست كه اصل ولايت را قبول دارند.»
.تفاوت بین انسانی که هم اکنون هستید و کسی که قرار است پنج سال بعد باشید، در مردمی است که در این مدت با آنها معاشرت کرده و کتاب هایی است که دراین زمان مطالعه خواهید کرد 👤جان سی مکسول
۱- تمامی اولویت‌هایتان را فهرست کنید ۲- سه تای اول را نگه دارید ۳- بقیه را دور بریزید بخش بزرگی از اتلاف انرژی ما ناشی از عدم تمرکز بر اولویت‌هاست ... 👤 وارن بافت
میلیاردها سلول صدها عضو کیلومترها رشته عصبی و هزاران عضله ... مثل ساعت، هدفمند و هماهنگ در بدن تو در حال کار کردن هستند؛ به احترامشون با هدف زندگی کن!
با آنکه مطالب کتاب الغدیر به مذاق بسیاری خوشایند نیست. از آنجایی که با اتکاء به منابع وماخذ متقن نوشته شده است تا کنون ظرف مدت (حدود شصت سال)گذشته کسی یا گروهی نتوانسته نقدی یا ردی بر کتاب الغدیر ویا نقدی بر صفحه ای از کتاب الغدیر بنگارد. تمامی مصادر و منابع که در کتاب الغدیر مورد استناد است همگی از منابع اهل سنت است این بدان معنا نیست که مرحوم علامه امینی کتابهای أهل سنت را قبول کرده باشد. چون شیعه نیازی به احادیث آنها ندارد زیرا علامه امینی اعتقاد داشتند شیعه هنگام مناظره با اهل سنت برای مجاب کردن آنها به احادیث خودشان احتجاج می کند زیرا احادیث خود اهل سنت برای مجاب کردنشان مقبول تر است . پایگاه اطلاع رسانی علامه امینی https://telegram.me/allamehaminy علامه شیخ عبد الحسین امینی نجفی (قدس سره) کانال رسمی احیا گر بزرگ غدیر علامه شیخ عبد الحسین امینی نجفی (صاحب کتاب الغدیر ) علامه شیخ عبد الحسین امینی نجفی (قدس سره) کانال رسمی احیا گر بزرگ غدیر علامه شیخ عبد الحسین امینی نجفی (صاحب کتاب الغدیر )
هشداررررر
روز آخر ذى الحجّه امروز دوشنبه 19 شهریور مصادف با 29 ذی حجه است اين روز، روز آخر سال قمرى است. لذا مرحوم «سيّدبن طاووس» نقل كرده است كه در اين روز، دو ركعت نماز مى خوانى و در هر ركعت، يك مرتبه سوره «حمد» و ده مرتبه سوره «قل هو اللّه» و ده مرتبه «آية الكرسى» را مى خوانى و پس از نماز مى گويى : اَللّهُمَّ ما عَمِلْتُ فى هذِهِ السَّنَةِ مِنْ عَمَل نَهَيْتَنى عَنْهُ وَلَمْ تَرْضَهُ، خدايا آنچه انجام دادم در اين سال از اعمالى كه مرا از آن نهى فرمودى و راضى بدان نبودى وَنَسيتُهُ وَلَمْ تَنْسَهُ، وَدَعَوْتَنى اِلَى التَّوْبَةِ بَعْدَ اجْتِرائى عَلَيْكَ، اَللّهُمَّ فَاِنّى و من آن را فراموش كردم ولى تو فراموشش نكردى و مرا به بازگشت بسويت خواندى پس از دليرى كردنم بر تو خدايا من از آن اَسْتَغْفِرُكَ مِنْهُ فَاغْفِرْ لى، وَما عَمِلْتُ مِنْ عَمَل يُقَرِّبُنى اِلَيْكَ فَاقْبَلْهُ مِنّى، اعمال آمرزش مى طلبم پس بيامرز آنها را و هر عملى كه انجام دادم از اعمالى كه مرا به تو نزديك گرداند پس آن را از من قبول كن وَلا تَقْطَعْ رَجآئى مِنْكَ ياكَريمُ. و قطع مكن اميدم را از خودت اى بزرگوار وقتى چنين كردى شيطان مى گويد: واى بر من! هرچه در مدّت اين سال زحمت كشيدم (و او را وسوسه كردم) با اين عمل، همه را از بين برد و سالش را به خير پايان داد!) اقبال الاعمال مرحوم ابن طاووس مناسب است همين عمل، در پايان سال شمسى (روز آخر اسفندماه) نيز به قصد استحباب مطلق انجام شود.
شدت ابتلای پیامبران و اوصیا و مؤمنان هرعملی كه از انسان سر می زند و هر لذتی كه انسان می برد، اثری در نفس بر جای می گذارد و هر چه شخص در لذت ها بیش تر غوطه بخورد، علاقه اش به دنیا بیش تر می گردد و به همان اندازه از آخرت غفلت می ورزد تا جایی كه توجه او از خداوند و آخرت كلاً سلب می گردد. از سوی دیگر هر گاه انسان از پدیده ای بدی و سختی هایی ملاحظه كند، از آن متنفر ورویگردان می شود، و سعی می كند آن را از خود دور سازد. بر اساس همین مطلب هر گاه انسان از این عالم بلاها و دردها و سختی ها دید طبیعتاً از آن متنفر می شود، دلبستگی او به این دنیا كم می شود، سعی می كند از آن روحاً كوچ كند و دل به سرای دیگر بفرستد. لذا هر چه عنایت خداوند متعال به بنده ای بیش تر باشد، موج های بلا را بیش تر متوجه او می كند تا این كه روح این بنده از دنیا و زخارف و زینت های آن منصرف گردد. آینه (خداوند متعال) او را از دنیا پرهیز می دارد، همان طور كه طبیب مریض را ( پرهیز می دارد) همچنین عنایات ازلی خداوند متعال به انبیا و اولیا به خاطر آن است كه خداوند آگاهی دارد كه آن ها در زمان تكلیف او را اطلاعت می كنند. از دیگر نكات شدت ابتلا و گرفتاری بندگان خاص خداوند آن است كه بیشتر به یاد خدا بیفتند؛ زیرا اصولاً انسان ها در هنگام راحتی و آسایش غفلت می ورزند. البته این نكته در خصوص انبیا و اولیای كامل تا حدی فرق می كند، زیرا قلب این ها محكم تر از آن است كه به دنیا علاقه ورزد و نیازی باشد تا با سختی وبلا چهره از دنیا برگردانند، بلكه اینان به نور باطنی دریافته اند كه حضرت پروردگار به این عالم توجهی ندارد، لذا فقر را بر ثروت و بلا را بر راحتی ترجیح داده اند. در حدیث است كه جبرئیل كلید خزائن زمین را به پیشگاه حضرت ختمی مرتبت آورد و عرض كرد كه در صورت قبول این ها، چیزی هم از مقامات اخروی شما كم نمی گردد، اما حضرت برای فروتنی در برابر پروردگار آن را قبول نكرد و فقر را برگزید. همچنین در روایات آمده است كه برای مؤمنان مراتبی است كه نمی توان به آن ها رسید مگر به سبب تحمل سختی و بلا ، چنان كه امام حسین (ع) رسول خدا (ص) را در خواب دید، حضرت به آن مظلوم فرمود: از برای تو در بهشت درجه ای است كه به آن نمی رسی مگر با شهادت. در روایت دیگر از امام صادق (ع) آمده است كه همانا بزرگی مرد به بزرگی بلایی است كه به او می رسد؛ و خداوند قومی را دوست نمی دارد، مگر این كه آن ها را مبتلا نماید. به این نكته نیز باید توجه داشت كه انبیا و اوصیا در بیماریهای جسمی و حسی شبیه دیگران اند؛ اما از ابتلای به برخی امراض كه با اهداف بعثت منافات داشته باشد و موجب روی گردانی مردم از آن ها شود مصون و درمان اند، مانند جذام و برص دلیل آن هم این است كه عموم مردم صحت و سلامتی جسمی را با كمالات روحی ملازم و همراه می دانند، لذا عنایات خداوند اقتضا می كند كه پیامبران صاحب شریعت و مبعوث به رسالت را به بیماری هایی دچار نكند كه خلق از آنها متنفر ، و از گرد آنها پراكنده نشوند ، اما در خصوص بعضی از پیامبران كه صاحب شریعت نیستند و برخی اولیاء و مؤمنان بزرگ ابتلای به این گونه بیماری ها منعی ندارد چنان كه حضرت ایوب و جناب حبیب نجار مبتلا بودند . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
سختی مومنان: سماعه به نقل از امام صادق (ع) گفت كه آن حضرت از امام علی (ع) فرمود: همانا در كتاب علی (ع) آمده است كه همانا سخت ترین مردم از لحاظ بلا پیغمبران اند. سپس جانشینان آن ها. پس نیكوكارتران و نیكوكارتران؛ و همانا این گونه است كه مؤمن به اندازه كارهای نیكویش مبتلا می گردد. پس هر كس كه دین او درست و كار او نیكو باشد، بلای او هم سخت خواهد گردید، و این بدان خاطر است كه خداوند متعال دنیا را نه ثوابی از برای مؤمن قرار داده و نه مجازاتی برای كافر؛ و كسی كه دینش اندك و عقلش ضعیف است، بلای او هم اندك خواهد بود، و همانا سرعت بلا به سوی مؤمن پرهیزكار تندتر از باران به سوی آرامگاه زمین است. بلا آن چیزی است كه خداوند متعال، بندگان خود را با آن ها امتحان می كند، مانند بیماری ها و فقر، و گاه با دادن دولت و جاه و مقام بنده را امتحان می كند. این نكته را باید دانست كه نفوس انسان ها در ابتدای ظهور و تعلق به بدن ها بالقوه شامل تمام علوم و كمالات است و به مرور زمان ادراكات ضعیف در او ایجاد می شود مانند لمس كردن و دیگر حواس ظاهری، و سپس ادراكات باطنی در او ایجاد می گردد، و اگر تحت تأثیراتی قرار نگیرد، میل به زشتی در آن ایجاد می گردد، تا جایی كه به حیوانی درنده و شیطانی غریب تبدیل خواهد شد! برای جلوگیری از این كار خداوند متعال دو مربی (مربی باطنی یعنی عقل، و مربی ظاهری یعنی پیامبران) را برای تربیت آنها قرار داده است و این دو مربی بدون كمك به یكدیگر نمی توانند مؤثر واقع شوند. این دو نعمت بزرگ را خداوند متعال اسباب تمیز انسان ها از یكدیگر و اسباب امتحان آنها از هم قرار داده است. امام صادق(ع) فرمود: حتمی است برای مردم كه خالص شوند و امتحان گردند و از یكدیگر تمیز داده شوند و غربال گردند و مردمان بسیاری در غربال استخراج شوند. بر اساس روایات مختلف روشن می شود كه هر بخشش و توسعه ای و هرمنعی و هر امر و نهی ای برای امتحان است؛ و نیز برانگیخته شدن پیامبران و ارسال كتاب های آسمانی برای جدا شدن بدكاران از نكوكاران و بدبختان از خوشبختان است، تا در این امتحان حجت الهی بر مردم تمام شود، زیرا خداوند به همه چیز آگاه است.
متن سوال ؟؟ چرا كافران و غیر خداپرستان در دنیا بیشتر در رفاهند و اهل دین و اعتقاد مشكلات بیشتری دارند؟ چرا بعضا غیر مومنین مشکلاتی را که ما داریم ندارند و در زمینه‌هایی بهتر از ما هستند؟ آیا می‌توان گفت که آنان مومن‌تر از ما هستند؟ آیا می‌توان از مسئله نتیجه گرفت که ایمان و اعتقاد مذهبی بی فایده‌ است یا خیر؟ پاسخ در پست بعدی 👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات و مطالب دینی, [١٢.٠٩.١٨ ١٧:٣٤] ✅ پاسخ 👇👇👇👇👇👇 چرا کافران در دنیا در رفاه بیشتری هستند؟ (بخش اول) نكته مهم آنست كه باید دید معنی رفاه چیست؟ آیا داشتن پول زیاد و یا داشتن خانه و ماشین و... رفاه و خوشبختی است؟ باید بررسی كرد كه هدف از آفرینش انسان با این خصوصیات و توانمندی چه بوده است؟ آیا صرف پرورش جسم و تامین لذت های آن رفاه و خوشبختی و سعادت است؟علاوه بر اینكه از كجا مجرمان و گناه كاران در رفاه اند؟آنها بدلیل نداشتن پشتوانه معنوی وامید واقعی به آینده,از خوشی واقعی بی بهره اند و ترس و دلهره بر آنها مستولی است,زیرا علاوه بر ترس از مجازات دنیوی نسبت به آخرت خود نیز نگرانند. نكته دیگر آن است كه بسیاری از گرفتاری های مومنان در اثر بی برنامگی و تنبلی است كه نباید به حساب خداوند گذاشت,شاهد آن اینست كه مومنان عاقل و كامل هم خوشی این جهان را دارند و هم نسبت به آسایش جهان دیگر امیدوارند,زیرا با برنامه درست از امكانات خوب استفاده نموده اند,به اطراف خود بنگریم می بینیم غالب مومنان وضع خوبی دارند ,اخلاق و معنویات بر زندگی آنها حاكم است ,از زندگی لذت می برند,لذا می بایست گرفتاریها و مشكلات خود ساخته را جدا كردو سستی را كنار گذاشت و با نظم و برنامه حركت كردو از سرمایه های زندگی خوب بهره برداری كرد آن وقت است كه می بینید خوشی واقعی برای مومنان است و زندگی پر از دلهره و اضطراب مجرمان ,گرچه ظاهر فریبنده داشته باشد ولی از درون خراب و تاریك است. آنها ممكن است اموال فراوانی داشته باشند ولی هر مالی بركت نیست. بركت در مسیر سعادت قرار میگیرد، نه هر مال. از این رو قرآن می فرماید: مبادا كافران گمان كنند مهلت ما به سود آنان است برای آنان خیری در پیش دارد . ما به آنان مهلت میدهیم تا بر گناه خود بیافزایند و سرانجام عذابی دردناك و خوار كننده در پیش دارند: «وَلا یَحْسَبنَّ الَّذِین كَفروا أَنما نُملی لَهم خَیر لِأَنفُسهم إِنَّما نُملی لَهم لِیَزدادوا إِثْماً وَلَهم عَذاب مُهین» (آل عمران/178) قرآن در آیه دیگر به پاسخ این شبهه پرداخته می فرماید: «لایَغُرُّنّك تَقلّب الَّذِین كَفروا فی البِلاد مَتاع قَلیلُ ثُمّ مَأویهُم جَهنَّم وبِئْس المِهاد» (آل عمران/196 ـ 197) قرآن درباره نعمت مال و فرزند تبه كاران نیز می فرماید: «فَلا تُعجبك أَموالهم ولا أَولادهُم إِنَّما یُریدُ الله لِیُعذِّبهم بِها فِی الْحَیوةِ الدُّنیا وتَزهقَ أَنفُسهم وهُم كافِرون» (توبه/55) پس مبادا بپندارید كه این ها وسیله رفاه و آسایش آنها است. در آیه دیگر می فرماید: «وَ الَّذِین كَذَّبوا بِایاتِنا سَنَستَدرِجُهم مِن حَیث لایَعلَمون وَأملی لَهُم إِنّ كَیدی مَتین» (اعراف/182 ـ 183) . (آیة الله جوادی آملی،تفسیر موضوعی قرآن ج 5 (معاد در قرآن))
❌میگه جای پرداخت پول به ها برای گریاندن! اونو خرج خنداندن یتیم ها کنید! نه دیگه شرمنده،اینجا رو دیگه بد اومدی! ❌شما تشریف تو ببر هزینه جشن های سینما و دنسینگ ها و پارتی ها و هالوین و کریسمس و و بزن و بکوب و بار و مشروب و ویلا و سفرهای خارجی تونو خرج خنداندن یتیم ها کن! ❌شما بشین همینجا فوتبال و از تلویزیون ببین، خرج تور جام جهانی و ویزا و هتل و بلیط هواپیما و خرج فقرا کن! ❌خرج واکسن سگ و غذای سگ و اخته کردن سگ و اصلاح سگ تولد توله سگ هات ببخشید بچه هات خرج فقرا کن! ❌اون میلیون میلیون پولی که خرج یه تبلیغ اینیستاگرامی میگیرید، اون رشوه های صد میلیونی که برای حضور تو استیج ها میدید،اون پول های کلانی که زمان انتخابات برای حمایت کورکورانه میگیرید تا مردم و بدبخت کنید، اون پول هایی که برای یه عکس تبلیغ یه مسواک و خمیر دندان رو بیلبورد های شهر میگیرید،اونا رو خرج یتیم ها کنید عیاش های بی سواد! ❌خرج بوتاکس چش و چال و پروتز لب و لوچه و عمل زاویه پک و پوز و و لوازم آرایش و لباس های مارک چند صد دلاری و قرارداد های میلیاردی فوتبالیست ها و بازیگر ها و خواننده ها رو خرج فقرا کنید! چطور فوتبالیست ها برای نه ماه و بازیگر ها برای یه نقش، چند میلیارد بگیرن؟ مداح ها نگیرن؟ نوش جون شون، گوشت بشه بچسبه به رون محمود کریمی هرقدر میگیره. ❌بعد دقیقاً کدوم یتیم؟ فرزندان شهدای یتیم نیستن که سایه سر شونو دادن تا شماها تو امنیت طراز تو اتاق گریم لاس بزنید و برای دانشگاه قبول شدنشونم از شما زخم زبون بشنوند که حق ما رو خوردید! آخه تو که اسمت روته!! سلبریتی یعنی فحش! یعنی کسی که قیمت داره، فروشیه! یعنی کسی که دست به هر کاری میزنه تا دیده بشه تا جلب توجه کنه! متوکل عباسی که خلیفه بود و جزو قدرتمندترین افراد جهان در زمان خودش بود قبر امام حسین و چند بار به آب بست که نابود کنه! اون تو تاریخ دفن شدن تو که یه سلبریتی سخيفی باید تن به هر خفتی بدی تا نقش بگیری! هارون همینطور، صدام همینطور! ❌اونا کجا اند؟ دستگاه سیدالشهداء کجاست؟ همین دیشب چندتا مجلس عزا در سراسر عالم برگزار شد؟ آخه با آب دهان میخوای خورشید و خاموش کنی؟ انرژی این حرکت از عرش خدا میاد، تو چه میفهمی ملکوت یعنی چی؟ چقدر شما حقیر و کوچیکید آخه، که آدم خجالت میکشه جوابتونو بده