eitaa logo
شمیم معارف
48 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
506 ویدیو
67 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
راه پیدا کردن حقیقت ، در سکوت نشستن و به درون نگریستن است : حقيقت چيزي نيست كه بتوان به آن دست يافت. حقيقت از پيش درون ماست. ما خود حقيقت هستيم- جست و جوگر همان جست و جو شونده است. اما ما همچنان در اينجا و آنجا به دنبال حقيقت مي گرديم. هيچگاه حقيقت را در هيچ جايي نخواهيم يافت. يگانه راه يافتن حقيقت دست برداشتن از جست و جوي آن در بيرون است و تنها راه پيدا كردن حقيقت در سكوت نشستن و به درون نگريستن است. مساله انجام دادن كاري مطرح نيست، مساله، انجام ندادن هيچ كاري است. همين كه در حالت سكون قرار گيري و آرامش كامل يابي، حقيقت رخ مي نماياند. حقيقت هميشه در آنجا درون تو بوده است اما تو هيچگاه در آنجا نبوده اي. زماني با حقيقت رو در رو مي شوي كه تو نيز در درونت باشي.
مراقبه و ‍ روزه سکوت برگی از یک نوشته؛ بسیاری موفق به گرفتن روزه ی غذایی می شوند اما حتی در طول عمرشان موفق به یک روز روزه سکوت نمی شوند. زیرا ذهن آدمی ورّاج است. حتی اگر زبانش تکان نخورد در فکرش با خودش حرف می زند. و این خود از بیماریهای خطرناک و ناپیدای قرن ماست. روزه ی سکوت، یک عبادت قرآنی است که در دو جای سوره ی مریم(ع) مستقیماً بدان اشاره رفته است. و اتفاقاً این اشارات در مواقفی است که قرار است برکات بزرگ متولد شوند! با این وجود؛ متاسفانه امروزه جز قلیل انگشت شماری، کسی به آن عامل نیست. آن یک عبادت فراموش شده گشته است. ای دوست، روزه ی سکوت را دست کم نگیر. اگر می خواهی با عالَم لطیف ارتباطی سازنده بر قرار کنی، اگر می خواهی یک دریافت کننده ی خوب باشی، چنین روزه ای ضروری است. حرف، ما را به جایی نمی رساند. نرسانده است. عمری حرف زدیم، می بینی که نرسانده است. زیرا راه دریافت لطیف از مجرای سکوت محقق می شود. این سکوتی که می گویم یک سکوت همه جانبه است. هم زبان ساکت است، هم ذهن و هم قلب. زبان ساکت است چون سخن نمی گوید. ذهن ساکت است چون به فکر و خیال پر و بال نمی دهد. قلب ساکت است زیرا خالی از خواهش و آرزوهای دور و دراز است. چنین وضعیتی را تسلیم محض گویند. و تنها در این کیفیت است که می توانی به زیباترین وجه تولد آسمانی ات را ظهور بخشیده و ناظر شوی (عرفان و سلوک و معارف اموری لطیف و ظریف هستند حرف زدن انسان رو زمخت می کنه ادم باید لطیف بشه تا دریافت معانی و الهامات کنه حرف زدن انسان رو پراکنده می کنه هیچ کسی انسان پریشان هرزه گو و بیهوده گو رو ندیده که به عرفان و شناخت و مقامات رسیده باشه)
هدایت شده از نهج البلاغه ایها
این هم بگذرد... 🍂 ﻣﺮﺩﯼ ﺑﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﻭ ﮐﻔﺸﻬﺎی ﮔﺮﺍﻧﻘﯿﻤﺖ ﺑﻪ ﺩﯾﻮﺍﺭﯼ ﺧﯿﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﻭ می گریست. نزدیکش ﺷﺪﻡ ﻭ ﺑﻪ ﻧﻘﻄﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺧﯿﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻡ، ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ: 🥀 ﺍﯾﻦ ﻫﻢ می گذرد 🟣 ﻋﻠﺖ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ ﮔﻔﺖ: ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺖ ﺧﻂ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ. ﭼﻨﺪﺳﺎﻝ ﭘﯿﺶ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻧﻘﻄﻪ ﻫﯿﺰﻡ می فروختم، ﺣﺎﻝ ﺻﺎﺣﺐ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﮐﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺍﻡ. 🟡 ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ: ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺑﺮﮔﺸﺘﯽ؟ 🔵 ﮔﻔﺖ: ﺁﻣﺪﻡ ﺗﺎ ﺑﺎﺯ ﺑﻨﻮﯾﺴﻢ: اﯾﻦ ﻫﻢ می گذرد. گر به دولت برسی، مست نگردی مردی، 🍃 گر به ذلت برسی، پست نگردی مردی، 💎 اهل عالم همه بازیچه دست هوسند، 🌼 گر تو بازیچه این دست نگردی مردی. 📿 🌷 🍃🌷
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: 🌸مومن گناه خود را چونان تخته سنگ بزرگى بر بالاى سرش مى بيند كه مى ترسد به روى او بيفتد 🔥و كافر، گناه خويش را مانند مگسى مى بيند كه از جلوى بينى اش رد مى شود. 📚 بحارالأنوار جلد 77 صفحه 77
قبض و بسط‌هاي سلوكي يكي از اثرات شناخته شدة سلوك الي الله براي همة سالكان، مسألة قبض و بسط است. انسان مؤمن پس از آغاز سلوك كم كم با دو حال قبض و بسط آشنا مي‌شود. البته برخي سالكان پيش از سلوك نوعي قبض و بسط شبه سلوكي را تجربه كرده‌اند. اينان كساني هستند كه پيش از آغاز رسمی‌در سلوك الي الله، حالاتي معنوي دارند. پيدايش اين حالات در اين‌گونه اشخاص معمولاً ناشي از عواملي همانند صفای نفس ذاتي، گذشتن از گناهي چشم‌گير، انجام طاعتي چشم‌گير، برخورد با مصيبتي دردآور و ... مي‌باشد. سالك راه خدا پس از مدتي سلوك با دو حالت روبه‌رو مي‌شود كه يكي براي او شيرين است و ديگري تلخ، يكي مطلوب است و ديگري منفور، يكي مستي مي‌آورد و ديگري خستگي و خلاصه يكي سبك‌بالي ايجاد مي‌كند و ديگري بي‌حالي. اين دو حال عبارتند از بسط و قبض. سالك در حال بسط سراپا عشق است. روحش با نشاط و سبك‌بال است. دوست دارد بدود و ره صدساله را يك‌شبه طي كند. ذكر مي‌گويد، دعا مي‌خواند، نماز به پا مي‌دارد، اشك مي‌ريزد، به اهل طريق خدمت مي‌كند و هيچ احساس خستگي و گذر زمان نمي‌كند. حالي بس خوش دارد. او در اين حال از شوق و عشق سرمست است و گاه آن‌قدر خود را به محبوب نزديك مي‌بيند كه به ادلال مي‌پردازد و بر او ناز مي‌فروشد. سالك، عاشق اين حال است و دوست دارد آن را هيچ‌گاه از دست ندهد، ولي ممكن نيست. سلوك جز با قبض و بسط، توأمان، طي نمي‌شود. سالك اگر در بسط مطلق بماند مي‌سوزد و به همین دلیل بايد به قبض بيفتد و مي‌افتد. در حال قبض، عشق بر سالک غلبه ندارد، آتش شوقش فروكش كرده است، بي‌حال است، خود را کسل مي‌بيند، جان را خسته و روح را افسرده مي‌يابد، ياد حق و اذكار و اوراد براي او سنگين جلوه مي‌كند و گاه ممكن است خيال و توهّم نرسيدن به مقصود آزارش دهد. سالك خام قبض را نمي‌پسندد و برنمي‌تابد و براي رسيدن به حالت بسط لحظه‌شماري مي‌كند. البته سالك در قبض مطلق هم نمي‌ماند؛ زيرا ماية نااميدي او مي‌گردد و از راه مي‌ماند. اگر سالكي درست ره بپيمايد، به صورت طبيعي، بايد بسطش از قبضش بيشتر باشد. تساوي قبض با بسط و يا بيشتر بودن حالت قبض، اگر علت خاصي در مورد خاصّي نداشته باشد، غير طبيعي است. سالك طبيعتاً بايد بسطش از قبضش بيشتر باشد. اقسام قبض سلوكي قبض به دو بخش خواسته و ناخواسته تقسيم مي‌گردد. قبض ناخواسته قبضي الهي است که ارادة مستقيم سالک در آن نقشي ندارد و خداي رحمان بر عبد سالك كويش وارد مي‌سازد كه از حرارت عشق و شعلة شوق، در ميان راه نسوزد. سالك عاشق بايد اين قبض را قدر بداند و بر صدر بنشاند و بگويد: عاشقم بر لطف و بر قهرش به جدّاي عجب من عاشق اين هر دو ضدّ البته چون قبض و بسط الهي، هر دو مصداق لطف است، پس بهتر است چنين بگويد: عاشقم بر بسط و بر قبضش به جد ّاي عجب من عاشق اين هر دو ضدّ اما قبض خواسته، قبضي است كه ارادة سالک در آن نقش دارد؛ يعني سالك به دست خود، قبض را كه بوي هجران مي‌دهد و حال نشاط را مي‌ربايد، براي خود به ارمغان آورده است. قبض خواسته خود بر دو قسم معلوم‌السبب و مجهول‌السبب تقسیم می‌شود. قبض خواستة معلوم‌السبب آنست كه سالك با كنكاش در عملكرد گذشته و حال خود، علت آن را در مي‌يابد. اين علّت عمدتاً ترك ادبي از آداب سلوك است. علل قبض خواسته را پس از اين خواهيم گفت. قبض خواستة مجهول‌السبب، قبضي است كه سالك هرچه دقّت مي‌كند علت آن را نمي‌يابد و شايد خوب مي‌داند كه چوب خورده است، اما نمي‌داند از كجا چوب خورده است. از ديدگاهي ديگر قبض‌هاي خواسته به سه قسم تقسيم مي‌شود؛ زيرا يا سببش اختياري است، مانند گناه كردن و يا غير اختياري است، مانند گرفتن نفس امام علیه‌السلام و يا هم اختياري و هم غير اختياري است، مانند برخورد با انسان پليد نفس .منبع کتاب سیر و سلوک از شیخ علی رضایی
این گـیاهان را جایـگزین داروهـای شیمـیایی کنـید : 🔹خولنجان : مسکن درد کمر 🔹زرشک سیاه : رقیق کننده خون 🔸سماق نسابید :ضد چربی خون 🔹تمر کجرات : کاهنده فشارخون 🔸شلغم بخار پز : آنتی بیوتیک 🔹ریشه جینسینگ سرخ ginseng : ضدویروس 🔸کلپوره (مسک الجن) : قند خون 🔹افسنطین رومی : ضد انگل 🔸سنبل الطیب : آرامبخش اعصاب 🔹عروسک پشت پرده (کاکنج ) : ضد نقرس 🔸خار زوفا :گشادکننده برونش 🔹جینکو گل : افزایش فشار خون 🔸آویشن : خلط آور 🔹خارخاسک : ضد عفونت مجاری ادرار 🔸زنجبیل : ضد تهوع 🔹انبه : ویتامین a 🔸بابونه : شل کننده عضلات 🔹شیرین بیان :ضدالتهاب 🔸مرزنجوش : ضدسرگیجه 🔹بابونج :تقویت دستگاه گوارشی 🔸شیر خشت : ملین 🔹شیرین بیان : ضد زخم معده 🔸عصاره برگ اکالیپتوس : ضد شپش و گال 🔹گل محمدی : ضد تپش قلب 🔸آویشن :ضد آلرژی 🔹برگ نعناع : ضداحتقان 🔸پودر هسته سنجد : ضداسهال 🔸گیاه آب بشقابی :محرک مغز 🔹سرخ ولیک : ضد تشنج 🔸ریشه گزنه سفید : ضد ورم پروستات 🔹پنج انگشت : تقویت هورمون جنسی زنانه 🔸قرنفل : بی حس کننده موضعی 🔹چای سفید : ضد ضعف اعصاب 🔸زرشک قرمز : ضدانعقاد خون
✅وظایف منتظران ✍️ برخی از تکالیف منتظران در زمان غیبت امام زمان(عج) 1️⃣ اطاعت از دستور های دینی و پرهیز از گناهان و همچنین تقوا را سرلوحة زندگی قرار دادن و عملی را بر خلاف رضای امام زمان(ع) انجام ندادن. 2️⃣ انتظار فرج؛ پیامبر اكرم(ص) فرمود: "با فضیلت ترین اعمال امتم انتظار فرج است" و نزدیک در نظر گرفتن زمان ظهور 3️⃣ دعا برای سلامتی و فرج حضرت ولی عصر(ع) مانند خواندن دعای فرج و دعای عهد و ندبه. 4️⃣ صدقه برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت 5️⃣ غمگین شدن به خاطر غیبت آن حضرت 6️⃣ ایجاد آمادگی کامل در خود و دیگران برای پذیرش از روی شوق آن حضرت و آمادگی برای اطاعت کامل از حضرت و تسلیم بودن در برابر دستورات ایشان ✨پروردگارا همه ما را از یاران حضرت مهدی(ع) قرار ده و با تعجیل در ظهور حضرتش چشم مستضعفان جهان را روشن گردان و ما را مطیع امر او قرار ده به حق محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله) 📚منابع: ⇦بحارالانوار، ج 53ص 176. ⇦ لطف الله صافی، منتخب الأثر، ص 629 ⇦شیخ عباس قمی، منتهی الآمال، ص 483. ⇦ابراهیم امینی، دادگستر جهان، ص 264 【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج 】
🌸معجزات زیارت عاشورا ✍️مرحوم آیت الله دستغیب در کتابش می فرمایند : علامه شیخ حسن فرید گلپایگانی از استاد خود مرحوم آیة اللّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی نقل فرمود: اوقاتی که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامراء به بیماری وباء و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند روزی به همراه جمعی از اهل علم در منزل استادم مرحوم سیّد محمّد فشارکی بودیم، ناگاه میرزا محمّد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وباء شد که همه در معرض خطر مرگ هستند. مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بدهم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟ همه اهل مجلس تصدیق نمودند که بلی . سپس فرمود: من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشوراء شوند و ثواب آنرا هدیه روح شریف نرجس خانم والده ماجده حضرت حجة بن الحسن (عج) نمایند تا این بلاء از آنها دور شود اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول زیارت عاشوراء شدند. از فردای ختم، تلف شدن شیعه متوقف شد و همه روزه غیر شیعی ها می مردند به طوریکه بر همه آشکار گردیده برخی از آنها از آشناهای خود از شیعه ها پرسیدند: سبب اینکه دیگر از شما تلف نمیشوند چیست ؟ به آنها گفته بودند: زیارت عاشوراء، آنها هم مشغول شدند و بلاء از آنها هم بر طرف گردید. 💥علامه فرید فرمودند: وقتی گرفتاری سختی برایم پیش آمد فرمایش آن مرحوم بیادم آمد و از اول محرم سرگرم زیارت عاشوراء شدم روز هشتم بطور خارق العاده برایم فرج شد. 📚داستان های شگفت، مرحوم آیت الله دستغیب
🌸معجزات زیارت عاشورا ✍️مرحوم آیت الله دستغیب در کتابش می فرمایند : علامه شیخ حسن فرید گلپایگانی از استاد خود مرحوم آیة اللّه شیخ عبدالکریم حائری یزدی نقل فرمود: اوقاتی که در سامراء مشغول تحصیل علوم دینی بودم اهالی سامراء به بیماری وباء و طاعون مبتلا شدند و همه روزه عده ای می مردند روزی به همراه جمعی از اهل علم در منزل استادم مرحوم سیّد محمّد فشارکی بودیم، ناگاه میرزا محمّد تقی شیرازی تشریف آوردند و صحبت از بیماری وباء شد که همه در معرض خطر مرگ هستند. مرحوم میرزا فرمود: اگر من حکمی بدهم آیا لازم است انجام شود یا نه ؟ همه اهل مجلس تصدیق نمودند که بلی . سپس فرمود: من حکم می کنم که شیعیان ساکن سامراء از امروز تا ده روز همه مشغول خواندن زیارت عاشوراء شوند و ثواب آنرا هدیه روح شریف نرجس خانم والده ماجده حضرت حجة بن الحسن (عج) نمایند تا این بلاء از آنها دور شود اهل مجلس این حکم را به تمام شیعیان رساندند و همه مشغول زیارت عاشوراء شدند. از فردای ختم، تلف شدن شیعه متوقف شد و همه روزه غیر شیعی ها می مردند به طوریکه بر همه آشکار گردیده برخی از آنها از آشناهای خود از شیعه ها پرسیدند: سبب اینکه دیگر از شما تلف نمیشوند چیست ؟ به آنها گفته بودند: زیارت عاشوراء، آنها هم مشغول شدند و بلاء از آنها هم بر طرف گردید. 💥علامه فرید فرمودند: وقتی گرفتاری سختی برایم پیش آمد فرمایش آن مرحوم بیادم آمد و از اول محرم سرگرم زیارت عاشوراء شدم روز هشتم بطور خارق العاده برایم فرج شد. 📚داستان های شگفت، مرحوم آیت الله دستغیب
حاج آقای نخودکی گفت میخواین یه چیزی بهتون یاد بدم که قدرتش از علم کیمیا هم بالا تر باشه. به مافرمودند: 👌بعد هرنماز اینها را بخونید: 🌹اول تسبیحات حضرت زهرا 🌹دوم آیت الکرسی تاوهوالعلی العظیم 🌹سوم 3 تا قل هو الله 🌹چهارم 3 تا صلوات 🌹پنجم آخر آیه 2 سوره طلاق از من یتق الله و آیه 3 🌺و مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.🌺۳ مرتبه فرمود: هرچه من دارم از عمل کردن به این 5 مورد بعد از هر نماز دارم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️کلاسهای درسِ اسرائیل و آموزشِ خواندنِ روضه امام حسین به زبان فارسی! 🔺اگر در فضای مجازی یا حقیقی دیدید یا شنیدید، که یک مسئول یا آخوند یا دکتر یا هر فرد دیگری، جوری حرف میزند که خوشایندِ اسرائیل باشد، این احتمال را بدهید که او در این کلاسها آموزش دیده است./
فضیلت زیارت امام حسین علیه السلام در شب جمعه داستان تشرّف حاج علي بغدادي به حضور مبارک صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف ) نقل شده است که مي گويد به آن حضرت عرض کردم: «مولاي ما! روضه خوانان حسين (علیه السلام ) حديثي را نقل مي کنند که مردي در عالم رؤيا هودجي را در ميان زمين و آسمان ديد و پرسيد، که چه کساني در اين هودج نشسته اند؟ پاسخ داده شد: حضرت زهرا و خديجه کبري سلام الله علیها پرسيد: به کجا مي روند؟ جواب دادند: امشب شب جمعه است و آنان براي زيارت امام حسين علیه السلام مي روند و نيز ديد که از هودج،رقعه هايي مي ريزد و در آن مکتوب است: «براي زيارت کننده حسين علیه السلام در شب جمعه،امان از آتش دوزخ است. اکنون آيا اين حديث صحيح است؟ حضرت فرمود: «نَعَم زِيارَه الحُسَين فِي لَيلَهِ الجُمعَه اَمانُ مِن النّار يومَ القِيامَه؛ آري زيارت حسين علیه السلام در شب جمعه امان از آتش دوزخ در روز قيامت خواهد بود. بحارالأنوار، جلد ۵۳صفحه ۳۱۵ شب جمعه شب زیارتی ابا عبدالله الحسین علیه السلام با گفتن سه مرتبه صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام اسم خود را در لیست زائرین حضرت ثبت کنید.
هدایت شده از تنهاترین منجی ...
✔️ نظر قرآن در تعیین خلیفه چیست؟؟ ➖▫️〰💫🕯✒️✏️ 👈اهل تسنن معتقدند رسول اکرم کسی را به عنوان خلیفه بعد از خود معرفی و نصب نکرد و این امر مهم را بر عهده مردم گذاشت؛ حال می‌خواهیم نگاهی به قرآن کریم بیندازیم و این مساله را کمی بررسی کنیم. خداوند به حضرت ابراهیم علیه السلام می‌فرماید: 📗(إنّی جاعلک للناس إماماً)؛ سوره بقره آیه124 👈ما تو را به عنوان امام و پیشوا معیّن می‌کنیم. 👈دقت کنید در اینجا خداوند مسأله خلافت و امامت را از شؤون خودش قرار داد و حضرت ابراهیم هم به این نصب خداوند اعتراض نکرد و نفرمود تعیین رهبر و امام از وظایف مردم است! ☝️تنها سؤالش از این بود که آیا ذرّیة او هم این منصب را خواهند داشت یا نه؟؟ 👈در جای دیگر می‌فرماید: 📗(یا داود انا جعلناک خلیفة فی الارض)؛ سوره ص آیه26 👈ای داود ما تو را در زمین خلیفه قرار دادیم. 👈در جای دیگر به نقل از حضرت موسی علیه السلام می‌فرماید: 📗(و اجعل لی وزیراً من اهلی)؛ سوره طه: آیه29. 👈خدایا قرار بده برای من وزیری از اهلم. در آیه دیگر می‌فرماید: 📗(إنی جاعل فی الأرض خلیفة)؛ سوره بقره: آیه30 👈من در زمین خلیفه قرار دادم. در آیه دیگر خداوند از داود خبر می‌دهد آنگاه که قومش بر نصب طالوت به عنوان حاکم اعتراض داشتند خداوند به نقل از داود(ع) می‌فرماید: 📗(و قال لهم نبیهم ان الله قد بعث لکم طالوت ملکاً قالوا أنی یکون له الملک علینا و نحن احقّ بالملک منه و لم یوت سعة من المال انّ الله اصطفاه علیکم و زاده بسطه فی العلم و الجسم و الله یؤتی ملکه من یشاء و الله واسع علیم)؛ 👈پیامبرشان به آنها گفت: خداوند «طالوت» را برای زمامداری شما مبعوث کرده است. گفتند: چگونه او بر ما حکومت کند با اینکه ما از او شایسته‌تر هستیم و او ثروت زیادی ندارد. (داود) گفت: خدا او را برای شما برگزیده است و او را در علم و (قدرت) جسم وسعت بخشیده است. خداوند مُلکش را به هرکس بخواهد می‌بخشد و احسان خداوند وسیع است و او داناست. 👈دقت کنید این آیه نیز صراحت دارد در اینکه تعیین حاکم و خلیفه و امیر به دست مردم نیست؛ ☝️بلکه باید از طرف خداوند منصوب شود. با دقت در این آیات و آیات مشابه و با توجه به کلمه 👈جَعل👉 که به معنای نصب و تعیین است و در این آیات به خدا نسبت داده شده، روشن می‌شود که قرآن معتقد است که جانشین پیامبر را باید خدا معیّن کند نه مردم. 👈👈آیا این اعتقاد که خلیفة پیامبر باید به دست مردم انتخاب شود مخالف صریح آیات قرآن نیست⁉️⁉️ ➖▫️〰💫🕯✒️✏️ ↶【به ما بپیوندید 】↷ 🌐 ... 🌤الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌤 📝🔍 https://t.me/joinchat/AAAAAD0VAZd23pFbq5w3KA 🌐 عضویت در پیام رسان ایتا : https://eitaa.com/tanhatarinmonji 🌐 عضویت در پیام رسان سروش : http://sapp.ir/tanhatarinmonji اینستاگرام : http://instagram.com/tanhatarinmonjigroup
⚠️مسئولیت "عالِم" بودن 💌امام حسین علیه‌السلام، دو سال قبل از حماسه عاشورا، در مِنا، خطاب به بزرگان و عُلمای اسلام فرمودند: ...شما به خاطر خدا در میان مردم صاحب عزت و احترام هستید. با این حال؛ می‌بینید که قوانین خدا را می‌شکنند ولی هیچ ترسی ندارید؟! اگر یکی از پیمان‌های پدرانتان شکسته شود، هراسان خواهید شد ولی اکنون نمی‌ترسید که سنت رسول‌الله شکسته شده است؟! نابینایان و ناشنوایان و بیماران زمین‌گیر در شهرها به حال خود رها شده‌اند و هیچ به حال آنها رحمت نمی‌آورید و به کاری که شایسته شماست بر نمی‌خیزید. کاش می دانستید "منزلت عالم بودن" که به آن دست یافته‌اید، مصیبت شما را بزرگتر می‌کند. 📚تحف العقول ،صفحه ۱۷۲ 📚ترجمه موسوعه کلمات الامام‌الحسین، صفحه ۲۲۲
فَفِرُّوا إِلَى اَللّٰهِ .... (٥٠)ذاریات بیهوده به دور خود نگرد بشتاب به سویش که آرامش حقیقی نزد اوست ♦️فیلسوف، عارف، شاعر، محدث نام آور و فقیه صاحب آراء، ملامحمد محسن فیض کاشانی ♦️: 🔸كتابها ورساله ها نوشتم و تحقيقاتي كردم ولي در هيچيك از علوم، دوايي براي دردم و آبي براي عطشم نيافتم. 🔸برخود ترسيدم وبه سوي خدا فرار و انابه كردم تا خداوند مرا از طريق تعمق درقرآن و حديث هدايت كرد. رساله الانصاف،تفسيرنورج8ص247
دلیل اعتقاد به «منصوب» بودن امام از سوی خداوند پرسش : چرا شیعه معتقد است که امام باید از سوی خداوند «منصوب» شود؟ پاسخ اجمالی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران، چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم» باید از سوى خدا تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست. پاسخ تفصیلی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم»؛ (جانشینان پیامبر) باید از سوى خداوند تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست! چه کسى مى داند فلان شخص، از گناه و خطا، مصونیت دارد؟ و سیطره آگاهى او بر تمام مسائل تشریع و زندگانى انسان ها ثابت و مسلم است؟ حتى تشخیص سایر صفات ویژه اى که براى امام شمرده اند براى بسیارى از مردم و گاه همه آنها مشکل است. بنابراین به خوبى مى توان نتیجه گرفت که: راهى براى «تعیین امام» جز از طریق انتصاب الهى نیست. این «انتصاب» از سه راه به اثبات مى رسد: نخست: از طریق پیامبر(صلى الله علیه وآله) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهى خود را به فرمان حق تعیین کند و او را به همه مردم معرفى نماید و در واقع او هم در این مسأله واسطه انتقال فرمان خدا به مردم است. دوّم: از طریق مشاهده معجزات، آن گونه که در بحث نبوت این روش معتبر است؛ یعنى انجام خارق عاداتى که از طاقت بشر بیرون است؛ آن هم توأم با تحدّى و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند. منتها تحدى در مسأله نبوت در زمینه نبوت است و در مسأله امامت در زمینه امامت. یا به تعبیر ساده تر، شخص مدعى امامت دست به انجام خارق عاداتى که از هیچ انسانى ساخته نیست مى زند و آن را با دعوى امامت همراه مى سازد. مسلم است چنین خارق عاداتى از سوى خدا به او اعطا شده و خداوند حکیم و عالم و آگاه هرگز این وسیله را در اختیار مدعى دروغین قرار نخواهد داد. راه سومى نیز در اینجا وجود دارد و آن جمع آورى قرائن است، یعنى مجموعه صفات و اعمال و ویژگى هایى در کسى دیده شود که انسان از ملاحظه آنها، یقین پیدا مى کند که او امام معصوم و پیشواى الهى است. در این جا علم و آگاهى او، به ضمیمه ویژگى هاى اخلاقى و صفات انسانى و سوابق و اعمال و سخنان و برنامه ها، دست به دست هم مى دهند و به یقین ثابت مى کنند که او امام معصوم و جانشین پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.(۱) پی نوشت : (۱). گردآوری از کتاب: پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان، دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۶ش، چاپ ششم، ج ۹، ص ۱۶۱.
دلیل اعتقاد به «منصوب» بودن امام از سوی خداوند پرسش : چرا شیعه معتقد است که امام باید از سوی خداوند «منصوب» شود؟ پاسخ اجمالی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران، چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم» باید از سوى خدا تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست. پاسخ تفصیلی : از ویژگى هاى امام و شباهت او در بسیارى از جهات با پیامبران چنین نتیجه گرفته مى شود که «امامان معصوم»؛ (جانشینان پیامبر) باید از سوى خداوند تعیین شوند. به تعبیر دیگر نه انتخاب مردم در این زمینه نقشى دارد و نه اجماع امت یا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا که ویژگى هایى در امام معتبر است که جز خدا از آن آگاه نیست و مهمترین آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است که امام بدون این دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پیشوایى خلق نیست! چه کسى مى داند فلان شخص، از گناه و خطا، مصونیت دارد؟ و سیطره آگاهى او بر تمام مسائل تشریع و زندگانى انسان ها ثابت و مسلم است؟ حتى تشخیص سایر صفات ویژه اى که براى امام شمرده اند براى بسیارى از مردم و گاه همه آنها مشکل است. بنابراین به خوبى مى توان نتیجه گرفت که: راهى براى «تعیین امام» جز از طریق انتصاب الهى نیست. این «انتصاب» از سه راه به اثبات مى رسد: نخست: از طریق پیامبر(صلى الله علیه وآله) یا امام معصوم پیشین که جانشین الهى خود را به فرمان حق تعیین کند و او را به همه مردم معرفى نماید و در واقع او هم در این مسأله واسطه انتقال فرمان خدا به مردم است. دوّم: از طریق مشاهده معجزات، آن گونه که در بحث نبوت این روش معتبر است؛ یعنى انجام خارق عاداتى که از طاقت بشر بیرون است؛ آن هم توأم با تحدّى و دعوت دیگران به معارضه که اگر قبول ندارند همانند آن را بیاورند. منتها تحدى در مسأله نبوت در زمینه نبوت است و در مسأله امامت در زمینه امامت. یا به تعبیر ساده تر، شخص مدعى امامت دست به انجام خارق عاداتى که از هیچ انسانى ساخته نیست مى زند و آن را با دعوى امامت همراه مى سازد. مسلم است چنین خارق عاداتى از سوى خدا به او اعطا شده و خداوند حکیم و عالم و آگاه هرگز این وسیله را در اختیار مدعى دروغین قرار نخواهد داد. راه سومى نیز در اینجا وجود دارد و آن جمع آورى قرائن است، یعنى مجموعه صفات و اعمال و ویژگى هایى در کسى دیده شود که انسان از ملاحظه آنها، یقین پیدا مى کند که او امام معصوم و پیشواى الهى است. در این جا علم و آگاهى او، به ضمیمه ویژگى هاى اخلاقى و صفات انسانى و سوابق و اعمال و سخنان و برنامه ها، دست به دست هم مى دهند و به یقین ثابت مى کنند که او امام معصوم و جانشین پیامبر(صلى الله علیه وآله) است.(۱) پی نوشت : (۱). گردآوری از کتاب: پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان، دارالکتب الاسلامیه، تهران، ۱۳۸۶ش، چاپ ششم، ج ۹، ص ۱۶۱.
ﺫﻫﻦ ﻣﺎ ﻣﺜﻞ ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﻪ ما هستیم که تصمیم ﻣﯽﮔﯿﺮﯾﻢ ﮐﺪﻭﻡ ﺷﺒﮑﻪ ﺭﻭ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ! ﺷﺒﮑﻪ ﺭﻧﺠﺶ ، ﺷﺒﮑﻪ ﺑﺨﺸﺶ ، ﺷﺒﮑﻪ ﻧﻔﺮﺕ ، ﺷﺒﮑﻪ ﻣﻬﺮﺑﻮﻧﯽ ، ﺷﺒﮑﻪ ﺷﺎﺩﯼ ﯾﺎ حتی ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﮑﺮﺍﺭﯼ ﺩﯾﺮﻭز ... ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻓﮑﺮ ﮐﻦ ﺩﯾﺪﻥ ﮐﺪﻭﻡ ﺷﺒﮑﻪ ﺣﺎﻝ ﺗﻮ ﺭﻭ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﯿﮑﻨﻪ ﺫﻫﻨﺖ ﺭﻭ ﺑﺬﺍﺭ ﺭﻭﯼ ﻫﻤﻮﻥ ﺷﺒﮑﻪ ﺍﮔﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﭼﯿﺰﻫﺎ ﺩﺳﺖ ﺗﻮ ﻧﯿﺴﺖ ، ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻣﻐﺰﺕ که ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩﺗﻪ ...
آيا جزيره خضراء محل سکونت امام زمان (عجل الله) است؟؟!!! 🍃علامه حسن زاده آملی می فرمايند: 🔸مرحوم حاجى نورى راجع به جزيره خضراء روايتى نقل كرده است. يكى از فوايد محضر شريف علامه شعرانى اين است كه ايشان باز حاشيه اى در اينجا دارند كه ما آن حاشيه را در هزار و يك نكته آورديم. 🔸ايشان مى فرمود كه: جزيره خضراء الان هم هست. از بلاد اندلس است. 🔸جزيره اى است خيلى سبز و خرم. نوعا جزيره ها خضراء هستند. ولى آن جزيره ويژگى خاصى دارد. آن جا را پايتخت خودش قرار داد و محل حكومتش بود. 🔸بعد اين مهدى فاطمى و جزيره خضراء، سر زبانها افتاد و دهان به دهان نقل شد، و بعضى از اين جهال نقله، مهدى فاطمى را تبديل كردند به حضرت مهدى بقيه الله (عج) و ايشان را در جزيره خضراء اسكان دادند. و جزيره خضراء را با مثلث برمودا ارتباط دادند. 🔸چه كارها كردند، چه چيزها دنباله اين حرف آوردند و ديگران هم گرفتند اين را در اين كتاب و آن كتاب نوشتند. راجع به اين مثلث بومودا كه خيلى حرفش هست، هم همين طور. 🔸متاءسفانه آقايان فرمايشى را كه مى شنوند اينها را مى آورند اسناد مى دهند به دين و آيين. به دين شريفى كه يكپارچه برهان و عقل است: قل هاتوا برهانكم ان كنتم صادقين. 📒قرآن هرگز تحريف نشده 🌿علامه حسن زاده املی
.