eitaa logo
شمیم معارف
49 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
424 ویدیو
65 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
یه لبنانی میگفت روزشهادت (ع)؛تو تاکسیم مداحی گذاشته بودم و یه رو هم سوار کرده بودم!به مقصد که رسیدفرار کرد!گفت کرایه ات رو از علی بگیر نتونستم برم دنبالش!یهو دیدم یه موبایل آیفون تو ماشینم زنگ خورد!جواب دادم!التماس میکرد!بیاکرایه بدم!گفتم امام کرایه روداد!توبروگوشیو از معاویه بگیر! "رضا صفری" @DasTanaK_ir | داناب 👈
ولادت هفتمین فخر عالم امکان امام موسی کاظم علیه السلام تهنیت باد.
قلب  اعراب قلوب، همانند اسم كه چهار نوع حركت به خود مى‏ گيرد، بر چهار نوع مى‏ باشد: رفع و فتح و جر و وقف. علامت رفع قلب سه چيز است: وجود موافقت با حق و نداشتن مخالفت حق و دوام شوق به لقاء حق. علامت فتح قلب سه چيز است: توكل و صدق و يقين. علامت خفض قلب سه چيز است: عُجب و رياء و حرص. علامت وقف قلب سه چيز است: لذت نبردن از طاعت حق، تلخ نبودن معصيت و فرق نگذاشتن ميان حلال و حرام.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅گفت: هر کس این دو دقیقه زمان رو گذاشت و نشد، به من لعنت کنه.... السلام علیک یا بقیه الله😭 التماس دعا اللهم عجل لولیک الفرج
مناظره مناظره مناظره ♨️روزی سبط بن جوزی در بالای منبر گفت: «سَلونی قبل ان تفقدونی» بانویی هوشمند، از معتقدان به ولایت حضرت امیرالمومنین علیه السلام برای آنکه به سبط بن جوزی بفهماند، حرف بزرگتر از دهانت زدی از پای منبر به او گفت: من سؤالی دارم. 👈ابن جوزی گفت: از هر چه می خواهی، بپرس. زن شیعه گفت: به من خبر بده؟! آیا این حدیث درست است که چون مسلمانان عثمان را کشتند، جنازه اش سه روز بر زمین ماند و کسی حاضر نشد جنازه او را بردارد و دفن کند؟ 👈ابن جوزی گفت: بلی؛ درست است. زن شیعه گفت: آیا این حدیث درست است که وقتی سلمان در «مدائن» از دنیا رفت، امام علی علیه السلام از «مدینه» به مدائن رفت و بر جنازه سلمان نماز خواند و به احترام او، در مراسم کفن و دفن او شرکت نمود، و نگذاشت جنازه او بر زمین بماند؟ 👈ابن جوزی گفت: آری؛ درست است.👏 زن شیعه گفت: اکنون بگو چرا علی علیه السلام با آنکه در مدینه بود، کنار جنازه عثمان نرفت، تا آن را بردارد و به خاک بسپارد؟ در این صورت یا علی علیه السلام خطاکار است که در دفن جنازه عثمان سستی نمود یا عثمان غیر مؤمن است که علی علیه السلام خود را از دخالت در دفن جنازه عثمان، معاف دانست؟ 👈سبط ابن جوزی در مقابل این زن فروماند؛ چرا که دید اگر هر کدام از آن دو (علی یا عثمان) را خطاکار بداند، بر خلاف عقیده خود سخن گفته است؛ زیرا هر دوی آنها را خلیفه بر حق می دانست. از این رو گفت: 👌👌ای زن! اگر با اجازه شوهرت بیرون آمده ای و در برابر نامحرمان این گونه بی شرمانه با من سخن می گویی که لعنت خدا بر شوهرت باد و اگر بدون اجازه او آمده ای، خدا تو را لعنت کند. 👌👌👏زن شیعه بی درنگ پاسخ داد: آیا عایشه وقتی به جنگ با امیرالمومنین علی علیه السلام بیرون آمد و جنگ جمل را به راه انداخت، با اجازه شوهرش یعنی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بیرون آمده بود یا بدون اجازه او؟ 🙊سبط بن جوزی در پاسخ فروماند؛ زیرا اگر می گفت، بدون اجازه شوهرش بیرن آمده است، عایشه را محکوم می کرد و اگر می گفت، با اجازه بیرون آمده است، علی علیه السلام را تخطئه می کرد و هر کدام از این دو پاسخ، با عقیده اش ناسازگار بود. به ناچار درمانده گردید و آنگاه با خجالت از بالای منبر به زیر آمده و یکسره به خانه اش رفت! 👌👌👌سلونی قبل ان تفقدونی فقط مختص امام علیه السلام است. منبع: حسینی قمی، علی، «مناظرات علمی بین شیعه و سنّی»، قم، نصر، 1378، ج 2- انتشارش با شما خوبان 🌹 کانال پاسخ های ناب | عضو شوید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
🏴به مناسبت شهادت جناب میثم تمّار، از یاران باوفای امیرالمؤمنین علیه‌السلام ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸اگر ما پیرو علما بودیم، چنین بلاها به سر ما نمی‌آمد، یا اگر می‌آمد مثل جناب میثم[١]، بودیم که هر چه بلا به سرش می‌آمد ایمانش قوی‌تر می‌گردید، بدون اینکه دست از ولایت بردارد. او حاضر نشد که حتی زنده بماند و برای این جهت هم تقیه نکرد! 🔻پی‌نوشت: ١. یکی از یاران خاص حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام که به جرم بیان فضائل مولایش، در کوفه بر سرِ دار، دست، پا و زبانش را قطع نمودند. 📚در محضر بهجت، ج۱، ص۱۴ ✅ کانال حکمت و اسرار آل محمد صلوات الله علیه ┄┅┅❅❁❅┅┅┄ ➣ @hekmat_110 ┄┅┅❅❁❅┅┅┄
💢معجزه‌ای از امام کاظم (علیه‌السّلام) 🔸روزی هارون ضیافتی با حضور امام ترتیب داد و مردی افسونگر را نیز دعوت کرد و از او خواست تا با افسونگری خویش نزد امام (علیه‌السّلام) از اعتبار امام (علیه‌السّلام) بکاهد و ایشان را در جمع میهمانان خجل گرداند، بر سر سفره طعام ، خادم حضرت هر بار تلاش کرد تا نانی بردارد و نزد حضرت بگذارد، نان از نزد او پرید. 🔹هارون از این اتفاق بسیار خوشحال شد. در این هنگام حضرت سر مبارک را بلند کرد و خطاب به شیری که به پرده‌ای کشیده شده بود فرمود: «ای اسدالله ، بگیر دشمن خدا را». آن صورت شیر به شیری بزرگ تبدیل شد و مرد افسونگر را گرفت و پاره کرد و خورد. هارون و ندیمانش از دیدن این منظره غش کردند. 🔻وقتی هارون به هوش آمد از حضرت خواست که همان صورت شیر آن مرد را برگرداند. اما امام (علیه‌السّلام) فرمود: اگر عصای موسی (علیه‌السّلام ) آن ریسمانها و عصاهای ساحران را که بلعیده بود برگرداند، صورت شیر هم، آن مرد را برمی گرداند. 📚 منتهی الآمال، ج۲، ص۲۷۳. 📥 wikifeqh.ir/شخصیت_امام_کاظم 🆔 @wikifeqh
‍ 🌹🌹 روز مباهله 🌹🌹 💢روز بیست و چهارم ذیحجه روزی است كه رسول خدا صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَاله با نصارای نجران كرد و پیش از آنكه خواست كند عبا بر دُوش مبارك گرفت و حضرت امیرالمؤ منین و فاطمه و حَسَن و حسین عَلیهمُ السلام را داخل در زیر عبا نمود و گفت پروردگارا هر پیغمبری را اهل بیتی بوده است كه مخصوص ترین خلق به او بوده اند. خداوندا اینها اهل بیت منند پس از ایشان برطرف كن شك و گناه را و پاك پاک كن ایشان را. پس جبرئیل نازل شد و 《🕋إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا  خدا می خواهد پلیدی را از شما دورکند و شما را چنان که باید پاک دارد(احزاب ۳۳)》 در شاءن ایشان آورد پس حضرت رسول صَلَّی اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله آن چهار بزرگوار را بیرون برد از برای چون نگاه نصاری بر ایشان افتاد و حقّیّت آن حضرت و آثار نزول عذاب مشاهده كردند جُراءَت ننمودند واستدعای مصالحه و قبول جزیه نمودند و در این روز نیز حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام در حال خود را به سائل داد و آیه 🕋 إِنَّمٰا وَلِيُّكُمُ اَللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا اَلَّذِينَ يُقِيمُونَ اَلصَّلاٰةَ وَ يُؤْتُونَ اَلزَّكٰاةَ وَ هُمْ رٰاكِعُونَ (مائده ۵۵ ) در شانش نازل شد. Eitaa.com/nahjolbalagheeiha
روز مباهله رو تبریک میگم به دوستان گرامی: نماز روز مباهله ؛ در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد» و ۱۰ مرتبه سوره «توحید»، ۱۰ مرتبه «آیة الکرسی» و ۱۰ مرتبه سوره «قدر» بخوانید. بهتر است پیش از اذان ظهر نماز را بخوانید؛ همچنین روایت شده است که نمازگزار بعد از نماز ۷۰ مرتبه استغفار کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ریزش‌های آخرالزمانی 🔹️گریه شدید امام صادق «ع» بر روزگار شیعیان آخرالزمان 🔹️فتنه‌ها، بلایا، مصائب و ریزش‌های در آخرالزمان و ایام پیش از علیه‌السلام که امام صادق را محزون کرد. ✍️🏼🇮🇷 🚨به بپیوندید 👇 @SECRET_NEWS @SECRET_NEWS
آرایش در برابر نامحرم شما رو جهنمی می کند در منابع زرتشتی آمده است که زنی که برای زیبایی خود مو سر خود را کرده و چشم مردم از جذب خود کند در جهنم است ارداويراف نامه فصل 73 حتماعضوشوید 👇 بااحٺیاط‌ۅاردشۅید اینجاپایاݩ‌دݩیاسٺ 🔯 eitaa.com/joinchat/673317064C056f0382df
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خانمی که در جشن خیابانی و مهمانی یک کیلومتری عید سعید غدیر شهر پرند گفته بود دوست دارد چادر سر کند ، در روز تولدش چادری شد و یک سفر کربلا و نجف به وی هدیه داده شد. حتماعضوشوید 👇 بااحٺیاط‌ۅاردشۅید اینجاپایاݩ‌دݩیاسٺ 🔯 eitaa.com/joinchat/673317064C056f0382df
book_shamim maref soloki_020422_1 (1) نسخه چاپی.pdf
939.3K
فایل پی دی اف کتاب شمیم معارف سلوکی تقدیم به دوستان گرامی.
لطفا با دقت بخونید؟! چطور با قرآن ارتباط برقرار کنیم ❓🤔 ✅ جواب👈هر کس و هر چیزی که زبان خاص خودش را دارد که برای ارتباط با آن نیاز به فهم زبانش را دارد👇👇👇👇 ✅قرآن هم زبان خاص خودش را دارد که اگر متوجه نشویم مثلا میگوییم خوب حضرت موسی علیه السلام از دریا نجات پیدا کرد چه ربطی به ما داره و خیلی از داستانهای دیگه قرآن 👌👏اولین چیزی که باید در هنگام قرائت قرآن رعایت کرد این است که قرآن متن نیست بلکه خطاب است برای اینکه نگاه درستی به قرآن کریم پیدا کنیم، باید بدانیم که قرآن (متن) نیست بلکه (خطاب)است.🤔 ما برای فهم متن لازم است که معنای کلمات و ساختار های زبانی را بدانیم.اما برای درک خطاب علاوه بر درک معنای جمله، باید مراد متکلم را تشخیص دهیم. لذا پس از فهم معنای جمله ی خطابی، باید بدانیم خطاب کننده، از خطابی که به ما کرده، چه مراد و منظوری داشته است. پس ما در درک یک متن، به دنبال معنای کلمات و قواعد دستور زبان می رویم اما برای درک یک خطاب، به کشف مرادمتکلم(منظور و قصد متکلم)نیازمندیم. 👌👌👌مثلا اگر جمله ی i am teaching English(من معلم انگلیسی هستم) در یک متن بیاید، معنای آن با رجوع به لغت نامه ی زبان انگلیسی معنایش روشن خواهد شد.این جمله بیان میکند که نویسنده ی متن،انگلیسی میداند و آن را نیز تدریس میکند. حال اگر شما در کلاس زبان نشسته باشید و مشغول پیام دادن با تلفن همراه خود باشید که ناگهان، استاد حین درس دادن، رو به شما کند و خطاب به شما بگوید:i am teaching English معنا و مفهوم آن چه خواهد بود؟؟آیا همچنان منظور استاد، این است که من انگلیسی بلدم و آن را تدریس میکنم؟؟؟روشن است که استاد میخواهد بگوید: تلفن همراهت را کنار بگذار و به درس گوش بده(به قول خودمان بادمجان که واکس نمیزنم)😁با آنکه در جمله ای که استاد به زبان آورد نه سخنی از تلفن همراه بود و نه کنار گذاشتن گوشی و نه گوش دادن به درس!در حالی که این عبارت،هیچ معنایی غیر از آنچه گفته شد ندارد. سر این تغییر معنا در جمله ی مذکور این است که جمله اول متن دانستیم و جمله ی دوم را خطاب.ما در متن به دنبال معنای عبارات و فهم جملات هستیم ولی در خطاب به دنبال مراد و منظور متکلم هستیم. https://eitaa.com/joinchat/301400148C71113bbd3e
🍀 برشی از دعا: أيْ رَبِّ، جَلِّلْنِي بِسِتْرِكَ، وَ اعْفُ عَنْ تَوْبِيخِى بِكَرَمِ وَجْهِكَ، فَلَوِ اطَّلَعَ الْيَوْمَ عَلَىٰ ذَنْبِى غَيْرُكَ مَا فَعَلْتُهُ، وَ لَوْ خِفْتُ تَعْجِيلَ الْعُقُوبَةِ لَاجْتَنَبْتُهُ، لَا لِأَنَّكَ أَهْوَنُ النَّاظِرِينَ إِلَىَّ، وَ أَخَفُّ الْمُطَّلِعِينَ عَلَىَّ، بَلْ لِأَنَّكَ يَا رَبِّ خَيْرُ السَّاتِرِينَ، وَ أَحْكَمُ الْحاكِمِينَ، وَ أَكْرَمُ الْأَكْرَمِينَ، سَتَّارُ الْعُيُوبِ، غَفَّارُ الذُّنُوبِ، عَلَّامُ الْغُيُوبِ، تَسْتُرُ الذَّنْبَ بِكَرَمِكَ، وَ تُؤَخِّرُ الْعُقُوبَةَ بِحِلْمِكَ. پروردگارا مرا به پرده پوشی‌ات بپوشان و از توبیخم به کرم ذاتت درگذر. اگر امروز جز تو بر گناهم آگاه می‌شد، آن را انجام نمی‌دادم و اگر از زود رسیدن عقوبت می‌ترسیدم، از آن دوری می‌کردم. گناهم نه به این خاطر بود که تو سبک‌ترین بینندگانی و بی‌مقدارترین آگاهان، بلکه پروردگارا از این جهت بود که تو بهترین پرده‌پوش و حاکم‌ترین حاکمان و کریم‌ترین کریمانی؛ پوشنده عیب‌ها، آمرزنده گناهان، دانای نهان‌ها، گناه را با کرمت می‌پوشانی و کیفر را با بردباری‌ات به تأخیر می‌افکنی. 📚 دعای ابوحمزه ثمالی
❤️ رسول الله صل الله علیه و آله مَرَّ برسولِ اللّٰهِ صلى الله عليه و آله رجُلٌ و هو في أصْحابِهِ‌، فقالَ بعضُ القَومِ‌: مَجْنونٌ‌! فقالَ النّبيٌّ صلى الله عليه و آله: بَلْ هٰذا رجُلٌ مُصابٌ‌، إنّما المَجْنونُ عَبدٌ أو أمَةٌ أبْلَيا شَبابَهُما في غَيرِ طاعةِ اللّٰهِ‌. 🔹پیامبر اکرم صل الله علیه و آله پيامبر خدا صلى الله عليه و آله با اصحاب خود بود كه مردى به آنان برخورد. يكى از اصحاب گفت: اين مرد ديوانه است. پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: نه، او آسيب ديده است. ديوانه آن مرد يا زنى است كه جوانى‌اش را در راهى جز طاعت خدا صرف كرده باشد. 📚 میزان الحکمة، ج2، ص308 🗂 🔸[@ayat_ahadith]🔸
نماز مهم روز اول محرم از حضرت رضا علیه السّلام روایت شده: رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله روز اول محرّم دو رکعت نماز به‌جا می‌آورد، و چون فارغ می‌شد، دست‌ها را به آسمان برمی‌داشت و این دعا را سه مرتبه می‌خواند: دعای روز اول محرم اَللّهُمَّ اَنْتَ الاِْلهُ الْقَدیمُ وَهذِهِ سَنَهٌ خدایا تویی معبود ازلی و این سال جَدیدَهُ فَاَسْئَلُکَ فیهَاالْعِصْمَهَ مِنَالشَّیْطانِ وَالْقُوَّهَ عَلی هذِهِ النَّفْس تازه است از تو خواهم در این سال نگهداریم را از شیطان و نیروی بر این نفس الاْمّارَهِ بِالسّوَّءِ وَالاِْشْتِغالَ بِما یُقَرِّبُنی اِلَیْکَ [یاکَریمُ] یا ذَاالْجَلال که پیوسته به گناه فرمان می‌دهد و سرگرمی بدانچه مرا به تو نزدیک کند ای صاحب جلالت وَالاِْکْرامِ یا عِمادَ مَنْ لا عِمادَ لَهُ یا ذَخیرَهَ مَنْ لا ذَخیرَهَ لَهُ یا حِرْزَ و بزرگواری‌ای تکیه گاه کسی که تکیه گاهی ندارد ای ذخیره آن‌کس که ذخیره ندارد ای پناهگاه مَنْ لا حِرْزَ لَهُ یا غِیاثَ مَنْ لا غِیاثَ لَهُ یا سَنَدَ مَنْ لا سَنَدَ لَهُ یا کَنْزَ آن‌کس که پناهگاهی ندارد ای فریادرس آن‌کس که فریادرسی ندارد ای پشتیبان آن‌کس که پشتیبانی ندارد ای گنج مَنْ لا کَنْزَ لَهُ یا حَسَنَ الْبَلاَّءِ ی ا عَظیمَ الرَّج اَّءِ ی ا عِزَّ الضُّعَف آءِ ی ا مُنْقِذَ آن کس که گنجی ندارد ای که آزمایشت نیکو است ای بزرگ مایه امید ای عزت بخش ناتوانان ای نجات بخش الْغَرْقی یا مُنْجِیَ الْهَلْکی یا مُنْعِمُ یا مُجْمِلُ یا مُفْضِلُ یا مُحْسِنُ غریقان ای خلاص کننده هالکان ای نعمت بخش ای زیباپرور ای فزون بخش ای نیکوده اَنْتَ الَّذی سَجَدَ لَکَ سَوادُ اللَّیْلِ وَنُورُ النَّهارِ وَضَوْءُ الْقَمَرِ وَشُعاعُ تویی که سجده کرد (و به کمال خضوع درآمد) برائت سیاهی شب و روشنی روز و تابش ماه و شعاع الشَّمْسِ وَدَوِیُّ الْمآءِ وَحَفیفُ الشَّجَرِ یا اَللّهُ لا شَریکَ لَکَ اَللّهُمَّ خورشید و صدای ریزش آب و بهم خوردن درخت ای خدایی که شریک نداری خدایا اجْعَلْنا خَیْراً مِمّا یَظُنُّونَ وَاغْفِرْ لَنا ما لا یَعْلَمُونَ وَلا تُؤ اخِذْنا بِما قرارمان ده بهتر از آنچه مردم گمان کنند و بیامرز از ما آنچه را که نمی‌دانند و مگیر ما را بدانچه یَقُولُونَ حَسْبِیَ اللّهُ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ گویند بس است مرا خدا معبودی جز او نیست بر او توکل کنم و او است پروردگار عرش الْعَظیمِ امَنّا بِهِ کُلُّ مِنْ عِنْدِ رَبِّنا وَما یَذَّکَّرُ اِلاّ اُولُوا الاْلْبابِ رَبَّنا عظیم ایمان داریم به او و هرچه هست از نزد پروردگار ما است و اندرز نگیرند جز خردمندان پروردگارا لاتُزِغْ قُلُوبَنا بَعْدَ اِذْ هَدَیْتَنا وَهَبْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَهً اِنَّکَ اَنْتَ الْوَهّابُ منحرف مساز دل‌های ما را پس از آنکه هدایتمان کردی و ببخش به ما از پیش خود رحمتی که به راستی تویی بخشایشگر