eitaa logo
شمیم معارف
49 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
458 ویدیو
65 فایل
حکمت و عرفان، فلسفه، علوم غریبه و روانشناسی
مشاهده در ایتا
دانلود
پسردار شدن
استخاره با حبوبات
شمیم معارف, [٢٤.٠٦.١٨ ١٣:٤٨] روزی حضرت موسی (ع) در كوه طور، به هنگام مناجات عرض كرد: ای پروردگار جهانیان! جواب آمد: لبیك! سپس عرض كرد: ای پروردگار اطاعت كنندگان! جواب آمد:‌ لبیك! سپس عرض كرد:‌ ای پروردگار گناه كاران! موسی علیه السلام شنید: لبیك، لبیك ، لبیك! حضرت گفت: خدایا به بهترین اسمی صدایت زدم، یكبار جواب دادی؛ اما تا گفتم: ای خدای گناهكاران، سه مرتبه جواب دادی؟خداوند فرمود: ای موسی! عارفان به معرفت خود و نیكوكاران به كار خود و مطیعان به اطاعت خود اعتماد دارند؛ اما گناهكاران جز به فضل من پناهی ندارند. اگر من هم آنها را از درگاه خود ناامید گردانم به درگاه چه كسی پناهنده شوند؟ 📚 کتاب قصص التوابین (ص ١٩٨)
توجه: در دعای شریف بالا که در مفاتیج مندرج است اواخر آن این چنین تصحیح می شود: حَسْبِي مَنْ هُوَ حَسْبِي حَسْبِي مَنْ لَمْ يَزَلْ حَسْبِي
🌻مال عظیم و خیر فراوان🌻 🚩 سوره تکاثر : بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ أَلْهَاکُمُ التَّکَاثُرُ. حَتَّى زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ. کَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ.ثُمَّ کَلَّا سَوْفَ تَعْلَمُونَ. کَلَّا لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ.لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ. ثُمَّ لَتَرَوُنَّهَا عَيْنَ الْيَقِينِ. ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ. 👈حضرت صادق عليه السلام مى فرمايند: هر کس اين سوره را هنگام خوابيدن بخواند، از عذاب قبر حفظ خواهد شد 👈 و هر کسی این سوره را در روز دوشنبه یا چهارشنبه ۴۰ مرتبه بخواند مال عظیم یا خیری بزرگ به او می رسد که در ذهن وتصورات او نمی گنجد 📖 عدّة الداعى / 297
🍃🌸 •| 👌👀 هیچ میدانید که در هر لحظه و هر زمان چهار دوربین زنده در حال فیلمبرداری از زندگی ما هستندکه قرار است روزی در قیامت تمام زندگی ما را به نمایش بگذارند؟ 1⃣👈 *دوربین اول* خود خدا است. أَ لَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَری؛ آیه 14 سوره علق آیا انسان نمیداند که خدا او را نگاه میکند؟ 2⃣👈*دومین دوربین*ملائک مقرب خدا مايَلْفِظُ‌مِنْ‌قَوْلٍ إِلاَّلَدَيْهِ‌رَقيبٌ‌عَتيد 18سوره قاف ازشما حرکتی سرنمیزند مگر اینکه دو مأمور در حال نوشتن آن هستند 3⃣👈 *سومین دوربین* زمین است. يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها؛ آیه 4 سوره زلزال در آنروز زمین هرچیزی که دیده را بیان میکند. 4⃣👈*چهارمین دوربین* اعضاوجوارح ما تُكَلِّمُناأَيْدِيهِمْ‌َتَشْهَدُأَرْجُلُهُمْ‌كانُوايَكْسِبُون 65 یس درآنروز دست‌ها و پاها شهادت میدهند که چه کاری کرده‌اند. ------------------------------------------- http://eitaa.com/joinchat/3393454080C1fd838f674 🍃🌸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
متن شایعه : " رازی که آیت الله بهجت در قرآن خود نوشت آیت الله العظمی شیخ محمد تقی بهجت در حاشیه قرآن شخصی خود دستور عمل زیبایی را نوشته بودند که در ادامه می خوانید: هر کس در بین الطلوعین یعنی بین فجر کاذب و فجر صادق ( ۵ دقیقه قبل از اذان صبح تا ۵ دقیقه بعد از اذان) این ذکر را بگوید هر حاجتی داشته باشد برآورده میشود ولو اگر تشرف به خدمت امام زمان (عج) باشد: صلوات (۱۴ بار) یا مولای یا صاحب الزمان ادرکنی (۴۰ بار) صلوات (۱۴ بار) لطفا پخش کنید سحرهای ماه رمضان فرصت خوبیست برای بندگی التماس دعا " :: در پاسخ به شایعه "رازی که آیت الله بهجت در قرآن خود نوشت ... !!" : :: این مطلب توسط مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله بهجت تکذیب شد . :: متن تکذیبیه : با توجه به بررسی‌های انجام شده و مراجعه به قرآن شخصی معظم‌له صحت مطلب فوق تکذیب می‌شود. :: دستورالعمل یاد شده برای هر حاجتی قطعی اعلام شده است! حتی ملاقات امام زمان (عج) و طبیعی است عمل کننده به آن اگر حاجت نگیرد در توصیه ها و منابع دینی تردید کند!
نکته مهم؛ وضو بعد از غسل جنابت حرام است تا غسل باقیست نباید برای نمازخواندن وضو گرفت
اگر عروج میخواهی میخواهی به جایی برسی از خانه خودتان شروع کن دل خواهرت را شکستی برو درستش کن دل مادرو پدر را شکستی برو درستش کن از خانه شروع کنید
اگر امر به معروف هم می‌خواهی بکنی خیلی آهسته، مثل آینه باش آینه داد نمی‌زند: چرا موی سرت اینجوری است؟!
محشور شدن باپیامبریعنی حشربا حقیقت رسول الله و این با حشری که عوام برسرزبان دارند فرق دارد، حشرجسمانی نیست، این حشر اتصاف انسان به خُلق رسول الله است
طهارت، شرطِ جاری شدنِ فیوضات:: اگر رودخانه ای که از دریا آب می گیرد، گِل و لای و خار و خاشاک داشته باشد، نمی تواند آبِ دریا را به صورت زلال از خود عبور دهد. پس سالک باید در ابتدای راه، خود را در تمامی مراتب تطهیر بکند و از آلودگی دور بدارد. آن وقت است که فیوضات الهی بر او جاری می شود؛ چراکه از آن ناحیه هیچ نحوه بخلی وجود ندارد: ((یا مَن لا تَزیدُهُ کَثْرَهُ الْعَطآءِ الاّ جُوداً وَ کَرَماً)) سالک فقط باید کانال وجودی اش را باز کرده و آن را لای روبی کند، چهره ی نفس ناطقه اش را رو به بالا کند، تا دَمادم از آن سو اخذ فیض کند.
شمیم معارف کانال شمیم معارف در زمینه عرفان ، فلسفه و علوم غریبه و الهیات است. https://t.me/eshraghat ارتباط با مسئول کانال در تلگرام: @AsedAbaas کانال شمیم معارف در پیام رسان ایتا؛ https://eitaa.com/shamime_maaref در نشر معارف اسلامى سهيم باشيم شمیم معارف کانال شمیم معارف حاوی مطالبی پیرامون معرفت نفس، سلوک، حکمت، و عرفان و علوم غریبه
ِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اََنعَمتَ عَلَیَّ وَ لَم اَرضَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَوَلَیتَنی مِن نَعَمائکُ فَغَفَلتُ مِن شُکرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ یا حَیُّ یا قَیُّومُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین اَللَّهُمَّ ما اَوَلَیتَنی مِن آلائکَ فَلَم أؤَدِّ حَقَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما مَنَنتَ بِهِ عَلَیَّ مِنَ الحُسنی فَلَم اَحمَدکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَوجَبتَ عَلَیَّ فَلَم اَرضَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما قَصَدتَ عَلَیَّ فی رَجآئی وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما زَلَلتَ قَدَمی اِنِ اعتَمَدتُ مِن سُؤالِ فِی الشّدائدِ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما صَلحَ شَأنی بِفَضلِکَ فَرَاَیتُهُ مِن غَیرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن طَلَبَ لِسانی مِن غَیرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّهِ وَ صَلِّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّد وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین وَ الحَمدُلِلهِ رَبِّ العالَمینَ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ .
شمیم معارف, [٢٤.٠٤.١٨ ١٠:٠٥] [Forwarded from شمیم معارف (abbas kalhor)] فضيلت وخواص دعاي عكاشه به سند معتبر روايت كرده اند كه روزي پيامبر اكرم(ص) در مسجد نشسته بودند كه جبرئيل نازل شد و عرض كرد يا رسول الله(ص) حق تعالي تو را سلام مي رساند و مي فرمايد : كه اين دعا را براي تو به هديه فرستادم و هر كس اين دعا را بخواند يا باخود همراه كند آنقدر به او ثواب عطا فرمايم كه برابري كنند با ثواب همه فرشتگان و خدا جميع گناهان او را بيامرزد و هر كس اين دعا را پنج مرتبه بخواند جمال پيامبراكرم (ص) را در خواب ببيند، و هر فقيري بخواند غني شود، و هر بيماري بخواند شفا يابد و هر گرسنه بخواند طعام يابد و هر تشنه بخواند سيراب شود و هر مغمومي بخواند شاد گردد و هر مقروضي بخواند قرضش ادا شود و اگر كسي را حافظه نباشد و اين دعا را با مشك و زعفران بنويسد و شويد و بخورد صاحب فهم و حافظه گردد و اگر اين دعا را بر كفن ميت بنويسند حق تعالي امر كند به ملائك ها كه قبر او را روشن گردانند. و اگر كسي چيزي گم كرده باشد چهار ركعت نماز بگذارد و در هر ركعتي بعد از حمد يك مرتيه قل هو الله بخواند و بعد از نماز اين دعا را بخواند و بعد از نماز سجده كند حاجت خود را بخواهد البته گمشده پيدا شود و اگر بر دشمن بخواند غالب گردد و از براي هر حاجتي مهمي كه بخواند برآورده شود و هركس شك آورد كافر شود و علي (ع) فرمود : كه دارنده اين دعا در قيامت رويش چون (ماه) باشد و بي حساب وارد بهشت شود. و پيامبر اكرم (ص) فرمود: كه براي امتان من هيچ چيز بهتر از خواندن و همراه داشتن اين دعا نيست و هر كسي اين دعا را با خود دارد چون بميرد خدا هفتاد هزار فرشته فرستد با طبقه اي از نور كه قبر او را روشن كنند و بشارت دهند او را به ايمني و مونس او باشد تا روز قيامت. يا محمد خدا مي فرمايد: كه من شرم دارم از بنده ايي كه اين دعا را بخواند و من او را عذاب كنم، جبرئيل عرض كرد : كه اين دعا بر قائمه عرش با قدرت نوشته شده است كه هر كس اين دعا را بخواند يا با خود همراه كند در زير عرش هفتاد هزار فرشته ايستاده، و هر فرشته بيست سر و هر سر بيست دهان و هر دهان بيست دندان (زبان) دارد و هر زباني خداي تعالي را تسبيح مي گويند و ثواب همه را به آن بنده دهند و همه حاجات او را برآورند و چون از قبر مبعوث شود هفتاد هزار فرشته مي فرستد با طبقه اي از نور كه در آن قدحي باشد از شيريني هاي الوان و بر هر طبقي دستاري از نور افكنده باشند و در آن مُهري گذارده اند كه بر مهر نوشته شده «لا اله الا الله محمد رسول الله علي ولي الله» و خلايق تعجب كنند كه آيا اين امت كدام پيغمبر است ؟ گويند اين امت محمد (ص) است كه در دنيا دعاي عكاشه را خوانده است يا با خود داشته است ، و پيامبر(ص) فرمود: كه هر كس از امت من اين دعا را بخواند يا با خود دارد اين همه ثواب وي را باشد پس جبرئيل عرض كرد : يا رسول الله (ص) هركس اين دعا را بخواند البته بهشت جاي اوست و هركس بسيار بخواند ثواب او مضاعف گردد، و هركس بنويسد و با خود داشته باشد خداوند با او دو ملك موكّل گرداند كه او را از جميع بليّات و آفات محافظت فرمايند و ثواب طاعت همه انبيا، اوليا، اتقيا، ملائكه، (امامين)، مردان، صالحان و زنان صالحه او را باشد، و در دنيا هرچه طلب كند به او عطا فرمايد شمیم معارف, [٢٤.٠٤.١٨ ١٠:٠٥] [Forwarded from شمیم معارف (abbas kalhor)] [ Photo ] دعاي شريف عکاشه درپايين
بِسمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم اَللَّهُمَّ یا کَثیرَ النَّوالِ یا دائمَ الوصالِ یا حَسَنَ الحالِ یا رازِقَ العِبادِ بِحَقِّ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن دَخَلَ الشَّکَّ فی ایمانی بِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن دَخَلَ الشُّبهَةُ فی مَعرِفَتی ایّاکَ وَلَم اَعلَم بها تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن دَخَلَ النِّفاقُ فی قلبی مِنَ الذَّنُوبِ الکَبائِرِ وَالصَّغائِرِ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن دَخَلَ العُُجبُ وَالکِبریاءُ وَالسُّمعةُ فی عَمَلی وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن جَرَی الکِذبُ وَالغَیبَةُ وَالنَّمیمةُ عَلی لِسانی وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَرَدتَ لی مِن خَیر فَلَم اَشکُرهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اََنعَمتَ عَلَیَّ وَ لَم اَرضَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَوَلَیتَنی مِن نَعَمائکُ فَغَفَلتُ مِن شُکرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ یا حَیُّ یا قَیُّومُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنتَ سُبحانَکَ اِنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین اَللَّهُمَّ ما اَوَلَیتَنی مِن آلائکَ فَلَم أؤَدِّ حَقَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما مَنَنتَ بِهِ عَلَیَّ مِنَ الحُسنی فَلَم اَحمَدکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما اَوجَبتَ عَلَیَّ فَلَم اَرضَهُ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما قَصَدتَ عَلَیَّ فی رَجآئی وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما زَلَلتَ قَدَمی اِنِ اعتَمَدتُ مِن سُؤالِ فِی الشّدائدِ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ ما صَلحَ شَأنی بِفَضلِکَ فَرَاَیتُهُ مِن غَیرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّه، اَللَّهُمَّ اِن طَلَبَ لِسانی مِن غَیرِکَ وَلَم اَعلَم بِهِ تُبتُ عَنهُ وَ اَقُولُ لا اِلهَ الاَّاللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهُ عَلِیٌّ وَلِیُّ اللّهِ وَ صَلِّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّد وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرین وَ الحَمدُلِلهِ رَبِّ العالَمینَ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمینَ .