eitaa logo
شمیم عدالت
194 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
9.1هزار ویدیو
320 فایل
هدف بلند مدت تحقق تمدن اسلامی عدالت و مبارزه با فساد میان مدت بصیرت افزایی در تمامی جبهه های گسترده دشمنان داخلی و خارجی بویژه در مقوله مباحث فرهنگی است کوتاه مدت روشنگری بر اساس نیازهای روز جامعه ارتباط با مدیر کانال: @law_z_kh
مشاهده در ایتا
دانلود
مرحوم علامه محمد تقی جعفری نقل می کرد: یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود. محل برگزاری جشن،منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن،به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال،باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (ع) اشعاری خواندند.برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت... من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم که از در مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند. عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. سید،جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند. بالاخره نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود. وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند،سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب،این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم. سید بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد... دیدم که دریایی است بیکران... چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند. در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ سید گفت: گاهی اوقات. گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعر تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟ اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند،گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند. سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد: گر شمیمی ز سر طرّه جانان خیزد تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد واله‌ام من که چو ازخواب تو بیدار شوی زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟ علی عالی اعلا که ز بیم نهلش روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاری کند از قاعده لطف نظر از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون از لحد با دو کف موسی عمران خیزد داورا! دادگرا! جانب "جدّا" نظری کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد ... معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است. پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: آقایان! علی(ع) از این جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشسته‌اید و غذاها، شیرینی‌ها و شربت‌های خوشمزه می‌خورید بعد می‌روید خانه و فکر می‌کنید که در مدح علی شعر گفته‌اید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه. این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت. پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند... آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه می‌کردند. آقای سپهر، بعدها می‌گفت: تعدادی از آنها زندگی‌شان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند. ابن سینای زمان ص ۹۷-۱۰۲. (ع) ؏َـلے(َ؏)*   https://eitaa.com/shamimedalat ┄┅═❁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🌸﷽𖣔༅❧➼‌═┅─ 🔹 مقام معظم رهبری ⭕️از ساعت اول انقلاب این دشمن ظهور پیدا کرد تا امروز و این دشمن.... 💢تمام توطئه های دشمن شکست خورد. ♡اللـ℘ـم‌؏ـجل‌‌لولیڪ‌الفـࢪج 🌸🍃🧚‍♂🍃🌸 ╭┈──────「🦋」 ╰─┈➤ •❥࿐❥᭄͚ٖٜ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📡 تروریست های رسانه ای در ایران 🔹حجم اخبار منفی و کذب که به شدت روح و روان مردم رو به هم میریزه این روزها خیلی زیاد شده. به ویژه تو فضای مجازی که نظارتی هم بر اون نیست. 🔹 تعلل در مدیریت فضای مجازی به هیچ وجه جایز نیست. وضع امروز کشور از این نظر، وضع فوق العاده است. 🔹این حملات تروریستی رسانه ای در فضای مجازی، باید با ورود فوری و اضطراری دستگاه های امنیتی خنثی بشه. 🔹 حمله سایبری، فقط حمله ویروسی به زیرساختها نیست. از اون مهمتر، ویروسی هست که تو ذهن مخاطب میکارن و ذهنیتش رو نسبت به نظام و کشور دارن عوض میکنن 🔹توی همین دو سه روز، بیش از 20 خبر به شدت منفی و کاملا کذب در فضای مجازی منتشر شده که هر کدومش، قدرت تبدیل یک حامی نظام به ضدانقلاب رو داره! # سواد رسانه ای# 🆔 @Tahlilesiyasibartar 🇮🇷
*صلوات خاصه علیه السلام* اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَصِيِّ الْأَوْصِيَاءِ وَ إِمَامِ الْأَتْقِيَاءِ وَ خَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ وَ الْحُجَّةِ عَلَى الْخَلائِقِ أَجْمَعِينَ اللَّهُمَّ كَمَا جَعَلْتَهُ نُورا يَسْتَضِي‏ءُ بِهِ الْمُؤْمِنُونَ فَبَشَّرَ بِالْجَزِيلِ مِنْ ثَوَابِكَ وَ أَنْذَرَ بِالْأَلِيمِ مِنْ عِقَابِكَ وَ حَذَّرَ بَأْسَكَ وَ ذَكَّرَ بِآيَاتِكَ وَ أَحَلَّ حَلالَكَ وَ حَرَّمَ حَرَامَكَ وَ بَيَّنَ شَرَائِعَكَ وَ فَرَائِضَكَ وَ حَضَّ عَلَى عِبَادَتِكَ وَ أَمَرَ بِطَاعَتِكَ وَ نَهَى عَنْ مَعْصِيَتِكَ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ وَ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيَائِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ. (ع) ؏َـلے(َ؏)*   https://eitaa.com/shamimedalat ┄┅═❁
13.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⃣ سلام کلیپ شماره یک مسابقه بزرگ غدیر توسط موکب امام علی ع وموکب شهدای صنعت مس رفسنجان کرمان با جوایز ویژه👆 ؏َـلے(َ؏)*   https://eitaa.com/shamimedalat ┄┅═❁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⃣ سلام کلیپ شماره یک مسابقه بزرگ غدیر توسط موکب امام علی ع وموکب شهدای صنعت مس رفسنجان کرمان با جوایز ویژه👆 ؏َـلے(َ؏)*   https://eitaa.com/shamimedalat ┄┅═❁
سوالات مسابقه نهضت نهج البلاغه خوانی بمناسبت عیدغدیر 1⃣با توجه به حکمت ۴۵۸ نشانه های ایمان آن است که ..... الف- راست بگویی آنگاه که تو را زیان برساند. ب- دروغ نگویی زمانی که به تو سود رساند و آنکه بیش از مقدار عمل سخن نگویی و چون از دیگران گویی از خدا بترسی. ج-الف و ب درست است 2⃣ با توجه به حکمت ۳۵۰ نشانه های مردم ستمکار.... الف- با سرکشی به مافوق خود ستم روا دارد و به زیر دستان خود با زور و چیرگی ستم می کند و ستمکاران را یاری می دهد . ب- مغرور و متکبر و ظالم است . ج- انفاق ندارد ، بخیل است ، به زیر دستان ستم می کند . 3⃣ در حکمت ۲۸۸ می فرماید هر گاه خدا بخواهد بنده ای را خوار کند ... الف- او را فقیر می کند . ب- دانش را از او دور می سازد . ج- او را در نظر مردم کوچک می کند . 4⃣ در حکمت ۱۴۶ می فرماید .... الف- ایمان خود را با صدقه دادن ، و اموالتان را با زکات نگاه دارید و امواج بلا را با دعا از خود دور سازید . ب- ایمان خود را با گفتن شهادتین و اموالتان را با در حرز گذاشتن نگاه دارید و امواج بلا را با ذکر و دعا از خود دور سازید . ج- ایمان خود را با ولایت داشتن ، اموالتان را با انفاق ، و بلا را با صدقه دور سازید . 5⃣ در حکمت ۱۰ در روش زندگی با مردم می فرماید با مردم آن گونه رفتار کنید که .... الف- دوست دارید با شما آنگونه رفتار کنند . ب- اگر مردید بر شما اشک بریزند و اگر زنده ماندید با اشتیاق سوی شما آیند . ج- شما را دوست داشته باشند. فقط شماره سوال و پاسخ به شکل زیر ثبت گردد👇 بعنوان مثال پاسخ سوال 1⃣ ج
6⃣ امیرالمومنین در نامه ۷۹ به فرماندهان لشکر پس از بدست گرفتن خلافت علت هلاکت ملتهای پیشین را .... الف- ظلم و خوشگذرانی می داند . ب- نپرداختن حق مردم و زورگویی می داند . ج- بدان جهت که حق مردم را نپرداختند ، پس دنیا را با رشوه دادن به دست آوردند و مردم را به راه باطل بردند و آنان اطاعت کردند . 7⃣ امام علی علیه السلام در نامه ۳۱ نهج البلاغه خطاب به امام حسن علیه السلام درباره حقوق دوستان می فرماید .... الف- چون برادرت از تو جدا گردد تو پیوند دوستی را برقرار کن ، اگر روی برگرداند تو مهربانی کن و چون بخل ورزد تو بخشنده باش . ب- چون برادرت از تو جدا گردد تو پیوند دوستی را برقرار کن ، اگر روی برگرداند تو مهربانی کن و چون بخل ورزد تو بخشنده باش . هنگامی که دوری می گزیند تو نزدیک شو و چون سخت می گیرد تو آسان گیر . ج_ چون برادرت از تو جدا گردد تو پیوند دوستی را برقرار کن ، اگر روی برگرداند تو مهربانی کن و چون بخل ورزد تو بخشنده باش . هنگامی که دوری می گزیند تو نزدیک شو و چون سخت می گیرد تو آسان گیر .و به هنگام گناهش عذر او را بپذیر ، چنان که گویا بنده او می باشی و او صاحب نعمت توست .