eitaa logo
شمیم ملکوت
372 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
273 ویدیو
125 فایل
ساده و صمیمی با ملکوتیان
مشاهده در ایتا
دانلود
مابیش از هر کسی، داریم با خدا زندگی می کنیم! و بیشتر از همه ، توی سختی ها و مشکلات و ترس ها !!! پس ایمان خودمون را حفظ کنیم! .
سالروز ولادت با سعادت امام موسی کاظم(علیه السلام) تهنیت باد .
دعایی که امام کاظم علیه السلام فرمودند زیاد بخوانید: فضل بن يونس از حضرت ابى الحسن (موسى بن جعفر) عليه السّلام حديث كند كه آن حضرت بمن فرمود: اين دعا را بسيار بخوان: « اَللَّهُمَّ لاَ تَجْعَلْنِي مِنَ اَلْمُعَارِينَ وَ لاَ تُخْرِجْنِي مِنَ اَلتَّقْصِيرِ » بار خدايا مرا از عاريت داده‌شدگانِ ایمان قرار مده و از تقصير بيرون مبر! من عرض كردم: اما عاريت داده‌شدگان، معنايش را دانستم، معناى «مرا از تقصير بيرون مبر» چيست‌؟ فرمود: هر كارى را كه بخاطر خداى عز و جل انجام دهى پس خود را در آن كار پيش خود مقصر بدان، زيرا كه همۀ مردم در كارهايشان ميان خود و خداى عز و جل تقصير كار و مقصرند! 📚الکافي ج ٢ص٥٧٩ استاد
روزى هارون الرشید به امام كاظم(ع) گفت كه مرزهاى فدك رامعلوم كن، تا آن را به تو برگردانم. امام(ع) از جواب امتناع كرد. هارون‏ پيوسته اصرار كرد. امام(ع) فرمود: «من آن را جز با حدود واقعی اش نخواهم‏ گرفت.» هارون كه به اصرار خواستار تعيين حدود ‏شد. امام فرمود: «اگر من‏ حدود آن را باز گويم مسلما موافقت نخواهى كرد.» هارون سوگند ياد كرد كه درصورت تعيين حدود آن را برمی گردانم. امام(ع) فرمود:« اما حد اول آن سرزمين عدن است. در اين هنگام هارون چهره‏ اش‏ دگرگون می‌گردد و با شگفتى می‌گويد:« ادامه بده.» امام(ع) فرمود: «و حد دوم آن سمرقنداست.» براى بار دوم ناراحتى هارون بيشتر گشت. امام فرمود:« و حد سوم آن آفريقاست.» در حالى كه صورت هارون از شدت ناراحتى سياه شده بود، حضرت فرمود: «و حد چهارم‏آن سواحل درياى خزر و ارمنستان است.» حضرت حدود كشور اسلامى كه آن روز، هارون برآن حكومت داشت را ‏بيان كرد. هارون گفت: «پس چيزى براى ما باقى نماند، برخيز جاى من بنشين.» امام فرمود: «من به تو گفتم، اگر حدود آن را تعيين كنم،هرگز آن را نخواهى داد.» @shamimemalakut
دعای سریع الاجابة از حضرت موسی بن جعفر(ع) : « اللّٰهُمَّ إِنِّى أَطَعْتُكَ فِى أَحَبِّ الْأَشْياءِ إِلَيْكَ وَهُوَ التَّوْحِيدُ ، وَلَمْ أَعْصِكَ فِى أَبْغَضِ الْأَشْياءِ إِلَيْكَ وَهُوَ الْكُفْرُ ، فَاغْفِر لِى ما بَيْنَهُما ، يَا مَنْ إِلَيْهِ مَفَرِّى آمِنِّى مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَيْكَ اللّٰهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الْكَثِيرَ مِنْ مَعاصِيكَ ، وَاقْبَلْ مِنِّى الْيَسِيرَ مِنْ طاعَتِكَ ، يَا عُدَّتِى دُونَ الْعُدَدِ ، وَيَا رَجائِى وَالْمُعْتَمَدَ ، وَيَا كَهْفِى وَالسَّنَدَ ، وَيَا وَاحِدُ يَا أَحَدُ ، يَا قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ اللّٰهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ؛ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَيْتَهُمْ مِنْ خَلْقِكَ وَلَمْ تَجْعَلْ فِى خَلْقِكَ مِثْلَهُمْ أَحَداً ، أَنْ تُصَلِّىَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَتَفْعَلَ بِى ما أَنْتَ أَهْلُهُ اللّٰهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُكَ بِالْوَحْدانِيَّةِ الْكُبْرىٰ ، وَالْمُحَمَّدِيَّةِ الْبَيْضاءِ ، وَالْعَلَوِيَّةِ العُلْيا ، وَبِجَمِيعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلىٰ عِبادِكَ ، وَبِالاسْمِ الَّذِى حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِكَ فَلَمْ يَخْرُجْ مِنْكَ إِلّا إِلَيْكَ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ وَاجْعَلْ لِى مِنْ أَمْرِى فَرَجاً وَمَخْرَجاً ، وَارْزُقْنِى مِنْ حَيْثُ أَحْتَسِبُ وَمِنْ حَيْثُ لَاأَحْتَسِبُ ، إِنَّكَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ »
امام كاظم(عليه السلام) مى فرمايد: «يا هِشام! إنّ العُقَلاءَ ترَكوا فُضولَ الدُّنيا فَكَيف الذّنوب، وتَرْكُ الدّنيا مِن الفَضْلِ وتَرْكُ الذّنوبِ مِنَ الفَرْضِ. عاقلان اضافات دنيا را ترك كرده اند تا چه رسد به گناهان، چراكه ترك دنيا فضيلت است و ترك گناهان فريضه»!!
امام کاظم( ع) از پدران گرامی اش روایت می کند که پیامبر خدا( ص) به امام علی( ع) فرمودند: یا علی، هرگاه وناگواری به تو روی آورد، بگو: « اللَّهُمَّ إِنّی أَسئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ،وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَن تُصَلِّی عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَأَن تُنجِیَنی مِن هذَا الغَمِّ » 📚صحیفة کاظمیه.ص289
امام کاظم ع می فرماید : إِنَّ اللَّهَ یقُولُ: إِنِّی لَمْ أُغْنِ الْغَنِی لِکرَامَةٍ بِهِ عَلَی، وَ لَمْ أُفْقِرِ الْفَقِیرَ لِهَوَانٍ بِهِ عَلَی، وَ هُوَ مَا ابْتَلَیتُ بِهِ الْأَغْنِیاءَ بِالْفُقَرَاءِ، وَ لَوْلَا الْفُقَرَاءُ لَمْ یسْتَوْجِبِ الْأَغْنِیاءُ الْجَنَّةَ. حضرت حق فرموده: من غنی و بی نیاز نکردم غنی را به خاطر کرامتش پیش من، و فقیر را فقیر نکردم به خاطر پستیش و خواریش، بلکه این امتحانی است برای اغنیاء، و اگر فقراء نبودند اغنیاء مستحق و سزاوار بهشت نمی شدند!!! @shamimemalakut
هارون الرشید به امام کاظم ع گفت: چگونه خود را فرزند پیامبر ص می‌دانید، با این‌که پیامبر ص فرزند پسری نداشت؟ امام کاظم ع ، هارون را به قبر پیامبر ص سوگند داد تا او را از پاسخ معاف دارد، اما هارون نپذیرفت و اصرار می‌کرد که باید اثبات کنی که شما فرزند رسول خدا هستید؟ سپس امام کاظم آیه " وَمِن ذُرِّ‌يَّتِهِ دَاوُودَ وَسُلَيْمَانَ وَأَيُّوبَ وَيُوسُفَ وَمُوسَىٰ وَهَارُ‌ونَ ۚ وَكَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ ، وَزَكَرِ‌يَّا وَيَحْيَىٰ وَعِيسَىٰ وَإِلْيَاسَ ۖ كُلٌّ مِّنَ الصَّالِحِينَ [ انعام–۸۴-۸۵ ]  را خواند و گفت؛ حضرت عیسی با این‌که پدر نداشت خدا او را طرف مریم، فرزند ابراهیم شمرده است، ما نیز از طرف مادرمان فاطمه فرزند پیامبر هستیم، سپس آیه  را خواند! @shamimemalakut
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت امام کاظم(علیه‌السلام) می‌فرمایند: «لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحَاسِبْ نَفْسَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ فَإِنْ عَمِلَ حَسَناً اسْتَزَادَ اللَّهَ وَ إِنْ عَمِلَ سَيِّئاً اسْتَغْفَرَ اللَّهَ مِنْهُ وَ تَابَ إِلَيْهِ» از ما نيست كسى كه هر روز اعمال خود را محاسبه نكند، تا اگر نيكى كرده از خدا بیشتر شدن آن را بخواهد، و اگر بدى كرده از خدا آمرزش بخواهد و توبه کند. الكافی، جلد ۲، صفحۀ ۴۵۳
در تاریخ آمده که فرهاد میرزا ، عموی ناصرالدین شاه فردی بسیار متمول بود که ، ارادت خاصی به امام کاظم ع داشت . روزهای آخر عمرش ، وقتی در بستر بیماری بود ، ناصرالدین شاه به او گفت : عموجان ! پولهایت را کجا گذاشته ای تا فرزندانت بعد تو بزحمت نیفتند ؟ و او با خونسردی جواب داد : همه ی پولهایم را به بانک موسی بن جعفر ، واریز کرده ام ! آری ، او تمام دارایی خود را که بیش از سیصد هزار تومان بود ، صرف ساخت بارگاه امام کاظم ع کرده بود ! اما دو وصیت هم کرده بود : یکی اینکه او را در جلوی درب حرم ، زیر پای زائران امام کاظم دفن کنند ! و دیگر اینکه جنازه وی را چهار باربر و حمّال حمل کنند ! وقتی جنازه ی وی را تشییع می کردند ، تمام علمای عراق آمده بودند ، ولی مثل امام کاظم ع ، چهار باربر جنازه را حمل می کردند ! @shamimemalakut
یکی از دستورالعمل هایی که حضرت (قدس سره) برای شفای بیماران میفرمودند : مریض پس از نماز صبح دورکعت نماز حاجت بخواند و پس از آن سه مرتبه بگوید: «اللَّهُمَ‏ اشْفِنِي‏ بِشِفَائِكَ‏ وَ دَاوِنِي بِدَوَائِكَ وَ عَافِنِي بِعَافِیَتِكَ فَإِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِك‏ بِحُرْمَةِ الإمامِ الکاظِم علیه‌السلام» خدایا، مرا به شفای خود شفا ده و به دوای خود دوا ده و از بلایت عافیتم بخش؛ چرا که من بندۀ تو و فرزند بندۀ توأم. به حرمت و مقام امام موسی کاظم علیه‌السلام. 📚 بهجت‌الدعاء ص ۲۴۹ @shamimemalakut
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الْأَمِينِ الْمُؤْتَمَنِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ الْبَرِّ الْوَفِيِّ الطَّاهِرِ الزَّكِيِ‏ النُّورِ الْمُبِينِ (الْمُنِيرِ) الْمُجْتَهِدِ الْمُحْتَسِبِ الصَّابِرِ عَلَى الْأَذَى فِيكَ‏ اللَّهُمَّ وَ كَمَا بَلَّغَ عَنْ آبَائِهِ مَا اسْتُودِعَ مِنْ أَمْرِكَ وَ نَهْيِكَ وَ حَمَلَ عَلَى الْمَحَجَّةِ وَ كَابَدَ أَهْلَ الْعِزَّةِ وَ الشِّدَّةِ فِيمَا كَانَ يَلْقَى مِنْ جُهَّالِ قَوْمِهِ‏ رَبِّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ وَ أَكْمَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَى أَحَدٍ مِمَّنْ أَطَاعَكَ وَ نَصَحَ لِعِبَادِكَ إِنَّكَ غَفُورٌ رَحِيمٌ
🔴نقل توسّل به امام کاظم (علیه‌السلام) 🔹 خطیب بغدادی از سنّی‌های خیلی متعصّب و مخالف شیعه است. او به قدری با شیعه مخالف است که علماء شیعه را با تعابیر تند و ناروا یاد می‌کند؛ مثلاً درباره شیخ مفید می‌نویسد: «شيخ الرافضة و المتكلّم على مذاهبهم، صنف كتب كثيرة في ضلالاتهم و الذب عن اعتقاداتهم و مقالاتهم و الطعن على السلف الماضين من الصحابة و التابعين و عامة الفقهاء المجتهدين، و كان أحد أئمة الضلال، هلك به خلق كثير من الناس إلى أن أراح الله المسلمين منه، و مات في يوم الخميس ثاني شهر رمضان من سنة ثلاث عشرة و أربعمائة.»¹ 🔸 خطیب با این همه تعصّب و کینه با شیعه وقتی به سرگذشت حضرت امام موسی بن جعفر (علیه‌السلام) می‌رسد، مفصّلاً به ذکر فضائل آن حضرت می‌پردازد.² 🔹 هم‌چنین در باب «ما ذكر في مقابر بغداد» به کرامت قبر امام موسی بن جعفر (علیه‌السلام) اشاره می‌کند و می‌نویسد: «أخبرنا القاضي أبو محمد الحسن بن الحسين بن محمد بن رامين الإستراباذي قال: أخبرنا أحمد بن جعفر بن حمدان القطيعي قال: سمعت الحسن بن إبراهيم أبا علي الخلال يقول: ما همني أمر فقصدت قبر موسى بن جعفر فتوسلت به إلا سهل الله تعالى لي ما أُحبّ.»³ 1⃣ تاريخ مدينة السلام؛ ج ۴ ص ۳۷۵ ش ۱۵۶۶، چاپ بشّار عوّاد معروف. 2⃣ تاريخ مدينة السلام؛ ج ۱۵ ش ۶۹۳۹ ص ۱۴ تاريخ مدينة السلام؛ ج ۱۵ ش ۶۹۳۹ ص ۱۸ 3⃣ تاريخ مدينة السلام؛ ج ۱ ص ۴۴۲ 📚 جرعه‌ای از دریا ؛ ج۳ ، ص ۲۴۰
😳😳😳
از کشتار مسلمانان سربرنیتسا چه می‌دانید؟ - | Mehr News Agency https://www.mehrnews.com/news/5535050/%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D9%86%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF امروز سالگرد بزرگترین نسل کشی مسلمانان بعد از جنگ جهانی دوم است !!  ...، کوچ دادن اجباری، تصرف اجباری اموال و دارایی، قتل عام و نسل کشی، تجاوز و هتک حرمت به زنان، تأسیس اردوگاه‌های مرگ، حاملگی‌های اجباری و …!
هدایت شده از  روان آسا
غیر اخلاقی ترین عادت بشر این است که مدام و بی وقفه، درباره هر کس و پیش از آنکه بفهمد و درک کند قضاوت می کند. این آمادگی پرشور برای قضاوت کردن، نفرت انگیزترین حماقت و مخرب ترین شرارت هاست... میلان کوندرا @ranjeyادمین https://eitaa.com/ravanasaclinic
گاهی‌ کسی می‌گوید"این چه حرفی بود که بالای منبر گفتید؟" این اعتراض، انسان را تنظیم می‌کند. انسان گاهی احتیاج به این حرف دارد، چون خیال می‌کند چیز مهمی گفته و خبری است! این‌که یک جملۀ انتقادی به او می‌گویند، متعادل می‌شود. اگر کسی سخنی علیه ما گفت، او مأمور خداست که ما را متنبّه می‌کند. ☑️ @mirbaqeri_ir
یادت باشه اونی که اذیتت می کنه، دنیاست ! نه کس دیگه ای، نه چیز دیگه ای ! نقاب آدمها فریبت ندهد ! .
امروز، الحمدلله و المنّة توفیق دیدار رهبری حاصل شده بود! چند متری فاصله بود با آقا، اما نه می گذاشتند جلو بروی ، نه حرف بزنی و نه نزدیک بشوی ! گمانم رفت به قیامت ، از بین اون همه جمعیت، چطوری میخواهیم اهل بیت را پیدا کنیم ؟! اگر اونها خودشون ما رو پیدا نکنند؟؟؟؟!!! خیلی جالبه ! برای مامورین انتظامات ، فرقی نداره کی هستی و چه سمتی داری، به همه با چشم شک و تردید نگاه می کنند. ضمن احترام ،اونقدر دقیق می گردند که آدم به خودش شک می کنه! پیر و جوان ، رئیس و مرئوس، استاد و شاگرد، همه یکسان توی صف !! هیچ التماس و قسم و آیه هم بکار نمی آید!! خدایا ! قیامت چه خبر خواهد بود ؟؟؟!!! « والعاقبة للمتقین » اهل بیت فقط متقین را پیدا خواهند کرد و لاغیر !
ناگهان صومعه لرزید از آن دقّ‌ الباب اهل آبادی تثلیث پریدند از خواب رجز مأذنه‌ها لرزه به ناقوس انداخت راهبان را همه در ورطۀ کابوس انداخت قصۀ فتنه و نیرنگ و دغل پیوسته‌ست نان یک عده به گمراهی مردم بسته‌ست ننوشتند که باران نمی از این دریاست یکی از خیل مریدان محمد، عیسی است لاجرم چاره‌ای انگار به جز جنگ نماند قل تعالَوا... به رخ هیچ کسی رنگ نماند به رجز نیست در این عرصه یقین شمشیر است بر حذر باش که زنّار، گریبان‌ گیر است کارزارش تهی از نیزه و تیر و سپر است بهراسید که این معرکه خون‌‌ریزتر است بانگ طوفانیِ القارعه طوفان آورد آنچه در چنتۀ خود داشت به میدان آورد با خود آورد به هنگامه عزیزانش را بر سر دست گرفته‌ست نبی جانش را عرش تا عرش ملائک همه زنجیره شدند به صف‌ آرایی آن چند نفر خیره شدند پنج تن، پنج تن از نور خدا آکنده آفتابان ازل تا به ابد تابنده دفترم غرق نفس‌های مسیحایی شد گوش کن، گوش کن این قصه تماشایی شد با طمانیۀ خود راه می‌آمد آرام دست در دست یدالله می‌آمد آرام دست در دست یدالله چه در سر دارد حرفی انگار از این جنگ فراتر دارد ایها الناس من از پارۀ تن می‌گویم دارم از خویشتن خویش سخن می‌گویم آن‌که هر دم نفسم با نفسش مأنوس است آن‌که با ذات خدا «عزّوجل» ممسوس است من علی هستم و احمد من و او خویشتنیم او علی هست و محمد من و او خویشتنیم نه فقط جسم علی روح محمد باشد یک تنه لشکر انبوهِ محمد باشد دیگر اصلا چه نیازی‌ست به طوفان، به عذاب زهرۀ معرکه را اخم علی می‌کند آب الغرض مهر رسولانۀ او طوفان کرد راهبان را به سر سفرۀ خود مهمان کرد مست از رایحۀ زلف رهایش گشتند بادها گوش به فرمان عبایش گشتند می‌رود قصۀ ما سوی سرانجام آرام دفتر قصه ورق می‌خورد آرام آرام حمید رضا برقعی
باز جنگی نابرابر در برابر داشتند دست امّا از سر چادر مگر برداشتند؟ گرچه چادرها به خون غلتیده و خاکی ولی زیر چکمه بوی گل‌های معطّر داشتند دست بر ماشه نمی‌بردند این قزّاق‌ها شرم اگر که از حرم نه، از کبوتر داشتند.. لحظه‌ای قبل از صدای وحشی فرمان تیر کودکانی در کنار خویش مادر داشتند چشم کاشی‌های فیروزه به گنبد خشک شد؟ یا از اوّل طرح اِسلیمیِ پرپر داشتند؟ در وصیّت‌نامۀ سرخ شهیدان دیده‌ای؟ جملگی یک خواسته در سطر آخر داشتند زهرا سپه کار به شهدای واقعه گوهرشاد
باید خیلی فکر کنم تا بدونم چرا ، دعای روز مباهله مثل دعای سحر ماه رمضان است ؟؟!! .