<mark class="format"> و من كلام له عليه‌السلام يعني به الزبير في حال اقتضت ذلك </mark> <mark class="format"> و يدعوه للدخول في البيعة ثانية </mark> يَزْعُمُ أَنَّهُ قَدْ بَايَعَ بِيَدِهِ وَ لَمْ يُبَايِعْ بِقَلْبِهِ 8 و از سخنان آن حضرت است كه بدان زبير را در نظر دارد و در حالى كه مقتضى آن بوده، فرموده است. پندارد با دستش بيعت كرده است، نه با دلش. فَقَدْ أَقَرَّ بِالْبَيْعَةِ وَ اِدَّعَى اَلْوَلِيجَةَ پس بدانچه به دستش كرده اعتراف مى‌كند، و به آنچه به دلش بوده ادعا فَلْيَأْتِ عَلَيْهَا بِأَمْرٍ يُعْرَفُ پس بر آنچه ادّعا كند دليلى روشن بايد وَ إِلاَّ فَلْيَدْخُلْ فِيمَا خَرَجَ مِنْهُ يا در آنچه بود و از آن بيرون رفت در آيد. نهج البلاغه : خطبه ها : پيمان شكنى زبير گوهرین (گنجینه های مکتوب) https://gowharin.ir https://gowharin.ir/gowhar/100001009