دو وجهی کز عنایت بی‌شکوک است یکی جذبست و آندیگر سلوکست بود این هر دو از بهر هدایت شد آسان کار سالک از عنایت بعرف ما عنایت انجذابست سلوک از وی هم اما در حسابست نماید از عنایت ره بسالک رهاند هم بجذبش از مهالک ز جذبه ره بآسانی شود طی بهر گامی رسد هم جذبه از پی سلوک و جذب پس با هم دو یارند معین یکدیگر بر رهسپارند نیاید جذبه تا ره طی نگردد رهی هم طی بدون وی نگردد از آن عارف ز سلطان هدایت سلوک و جذب را خواند عنایت صفی علیشاه : بحرالحقایق : بخش ۴۸۹ - وجهالاعنایه گوهرین (گنجینه های مکتوب) https://gowharin.ir https://gowharin.ir/gowhar/139335