نبوت از حقایق باشد اخبار که شد عرفان ذات حق و آثار دگر اسماء و اوصاف الهی دگر احکام هر نظمی کماهی دو قسم است آن نبوت‌گاه توزیع یکی تعریف و دیگر باز تشریع بود تعریف: انباء او بعرفان در اسماء و صفات و ذات سبحان دگر هم آن که تشریعش بود نام بزاید باشدش تبلیغ احکام هم اخلاق و سیاسات و عبادات دگر هم علم حکمت در افادات ز تعریفست اعلی در جلالت محقق خوانده است او را رسالت ولی آگاه از این علم و اصولست ولی ز اخبار و انبائش ملول است صفی علیشاه : بحرالحقایق : بخش ۴۴۱ - باب‌النون النبوه گوهرین (گنجینه های مکتوب) https://gowharin.ir https://gowharin.ir/gowhar/139287