اصلش از قصبهٔ نائین و خود از محققین. عارفی آگاه، عاشقی صاحب پایگاه، صاحب علوم معنوی و صوری و مظهر تجلیات آثاری و نوری طالب مشاهده. معاصر صفویه بوده است. این رباعی از او نوشته میشود:
این قوم که در پناه ریش آمدهاند
گرگند که در لباس میش آمدهاند
برگشته ز اسلام و به خویش آمدهاند
پس رفته و در گمان که پیش آمدهاند
رضاقلی خان هدایت : تذکرهٔ ریاض العارفین : روضهٔ اول در نگارش احوال مشایخ و عارفین : بخش ۶۷ - رفیعای نابینی رحمة اللّه
گوهرین (گنجینه های مکتوب)
https://gowharin.ir
https://gowharin.ir/gowhar/88176