عشق روی درخود دارد پس همو شاهد است و همو مشهود و عشق خود را شناسد پس همو عارفست و همو معروف در هوا خود پرد و شکار از عالم خود کند پس همو شکار است و همو صیاد آنچه بایدش در عالم خود باید پس همو طالبست و همو مطلوب نظر از خود برندارد و بر کس نگمارد پس همو قاصد است و همو مقصود،عزیزی گفته است: صیاد همو دانه همو صید همو ساقی و حریف و می و پیمانه همو گفتم که ز عشق او به بتخانه شوم دیدم که بت حاکم بتخانه همو عین‌القضات همدانی : لوایح : فصل ۵۵ گوهرین (گنجینه های مکتوب) https://gowharin.ir https://gowharin.ir/gowhar/88532