شهان دیدند در ره رهزن و غول نهادندی بنای رتبه بر طول نخستین رتبه علم الیقین است دوم عین الیقین مستبین است سیم حق الیقین لولوی تدقیق بدین ترتیب سفتند اهل تحقیق چه سرست اینکه قومی ز اهل آداب نهادندی بنای علم بر آب بدون علم باشد سالها بین ز حد جهل تا سر منزل عین بنای رتبه بر طولست بی ریب بچشم جهل نتوان دید غیب چو نبود علم گر نور مبینست چه جای دعوی حق الیقینست صفای اصفهانی : دیوان اشعار : مثنوی : بخش ۹ - سؤال چهارم گوهرین (گنجینه های مکتوب) https://gowharin.ir https://gowharin.ir/gowhar/95326