زندان مکان اندیشه و اصلاح رفتار است.
🔴 آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در آئین اختتامیه بیست و دومین مسابقات قرآنی کارکنان زندانهای سراسر کشور فرمودند:
قرائت قرآن و تدبر در آن و عمل به دستورات آن در زندگی فردی و اجتماعی سه وظیفه ی انسان مسلمان نسبت به قرآن کریم است.
⏪ معظم له افزود: فاقرءو ما تیسر من القرآن یعنی قرآن را بخوانید هر چه می توانید چه از جهت مقدار آن و چه از جهت کیفیت آن .
⏪ ایشان فرمودند: قرآن برای کسی که قلبش نمرده و قفل زده نشده است قابل تدبر است و کسی که با اعمالش بر قلبش تیرگی چیره شد و قفل زده شد امکان تدبر در آن را ندارد.
✅ معظم له در ادامه فرمودند: فخر رازی نویسنده بزرگ تفسیر اگرچه در تجمیع آراء تفسیری و در آیات قرآن کتاب تفسیر کبیر را نوشت ولی نتوانست با تدبر در قرآن مقام و منزلت امیرالمومنین و ائمه علیهم السلام را از قرآن بفهمد و درک کند.
ایشان افزود: زندانیان برادران محترم و مسلمان و شیعه ما هستند که دچار خطا شده اند و حتی در برخی موارد(مانند دیه غیر عمد) معصیتی نکرده اند.
✅ زندان محل اندیشه و اصلاح نفس است و باید سازمان زندان به سوی تربیت و اصلاح نفوس مجرمین گام بردارد.
✅ این مراسم با حضور ریاست کل زندانها جناب دکتر محمدی و ریاست کل دادگستری استان قم حجت الاسلام و المسلمین مظفری و برخی مسئولین قضائی روز سه شنبه 12 اردیبهشت 402 بر گزار شد.
⏪ معظم له در پایان مراسم از زحمات ریاست کل زندانهای استان قم جناب آقای رنجبر به جهت زحمات و اقدامات موثر ایشان در استان قم تقدیر و تشکر نمودند.
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
✅ بی حجاب متجاهر به فسق است و قطعا اگر با علم به حرام بودن عملش مرتکب این گناه شود فاسق است ، انسان مومن از گناه و گناهکار بیزار است.
⏪ اینها مسابقات دو در جمهوری اسلامی ایران است .
نتیجه بی برنامگی فرهنگی و نداشتن غیرت دینی .
🔴 مسئولین گرامی جمهوری اسلامی در هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند، هر طور صلاح میدانید نسبت به فساد و ابتذال برخورد کنید ولی بدانید ما راضی به فعل شما نیستیم ...
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
هدایت شده از دروس آیت الله سیفی مازندرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_اخلاق | 🌷کظم غیظ🌷
#گزیده_بیانات
🔹حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله):
🔸 خیلی ها #بد_حجاب هستند، ولی اینطور نیست که بنایشان مبارزه با دین باشد، خیلی از اینها در قلبشان #اسلام هست، اما در عمل #کوتاهی دارند.
🔸فقهاء اتفاق دارند که اگر نهی از منکر با لسان لیّن و نرم و با خوشرویی امکان داشته باشد استفاده از الفاظ #توهین_آمیز جایز نیست.
🔸خب مردم به شما احترام می گذارند، امام جمعه هستید، دعوتتان کرده اند برای اینکه حرفتان را گوش بدهند، شما [اگر] همان اول بگویید: «من بیزار هستم» این درست نیست، این راه و رسم انبیاء نیست، این راه و رسم ائمهی ما نیست، این آن نیست که در شریعت اسلام هست.
⏪ البته این عزیزان ما سوز دین دارند، ایمان بالا دارند، ما [به] اینها از یک جهت حق می دهیم، لکن باید مراقب باشند که [جای] #کظم_غیظ اینجاست، یکی از موارد مهمی که امیرالمؤمنین (ع) فرمود: «جلوی غضب را بگیر»، در مقام نهی از منکر است.
☑️ @ayatollahseyfi
هدایت شده از دروس آیت الله سیفی مازندرانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درس_اخلاق | 🌷کظم غیظ🌷
#گزیده_بیانات
🔹حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله):
🔸وقتی انسان مومنِ باغیرت یک فرد بی حجاب با وضع آنچنانی را در خیابان می بیند دلش جریحه دار می شود [و] #غیرت_ایمانی او به جوش می آید، اینجا باید خودش را کنترل بکند [و] نباید عصبانیت را اعلام بکند، چون او مکلف است بر خلاف عصبانیت [عمل بکند، البته این] عصبانیت او در اینجا #مأجور است در نزد خدا [چون] این غیظ و عصبانیتی است که از تعصب دینی است.
🔸اما اگر بخواهد این اجر اول را ضایع نکند [و همچنین اجر نهی از منکر را هم داشته باشد، شرطش] این است که: رعایت حدود نهی از منکر را بکند و در مرتبهی اول با منطق، ملاطفت، #مهربانی [و] احترام گذاشتن به طرف مقابل [برخورد بکند]؛
👈اینجا باید کظم غیظ بکند [و] صورت بشاش پیدا بکند، با عباراتی ملیح و [همراه با] #مهربانی و محبت مطلب را با #منطق و مجادلهی احسن بیان بکند.
✳️ بعضی از مسابقات و برنامه هایی که احیانا توسط #مسئولین هم [برنامه ریزی و برگزار میشوند] - مثل مسابقه دو که در شیراز برگزار شد - عین اشاعه فحشاء و از گناهان کبیره است
⏪ نسبت به مسئولینی که در این ماجرا تقصیر یا قصور داشته اند؛👇
🔴 صرف احضار کردن و در بوق و کرنا کردن در فضای مجازی [با این عنوان] که: «ایشان احضار شد» کافی نیست و باید چنین مسئولینی به اشد وجه #مجازات شوند 🔴
☑️ @ayatollahseyfi
چرا ورودی حوزه کاهش یافته است؟!
🔴 کم شدن جمعیت، این مساله یکی از عوامل خلوت شدن مدارس و دانشگاهها نیز می باشد.
🔴 احساس عدم موفقیت بسیاری از طلاب ورودی دهه 70 و 80 و 90 بخاطر عدم برنامه ریزی مدیریت حوزه، آنان را در خانواده و اطرافیان و جامعه تبدیل به مبلغ سوء نموده است.
🔴 بی توجهی به معیشت طلاب و ناتوانی طلاب در اداره زندگی موجب عدم رغبت فرزندان ایشان و بستگانشان شده است.
🔴 دانشگاهی شدن برنامه های تحصیلی حوزه و هم طراز قرار دادن مدرک حوزه و دانشگاه و از بین رفتن سنت های طلبگی در تحصیل
🔴 گسترش دانشگاههای هم عرض حوزه و احساس عدم تفاوت در تحصیل در این دانشگاهها و مراکز حوزوی
🔴 عدم ارتباط موثر شورای عالی و مراکز تصمیم گیری در حوزه با بدنه طلاب و جوانان
🔴 عدم تبیین در مساله هویت طلبگی با توجه به جنگ رسانه ای و دشمنی معاندین در تخریب وجهه روحانیت
🔴 ورود طلاب در نهادهای غیر مرتبط با حوزه و یا عملکرد بعضا نادرست آنان در مسئولیت ها.
🔴 تهاجم فرهنگی از سوی دشمن که موجب گسترش فرهنگ سرمایه داری و اصل قرار دادن پول و رفاه که در سراسر جامعه رواج پیدا کرده است که موجب کم شدن توجه به معنویت گشته است.
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری حماسه آفرینان خانطومان در فرودگاه دمشق
#سالگردشهادت
🔸حاشیه روزنه
حجاب و عفاف میراث شهیدان است؛
با تحلیلهای تخیلی، و سرکوب اقدامات چارچوبمند مدافعان حجاب، سفارش شهیدان را زیر پا نگذاریم.
@rozaneebefarda
هدایت شده از دروس آیت الله سیفی مازندرانی
📣 #اطلاعیه
🌺 سلسله بیــانــات با موضوع
«جایگاه و اهمیت #علم_اصول»
در پنچ حلقــه منتشر گردید🌺
🎙 حضرت آیت الله #سیفی_مازندرانی (حفظه الله)
✅ #حلقه_اول (یک قسمت) لینک👉
🔸 مهمترین دلیل اعتبار علم اصول و حجیت قواعد آن سیرۀ قطعیهی نبی مکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) در تبلیغ دین است
- برای اثبات اعتبار علم اصول نیاز به آیه و روایت خاصی نیست.
✅ #حلقه_دوم (یک قسمت) لینک👉
🔸جایگاه قواعد اصولی در مبانی استنباط مسائل مستحدثه و فقه معاصر/ پویائی اجتهاد در گرو علم اصول.
- أهم عناصر و قواعد کاربردی اصولی در استنباط مسائل فقه معاصر:
اطلاقات و عمومات نصوص کتاب و سنت، و سیرۀ عقلائیه، و مصادیق نو پیدا و مستحدث آن در فقه معاصر.
✅ #حلقه_سوم (یک قسمت) لینک 👉
🔸جایگاه قواعد اصولی، و ادلۀ حجیت خبر واحد در تفسیر قرآن/ عقائد/ اخلاق/ قواعد فقهی
✅ #حلقه_چهارم (پنج قسمت) (لینک ق اول ، لینک ق دوم ، لینک ق سوم ، لینک ق چهارم ، لینک ق پنجم) 👉
🔸علم اصول و ثبات و تغیّر در احکام:
- نقش زمان و مکان و عادات در تغیّر احکام
- عدم تغیّر و دگرگونی روش و منهج اجتهاد به اختلاف زمان و مکان
- تبعیت احکام از مصالح و مفاسد تکوینیه عنصر مشترک بین احکام ثابت و متغیر
✅ #حلقه_پنجم (دو قسمت) (لینک ق اول ، لینک ق دوم)👉
🔸علم اصول و قاعدۀ منطقة الفراغ در تنقیح مبنای اصولی ولایت مطلقهی فقیه:
- قاعدۀ اصولی حکومت، و اقسام چهارگانهی آن.
- ابتنای منطقة الفراغ بر ادلهی ولایت فقیه.
- ابتنای ولایت فقیه بر دو قاعدۀ: حکومت و اهمیت (اهمیت مصالح اسلام و مسلمین بر احکام اولیه).
- تقدم ادلۀ ولایت فقیه بر همهی ادلهی اولیۀ احکام از نوع چهارم اقسام حکومت است.
🔴 فضلای گرامی! جهت اسـتفاده
از صوت و فیلم هر کدام از مباحث
روی هشتگ / لینک های مربــوط به
هر حلقه کلیک نمایند🌸👆
☑️ @ayatollahseyfi
قمه بزنید، اما حجاب مهم نیست!!
✅ وقتی نه سواد داری و نه تقوا داری حرفات دیکته انگلیسه!!
به دار و دسته ات هم ملکه حسینیه میده!!
⏪ باز خوبه معنای وهن اسلام و وهن دین رو فهمیدی ، حالا فهمیدی که اگر قمه زنی رو حدود الهی بدونیم و موجب بدبینی به اسلام بشود باید آنرا ترک کرد؟!
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ اگر پشت کتاب چیز دیگری هست به ما هم بگویید؟!
🔴 مراقب علمای فاسد باشیم.
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
صادق یعنی راستگو و به امام ششم لقب صادق داده اند چرا که در امامت خود راست می گفت در مقابل جعفر کذّاب است که ادّعای امامت می کرد ولی امام واقعی نبود: امام دروغین!
جعفر کذّاب برادر امام حسن عسکری (علیه السلام) است که پس از رحلت آن حضرت ادّعای امامت کرد و او را کذّاب گفتند. امام علی نقی علیه السلام درباره او فرمود: حذر کنید از پسر من جعفر که به منزله پسر نوح است! إنّه لیس من اهلک، انّه عمل غیرصالح؛ همانا او از اهل تو نیست و همانا او کار ناشایستی انجام داد.» 1
ابو خالد کابلی از حضرت امام زین العابدین اسامی ائمه را می پرسید به نام حضرت صادق (ع) که رسید عرض کرد: همه شما صادقید (راستگو هستید) چرا او را " صادق" می گویند؟ امام فرمودند: «چون پنجمی از اولاد او نیز جعفر نام دارد ولی دروغ می گوید و ادّعای امامت دارد! 2
1- هزار و یک نکته، ص 746
2- فضایل و سیره چهارده معصوم (ع) در آثار استاد علامه حسن زاده آملی، ص 354.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عقب نشینی از حجاب!!
درست است فقیه می تواند احکام اولیه را بنا بر مصلحت اسلام و مسلمین تا زمان وجود مصالح تعطیل کند و مهم ترین مصلحت حفظ کیان نظام است ، اما موضوعا برای فقیه ثابت شده است پشت این بی حجابی ها برنامه ریزی دشمن بوده و تعطیلی حجاب نه تنها موجب حفظ نظام نمی شود بلکه باعث گسترش فساد شده و در نهایت موجب ضعف نظام خواهد شد.
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
هدایت شده از قرارگاه سایبری عمار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتشار برای نخستین بار از صداوسیما
💢ماجرا ی نامه تند امام به آیتالله خامنهای و ادامه ماجراها مثل آتش زدن تصویر ایشان در دانشگاهها
♦️ماجرا مربوط به دی ماه سال 66 و خطبههای نماز جمعه رئیس جمهور است که ایشان درباره حدود اختیارات ولی فقیه صحبت میکنند، نامه خصوصی امام به رسانهها میرسد و حسابی در جنجالی میشود. پس از این اتفاقات آیتالله خامنهای در جلسهای به امام توضیح میدهند که منظورشان چه بوده و امام در واکنشی سه بار میفرمایند: جبران میکنم.
🆔 @amarha
هدایت شده از تایپ و تدوین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید | امام خمینی (ره)🌷
🔸حفظ عنایات خدا به این است که این کشوری را که به شما داده است به آن #خدمت کنید...
🔴 پ.ن: قابل توجه مسئولین!
✅ کاری از کانال تایپ و تدوین👇
https://eitaa.com/joinchat/2688549011C5ed391d3a5
🔴 حجاب عرفی ؟!
در فقه عناوین شرعی به سه نوع است:
شرعی
عرفی بهمراه قید شرعی
عرفی
⏪ عناوین شرعی: به عناوینی گویند که تعریف و تشخیص آن فقط از جانب شارع بیان می شود مانند: نماز
عرف و مردم نمی توانند ماهیت نماز را تعیین کنند بلکه مجعول شارع است.
⏪ عرفی به همراه قید شرعی: به عناوینی گویند که تعریف و تشخیص آن در بخشی با عرف و در بخشی با شرع است، مانند : مسافر ، مسافر معنایش عرفی است لکن شرع برای تحقق حکم مسافر شرط مسافت شرعی نموده است.
⏪ عرفی: به عناوینی گویند که تعریف و تشخیص آن تماما به عهده عرف است و شارع در شناخت آن قید و شرطی نداشته و تشخیص آن به مردم واگذار شده است مانند عنوان ضرر ، هر چه را مردم تشخیص دهند که مضر است موضوع حکم لاضرر می باشد.
✅ حال سوال این است که حجاب از چه نوع عناوینی است؟ قطعا نزد همه فقهاء حجاب از عناوین شرعی یا لا اقل عرفی به همراه قید شرعی است.
اینکه در لایحه حمایت از حجاب تشخیص آن به عرف باشد قطعا خلاف بین شرع است.
🔴 بنابر این حجاب عرفی یعنی نماز عرفی ، یعنی اگر کسی بدون وضو نماز بخواند و عرف عنوان نماز را بر آن اطلاق کند صحیح است؟!
این حرف ناشی از عدم شناخت فقه و قواعد علوم حوزوی است.
ابوالقاسم سیفی
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
هدایت شده از دروس آیت الله سیفی مازندرانی
29.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بیانات آیت الله سیفی مازندرانی در مورد لایحه #عفاف و #حجاب
🔷بیانات در آخر درس اخلاق
📆تاریخ: ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
☑️ @ayatollahseyfi
هدایت شده از آیت الله سیفی مازندرانی
🔹اطلاعیه جشن میلاد امام رضا (ع)
و مراسم اختتامیه سال تحصیلی معهد الاجتهاد الفعال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انحراف آقای علوی بروجردی !!
نظر مراجع پیرامون فرقه بهائیت:
آیت الله سبحانی:
" در حال حاضر بهائیت و شیطان پرستی برای مبارزه با اسلام و دینداری جوانان تبلیغ میکنند تا جوانان را از راه به در کنند و در نتیجه آن مرتکب جرم شوند که تحقیق و مطالعه در این زمینهها خوب است.
مقام معظم رهبری: همه مؤمنین باید با حیلهها و مفاسد فرقه گمراه بهائیت مقابله نموده و از انحراف و پیوستن دیگران به آن جلوگیری کنند. آنها نجس و دشمن دین و ایمان شما هستند، پس فرزندان عزیزم جدا از آنها بپرهیزید.
آیت الله صافی گلپایگانی:
فرقه بهائیت نجس هستند و اجتناب از آنها واجب است. و از معاشرت با آنان باید اجتناب نمود. والله العالم
آیت الله وحید خراسانی: بهائیت کافر و نجس اند و باید از ارتباط با آنان اجتناب نمود و خطر وهابیت و بهائیت جدی است.
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید |عفاف و حجاب🌷
🔹 جلسه پرسش و پاسخ با حضور حضرت آیت الله سیفی مازندرانی(حفظه الله) پیرامون لایحه عفاف و حجاب
🔸 #بخش_اول:
بد حجابی و کشف حجاب، تخلف یا جرم؟
ملاک جرم بودن یک عمل چیست؟
آیا فقیه برای همهی جرم ها اجازهی تعیین تعزیر دارد؟
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید |عفاف و حجاب🌷
🔹 جلسه پرسش و پاسخ با حضور حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) پیرامون لایحه عفاف و حجاب
🔸 #بخش_دوم:
آیا حجاب یک امر عرفی هست تا ما برای تعیین مصداق بی حجابی و بدحجابی به عرف مراجعه کنیم یا اینکه این یک مسألهی شرعی است که تعیین دامنه و گسترهی آن به عهدهی شرع مقدس اسلام هست؟
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید |عفاف و حجاب🌷
🔹 جلسه پرسش و پاسخ با حضور حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) پیرامون لایحه عفاف و حجاب
🔸 #بخش_سوم:
نظر حضرتعالی در خصوص #عملکرد نهادهای متولی فرهنگ در جامعه مانند: صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و... در بحث ترویج فرهنگِ حجاب و عفاف چیست؟
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید |عفاف و حجاب🌷
🔹 جلسه پرسش و پاسخ با حضور حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) پیرامون لایحه عفاف و حجاب
🔸 #بخش_چهارم:
از نظر اسلام برای امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی چه جایگاهی باید قائل باشیم؟
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید |عفاف و حجاب🌷
🔹 جلسه پرسش و پاسخ با حضور حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) پیرامون لایحه عفاف و حجاب
🔸 #بخش_پنجم:
مراعات حقوق اقلیت های مذهبی که در ذمهی حکومت اسلامی زندگی می کنند از نظر شرع مقدس به چه صورت است؟ آیا این اقلیت ها مجاز به رعایت نکردن قوانین اسلامی مانند: حفظ حجاب و... هستند؟
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید |عفاف و حجاب🌷
🔹 جلسه پرسش و پاسخ با حضور حضرت آیت الله سیفی مازندرانی (حفظه الله) پیرامون لایحه عفاف و حجاب
🔸 #بخش_ششم:
نگاه قرآن و روایات نسبت به «تبیینِ فوائد، ضررات و آثار اجتماعی عمل کردن یا نکردن به احکام اسلامی» چگونه است؟
┅═✧❁🌷شارح🌷❁✧═┅
http://eitaa.com/joinchat/1014956036Cc8e324c896
یاد امام بزرگوار و عزیز گرامی باد