eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماله کشی احمد باطبی از اقدامات ترامپ؛ این همان کسی است که در اعتراضات‌ کوی دانشگاه ۱۸ تیر ۱۳۷۸ پیراهن عثمان را بالا برده بود؛ او از کشور خارج شد و وضعش این است، برخی صحنه گردان‌های دیگر آن روز حوادث کوی دانشگاه هم در کشور ماندند ولی سرنوشتشان یکی است، همگی ماله کش جنایات آمریکا و منتقد جمهوری اسلامی! این جماعت را که می‌بینم این آیه از قرآن به یادم می‌آید که: «وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا» از كسی كه قلبش را [به سبب كفر و طغیانش‌] به غفلت انداخته‌ایم و از خواسته‌های نامشروعش پیروی كرده و كارش زیاده‌روی است، اطاعت مكن.
جمعیت ما در حال حاضر رو به کاهش است، پدر و مادر باید ۲.۱ فرزند بیاورند تا جمعیت ثابت بماند اما نرخ باروری در کشور ما به زیر ۲ رسیده است. مسأله هم فقط جمعیت نیست بلکه جمعیت محب امیرالمؤمنین، مؤمن، باسواد و انقلابی که هرچه زمان پیش می‌رود مسؤلیت‌های بیشتری بر عهده‌اش خواهد آمد، است. جمعیتی که در آینده‌ای نزدیک نیاز بسیاری به او خواهد بود و مأموریتی برای جهان خواهد داشت. ....... 📌فرزندانمان را به نیت استمرار راه انقلاب اسلامی و خدمت به رهبر اصلی آن یعنی آقا امام زمان(عج) تربیت کنیم. به شرح حال بپیوندید.
شرح حال
📌این تصویر به یاد ماندنی مربوط به دسته "حر انقلاب"، شهید طیب حاج رضایی در روز پانزده خرداد است. 🔻 ش
✍️ تاثیر قیام لِله آسید نورالدین حسینی‌الهاشمی... 🔰 به مناسبت ۱۵ خرداد تصویری از علم هیأت شهید طیب حاج‌رضایی گذاشتم و از تأثیر قیام لله حضرت امام در جذب قلوب بندگان خدا که یکی از آنها هم طیب حاج‌رضایی بود نوشتم، به همین مناسبت خواندن خاطره زیر در رابطه با قیام لله و جذب قلوب از آیت‌الله حائری شیرازی در مورد پدر خانمشان "آیت‌الله سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی" را پیشنهاد می‌دهم.👇 🔻«کلام امام دل‌ها را گرفت، به خاطر چه؟ امام قیامش لِله بود. شما هر وقت خواستید حرفی بزنید، تذکر دهید، یک نگاهی بکنید، یک سرکی به خودتان بکشید، ببینید کجا می‌سوزد؟ قیام لله است یا قیام نفس است؟ چه است انگیزه؟ اگر للنفس است به نفس بگویید آقا معذرت می‌خواهم، دیگر از من گذشته، اگر دیدید لِله است بگوید. آن وقت ببینید چقدر اثر می‌گذارد. خدا رحمتش کند مرحوم آقا میرزا نورالدین تازه از نجف آمده بود، مخلص بود. 🔻خودش نقل کرده بود قدم می‌زدم بالای دروازه قرآن، دیدم چند تا کنار جوی آب رودخانه نشسته‌اند. از صحبت هایشان متوجه می‌شود که مشروب را هم گذاشتند در جوی تا خنک بشود تا زهر مار کنند. ایشان گفت با خودم گفتم زودتر رد شوم مبادا مسخره‌ام کنند، بعد برگشتم گفتم خب مسخره‌ام بکنند، چه می‌شود؟ به خودم گفتم که درس خواندی برای چه؟ طلبه شدی برای چه؟ عالم شدی برای چه؟ آیا درست است من به این‌ها امر به معروف نکنم، نهی از منکر [نکنم.] من یقین دارم اثر نمی‌کند. به خودم گفتم این نهی از منکر را کجا گذاشتند من باید بگویم. آهسته آهسته به طرف این‌ها آمدم، یواش یواش قدم زنان تا نزدیک این‌ها نشستم. صحبت کردم با این‌ها، حرف زدم از این طرف آن طرف، قصص انبیاء گفتم و این‌ها که قلبشان نرم شد و اشکشان جاری شد و نادم شدند از این میگساری. برگشتم به این‌ها سلام کردم. آرام آرام به این‌ها حرف زدم، این‌ها اشکشان جاری شد. این شیشه‌های شرابشان را از زیر در آوردند بزنند سر سنگ بشکنند، گفتم نه، نشکنید، شیشه‌ها مالیت دارد. شیشه‌ها را خالی کردم روی زمین، نخوردند. 🔻حدود الله یعنی این؛ پولی که داده برای آن الکل ۵۰ تومان فرض کنید شیشه آن زمان یک قران باشد ، ۵۰ تومان پول دادی شارع می‌گوید بریز روی زمین اما یک قران پول شیشه را می‌گوید اجازه نداری.!! حدود الله یعنی همین. 🔻 گفت همین‌ها بعدا شدند از گردانندگان کارهایش، شدند رئیس جلسه، مساله گوی جلسه، نوحه خوان جلسه، او از قمارخانه‌ها استادهای اخلاق درست کرد. وقتی قیام لله باشد آدم قمارباز را تبدیل می‌کند به مساله گو، اما اگر مساله گو، جوان، دید صحبت خدا و دین نیست همین مساله گو می‌شود قمارباز؛ دید بوی خدا نمی‌آید، دید مساله مساله خدا نیست، مساله مساله باندبازی و دسته بندی است، اصلا قیام للنفس است که باند را به وجود می‌آورد. خط خطی شدن‌ها این‌ها آثار قیام للنفس است؛ این بچه‌های ولگرد خیابان‌ها اگر یک نفس خوبی به آنها بخورد می‌شوند جبهه رو، جبهه رو‌ها هم اگر دیدند که در جبهه صحبت خدا نیست، صحبت خط خطی و قدرت طلبی است همان‌ها می‌شوند ولگرد خیابانی؛ انسان هم مستعد برای این کار است، هم مستعد برای آن کار؛ یک کاری بکنید شما که کار برای خدا باشد، برای رضای خدا باشد. قیام للنفس نباشد.» به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظلم است که خوزستان از محروم‌ترین مناطق کشور، از منابع اصلی درآمد این کشور باشد! ظلم است که خوزستان از ظرفیت‌های بالقوه فوق‌العاده و بسیار زیاد کشاورزی، تجارت، حمل و‌نقل، گردشگری و... برخوردار باشد و همچنان از محروم‌ترین نقاط کشور باقی مانده است. ظلم است که مردمی که بیشترین هزینه‌ها را در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت کردند امروز در این محرومیت‌ها بمانند و هنوز از اولین نعمت‌ها چون برق و گاز و آب بی‌بهره باشند. نیروهای جهادی بایست توجه ویژه به این مردم و‌ منطقه داشته باشند، هر کس هرکاری از دستش برمی‌آید، یکی رسانه باشد و مطالبه‌گر، دیگری قانون‌گذار و... این ظلمی آشکار و سکوت در مقابلش روا نیست.
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلاف نظرات وجناح بندی‌ها، همگی خانه‌هایشان در بالای شهر است. نهادهای مختلفی که نقاط مختلف تفریحی کشور را اشغال کرده‌اند. این مستند اجازه اکران نیافته است البته چه خوب که چنین نشده است چون آنقدر درد آور است که دل‌های مؤمنین را می‌لرزاند و زبان‌هایشان را در دفاع از انقلاب الکن می‌کند! تا حالا از خودتان پرسیده‌اید ویلاهای متعدد خاندان پهلوی در نقاط مختلف کشور در دست چه کسانی است؟! اگر دو سه مورد آن موزه شده است تا مردم ببینند پهلوی‌ها چقدر خوی اشرافی و تجمل‌گرا داشته‌اند، بقیه را حصار کشیده‌اند تا مردم نبینند مسئولین نامحترمشان چقدر اشرافی و تجمل‌گرا هستند. تا مردم نبینند کاخ‌های جدیدی که ساخته‌اند! تا مردم نبینند و فکر کنند مسئولینشان دیگر شاه و شاهزاده نیستند! دیگر تمام شده‌است دوران کاخ نشینی! مستند که به پیش می‌رفت دیدم همه نهادها و ‌مجموعه‌ها برای خودشان ویلا و هتل ساخته‌اند و همین شده است که ۸۰ درصد سواحل شمال کشور در تسخیر نهادهای مختلف است و فقط ۲۰ درصد باقی مانده است برای مردم مفلوک. مستند که جلو می‌رفت وقتی به ویلاهای نهادهای انقلابی و نظامی اشاره کرد، ترسیدم. ترسیدم در ادامه مجتمع‌های اقامتی حوزه علمیه را هم اگر چه معدود ولی نشان دهد. تا به حال به این مساله اینطور نگاه نکرده بودم که فرق من طلبه با آن کارگر شهری و کشاورز روستایی چیست که من بتوانم هر دو سال یکبار در مجتمع اقامتی هتل ولایت یا شمال و... با تخفیف خوب اسکان بگیرم ولی او نتواند! مگر اولویت من در استفاده از بیت‌المال نسبت به او چیست؟! وقتی مستند جلو می‌رفت گفتم ما چه توجیهی داریم که برای خودمان مجتمع اقامتی ساخته‌ایم؟! وزارت نفت هم همان توجیه را دارد، سپاه، ارتش، نهاد ریاست جمهوری، وزارت فلان، بانک مرکزی و... هم همین توجیه را دارند! یا همه خوش باشیم و بگوییم گور بابای فلان مستضعف پاپتی که در هیچ نهادی نیست، برود در چادر بخوابد! یا اگر بناست خودمان را مثل بقیه مردم بدانیم و قرار است منقد فلان نهاد و سازمان باشیم، حواسمان باشد خودمان هم متهمیم! فراموش نکنیم اولین مخاطب امر به معروف و‌نهی از منکر خودمانیم و‌اطرافیانمان. وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ و خویشان نزدیكت را [از عاقبت اعمال زشت‌] هشدار ده، (شعراء - ۲۱۴)
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
البته تذکر دهم که برخی مکان‌های اقامتی مثلا در مشهد که مورد استفاده طلاب قرار می‌گیرد، موقوفه هستند، در مورد آنها فعلا عرضی در تایید یا رد ندارم، اگر نکته‌ای هست در مورد مکان‌های اقامتی ساخته شده با بیت‌ المال است که هر نهادی منجمله حوزه برای خودش در نقاط مختلف سیاحتی و زیارتی ساخته است!
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
یکبار به یکی از ائمه جمعه مرحوم یکی از کلان‌شهرهای کشور گفتم: آقای فلانی شما به عنوان امام جمعه انقلاب مستضعفان و نماینده رهبری چرا منزلتان در یکی از نقاط مرفه و بسیار خوب شهر است؟ بهتر نیست نزدیک به مناطق متوسط یا محروم شهر زندگی کنید تا درد و مشکلات محرومان را از نزدیک ببینید! بنده خدا چهره در هم کشید و ‌با اخم گفت استانداری این خانه را گرفته است و رفت. گفتم: به استانداری می‌گفتید خانه دیگری برایتان بگیرد. امروز بعد از دیدن این مستند موقع مباحثه حول آن، متوجه شدم امام جمعه انقلابی جدید هم در همین منزل اقامت گزیده است! ظاهرا باید یقه استانداری را گرفت که چرا اینقدر عزیران ما را ناراحت می‌کند و خانه‌هایی اعیانی به عزیزان می‌دهد که دائم رنج بکشند که چرا از توده مردم دور مانده‌اند!
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
🔰 نظر یکی از اساتید: سلام اگر استفهام‌هاتون حقیقی بود خوب بود ولی استفهام‌ها توبیخی است و این یعنی شما احراز موضوع و حکم کرده‌اید و فیه تأمل. .......... 🔰 پاسخ بنده: بله درست می‌فرمایین، ایراد به استفاده از بیت المال به صورت متمایز از سایر مردم برای خودمان، بر فرض ثبوت است و بنده اطلاع ندارم که امکانات رفاهی برای طلاب با کدام هزینه است و از آنجا که این رو می‌دانستم که مواردی قطعا از موقوفات است، بلافاصله این تذکر را بعداز آن پست دادم که در مورد آنها عرضی ندارم. البته اضافه کنم که عرض حقیر این نیست که حاکم با توجه به اختیار خود حق ندارد برای برخی طیف‌ها امکانات خاص و متمایز برای حمایتشان درست کند، بلکه انتقاد اصلی بنده به کاخ نشینی مسئولان، زندگی عمده مسئولان در نقاط مرفه شهر، انحصار بخش عمده فضاهای سیاحتی کشور برای بخش محدودی از جمعیت کشور که در ارگان‌ها هستند، است.
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
🔰اشکال یکی از دوستان: سلام احساس نمی کنید عملا مستند اکران خصوصی را عمومی کردید؟ 🔰 پاسخ بنده: سلام. اصل طرح این مطالبات رو در رسانه درست می‌دونم. به این مطلب فکر کردم، فلذا مطلب رو در تلگرام، واتساپ و... نشر ندادم و در ایتا هم فقط در کانال و گروه‌های طلبگی گذاشتم. بنده خودم هم بودم اجازه نشر اون مستند رو نمی‌دادم، چون مردم عوام نسبتی که با فیلم می‌گیرن متفاوت از چنین متنی است. سبک کار ما و‌خصوصا این چنین متن‌ها، مطالبه درست کردن در یک طیف خاص است. یک اشکال که خودم نسبت به مستند دارم اینه که خیلی مصداقی اسم افراد و مکان‌های مختلف را می‌آورد ولی به نظرم باید تا جای ممکن کلی گویی کرد چون هرچه به مصادیق نزدیک‌تر میشیم احتمال خطا بیشتر می‌شود.
شرح حال
ظلم است که خوزستان از محروم‌ترین مناطق کشور، از منابع اصلی درآمد این کشور باشد! ظلم است که خوزستان ا
این صفحه اینستاگرام یک گروه جهادی است که برای خدمت به مردم خوزستان از زمان سیل تا کنون در آن منطقه مانده‌اند و مشغول خدمت‌رسانی هستند. https://www.instagram.com/p/CBGA2bTgEcm/ https://www.instagram.com/p/CBMDhy1g8oN/ اگر کمکی یا همکاری با گروه‌های جهادی منجمله این گروه جهادی از دستتان بر می‌آید دریغ نکنید.
1_372608527.opus
1.33M
صحبت‌های حجت‌الاسلام رفیعی پیرامون انحرافاتی که حسن آقامیری به خورد جوانان می‌دهد. ....... به دوستی که به روحانیونی چون آقا میری علاقه داشت و صحبت‌های آقا میری را دنبال می‌کرد، گفتم: شما اول اعتقاداتان را مشخص می‌کنید بعد دنبال قائل برای آن می‌گردید. گفت مگر شما چکار می‌کنید؟ گفتم: ما می‌بینیم چه چیزی درست است بعد نگاه می‌کنیم چه کسی آن را گفته است. گفت: ما هم دقیقا چنین می‌کنیم. گفتم: فرق ما و شما این است که شما اولا از روش‌های عقلائی و مورد تأیید دین نمی‌روید تا درست و غلط را مشخص کنید، بلکه صرفا بر اساس مجموعه‌ای از محبت‌های مختلف در طول زمان از هرچه خوشتان آمد می‌گویید پس درست است، ثانیا هم نگاه نمی‌کنید که کسی که این حرف‌ها را می‌زند کارشناس و خبره است یا خیر ولو حرف‌هایش از شذوذات باشد.
در ماجرای تاج‌گردون برخی سریع کل مجلس رو شستن گذاشتن کنار! برخی عکس رای منفی رو منتشر کردن. ولی زاکانی و قالی‌باف در یک فرآیند غیرهیجانی و‌ قانونی ماجرا رو مدیریت کردن. ولو هم اعتبارنامه تاج‌گردون تایید شود ولی با شمشیر تیز نقد، برای هر مساله‌ای، شروع به سلاخی کردن مجلس جدید کنیم، انصاف نیست و باید بیشتر صبر کرد تا کارنامه‌ای از مجموع کنش‌های این مجلس در قضایای مختلف را ببینیم و سپس برآیند گیری کنیم. ...... با اینکه انتقاداتی به زاکانی دارم اما نشان داد که تجربه خوبی برای استفاده دارد.
شرح حال
یکبار به یکی از ائمه جمعه مرحوم یکی از کلان‌شهرهای کشور گفتم: آقای فلانی شما به عنوان امام جمعه انقل
در مورد امام جمعه‌ انقلابی جدیدی که عرض کردم در خانه امام جمعه سابق مستقر شده‌اند و... یکی از اساتید انقلابی و با تقوایی که می‌شناسم توضیحات خوب و قانع کننده‌ای دادند، که نشان می‌دهد قضاوت در حق ایشان درست نبوده.👇 ( این خودش مثالی از مصداق سازی بود که اگر مثلا بنده اسم این امام جمعه را می‌آوردم مشغول الذمه می‌شدم، حتی بهتر بود قید کلان شهر را هم نمی‌آوردم تا کم‌تر به مصداق نزدیک شوم.) ......... سلام .... کبرای قبح اشرافیگری را همه قبول داریم اما در صغری که مصداق اشرافیگری چیست؟ اختلاف داریم. مجرد اینکه امام جمعه یک کلان شهر در نقطه‌ای مرفه ساکن باشد قبل از اینکه روحیه اشرافیگری او اثبات شود نباید مورد اعتراض قرار بگیرد، مثلا امام جمعه فعلی یکی از کلان‌شهرها ناچار شده که در منزل امام جمعه سابق ساکن شود، ایشان یک بار به بنده گفت ابتدای ورود سعی کردم اینجا نباشم اما ضرورت‌هایی ایجاب کرد که در اینجا ساکن شوم و الان دوست دارم منزل را به سمت جنوب شهر جابجا کنم. مثال دیگر: سال۷۸ مدیری داشتیم که پیکان سپر جوشن داشت بعد از مدتی متوجه شدیم پژو آردی خریده پژو آردی در آن سال ها ماشین مورد توجهی بود و ایشان به جهت رعایت حساسیت‌های طلبه‌ها تا دو هفته ماشین را دورتر از مدرسه پارک می‌کرد. مدتی نظر طلبه‌ها نسبت به این مدیر -که بعدها به علت عوارض شیمیایی به شهادت رسید- عوض شد یک وقت که من و ایشان در دفترشان بودیم سؤال کردم چرا ماشین را عوض کردید؟ ایشان گفت به دلیل چند ترکش که در کمرم وجود دارد و مدام در حرکت هستند، پزشک توصیه کرده ماشین خارجی سوار شوم چون ممکن است لرزش ماشین‌هایی مثل پیکان سبب قطع نخاع شود اما من قبول نمی‌کردم تا اینکه ناچار به تعویض ماشین شدم ولی ماشین خارجی نخریدم و به جای آن همین ماشین تولید ملی را که نسبت به پیکان لرزش کمتری داشت خریدم. نکته بنده این بود که در متهم کردن یک امام جمعه یا یک مسئول دیگری به اشرافیگری صحیح نیست به تک گذاره‌هایی مثل منزل و ماشین استناد شود.
شرح حال
در مورد امام جمعه‌ انقلابی جدیدی که عرض کردم در خانه امام جمعه سابق مستقر شده‌اند و... یکی از اساتید
مشابه این ماجرای دومی که ایشان نقل کردند در سال‌های اول طلبگی‌ام رخ داد. آن زمان بحثی بین دوستان عدالت‌خواه رخ داده بود که کدام مسئول و شخصیت‌ها چه ماشین‌هایی سوار می‌شوند. روزی آقای رسایی را در حرم دیدم، به او گفتم آقای رسایی عزیز شما که روحانی هستی، نماینده حزب‌الهی هستی چرا ماشین مثلا ۱۵۰ میلیونی سوار میشی؟ آن زمان ماشین او خیلی گران بود. گفت: اولا این ماشین رو‌ وقتی که من خریدم ۵۰ و خورده‌ای بود الان گرون شده، ثانیا من جانبازم ماشینم باید دنده اتوماتیک باشه و خلاصه توضیحات دیگری هم داد که قانع کننده بود. البته من آن زمان تا از خودش نپرسیدم جایی نگفتم، موقع پرسیدن هم با لحن ملایم و واقعا سوالی پرسیدم. متاسفانه ما در فضای مطالبه‌گری بعضا استفهام‌هایمان توبیخی است که همراه با حکم کردن است و بایست استفهام حقیقی باشد.
شرح حال
صحبت‌های حجت‌الاسلام رفیعی پیرامون انحرافاتی که حسن آقامیری به خورد جوانان می‌دهد. ....... به دوستی
https://www.instagram.com/tv/CBSkG_RgKSv/?igshid=1jww8ptf1t448 پیشنهاد حجت‌الاسلام رفیعی تشکیل نهادی برای پاسداری از ذهن مردم در مقابل شبهات است. ایشان شبهات را به ویروس‌های خارجی و شبه‌افکنان را به بیماران تشبیه می‌کنند که باید همانطور که وزارت بهداشت پروتکل‌هایی برای حفاظت از مردم مقابل ویروس‌ها و بیماران طراحی و اجرا می‌کند، نهادی چنین کارهایی انجام دهد. اما واقعا باید پرسید مقوله فکر هم مثل مقوله بیماری است و این تشبیه مع الفارق نیست؟ آن کسی که شما می‌خواهید جلو او را بگیرد چون بیمار فکری است، خود را بیمار نمی‌داند و اتفاقا او شما را بیمار می‌داند. حامیان و طرفدارانش نیز چنین هستند و تا وقتی آن‌ها را اقناع فکری نکنیم، محدود کردن با توجه به رسانه‌های مختلف امروزه فایده خاصی ندارد. امروزه که رسانه‌های مختلفی در دست همه ما است همه می‌توانند رسانه باشند و همانطور که برخی شبهه می‌کنند نیروهای مؤمن و عالم نیز می‌توانند خیلی راحت‌تر از گذشته به آنها جواب دهند. یک موقع رایتل و امکان گفتگوی تصویری که آمد خواستیم آن را محدود کنیم و شاید اگر می‌توانستیم خوب بود، نمی‌دانم! ولی واقع چنین است که زمانه منتظر ما نمی‌ماند و مقابل برخی امور نمی‌توان ایستاد. شاید اعمال محدودیت‌های سیستمی و فیلترینگ تا مقداری خوب و کارآمد باشد اما نسخه اصلی مواجه همین کاری است که جناب حجت‌الاسلام رفیعی در عمل انجام دادند، یعنی پاسخ دادن مستدلی که از ایشان به آقا میری در فضای مجازی منتشر شد. حتی شاید بتوان گفت کسانی که شبهه افکنی می‌کنند فضای خوبی برای نیروهای مؤمن فراهم می‌کنند که بتوانند بحث‌های خوب و عمیق را مطرح کنند و اگر نبود درگیر شدن مردم با شبهات ما این فرصت را نداشتیم. 📌و خلاصه اینکه مقوله فکر متفاوت از مقوله جسم است و برخورد با آن باید از جنس خودش باشد، محدودیت‌های سیستمی باید باشد ولی عملا چندان کارآمد نیست و اثر گذاری زیادی ندارد، امکان مقابله با شبهات با وجود رسانه‌های نوپدید بسیار راحت و فراگیرتر است و آخر اینکه به خود این شبهات می‌‌توان نگاه فرصت محور نیز داشت.
تصویری از وضعیت فقر و درآمد متوسط مردم نسبت به هزینه‌هایشان در استان‌های مختلف؛ به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی. نکته جالب توجه این است که برخی استان‌ها مثل خوزستان و حتی برخی استان‌های غربی که بخش زیادی از محرومیت‌ها از آنها گزارش می‌شود، از نظر متوسط وضع بسیار خوبی دارند و این حاکی از اختلاف طبقاتی زیاد مردم و فضای نابرابر اقتصادی داخل این استان‌ها است. نکته قابل توجه دیگر وضعیت شهر قم است، همان شهری که مرکز زندگی طلاب است و بر خلاف تصور برخی از مردم شیرهای نفت که در آن نیست هیچ بلکه از فقیرترین استان‌های کشور از نظر متوسط وضع مردم است. نکته قابل توجه دیگر عدم ارتباط توزیع فقر با مذهب شیعه و‌ سنی است، برخلاف آنچه رسانه‌های مختلف وهابی تبلیغ می‌کنند به هیچ وجه ارتباطی بین وضعیت فقر و مذهب در این نقشه دیده نمی‌شود، مثلا وضعیت قم و سیستان در فقر مشابه هم است و وضعیت کردستان و خوزستان در درآمد مشابه هم است. البته توجه به این نکته نیز لازم است که خط فقر در هر استان متفاوت است مثلا کسی که در تهران فقیر حساب می‌شود چون مخارجش زیاد است شاید با همان درآمد در کردستان فقیر حساب نشود چون مخارجش کم‌تر است اما این نکته در مطالبی که ذکر شد تاثیری ندارد. 🔻 به شرح حال بپیوندید.
شرح حال
تصویری از وضعیت فقر و درآمد متوسط مردم نسبت به هزینه‌هایشان در استان‌های مختلف؛ به گزارش مرکز پژوهش‌
1543053057_-210204.pdf
1.62M
متن کامل گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی؛ با عنوان تصویری از وضعیت اقتصادی کشور؛ چالش ها و راهکارها. معاونت پژوهش‌های اقتصادی خرداد ماه ۱۳۹۹. 🔻 به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر می‌خواهید با دشمنان این ملت مبارزه عملیِ کارآمد بکنید، با فساد مبارزه کنید. 🔹 بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا، خدمت به این مردم است. 🔸 ابزار‌های دشمن در درون نظام، عبارت است از ، و .
✍️مستند انقلاب جنسی ۴... 🔰 مستند انقلاب جنسی به ایستگاه چهارمش رسید و این قسمت را هم دیدم، این مستند مطالبی را باز می‌کند که به صورت عادی راه اطلاع از آنها برای ما بسته است، برای اطلاع از برخی مباحث روحیاتی لازم است که ولو از باب شرعی هم آن‌ها را درست کنیم این روحیات را معمولا ماها نداریم. 🔰 خیلی‌ها معمولا برای تببیین ایده‌ای که دارند از دوگانه سازی استفاده می‌کنند، این مستند هم مثل قسمت‌های گذشته خود دوگانه‌ها را خوب نشان می‌دهد، دوگانه سخت‌گیری و استفاده از قدرت برای ایجاد حیاء یا آزادی و بی‌قیدی مطلق. 🔰 این مستند مدعی می‌شود این دوگانه‌ها: 🔻یکی در کشور ما بوده است و تأثیری در فروکش تمایل جوانان به جلوه‌گری که نداشته است هیچ، بلکه موجب فرار جماعت زیادی از مردم برای عشق و حال در خارج از مرزها نیز شده است. 🔻یکی هم در غرب به ایجاد جریانی در مقابل آن برای خویشتن‌داری و حفظ حیا انجامیده است. 🔰 این مستند با نشان دادن گذشته غرب در استفاده از قدرت و سخت‌گیری برای حفظ حیا می‌خواهد بگوید ما نیز در همان مسیر هستیم؛ شبیه این ادعا را مستند "ایکسونامی" هم البته به صورت مفصل‌تر با پرداختن به تاریخچه آمریکا دارد. 🔰 اگرچه اصل ایده‌ای که در این مستندها داده می‌شود یعنی تکیه بر خویشتن‌داری در عوض سخت‌گیری درست است؛ اما تطبیق این مستند و مستندهای از این دست قابل تأمل است. 🔰 آیا رفتارهای سخت به علت اینکه زمانی ما گشت‌های جند‌الله و یالثارات و ارشاد و... داشتیم مصداق افراط بود که نتیجه‌اش بخواهد به تفریط بیانجامد! مسلما نمی‌شود لزوم وجود قدرت برای حفظ حدود را انکار کرد، همانطور که در این مستندهم نشان داده می‌شود naturist ها هم وقتی به صورت دسته جمعی در آمریکا هم برهنه می‌شوند با آنها برخورد می‌شود و در تمام دنیا آزادی‌ها حد و حدوی تعریف شده دارند. 🔰 پس بحث اصلی در این است که راهکار اصلی در آموزش خویشتن‌داری است و نه رفتارهای سخت و البته نمی‌شود انکار کرد که وجود حد و حدود و قدرتی برای تضمین حفظ آنها هم لازم است. 🔰 برخلاف آنچه در این مستندها انعکاس داده می‌شود باید گفت جمهوری اسلامی در مسأله حجاب بسیار موفق و خوب عمل کرده است البته شاید تجربه‌ها و هزینه‌هایی هم داشته است اما در مجموع کارنامه جمهوری اسلامی در مسأله حجاب کاملا مثبت است. 🔰 الان از سواحل و رستوران و هتل گرفته تا جنگل‌ها و خیابان و معابر و... حد معقولی از خویشتن‌داری خودخواسته توسط توده مردم رعایت می‌شود که حقیقتا نه از ترس قانون است و نه به علت تذکر دیگران بلکه اراده خود افراد است. 🔰 این هنر بزرگی است که در جامعه‌ای که در زمان پهلوی با شتاب به سوی منجلاب مدرنیته و مفاسدش پیش می‌رفت شما مقابل آن روند بایستی و اینکه در زمانه‌ای که تمام دنیا با شتاب به سمت برهنگی رفته‌اند و با ظهور اینستاگرام و فضای مجازی دسترسی و جلوه‌گری در آن هیچ محدودیتی ندارد اگر شما در این مرتبه باشید، نتیجه مثبتی است. اصل این انتظار که در این زمانه بایست همه دختر و پسرهای ما یوسف زمانه باشند و اگر نیستند پس ما خیلی بد عمل کرده‌ایم اشتباه است. 📌البته در اینکه با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و مسئولیت بزرگی بر دوش ماست، حرفی نیست اما در اینکه تا کنون خیلی بد عمل کرده‌ایم حرف بسیار است اگرچه راه همان است که گفته می‌شود یعنی پایه را بر آموزش خویشتن‌داری و رشد اخلاق در جامعه گذاشتن. https://eitaa.com/sharh_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بعد از دادگاهی شدن طبری خیلی‌ها شروع کردند به متهم کردن نظام به فساد سیستمی، توییت زدند، صحبت کردند که نظام باید شرمسار باشد، نامه زدند که آقای لاریجانی باید از سمت ریاست مجمع استعفا دهد تا راه برای محاکمه او باز شود و... 🔰 اما با خودم گفتم اگر ماجرا به این سادگی و وضوح بود و آقای لاریجانی می‌دانست، حتی اگر ذره‌ای شک داشت در دفاع از طبری وقتی برخی او را متهم می‌کردند، نامه رسمی نمی‌زد. اگر بی‌کفایتی آقای لاریجانی این قدر است و حق او محاکمه شدن است، خود حضرت آقا می‌تواند عذر ایشان را برای ادامه کار بخواهد و نیاز به درخواست استعفای او نیست! 🔰دیروز آقای اژه‌ای مطالبی گفتند که معلوم شد پرونده طبری چقدر پیچیده بوده است که نه ایشان و‌ نه آقای رئیسی و‌ نه اطلاعات قوه قضائیه و‌ نه اطلاعات سپاه و نه وزارت اطلاعات هیچ کدام تا چند وقت قبل هنوز ردپایی از این فرد پیدا نکرده بوده‌اند. 🔰 فیلم بالا که نشان از دفاع طبری با اعتماد به نفس کامل او از خودش می‌دهد، خود حاکی از پیچیدگی‌های کار است. .......... 📌قسمت‌های مهمی از سخنان اژه‌ای در مورد تحولات قوه قضائیه و پرونده طبری:👇 https://eitaa.com/sharh_hal/2514 https://eitaa.com/sharh_hal/2515 🔻 به شرح حال بپیوندید
🔰 حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه دیروز سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ در نشست خبری گفت: 🔻چهار شعبه در تهران و چند شعبه در سایر استانها تشکیل شد و مبارزه ای علنی‌تر و قوی‌تر با فساد اقتصادی آغاز شد و از سال ۹۷ تا امروز شتاب بیشتری داشته است. 🔻در این راستا با ضابطین مانند وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همفکری شد و این عزیزان مثل نیروی انتظامی بیشتر از گذشته و جدی‌تر از گذشته پای کار آمدند. 🔻سازمان اطلاعات سپاه بیشترین کمک را در آن مقطع زمانی به ما داشت و این مبارزات بیرونی به ما کمک کرد و در کنار آن کارهای درونی قوه قضاییه هم شتاب گرفت و برخوردهای درونی با مفسدان هم تسریع شد. 🔻سعی شد تا آنجایی که تشخیص داده می شود و متوجه می شویم با هر فسادی در هر مقام و موقعیتی برخورد شود و بدون تبعیض حکم صادر شود. 🔻در این رابطه تقریبا از اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ محاکمات جدی آغاز شد و در این مدت حدود ۹۷۵ حکم قطعی در این دادگاه ها صادر شد. 🔻از این تعداد حکم صادر شده ۹ مورد حکم اعدام بود. ۴ مورد حبس ابد. ۴۴ مورد حبس بیش از ۲۰ سال. صد مورد حبس بیش از ده سال صادر شد و ۷۳۰ مورد حبس زیر ده سال صادر شد. ۱۱۶ مورد انفصال دایم از خدمات دولتی و ۱۷۰ مورد انفصال غیردایم از خدمات دولتی برای محکومان در نظر گرفته شد. 🔻در خود قوه قضاییه هم بی امان با تحقیقات انجام شده به صورت پیدا و پنهان هر فردی که قاضی یا کارمند بود و خلاصه یک بستگی با قوه قضاییه داشت مورد برخورد جدی قرار گرفت. 🔻در کنار ارزیابی و بررسی و کشف خلاف از طرف دیگر گشتیم و نیروهای خوب و متدین را هم برای تشویق شناسایی کردیم. 🔻نهایتا پس از بررسی های مدون مشخص شد کمتر از یک درصد از قضات تخلف داشته اند. البته در کنار آن ۶۴۰۹ مورد همکاران و قضات مورد تشویق قرار گرفتند. 🔻 ۱۲۵ نفر از قضات در این مدت صلب صلاحیت شدند و تعدادی هم به مراجع کیفری سپرده شدند تا به پرونده شأن رسیدگی شود و این حکایت از یک مبارزه جدی با فساد دارد. 🔻یکی از همین پرونده ها موضوع آقای طبری بود. یکی از سوالات در خصوص این پرونده این بود که آیا آقای طبری در مراجع قضایی و دادگاه‌ها و مراکز ستادی و اداری چقدر فساد او به دیگران سرایت کرده است. 🔻در این زمینه تحقیقات زیادی صورت گرفته است اما تا الان با همه دقتی که شده است معلوم شد تعداد اندکی از افراد با این فرد همکاری کرده اند. و مشخص شد در بین قضات همین دو قاضی که مشغول به کار بوده اند و دو قاضی بازنشسته با این فرد همراهی داشته اند. در حوزه کارمندان هم تعداد کمی بوده اند البته یک سری دلال و وکیل هم با این فرد در رابطه بودند که مجموعا تا امروز ۲۱ نفر در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. 📝 متن کامل سخنان حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه؛ 🔻 به شرح حال بپیوندید.
🔻یک سوال جدی این است که ایا ایشان فسادش آشکار بوده است؟ مقدار زیادی ایشان پیچیده عمل کرده است و بدون این تحقیقات مفصلی که در این یکسال انجام گرفته است بروز و ظهوری نداشته است. همیشه یک سری شایعات وجود داشته است اما هیچ گاه آنقدر جدی نبوده است که بشود منجر به تشکیل پرونده شود. 🔻در همه تاریخ انقلاب افرادی بودند که نفوذی بودند مثل کشمیری و کلاهی ها اما کی از نفوذ اینها مطلع شدیم؟ در همه زمان ها نسبت به این افراد تردیدهایی بود و شایعاتی مطرح می شد اما پس از گذشت زمانی این موضوعات برملا شد. در خصوص طبری هم شایعاتی بود اما بعد از یک کار جدی تحقیقاتی موضوعات برملا شد. 🔻حتی من از آقای رییس قوه قضاییه هم پرسیدم ایشان گفتند من تا زمانی که فساد این فرد برملا شود واقعا خودم به این موضوع نرسیدم که طبری فسادی داشته است. البته زمانی برخی آمده بودند که موضوعاتی را در قالب شایعه مطرح کردند اما چیزی در آن زمان برای رییس قوه قضاییه وقت ثابت نشده بود. 🔻در سال ۹۷ وقتی سازمان اطلاعات سپاه به میدان آمد و با همکاری وزارت اطلاعات بررسی های همه جانبه صورت گرفت مشخص شد یک ردپایی از آقای طبری وجود دارد. برای مثال در پرونده دانیال زاده ردپایی از طبری پیدا شد. 🔻در پرونده حسین فریدون هم سرنخ هایی از طبری دیده شد و با اتکا به آن سرنخ ها و شایعات قبلی موضوع بررسی شد و اولین اقدام این بود که ایشان از سمتش برکنار شد. 🔻بعد از آن این فرد مورد تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. البته در خصوص متهمان دو جور متهم وجود دارد. یک سری هستند که می آیند و بعد از دستگیری اعتراف می کنند و زود به پرونده شأن رسیدگی می شود اما برخی هم صداقت ندارند و اعتراف نمی کنند و به همین دلیل رسیدگی به پرونده طولانی می شود. 🔻نکته مهم این است که رییس قوه وقت، آیت الله رییسی و بنده و خیلی از مدیران از این فساد مطلع نشدیم. شایعاتی بود ولی هیچ گاه قطعیت پیدا نکرده بود و اینگونه نبود که مدیران ارشد وقت قوه قضاییه از این فساد مطلع باشند. ........................... 📝متن کامل سخنان حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای 📌 به شرح حال بپیوندید.
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️فیلم کامل مناظره آقایان حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک ‌